Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Fiona, 12 wk = 3 feb, combinatietest prima!

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. , 19 jan 1e afspraak gyn en 3e echo!

Moto, tp 8 dec, 12 wk = 13 feb. 1e echo 10 jan, 2e echo?

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14 jan: hartje klopt!

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. 1e echo 14 jan, 3e echo 28 jan

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!

Valesca, tp 16-1, 12 wk = ?

Meiske11, tp 16 nov, 12 wk = 24 jan. 2e echo 12 jan, 3e echo 25 jan, je hebt het bankje doorstaan! :alright:

Ha meiden, heb ons lijstje er maar eens bijgehaald. Kijken jullie even of het allemaal nog klopt? Aanvullen of wijzigen gaat makkelijk: gewoon lijstje selecteren, copieeren (ctrl-c), reageren en plakken (ctrl-v).

@Meiske, super gefeliciteerd joh, weer een mijlpaal! Dat van dat bandje om de baarmoedermond heb ik hier op t forum ook ergens gelezen. Eén van de dames hier heeft 2x miskraam gehad rond 20 wk omdat haar baarmoedermond de vruchtzak niet kon dragen. Nu zou ze ook zo'n bandje krijgen. Maar ik dacht dat dat een afwijking was die niet vaak voorkomt. Misschien doen ze dat bij een tweeling preventief? Je buik wordt natuurlijk een stuk zwaarder met twee beebjes. Toch nog even aan je arts vragen hoe dat precies zit!

yola dank je wel lieverd heb het gelukkig gehaald. ja over 2 weken moet ik weer terug naar me gyn en dan ga ik vragen hoe groot mij baarmoedermond is en of ik met 2 baby s aankan zonder dat band. ja maar nog voel ik niet dat ze zwaarder zijn haha ben blij dat je een goeie echo had gehad!! succes nog op de 12 bankje en voor de anderen. ik lees hier nog wel even mee.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Rosaly, ha ha dat is wel erg hoor haha. Nee ik ben heel precies en doe het netjes 3 keer per dag 2 bollen.

Nu dan sinds woesndag 2 keer per dag 2 bollen.

Ach maakt ook niet uit, ik hou me gewoon aan wat de gyn voorschrijft.

Geplaatst

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. , 19 jan 1e afspraak gyn en 3e echo!

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14-1, 2de echo 28-1

Hoi meiden, onze echo was gisteren ook perfect. Mooier kon niet, alles zit erop en eraan, we konden zelfs van een handje de vingertjes onderscheiden. En toen begon het ook nog te bewegen! Wat een twee cm lang wondertje :yah:

Vervolgens afscheid genomen van de gyn, want hiermee is ons ziekenhuistraject ten einde gekomen. Gek hoor.

Sorry dat ik jullie niet eerder op de hoogte heb gebracht maar ik had zo'n hoofdpijn dat ik een lichtgevend scherm voor m'n neus niet meer zag zitten. Ben om half negen gaan slapen en vanmorgen om half negen pas weer opgestaan :tiredsmiley:

Geplaatst

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. , 7 feb combinatietest

Geplaatst

Weekend = bijslapen :)

We komen net uit de kerk, en goed nieuws gaat snel zeggen ze... iedereen feliciteren! Leuk joh :) Nu voelt het nog echter allemaal!

Zit alleen met een dilema.. over 3 weken zitten we in Oostenrijk voor de skivakantie. Ben er nog niet over uit of ik wel of niet ga skien. Het is niet gevaarlijk voor het kindje, maar weet niet of ik het zelf wel aandurf. Stel dat er toch iets gebeurt... vergeef k mezelf nooit! Ik zou nu voor het 8e jaar op de skies staan, dus kan het redelijk. Miss als het rustig is de ochtenden wel..? En dan met een boek in de zon op het terras...

Geplaatst

Hallo Rosaly,

Ik breek weer ns even in. Ik was in december ook 12 weken zwanger en kon mee op skivakantie, maar heb het niet gedaan. Ik ski al 15 jaar, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ik toch een vervelende val zou maken en er iets zou gebeuren. Het hoeft niet altijd van jezelf uit mis te gaan, maar misschien sta je toch wat onzekerder op de skies en wordt je omver geskied door iemand die het niet zo goed kan. Je weet maar nooit. En hebben we niet een geweldige reden om gewoon n jaartje over te slaan!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Haha, bij ons komt er weinig van bijslapen hoor, met zo'n 1,5 jarige druktemaker die om 8 uur in haar bedje zit te stuiteren van energie! Voor mij is het wat rustiger omdat de echte zenuwen na vrijdag een beetje voorbij zijn. Heb er meer vertrouwen in en wat minder behoefte om van me af te schrijven.

@ Rosaly: hebben jullie t al rondverteld dan? of gaat t gewoon heel snel rond bij jullie?

Wij houden het nog een beetje stil. Er zijn wel meer mensen die het weten dan de vorige keer. Vooral ik ben er erg slecht in mijn mond te houden. Zodra iemand er naar vraagt (een aantal mensen wisten dat we opnieuw in het traject zaten), begin ik te grijnzen als een idioot... Haha en probeer dan nog aar 's te zeggen: nee hoor, niks aan de hand...

Geplaatst

@ Yola > Wij hadden het donderdag aan onze ouders verteld, die hebben het aan een aantal goede vrienden en familie verteld.. Het gaat ontzettend snel rond....

@ Lot > heb n beetje 't zelfde gevoel hoor. Denk dat ik heerlijk in de zon ga zitten (die is er vast :) ) en we gaan met een man of 10, dus kan 'k ook lekker koken enzo! Vind k altijd wel leuk om te doen! Enne.. bespaar €200,- aan skipas, misschien zijn er wel wat leuke winkels..

Geplaatst

icon1.png

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. , 7 feb combinatietest

Moto, tp 8 dec, 12 wk = 13 feb. 1e echo 10 jan, 2e echo 17-2

Ha meiden is alles goed met jullie?? Het is zo stilletjes hiero!!!

Vandaag voor het eerst naar de vlos geweest, tjee wat een leuk koffertje heeft ze me meegegeven.

Genieten jullie ook zo van die hebbedingetjes aan knuffies, klein luiertje en cremepjes, heerlijk!!

Eindelijk na al dat geklets ging ze het hartje zoeken van klaasje en jawel hoor, kedeng kedeng in rap tempo.

Wel nog een beetje in de verte maar luid en duidelijk volgens haar, nu op naar de 2 de echo!!

Fijne avond allemaal...

Lfs Moto

Geplaatst

fijn dat alles goed was heerlijk he!

hier gaat het goed,alleen nog zo pril dat het allemaal spannend is

morgen 5 weken,de laatste 2 dagen in de ochtend misselijk gevoel verder alles goed

Geplaatst

@Moto, heerlijk geluid he. Fijn dat je bij een Vlos mag blijven. Ik heb eigenlijk nog geen baby dingentjes zoals jij schrijft. Ben ook minder ver natuurlijk.

Ik wacht nog even mijn 2e echo af volgende week en dan gaat hier de vlag uit. Om de hoeveel weken moet je terugkomen bij de vlos?

Geplaatst

In het begin is het een keer per maand en daarna bouw je het op, mits dat alles goed gaat natuurlijk. Ik moet nog wel een bloedtest voor het een en ander, beetje dubbel want dat had het ziekenhuis al voor de ivf gedaan. Maar goed een dubbelcheck is nooit verkeerd natuurlijk. Verder gaan ze je gewicht (bmi) en bloeddruk in de gaten houden. Mik ik mag de tweede echo pas in week dertien, overal is het een beetje verschillend he!!

Valesca proficiat met je zwangerschap...

Geplaatst

Die bloedtest is rond week 12 geloof ik. Dan gaan ze je ijzergehalte, glucose en nog wat hormoonwaardes controleren. Dit heeft te maken met de zwangerschap dus de bloedtesten die ze voor de ivf gedaan hebben, helpen daar niet bij. Ik vind het wel jammer en kostbaar dat ze toch ook weer op HIV en Hep prikken, dat is ook al voor en tijdens de molen een aantal x gedaan.

Geplaatst

Wat die testen betreft: ik heb het ziekenhuis gevraagd de resultaten naar de vlos te sturen, was geen probleem. Kleine moeite. Daarmee kom ik natuurlijk niet onder het bloedonderzoek uit, maar ik hou net als jullie niet van geldverspilling.

Vandaag blijf ik even op de bank en houd het kort, heb weer last van mijn eierstok. Dat heb ik al eerder gehad, en er zitten nog twee follikels waarvan een forse (30 mm of zoiets). Schijnt wel vaker voor te komen - door de zwangerschapshormonen blijven die lang zitten. De gyn maakte zich er geen zorgen over, maar ik had gisteravond en vannacht echt last dus ik blijf horizontaal vandaag. Straks even de vlos bellen voor de zekerheid. Officieel ben ik uit het zkh 'ontslagen' en volgende week pas intake bij de vlos dus ik zit in niemandsland. We zien wel. Jullie hebben er zeker geen ervaring mee?

Geplaatst

Nanoes sorry geen ervaring mee, lijkt me idd wel een pijnlijke ervaring. Ik ken het gevoel van een eisprong en dan de pijn weg moeten puffen dus ik wens je sterkte en ik hoop dat je pijn snel afneemt.

Geplaatst

Nanoes, tijdens mijn 7 weekse echo schrok ik ook van de grote/aantal van de fol. Volgens mijn gyn. verdwijnt dat vanzelf en is t nog de nasleep van alle hormonen. Soms heb ik nog steken idd. maar dat kan ook een soort van bandenpijn zijn. Groot gelijk om je rust te nemen en hou het maar goed in de gaten. Sterkte!!

Geplaatst

Tsja, ik heb er af en aan gewoon wat last van maar zolang het geen kwaad kan, geeft het niet. Toch maak ik me dan wat ongerust en daarom heb ik op advies van de vlos het zkh gebeld. De verpleegkundige daar maakte zich er geen zorgen over gezien mijn status maar ze laat de gyn morgen terugbellen, want die was vandaag niet aanwezig. Dan vraag ik gewoon wat ik het beste kan doen als dit gebeurt.

@moto: misschien komt er ook wel bandenpijn bij kijken, dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook, ik zie het maar als een signaal en luister daar extra goed naar. Het voelt wel en beetje overdreven maar goed. En een dagje tv kijken en een boek lezen: ach, er zijn ergere dingen :happy1:

Geplaatst

@Nanoes, nou dat klinkt inderdaad pijnlijk. Sterkte ermee, laat je maar lekker verzorgen.

@WItje, hebben ze trouwens iets gezegd over waardoor die stolsel kunnen komen? Waren het er misschien 2?

Geplaatst

@ Nanoes > dagje lekker liggen is inderdaad geen straf, maar wel vervelend! Kan me voorstellen dat 't best eng is als je van alles voelt. Zijn 't follikels gevuld met vocht dan? Hopen dat 't snel de goede kant op gaat!!

@ Moto > bij mij hebben ze vorige week ook weer wat afgetapt... gister de uitslag en was allemaal goed. Ze wilden weten hoe de waardes nu zijn, en dan vergelijken ze dat steeds met elkaar zeiden ze tegen mij. Nu weten ze van voor en begin van de zwangerschap. Als er dan straks iets is, kunnen ze 't beter tegenover elkaar zetten..

@ Witje > ben je vandaag jarig?? Gefeliciteerd dan :)

@ all > wij hebben gister weer een echo gehad. Hopelijk de laatste inwendige, ben er wel een beetje klaar mee... Volgende is bij 13 weken, dan kan het makkelijk gewoon toch?

Geplaatst

Mik er zit een bloeding en/of stolsels onder een klein stukje van de placenta. Daar komt de bloeding en de stolsels vandaan. Eerst heeft de arts met een speculum gekeken of de baarmoedermond dicht zat en dat zat ie gelukkig, bij een miskraam staat deze open.

Bedankt voor jullie felicitaties!!!!! Heb een heerlijke dag gehad.

Vandaag ga ik dit bankje verlaten, de mijlpaal van 12 weken is bereikt. (volgens de gyn morgen pas) Het voelt alleen niet als een mijlpaal en voel me er ook niet rustiger onder. Dat komt zeker door het bloedverlies wat ik aldoor al heb gehad en de buikpijn. De onzekerheid zal hier nog wel even als een donkere wolk boven ons hangen, die roze wolk bestaat niet maar dat weten we allemaal wel denk ik. De echte miskraam periode is pas voorbij met 16 weken, hopelijk kan ik me daarna wat meer ontspannen en gaan genieten.

Maandag in ieder geval de combinatie test dus weer even lekker kindje kijken!!!!!!!!!!!!!!!

Ik hoop dat jullie me allemaal gaan volgen naar een uitgerekend bankje.

Toi toi en bay bay!!

Geplaatst

Nou San ik blijf jou feliciteren, proficiat met je twaalf weken, wens je veel succes maandag met de combinatie test. Hoop dat je dan wat meer rust gaat krijgen op het uitgerekend bankje. Volgende week hoop ik daar ook plaats te nemen dus het zal wel druk worden daaro...

Nanoes, gaat het weer een beetje?

Rosaly wat fijn dat je een goede uitslag hebt gekregen, het blijft toch altijd spannend.

Fijn weekend allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden