Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, ik heb lekker wat zitten frobelen met tickers, vind deze nu wel okee. Over dat slapen: ik word ook veel te vroeg wakker maar drink nu Goede Nachtrust van Zonnatura en stop oordoppen in mijn oor. Dan slaap ik toch wel door. Ik heb wel heeeeele vreemde dromen.

Wij hebben 25 februari de 2 echo, dat is bij 6,5 week. Heel spannend. Voel me nu behoorlijk zwanger, vandaag nieuwe (grote) bh's gekocht. Het past niet meer! Zelfs mijn broeken zitten strak, maar dat komt vast van de IVF. Verder: pijntjes en steekjes in mijn buik, heel raar en ook wel naar, altijd bang dat het een menstruatie wordt. Maar toch, zolang we zwanger zijn en ons zwanger voelen gaat het goed he!

Hoop dat iedereen zich behoorlijk zwanger blijft voelen, veel geluk & gezondheid gewenst maar weer :-)

Liefs

Toverstafje

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ken dat ook hoor, leven van echo naar echo. Een vriendin van mij is 6 maanden zwanger en ze vindt het vooral een vervelend maar noodzakelijk kwaad. Die buik die haar in de weg zit en ze kan niet mee gaan volleyballen en zo. Onlangs had ze een echo en alles was in orde en het geslacht duidelijk, maar hoever ze precies was wist ze eigenlijk al niet meer (duh, de 20weken echo!!). Kortom: ze is er compléét niet mee bezig, want voor haar is het een natuurlijke zwangerschap waar alles vanzelf gaat. Natuurlijk is ze wel blij hoor en het is haar tweede kindje. Maar wij tellen de dagen gewoon af en voelen elk steekje en gevoeltje, in angst of onzekerheid. Omdat het zo moeilijk is geweest en zo kostbaar! Ik denk dat wij steeds in wachtweken zullen zitten.. pff..

Vandaag was ik om 6u30 wakker. Toch al 1,5 uur later dan gister. Bij mij zitten mn broeken ook flink strakker, maar dat is inderdaad van de behandelingen. Ik hoop steeds dat dit nog weg zal trekken, maar vrees ervoor :-) Een bh moet ik nog niet bijkopen, maar ze zitten echt wel lekker dit keer. Ik heb nooit grote borsten gekend, en nu geniet ik er met volle teugen van haha. Iemand ook last van luie darmen? Ik drink veel en eet veel groenten en fruit, maar veel doet het niet tot nu toe.

Zo, de buikgriep heeft bij de dochter van mn vriend toegeslagen maar niet bij mij. Misschien overleef ik het uiteindelijk toch nog wel? En wie weet was de misselijkheid gister toch nog van de hormonen? Ben alvast een worteltje aan het eten.

groetjes en fijne dag iedereen!

Ellen

Geplaatst

@ Ellentrik > Gelukkig dat je de griep niet krijgt dan :) nu hopen dat je niet misselijk wordt van het zwanger zijn...

@ TK > wat fijn dat je positieve testen had!! Nu spannend natuurlijk om op de echo te wachten! Weet ook niet hoe je een exacte bevaldatum kunt berekenen met een cryo terugplaatsing, maar zal vast niet zoveel schelen met een gewone toch??

@ .. > Nou, k heb er al 2 nieuwe bh's bij inmiddels, eerste had ik al redelijk snel gekocht. Heb vrij grote maat normaal, maar nu kun je er echt niet meer omheen. Ben verder niet echt fors, dus 't valt ook nogal op (of zou k dat alleen denken..) Luie darmen komt me ook bekend voor hoor, probeer nu elke 2 a 3 uur iets te eten, zodat het allemaal op gang blijft. En voor de verandering veel drinken, eerder lette ik daar eigenlijk nooit zo op. Kan het nu wel merken als ik niet genoeg drink.

Ben 's ochtends ook vrij vroeg wakker.. vanmorgen stond ik om 7uur mijn huis te stoffen en zuigen... wakker was k toch dus dan maar iets nuttigs doen. Volgende week gaan we naar Oostenrijk, misschien dat een andere omgeving een beetje helpt wat betreft slapen.. In een ligstoel op de piste, lekker warm door de zon... dan moet 't lukken toch :)

Geplaatst

Jáááá, één eraf en hup twee erbij! Vullen jullie zelf even precies aan, TK en Toverstafje? Hartstikke gefeliciteerd jullie tweeen, op naar de volgende echo.

Bye bye Moto, :aaaflowersmiley:succes met de nekplooimeting... toch nog weer een spannend moment. Ik moet over 2 weken....

Het twaalfwekenwachtbankje

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14-1, 2de echo 28-1, nekplooimeting 18-2

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. 1e echo 14 jan, 3e echo 28 jan nekplooimeting 28-2

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!, 2e echo 9-2: bewegend beebje en perfect hartje, 21-2 combitest uitslag

Valesca, tp 16-1, 12 wk = ?

Doortje, tp 26-1, 12 wk = 3 april, 1e echo op 1 maart

Ellentrik, tp 30-1, 12 wk =?

Norali, tp ?, 12 wk =?

Toverstafje, tp? 12 wk =?

TK, tp , 12 wk =?

Geplaatst

Okee, hier komt ie:

Het twaalfwekenwachtbankje

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14-1, 2de echo 28-1, nekplooimeting 18-2

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. 1e echo 14 jan, 3e echo 28 jan nekplooimeting 28-2

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari 1e echo 26-1: hartje klopt!, 2e echo 9-2: bewegend beebje en perfect hartje, 21-2 combitest uitslag

Valesca, tp 16-1, 12 wk = ?

Doortje, tp 26-1, 12 wk = 3 april, 1e echo op 1 maart

Ellentrik, tp 30-1, 12 wk =?

Norali, tp ?, 12 wk =?

Toverstafje, 28-1? 12 wk = 12-4, echo op 25/2

TK, tp , 12 wk =

Ik schrijf af en toe ook in het 'uitgerekend in oktober' forum. Zo spannend, deze tijd. Ik hoop echt dat er niemand van het bankje valt en iedereen lekker doorgaat naar het zwanger forum. Veel geluk gewenst allemaal.

Geplaatst

Goh meiden, ik ga al bijna dit bankje verlaten, ben de eerstvolgende...

Vrijdag de nekplooimeting (maar vooral een kans om weer even te zwaaien naar het spruitje): zin in!

Wel een gekke logistieke timing: mijn vriend komt die ochtend terug uit het buitenland, hij is de afgelopen week op een congres geweest. Als hij direct door gaat naar z'n werk een we treffen elkaar een paar uur later bij het echocentrum, en wordt het zowaar een familiehereniging ;-)

Ik denk dat ik 'm toch maar ga ophalen van Schiphol, ook al moet ik dan #@$# vroeg op en is het eigenlijk totaal overbodig (hij werkt naast het station - en het echocentrum).

Geplaatst

Hoi, idd zeg, de komende dagen wordt het bankje flink uitgedund! Laat er maar flink aanwas bij komen.

Nekplooimeting vind ik leuk, maar toch ook spannend ( een eicel van 41 jr heeft toch al flink wat te verduren gehad..). Ik kom pas maandag de 28ste aan de beurt. Dus dan ben ik van dit bankje al af. Maar ik zal t nog wel ff laten weten wat de uitslag is. De nekplooi horen we vgs mij meteen of die goed is, maar de combi met de bloeduitslag duurt even. brrr, dus nog ff in spanning zitten daarna. We laten het van de uitslag afhangen of we daarna nog een vruchtwaterpunctie laten doen. brrrr. Hebben jullie daar over na gedacht?

Nanoes en Mik, heel veel succes vandaag en maandag!

Geplaatst

Heb vanmiddag een angelsound binnengehad en meteen geprobeerd natuurlijk :) Vond het hartje al vrij snel, leuk!!! Gaan straks op wintersport en bij terugkomst ben ik als het goed is ook al van dit bankje afge.... Aan de ene kant duurde het ontzettend lang, tegelijk gaat het ook errug snel.... wel lekker dat 't iets veiliger wordt nu allemaal :)

Geplaatst

De echo gisteren was weer prima, schitterend om te zien natuurlijk. Spruitje was lekker aan het bewegen, rol naar links, weer naar rechts, beentjes strekken, armpjes de lucht in, alles behalve een koprol eigenlijk. We kregen gelijk de uitslag omdat ik vorige week al bloed had laten prikken. Nekplooimeting was prima en het kleintje zag er ook uitstekend uit op de echo, alleen een van mijn bloedwaardes veroorzaakte een wat verhoogde kans op een afwijking, nl. 1:148. Het lastige is dat dit een vertekend beeld kan zijn vanwege de IVF-stimulatie en omdat mijn eierstokken nogal actief zijn (er zitten nog steeds vrij grote follikels in). Plus ik ben 40, dan begin je al vrij negatief met de kansberekening. Hoe dan ook, wij werden er eigenlijk niet heel ongerust van en gaan ervan uit dat het wel goed komt. Ik zou ook niet zo gauw de zwangerschap laten afbreken als uit vervolgonderzoek een afwijking blijkt. Bovendien wil ik het risico niet nemen met een punctie (hoe klein ook). We leggen het naast ons neer en hebben er vertrouwen in. Was natuurlijk anders geweest als er 1:10 was uitgekomen oid.

Zo'n doppler wil ik denk ik ook, ben nog mp aan het afschuimen en bij vrienden aan het navragen. Een vriend van ons is arts, misschien heeft hij nog een stethoscoop over - maar ik denk dat je daarmee pas tegen het eind iets kan opvangen. Ik ga het gewoon eens vragen.

't Wordt stil hier denk ik, ik ga naar de 'andere kant' verhuizen ladies!

Geplaatst

Hallo allemaal, Heb al een paar dagen (geprobeerd) mee te lezen (verbindingsproblemen, juist nu :( ..

Wil jullie allereerst van harte feliciteren met jullie zwangerschap!

afgelopen dinsdag voor het 1st positief getest :)) Wat onwerkelijk leek dat, mn vriend zei; nou.. test morgen nog maar een keer (hihi) en woensdag de officiele testdag, de teststreep verscheen eerder dan de controlestreep!

Heb meteen het zhuis gebeld en tot mn verbazing krij ik 17 mrt mn 1e echo..want er zou niets te zien zijn eerder??!! Ik lees en zie hier hele andere dingen... Ik heb een stollingsafwijking en wil zo gauw als het gaat kijken hoe het is'gaat met mn ukkie.. Wel begrijp ik wannéér het mis zou gaan..men niks kan doen..maar goed daar gaat het mijn inziens niet om. wil graag weten of het leeft en als je dat kan zien met 7 wkn niet langer moeten wachten..dus ik maak me zorgen..

Met hoeveel weken mochten jullie komen voor de 1e echo? Dit wil ik dan graag 'meenemen' in het gesprek morgen..

Liefs van een ietwat onzeker aant wordende

Geplaatst

@Lafinah, gefeliciteerd!! Ik krijg ook pas de eerste echo bij 9 weken. Anders heb je de kans dat ze toch alleen een vruchtzakje zien en geen hartje. Het is erg ja dat weet ik zo lang wachten maar dan heb je wel een soort zekerheid.

@Nanoes, super meid die echo! Wat een heerlijk gevoel. Nu echt genieten, weg van dit bankje. :-)

Wij mogen morgen....pff spannend hoor.

@Rosaly, hmm dat je dat durft met zo'n angelsound, denk niet dat ik het zou durven. Wat doe je nog als je het hartje niet hoort?

Geplaatst

@ Lafinah: gefelicteerd met je positieve test. Wat fijn voor jullie zeg! Bij ons in het ziekenhuis doen ze standaard de eerste echo al met 7 weken omdat je dan het hartje al kan zien. Ze laten je dan nog een keer terugkomen met 9 weken en met 11 weken volgens mij. 17 maart is inderdaad nog wel erg ver weg. Kan me heel goed voorstellen dat je ook graag eerder een echo wilt, zeker als je bekent bent met een stollingsafwijking.

Ik zie trouwens dat jij je tweede poging ook met acupunctuur gedaan hebt en nu positief test. Ik heb ook deze tweede behandeling acupunctuur gedaan en dus ook positief. Heb jij het gevoel dat de acupunctuur er echt aan bijgedragen heeft? Bij mij werd aan het begin van de behandeling duidelijk dat mijn nieren veel te zwak waren en daarmee de kans op zwangerschap laag. Nu heeft ze dat helemaal bijgesteld en waren mijn nieren weer goed en nu is het dus wel gelukt. Dus ik geloof er ecth wel in. Ik blijf nog bij haar tot 12 weken zwangerschap en ga nu om de twee weken ipv iedere week

Geplaatst

@mik djw, ja dat begrijp ik ook wel maar omdat ik van de meerderheid hier op het forum, zie dat men met 7 wkn al mag komen, baart het me toch zorgen..juist omdat mn bloed al in mn lichaam stolt en ik zodoende een beroerte heb gehad en een embolie in mn teen. heb daarom nu wel therapeutische antistollingsmiddelen. en de hormonen die ik nu aanmaak vanwege mn zwanger zijn, zijn ook een risico maar daarom denk ik zelf dat het van belang is om het goed in de gaten te houden. Mss dat de verpleegster dit niet heeft opgemerkt in mn dosier.

@doortje, djw ..en ja ik denk idd dat de accupunctuur heeft bijgedragen. 1 omdat ze bij mn 1e bezoek ook aangaf dat ik een verminderde nier, lever en hartfunctie had en dát de 2e x die duidelijk al beter was.. ten 2e gaf ze aan dat jarenlang pilgebruik, blokkades aan zou (kunnen) leggen in je lichaam en die heeft ze een aantal weken voordat ik met het spuiten van de deca begon, dit opgeheven door de naaldjes in mn voet en onderbeen (zijkant kuit) te plaatsen. Na de tp een aantal voor het creëren van rust omdat ik van nature een 'druktemaker ben. Ook naaldje(s) voor de natuurlijke aanmaak van progestoron. en ik kan niet anders zeggen dat ik heeel rustig de gehele behandeling was..en ook na de punctie was ik mijn inziens wel heel snel hersteld. Ik heb haar afgelopen donderdag gebeld dat ik zwanger ben. Ze gaf aan dat ik in de 3e mnd kon/ mocht komen voor een behandeling die dan het overdragen van genetische afwijkingen tegen zal gaan zoals mss mn stollingsafwijking? Nu heb ik in 1 van de boeken die ik bij de bieb heb geleend gelezen dat dát al eerder wordt aangelegd/bepaald? Dus of dat kan .. weet ik niet.. Maar wat ik ook gelezen heb (in de zwangerschapsbijbel) is dat er geen naalden meer in de baarmoederstreek meer geplaatst mogen worden ivm samentrekken ervan.. Het meest belangrijke ervan vond ik..mijn rust en die had ik tav de 1e poging echt.

Morgen het zhuis voor de zekerheid toch even bellen al zou het voor mn eigen rust zijn ;)

Liefs

Geplaatst

@Lafinah, dan zou ik gewoon even bellen en vragen of je eerder mag komen. Bij ons mag je zo komen als dat nodig is. Tenminste ik dan, heb het maar 1 keer nodig gehad en was geen probleem gelukkig.

Geplaatst

Meiden, de uitslag van de combitest was heel goed 1:5545. De echo was ook fijn en geruststellend. Heerlijk om het te zien bewegen en het hartje te zien kloppen.

Alles ziet er perfect uit. Ik voel me nog steeds heel goed, dus kom maar op. Mag zelfs door naar de verloskundige voor de rest van de zwangerschap. De bevalling wel op medische indicatie in het zkh maar mag onder begeleiding van de verloskundige. Wel krijg ik bij 20-22 weken een echo om de baarmoedermond te checken, dat is ook wel heel prettig. Mocht het dan niet goed zijn, kunnen ze altijd ingrijpen met bandje ofzo.

@Lafinah, wat zei het ziekenhuis?

Geplaatst

hoi dames

alleereerst wil ik natuurlijk iedereen hier feliciteren...

ik kom me voorzichtig hier melden vind het nog wel een beetje eng...

heb 14-2 tp gehad van een 5 dagen oude cryo (blasto)

en heb sinds gister posi getest van sensitest..

en vandaag ook weer getest van kruidvat 2 voor 5 en ook weer posi....

allemaal heel veel succes met wat komen gaat....

liefs angel

Geplaatst

he valesca zag op het wachtbankjebankje van feb, in je onderschrift, dat je morgen je eerste echo hebt spannend. veel plezier en sterkte ook bij zo'n eerste echo, is toch altijd spannend.

Geplaatst

dank je wel valesca...

en jij heel veel succes met je echo..

spannend hoor..

mik gelukkig dat alles goed is meid...

toch weer een bevestiging..

je gaat al bijna weer van het bankje af...

liefs

Geplaatst

Dank je wel mik.

Ja maar krijg ik niet

En ze zouden ook vandaag nog een recept fax voor extra utrogestan. Hebben ze niet gedaan.

Zal morgen weer is bellen.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden