Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom me hier ook aansluiten!!! Positief getest na cryo tp. Heel spannend om weet zwanger te zijn na twee miskramen. Maar deze zwangerschap moet gewoon goed gaan!

Vind het leuk om een paar bekende meiden te zien: Henne en José: ee zaten samen in uitgerekend mei, maar we vielen 1 voor 1 af.... Nu gaan we hopelijk meer geluk hebben! Vind het in elk geval heel fijn om hier samen met jullie te zitten.

Ook alle andere meiden: super dat we in dit topic mogen zitten. Ik ga eens wat teruglezen om jullie beter te leren kennen!

Liefs,

Ivfsh

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaaa Ivfsh, wat goed om jou hier weer tegen te komen. En wat je zelf zegt, het moet deze keer goed gaan, daar gaan we voor :)

Gefeliciteerd meid, ben echt heel blij voor jullie!! Wat een mooi begin van de meimaand.

Oh en welkom hier natuurlijk ;)

Ga je morgen naar het ziekenhuis bellen voor een 1e echo?

Geplaatst

Ik moet van het Azm drie weken wachten met testen!!! Ik ga ze dus pas dinsdag over een week bellen met het goede nieuws.

Officiële lezing van Azm is dat 'cryo's soms pas later innestelen'. Ik denk zelf dat ze ons willen behoeden voor een positieve test en dat het dan alsnog snel fout gaat. Maar dat is dus wat ik denk :-).

Ik woon inmiddels in Ierland, dus ik moet hier een huisarts gaan vinden en met die arts bespreken hoe het er hier aan toegaat. Weet om eerlijk te zijn niet hoe het systeem werkt. Ik hoop dat ik met mijn grcshiedenis in het ziekenhuis terecht kan voor alle controles.

Hoe voel jij je? Goed weekend gehad?

Geplaatst

Ha IVFSH daar ben je :-) Ik vind het wel super hoor dat drie van de meiden die zijn afgevallen in het mei topic nu toch weer zwanger zijn. Zelf begin ik het steeds meer te geloven, ben volgens mij veel blijer dan de eerste keer. Toen was ik zooo terughoudend. dat viel ze zelfs in het ziekenhuis op. Net of ik aanvoelde dat het niet goed zou gaan? Het voelt nu in ieder geval heel anders, maar ook doordat ik dingen herken. Het is niet meer allemaal zo vreselijk nieuw en vreemd.

Is er een lijstje of iets in dit topic? Dan kan ik iedereen een beetje leren kennen.

Henne

Gast Hope30
Geplaatst

@ Henne en ivfsh: Yeeeeeaaaaahhhhhh!!!!! Gefeliciteeeeeeeerd! Kunnen jullie het al een beetje beseffen? Al kwaaltjes? Geniet ervan meiden. EN NU KOMT ALLES GOED!!

Geplaatst

Ja, lastig kan je daarmee ook niet helpen. Om nou iedere keer naar NL te vliegen is ook wel wat. Dus inderdaad maar snel een huisarts vinden ;)

En dan hopelijk gauw een verwijzing naar een gyn in het ziekenhuis daar.

Ik schrijf hier niet zo heel fanatiek mee, schrijf vooral mee in het novembertopic en als het goed is, mag ik over een week dit bankje ook weer verlaten....

Wanneer ben je uitgerekend, ergens in januari? Wel heel leuk dat jij en Henne elkaar weer tegen gaan komen in een uitgerekend topic :)

Hier alles goed, leuk weekend gehad. Gisteren de hele dag op pad en vandaag lekker een dagje thuis.

Wat 'grote' kwaaltjes betreft, mag ik afkloppen, alleen erge last van moeheid, dat is het vooral.

En jij? Besef je het al een beetje? Er breekt nu een spannende en onzekere periode aan, na je hele geschiedenis. Maar probeer ook een beetje te genieten (z egt ze braaf....ahum)...

Op naar de eerste mooie echo!

Geplaatst

Ik hoop dat ik de laatste heb gekopieerd!

Norali, tp ?, 12 wk =?

Toverstafje, 28-1? 12 wk = 12-4, echo op 25/2

TK, tp , 12 wk

Lafinah, tp 03-02, 12 wk = 09-04, 1e echo 01-03, 2e 17-3

Frann, tp 02-02, 12 wk= 11-04, 1ste echo 02-03, 1 hartje klopt!! 2de echo 09-03 2 hartjes kloppen!! 3de echo 23-3

Violeta80, tp 08-02, 12 wk =15-04,14-03 eerste echo

Angel, tp 14-2, 12 wk = 20-4 1e echo op 18-3, hartje klopt! 2e echo?

Zjoediezzz, tp 21-2, 12 wk = 29-04, 1e echo op 21-03

Tweety, tp 23-2, 12 wk= 1-5, 1e echo op 29 -3

Armanda tp 08-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 11-05

Elke tp 05-04, 12 wk= 11-06, 1ste echo 03-05

Kelebek tp 10-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 11-05

Henne, tp 20-04, 12 wk=27-06, 1st echo ...

Geplaatst

Hier istie dan...

Valesca, tp 16-1, 12 wk = 31 maart 1e echo 22-2 hartje klopt!!

Ellentrik, tp 30-1, 12 wk =11 april, 1e echo 7 maart: hartje klopt!!, 2e echo 29 maart

Norali, tp ?, 12 wk =?

Toverstafje, 28-1? 12 wk = 12-4, echo op 25/2

TK, tp , 12 wk

Lafinah, tp 03-02, 12 wk = 09-04, 1e echo 01-03, 2e 17-3

Violeta80, tp 08-02, 12 wk =15-04,14-03 eerste echo

Angel, tp 14-2, 12 wk = 20-4 1e echo op 18-3, hartje klopt! 2e echo?

Zjoediezzz, tp 21-2, 12 wk = 29-04, 1e echo op 21-03

Tweety, tp 23-2, 12 wk= 1-5, 1e echo op 29 -3

Jose, tp 2-3, 12 wk = 8-5

Frann, tp 02-02, 12 wk= 11-04, 1ste echo 02-03, 1 hartje klopt!! 2de echo 09-03 2 hartjes kloppen!! 3de echo 23-3

Geplaatst

Lijstje aangepast, meiden die de 12 weken hebben behaald... gefeliciteerd.

Ieuw, krijg de zenuwen, zie dat ik de eerstvolgende ben....

Geplaatst

Ivfsh, jij ook weer zwanger!!! Van harte meid, geweldig nieuws! inderdaad heel bijzonder en fijn dat jullie nu weer gelijk op lopen!

Inderdaad een heel mooi begin van de mei-maand. Geniet ervan en op naar een mooi spruitje in 2012!!!

Geplaatst

Oh is het zo? Zou kunnen hoor, vond deze 4 pagina's terug?

Maar ookn iet iedereen heeft zich erop gezet volgens mij.

Dus meiden, aanvulluuuuhhhhhh

Geplaatst

Henne, kan aan mij liggen, maar dat is toch echt dezelfde haha....

Ik was alleen van die lijst afgevallen....

Heb het lijstje even aangepast, dus aan jou de eer om jezelf er weer bij te zetten ;)

Geplaatst

Henne, tp 20-04, 12wk=27-06, 1e echo ??-05

Geplaatst

Nu al zwangerschapsdementie haha! Oh wat erg, de vorige keer was ik opeens ook zo chaotisch. Vergat namen enzo. Mag m'n baas morgen wel waarschuwen ;-)

Geplaatst

You go girl....

Zie dat er trouwens een heel gat zit tussen mij en Armanda... hmmmm....er missen nog een paar volgens mij...

Geplaatst

Hee meiden,

Ik pas het lijstje dinsdag aan, dan eb ik weer de beschikking over computer. Is zo lastig op de phone.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal! Ik moet zeggen dat ik me best heel positief voel over deze zwangerschap. Hoop dat ik dat vast kan houden :).

José: ja, die huisarts moet ik echt vinden. Maar at komt wel goed. Moet me sowieso gaan verdiepen in gezondheidszorg hier. Je hebt zowel publiek als privaat. Eens goed in gaan verdiepen. Denk dat ik eens een Iers forum op ga zoeken! Zo fijn dat het goed gaat met je zwangerschap. Vond het destijds zo vreselijk voor je!

Meiden, leuk om hier lekker met jullie te kletsen over zwanger zijn. Wat ik nu met name voel:

- warm, mn rode wangen

- hele lage buikpijn

Dit keer wie lijk zeg maar geen last van mijn borsten. Wel een maatje groter, maar dat had ik al vanaf start bollen.

Wij gaan vanavond Tapas eten en proosten op deze zwangerschap!

Geplaatst

Lekkerrrr, geniet van jullie etentje saampjes... jullie hebben het verdiend!!! La prosi...met een glas verse jus :P

Geplaatst

Hi! Vanochtend met bibberknietjes de digitale test uit de la getrokken, daar stond in no time ZWANGER. En toch kan ik het haast nog niet geloven, gek he. Heb jij dat nou ook IVFSH en had jij dat Jose....dat je aan de ene kant enorm blij bent, maar aan de andere kant heel terughoudend bent? Het is niet eens angst die ik voel, ik gelóóf het gewoon niet. En ik heb nu toch al vier positieve testen liggen en ben bovendien behoorlijk misselijk en gammel. Vannacht ook heel slecht geslapen. Twijfel of ik het mijn baas zal vertellen. Hij weet (als een van de weinigen) dat we bezig zijn. Maar vertellen voelt zo definitief en ik ben zo bang dat die voorbarigheid (zo voelt het) wordt afgestraft. Denk trouwens wel dat ik het moet doen, want heb een hele drukke week en weet nu al dat ik het niet ga trekken, veel te moe. Wil liefst een hele, minimaal een halve dag vrij nemen.

Buik- en rugpijn zijn trouwens minder. En dat vertrouwen we dan lekker ook niet haha. Vreselijk toch, wat een zeikerd ben ik. Ik moet gewoon blij zijn!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden