Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden, so far so good, het lijkt gestopt. Als het hierbij blijft dan kan ik wel hoop houden. Vanochtend ook nog getest, knalpositief. Hieronder de teststaafjes van de digitale Clearblue van maandag en vandaag, geen enkel teken dat mijn hcg afneemt... Hoeveel dat uiteindelijk zegt, geen idee, maar we proberen de moed erin te houden. Ga zo maar wel naar werk, al zal ik daar ook wel elk uur naar de wc rennen.

Wat betreft kwaaltjes: elke ochtend om 6 uur m'n lopen mn darmen leeg, erg leuk maar niet heus. Dacht dat verstopping een zwangerschapskwaal was, maar blijkbaar kan het omgekeerde ook :-S Heb ik weer. Verder misselijk, moe. En m'n haar zit totaal niet. En dat vind ik allemal niet erg (zelfs dat haar niet) als het gewoon goed gaat. Maar om dit nu weer voor niks te hebben is gewoon gemeen en oneerlijk!

Ivfsh, zouden ze in Ierland anders tegen het MTHFR verhaal aankijken? Wel frappant dat we met z'n drieeen in mei afvielen en alledrie dus een 'probleem' lijken te hebben.

Ik ga naar m'n werk, hopen en duimen dat deze dag bloed-, slijm- en krampvrij blijft.

Knuf,

Henne

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jose, tp 2-3, 12 wk = 8-5

Armanda tp 08-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 11-05

Elke tp 05-04, 12 wk= 11-06, 1ste echo 03-05, 2de echo 17-05

Kelebek tp 10-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 11-05

Danielle.. tp 17-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 23-05

Henne, tp 20-04, 12wk=27-06, 1e echo 20-05

Geplaatst

Henne, dat is zeker apart.... maar nu hobbelen jullie me achterna met alledrie een GOEDE afloop, deal?

Fijn dat je weer vertrouwen lijkt te hebben, dat is een goed teken. Ook al weet je dat bloedverlies erbij hoort, het maakt je zooooo onzeker... je wilt het gewoon niet.

De test heeft het bewezen, houd je daar inderdaad aan vast.

Hopelijk kom je de dag een beetje door, werkse!

Ik heb trouwens een angelsounds doppler besteld, een ding waar je van in paniek kan raken. Maar ik hoop dat het ons de nodige bevestiging kan geven, zodat we even het hartje van onze kleine spruit kunnen beluisteren. Want ik ben nog steeds onzeker, ook al nader ik die 12-weken grens.

Elke hoe is het met jou? Je hebt vast heerlijk kunnen slapen na zo'n mooie echo :)

Geplaatst

Vandaag nog wel wat bruinverlies gehad maar hou mezelf voor dat het niet er is zolang het bruin blijft. Naar het toilet gaan blijft eng, hoop echt dat het snel echt wegblijft, maar begin er ook al een soort van aan te wennen. Heel misschien bel ik morgen nog even het ziekenhuis of er toch eerder een echo gemaakt worden, zie nog wel.

Geplaatst

Ik heb ook nog steeds bruin bloed meiden

Schijnt in de meeste gevallen niet erg te zijn

En kan soms wel doorgaan tot ong twaalf weken!

Ik probeer me er geen zorgen meer om te maken en net als jou Henne wen ik er een btje aan

Xx

Geplaatst

hallo dames, ff snel de laatste berichten gelezen, wat een onzekerheid he die afscheidingen e.d. Zolang het niet rood word geen probleem dames duimennnn

Geplaatst

hi henne,

ik weet niet hoe ze heir tegen die mthfr aankijken, ga het zeker ter sprake brengen. Ben sowieso erg benieuwd naar hoe het hier allemaal gaat lopen... toch wel soort van spannend. Maar morgen en overmorgen twee afspraken met dokters, dus dan weet ik een stuk meer.

Hoe is het bij jou door de dag heen gegaan??

Jose: wat was er ook alweer bij jou aan de hand? Had ook met stolling te maken, toch?

Geplaatst

het nieuws van zara heeft me trouwens wel van mijn stuk gebracht. Tranen kwamen sinds lange tijd weer een keer boven. wat heb ik een verdriet gehad van die eerste miskraam.... hopen hopen hopen dat ik januari mijn kindje in mijn armen hou!

Geplaatst

Ja, het nieuws van Zara hakte er bij mij ook even heel goed in. Vreselijk.... mijn gedachten zijn bij haar. De rillingen liepen over mijn lijf.

Pfff, alles komt weer boven... wat een verdriet!

Ivfsh, ik pb je even...en ik kan me zo voorstellen dat dit jou ook niet loslaat. Ik hoop, bid en duim voor je mee dat jij in januari je kindje mag vasthouden.

Liefs

Geplaatst

Oh meiden, ik vind het zo vreselijk voor zara. Waarom? En gelijk komen ook al je eigen herinneringen boven. We weten letterlijk hoe het voelt en de angst dat het opnieuw gebeurt vliegt me hier echt aan. Wat moeten zara en haar man zich nu ellendig voelen, het laat me niet los.....

Geplaatst

Hier is het trouwens redelijk gegaan. Bruinverlies maar niet heel erg veel. Wel last van rug en buik dus nog heel erg onzeker. En we zie ook maar weer hoe weinig zekerheid je hebt, op elk moment in een zwangerschap. Was het maar vast januari, stond hier maar vast een box met een klein hummeltje....ik hoop echt dat het dit keer zover ma komen.....

Geplaatst

Henne, voor jou geldt precies hetzelfde... wetende wat het is om zo dichtbij te zijn en dan met lege handen te staan.

Ook voor jou duim ik meid dat het goed blijft gaan!

Geplaatst
Nee en als ik het goed heb, is het al de 3e keer voor die arme schat! Vreselijk!!

Afschuwelijk en oneerlijk, hoe kom je dat keer op keer weer te boven?

Geplaatst

Oh Zara, wat een verschrikkelijk nieuws!!! Ik weet niet wat moet zeggen. Ik kan jullie alleen heel veel sterkte wensen met dit verlies.

Heel veel liefs Elke

Geplaatst

Ja ik blijf er ook maar aan denken.

En niet alleen Zara maar ook Liek en Carolin. Zo erg dit!

Wat pril en fragiel is t toch he?

Ik leef naar mijn eerste echo toe over precies een week, maar mocht alles goed zijn dan gaat de onzekerheid gewoon weer door. Zelfs na de 12 weken.

Ondanks mijn bruine bloedverlies en stolsels probeer ik er nog steeds vanuit te gaan dat t goed zit...

Geplaatst

Het blijft moeilijk en onzeker.... toen ik in het mei-topic zat tuimelde daar ook de een na de ander van de lijst. Echt heel erg naar. We weten allemaal dat het kan en dat het pril is, maar het zou zo fijn zijn als het nou eens voor allemaal goed ging.

Hier weer grote onzekerheid. Nog geen bloed- of bruinverlies, maar dat was gister en eergister ook pas later op de ochtend. Wel nog een test gedaan en die is volgens mij niet dikker/duidelijker dan die van twee dagen geleden. Gelijk in de stress dus. Denk dat ik maar moet stoppen met het testen. Als het misgaat komt het toch nog onverwacht, dat zal een test niet aankondigen vrees ik. Slapen doe ik gelukkig redelijk, maar zodra ik wakker word begin ik bang en onzeker te worden. Als ik ook maar iets voel schrik ik, naar de wc gaan is echt zenuwslopend. Hoop heel erg dat het nu wegblijft, maar heb er nog steeds een erg hard hoofd in.

Armanda kun jij niet eerder een echo krijgen? Ik twijfel nog of ik dat zal gaan vragen. Weet ook niet of dat me zoveel meer zekerheid geeft. Je leeft die eerste weken toch van echo naar echo...

Pfff, het wordt weer een lange en moeilijke dag.

Zara weet dat we aan je denken!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Henne ik zou idd stoppen met testen. Een streep is een streep, hoe dik of dun ook. Maar anders moet je gewwon voor de digi test gaan. Degene Die zegt hoe veel wkn je bent. Dan weet je tenminste dat je hcg gestegen is.

Ik heb dat ook een x per wk gedaan maar nu wacht ik toch tot de echo. Ik wil ook eigenlijk niet eerder. Stel dat er dan nog net geen kloppend hartje te zien is, dan zou ik alleen maar in paniek raken.

Lieve Henne ik zou als ik jou was zo veel mOgelijk afleiding zoeken. Dat werkt voor mij ook t beste. Dan denk ik zelfs even niet aan de buikkrampen enzo.

Succes vndg meiden!

Geplaatst

Jose morgen 12 weken! Ik las in het november topic dat de echo goed was. Weer een beetje meer zekerheid, voor zover je dat ooit gaat hebben tot je je kindje gezond en wel in je armen hebt....

Hoe is het met de rest, zijn we echt maar met zo weinig in de 12 weken fase, of schrijft iedereen al in een 'uitgerekend' topic. Ik durf nog steeds geen uitgerekend in janurai 2012 te openen, geen zin om daar dan weer uit te vallen. Vind de banner al heel wat ;-) Heb nog steeds bruinverlies en met eigenlijk ook vrij weinig kwaaltjes zint dat me niks. Maar kan niets anders doen dan afwachten. Hebben jullie al last van dingen? Mijn borsten voelen gewoon, zijn ook niet groter, kramp heb ik bijna niet meer, voel soms wel m'n rug en benen, geen last van ochtendmisselijkheid, soms wel even een lichte vlaag tussendoor. Het enige wat ik echt merk is een neus als een speurhond (en dan dus wel misselijk worden) en soms opeens heel erge slaap. Maar het wisselt ook heel sterk per dag. Gisteren was de reuk/misselijk van geurtjes heel erg, naar vandaag heb ik nauwelijks ergens last van. Irritant is dat. Niet dat ik zo graag misselijk wil zijn ;-0 maar het bevestigt tenminste een beetje je zwangerschap.

Armanda jij gelukkig deze week de eerste echo! Ga heel hard voor je duimen dat er een mooi kloppend hartje te zien is!

Geplaatst

'Henne, jaaaa nog 1 dagje inderdaad. Ik blijf het spannend vinden hoor, maar hoop echt dat ik de komende tijd ook een beetje kan gaan genieten.

Deze zwangerschap heb ik ook nergens last van, alleen moe... that's it. 's Nacht last van (.)(.), maar dat is ook niet iedere nacht hetzelfde. Oh ja, en beroerd worden van Chinese lucht haha.....

Vorige zwangerschap was ik juist misselijk 's ochtends. Dus nu het tegenovergestelde, kan het alleen maar goed gaan toch?

Ik begrijp dat je naar bevestiging zoekt, maar dit is toch ook lekker hoor :) En dat je een goede neus hebt, zegt al genoeg meid ;)

We zijn inderdaad met een klein clubje, maar iedereen schrijft inderdaad al in een 'uitgerekend in....' topic. Zelf ben ik hier ook niet zo actief eigenlijk, ben ook meteen in het novembertopic gestort.

Las dat je weer een knalpositieve test vanmorgen had, dat is een goed teken. Conclusie: jij bent 1 van de vrouwen die last heeft van bruinverlies tijdens het 1e trimester. Maar ja, die onzekerheid hè... probeer het maar te geloven en die positieve vibes van je vast te houden.

Geplaatst

Ik lees al even mee op de 12 weken bankje, ik zal nu officieel plaatsnemen ;)

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5

Geplaatst

Henne,

Ik ben ook een van de dames en Armanda ook die last heeft van bloedverlies in het eerste trimester... Niet leuk!

Wanneer ga je stoppen met testen? ;-)

Jose,

Jij alweer bijna 12 weken!! Wat goed :-D

Hier is het toch weer een beetje spannend aan het worden, ik heb gisteren weer wat roze bloed verlies gehad. Kan nu de bollen niet meer de schuld geven, want die gebruik ik sinds dinsdag niet meer! Geen krampen gelukkig!!! Vandaag alleen nog maar bruine restjes gezien.

Waar kan het toch aan liggen?

Liefs Elke

Geplaatst

Hee meiden!

Francis: welkom hier!

Henne, Armanda en Elke: allemaal boedverlies, echt heel vervelend lijkt me. Ze;f geen ervaring mee, dus kan er weinig zinnigs over zeggen. Behalve dan wat jullie zelf ook al vaak hebben gehoord: zoveel meiden hebben hier last van en hebben toch nog een goede zwangerschap!!! Het is gewoon moeilijk voor ons om ons niet onzeker te voelen, zeker als je wat bruin/roze verlies hebt.

Ik heb vandaag voor het eerst geen test gedaan, maar de vorige zes dagen op rij wel. Ha ha. Ik ga straks nog zo'n digitale test kopen, ik wil dat magische woord 'pregant' zien verschijnen :-) Die test ga ik morgen, met ar.

Genieten jullie allemaal van de zon, hier is het bewolkt en gaat het straks vrees ik weer regenen....

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Ivfsh wat zie ik een positieve test!!!

Van harte meid! Ik duim dat alles goed mag aflopen voor je....Je gaat gewoon een mooie klopend haartje horen straks!

Geniet er van!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden