Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh meiden wat een k*tmiddag hier zeg. De hele ochtend niks te zien en begin vd middag opeens weer roodachtig, ik dacht echt dat de grond onder m'n voeten wegzakte. Letterlijk lamgeslagen. Eerst op de bank gelegen maar we hadden twee oppaskindjes dus uiteindelijk toch maar naar de speeltuin gelopen. Rest vd middag is het bij bruinig/roodbruinig gebleven maar ik trek dit zo echt niet hoor. Hoe moet ik nog twee weken door in onzekerheid? Elke dag testen? Word ook een duur grapje. En ik heb ook nog eens een enorm drukke week voor de boeg, waar ik tóch al tegenop zie. Zie het gewoon echt even niet meer zitten zo. Als het dan mis gaat, laat het dan ook gewoon doorzetten maar niet dit gemodder! Ben er zo klaar mee. En iedereen roept alleen maar de hele tijd 'het zegt niks' maar daar heb ik gewoon NIKS aan, want het geeft ook geen zekerheid. Bah bah bah, wil in bed kruipen en er pas weer uit komen als ik 13 weken zwanger ben.

Geplaatst

Henne als je t niet meer houdt kun je toch naar de 1e hulp gaan? Daar mogen ze je niet weigeren... Dit lijkt me zo ook niet goed voor je gestel...

OH meid wat een vervelende toestand, waarom gaat het nou niet een keer normaal?!! Ik weet dat het ook normaal is dat er wat bloed kan komen, maar voor jou is dat veel te stressvol. Net even te veel voor meegemaakt. Toch zijn er hier genoeg keurig zwanger mee gebleven, vergeet dat niet.

Heb je je hcg al laten prikken? Dat mag toch 14 dagen na et?

Heel veel sterkte lieve Henne, ik leef met je mee. Schiet je geen fluit mee op i know...

Noor

Geplaatst

Dank je wel Noor! Ons ziekenhuis prikt geen hcg. En mijn testen zijn ook nog gewoon positief, dus tja.... Ik ga maandag denk ik maar even bellen of ik niet toch eerder een echo kan krijgen. Weet wel dat er dan nog geen kloppend hartje is, maar dan weten we in ieder geval of er (nog) iets zit. Onzeker zal het sowieso tot dik over de 12 weken blijven. Gaat nu weer iets beter....tot ik weer naar de wc ga en onaangenaam verrast word.....

Geplaatst

Kun je je hcg niet even via je huisarts laten prikken dan? De hoogte daarvan zegt toch iets. Dan ben je misschien een beetje gerust gesteld..

He wat naar. Maar ja je kunt nu behalve naar 1e hulp gaan verder vrij weinig doen dan afwachten. En dat terwijl elke minuut een uur duurt!! pfffff....

Hang in there...

Noor

Geplaatst

Lieve Henne hcg prikken zegt zeker iets , ik ben 10 weken zwanger geweest met een positieve test hij bouwde langzaam op , tot 550 , dit is heel laag maar hier door voel je je wel heel zwanger je ziet nog geen zwangerschapringetje .

Je weet alleen wel ofdat het een doorgaande zwangerschap is , en ofdat het wel goed zit ofniet.

Deze onzekerheid is toh ook ondraagelijk:(

Ik duim voor je hug Roos

Geplaatst

Henne, zie nu pas je berichtje...bah.... wat een onzekerheid en ik sluit me bij de andere meiden aan. Als je het echt niet meer trekt ( wat me erg logisch lijkt), echo vervroegen!!!!

Als je 5 weken zwanger bent zie je hoogstwaarschijnlijk al wel een vruchtzakje.

Als ze dit weigeren inderdaad naar de 1e hulp wat Noor ook zegt, daar mogen ze je niet weigeren. Meisje, jij komt zo die 14 dagen door met stress, onzekerheid enz. En óók dat is niet goed hè...take care!!!

Knuffel

Geplaatst

Henne,

Als je naar de eerste hulp gaat en ze maken een echo, dan niet schrikken als je nog geen vruchtzakje ziet. Ik heb met 5 weken en 1 dag een echo gehad en zag alleen een zwangerschapsring en dus geen vruchtzakje.

Laat je niet gek maken en ga naar de eerste hulp als je er niet meer tegen kan. Al die stress is er ook niet goed voor.

Liefs Elke

Geplaatst

Hoezee, Hoera!!!!! Ik heb me snel gedoucht en mijn uitsmijterspak aangetrokken en ik ga Jose officieel verzoeken het 12 weken bankje te verlaten vandaag!

Meid van harte gefeliciteerd!!! Ik ben heel erg blij dat je de magische grens bereikt hebt. Geloof me maar als ik zeg dat het vanaf nu steeds leuker en ontspannender wordt.

Lieve Jose wat een fijne dag, geniet er van!!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Henne man wat is dit killing, ik ben het met de anderen eens. Gewoon hcg in Cito laten prikken bij ha dan weet je wel meer. Die testen blijven positief. Na onze misser abortion bij 8 wkn waren mijn testen nog drie weken eens positief! Een echo zie je idd weinig tot niets op maar ze zien wel of vruchtje in baarmoeder zit en niet elders dus dat sluit je dan wel uit. Destijds werd ik niet gehoord op IVF poli en ben ik in het weekend naar verloskamers geweest daar hebben ze alles super onderzocht en ook besloten om steeds hcg te prikken. Sterkte meid

Geplaatst

Hoi meiden,

Noor, moet even lachen om jouw berichtje haha... geweldig, wat een eer!!

Bedankt meiden, nu is de tijd aangebroken dat ik moet gaan genieten ;) Ik ga het proberen, het hartje vanochtend nog even geluisterd en het is echt waar.... ik heb de 12 weken gehaald. Dat voelt wel erg goed!

Voelt wel gek hoor, maar ik zal het lijstje even zoeken en me officieel verwijderen.

Meiden, ik wil jullie bedanken voor alles ook al schreef ik hier niet zo actief en ik hoop dat jullie allemaal net als ik deze 1e mijlpaal mogen halen. Daar ga ik voor, ik blijf jullie volgen hier ;) En zal dus ook vast nog wel eens wat posten hihi!!!!

Liefs

Geplaatst

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5

Armanda tp 08-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 11-05

Elke tp 05-04, 12 wk= 11-06, 1ste echo 03-05, 2de echo 17-05

Kelebek tp 10-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 11-05

Danielle.. tp 17-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 23-05

Henne, tp 20-04, 12wk=27-06, 1e echo 20-05

En nu dan officieel.....

Lieve Henne, heb je er al over nagedacht om toch eerder naar het ziekenhuis te gaan?

Geplaatst

José!!!

Gefeliciteerd meid, echt fantastisch!!!! Nu lekker gaan genieten van dat kleine moppie in je buik.

Lieve henne: wat een onzekerheid mei... Echt niet fijn. Wat betreft het hcg prikken, het is inderdaad de vraag wat nu slim is om te doen. Je kent jezelf het beste (of misschien kent j je beter :-)) en het is goed te bedenken waar jij nu rust van krijgt. Afwachten tot een vroege echo waar je een hartje kunt zien kloppen, of nu tussntijds testen doen. Het een is niet beter dan het ander, maar jij moet je er 'goed' bij voelen. Bij mijn vorige zwangerschap was ik onzeker door de lichte testen in het begin en toen ben ik regelmatig bloed gaan prikken. Ik had dat toen nodig om het los te kunnen laten. Dit keer wil ik zelf juist gewoon afwachten. Onze situaties zijn nu niet hetzelfde, ik heb gelukkig geen last van bruin/rood verlies. maar wat ik wil zeggen: er is vanalles mogelijk, maar kijk even heel goed naar jezelf. Waar ben jij nunhet beste mee af....

Verder denkmikmechtvdatbhet goednzit bij jou. Ik vind je verhaal nl erg lijken op anderre meiden die ook bruin/rood verlies hadden, maar wel een goede zwangerschap. Ik zeg dit echt niet om je verhaal te bagataliseren en ik weet als geen ander hoe rot het is om onzeker te zijn over je zwangerschap. Hoop alleen dat je je een klein hart onder de riem kan steken (het hartje van je kleine :-)).

Doe rustig aan vandaag, hopelijk kun je je gedachten verzetten!

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Oh ja, ik heb vandaag toch nog een laatste test gedaan. Zo'n digitale, die had ik nog nooit gedaan. Toch wel erg leuk om dat magische woord 'pregnant' te zien verschijnen. Gelukkig ook 3+, dusndat klopt mooi met mijn 5 weken en 1 dag.

Geplaatst

Joepie Ivfsh, dat is een mooi cadeautje voor deze dag! Dinsdag ga je bellen voor een echo toch? Of ben ik nu het spoor bijster?

Geplaatst

Hè José,

Ik ga dinsdag bellen met azm dat ik zwanger ben. Ben nu hier in Ierland aan het wachten op antwoord wanneer ik de eerste echo heb. Is mijn huisarts hier voor me aan het regelen. Ben benieuwd!!!

Geplaatst

Nou spannend man... ook geen idee wanneer je een telefoontje kunt verwachten van je huisarts?

Je hebt er in ieder geval een goed gevoel over, dus dat moet goed komen :)

Geplaatst

Haha IVFsh dat heb ik ook gedaan, gewoon even een bevestiging dat er een stijgende lijn is, ik had ook 3+, hihi.

A.s. woensdag is een spannende dag voor 3 van de 6 meiden! Het kan me niet snel genoeg gaan.

Ik heb nog altijd bloedverlies. Al ruim 2 weken. But I don't care any more. Tenminste... ;-) Het is nog bruin, dus negeer ik het.

Zoveel vrouwen hebben het en soms wel tot en met de 12 weken. Ik probeer positief te blijven.

Heb geen krampen meer. Had trouwens wel vanmiddag mijn eerste echte misselijkheidsaanval! Kon haast niet fietsen van de misselijkheid!

En tijdens het fietsen moet ik soms echt mijn borsten ondersteunen. Men wat shaken die mee, doet giga pijn! Ik denk toch echt dat ze al wat groter zijn.

Over groter gesproken, mijn buik is ook al echt dik hoor! Ik kan haast niets meer aan, serieus! Ik draag steeds elastische rokjes. En 1 spijkerbroek die laag zit pas ik nog. En dan met van die bloesende t-shirtjes erop om mijn pens te verbergen. Haha. Had al een buikje, maar nu al helemaal! Weet niet hoe lang ik het nog kan verbergen.

Na woensdag, als alles goed zit, móet ik echt gaan winkelen.

Heb soms ook een moeheidsaanval. Maar als ik eenmaal in bed lig, lig ik zo nog tot 23 uur of langer op mijn iPhone ofzo te spelen.

Heb nog altijd een seks gehad. Durf het gewoon niet. Is dus al echt lang geleden (ruim vóór de punctie nog!). Mis 't wel een beetje hoor.

Maar heb geen zin in nog meer bloed, angst en gedoe enzo (dat hoor je nl vaak, toch?). En mijn man durft het ook niet.

Soms ook wel flinke irritaties naar elkaar. Terwijl we nu juist heel blij en gelukkig zouden moeten zijn, zijn we vaak juist grumpy naar elkaar!

Nou ja, zal ook wel minder worden als de spanning er af is na de 1e echo a.s. woensdag.

Zo! Weten jullie ook weer hoe het met mij is :-D

Meestal voel ik me gewoon goed hoor! Heb vrij weinig last van dingen tot nu toe.

Waar hebben jullie verder allemaal last van? Of waar juist niet van?

Oh ja Jose, enjoy je komende trimester! De eerste heb je overleefd! Geniet ervan meis! Natuurlijk komen we je nog tegen op het forum!

Nou ik ga in de tuin zitten met hubby.

xx

Geplaatst

Super ivfsh. Stop je nu met testen? ;-) hoop dat je snel de eerste echo krijgt.

Hier na gisteren redelijk. Tot drie uur vanmiddag niks, toen wel weer wat bruin. Heb net toch ook nog zo'n test met indicator gekocht. Morgen vijf weken en een dag dus dat zou dan ook een 3+ moeten geven. Toch erg spannend. Als het lukt met werk bel ik morgen ook wel even het ziekenhuis, eens overleggen wat zinvol is.

Geplaatst

hee henne,

shit dat je dat bruin verlies houdt... Morgen inderdaad sowieso eens even testen en dan het ziekenhuis bellen. Ik ben eens benieuwd wat zij zeggen.

Ik heb me voorgenomen niet meer te testen vanaf nu (hoewel ik wel nog 1 digitale test heb liggen: 2 voor de prijs van 1 ;-)). Ik denk dat we gewoon af moeten wachten. Net het leuke nieuws tegen de ouders van ar verteld. Zijn moeder reageerde nog wel enthousiast, zijn vader zei letterlijk: 'de tijd zal het leren'. haha, het is dat ik hem al langer ken... het is een echte zeeuw. Straks mijn ouders vertellen, zou toch leuk zijn als zij met iets meer vertrouwen en enthousiasme reageren :-)

Geplaatst

Henne, wees er op voorbedacht dat hij morgen ook nog 2-3 weken aan kan geven hè?

Misschien is ivfsh wel zwanger van een tweeling, dus zou me niet teveel blind starten op die 3+.

WAt leuk ivfsh, altijd leuk om het te vertellen... ben benieuwd hoe je ouders reageerden

Geplaatst

Dat was bij ons ook, niemand wa echt enthousiats. Komt ook doordat we dit zelf niet zijn hoor. Alleen mijn vader heeft echt gefeliciteerd gezegd, van de rest hoor ik vooral, ik ben wel blij hoor, maar..... Nou ja, dat zijn onze eigen gevoelens ook. Dan hadden we moeten wachten tot na de eerste echo en het me mee zekerheid vertellen. Maar toch, echt leuk is het zo niet.

Armands stoer dat negeren. Ik begin het te leren, zolang het bruin en weinig is. Verder merk ik nog weinig, vooral sterke reuk, heel soms wat misselijk en slaap. Maar het is net of het ook in vlagen is. De enen dag heel erg, de andere dag merk ik niks. Buik is nog normaal, had ook helemaal geen hormonen en darmen gooien alles er juist uit ipv verstopping. Borsten zijn nog volkomen nomraal. Maar jij loopt natuurlijk ook wel wat voor. Vorige keer werd ik ook pas met zes of zeven weken goed misselijk.

Geplaatst

I know José, ik twijfel ook of ik m al zal doen. Misschien nog een paar daagjes wachten. Die krengen zin nog reteduur ook.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden