Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee henne,

Mijn darmen maken ook overuren! Bepaald geen last van verstopping hier.... had ik eerste zwangerschap ook heel sterk.

Ik wil ook gewoon dat mensen ons feliciteren. Mijn schoonzusje liet bijna haar kop thee uit handen vallen toen ik het vertelde tijdens het skypen (van blijdschap weltevrstaan), dat zijn de leuke reacties waar we op zitten te wachten!!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij houden natuurlijk nog een flinke slag om de arm door het bruinverlies.... mijn vader was wel erg schattig, die vertelde ik dat ik zwanger ben en hij roept helemaal verrast: spontaan???? Haha, nee echt niet! Niemand wist da we een tp hadden, geloof dat ze daardoor nog het meest in de war zijn :-)

Geplaatst

wij houden hier ook een slag om de arm hoor. Maar ik vond de reactie van mijn schoonvader wel erg typisch. Iets enthousiaster is wel op zijn plaats. Tis trouwens wel een super lieve man! Tis gewoon een zeeuw (en daar wil ik niemand mee beledigen :-))

Geplaatst

:-) mijn zwager is zo'n echte noord Hollander, die heeft geloof ik niks gezegd. Afwachten, dat is denk ik het enige. Ach, het komt nog wel denk ik dan maar. Of niet haha.

Trouwens tip ivm de misselijkheid of moeheid: gooi op goeie momenten je diepvries vol. Vooral soep is lekker makkelijk als je misselijk of moe bent. Eet makkelijk en je krijgt toch genoeg binnen als je er flink wat groenten in stopt. Bij mijn moeder van de week ook graag de restje meegenomen, zeg ik gee nee meer tegen. Twee bakken soep en een bak stoofvlees, scheelt mij weer drie keer koken op een werkdag. Gehakt allen kun je ook erg goed invriezen en dan in de mag, heb je maar een keer last van braadluchtjes. Een kilo kip in een keer in de oven en in porties invriezen. Ja wat dat betreft heb ik wel veel geleerd de vorige ronde.

Geplaatst

Sorry dat ik jullie even stoor maar ik wilde jullie doorgeven dat ik ook zeer regelmatig bruin bloedverlies heb gehad tijdens mijn zwangerschap. (ik vond het niet eens altijd bruin) Tot aan week 30. In mijn geval bleek het door een poliep bij mijn baarmoedermond te komen die nog nooit eerder gezien was. Ik kan me die onzekerheid en frustratie nog zo goed herinneren maar het kan dus gewoon goed gaan hoor. Ik hoop zo dat het bij jullie ook allemaal goed gaat. Jullie hebben al zoveel meegemaakt!

Geplaatst

Net mijn ouders verteld. Mijn moeder begon spontaan te huilen, de schat. ze vond het het mooiste

Moederdagcadeau dat ze zich kon wensen :-)

Geplaatst

Oh ivfsh wat heerlijk die reactie van je moeder, ik had een posi test op mijn verjaardag. Alle andere kadootjes waren bijzaak.

Boogie Thanks voor het opbeurende bericht. Ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar ja.... Zeker na de missed abortion durf ik nergens meer op te vertrouwen.

Geplaatst

José, haal je jezelf eraf? :-)

Woensdag drie echo's dat word een spannende dag hier!

Jose, tp 2-3, 12 wk = 8-5

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5

Armanda tp 08-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 11-05

Elke tp 05-04, 12 wk= 11-06, 1ste echo 03-05, 2de echo 17-05

Kelebek tp 10-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 11-05

Danielle.. tp 17-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 23-05

Henne, tp 20-04, 12wk=27-06, 1e echo 20-05

Geplaatst

Oeps, die heb ik over het hoofd gezien dan. Mag ik de iPad de schul geven? Zal morgen vanaf de computer even betere kijken!

Geplaatst

Henne, mischien kan je je gerust stelt als je bloed prikt(paar meiden zeiden dat al.....ik weet het)

maar 2 dagen later weer bloed prikken,dan kunnen ze zien of er stijging geweest is.

Bij mijn zh zouden ze zonder probleem dat doen,als ik het wil....dan loop je tenminste in spaning maar 2 dagen ipv 2 weken. Ik denk toch dat je wat "zekerheid" krijgt tot de echo!

Jose jupieeee 12 weken!

Nu ga je zeker genieten!!!

Geplaatst

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5

Armanda tp 08-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 11-05

Elke tp 05-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 03-05, 2de echo 17-05

Kelebek tp 10-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 11-05

Danielle.. tp 17-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 23-05

Henne, tp 20-04, 12wk=27-06, 1e echo 20-05

Nee, die van mij klopte met 1 dag niet, hahaha.

Ik heb een tp van een cryo en kreeg er zomaar 4 dagen bij! De cryo was al 4 dagen oud bij de tp :-D

We hebben dezelfde datum Armanda!!!

Liefs Elke

Geplaatst

Even vanuit mijn bed ;-)

10 juni, gezellig Elke! Al ben ik nog wel benieuwd of er na woens een andere datum uitkomt. Of dat t misschien een tweeling is?? Haha. We will see.

Geplaatst

Digitaal: zwanger, 2-3 weken. Baal een klein beetje dat er geen 3+ stond....nu moet ik verdorie weer een test doen over een paar dagen ;-)

Elke mijn cryo was drie dagen oud, maar werd ook pas drie dagen na mijn ovulatie teruggeplaatst. Dus dan kom je toch gewoon net zo uit als dat je vanaf een punctie rekent? Ik heb ook erg getwijfeld nu hoor, hoe dat met de cryo zat....

Geplaatst

Heej Henne,

2-3 weken is netjes, maar ik snap dat je liever 3+ had zien staan.

Ik heb mijn cryo gekregen in een cyclus zonder eisprong (ik slikte progynova). Had totaal geen rekening gehouden met dat mijn cryo al 4 dagen oud was. Het was echt een kadotje voor me :-D

Ik zit nu in de trein en heb een misselijkheids aanval!!! Bah bah. Dat was mijn 2de keer... Had nog niets gegeten, dus maar ff snel een broodje opgegeten. Ti's nu minder, gelukkig.

Fijne dag allemaal!

Liefs Elke

Geplaatst

Ja met een misselijkheidsaanval moet je idd zo snel mogelijk wat eten, dat helpt bij mij ook! heb alleen niet altijd overal zin in, haha.

Ik heb me ziekgemeld vandaag.

Ben sinds gisteren giiiiga misselijk. Ik dacht afgelopen weken steeds dat ik niet echt misselijk was, dat het meer tussen mijn oren zat. Gewoon omdat ik soms nog steeds niet durf te geloven dat ik zwanger ben. Maar ik kan er niet meer onderuit. Ik kon haast niet fietsen van de misselijkheid! En ondertussen ook nog mijn borsten ondersteunen bij elke hobbel, want dat doet ook echt pijn, haha. Ook al 2 nachten slecht geslapen. Ook door de hitte denk ik. Maar vandaag heb ik niet zo'n drukke werkdag, weinig afspraken, dus ik besloot me gewoon ziek te melden. Heb ondertussen wel yoghurt met aardbeien binnen. Morgen gewoon weer werken hoor, maar vandaag neem ik 't er van. Zit nog altijd met pyjama op de bank ;-p

Geplaatst

Bin min begon dat de rouge keer ook opeens Armanda! Van de ene op de andere dag. Moest sochtends eerst een crakcer eten voor ik uit bed ging en dan de hele dag kleine beetjes blijven eten. Bouillon hielp nog wel eens. Ook tegen de moeheid na de lunch.

Geplaatst

Even inbreken; Henne, 2-3 weken is normaal hoor, en ook goed zelfs... dat betekend nl. toch 4-5 weken zwanger, en je bent 5....

k zal je vertellen dat die van mij pas 3+ werd opde dag dat ik 6 weken was.... ( k had mezelf gewoon gek gemaakt met die rot testen).

In die week 5 (waarin jij nu zit ) had ik er 2 gedaan, waarop allebei 2-3 weken stond....

Dussssssss

Je onzekerheid kan ik wel heel erggoed begrijpen... je verlangt zo onwijs naar bevestiging!! k hoop dat je die snel mag krijgen.... want hoe lief een ieder het ook bedoeld,

je word pas geruster als je n aantal goeie echo's hebt gehad, en over die 12 weken heen bent (en zelfs dan blijft het spannend... zeker n miskraam)

k hoop dat je rust mag krijgen om er toch van te genieten!!!

Weet je....Fout gaan kan je niet tegen houden.... dus geniet van de dagen dat je zwanger bent.... hoe moeilijk het ook is!!!

liefs

Geplaatst

henne, nog even en dan worden wij met z'n tweetjes hopelijk ook weer kotsie misselijk. Kijk er nu al naar uit :-)

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Haha, die uitspraak zal ik onthouden ivfsh ;)

Ik ben deze keer juist niet misselijk en dat bevalt me prima :)

Geplaatst

haha ja, hoe ongemakkelijk het ook voelt, ben er toch blij mee, want heb nu echt het gevoel dat het goed zit!

ik ben vandaag 7 weken en het begon pas gisteren echt (daarvoor alleen maar lichte vlagen).

Geplaatst

Doen we ivfsh, samen boven de pot! Kunnen we via Skype klagen haha. Het schijnt vaker pas rond een week of 7 te beginnen. Ik ben benieuwd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden