Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een kloppend hartje meiden! Ben zo blij. We hebben nog een lange weg te gaan en we zijn zeker nog niet zorgeloos, maar deze hele grote stap is gezet. Het vruchtzakje was nog steeds aan de kleine kant van de curve maar zoals de gyn zei 'er zit in wat erin moet zitten' een mooi dooierzakje en een vruchtje van 4,3mm met een fel kloppend hartje.

ik mag over twee weken weer en als ik het eerder niet trek of me erge zorgen maak dan gewoon bellen. Een echo is zo gemaakt was de redenering. Wel erg fijn dat ze onze terughoudendheid en angst zo goed snappen en er zo mee omgaan.

Maar voor nu: 6w2d zwanger met een kloppend hartje! :-)

Geplaatst

Oh meid wat ben ik ontzettend blij met dit bericht! Tis gewoon een klein dapper ukki!!

Pfffff ben er helemaal opgelucht van!

Geplaatst

whiehuw!!!! Gaaf dat dit vandaag te zien was!!! Voor nu was het oké! Misschien wat aan de onderkant van de curve... maar dat hoeft niets te zeggen hè? Ken mensen die als kind op het consultatiebureau ook altijd aan de onderkant van de curve bungelden wat gewicht enzo...en nu misschien wel wat gewicht minder willen hebben... Misschien een rare vergelijking, maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat de kleine nog tijd genoeg heeft om een inhaalslag te maken! Wie weet is het a slow starter.

Kan me voorstellen dat je nog niet helemaal zorgeloos bent... Je hebt al zat meegemaakt op het gebied van zwanger willen worden! Maar ik hoop gewoon dat we samen onze zwangerschap hier op het forum mogen meemaken van begin tot eind (en dan wel een goed eind)!!!

Geplaatst

Whoehoe, kippenvel!!!!! :clap2: *doet nog even een rondedansje* Gefeliciteerd, Henne, super! En wat fijn dat die arts zo'n begrip heeft voor jullie situatie.

En ter geruststelling: (waarschijnlijk) Noor was ook vanaf de tweede echo al 'te klein' en ze is ook tot ze 4 maanden was de kleinste gebleven - inmiddels ruim haar broer voorbij. Tot 10 of 11 weken kreeg ik te horen dat ze wel klein was en we er rekening mee moesten houden dat ze misschien te zwak zou zijn om door te groeien....maar ze is gewoon altijd een paar dagen achter blijven lopen, netjes gegroeid.

Ik hoop dat jullie er al een heel klein beetje van durven te gaan genieten - al begrijp ik heel goed dat je een beetje gereserveerd blijft. Kon je maar even een week of 6 onder een steen kruipen .....Maar voor nu: WHOEHOE!!!!!!

Geplaatst
Een kloppend hartje meiden! Ben zo blij. We hebben nog een lange weg te gaan en we zijn zeker nog niet zorgeloos, maar deze hele grote stap is gezet. Het vruchtzakje was nog steeds aan de kleine kant van de curve maar zoals de gyn zei 'er zit in wat erin moet zitten' een mooi dooierzakje en een vruchtje van 4,3mm met een fel kloppend hartje.

ik mag over twee weken weer en als ik het eerder niet trek of me erge zorgen maak dan gewoon bellen. Een echo is zo gemaakt was de redenering. Wel erg fijn dat ze onze terughoudendheid en angst zo goed snappen en er zo mee omgaan.

Maar voor nu: 6w2d zwanger met een kloppend hartje! :-)

WOW wat goed ben zo blij voor jullie....... goed zeg.. wow..

Geplaatst

Gefeliciteerd met een goede echo, Henne! Ik ben erg blij voor jullie. Probeer nu te gaan genieten (voor zover mogelijk), hoewel de spanning best zal blijven.

Geplaatst

Jaaa Henne wat goed!! Gefeliciteerd :-)

een van onze kleintjes was ook te klein maar twee weken later was dat helemaal niet meer aan de orde. De een loopt sindsdien een dag voor Op de termijn en de andere een dag achter. Hoop dat je een beetje (relatieve) rust hebt nu!

Geplaatst

Pfff.. ik heb een rotdag zeg.. ik ben zo onzeker als de pest niet normaal.. ik voel van alles maar kan het niet beschrijven.. klote gevoel!!

En dan als ramp is mijn man ook nog eens twee nachten weggeweest hij komt gelukkig vanavond weer thuis maar oh oh oh.. wat

heb ik het moeilijk gehad.. als ik hem dan op de cam zag begon in te brullen.. of als hij via de whatsapp zei: Slaap lekker, allemaal :)..

dan ging ik ook weer..

Gisteren weer contact gehad met moeders voor moeders, ik was nog steeds niet gebeld voor een afspraak. Ze ging haar gelijk bellen

en anders mailen.

En ja hoor ik werd vanochtend om 09:00 gebeld, ik was er door heen geglipt "nieuw" systeem, ze kregen eerst door waar ze heen moesten

maar nu moeten ze zelf kijken of er nog nieuwe aanmeldingen waren..

Nou ja afijn.. ik haar uitgelegd waarom ik het zo belangrijk vind om echt vanaf week 6 mee te doen.. ze snapte het.. eerst werd de maandagavond

geopperd.. maar toen zei ze aangezien je het zo belangrijk vindt kan ik vanmiddag nog even komen om 17:00 .. JAAAAAAAAAA jij snapt het!!!

Dus nu komt ze om 17:00, ochtendurine opgevangen.. en straks weer testen.. ook weer zo spannend.. alleen geven die goedkope testen het bij mij

erg slecht aan dat ik zwanger ben.. ze geven het wel aan maar niet met een even duidelijke streep.. CLEAR BLUE wel..

Dus ik ga nu mijn huishouden doen en hopen dat het snel 17:00 want men o men wat is dit een rotdag... bleeeehhh :boo:

Geplaatst

Roxane een dipdag hoort erbij, het is allemaal nog zo spannend. En hormonen maken je nog eens extra emotioneel. Je moet eens weten wat ik bij elkaar gejankt heb de afgelopen weken. En ik ben echt geen huiler.

Super dat mvm nog langskomt vandaag! En goed dat ik het weet van dat systeem, zal het in de gaten houden.

Ben hier helemaal kapot, zo moe na alle emoties en spanning.

Geplaatst
Roxane een dipdag hoort erbij, het is allemaal nog zo spannend. En hormonen maken je nog eens extra emotioneel. Je moet eens weten wat ik bij elkaar gejankt heb de afgelopen weken. En ik ben echt geen huiler.

Super dat mvm nog langskomt vandaag! En goed dat ik het weet van dat systeem, zal het in de gaten houden.

Ben hier helemaal kapot, zo moe na alle emoties en spanning.

Helaas horen ze erbij .. jammer ..

Maar ik wilde echt perse vanaf week 6 mee doen.. het is zo belangrijk voor mij..

Henne wat ga jij een heerlijk weekend tegemoet zeg.. heeeeeerlijk! :happy:

Geplaatst

Ik had me ook vorige week al aan willen melden maar ja, dat ging even op de lange baan. Hoop nu vanaf week 7 wel mee te kunnen doen.

Pla jammer hè, dat je niet gewoon vanaf die positieve test lekker vrolijk, blij en onbezorgd kunt zijn. Troost je, bijna geen enkele vrouw is dat. Het lijkt zo en we doen in de media alsof, maar die roze wolk is een verzinsel :-)

Als ik eerlijk ben vind ik die eerste weken vreselijk. Nog los van alle onzekerheid. Ik zou niet weten waarvan ik moet "genieten". Van het moe zijn? Van het moeilijk kunnen eten? Van m'n enorme puistenkop waarmee ik straks op de foto moet als m'n schoonzusje trouwt (lekker voor eeuwig vastgelegd)? Van mn opgeblazen buik? De krampen in rug en buik? M'n zere borsten? Oh wat heerlijk allemaal... Overdrijf nu natuurlijk even, maar echt, ik denk dat daadwekelijk genieten pas komt als je fysiek weer wat fitter bent, je de twaalf weken voorbij bent en je ook wat gaat zien en voelen in plaats van er alleen rottige kwaaltjes van te hebben. Heb ze met liefde hoor absoluut, en ja, als ik besef dat dit allemaal komt doordat we een kindje krijgen, dan ben ik blij en geniet ik wel even van dat feit. Van die kleine glimlach momentjes om iets dat wij weten en anderen niet... :-)

Geplaatst

Oh Henne, wat een super nieuws!!!!! Ik blijf duimen dat de 12 weken snel voorbij zijn en dat je dan een beetje kan gaan genieten :D

Liefs Elke

Geplaatst
Ik had me ook vorige week al aan willen melden maar ja, dat ging even op de lange baan. Hoop nu vanaf week 7 wel mee te kunnen doen.

Pla jammer hè, dat je niet gewoon vanaf die positieve test lekker vrolijk, blij en onbezorgd kunt zijn. Troost je, bijna geen enkele vrouw is dat. Het lijkt zo en we doen in de media alsof, maar die roze wolk is een verzinsel :-)

Als ik eerlijk ben vind ik die eerste weken vreselijk. Nog los van alle onzekerheid. Ik zou niet weten waarvan ik moet "genieten". Van het moe zijn? Van het moeilijk kunnen eten? Van m'n enorme puistenkop waarmee ik straks op de foto moet als m'n schoonzusje trouwt (lekker voor eeuwig vastgelegd)? Van mn opgeblazen buik? De krampen in rug en buik? M'n zere borsten? Oh wat heerlijk allemaal... Overdrijf nu natuurlijk even, maar echt, ik denk dat daadwekelijk genieten pas komt als je fysiek weer wat fitter bent, je de twaalf weken voorbij bent en je ook wat gaat zien en voelen in plaats van er alleen rottige kwaaltjes van te hebben. Heb ze met liefde hoor absoluut, en ja, als ik besef dat dit allemaal komt doordat we een kindje krijgen, dan ben ik blij en geniet ik wel even van dat feit. Van die kleine glimlach momentjes om iets dat wij weten en anderen niet... :-)

Wat super mooi geschreven.. (slik slik zit weer al met tranen in me ogen) .. ik ben het 100 % met je eens..

Geplaatst
MvM was hier snel, ze belde net en komt maandag. Ben dan 6w5d dus kan in principe gelijk beginnen met pissen :-()

Haaaaaaaaaaaaa dat is mooi.. ben benieuwd hoe het in zijn werk gaat :)

Ik werk in de kraamzorg dus ik werk 8 dagen achter elkaar, maar ik kan me flesjes toch niet mee gaan sjouwen? Al zit ik daar wel sterk over te denken hoor :)

Hoe doen de meiden hier het ?

Geplaatst

Haha ik zie je al met je kannetjes onder je arm. Joh, ik werk op het moment niet dus dat compenseert weer. Je kunt moeilijk op je werk die kannen neetzetten, dat kijkt me ook logisch. Wat ze zelf zeggen is elke druppel telt. Dus gewoon sochtends en savonds is al prima toch! Ik weet ook niet of ik snachts met een duffe kop in een kan ga staan mikken.

Geplaatst

Oh voor jou is het misschien anders... Als je bij cliënten bent die je toch verder niet kennen en dus niet met nieuwsgierige collega's een toilet hoeft te delen :-) Maar zou het mezelf niet te moeilijk maken hoor.

Geplaatst

Henne, Ik lees net je dat je een kloppend hartje hebt. Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Wat geweldig voor je zeg!!! Zo fijn om te zien dat het de goede kant op lijkt te gaan.

Geplaatst
Haha ik zie je al met je kannetjes onder je arm. Joh, ik werk op het moment niet dus dat compenseert weer. Je kunt moeilijk op je werk die kannen neetzetten, dat kijkt me ook logisch. Wat ze zelf zeggen is elke druppel telt. Dus gewoon sochtends en savonds is al prima toch! Ik weet ook niet of ik snachts met een duffe kop in een kan ga staan mikken.

Hahahaha ik zie het ook niet echt voor me nee..

Ze is net geweest, en ik ben er niet gerust op haar.. weer is dat streepje op die test niet even donker als het controle streepje..

maar wel inmiddels donkerder dan de andere testen..

Ze zegt misschien dat ik wat later zwanger ben.. ofzo.. ik ga maar maandag bellen naar de kliniek.. want nu ben ik natuurlijk

weer helemaal onzeker .. zondag ga ik zoiezo weer een Clear Blue er tegen aan gooien en die moet toch ook wel aangeven

dat ik wat verder ben anders ga ik dood hoor..

Ik mag volgens haar as woensdag beginnen met opvangen terwijl ik as zondag 6 weken zwanger ben nou ja afijn.. we zien het wel..

Zucht.. fijn hoor.. maar niet heus

[ATTACH=CONFIG]4231[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4232[/ATTACH]

Geplaatst

Oh gatsie Roxanne, ik weet uit ervaring dat dit soort testen niet gerust stelt. Wat zei de dame van MvM ervan? Die ziet dit soort testen dagelijks. Zou anders idd maandag bellen, misschien kan de echo vervroegd worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden