Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pucca, wat een fantastisch nieuws!!! Gefeliciteerd meid!

Henne, bij ons mogen we door omdat er bij mij geen medische reden is om te blijven. Oorzaak bij ons ligt bij mijn man.

Fijn weekend meiden!

X

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Star bij ons ook, zaadprobleem verder niks. Ach, elk ziekenhuis is weer anders, ook hierin dus. Ben op zich wel blij dat we tot twaalf weken op de IVF afdeling blijven. Mocht het wel fout gaan, dan ben en blijf je gewoon bij dezelfde artsen is wel zo prettig. Vanuit de IVF moeten we dan eerst een keer terug naar de gewone gyn en die moet dan groen licht geven voor de vk. Wat ik zelf wel lastig vind, is dat ik me nu dus nog niet aan kan melden ofzo. Je mist toch een paar weken om een band op te bouwen en elkaar te leren kennen. Maar dat zal ook wel goed komen.

Dion Yeah, ook goed gegroeid dus! Super hoor! En een groeispurt kan heel snel gaan, bij ons in vijf dagen bijna vier dagen ingelopen. Dubbel zo hart gegroeid dus. Die mm per dag is overigens in het begin iets minder en wordt dan na acht weken ofzo geloof ik wat meer, maar ja....allemaal gemiddelden hè ;-)

Over gemiddelden: hier besloten geen combinatietest te doen. We hebben de zenuwslopende gevolgen van een slechte uitslag meegemaakt bij mijn schoonzusje en ik weet daarbij zeker dat ik zelf nooit een vruchtwaterpunctie zal willen. Dat risico wil ik niet nemen. Ik vraag (heel dubbel) denk ik wel of ze met twaalf weken naar de nekplooi kunnen kijken denk ik, maar daar laten we het bij.

Nog geen nieuws aan Marloes hè..... Hoop maar dat dat goed nieuws betekent.

Geplaatst

Misschien zijn ze lekker uit eten om te vieren...., dat hoop ik maar!

Die eerste echo's zijn dan ook mega spannend.

Henne ik heb weer bloed laten prikken i.v.m. de prednison, alles oke gelukkig.

Mijn vit D was 105 nmol/1 (erachter staat wel 50-250, ik denk dat dit de waarden zijn waar het tussen zitten moet, denk je ook niet? Vit B was 349 nmol/1 (150-740) Weet jij of dit goed is? ik slik al een tijdje 2000IE vit D.

Pucca, moest jij ook de foliumzuur verdubbelen, omdat je een twin krijgt?? ik wel....., maar dat deed ik al, ha ha.

Hoe is het met de rest van de meiden?, want ik vindt het wel een beetje stil hier!!

Geplaatst

Dion ik pak morgen even mijn printje van Pf erbij voor de vit d. Maar je zit in ieder geval tussen de referentiewaarden. Is B vit B12?

Allemaal moe dat het zo stil is?

Geplaatst
Pucca gefeliciteerd!! Hoe oud en hoe groot waren ze? Luek een 2ling!

Inflame..., dit berichtje is speciaal voor jou!! (natuurlijk ook voor meiden die over hetzelfde inzitten, nl. groeiachterstand vroeg in de zwangerschap)

Wij hadden gisteren ook weer een echo, pff wat is dat toch steeds spannend!! Maar mijn beebjes die afgelopen maandag ongeveer 3 dagen achter liepen....,nu dus 2 dagen VOOR op schema liggen.

Dus ik heb gevraagd hoe dat nu kan?? Idd het opmeten is lastig..., en ze kunnen echt een enorme groeispurt maken. Ook gevraagd hoe het nu zit met die zogenaamde achterstand en wanneer ze nu echt zorgen gaan maken. Het blijkt dat als het een week achter loopt, het ze zorgelijk vinden, en ze dat ook zeggen. 1 mm is ongeveer 1 dag, dus als het maar een beetje moeilijk meten is, dan scheelt dat zo een dag!!

Loesje hoe is het met jou??

Ahhh wat lief Dion! Super bedankt!!!!!!!!!!

Ik heb di weer echo, laten we hopen en duimen dat het bij mij ook straks zo is!!

Buy the way, wel een super nieuws voor jou, gefeliciteerd joh!!!

Geplaatst

Gefeliciteerd pucca. Wat een fantastisch nieuws meid!

Mijn echo was echt perfect! Hart klopt goed en snel hihi. Alles is in dik orde met baby :D

Maandag eens verloskundige op bellen en afspraak maken :)

Na de echo moest ik wel even janken van de opluchting en blijschap.

Liefs Marloes

Geplaatst

Even inbreken hoor, leuk dat er meer tweelingen in de maak zijn! Voelde me al zo'n vreemde eend op het decemberbankje ;-)

Dames geniet ervan en succes met aftellen naar die 12 weken!!!

Ik breek weer uit!

Geplaatst

Hoe is het hier? Allemaal lekker moe?

Met mij gaat het de laatste dagen iets beter, wat ik best eng vind eerlijk gezegd. Vorige keer rond deze periode ook en toen bleek het mis....brrr.... Het allerengste blijft toch die kramp! Ook al weeeeet ik dat het erbij hoort. Hebben jullie ook nog krampen? Hier wel minder vaak, maar af en toe is het er opeens weer in rug, buik en benen.

Ymkeh jij zit bijna aan de twaalf weken! In het lijstje staat volgens mij de 13 weken grens die de ticker aanhoudt als eind van het eerste trimester?

Geplaatst

Soprea leuk dat je ff komt buurten! Ben je de enigste twin in december en of Januari? Vandaag af en toe misselijk gisteren helemaal niets. Vindt het zo gek dat het zo verschilt! Henne krampen had ik alleen rond de testdatum. Zal denk ik wel je baarmoeder zijn die groeit, This je eerste toch?

Geplaatst

Ha meiden,

Hier gaat het eigenlijk wel erg goed, wat me ook soms onzeker maakt:-) Heb erg weinig last, wel wat krampjes af en toe nog zelfde als jij. Verder niet mega moe, niet misselijk em kan gewoon alles eten. Alleen boobs zijn enorm en pijnlijk. Ideaal zou je zeggen, maar soms maakt het me ook erg onzeker. Het is denk ik voor iedereen toch van echo naar echo leven en hopelijk na 12 weken volop genieten...

Vraagje, zijn jullie verder al.dingen aan het regelen zoals kinderopvang? Krijg van vriendinnen die het weten door dat ik mezelf echt in moet gaan schrijven, maar vind het zo snel...

X

Geplaatst

Dion niet de eerste zwangerschap....maar oprekken klinkt wel logisch.

Star misselijk is niet het enige en niet heilig hoor. Ik heb geen last van m'n borsten, alleen wat groter maar verder merk ik er niks van. Het zegt allemaal zo niks en toch maakt het ons onzeker. Fijn toch.

Kinderopvang ed heb ik nog niet geregeld. Vorige keer met zes weken gedaan, ook tegen de tien weken kraamzorg geregeld en alles af moeten blazen. Wacht nu tot twaalf weken. Wachtlijsten schijnen toch korter te zijn en anders zien we tzt wel hoe we het oplossen. Overigens kreeg ik twee jaar geleden, met zes weken, idd te horen dat ik 'aan de late kant' was met inschrijven. Juiste volgorde was toen: positief testen, aanmelden kdv, ziekenhuis bellen. Idioot toch! Het schijnt inmiddels erg van de regio af te hangen. Je kunt bellen hoe lang de wachtlijsten zijn en het daar vanaf laten hangen. En overigens is aanmelden - en ook afmelden- zo gebeurd, dus wat dat betreft.....

Geplaatst

Hoi henne

Ja klopt. Hier beetje stil. Heb bloedverlies helder rood en lichte paniek. :(

Hier nog niets geregeld. X

Geplaatst

Ooh bah nee Ymkeh....heb je het ziekenhuis al gebeld? Gelijk doen hoor, desnoods eerste hulp of verloskamers oid. Vanavond nog een echo regelen, is echt niet overdreven. Sterkte meis!

Geplaatst

Wilde tot morgen wachten, even kijken waar naartoe. Nog niet bij Vk geweest en vu ontslagen. Wil echt niet weer mk :(. Ben ook

Bang dat ik niet mag komen. Dank voor lieve reactie.

Geplaatst

Lieve meis, bel het Vu of de vk die je op het oog hebt. Echt waar, niet tot morgen wachten, je slaapt zo ook niet. Als het een miskraam wordt, houdt een echo dat niet tegen. Maar als alles nog goed is en er is een andere reden voor de bloeding, dan ben jij tenminste weer gerustgesteld. Doe het jezelf niet aan om zo de nacht in te gaan. Als je ech niet mag komen, heb je het iig geprobeerd. Anders gewoon lokale ziekenhuis of huisartsenpost?

Geplaatst
Lieve meis, bel het Vu of de vk die je op het oog hebt. Echt waar, niet tot morgen wachten, je slaapt zo ook niet. Als het een miskraam wordt, houdt een echo dat niet tegen. Maar als alles nog goed is en er is een andere reden voor de bloeding, dan ben jij tenminste weer gerustgesteld. Doe het jezelf niet aan om zo de nacht in te gaan. Als je ech niet mag komen, heb je het iig geprobeerd. Anders gewoon lokale ziekenhuis of huisartsenpost?

Ja echt doen meis!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ymkeh, beter een keer teveel gebeld dan te weinig. Dit is voor de vk haar werk, ze zal het echt niet erg vinden. Als ze vond dat je overdreef, zou ze niet komen. En dit lijkt mij een simpele en praktische stap. Hoop voor je dat alles goed is....pffff.... Laat wel Ff snel wat weten hè!

Geplaatst

@ Dion, in december ben ik de enige en volgens mij zitten in januari ook alleen eenlingen. Merk toch wel steeds meer verschillen met eenlingzwangerschappen nu!

@ ymkeh, sterkte, hopelijk is het vals alarm!

Geplaatst

Ik meld ons kindje niet aan voor een kdv. Ik ben afgekeurd en zit elke dag thuis. Maar ik weet eerlijk gezegd niet eens het verschil tussen een kdv, peuterspeelplaats en wat heb je nog meer van dat soort kinderjufplekjes? Misschien dat het me wel goed lijkt als hij/zij af en toe wat contact heeft met anderen van zijn/haar leeftijd, voor de kleuterschooltijd. Moet je je voor zoiets ook al zo (belachelijk) vroeg aanmelden?

Ik ben me wel aan het oriënteren op kraamzorg. ik hoorde dat er tegenwoordig meer zijn dan 1 in deze regio, dus ik was wel benieuwd. Gisteren kreeg ik toevallig een folder van zo één in de bus. Wel gek: die had ik nog nooit in de bus gehad, ben ik met het onderwerp bezig en valt hij in de bus! Bij deze krijg je ook een massage en een meditatie cadeau als je je inschrijft. Nou, met nog meer zweverigs erbij in de folder was de keus snel gemaakt om deze dus vooral niet te doen. Maakt de keuze weer makkelijker!

Ik ben nu gelukkig minder benauwd dan ik eerder was afgelopen week. Nog wel een beetje, maar ik heb meer last van vermoeidheid nu. Extra lastig, omdat mijn man gisteren door z'n voet is gegaan en met een dikke voet zit, waar hij niet op kan lopen. I.p.v. dat hij mij een beetje kan ontlasten, moet ik hem bij dingen helpen. Ach ja; gaat ook wel weer over... Ondertussen geniet ik van de kinderkusjes op m'n buik!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden