Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik sluit me aan bij de eerdere ervaringen. Met 13 weken rood bloedverlies, echo oké, oorzaak bij mij toen niet duidelijk. Het heeft in totaal ruim drie weken geduurd, af en aan, wel en niet, meestal bruin en soms wat roder en het was slopend. Garanties heb je niet, maar het feit dat er een duidelijke oorzaak is en het hartje klopt zijn wel positieve dingen. En morgen zeker gaan voor een echo, want dat is uiteindelijk het enige wat je gerust stelt (voor zolang als het duurt, ik zat er elke week)

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Opnieuw een ego berichtje...

Zaterdag is het bloeden snel gestopt en overgegaan in enkele sliertjes of druppeltjes bruin. Zondag niks meer. Vanochtend enkele druppels oude bloed in mijn slip en wat bruin ook bij het afvegen. Is inmiddels ook weer gestopt. In dat bloed-verlies-verhaal begin ik mij wel wat geruster te voelen, zeker na het gesprek met die vroedvrouw.

Maarrr...zaterdagavond ineens een stuk minder misselijk èn mijn boobs zijn helemaal zo gevoelig niet meer. Gisteren en vandaag nog steeds maar met enkele vlaagjes misselijk en nog steeds zijn mijn boobs niet meer zo gevoelig...

Ik heb afgegelopen week bijna de hele dag op de zetel gelegen omdat ik zoooo moe was en zooo misselijk! En nu kan ik gewoon weer rondwandelen zonder dat ik moet kokhalzen, kan ik gewoon weer opstaan zonder dat ik eerst een cracker in bed moet binnenwurmen, een glas limonade moet drinken en een half uur erover doe om op te kunnen staan zonder over te geven....

Oooooh dit maakt mij pas ongerust!!!!!! Ik hoop zoooooo dat dit niks ernstigs betekent!!! Ik moet er ècht niet aan denken!!!!!

Vanmiddag om 14u mag ik naar de gynae voor echo, maar man man man wat kruipen die minuten voorbij!!

Geplaatst

Oké, hier ben ik weer...en nu met GOED nieuws!

We hebben het hartje horen en zien kloppen ♥ Pfiew, wat was ik ontroerd, zoooooo mooi dat geluid!

Ben er nog van onder de indruk!

Helaas wel nog oud bloed te zien, een hematoom dus :/ Ik moet rekening houden dat ik de komende 4 à 6 weken nog af en toe bloedingen kan hebben. Dat hematoom houdt eigenlijk de bloeding (voor een deel) tegen. Maar dat hematoom wordt afgebroken (opgenomen door het lichaam en/of afgevloeid naar buiten) en daardoor verminderdt de druk weer op die bloedvaatjes en kunnen die evt opnieuw gaan bloeden. Vanaf ca 12-14 wkn zwangerschap gaat de baarmoeder groot genoeg zijn om voldoende tegendruk te geven en zal het bloeden stoppen. Gynae wist me wel te zeggen dat de kans nu heel klein is dat het door zoiets misgaat.

Het plots minderen van de kwaaltjes was dus niks ernstigs! Gewoon geluk ;) Ik moest er maar van genieten, zolang het duurt, want soms komen die wel weer terug! Ze zei dat vanaf nu de kans op een mk even groot is als bij elke andere vrouw van 37, dus we gaan er weer voor!!!

Heb wèl 2 weken thuis voorgeschreven gekregen: rustig aan doen, zodat er hopelijk niet meer te veel bloedingen optreden. Want geen bloeding is toch nog altijd beter. En over 2 weken opnieuw controle (maar daar ben ik alleen maar heel blij mee!!!)

Hopelijk kan ik mij wat rustig houden als ik nog eens bloed zie! Is toch telkens schrikken hoor, bloed in je slip wil je gewoon NIET zien als je zwanger bent, is gewoon horror! Zelfs nu ik weet dat ik me eraan kan verwachten...liever niet gewoon. Maar ik heb in elk geval van jullie allemaal veel steun gehad, dat doet enorm goed!!! Bedankt allemaal voor jullie opbeurende woorden en het meeduimen!!!

Geplaatst

*breek even in*

Lieve Betty, wat een schrik! Maar ik ben zo blij te lezen dat het goed gaat! Dikke knuffel voor jou...

Liefs Beanie

*breek weer uit*

Geplaatst

@ betty, goed meid dat de echo goed was. Nu beetje relaxen hoe moeilijk ook. Je kleintje heeft jouw positieve vibes nodig

@ chrisje hie voel je je? Je kan zeker niet wachten tot je echo. Ik las dat die de 22 is? Klopt dat?

Succes meid!!

@ hobbesje hoe gaat het met jou?

@ annelies, lekker aan het genieten van het zwangergevoel, of hb je al kwaaltjes. Daarvan mag je trouwems ook genieten

Rest van de zwangeren, ik kan ff niet teruglezen, maar ook jullie dikke knuffels en tot over een paar weken in het uitgerekend in mei topic.

Ik ben inmiddels weer voor een controle geweest. Alles prima met de kleine, 4 cm en druk rondzwemmend.. :)

Daardoor kon hij niet echt duidelijk op de foto hij lag ook verkeerd ervoor. Zal wel sjaggie zijn geweest omdat mammie en pappie hem iedere vol verwondering aan zitten te staren!!

Maar goed, ik ben weer blij, volgende week weer een echo en dan naderen we al de magische 12 weken!!

Liefs van mij.

Geplaatst

sometimes, fijn dat alles goed was!!! Je bent inderdaad al bijna bij de 12 weken.

Hier gaat alles goed, zit nu op 5 weken en 5 dagen en loop sinds vandaag in zwangerschapsbroeken.

Wou er nog niet aan, maar door de overstimulatie heb ik echt al een megabuik, normaal heb ik altijd strakken broeken aan en die had ik de laatste week al met een elastiek vast voor meer ruimte.

Maar ben blij dat ik het gedaan heb, want het zit heerlijk, geen druk meer op de buik.

Morgenavond komt er een mevrouw van MvM, dus hopelijk kan ik dan van de week gaan beginnen mijn steentje bij te gaan dragen.

Geplaatst

Oh Crisje: hoop dat je buik snel weer wat rustiger wordt! Zo opgezet is niet fijn....

Sometimes: wat leuk nu een echo. En wat fijn dat je zo'n druk kleintje hebt.

Wij mogen de 22e weer voor echo, ik kan niet wachten. Maar ik kan vooral niet wachten tot ik 12 weken ben. Dan kunnen eindelijk alle hormonen weg. Geen plakkerige bollen, niet meer opblijven terwijl je om 8 uur al omvalt van de slaap en niet meer denken aan de progynova. Lijkt me heerlijk!

Hier ook al best wel een buik. Ik lijk wel al 20 weken zwanger ofzo. En het verbaast me echt dat er nog niemand heeft gevraagd of ik zwanger ben. Komend weekend gaan we het de schoonfamilie vertellen en dan kan ik eindelijk echte zwangerschapskleding aan. Heb vanalles bijbesteld op bonprix, ben dit keer in een ander seizoen zwanger. Duidelijk: allemaal t-shirtjes enzo in mijn kast en 1 shirt met lange mouwen (effen zwart). Dit keer ook een winterjas besteld. Ik hoop dat ik hem pas en dat het allemaal voor het weekend komt (we gaan volgende week naar zee).

Geplaatst

Dag meiden,

Graag wil ik me hier melden op het 12 weken bankje:) ik heb vanmiddag getest, en zwanger!! ik heb al een hele poos niet meer geschreven op het forum, maar wel regelmatig mee gelezen. ik was er zoveel mee bezig als ik elke keer in de wachtweken ging posten: werd er vaak onzeker van...

Ik had niet gedacht dat t positief was, ik heb weinig kwaaltjes, wel gevoelige borsten en af en toe wat krampjes, maar ik denk dat t van de bollen komt?

al met al durf ik me nog niet te melden op het uitgerekend in juni topic,, daarom hoop ik lekker hier te kletsen

ik ga meteen eens een pagina of 15 terug lezen,

liefs

Geplaatst

@Beanie: zooooooo lief om mij te komen supporteren! Dankjewel meid! Ik hoop dat het met jou goed gaat? Ik las dat je over een maandje nog eens ervoor gaat? Groot gelijk meid! En je weet, het zou niet de eerste keer zijn dat iemand na een rustperiode zwanger word hè! Toitoitoi xxx

@Hoopvol: welkom hier en een dikke dikke proficiat!!!!

@Hobbesje: oh leuk, wij hebben ook de 22e opnieuw een echo :) Kunnen we samen ons beebje gaan bewonderen! Dat eerste trimester is precies leven van echo tot echo hè ;) Super, jij zit al bijna aan de 12 weken!!!! Nog maar 6 dagen!!! En dan trek je toch een flesje champagne open hè (eentje van Jip en Janneke)?! Wel grappig trouwens dat we nu opnieuw 'samen' zwanger zijn! Tussen Iza en Mikai zit maar 3 dagen, grappig hè?!

Wat je buikje betreft: zalig toch? Ik kijk daar zooooooo naar uit! Leuk dat jullie het aan je schoonfamilie gaan vertellen, is altijd zo fijn om zulk goed nieuws te kunnen delen hè?!!

@Chrisje: pfiew, jouw buikje heeft het ook niet zo gemakkelijk dan?! Maar goed, als je met die zwang.kledij geholpen bent, waarom niet hè! Wel genoeg blijven drinken hoor. Hoe voel je je verder?

@Sometimes: jij ook al bijna aan de magische 12?!!! Super!!! Geef toch een geruster gevoel, nee?! Hoe is het met jou eigenlijk? Niet te veel last van kwaaltjes, of zijn die intussen verdwenen?

@Roxanne: Jij hebt ook een hematoom gehad toch? En ook een aantal weken bloedingen gehad? Hoe ging je daar dan mee om? Want ik blijf het echt wel heel stressy vinden... Vanochtend heb ik nl opnieuw wat bloed verloren, gelukkig bijna alleen maar bruin. Maar het moment waarop ik dat dan ontdek is en blijft zooooooo schrikken! Ik probeer me dan voor te houden dat het 'gewoon' maar die hematoom is en geen kwaad kan, dat het echt wel weer snel gaat stoppen. Maar het eerste half uur / uur ben ik echt wel heel nerveus, blijf dan toch wel wat bang voor erger... Vanochtend ben ik terug in bed gaan liggen en heb ik mij onze echo voor ogen gehouden, met het geluid van ons kleine wormpje. Door mij daarop te focussen werd ik wel weer wat rustiger.

Wanneer is het bij jou ongeveer gestopt? Mijn gyna zei nl dat het kan duren tot ca 12-14 wkn. Dat dan de baarmoeder groot genoeg is om tegndruk uit te oefenen en de hematoom zal worden afgebroken en opgenomen worden door het lichaam. I hope so!

Hoe is het nu met je? Verloopt het nu wel allemaal goed? Want jij hebt dan toch ook een spannende periode achter de rug hè?!!!!

Geplaatst

Klopt Betty.. ik heb ook een hematoom gehad.. en ja hoe ga je daar mee om.. net zoals jou heel erg stressvol..

Ik heb bloedingen gehad van week 5 t/m 9 .. maar op de tweede echo na de flinke bloeding dus helderrood en veel,

was de hematoom weg.. maar ze zeiden dat er vast nog ergens een restje zit..

Ik heb gewoon het geluk gehad dat ik na elke keer dat ik bloed verloor en dit was dan maar eenmalig zal ik maar zeggen,

elke keer een echo kreeg om mezelf gerust te stellen..

Henne, heeft mij er elke keer door heen gesleept omdat zij het ook had.. en nu gaan we jou er door heen slepen.. :)

Hier gaat het goed, af en toe nog een vlaag van misselijkheid.. maar voel me goed.. soms een dag dat ik zo moe ben..

dat ik eigenlijk alleen maar wil slapen.. sta sinds kort ook weer op wacht voor een bevalling of gezinnetje.. dus

we zullen zien..

Volgende week vrijdag weten we als het goed is wat het is ben zo benieuwd... dan kunnen we gericht gaan shoppen!!

Fijne dag lady's

Geplaatst

Hoi dames,

Betty hoe is het met de bloeding? vreselijk eng is dat!!gelukkig alles goed, maar ik begrijp dat dit erg onzeker maakt

Ik heb de laatste 15 pagina''s gelezen, was er best nog wel even zoet mee haha!!

Ik zie dat er velen ook al mee doen aan mvm, ik durf pas na de eerste echo denk ik.... vorige keer melde ik me vroeg aan, maar toen was de bbz met 5.3 weken en was het echt een behoorlijke klap dat ze bellen om langs te komen en je moet vertllen dat er niks meer is,.. dus ik wacht nog eventjes

hoe is het met de rest van de dames? zijn/waren jullie ook zo onzeker? ik wel omdat ik nauwelijks klachtjes heb.... alleen erg moe, en (.)(.) maar ik gebruik vanavond mn laatste utrogestan, dus daar zal het wel van komen..... ik heb wel aders op mn borsten lopen, kan dat van de utrogestan zijn? vanmorgen belde ik naar t ziekenhuis en ik vroeg waarom ze maar zo kort de utrogestan voorschrijven, (rijnstaete arnhem) terwijl de tp in umc Utrecht was, en die schrijven het veel langer voor... Vonden ze niet zo leuk dat ik dat vroeg... ze vind da tik vertrouwen in hun moet hebben, en dat als ze dachten dat t zou helpen ze meer hadden voorgeschreven. Ik vind t niet prettig zo vroeg te stoppen, wat vinden jullie hiervan?

hebben jullie ook in t begin zo weinig ''klachtjes'' gehad?

slaap lekker allemaal

Geplaatst

Hoopvol: die onzekerheid is normaal (helaas). Die aders komen van je zwangerschap.

Ik moet idd nu langer utrogestan gebruiken, maar dat komt omdat ik tp heb gehad van een cryo in een kunstmatige cyclus.

Bij mijn verse poging hoefde ik het maar 2 weken te gebruiken (omdat je wel een eisprong hebt gehad maakt je lichaam zelf alle hormonen aan).

Nu lekker gaan genieten! Gefeliciteerd.

Geplaatst

Dag dames!

Betty,zo fijn een prachtige echo! xx

Sometimes,gisteren was even stressy.. Ik had op de nacht van di en woe,héél minimiem een lichtroze bloeding.. Wat raad je,paniek alom.. Deze morgen echo 2 gehad en alles is goed.. Vruchtzakje en vruchtje mogen bewonderen. De 'vervanggyn' zei dat die 'bloeding' héél normaal is,dus terug een pak gerustgesteld,oef zeg! Volgende week dinsdag terug echo bij dokter Decleer en dat zal de laatste keer zijn dat ik die man zie.. Hij doet enkel de ganse ivrf-procedure,éénmaal zwanger en hij ziet dat alles goed loopt mag ik op zoek naar een andere gyn.. Wel,ik ga die man een dikke zoen geven! Hoe gaat het met jou meid?

Hobbesje,alles goed?

Roxanne,hoe gaat het met jou?

Hoopvol,welkom meid! Schrijf maar gerust mee in het juni-topic! Daar zit ik ook.. Heb ook héél weinig klachten hoor.. Enkel moe en pijnlijke boobs,al is dit ook met vlagen..

Hoe gaat het met de andere ladies?

Fijne dag!

Geplaatst

Annelies, fijn dat je weer gerust gesteld bent, nou heerlijk genieten!

Hoopvol, welkom hier!

We hebben gisteravond bezoek gehad van MvM.

Test gedaan en de test streep was nog donkerder als de controle streep, dus daar was ik erg blij mee.

Mocht meteen beginnen, dus de eerste fles is al bijna vol, haha!

Geplaatst

Hoi!

Hier gaat alles goed hoor!! Kwaaltjes nemen af moeheid neemt toe!!

Ook wat meer last van de baarmoeder en banden..

Die bloedingen zijn eng hé, maar mijn echoscopist zei dat 80 % van

de vrouwen bloedingen heeft.

Maar het maakt je zo onzeker.. i know.

Die utrogestan heb ik gebruikt tot 11 weken, en toen vond ik het zelfs

eng om er mee te stoppen het gaf me een heel veilig gevoel.

Ondanks dat het vieze smurrie was..

Ik was ook heel bang die ene week dat ik het niet gebruikte tot aan

de 12 weken grens..

Groetjes

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier ook alles goed, onzekerheid blijft, maar dat hebben we allemaal (gehad) ik wil me er echt proberen overheen te zetten. Ik liep net door de hema, en bij de baby afdeling bleef ik even staan, en dacht bij mezelf dat ik zo hoop om heel veel te mogen kopen haha

Ik had vorige week 3 sliertjes bloed, ik weet zeker dat t innestelingsbloed geweest moet zijn, ik raakte ook niet in paniek, normaal had ik dat wel als ik bloed zag.

Beetje gekke vraag, durven jullie sex te hebben? en dan met name orgasme? sorry beetje prive misschien, maar ik durf het niet. ik had toen ik de vorige keer zwanger was een keer sex gehad met orgasme, en toen kreeg ik enorme kramp in mn buik, sindsdien durf ik t niet meer....

Annelies, ik weet nog niet of ik al durf om in Juni mee te schrijven (bloos) ik wil denk ik even de echo afwachten.... of klinkt dat beetje stom? hahah gewoon zeggen hoor

ben moe, ik ga even liggen

liefs

Geplaatst

Annelies, ik herken het gevoel hoor!!! Als zwangere wil je gewoon géén bloed zien, hoe miniem het ook is! Maar zoals Roxanne ook al zei, het komt blijkbaar heeeeel veel voor!!! Maar ook dat stelt je misschien niet altijd gerust. Meestal is die echo dan hetgeen je nog het meest kan geruststellen, en je hebt een mooie echo gehad, dus probeer nu even adem te halen ;)

Ik neem nog steeds de utrobollen (ben nu 8 wkn, 4 dgn). Ik mocht normaal op 8 wkn stoppen van de fertil.arts, maar nu met die bloedingen moet ik er toch nog een tijdje mee doorgaan. Het houdt blijkbaar ook je baarmoeder rustig, waardoor die bloedingskes sneller kunnen genezen. Ja, het zijn vieze bollen, maar ik neem z op dit moment met veel plezier!!

Chrisje, wat fijn dat die streep zo donker was! Is altijd geruststellend hè :)

En wat goed dat je aan MvM meedoet! Hier in België hoor ik daar nooit iets over, ik ga toch eens googelen of ik daar geen steentje aan kan bijdragen!

Roxanne, die vermoeidheid kan ook echt heeeeeeeel vermoeiend zijn hè? Maar wel fijn dat de rest van de kwaaltjes afneemt. Probeer toch maar af en toe wat te rusten!

Hoopvol, zelf durf ik absoluut geen seks te hebben, zeeeeeker geen orgasme! De gynae heeft het me ook afgeraden, maar dat komt door mijn bloedingen. Ik moet mijn baarmoeder zo rustig mogelijk houden! Een orgasme zorgt voor een samentrekking van de baarmoeder en dat is niet zo goed voor mijn bloedingen. Bovendien zou het mijn baarmoeder kunnen prikkelen, waardoor die onrustig zou worden en dat willen we ook niet.

Maar bij mijn vorige zwangerschap, toen dit alles niet aan de orde was, toen hebben we gewoon gevreeën hoor! Ik heb wel 1x een ietselpietsel bloed daardoor verloren (lees: echt een druppeltje per uur), dat was toen ik ca 4 mnd was. Blijkbaar was er in de baarmoedermond een adertje gesprongen door het vrijen, wat absoluut geen kwaad kan.

Hier nog steeds bruin bloed verlies :( Gisteren een dagje niks, vandaag weer opnieuw. Probeer me continu voor ogen te houden wat de gynae zei, dat de kans heel klein is dat het hierdoor misgaat. Maar toch...Instinctief wil je gewoon niks in je slip vinden als je zwanger bent!

Gynae had me ook gewaarschuwd dat dit kon gebeuren, hoewel ik elke dag precies wel veel vind? Maar het is gelukkig absoluut niet veel in hoeveelheid, sommige dagen maar enkele druppels en een sliertje per uur. Misschien wel logisch dat mijn bms dat afvoert?

Roxanne en Henne, hoe was dat bij jullie? Ook dagelijks?

Dan heb ik vanochtend een blaasje gevonden op mijn dochters buikje...oh neee....waterpokken? Even afwachten of het er meer worden. Ben nu aan het wachten op een telefoontje van mijn gynae, voor de uitslag van mijn antistoffen (was laatst wat verwarring en onduidelijkheid over). Pleasssse laat dat eens wat meevallen!!! Dan kan ik ineens mijn onzekerheid ivm dat bruin bloed nog eens vertellen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden