Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roxanne, gelukkig is met de beeb alles in orde! Maar jeetje, wat een hectische dag! Nu heel rustig aan gaan doen en goed aan jezelf en de kleine denken. Sterkte

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag weer een echo gehad! Alles was helemaal in orde! Het hartje klopte goed en ons kleine ijsbeertje was zelfs al aan het bewegen! Helemaal blij en weer opgelucht! Over 2 weken weer.

Geplaatst

Ja blijkbaar.. veel stress.. me nek en hoofd zit ook echt helemaal vast..

Maar fijn dat alles goed is met de uk, vanmiddag gelijk naar de Zeeman geweest, daar hebben ze zulke

lekkere broekjes van fleece als hij net geboren is.. en wat boxpakjes gekocht.. allemaal nog neutraal..

Zometeen lekker douchen en op bed tv kijken..

Geplaatst

Hoi Dames!

ook ik wil me graag hier aansluiten :) het is nog maar heel pril maar laten we hopen dat het dit keer goed gaat! 21 sept hebben we 1e echo :)

liefs

Geplaatst
Hoi Dames!

ook ik wil me graag hier aansluiten :) het is nog maar heel pril maar laten we hopen dat het dit keer goed gaat! 21 sept hebben we 1e echo :)

liefs

Gefeliciteerd, meid!!

Geplaatst

Bedankt meiden!

vind het allemaal nog zoo pril en eng, durf niet echt te geloven dat het dit keer wel goed zal gaan..

Sometimes hoe is het met jou meid? je loopt 3 daagjes voor op mij super leuk! zo dicht bij elkaar :)

@Roxanne hoop dat de stress en spierpijn al wat minder aan het worden zijn meid!

Geplaatst

Het is ook allemaal eng zeker die 12 weken..

Het is nog niet helemaal weg, ik merk dus dat de stress echt in mijn nek zit en het straalt zich uit naar me hoofd.. waar dus hoofdpijn ontstaat!

Morgen om 09;00 afspraak bij de gyn.. hopelijk is het een beetje een aardige vent ... want sommige gyn daar in het ZH zijn echt kwallen..

Hopelijk mag ik morgen nog een keer naar mijn kleine kijken.. :yah:

Geplaatst

sOentje: gefeliciteerd en welkom hier!

Roxanne: hoop dan maar dat je een aardige gyn krijgt en dat je weer even mag kijken naar je ukkie. En het blijft spannend tot je je kleintje kan voelen bewegen - dat was bij mij toen iig. Dus hoop dat je niet heel lang hoeft te wachten tot je wat voelt fladderen/stuiteren/bewegen!

Wij moeten nog tot volgende week vrijdag wachten... ik vind het wel heel lang! En ik heb best wel last van mijn buik... ik wacht nog heel even af, anders ga ik bellen of het niet wat eerder mag. Ik weet dat ik altijd last van mijn buik heb in het begin, maar dit is niet echt prettig (misschien verklevingen van de 2 ks die ik heb gehad - maar het brengt mij aan het twijfelen of dat de boel wel op de juiste plek zit...).

Geplaatst
Bedankt meiden!

vind het allemaal nog zoo pril en eng, durf niet echt te geloven dat het dit keer wel goed zal gaan..

Sometimes hoe is het met jou meid? je loopt 3 daagjes voor op mij super leuk! zo dicht bij elkaar :)

@Roxanne hoop dat de stress en spierpijn al wat minder aan het worden zijn meid!

Hoi, leuk idd dicht op elkaar uitgerekend. Ik voel me nog steeds prima. Hb nu wat misselijkheidsvlagen en soms een enorme honger... Verder ben ik heel erg moe en moet ik vooral snachts minimaal 5 keer plassen.

Hihihi. Als ik het zo zie toch nog best wel wat verschijnselen.. Hihihi. Maar hb het er allemaal voorover.

De huisarts gaf overigens aan dat een HCG test niet nodig was en dat ik gewoon de echo moest afwachten.....

Nou dan maar wachten tot de 21e. Knuffel aan alle meisjes..

Geplaatst

Bah een heel verhaal geschreven doet hij het niet plaatsen..

Maar even in het kort dan; vandaag de intake, was simpel.. ook nog een naar onze uk morgen kijken.. en hij maakte zelfs een bewegingtje en

hij ligt maar weer eens op zijn kop..

Ik ben sinds gisteren weer aan het werk, maar het is zwaar moet ik zeggen.. echt heel moe en meer misselijk ondanks de pillen..

Gyn was wel een aardige vent alleen over de keizersnede zijn het niet uit.. terwijl het mij geadviseerd is door een chirurg!!

Dus dat heeft nog een staartje..

[ATTACH=CONFIG]4514[/ATTACH]

Geplaatst

Fijn dat je weer even naar je ukkie hebt mogen kijken.

Waarom hebben ze jou een ks geadviseerd?

Hier heb ik nog steeds last van mijn buik. Vermoed zelf dat het mijn darmen zijn die niet meer heel actief zijn. En misschien ook al wel bandenpijn (maar ik weet niet meer zo heel goed hoe dat ook alweer voelt - weet wel dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook continue last had van dit soort pijn in het begin).

Geplaatst

Hier heb ik nog steeds last van mijn buik. Vermoed zelf dat het mijn darmen zijn die niet meer heel actief zijn. En misschien ook al wel bandenpijn (maar ik weet niet meer zo heel goed hoe dat ook alweer voelt - weet wel dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook continue last had van dit soort pijn in het begin).

Hoi hobbesje,

Mijn darmen zijn ook in staking, ga vanmiddag ff gedroogde pruimen halen. Ik vind het zo raar dat ik me niets meer kan herinneren van mijn vorige zwangerschap, wat betreft pijntjes enzo. Alles is nieuw lijkt het. Aan de andere kant is het wel ruim 20 jaar geleden, maar toch..

Dus zit ik met ieder pijntje nu rechtop, hihihi. Hoop dat ik na de echo een beetje zekerder wordt

Groetjes allemaal

Geplaatst

Omdat ik een aantal buikoperaties heb gehad... en ik het echt niet zie zitten om weeen op mijn buik te dragen..

Geplaatst
Omdat ik een aantal buikoperaties heb gehad... en ik het echt niet zie zitten om weeen op mijn buik te dragen..

Duidelijk. Nu zorgen dat je gyn mee gaat (en anders op zoek naar een andere?).

Ik denk dat ik morgenvroeg ga bellen. Heb zoveel last van mijn buik dat ik eigenlijk niets meer doe. Wil graag meer duidelijkheid hebben nu, dan kan ik evt. aan de paracetamol (of wat anders).

Geplaatst
Duidelijk. Nu zorgen dat je gyn mee gaat (en anders op zoek naar een andere?).

Ik denk dat ik morgenvroeg ga bellen. Heb zoveel last van mijn buik dat ik eigenlijk niets meer doe. Wil graag meer duidelijkheid hebben nu, dan kan ik evt. aan de paracetamol (of wat anders).

Jeetje hobbesje, is het zo erg? Kan je niet nu eerste hulp bellen ofzo als het zo een zeer doet?

Geplaatst

@Roxanne:

Het kan zijn dat de gyn juist geen KS wil doen vanwege je buikoperaties... Je kunt daardoor heel veel verklevingen hebben waardoor een KS misschien juist veel risicovoller is dan een normale bevalling. En helaas, een chirurg kan zeggen dat je een KS moet ondergaan, maar de gyn moet het doen!

Dit niet om je bang te maken of zo, maar om je te waarschuwen dat gynaecologen vaak anders denken dan chirurgen.

groetjes, Beanie

Geplaatst

@Hobbesje hoe is het vandaag met je meid? al wat beter?

@Sometimes... heb je 21ste echo?? ik ook :)

herkenbaar hoor die kwaaltjes... ik ben vooral errrrg moe en af en toe misselijkheidsvlagen en me (.)(.) zijn niet echt groter maar wel echt super gevoelig!

@Roxanne lijkt me ook geen fijn idee inderdaad om dan weeen op je buik te dragen, hoop voor je dat het alsnog via een ks kan maar gelukkig duurt dat nog wel even :)

Geplaatst

Hier gaat het weer wat beter vandaag. Heb gebeld en moet het in de gaten blijven houden, maar het is niet heel alarmerend omdat ik overal buikpijn heb (het verspringt van plek). En na een warm bad en een nachtje slapen voel ik me stukken beter (heb de darmen ook weer wat aan de praat gekregen geloof ik).

Volgens mijn man had ik de vorige keer ook best wel buikpijn, maar dat heb ik weggestopt denk ik: ik kan het me niet meer herinneren.

En volgens de verpleegkundige is er nu vanalles aan het werk in je onderbuik, dus is het niet heel gek dat je vanalles voelt.

Goed excuus om niet te poetsen en het lekker rustig aan te doen vandaag ;).

En over ks: ik vond het zeker geen gemakkelijk herstel. Dus ik kan me best voorstellen dat ze niet zitten te springen om het 'zomaar' te doen. Maar als het je wordt afgeraden door de chirurg zal dat toch ook niet voor niets zijn...? Ik weet dat ik er zowiezo weer 1 ga krijgen en moet zeggen dat ik er niet bepaald naar uitkijk (maar dit keer gelukkig geen weeen enzo vooraf - scheelt misschien ook nog in het herstel).

Hier ook misselijkheidsvlagen! Echt op de meest onmogelijke momenten heb ik er last van merk ik (ik vind de vaatwasser al heel vies en het verschonen van mijn jongste wordt ook al een grotere uitdaging). En nadat ik sommige dingen eet is het erger merk ik. Dus moet ik die maar achterwege laten. En het gaat ook al wat beter nu ik mijn gravitamon 's avonds voor ik naar bed ga inneem. Als ik daarmee de dag begin is het hopeloos....

Geplaatst

Ohhh Hobbesje wat vervelend zeg die buikpijn... hopelijk heeft het niets te betekenen...

Nog even over die keizersnede;

BEANIE.. het zou van de zotte zijn.. dat een chirurg een keizersnede adviseert ivm voorgeschiedenis.

En dat de gyn hun eigen plan trekt, no way!

En in het gedeelte waar ze zouden moeten snijden voor een ks is nog niet geopereerd.. dus complicaties

tijdens die KS zullen wel mee vallen..

Maar ik weet dat je na een KS wat minder snel op de been ben, ik werk in de kraam.. en maak dus

vrouwen mee met een normale bevalling maar ook die een KS hebben gehad..

En er is een duidelijk verschil absoluut..

Nou ja we zien wel hoe het loopt..

Vandaag me inschrijving van de kraamzorg binnen gekregen echt lief.. we kregen er een klein tshirtje bij met baby Humme

en een mutsje met Dotje op.. het begint nu een beetje echt te worden..

Vandaag een pittige dag achter de rug, ik ben te moe.. ik ga veel te laat naar bed.. waardoor ik vanochtend de gevolgen

van moest dragen.. dus pittige werkdag en toen gelijk toen ik thuis kwam naar bed..

En vanavond gewoon op bed bivakeren en als ik moe ben hop die tv uit! Maar eerst GTST kijken hahaha...

Hoe is het met iedereen? Sky? Wen? Kimmie? Iedereen?

kusz

[ATTACH=CONFIG]4516[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden