Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Betty..... super gefeliciteerd.. hooppppaaaa ... lekker genieten!

Ja .. kan me voorstellen dat je nu zo denkt.. zo denk ik nu ook.. terwijl ik er maar 1tje heb.. maar ik zie en hoor

heel veel verhalen over tweelingen waarbij het niet lekker gaat of zelfs nog afkomen met een redelijke tijd..

Maar pin je daar niet op vast..

Wij hebben nog twee cryo's in de vriezer zitten, en we hebben tot nu toe altijd twee cryo's terug laten plaatsen,

afgezien van de laatste tp toen was er 1 cryo niet goed ontdooid.

Maar bij de volgende kiezen we voor 1tje tegelijk..

Maaaaaaaaar ga lekker genieten.. dit is zo wonderlijk!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag kennisgemaakt met mijn lieve Semmie, 8 weekjes en 1 dag oud en 1.55 cm groot. Prachtig kloppend hartje. Ben zoo gelukkig. Volgende week een afspraak met de gynacoloog vanwege mijn verleden(longembolie na vorige zwangerschap), maar alles ziet dr keurig uit.

Geplaatst

hói dames,

TJEE wat knap ik hiervan op zeg dat er nog meer dames zijn die zich zo voelen.......

fijn dat je hier lekker van je af kan schrijven.

sometimes: proficiat met je goede echo !!

bettyboopke: jippie !!!! welkom dan nu echt hier !! misschien wel 2 spannend !

rest van de dames hoe is ie ????

goed nu snel weer aan het werk

fijn weekend allemaal

liefs adrienne

Geplaatst

Lol.. straks is het Emmie..

Jaaa adrienne je bent .. (wij) zijn niet alleen dus.. lekker gevoel hé..

Vanaf vandaag hoef ik niet meer op dit bankje te zitten, maar misschien dat ik gewoon nog

mee ga schrijven want het Maart/April topic is erg stil..

Vandaag 12 weken zwanger, beetje gek gevoel.. want nu hebben we donderdag de nekplooimeting

maar nu heb ik de angst leeft het nog wel?

Ik ben niet bang voor de uitslagen want ik heb het gevoel dat het goed is.

Maar nu speelt bij mij de grote hamvraag .. klopt het hartje nog?

Ik probeer me niet teveel zorgen te maken hoor.. maar dit gebeurd automatisch.. als we donderdag

voorbij zijn en alles is goed.. kan ik denk ik echt gaan genieten al hoe wel je dan weer leeft naar

de 20 weken echo natuurlijk..

Maar we gaan het volgend weekend vertellen aan de ouders.. niet meer naar Center Parcs, maar

gewoon met een taartje .. een cadeautje en mijn man heeft zijn tshirt aan.. ben zoo benieuwd naar de reacties!

Dan zijn we alweer 13 weken.. dat verwacht niemand denk ik!

Gisteren begonnen met de lactosestroop, en het inderdaad helemaal niet zo vies.. nu hopen dat het gauw gaat werken..

Want dit is zo een onprettig gevoel..

Nou dames fijne zaterdag!

Geplaatst

spannend roxanne dat je het bijna gaat vertellen. vind het

heel knap dat je het zo lang geheim heb kunnen houden.

we moeten het zelf gezellig maken op het maart/april topic an

komen de mensenvanzelf wel

xxx sky

Geplaatst

Zeker spannend.. we hebben er ook erg veel zin in!!

Zaterdag met een taartje en cadeautje langst de ouders.. ik zal de foto's hier zeker plaatsen..

Helaas gebeuren er nu dingen in mijn privé leven, waardoor ik helemaal van me stuk ben.

Zo erg zelfs dat ik denk dat je daardoor je kindje kan verliezen zoveel stress.. ik kan en wil

hier natuurlijk niet over uit wijden.. maar misschien gaat dit de reden zijn dat ik niet meer

zoveel op het forum ga zitten.

Mijn man en ik hopen snel onze rust te vinden, en proberen te gaan genieten van dit wondertje

wat in mij groeit..

Donderdag de nekplooimeting, heel spannend.. maar dan alleen spannend of het nog wel goed

is met de baby klopt het hartje nog?

Ondanks alle symptomen; misselijkheid, obstipatie (met de nu daarbij behorende buikpijn) flinke aders

op mijn borsten.. denk ik nog wel dat het goed zit .. maar zeker weten doe ik het niet.

Jammer nu ik eindelijk zwanger ben dat er zulke stress is.. maar we doen er niets meer aan..

Nu proberen zo min mogelijk de stress door geven aan onze baby..

Sorry dames..

Geplaatst

@Annetje succes met de eerste echo, spannend hoor

@ Betty jij woensdag de eerste echo toch? Pff dan weet je of het er twee zijn. Tsja, die situatie had ik ook , nog effe afwachten :)

@ roxanne, veel succes en sterkte en hoop dat je zwangerschap niet te veel te leiden heeft onder al die spanning. Rustig aan, meis.

@adrienne, het is inderdaad niet makkelijk om te genieten in deze periode. We hopen maar dat het verderop beter wordt, maar als dat niet zo is, het doel is niet zwanger worden, het doel is een baby krijgen en het middel daarvoor is zwangerschap. En soms is het middel niet leuk, maar de baby maakt het allemaal de moeite waard. Zo denk ik er iig over. Dus Henne, je hbt helemaal gelijk.

De eerste keer wss bij mij geen pretje, was 9 maanden strontmisselijk, dus tot nu toe valt het best mee.

@soentje, gaat het goed met je? Mooi, he dat hartje. Ik was ook meteen verliefd.

@hobbesje, ik hoop dat je infectie snel overgaat. Dat is geen pretje.

Jeetje wat moet jij die bollen lang gebruiken. Ik kon dr mee stoppen na 2 weken na de TP. Ben nog doorgegaan tot 2 weken na de positieve test. Onder het mom van baat het niet, dan schaadt het niet.

De redt van de dames, die ik eventueel vergeten ben, sorry, maar ook voor jullie veel liefs en succes.

Geplaatst

He dames,

Yes, vandaag eerste echo gehad, en ziet er goed uit. Een mooi sterk kloppend hartje. Helemaal blij!

Roxanne, ik hoop inderdaad dat je gauw in een rustiger vaarwater terecht komt. Maar ik weet, uit eigen ervaring, dat een kindje een hoop kan hebben. Jouw kind kan ook een hoop hebben, maar ik heb natuurlijk geen idee in wat voor orde jouw stress is. Ik wil je heel veel sterkte wensen meid!

Adrienne, voel jij je al wat beter? Dat van die roze wolk kan ik me van mijn eerste zwangerschap ook nog herinneren, of liever gezegd de afwezigheid van die roze wolk. Hormonen doen echt heel veel met een mens, heb ik tot zeker een jaar na de geboorte nog gemerkt. Toen begon ik me pas weer een beetje mezelf te voelen. Is dus echt heeeeeeeeeeeel normaal, maar dat had je al aan de andere reacties gemerkt.

Sometimes en Soentje, jullie ook een mooi kloppend hartje gezien, gefeliciteerd! Fijn gevoel he, dan wordt het toch wat echter.

Bettyboopke, welkom op de 12-weken bank! September is toch een hele groene maand tot nu, vruchtbaar bankje!

Liefs allemaal,

Anne

Geplaatst

Annetje, zo fijn hè dat kloppend hartje te zien! Ik kon er maar niet genoeg van krijgen :) Nu lekker genieten en ff op die wolk ronddobberen!

Roxanne, alles oké daar? Ik maakte mij tijdens onze eerste zwangerschap ook vaak zorgen over stress. Er was in onze familie ook één en ander flink aan het rommelen, en daarbij ook nog een vreselijke schoonmoeder met hele nare opmerkingen. Maar ik ben er nu van overtuigd dat een baby echt wel wat kan hebben hoor. Zolang hij/zij ook de nodige liefde krijgt, is het echt allemaal zo erg niet. En ze maken hun hersenverbindingen echt pas helemaal tegen het einde van de zwangerschap, dus ze nemen het niet mee hoor. Komt helemaal goed!

Hobbesje, intussen moet je infectie toch over zijn hoop ik?!! Hatelijk hoor :/ Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook, schijnt veel voor te komen bij zwangeren. Nou, dankjewel, nu voelt het al een stuk beter? Nee dus, het blijft rot! Maar gaat normaal gezien ook wel weer snel weg hoor!

Hoe is het met de andere dames?

Vandaag hebben wij onze eerste echo gehad: We hebben een kloppend hartje mogen bewonderen :) :)

En ja, het is maar 1 kloppend hartje! Toch wel opgelucht hoor. Maar vooral blij dat we nog steeds zwanger zijn!!!

De gynae zei: het moet wel een sterke zijn, met zulke progesteronwaardes! Fijn om te horen :)

Dus nu weer opgelucht en volop genieten! Hoewel... ons wormpje was wel maar 1,7mm... En ik heb op verschillende plekken gelezen dat hij op 6 weken eigenlijk al tss de 2,5 en 5 mm moet zitten...

Oh nee, dat stomme angstmonster weer...grrrrrr!!! Als mijn gynae zegt dat het er goed uitziet, dan ziet het er toch goed uit?!! Toch?!! Wat dat betreft ben ik zo onzeker...grrrr!

Gelukkig mag ik over 2 weken alweer terug voor een echo :) Mijn gynae dacht dat ik het misschien wel fijn vond om redelijk snel alweer een echo te hebben, nu ik zo ziek ben geweest. Ze is toch een schatje hè!!

Oh ja, aangezien de waterpokken in de crèche van mijn dochtertje woelig tieren, heb ik mij daarop laten testen (ik neem nl alles, echt ALLES over wat er daar van ziektes aanwezig is). Blijkt dat ik oude èn recente antistoffen heb... Hoe oud en hoe recent, dat moeten ze nu verder onderzoeken. De gynae gaat ervan uit dat de oude echt wel oud zijn, waardoor de recente duiden op een zgn reactivatie, en dat kan totaal geen kwaad voor de baby. Als dat niet het geval is, dan bekijken ze hoe recent die recente zijn, als dat meer dan 4 weken is, dan is dat ook geen probleem. Minder dan 4 weken kan een miskraam veroorzaken (weliswaar een zeeeer kleine kans op), maar dan had ik eigenlijk wel ècht zichtbaar de ziekte moeten hebben (en heb niks gehad!). Moet nog 2 weekjes wachten totdat we daar mee zekerheid van hebben. Maar gynae had er een goed oog op. Dus ook daar moet ik haar maar in vertrouwen en volgen zeker?!!

Geplaatst

Fijn dat de echo goed was! En je opluchting is herkenbaar: wij waren ook erg blij dat het er 'maar' 1 is geworden.

En die lengte is denk ik anders gemeten. Wij hebben afgelopen maandag echo gehad en ons wurmpie is 21 mm en dat komt overeen met 8w5d (maar daar ga ik niet mee akkoord: het zou 9 weken moeten zijn, maar dat gaat vast nog goed komen met de volgende echo).

Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over de waterpokken. En als je ze weer zou hebben gehad zou je dat toch wel gemerkt hebben?

De schimmel is hier over hoor! Gelukkig wel.... gekmakend! Nog 2,5 week de prutbollen en dan hoop ik dat alles weer normaal gaat zijn, ben die dingen nu wel zat....

Geplaatst

Ik kan er niet aan doen, maar ben 1 brok zenuwen... Ik denk dat ik hier de neuroot van dienst ben...

Heb nog wat zitten opzoeken, op 6 weken moet een embryo toch wel gemiddeld 5mm zijn. Onze kleine 2mm heeft dus de grootte van een embryootje van 5 weken! Nu begin ik bang te worden dat het hierdoor mis zal gaan...

Maar dan had de gynae er toch wel iets op gezegd, nee? Ze stelde eerst voor om pas een volgende echo te doen over 4 weken, aangezien alles er goed uitzag. Omdat ik echter wat ongerust was (door zo ziek te zijn geweest), heeft ze voorgesteld om over 2 weken nog eens te kijken.

Maar toch ben ik zo bang... Ik weet niet goed wat te doen...

Of zal ik haar deze week nog eens bellen om te vragen in hoeverre ik mij ongerust moet maken?

Geplaatst

Bettyboopke: laat je niet gekmaken meid. Als er reden tot zorg zou zijn, had de gyn dat wel gemeld. En de meetfouten in de apparatuur zijn met deze termijn echt nog heeeeel erg groot!

Volgens mij is de groei van jouw ukkie normaal (als je engels kan lezen: http://www.brooksidepress.org/Products/Military_OBGYN/Ultrasound/1st_trimester_ultrasound_scannin.htm hierin staat dat vanaf de 6 weken je embryo 1 mm per dag groeit. de lengte in mm moet je dan in dagen optellen bij de zwangerschapsduur van 6 weken. dan klopt het wel hoor!).

Geplaatst

Lieve Hobbesje, ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen! Zo opgelucht dat ik ben! Ik heb net je link doorgenomen, en idd, ons Juulke ligt volgens hun benadering perfect op schema :) Wat ben ik blij om dit te lezen! En als ik de echo's van Iza erbij neem, dan klopt hun berekening idd perfect!

Ik heb net ook mijn stiefmama aan de lijn gehad, en die heeft ook nog eens wat op me ingepraat: mijn gynae is echt heel eerlijk, altijd! Als er iets verontrustends was geweest, dan had ze er wel iets van gezegd.

Met deze info en woorden ga ik nu de nacht in! Een heel pak geruster, dankjewel!!!!!!!!!!

(mijn ventje is werken en ik zat me hier in mijn eentje een beetje op te draaien...)

Geplaatst

Betty, gewoon lekker slapen hoor . Alles is in orde met je beebje. Die is gewoon lekker volgens schema aan het groeien. Voor zo ver beebjes zich houden aan schemas..;)

Achterover leunen en gezonde dingen eten, drinken en doen.

Liefs

Oja en kijk eens naar je ticker ;)

Hihihi dat zegt toch al genoeg....

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Mag ik mij hier ook al aanmelden.. Weet sinds dinsdag,zelftest,dat ik zwanger ben. Woensdag bloedafname en jawel:zwanger!

Volgende week vrijdag een eerste,vroege echo-controle om te kijken of alles goed is..

Het is nog allemaal zoooo onecht.

Heb ook nog een vraagje: sinds gisteren last van een soort buikspierpijn! Net of ik heb weet niet hoe hard gesport.. Zou dit normaal zijn?

Lieve groeten

Geplaatst

Hey Annelies, welkom hier! Fijn om nog iemand van september tegen te komen :)

Ik heb je op het septemberbankje al geantwoord, maar nog eens in het kort: heeel normaal hoor! Komt zeer waarschijnlijk van je banden (waarmee je baarmoeder ophangt), die al aan het rekken zijn! Gevoel van spierpijn, steken in de liezen, is meestal bandenpijn. Dus een goed teken, je lichaam reageert op de hormonen :)

Op naar de volgende kwaaltjes!

Hier intussen al een stuk minder onzeker :) Die link van Hobbesje heeft me echt wel gerust gesteld en natuurlijk ook jullie opbeurende woorden!

De buikgriep is intussen echt wel over, de misselijkheid daarentegen... Is gewoon van buikgriepmisselijkheid overgegaan naar zwangerschapsmisselijkheid! Juij! Nee, ik klaag niet, want ik ben zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe is het met de andere dames?

Geplaatst

Annelies: welkom hier! Spierpijn ken ik niet, buikpijn wel helaas. Heb sinds 2 dagen echt last van mijn banden bij het opstaan uit wat lagere stoelen/banken. Niet echt prettig...

Oh bettyboopke: niet fijn dat je nu misselijk bent! Hier begint het over te gaan en ik moet zeggen dat dat toch wel weer erg lekker is.

Geplaatst

Welkom annelies en nogmaals gefeliciteerd!!

@ hobbesje, fijn dat de misselijkheid over is. Bij mij ook. De afgelopen 2 dagen steeds minder last gelukkig.

@ betty hoe voel jij je? Al beetje meer gerust?

@ ego ik had vandaag een afspraak bij de gynaecoloog. Ik moet daar onder controle blijven, dat vindt ik zelf ook wel fijn. Maar het mindere is dat ik weer moet beginnen met spuiten. Fraxiperine ter voorkoming van bloedstolsels. Had zo gehoopt dat het niet nodig was, maar moet toch tot 6 weken na de bevalling. Zucht..

Wel weer mijn lieve beebje gezien. Zo mooi, t is al een echt klein mini mensje. En ze bewoog zelfs en hing op zn kop. :)

Mijn dochter en ik waren zoo ontroerd. Mijn vriend kon helaas niet.

Trouwens wat een enorm lieve artsen daar in het Maasstad, echt zo meevoelend en enthousiast. Ook de verpleegkundigen trouwens. Echt lief.

Nou dames veel liefs van een gelukkige mij

Geplaatst

Dag dames!

Héél fijn om me te verwelkomen hier.. Heb mijn bloed laten trekken door huisdokter en vandaag hcg doorgebeld.. 2369,lijkt me goed,niet?

Verder ben ik imuun tegen cmv en rubella. Dan toch niet imuun tegen toxoplasmose en ik zit met 3katten.. Nou,ik kuis de kattenbakken niet uit en zal opletten van rauwe groenten en vlees,dat zei m'n dokter! Dan natuurlijk even gaan checken op het net en idd,zoals m'n dokter het zei.. Was wel een opluchting want m'n beestjes betekenen héél erg veel voor me! :))

Hoe gaat het met jullie dames?

Geplaatst

Hallo Allemaal,Mag ik mij hier ook aanmelden? Ik heb gewacht tot de eerste goede echo bij 6 weken en 5 dagen, afgelopen donderdag.Vruchtje was 6,5 mm en een kloppend hartje! Aangezien ik de vorige 2 keer de eerste echo al niet eens haalde en ik al42 ben, ben ik een beetje voorzichtig. Gyn zei ook, het ziet er goed uit maar we zien toch nog vaak hierna een miskraambij vrouwen van 42. Ik ben zwanger van de enige cryo van de laatste (3e) ivf poging. We hebben een dochter van vijf dieop de natuurlijke manier is gekomen.Sterkte allemaal met wachten en de kwaaltjes. Misselijkheid begint nu ook goed toe te slaan hier.Groetjes, Steffie41

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden