Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog even over die keizersnede;

BEANIE.. het zou van de zotte zijn.. dat een chirurg een keizersnede adviseert ivm voorgeschiedenis.

En dat de gyn hun eigen plan trekt, no way!

En in het gedeelte waar ze zouden moeten snijden voor een ks is nog niet geopereerd.. dus complicaties

tijdens die KS zullen wel mee vallen..

Maar ik weet dat je na een KS wat minder snel op de been ben, ik werk in de kraam.. en maak dus

vrouwen mee met een normale bevalling maar ook die een KS hebben gehad..

En er is een duidelijk verschil absoluut..

Nou ja we zien wel hoe het loopt..

Toch werkt het wel zo Roxanne! Een KS is ter beoordeling aan een gynaecoloog en niet aan een chirurg (anders zouden chirurgen die wel doen toch?). En als een gynaecoloog beoordeeld dat er geen medische indicatie is voor een KS dan zal hij of zij dat echt niet doen! Ze zullen het heus wel serieus bekijken hoor, daar kun je wel van uit gaan. Maar de wens van een patiënt is nog altijd niet de reden om een KS te doen. En onderschat het niet hoor. Het is echt wel een serieuze buikoperatie, die je ook nog eens wakker meemaakt en zeker de nodige risico's met zich meebrengt, voor zowel moeder als kind. Je hebt het herstel gezien na de KS, maar heb je wel eens een KS zelf gezien? Ik denk dat ik er inmiddels meer dan 200 heb gezien en weet dat je het echt niet moet onderschatten!

Groetjes, Beanie

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ivf moeke., gefeliciteerd!!! Wat een goed nieuws!!! Ik had het al gelezen in het dusseldorf topic.

Op naar de volgender echo over 2 weken!

(wij mogen morgen weer)

Geplaatst

*breek even in*

Hobbesje: bij verschonen watjes /wc papier in je neus doen, geen gezicht maar het niet ruiken scheelt enorm in misselijkheid!

*breek uit*

Geplaatst

Hier gaat het goed! Heb medicijnen tegen de misselijkheid en die helpen super!

Kan nu tenminste weer dingen thuis. Beetje huishouden stukje fietsen boodschappen.

volgende week gaan we een weekje naar de zon heerlijk hoor. Helemaal omdat ik me nu zo goed voel!

Alle dames die binnenkort weer echo's krijgen veel succes!!

Geplaatst
Hier gaat het goed! Heb medicijnen tegen de misselijkheid en die helpen super!

Kan nu tenminste weer dingen thuis. Beetje huishouden stukje fietsen boodschappen.

volgende week gaan we een weekje naar de zon heerlijk hoor. Helemaal omdat ik me nu zo goed voel!

Alle dames die binnenkort weer echo's krijgen veel succes!!

Fijn hé dat ze helpen.. ideaal!!

Lekker ben jaloers zou ook al wel naar de zon willen.. al word het van het weekend ook goed weer.. maar toch..

Vandaag weer werken.. ik merk toch dat als je zwanger bent 8 dagen achter elkaar werken.. pittig is.. nu zijn

het geen volledige dagen 6 uurtjes ongeveer.. maar toch moet je elke keer vroeg op.. ben nu ook weer zo gaar

als ik weet niet wat.. ik zou er flink wat geld voor neer leggen om nu naar me bedje te kunnen..

Gelukkig heb ik een heel kort dagje tot ongeveer half twaalf.. dus effe terug naar bed en dan hop naar de dokter!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

ivfmoeke: fijn dat je al een kloppend hartje heb gezien! nu op naar de volgende echo over 2 weken :)

Sky: fijn dat de medicijnen helpen tegen je misselijkheid :) en dat je weer lekker buiten de deur dingen kan doen :) lekker hoor weekje zon! waar ga je naartoe?

Roxanne zo voel ik me nu ook al ongeveer.. en dan werk ik maar 5 dagen haha kan me voorstellen dat het voor jou helemaal zwaar is! je bent nu alweer klaar met werk :) lekker je bedje in powerneppie :) en naar de dokter :) voor? :)

Geplaatst

Hallo dames,

Heel voorzichtig sluit ik me bij jullie aan.

1e echo staat voor 18 september gepland.

Jullie natuurlijk allemaal gefeliciteerd met de zwangerschap !!

Liefs adrienne

Geplaatst

Adrienne gefeliciteerd!!!

Soentje pff het is echt een ellende.. zolang werken.. en dan s avonds negen van de tien keer ook verplichtingen.. vanavond weer EHBO cursus!..

Ik heb flinke kloven in me voet en die willen niet dicht gaan.. dus moest ik even langst.. :)

Geplaatst

@Skyy lekker mallorca! en spannend voor het eerst vliegen met Senna!

@adrienne jij ook gefeliciteerd! hoever ben je nu ? :)

@Roxanne jaa het begint onderhand wel een drama te worden ja... al vind ik dat ik nog niet mag klagen, ben bang dat het nog veel erger zal worden hihi... en indd savonds verplichtingen... liefst plof ik na werk neer op de bank en doe ik niks meer of lkkr me bedje in maar daar heb ik wel altijd moeite mee hoe moe ik ook ben... vind het altijd 'zonde'van me vrije tijd haha maarja zal toch beetje meer tijd moeten maken voor het 'slapen'

kloven is geen pretje nee! zelfs niet met zalfjes of iets?

Geplaatst

Owja en MvM komt Dinsdag langs voor een Testje en een aantal vragen te stellen denk ik? meerdere hier die meedoen? :)

begint nu wel wat echter te worden :)

Geplaatst

Hoi dames,

ik schuif ook aan. Net 4 weken zwanger, en mijn buik voelt al zo opgezwollen! Kan dit van de utrogestan komen en dat in combinatie met net zwanger? Of omdat ik al een zwangerschap heb meegemaakt, dat mijn buik zo heftig reageert. Overstimulatie kan niet meer toch? Kom niet aan in gewicht, dus denkt eerder aan mijn darmen.

Spannend allemaal, eerste echo hebben we op 24 september, ben dan bijna 7 weken. Dan moet het hartje wel te zien zijn als alles goed blijft gaan.

Gefeliciteerd trouwens iedereen!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Annetje Welkom en gefeliciteerd natuurlijk !! wij hebben het in natuurlijke cyclus gehad dus durf je niks te zeggen over je opgezwolle buik! overstimulatie moet je volgens mij indd wel in gewicht aankomen.

Succes!

Geplaatst

@ soentje, bij mij is MvM dinsdag langsgeweest en als ik terugkom van vakantie dan begin ik.

@ annetje ik had ook last van mijn darmen, opgeblazen gevoel, obstipatie, ik ben aan de gedroogde pruimen en dat helpt bij mij. Wel langzaam hoor ,ik lijk wel 4 maanden, maar wordt wel minder .

Nog 1 dagje werken, ik loop op me tandvlees, ben zo moe en nu kan ik de laatste dage ook weer slecht slapen.. Pffff.

Ben echt blij als ik lekker vrij ben, heerlijk naar de zon, ff niets doen.

Liefs sometimes

Geplaatst

Annetje: gefeliciteerd. Bij overstimulatie moet je idd ook aankomen (meer dan 3 kilo als ik het me goed herinner). Maar hier was het bij de verse poging ook een zeer opgezette buik. Maar dat is niet heel gek, de plek waar de eicellen hebben gezeten zitten vol met vocht en die nemen ook nog plek in + je darmen zetten uit. Dus extra dikke buik ;).

Geplaatst

Roxanne ik weet hoe je je voelt. Heb zelf vanaf week 13 tot en met 16 oud bloedverlies gehad na een bloeding. Elke keer zakte de grond weer onder m'n voeten vandaan. Wat mij telkens weer op het hart werd gedrukt: oud bloed (dus bruin) is in principe niet erg, hoeveel het ook is.

En als je het niet uithoudt tot maandag dan kun je het algemene nummer van het ziekenhuis bellen en als daar opgenomen wordt vragen naar de poli verloskunde (kan evt ook via nummer SEH) daar heeft altijd een gyn dienst die je hopelijk gerust kan stellen of misschien een echo wil maken. Je kunt ook de huisartsenpost bellen, maar die kunnen meestal niet veel qua echo's oid. Of bel simpelweg een vk in de buurt (jij kent er vast wel eentje) of ze wil checken of het hartje klopt en evt ook of je baarmoedermond dicht zit. Zelf heb ik na de eerste bloeding een angelsound gekocht en daar kon ik mezelf redelijk goed mee geruststellen.

Stekte meid en nogmaals, oud bloed is NIET erg, hoe eng het ook is.

Geplaatst
Roxanne ik weet hoe je je voelt. Heb zelf vanaf week 13 tot en met 16 oud bloedverlies gehad na een bloeding. Elke keer zakte de grond weer onder m'n voeten vandaan. Wat mij telkens weer op het hart werd gedrukt: oud bloed (dus bruin) is in principe niet erg, hoeveel het ook is.

En als je het niet uithoudt tot maandag dan kun je het algemene nummer van het ziekenhuis bellen en als daar opgenomen wordt vragen naar de poli verloskunde (kan evt ook via nummer SEH) daar heeft altijd een gyn dienst die je hopelijk gerust kan stellen of misschien een echo wil maken. Je kunt ook de huisartsenpost bellen, maar die kunnen meestal niet veel qua echo's oid. Of bel simpelweg een vk in de buurt (jij kent er vast wel eentje) of ze wil checken of het hartje klopt en evt ook of je baarmoedermond dicht zit. Zelf heb ik na de eerste bloeding een angelsound gekocht en daar kon ik mezelf redelijk goed mee geruststellen.

Stekte meid en nogmaals, oud bloed is NIET erg, hoe eng het ook is.

Ik moet elke keer aan jou denken.. omdat jij dit ook had..

En inderdaad ik weet het hoor oud bloed is niet erg.. maar elke keer als je het dan ziet dan dan zakt inderdaad de grond onder je voeten weg..

Maar eigenlijk weet ik wel dat het goed zit, want dacht vandaag zonder de Emasfene te doen, en het ging tot 14:00 goed en toen was het

er ineens heel heftig .. de misselijkheid.. en toen heb ik een pilletje ingenomen en ik voelde me na anderhalf uur weer beter.. en nu om half 9

was het weer heel heftig aanwezig.. ik denk dat ik toch maar braaf de drie pilletjes moet slikken om zo die spiegel op te bouwen.. en

goed te blijven houden..

Goede tip Henne waar ik naar toe moet bellen.. want had het echt even niet geweten..

Pff ik ga maar weer op de bank liggen, want die misselijkheid is niet fijn..

Henne bedankt meis! Stelt me weer gerust..

Geplaatst

Dat is het mooie van dit forum Roxanne. Het werkt haast als een estafette, over een paar weken stel jij weer iemand anders gerust. En bloed is gewoon iets wat je niet wilt zien, ook geen oud bloed.

Geplaatst
Dat is het mooie van dit forum Roxanne. Het werkt haast als een estafette, over een paar weken stel jij weer iemand anders gerust. En bloed is gewoon iets wat je niet wilt zien, ook geen op bloed.

Dat is zo.. ik hoop het .. nee geen bloed = goed.. dank je wel nogmaals!

Geplaatst

Hoi hoi,

Vandaag toch even een dokter bezocht, ik werd wakker met buikpijn .. wel last van me darmen de buikpijn en

weer een druk onder in mijn buik..

Bloed na die ene keer niet meer gezien, maar toen ik de inbrenger bekeek na het inbrengen van de bolletjes

zat daar groen slijm aan.. lekker fris praatje .. sorry..

Heb de arts gebeld maar die was op route dus had me gegevens niet, dus hij vroeg of ik naar de praktijk wilde komen.

Daar werd al gauw duidelijk dat hij me niet ging doorsturen voor een echo, maar hij ging wel even mij baarmoedermond bekijken.

Deze was mooi gesloten.. hij heeft wat kweekjes afgenomen.. voor eventuele bacteriën.. streptokokken enz.. voor de zekerheid.

Maar hij zei dat het afgezien van de witte afscheiding (utrogestan) er goed uit zag geen vreemde dingen ofzo..

Hij gaf ook aan dat niet bewezen is dat de echo stralingen slecht zijn voor de baby, maar ook niet dat het geen kwaad kan..

Nou daar ga ik dan met mijn 5 echo's al op zak.. en morgen de 7e .. maar goed .. morgen hebben we weer een echo.. mannetje

heeft vrij dus die gaat gelukkig mee !!

Ben al best weer een beetje zenuwachtig zeg.. na al die gerotzooi weer .. zit er echt niet te wachten om elke week zo onzeker

gemaakt te worden.. ben je eindelijk zeker van je zaak.. gebeurd dit..

Nou meiden, ik ga bbqen bij mijn ouders en dan s avonds de verjaardag van mijn schone zusje.. en dan lekker op bed tv kijken..

Fijne avond..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden