Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bettyboopke ik heb in totaal na de eerste echte bloeding drie weken bloed/bruinverlies gehad, maar zeker niet dagelijks. Eigenlijk elke keer als ik dacht 'nu is het weg' kwam het weer, reuze frustrerend. Soms was het ook opeens we behoorlijk veel, ik in paniek natuurlijk, maar er is me echt op het hart gedrukt: zolang het bruin is, is het oud bloed en oud bloed is niet erg, hoe veel het ook is. Bij mij is er nooit een duidelijke oorzaak gevonden, ik kan me voorstellen dat je met een hematoom ook nog wel wat rood bloed kunt verliezen, maar hou in gedachten dat het idd het hematoom is.

Rustig aan doen betekende overigens bij mij veel liggen, dat betekent ook dat je bij opstaan of bewegen dan opeens relatief veel bruinverlies kunt hebben. Als je ligt komt het en nu eenmaal minder makkelijk uit. Iemand heeft tegen mij gezegde: beter dat het eruit komt, dan niet en dat gaf mij wel een raar gevoel van berusting, laat het maar komen... Maar ik moet zeggen dat ik heel erg blij was toen het ophield. En ook dat ik nog steeds elke keer als ik naar de wc ga bloed verwacht....dat gaat niet meer helemaal weg vrees is.

Hoever ben je nu? Ik kon toen ik de bloeding kreeg zelf het hartje al luisteren met een doppler, dat heeft me door die weken heen gesleept. Is het bij jou denk ik nog te vroeg voor helaas.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb me vanmorgen ook aangemeld bij mvm, en nog een test gedaan: beide streepjes even donker, stuk donkerder dan eergisteren, dus stelt me enigzins wel gerust,

waren het nou water pokken bettyboopke?

En Henne gefeliciteerd met je zwangerschap, ik heb regelmatig oude topics waarin ik jouw verdrietige momenten zie, dus vind het geweldig voor jullie!!

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik zit ergens mee: vannacht werd ik om half 2 wakker om te plassen, moest erg nodig, en veel.... eenmaal terug in bed kreeg ik behoorlijk krampen, alsof ik echt erg ongesteld was. dit heeft zon 3 minuten aangehouden en toen ebde het weg....

Ik ben bang dat t nu mis is, ik heb ook niet meer die lichte ongi krampjes die ik de hele tijd had, wel nog steeds enorm moe, en gister een hele duidelijke streep..

zh bellen heeft geen zin, bij ons doen ze geen bloedtesten, en ook mn huisarts wil daar niet aan mee doen:(

Denken jullie dat t iets ernstigs is? of zou het kunnen dat omdat mn blaas zo vol was een beetje tegen de baarmoeder aanzat ofzo? zucht, ik maak mezelf gek, maar ik krijg het niet uit mn hoofd:(

Geplaatst

Hoopvol je blaas en baarmoeder zitten aan elkaar vast/tegen elkaar aan. Als jij een volle blaas hebt en die leegt, dan zakt je baarmoeder mee. En dat kan zeurderig voelen. Ik heb dat wekenlang gehad, precies wat jij beschrijft. Die krampjes kunnen verder betekenen dat je baarmoeder groeit, als je er gevoelig voor bent zul je het de komende weken nog veel vaker gaan voelen ook in je rug en benen. En het zal je ook regelmatig onzeker maken, doet het mij nu soms nog :-)

Kijk, garanties kan niemand je geven, maar dit is in ieder geval wel iets dat erbij hoort (kijk maar eens in het topic over zwangerschapskwaaltjes!).

Geplaatst

Haha ja zeg dat wel, het is een beweeglijk kind volgens de gynaecoloog ;-) Ik voelde de eerste kriebeltjes me twaalf weken, het eerste echte schopjes met zeventien weken. Echt heel gaaf :-)

Geplaatst

Ja best wel hoor, ik had mijn moeder aan de telefoon en opeens riep ik 'volgens mij schopt ie', zij was gelijk aan het snotteren hihi. Een week later was ik daar en kon zij het zelfs ook al voelen en mijn man dus ook. Nu denk ik af en toe 'halloooo, kan het ook wat minder daarbinnen' ;-)

Hoe is het met de krampjes?

Geplaatst

Hahaha doet zeer nu denk ik:) ja gaat wel, nog steeds bij vlagen ongi gevoel, borsten ietsje minder, maar vanmorgen weer getest, en teststreep minstens zo donker als controle streep....ik moet me er maar aan vasthouden. Ik wil dinsdag nog 1 x een gewone test doen, en dan woensdag de clear blue met indicatie, dan ben ik al het goed ik 5.2 weken, dan zou die 3+ moeten aangeven... en dan hopelijk hou ik ermee op, als t lukt

Ik ben ook bang of het geen bbz gaat worden, ze zeiden als je eenmaal gehad hebt, heb je weer een verhoogde kans... maar ja, ik vind mezelf nu ook wel een zeur, hhaha

Hebben jullie al een naam? ik vind jongensnamen moeilijk.... meiden weten we genoeg .. niet dat dat nu voor ons al van belang is, maar fantaseren mag altijd:)

Geplaatst

Krijg je dan geen vroege echo vanwege de bbz? Ik had met 5w2d de eerste echo te kijken of het op de goede plek zat.

Naam is hier een drama, in al die vijf jaar dat we bezig zijn geweest nog nooit een jongensnaam gevonden die we beiden leuk vonden. Een meisjesnaam hebben we al twee jaar ofzo vaststaan. En prompt is het dan natuurlijk een jongetje haha. Inmiddels hebben we wel een optie, maar blijkt wel een beetje een 'top tien' naam dus daar twijfelen we nog een beetje door. Ach, we hebben nog drie maanden ofzo hè ;-)

Pfff, ik lees hier nog mee, maar ben ik ontzettend blij dat we ver voorbij die twaalf weken zijn inmiddels. Dan ben je er nog niet hoor (waarschuw vast) want dan wil je naar de 16 en de 20 en nu kijk ik uit naar de 26/28, maar toch, ik heb in dit topic heel we lopen klagen dus wil ook nog even zeggen: op een gegeven moment wordt het dus wél leuk. Niet makkelijk, kwalen blijven in grote variatie bestaan, maar wel leuk. Dus hou vol meiden, het komt 'vanzelf'.

Geplaatst

Hoe herkenbaar die namen: wij hebben zoveel moeite met jongensnamen vinden en hebben (jawel) 2 zoontjes. Meisjesnaam probleemloos gevonden en die staat nog steeds. Ben benieuwd wat we dit keer krijgen.... Onze oudste had iig al wel wat ideetjes maar die zijn niet onze smaak (Fifi....).

Geplaatst

Ik krijg een echo met 6.2 weken.... vroeger vonden ze niet nodig... dan hoop ik op een hartje

hahaha die jongens top tien lijst ken ik:) ik snap je gevoel, heb je straks 2 andere jongetjes in de klas met dezelfde naam haha maar inderdaad, jullie hebben nog even de tijd

Ja Je ben t al dik over de helft, geeft geen garanties, maar hopelijk nu een beetje genieten, ik zou willen dat ik mn ogen kon sluiten, en over 25 weken kon openen hahaah

Hobbesje, misschien is fifi wat voor een hamster?:) hahah

Geplaatst

Haha Fifi :)) Idd leuk voor een hamster, of een goudvis :))

Hier ook moeite met jongensnamen! Maar we gaan ook nog totaal niet zoeken, totdat we het geslacht weten. Bij Iza zijn we al vroeg begonnen met zoeken en toen bleken jongensnamen echt wel heeeel moeilijk, dus voorlopig steken we daar geen tijd in ;)

Hoewel ik de meisjesnamen ook niet zoo gemakkelijk vond hoor. Er zijn nog wel een aantal namen die ik mooi vind, maar die lijken dan te veel op Iza en dan krijgt het al snel een 'peppie en kokkie' gehalte...

Dus als jullie nog suggesties hebben voor korte namen (max 2 lettergrepen), laat jullie gaan!!!

Oooo, 23 weken!!! Zalig toch Henne! Ik snap dat er altijd een nieuwe mijlpaal is om naar uit te kijken! Bij Iza had ik dat helemaal niet zo, was er van dag 1 vrij gerust in. Maar ik denk nu met die bloedingen, dat er een soort ongerustheid echt ingehakt heeft...niet gemakkelijk om dan onbezorgd door je zwangerschap te gaan. Misschien dat dat ook een rol speelt bij jou?!

Hoopvol, bij mij hebben ze ook pas op 6 weken een echo gedaan. Dan konden ze ineens ook zien dat het hartje klopt. Ja, het is fijner om het eerder te zien, dan weet je tenminste dat er (waarschijnlijk) geen bbz is. Hoewel dat dat niet altijd zo goed te zien is op minder dan 6 weken. Zelfs op 6 wkn kunnen ze dat soms al eens missen. Maar we gaan ervan uit dat alles oké is bij jou!!!!!!

Hier nog steeds wat bruinbloed verlies, ene dag helemaal niks, andere dag wat bruinbloed 's ochtends (1/3 inlegkruisje) maar de rest van de dag enkel nog maar sliertjes. Blijf er nu wel een pak rustiger onder, hoewel ik veeeeeel liever heb dat het gewoon helemaal zou stoppen! Want bruin bloed betekent toch nog dat er een bloedinkske is geweest. Maar ik reken erop dat onze kanjer zijn best doet en zodanig groeit, dat over een paar weken die hematoom gewoon geen kans meer heeft!

Iza heeft idd de waterpokken!! Maar heb vrijdag telefoon gekregen dat ik wel degelijk antistoffen heb OEF! Ik heb wel recent nog een opflakkering gehad, n zgn reactivatie. En dat kwam overeen met de periode dat ik een koortsblaar had (blijkbaar kun je op latere leeftijd een koortsblaar of gordelroos krijgen en is dat eigenlijk een reactivatie van het waterpokken-virus). Maar zo'n reactivatie is zo mild, dat dat totaal geen kwaad kan voor ons beebje! Weeral OEF!!

Geplaatst

ooh bijna op week tien bettyboopke!! dan is het allergevaarlijkste weg..., met dat bloed lijkt me erg vervelend, vooral als het niet stopt.. ben je meer van de nederlandse namen?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik kan me eindelijk geloof ik ook aansluiten aan het 12 weken wachtbankje.

Ongelofelijk na een paar jaar een ivf poging en een cryo terupplaatsing geeft de zwangerschapstest toch echt positief aan!

En nu zoooo zenuwachtig of alles goed zit. 5 november 1ste echo maar in mijn gedachten duurt dat nog zo lang!

Duimen duimen duimen dat alles goed gaat.

Alle dames veel succes. xxx Bobby

Geplaatst

HoiMeiden,Bobbygefeliciteerd hoor!!

ikrook leverworst, getver de getver wat een walgelijke lucht... verder nog steeds weinig klachtjes... ongi pijntjes,. moe, en gevoelige borsten, die worden soms minder gevoelig en soms meer, maakt ook wat onzeker...

nog 9 dagen tot de echo, ..... duurt zo lang, oh dames een tip: zwangerschaps app die heet ''progress'' zie je elke seconde hoeveel die groeit, en zwaarderword... echt 0,00000003mm per seconde, maar is erg leuk om te zien:)

slaap lekker

Geplaatst

Sandra!!! Ja ongelofelijk de test geeft het aan! maar ben er pas echt zeker van als ik het op de echo kan zien. Kan het gewoon niet geloven maar wat zijn we blij!! xxx

Geplaatst
HoiMeiden,Bobbygefeliciteerd hoor!!

ikrook leverworst, getver de getver wat een walgelijke lucht... verder nog steeds weinig klachtjes... ongi pijntjes,. moe, en gevoelige borsten, die worden soms minder gevoelig en soms meer, maakt ook wat onzeker...

nog 9 dagen tot de echo, ..... duurt zo lang, oh dames een tip: zwangerschaps app die heet ''progress'' zie je elke seconde hoeveel die groeit, en zwaarderword... echt 0,00000003mm per seconde, maar is erg leuk om te zien:)

slaap lekker

Ja echt leuk, he. Mijn baby loopt precies op schema volgens die app. Ik hb namelijk iedere week een echo gehad, dus kan het vergelijken.

Geplaatst

Ik kan niet stoppen met kijken op de app. Ik lijk wel gek, want hij ververst per week. Maar ik vindt de plaatjes ook zo mooi. Het geeft me een beetje een luikje in me buik, waar ik kan gluren naar mijn kleintje. :)

Geplaatst

Idd bijna 12 weken. Eigenlijk pas zaterdag, want dat is mijn turn-over. Maar we zijn idd dolgelukkig en klaar om te genieten .:)

Begin langzaam te geloven dat het echt is en geen droom. Mijn groeiende buik maakt het ook een beetje lastig ontkennen. Ik denk dat ik deze week ook FO ga.( ik hb gehoord dat dat de juiste term is) (lees Facebook Official)

Moderne tijden.

En een zwangerschapsverklaring van de gynaecoloog voor de aanvraag van mijn verlof op het werk en dan is het echt!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden