Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Beanie,

Je hebt gelijk, iedereen heeft het erover maar toch :( en je hebt ook gelijk van die afscheiding maar je raakt geobserdeerd he :) Zal wel goed zijn hoop ik dan maar...

Bij die P.renatal heb ik die rompertjes en schapenslofjes gekocht onder druk van moeders!

Ik vond dat ze weinig positiekleding hadden en ook duur trouwens!

Wat vond je man van het babystelletje?? Schattig he maatje 50..

Jeetje jij hebt ff gescoord bij C & A zeg! Daar moet ik ook heen! Had die spijkerrokjes ook al gezien, je hebt me nu helemaal overgehaald!

Ga je volgende week ook naar de 9 maandenbeurs? Ik heb 2 avondkaartjes gescoord bij kruidvat, gezellig met manlief eens even kijken!

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Wat vervelend zeg, nu weer die krampjes en steekjes. Maar als je het opzoekt dan zul je zien dat iedereen zegt dat krampjes en steekjes komen door het groeien van je baarmoeder en het oprekken van de banden... En ik geloof dat je ook meer afscheiding mag hebben als zwangere. Ik weet eigenlijk niet of het bij mij meer is, ik heb steeds het idee dat dat nog komt door de bollen. Ik ben ze overigens inmiddels aan het afbouwen, vandaag voor het eerst 2x1. Ik maak gewoon de strip op, dan is de laatste over een week.

Gisteren zijn we bij de P.renatal bij de A.rena geweest. Vooral veel babykleding maar daar kwamen we niet voor! Wel redelijk wat positiekleding maar ik vond het toch tegenvallen. Maar wel aardig wat jeans, verschillende modellen. Ik heb een skinny gekocht, vind ik nu wel makkelijk met laarzen te dragen.

Vandaag nog ff met de tram door de sneeuw naar het centrum van A.dam geweest. Naar H&M, de kinderfiliaal op de K.alverstraat, hebben ze wel wat positiekleding maar viel me erg tegen. Heb er wel 2 shirtjes en 3 hipsters meegenomen, maar die zijn pas voor later. Ook voor manlief als cadeautje een setje in maat 50 gekocht, rompertje, broekje en mutsje. Heel schattig. Gebroken wit met zuurstokstreepjes, volgens mij zowel voor een jongetje als een meisje te dragen. Hij is nog niet thuis, ben benieuwd wat hij er van vindt! Daarna ook even naar de C.&A geweest, tegenover de B.ijenkorf. Daar hebben ze wel wat positiekleding, ik heb een spijkerrokje en een zomerbroek gekocht (was wel erg goedkoop, samen 10 euro). Ik denk toch dat de grootste keuze online is. Hoewel we binnenkort ook eens naar A.mstelveen gaan, daar is in het winkelcentrum een aparte winkel met positiekleding. Wel wat duurder, maar misschien toch wel handig om daar eens te gaan kijken!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Emm wat een verschrikkelijk nieuws zeg!! Jeetje wat ontzettend K..!!

Had zo gehoopt voor je dat je hetzelfde als Yolande had!

Ik kan treurig genoeg niets meer doen dan je heel veel sterkte wensen!

Groetjes Nathalie

Dag dames, even bericht van mij. Het gaat niet goed. Ben flinke stolsels verloren. Ook vanmorgen een hele grote stolsel. Heb krampen. Bloeding is niet door gebroken maar dit is een kwestie van tijd. Verdriet kapot ervan.
Geplaatst

Hoi Nathalie,

leuk de 9 maandenbeurs! Ik ga zelf niet ook al woon ik dichtbij. Te druk met werk, kind en misselijk en moe zijn;-)

ik ben ook zo benieuwd hoe het met Femke is gegaan bij de echo...

Ik ben ook heel blij dat ik sinds woensdagavond geen bloed meer heb gezien! En ik ben alleen maar meer moe en misselijk aan het worden! Dus heb goede hoop voor de echo van komende dinsdag...

Geplaatst

Ik ga ook niet hoor! Ben één keer op de huishoudbeurs geweest, wat een drukte! Heb ook geen zin om nog net even griep ofzo op te lopen.... En ik moet anders ook meteen alles kopen, ben heel gevoelig voor marketing :-) Zeker als ze zeggen dat het goed is voor de kleine...

Spannend morgen Yolande! Ik moet donderdag.

Nathalie, wanneer krijg je ook alweer de uitslag van de combi? Een dezer dagen toch? Spannend!!!!

Geplaatst

Hier ook geen 9-maanden beurs.... Wij hebben tot een kleine 2 jaar geleden bijna 'om de hoek' van de RAI gewoond. Een deel van de 6 jaar dat we daar hebben gewoond reisde ik dagelijks met het OV naar mijn werk. En echt, rondom de huishoudbeurs/9-maandenbeurs was dat toch een drama... Al die vrouwen (ik zal je de vooroordelen besparen maar sommigen kloppen echt wel) met echt ENORME tassen/hutkoffers/trolleys.... En maar denken dat je al die spullen gratis krijgt terwijl je eerst weet ik veel 20 euri???? toegang hebt betaald? Nou ja, zeg maar niet zo mijn ding. Dus ik sla over. Ondanks dat ik dit jaar zou 'mogen' ;-).

Sluit me trouwens ook bij Floor aan, denk dat ik er wel erg hebberig van zou worden... Wij hebben natuurlijk nog helemaal niks, maar ik vermoed dat we heel veel kunnen lenen/gebruiken van familie. En anders is er ook nog MP. Belangrijkste is dat ons kindje in een warm nest komt, het zal echt niet merken of hij in een nieuwe of in een 3-de hands box komt te liggen!

Geplaatst

Hallo,

Ik ga ook niet naar de beurzen, ten eerste veel te ver weg en heb er de energie niet voor. Ben zo vreselijk moe en plas me ongeluk en steeds vaker misselijk ;-) . Klagen doe ik niet hoor maar het is zo onwennig. Ik krijg ook steeds vaker honger gevoel is dat normaal? Wil niet alles los en vast eten.....

As vrijdag hebben wij de echo, ben heel erg benieuwd hoor. Floortje jij mag dus een dag voor mij aan.

liefs bootje

Geplaatst

He Yolande,

Dan gaat het niet lukken nee! Ik ga ook alleen 's avonds hoor van 18-22 uur, manlief moet werken nml.

Spannend spannend, nog 1 dagje voor de echo!!!

Gemberthee (van de toko, zonder caffeine en toevoegingen) helpt trouwens ook tegen misselijkheid, althans bij mij..

Mag je alleen niet meer dan 2 kopjes van drinken in het eerste termijn geloof ik. (had ik gelezen op zo'n kruidenvrouwtjes website)

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

leuk de 9 maandenbeurs! Ik ga zelf niet ook al woon ik dichtbij. Te druk met werk, kind en misselijk en moe zijn;-)

ik ben ook zo benieuwd hoe het met Femke is gegaan bij de echo...

Ik ben ook heel blij dat ik sinds woensdagavond geen bloed meer heb gezien! En ik ben alleen maar meer moe en misselijk aan het worden! Dus heb goede hoop voor de echo van komende dinsdag...

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik houd normaal gesproken ook niet van drukte, daarom ga ik alleen 's avonds van 18-22 uur, hopelijk is het dan minder druk! En we gaan met de scooter, dus dat scheelt ook.

Ik heb 2 gratis avondkaartjes van de k.ruidvat dus geen entree :)

Ik kan me gelukkig heel goed inhouden, dat scheelt! Ben niet gevoelig voor die praatjes :)

Ik heb een opdracht van m'n moeder meegekregen..ik moet 2 wikkeldekentjes kopen, die de kleintjes in het begin kunnen dragen ipv een jasje. Volgens moeders is dat veel handiger :) prima hoor, ik geloof haar wel en zij betaald :)

Die dingen zijn duur zag ik bij de p.renatal (iets van 35 euro per stuk) dus ben al lang blij :)

Wat je zegt Beanie, wij gaan ook voor mp hoor! Hebben geen geld voor nieuwe spullen en vind het zonde ook want je gebruikt het maar zo kort!

Van pa en ma krijgen we de kinderkamer..dat scheelt ook weer!

Meiden zouden jullie alsjeblieft jullie echodata in jullie handtekening willen zetten voor mij?? Ik ben nml erg vergeetachtig op het moment!

Floor, ik heb de uitslag van de combitest in m'n handtekening gezet..was gelukkig geen verhoogd risico.

Groetjes Nathalie

Ik ga ook niet hoor! Ben één keer op de huishoudbeurs geweest, wat een drukte! Heb ook geen zin om nog net even griep ofzo op te lopen.... En ik moet anders ook meteen alles kopen, ben heel gevoelig voor marketing :-) Zeker als ze zeggen dat het goed is voor de kleine...

Spannend morgen Yolande! Ik moet donderdag.

Nathalie, wanneer krijg je ook alweer de uitslag van de combi? Een dezer dagen toch? Spannend!!!!

Geplaatst

He Bootje,

Ik MOET de misselijkheid wegeten anders is het niet te houden dus ik eet bijna alles wat los en vast zit!! Probeer natuurlijk wel een beetje op te letten en gezond te eten.. maar ik ben ineens dol op nibbitchips mmmmmmmm

Groetjes Nathalie

Hallo,

Ik ga ook niet naar de beurzen, ten eerste veel te ver weg en heb er de energie niet voor. Ben zo vreselijk moe en plas me ongeluk en steeds vaker misselijk ;-) . Klagen doe ik niet hoor maar het is zo onwennig. Ik krijg ook steeds vaker honger gevoel is dat normaal? Wil niet alles los en vast eten.....

As vrijdag hebben wij de echo, ben heel erg benieuwd hoor. Floortje jij mag dus een dag voor mij aan.

liefs bootje

Geplaatst
Hallo,

liefs bootje

Niks voor mij zo'n beurs. Iets te commercieel en te druk. Ben mega moe als ik een rondje dorp doe, dus ff niet.

en w.b.eten , schep ik twee keer op savonds en heb ik steeds zo' n zin in van alles. Ik ben net de swirl-ijsjes voorbij gelopen maar kocht daarna een paar goede bonbons. O dear, ik ga aankomen ben ik bang...

Geplaatst

Hahaha, ik ga ook aankomen :) misschien kunnen we de vreetzuchtige dames topic openen :)

Groetjes Nathalie

Niks voor mij zo'n beurs. Iets te commercieel en te druk. Ben mega moe als ik een rondje dorp doe, dus ff niet.

en w.b.eten , schep ik twee keer op savonds en heb ik steeds zo' n zin in van alles. Ik ben net de swirl-ijsjes voorbij gelopen maar kocht daarna een paar goede bonbons. O dear, ik ga aankomen ben ik bang...

Geplaatst
Hahaha, ik ga ook aankomen :) misschien kunnen we de vreetzuchtige dames topic openen :)

Groetjes Nathalie

Haha, meteen een lijstje erbij van het aantal kilo's vóór en na. :-D

en Nathalie, speciaal voor jou mn handtekening aangepast met de datum vd echo er op!

Geplaatst
He Bootje,

Ik MOET de misselijkheid wegeten anders is het niet te houden dus ik eet bijna alles wat los en vast zit!! Probeer natuurlijk wel een beetje op te letten en gezond te eten.. maar ik ben ineens dol op nibbitchips mmmmmmmm

Groetjes Nathalie

En door deze post ben ik serieus chips gaan pakken. Thanx ;-)

Geplaatst

Mijn man had spruitjes gekookt. Werkelijk geen succes meer, ben verschrikkelijk beroerd en darm krampen....

nibbit chips vind ik ook lekker en ben verzot op spekjes....

liefs bootje

Geplaatst

Hahahaa jeetje dat word confronterend :) ga jij hem openen :)

Thanks voor de datum voor deze vergeetachtige vreetzuchtige vrouw :)

Groetjes Nathalie

Haha, meteen een lijstje erbij van het aantal kilo's vóór en na. :-D

en Nathalie, speciaal voor jou mn handtekening aangepast met de datum vd echo er op!

Geplaatst

Leuk he, die mannen worden gestoord van ons :) wat we eerst heeeeeeeeeerlijk vonden vinden we nu helemaal niets meer! Die schatten weten niet meer wat ze voor ons mee moeten nemen!

Geef die spruitjes dan maar aan mij bootje, leeekker!

Jaaaaaaaa spekjes mmmmmmmmmmm!!

Mijn man nam heel pittig in het begin haring voor me mee want daar ben ik verzot op..toen dus niet meer, kregen de honden :) Nu vind ik het wel weer lekker!

Groetjes Nathalie

Mijn man had spruitjes gekookt. Werkelijk geen succes meer, ben verschrikkelijk beroerd en darm krampen....

nibbit chips vind ik ook lekker en ben verzot op spekjes....

liefs bootje

Geplaatst
Leuk he, die mannen worden gestoord van ons :) wat we eerst heeeeeeeeeerlijk vonden vinden we nu helemaal niets meer! Die schatten weten niet meer wat ze voor ons mee moeten nemen!

Geef die spruitjes dan maar aan mij bootje, leeekker!

Jaaaaaaaa spekjes mmmmmmmmmmm!!

Mijn man nam heel pittig in het begin haring voor me mee want daar ben ik verzot op..toen dus niet meer, kregen de honden :) Nu vind ik het wel weer lekker!

Groetjes Nathalie

Hoe herkenbaar! Het scheelt dat ik de boodschappenlijsten maak, dus we eten waar ik wel zin in heb. Is idd wel heel beperkt.... Vooral overdag kost het moeite, 's avonds daarentegen eet ik meer dan normaal. Vanavond boerenkoolstampot, jammie! Maar er is echt zoveel wat ik normaal echt wel lekker vind maar waar ik nu niet aan moet denken..... Spekkies, goed idee!

Had inmiddels in mijn handtekening gezet dat ik 25 februari de volgende echo heb... Nog een week. Duurt lang! Mag niet klagen hoor, is al mijn vijfde echo inmiddels...

Geplaatst

C.roky paprika chips! En ik heb dit weekend dankzij mijn zus k.rakels met Goudse kaas ontdekt! Helemaal geweldig!

Nathalie, wat een mooie uitslag van de combi! Top!

Geplaatst

Mn vriend is nu een smoothy aan het maken. Mmmm en gezond. Meestal drinken we (cafeine vrije ) koffie s avonds, maar daar moet ik nu echt niet aan denken. Ik merk overigens dat ik nu toch bij vlagen misselijk ben. Na het avondeten de laatste tijd. Nu aten we soort van hamburgers door mn vriend zelf gebakken. Ik had m op en besefte toen dat er binnenin wel wat rauw vlees zat, zeg maar niet "welldone". Ik vergeet elke keer de regels voor eat je wel niet mag, of ik denk er gewoon niet aan. Tuurlijk geen sigaretten en alcohol ( vind het wel lastig om wijntje te laten staan maar neem dan twee slokjes) en natuurlijk geen filet americain of rauwe vis. Maar mayo eet ik bijvoorbeeld gewoon. Ik denk dat je toch ook weer niet te krampachtig moet doen, maar vind het lastig om heel bewust te eten. Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Het is ook wel heel erg lastig.... Manlief let met me mee op goed doorbakken vlees (ik eet overigens alleen maar verwerkt vlees, okay, vanavond wel rookworst, maar geen 'lappen' vlees. Ga nu voor de vegetarische burgers... lekker!). Groenten rauw eten is goed wassen. Verder geen fillet Americain, paté, gerookte zalm en andere gerookte voorverpakte vis, geen rauwmelkse kaas... Geen roofvis. Niet roken, geen alcohol. Ik neem ook geen slokjes wijn... Geef hooguit manlief een kusje als hij wijn aan het drinken is. Eitjes hard koken.... Koffie heb ik al een hele tijd helemaal geen zin meer in. Drink nu veel thee maar de ongefermenteerde looizuurvrije slappe hap komt me mijn neus een beetje uit! Nu drink ik af en toe een kopje groene of witte thee of cafeïnevrije Earl Grey thee (is de lekkerste thee die bestaat!). Verder toch maar geen cola-light meer maar vruchtensap... Dan maar veel suiker. Het is gewoon best lastig! O ja, mag je nou wel of niet kaneelbeschuitjes? Mag je nou wel of geen pesto? Ik eet het wel gewoon. Ik geloof dat het er om gaat dat je dit laatste met MATE neemt.

Wat ik overdag het lekkerste vind? Brood (liefst warm en net uit de oven, iig vers) met oude geitenkaas.... Heerlijk! Volgens manlief stinkt het, hij houdt niet van kaas, maar ik heb nergens geen last van!

Geplaatst

Yolande bedoel je spruitjes? Er staat nl spelers?

Ik vond er niets aan ... Nu nog maagzuur en krijg alweer honger... Wat erg zeg..

koffie drink ik ook al twee weken niet meer, smaakt me niets...

ga morgen lekkere spekjes kopen haha

liefs bootje

Geplaatst

Susan,

ik hou ook erg van een wijntje maar ik drink geen druppel. De laatste onderzoeken wijzen echt duidelijk uit dat zelfs een beetje alcohol al bij het embryo komt en echt niet goed is...

ik dacht bij de vorige zwangerschap dat een half glaasje soms best zou mogen maar m'n gynaecoloog was erg duidelijk dat het een no go is. Uiteraard moet iedereen dat zelf bepalen maar sinds ik dit weet drink ik niets.

een goed alternatief vind ik een alcoholvrij rosebiertje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden