Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier was het vreselijk spannend, maar het vruchtje is 5,1 mm en we zagen een prachtig, ieniemienie, kloppend hartje! We kunnen het nog steeds bijna niet geloven, maar zijn ook voorzichtig vreselijk blij, zo ver zijn we de vorige keer niet gekomen!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hier was het vreselijk spannend, maar het vruchtje is 5,1 mm en we zagen een prachtig, ieniemienie, kloppend hartje! We kunnen het nog steeds bijna niet geloven, maar zijn ook voorzichtig vreselijk blij, zo ver zijn we de vorige keer niet gekomen!

Heeee!!! Goed man! Wat een opluchting denk ik zo? Grappig, we lopen dus eigenlijk gelijk ( ik had ook de punctie op 22 feb) en ik moet nog een weekje wachten met de echo. Ik hoop natuurlijk dan ook een hartje te zien!

maar ff stomme vraag, misschien heb ik het niet goed gevolgd, maar in je handtekening staat dat je twee emryo's hebt meegekregen en je schrijft dat er een hartje te zien is. Dus niet twee? of kunnen ze dat nog niet zien, of heb ik iets gemist dat je wist dat er uiteindelijk maar 1 was ingenesteld?

Wanneer is je volgende echo? En deed je deze bij het ZH? Ga je nu verder naar een verloskundigenpraktijk zoeken of blijf je bij de kliniek?

Ben benieuwd.

Geplaatst
Hallo allemaal ,

Hier lichte paniek, gisteren wat bruine smurrie gehad en vandaag ineens vers bloed... Twee maal achter elkaar.

heb geen buikpijn oid. Nog snel getest en was positief . Kunnen vandaag al voor echo ipv morgen maar ik vrees het ergste..

bootje

Bootje, het hoeft niet slecht nieuws te zijn he, het kan alle kanten op. Maar ik zou me ook rot schrikken hoor. Fijn dat j eerder terecht kon en ik ben heel benieuwd naar de uitslag. keep us posted?

Geplaatst
Hallo allemaal ,

Hier lichte paniek, gisteren wat bruine smurrie gehad en vandaag ineens vers bloed... Twee maal achter elkaar.

heb geen buikpijn oid. Nog snel getest en was positief . Kunnen vandaag al voor echo ipv morgen maar ik vrees het ergste..

bootje

Jeetje Bootje, dat is wel schrikken! Wat fijn dat je eerder voor de echo kan... Iig niet nog een dag in onzekerheid hoeft te zitten. Geen kramp of buikpijn is geloof ik wel gunstig hoor... Kan ook innestelingsbloed zijn! Dat kan geloof ik tot 16 weken! Ik duim voor je en hoop op een mooie echo straks!

Geplaatst

Lieve Floor, dit was een heel belangrijke mijlpaal. Je weet dat de kans dat het verder goed gaat nu alleen maar groter is geworden... Tuurlijk hou je je gereserveerdheid, dat ben je niet 1-2-3 kwijt met jouw achtergrond.... Kom je nu hier ook meeschrijven? Dan blijf ik ook nog eventjes hangen hoor! Nou ja iig tot maandag...

Heb je het leukste ZH van Nederland al gebeld?

Geplaatst

[hallo allemaal, Bloedden is gestopt, twee keer helder rood bloed met wat sliertjes!Bij bollen inbrengen was de implicator een beetje slijmerig met wat bruine smurrie ! Nu bij afvegen bijna weer schoon! Apart ! Heb soms wat druk aan de zijkant van mijn buik! Verder totaal geen buikpijn of krampen!Liefs bootjeQUOTE=Beanie;609685]Lieve Floor, dit was een heel belangrijke mijlpaal. Je weet dat de kans dat het verder goed gaat nu alleen maar groter is geworden... Tuurlijk hou je je gereserveerdheid, dat ben je niet 1-2-3 kwijt met jouw achtergrond.... Kom je nu hier ook meeschrijven? Dan blijf ik ook nog eventjes hangen hoor! Nou ja iig tot maandag... Heb je het leukste ZH van Nederland al gebeld?

Geplaatst

Floor, super joh!! Van harte!

bootje, ik heb wat jij hebt 1,5 week lang gehad. Kan ook de baarmoedermond zijn die extra doorbloedt is tijdens de zwangerschap! Maar angstig is het altijd als je het ziet. Gelukkig is het nu gestopt!

Geplaatst

Goed wat van je te horen Femke! Super dat het ook goed met je gaat!

Rust maar lekker uit!

Groetjes Nathalie

Lieve meiden,

Lig in bed en lees jullie berichten, wil even laten weten dat alles goed/weer beter gaat! Echo was perfect! 6 maart weer!

Op de telefoon en in bed typt lastig, maar ik beloof dat ik morgen uitgebreid reageer! Super lief dat jullie zo meeleven!

Geplaatst

Goed nieuws Bootje, wat een opluchting! Hopelijk heb je morgen een prachtige echo!!

Groetjes Nathalie

[hallo allemaal, Bloedden is gestopt, twee keer helder rood bloed met wat sliertjes!Bij bollen inbrengen was de implicator een beetje slijmerig met wat bruine smurrie ! Nu bij afvegen bijna weer schoon! Apart ! Heb soms wat druk aan de zijkant van mijn buik! Verder totaal geen buikpijn of krampen!Liefs bootjeQUOTE=Beanie;609685]Lieve Floor, dit was een heel belangrijke mijlpaal. Je weet dat de kans dat het verder goed gaat nu alleen maar groter is geworden... Tuurlijk hou je je gereserveerdheid, dat ben je niet 1-2-3 kwijt met jouw achtergrond.... Kom je nu hier ook meeschrijven? Dan blijf ik ook nog eventjes hangen hoor! Nou ja iig tot maandag... Heb je het leukste ZH van Nederland al gebeld?
Geplaatst

Floortje wat een supernieuws zeg!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd met je mooie echo van je ukkie!!!

Lekker hoor die bio chips! Wat je zegt...lekker hartigs mmmmmmmmm! Maar zo'n ijsje is ook wel eens lekker :)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Bootje 22 februari 1e echo

Beanie 25 februari 5e echo (14 weken),

Susan 27 februari 1e echo

yolande. 1 maart 3de echo ( dan 9 weken)

Nathalie28 6 maart 5e echo

Beanie 18 maart 6e echo (17 weken)

Geplaatst

He Beanie,

Je hebt gelijk, bevestiging is heel fijn! En adviezen zoals dat verrotte softijs :) Baal er nog steeds van dat ik dat niet wist!

Lekker vegetarische pate mmm ga ik ook eens voor kijken!

Je bent inderdaad verwend met echo's :) maar mag zelf ook niet klagen moet ik zeggen. Jij ligt alleen 1 echo voor!

Ik had eigenlijk pas met 19 weken de GUO maar daar was ik niet blij mee wat de echoscopiste begreep en meteen een afspraak voor me inplande! Ze gaf aan dat ze het zelf ook wel lang vond 6 weken geen echo voor een tweeling. Toen zei ze: "daar hebben we ook een diagnose voor hoor en die zet ik er meteen in voor je" ofwel "onrust" diagnose. Heel vriendelijk was ze!

Klopt Beanie, eigenlijk horen we hier niet meer maar vind het gezellig en prettig hier...mmm nog even dan..

Nog geen positiekleding nodig, maar heb dan ook hele wijde werkkleding :) Je ziet het wel als ik m'n gewone kleding draag of als ik ga zitten met m'n werkkleding. We hebben het vandaag ook maar verteld omdat ik toch naar de arbo-arts moest..

Hoe is het met de misselijkheid?

Hoe vond je man dat schattige pakje nou of heb ik dit al gevraagd?

Groetjes Nathalie

Nathalie28 6 maart 5e echo

yolande. 1 maart 3de echo ( dan 9 weken)

Beanie 25 februari 5e echo (14 weken), 18 maart 6e echo (17 weken)

Yolande en Eskiaam, gefeliciteerd met jullie mooie echo's!

Ik hoop ook dat alles goed is met Femke, ze heeft toch al een week geleden haar echo gehad?

Nathalie, wat leuk, hartje gehoord!

Op zich lijkt het wat overdreven qua voeding, maar toch is het wel prettig af en toe wat bevestiging te krijgen... Ben zelf iig een onervaren zwangere! En ik weet het soms ook niet zo goed.... Sommige dingen mis ik wel hoor! Zoals paté... Maar nou heb ik net ontdekt dat de vegetarische paté met tuinkruiden van de Appie best lekker is, dus voorlopig die maar....

Heb het lijstje voor de echo's ook maar even aangevuld. Maandag mag ik weer. Als ik het zo zie word ik maar verwend met het aantal echo's... Maar ja dat komt denk ik doordat ik bij de liefste gyn van NL ben en in het meest patiënt vriendelijke ziekenhuis wat er bestaat! Echt zo fijn....

Nathalie, we horen hier eigenlijk niet echt meer thuis he.... Ik bedoel ik ben al over de 13 weken, jij volgens mij ook al bijna 14... Toch durf ik nog niet zo goed door te schuiven. Eerst maandag maar, als dan de echo goed is misschien.... Dan gaan we het sowieso bekend maken, kan het denk ik ook niet zo heel lang meer verborgen houden! Hou gaat het met jou buik? Al zichtbaar? Heb je al positiekleding aangeschaft?

Hier vallen de luikjes zo'n beetje dicht... Ga zo maar op tijd mijn mandje in!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

[het is niet goed! Geen kloppend hartje! Vruchtje niet verder gegroeid! Dus wordt een miskraam! QUOTE=Nathalie28;609712]He Beanie, Je hebt gelijk, bevestiging is heel fijn! En adviezen zoals dat verrotte softijs :) Baal er nog steeds van dat ik dat niet wist!Lekker vegetarische pate mmm ga ik ook eens voor kijken!Je bent inderdaad verwend met echo's :) maar mag zelf ook niet klagen moet ik zeggen. Jij ligt alleen 1 echo voor!Ik had eigenlijk pas met 19 weken de GUO maar daar was ik niet blij mee wat de echoscopiste begreep en meteen een afspraak voor me inplande! Ze gaf aan dat ze het zelf ook wel lang vond 6 weken geen echo voor een tweeling. Toen zei ze: "daar hebben we ook een diagnose voor hoor en die zet ik er meteen in voor je" ofwel "onrust" diagnose. Heel vriendelijk was ze!Klopt Beanie, eigenlijk horen we hier niet meer maar vind het gezellig en prettig hier...mmm nog even dan..Nog geen positiekleding nodig, maar heb dan ook hele wijde werkkleding :) Je ziet het wel als ik m'n gewone kleding draag of als ik ga zitten met m'n werkkleding. We hebben het vandaag ook maar verteld omdat ik toch naar de arbo-arts moest.. Hoe is het met de misselijkheid?Hoe vond je man dat schattige pakje nou of heb ik dit al gevraagd?Groetjes Nathalie

Geplaatst

Oh lieve bootje, wat een ontzettend naar nieuws. Heel veel sterkte met hier weer bovenop komen! Moet je afwachten of krijg je een curettage?

sterkte!

Geplaatst
[het is niet goed! Geen kloppend hartje! Vruchtje niet verder gegroeid! Dus wordt een miskraam! QUOTE=Nathalie28;609712]He Beanie, Je hebt gelijk, bevestiging is heel fijn! En adviezen zoals dat verrotte softijs :) Baal er nog steeds van dat ik dat niet wist!Lekker vegetarische pate mmm ga ik ook eens voor kijken!Je bent inderdaad verwend met echo's :) maar mag zelf ook niet klagen moet ik zeggen. Jij ligt alleen 1 echo voor!Ik had eigenlijk pas met 19 weken de GUO maar daar was ik niet blij mee wat de echoscopiste begreep en meteen een afspraak voor me inplande! Ze gaf aan dat ze het zelf ook wel lang vond 6 weken geen echo voor een tweeling. Toen zei ze: "daar hebben we ook een diagnose voor hoor en die zet ik er meteen in voor je" ofwel "onrust" diagnose. Heel vriendelijk was ze!Klopt Beanie, eigenlijk horen we hier niet meer maar vind het gezellig en prettig hier...mmm nog even dan..Nog geen positiekleding nodig, maar heb dan ook hele wijde werkkleding :) Je ziet het wel als ik m'n gewone kleding draag of als ik ga zitten met m'n werkkleding. We hebben het vandaag ook maar verteld omdat ik toch naar de arbo-arts moest.. Hoe is het met de misselijkheid?Hoe vond je man dat schattige pakje nou of heb ik dit al gevraagd?Groetjes Nathalie

Bootje, dit meen je niet! Jesus meid wat vind ik dit ku.t zeg! Ik zat net echt te vloeken toen ik het las.

Hoe ver was je nu precies.

En wat raar dat je wel bloed had en geen pijn. Toch raar? Bij missed abortion zie je weer meestal geen bloed, naar ik zo begreep.

verdorie.

ik wens je heel veel sterkte!!

Geplaatst

Ach nee, bootje....Meen je niet! Wat ontzettend naar! Het is allemaal zo oneerlijk!

Ik schrijf morgen weer, voelt een beetje ongepast nu om mijn verhaal van hoe het gaat hier neer te zetten!

lfs Femke

Geplaatst

Wat een ontzettend rotbericht Bootje... Wat een domper. Weet niet zo goed wat ik zeggen moet, maar de tranen staan me in mijn ogen... Kan je niets anders dan heel veel sterkte toewensen!

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve woorden en steun.

Nu komt de kater voel me boos en verdrietig.

Moet nu zelf gaan menstrueren anders volgende week curettage in het ziekenhuis . Op het laatste zit ik eigenlijk niet te wachten maar goed.

Het leven is soms zo oneerlijk....

Ik wens alle zwangeren onder ons heel veel geluk.... Zet hem op.

liefs bootje

Geplaatst

Hoi Susan ,

volgens de arts zou ik gisteren al 7 weken zijn maar goed... Het vruchtje is ergens gestopt met groeien..

wat kan je lijf je voor de gek houden evenals de zwangerschapstesten..

bootje

Geplaatst
Hoi Susan ,

volgens de arts zou ik gisteren al 7 weken zijn maar goed... Het vruchtje is ergens gestopt met groeien..

wat kan je lijf je voor de gek houden evenals de zwangerschapstesten..

bootje

Tjonge, net 7 weken. En dan weet je ook niet wanneer het dan fout is gegaan he. Pfff, meid wat een k.ut situatie he. Het IS niet eerlijk, ik weet het.

En toch moet je het op één of andere manier accepteren. Lastig hoor. En ik vind het ook confronterend hoor. Maar zo ga je van de ene onzekerheid naar de andere onzekerheid of vervelende waarheid. Weet je hoe je nu verder gaat?

Geplaatst
Heeee!!! Goed man! Wat een opluchting denk ik zo? Grappig, we lopen dus eigenlijk gelijk ( ik had ook de punctie op 22 feb) en ik moet nog een weekje wachten met de echo. Ik hoop natuurlijk dan ook een hartje te zien!

maar ff stomme vraag, misschien heb ik het niet goed gevolgd, maar in je handtekening staat dat je twee emryo's hebt meegekregen en je schrijft dat er een hartje te zien is. Dus niet twee? of kunnen ze dat nog niet zien, of heb ik iets gemist dat je wist dat er uiteindelijk maar 1 was ingenesteld?

Wanneer is je volgende echo? En deed je deze bij het ZH? Ga je nu verder naar een verloskundigenpraktijk zoeken of blijf je bij de kliniek?

Ben benieuwd.

Susan, sorry voor de late reactie, ik ben zo moe, dus iets minder actief. Ik krijg de echo's op de IVF poli, er volgen er nog twee, en dan ga ik naar een andere gyn (of verloskundige, maar daar heb ik niet zo veel trek meer in).

Het is inderdaad één vruchtje, dat wisten we vorige week al toe. We voor een echo waren ivm buikachten. Het andere embryo is niet ingenesteld, daar is ook niets van te zien.

Geplaatst

Mijn telefoon liep vast, dus ik moest even verzenden...

Bootje, ik vind het heel erg voor je en wens je heel erg veel sterkte! Het is afschuwelijk! Ik weet uit eigen ervaring hoeveel verdriet je ervan hebt en het heeft gewoon tijd nodig. Veel tijd. Héél, héél veel sterkte!

Hoe is het met de andere dames? Het is best rustig hier.

Beanie, hoe is het met jou? Ik ga naar die lieve gyn, als ik word ontslagen bij de IVF poli. Maar voor die tijd moet ik wel contact leggen ivm de combinatietest. Ga jij trouwens ook nog naar een vk, of ga je alleen naar die lieve gyn? Nou ja, daar hebben we het nog wel over!

Geplaatst

Bootje wat vreselijk voor je!!!!!! Jeetje wat een klote nieuws zeg!

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen vanaf hier en hoop dat je het een plekje kan geven later, het is nu nog zo vers..

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden