Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lianne dat is ge-wel-dig!!! gaat echt heel goed bij jou. keep it up!

Hier gaat het helaas heel slecht. Ik heb echt zo'n pijn, dat kan je je niet voorstellen.

Ik hoop toch zoooo dat er een baby in mijn buik zit. Dat is me alles waard. Maar wist ik het maar... dan wist ik of ik voor niets geen meds in zit te nemen...

Tot morgen meiden.

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lianne,

Super zeg!

14 mooie follikels aan het groeien, you go girl!

Hoop voor je dat dinsdag de punctie afgesproken wordt.

Zoals ik het lees heb je hier zin in, dan wordt het spuiten beloond.

Hoop op vele mooie eitjes en hierna embryo's!!!

Armanda,

Ook hier heel veel beterschap gewenst!

Geplaatst

Wish, heb er inderdaad veel zin in! Ben er helemaal klaar voor. Hoop ook op mooie embryo's!!

hoe gaat het met jou? Je mag al bijna testen toch????? Wat voor gevoel heb je erbij?

Armanda, Ik hoop dat je je vandaag al wat beter voelt!!

Fijne dag,

x Lianne

Geplaatst

Hey Lianne, Wish, Ellen, Kris, en alle anderen,

Ik plak even een stukje hierin wat ik net bij februari heb geschreven. En het is geen leuk stukje helaas...

Sinds gister heb ik dus giga migraine. Helaas is het vandaag alleen maar erger geworden.

Aangezien ik zo zielig ben, heb ik mijn man overgehaald om toch alvast een test te doen. I know, wel te vroeg, maar ik wil gewoon weten of ik zwanger ben en of ik anders een medicijn kan nemen, ik word gek van de pijn. Er zijn vast wel meds die je mag nemen als je zwanger bent, maar dat ga ik pas uitzoeken als ik ook idd echt zwanger ben… tot die tijd… pijn lijden!

Helaas was de test negatief.

Ik heb vaak gelezen dat als iemand zwanger is, het ook al een aantal dagen eerder te zien is op de test. Dus dat zal dus wel niet. Het kan natuurlijk ook, dat het van niet naar wel wijzigt in een aantal dagen, maar dat komt veel minder voor. Dus… ik vrees dat ook mijn poging mislukt is…

Stiekem heb ik nog steeds een beetje hoop. Het testen sloeg uiteindelijk nergens op, want ik ga nog steeds geen medicijn nemen, gewoon voor de zekerheid… Pfff, wat een gedoe. Het is gewoon niet eerlijk allemaal.

Nou ben erg benieuwd hoe het verder met jullie allemaal afloopt na vandaag!

Schrijf allemaal maar lekker veel, ik zit toch maar thuis op de bank ;-)

Xx Armanda

Geplaatst

Ohjee Armanda,

Dat berichtje heb ik over het hoofd gezien! Wat klote zeg. Je hoopt zo op die 2 streepjes!

Hoop dat je migraine snel zakt.

Liefs Elke

Geplaatst

Hoi Armanda,

Ik zou er toch echt wat tegen nemen hoor.. volgens mij heb je nog geen bloedband met de vrucht, dus kan het best.. En anders in ider geval kan paracetamolletje geen kwaad. Terg je jezelf zo niet vreselijk?

Sterkte..

Geplaatst

Armanda, ging je niet 17feb testen? Want dan is het nog erg vroeg denk ik om nu al je conclusies te nemen. Ik heb de 09de getest terwijl ik de 11de pas mocht. Dat is dus 2 dagen te vroeg, en toen moest ik écht veel moeite doen om wat te zien. Wacht nog even af zou ik zeggen, en zoals KrisKras het zegt: neem een paracetamol! Je ziet zo af, dat is toch niet eerlijk?

sterkte he, en laat je goed verwennen!

Ellen

Geplaatst

Lieve Kris en Ellen, bedankt voor het meedenken!

Als paracetamol zou helpen, had ik het genomen. Helaas helpt dat helemaal niets, tenzij ik er 10 neem ofzo (tegelijk).

Alle icsi's zijn tot nu toe mislukt. En alle keren waren het mooie samengesmolten eitjes en tijdens die keren heb ik migriane meds gebruikt.

De doktoren zeggen dat het waarschijnlijk geen kwaad kan, maar het is nooit 100% bewezen.

Daarom wil ik het nu gewoon echt niet nemen. Misschien raakt het niet letterlijk het embryootje, maar misschien maakt het me wel minder gezond, oid. Snap je.

Ik moet voor mijn eigen gemoedsrust gewoon zeker weten dat het niet door de meds komt als het weer niet gelukt is...

Men, wat haat ik de wachtweken toch, haha!

Ik voel me ondertussen iets beter nu. De migraine aanval zwakt af, hehe eindelijk! Ik ga morgen weer werken denk ik!

Over dat vroegtesten... ik hoop gewoon als ik eind deze week nog 's test, dat er alsnog wat anders uitkomt... Really hope so!

Geplaatst

Armanda, wat fijn dat je je nu weer beter voelt. Ik denk dat het ook nog wel vroeg is om te testen vandaag, en zal er niet teveel meedoen. Je hebt altijd nog kans dat de test donderdag wel positief is!! Lekker rustig aan doen en denk aan je zelf!!

Ellen, hoe voel je je? Kun je al bevatten dat je zwanger bent?

Ik krijg steeds meer kwaaltjes en ongemakken. Zal blij zijn wanneer ik eind deze week de punctie heb... Ik heb het er wel voor over, maar het is zo vermoeiend en pijnlijk. Rechtop lopen is een ramp en elke stap lijkt wel door te dreunen, pfff. Ga zo lekker naar bed, morgen de 2e fm! Spannend..

x Lianne

Geplaatst

Lianne,

Lief dat je aan me denkt. Ik bevat het nog altijd niet helemaal, maar elke gedachte ernaar geeft me de zenuwen en kriebels haha. Wel een hele gespannen buik, zodat het wel lijkt alsof ik nog altijd met 16 follikels rondloop haha.

Jij voelt elke stap als een dreun. Hoeveel follikels heb je dan? Op mn ticker staat 5 weken joehoe, maar zeker ben ik niet hoor. Eerst die echo op 3 maart afwachten, en dan weet ik tenminste precies hoever ik ben en wanneer ik uitgerekend ben. Zo onwezenlijk.. Jaren verlangen, en elke keer de zware teleurstelling, en nu plots: vooruit!! Nu weer in spanning die echo afwachten, pff..

Succes met je FM!

Armanda,

Oef, je migraine gaat over. Wat heb jij afgezien zeg.. Hopelijk gauw een positieve test he meid!

De andere meiden, toi toi toi he!

Geplaatst

Lianne en Ellen thx voor jullie lieve woorden.

Lianne, hoe was je 2e fm vandaag? En Ellen, ik kan me voorstellen dat je het gewoon haast niet durft te geloven. Alsof je misschien nog niet optimaal blij durft te zijn. Nog even geduld tot maart dan. Wat lijkt me dat geweldig, een echo! En nu ’s een keer niet om naar de follikels te kijken, maar naar je baby!!!

Geplaatst

Ellen, kan me voorstellen dat je spanning blijft voelen tot de echo. Dat zal ik ook hebben. Hoop in ieder geval op het beste!!

Vandaag de 2e fm gehad! Er zijn 10 folikels die 18,19 en 20 mm zijn, dan nog 4 die 15,16mm zijn. BMS is nu 9.2mm. Ziet er dus super uit. (Zeker omdat ik ook maar 112.5 eh Gonal spuit!!!)

Nu mag ik donderdag voor de punctie!!!! Moet er al om 9 uur zijn, mooi op tijd dus! Heb er enorm veel zin in en ben er helemaal klaar voor! Net al even de Pregnyl klaargemaakt. Nu op naar

een mooie oogst!

x Lianne

Geplaatst

ooh mooi Lianne, succes donderdag!

Ik heb een vraagje, ik heb sinds de TP pijnlijke zeurderige buikpijn, lijkt een betje op spierpijn in de baarmoeder. Soms kan ike rniet helemaal recht van lopen. Maar nu lees ik dat het te maken kan hebben met follikels die zich vullen met vocht?? Veel drinken enz enz, iemand hier ervaring mee? Ik wordt hier niet vrolijk van... En ik heb mega pijnlijke boobs, alsof ik morgen ongesteld moet worden.. kan dat van de pregnyl komen??

Sjips..ik ben zooo onzeker...

Geplaatst

Elke, echt onwijs klote! Heb er geen andere woorden voor...

Kris, ik heb ook altijd nog lange nakrampen na een tp, maar bij mij komt dat volgens mij altijd vooral door de punctie.

Kan dat bij jou ook zo zijn? Je buik is vaak gewoon beurs van binnen.

En van dat vocht in je follikels, dat klinkt logisch... Kan gelukkig geen kwaad, maar naar dat het pijn doet joh.

Hoop dat jullie een goede dag hebben.

Geplaatst

Kris, klinkt logisch dat de follikels weer vollopen. Ik moest bij mijn vorige behandeling rond de 2,5 a 3 liter drinken op een dag. Dan heb je nog wel last, maar dan blijft je vochtgehalte goed op peil. Van de pregnyl kun je inderdaad zere boobs krijgen, ik kreeg dat met de bolletjes ook.

Succes en ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Geplaatst

Van mij nog even een snelle reactie. Heb vanmorgen de punctie gehad en ze hebben er 13 aangeprikt!! Als er bevruchting is zondag de tp.

Nu even lekker slapen....

Geplaatst

Elke,

Bah, bah, bah!!!!

Sterkte!

Lianne,

Super gedaan, 13 follikels aangeprikt!

Nu spannende dagen wachten.

Wanneer horen jullie of er een tp is?

Geplaatst

We krijgen zaterdag te horen of er een tp plaatsvind, nog wel ff spannend hoor! We laten nu voor het eerst het spulletje van mijn man ontdooien, en we weten niet in hoeverre dit natuurlijk goed gaat. Jij hebt een mooie positieve test zeg!!! Wat super. Hopelijk voel je je goed.

x

Geplaatst

Hey Lianne, zo, die punctie heb je ook achter de rug!

Heb je veel pijn gehad?

Hoe voel je je nu?

13 aangeprikt, dat klinkt goed, komt vast goed zondag! maar toch spannend dat je toch zaterdag moet afwachten...

maar het prikken en de punctie is nu voorbij, dat is altijd wel fijn. Nu de tp afwachten. zet m op tot die tijd Lianne!

Geplaatst

Ellen, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik weet dat ik je nog een ''goed berichtje'' hoor te geven vandaag ;-) maar ik heb nog niet getest.

Ik hoop het zaterdag alsnog te doen...

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

valesca: icsi 1 voor brusje

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

r00sje: icsi 5 - 6 februari 2011

breden: tp 2 embryo's; 7 februari 2011

Ellentrik: 11 februari

Armanda: 19 februari 2011 (IUI)

Elke: 1 cryo tp - testen 21 februari 2011

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

armanda: Icsi 4 -> afgebroken: omgezet naar IUI

kriskras: Ivf/icsi 1

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

Ellentrik: Icsi 2

fm (follikelmeting)

Lianne: 13 februari

punctie

KrisKras: 7 februari 2011

tp (terugplaatsing)

Elke: 7 februari 2011 cryo tp

Tonka: eind februari 2011

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden