Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

valesca: icsi 1 voor brusje

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

r00sje: icsi 5 - 6 februari 2011

breden: tp 2 embryo's; 7 februari 2011

ellentrik: 11 februari?

Elke: 1 cryo tp - testen 21 februari 2011

Armanda: 17 februari 2011 (IUI)

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

armanda: Icsi 4 -> afgebroken: omgezet naar IUI

kriskras: Ivf/icsi 1

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

fm (follikelmeting)

Lianne: 13 februari

punctie

KrisKras: 7 februari 2011

tp (terugplaatsing)

Elke: 7 februari 2011 cryo tp

Tonka: eind februari 2011

Dames,

Ik haal me van dit bankje af. Anders zit ik op 2 wachtbankjes, dat vind ik te veel.

Natuurlijk blijf ik hier mee kletsen en proberen om steun te bieden!

Wie o wie komt er ook mee naar het wachtbankje van februari?

Tot daar dan!

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat spannend allemaal!!!! Armande, hopelijk kunnen ze goed zwemmen en komen er 1 of 2 bij je logeren :) Wanneer kun je nu testen? Over 2 weken of staat er bij IUI andere wachtdagen voor?

Wish, jij vandaag de tp, ben benieuwd hoe het gegaan is..

Bij de hekkensluiter geen nieuwe dingen, vanavond starten met Gonal, ben benieuwd hoe ik me daar volgende week van voel. Heb nu al een opgezette buik van de Deca, dus dat wordt nog feest. Ga nu ff plafond sausen, mooie bezigheid.

Liefs Lianne

Geplaatst

Heey Wish, wat goed joh, twee stuks!! En nog een cryootje ook! Netjes gedaan! jammer dat je hier niet op de lijst staat, ik blijf hier, wordt me anders te veel bij houden :)

Lianne, ik heb niets van de Gonal-f gemerkt, en ik spuit al bijna drie weken 300eh ;) haha dus het kan alle kanten op! Succes!

Geplaatst

KrisKras,

Maureen heeft in een ander topic (wachtbankje februari) geschreven.

Helaas heeft ze 2 negatieve testen, maar de menstruatie heeft nog niet doorgezet. Waarschijnlijk door het gebruik van de Utrogestan.

(Maureen, hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik reageer)

Geplaatst

oooh wat rot voor Maureen.. Pff ik kijk te weinig op andere topics misschien haha, maar ja ik kan het allemaal niet bijhouden :) Vanvond de pregnyl inderdaad, slaap nu al slecht.. zondag nacht doe ik vast geenoog dicht! Hoe gaan jullie daar mee om??

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Toen ik de eerste punctie kreeg kon ik die nacht ervoor ook niet slapen.

Zenuwachtig voor wat er zou gaan gebeuren. Je hebt het nog nooit meegemaakt en dat maakt het eng.

De tweede punctie was ik ook zenuwachtig en vond ik het ook weer pijnlijk.

Voor de pijn zat ik het meeste in m'n rats.

Bij het cze kreeg ik toen Paracetamol 1000mg (zetpil) en een tablet diazepam hoeveel mg weet ik niet meer.

Maar deze medicatie was bij mij niet voldoende om pijnstillend en ontspannend te werken.

Bij Geertgen krijg je Dormicum, dit werkt bij mij goed.

Weet je hoe de werkwijze bij Geertgen is of wil je dit stap voor stap uitgelegd krijgen?

Geplaatst

kriskras, wat ik meestal deed voor een punctie (of spannende pregnyl momenten enzo) is in bed lekker rustig een boek lezen

dan slaap ik in met het verhaal van het boek als laatste in mijn gedachten

misschien heb je er wat aan?

Geplaatst

hey meiden dank voor de tips! Ik mag voordat ik vertrek 1000mg paracetamol slikken en een diclofinac. Tijdens de punctie krijg ik dormicum. Ik ga ter ontspanning regelmatig naar een magnetiseuse en van haar heb ik geleerd naar mijn buik te ademen en bij pijn niet van de pijn weg te gaan maar er juist naartoe zodat ik ontspannen blijf. Pfff maar ja ondanks die tips blijft het natuurlijk spannend... Ik heb dr. W, heeft hij bij jou ook wel eens de punctie gedaan Wish? Hij schijnt wel erg rustig te werk te gaan en zo, dat vind ik wel een fijn idee.

Een boek lezen vind ik ook fijn, maar ik dacht ook dus aan een muziekje of zo in mijn hoofd ;)

Maar ja.. uiteindelijk moeten we het maar gewoon ondergaan... zal het vast wel overleven hahaa!

Hoe voelen jullie je nu? Na de IUI en de TP?

Geplaatst

Heb Dr. W, Dr. K en Dr. C gehad.

Ben over alle drie tevreden!

Het is voor iedereen anders.

Bij sommige personen draaien de eierstokken weg oid, dat lijkt me altijd pijnlijk en als je dan net een andere gyn treft geef je denk ik hem/haar hier een beetje de 'schuld' van.

Ik wil hiermee zeggen dat je niet teveel op ervaringsverhalen af kan gaan.

En, Dormicum is een 'goei spulleke' hoor!

Geplaatst

Hey Wish

Ik zie dat je gisteren je TP hebt gehad en dat er twee toppertjes teruggeplaatst zijn, geweldig.

Meid, ik wens je alle geluk van de wereld en hoop dat je deze keer een positieve test in handen zult krijgen.

Ik blijf heel hard voor je duimen en veel succes met je wachtweken.

Liefs

Daniella

Geplaatst

KrisKras, 3 weken Gonal spuiten? Dat is lang..... Bij mijn vorige behandeling wat is helemaal opgezet, haha. Misschien gaat het nu beter.

Morgen voor jou een spannende dag!! Ik hoop dat je er rustig onder bent en lekker kan slapen vannacht!! Succes!

Wish, jij kan lekker gaan broeden!! 2 toppers en ook nog een cryo! Nu duimen draaien! Succes komende weekjes!

Armanda, hoe is het met jou? Heb je een goed gevoel na de IUI?

Liefs Lianne

Geplaatst

Lianne, ik ben een laatbloeier werd gezegd haha, ik ben op 17 januari begonnen met spuiten, dat is bijna drie weken geleden nu. ;) Ik heb veel spek op de buik dus ik ben niet opgezet, dat valt mee, maar ik voel me wel opgeblazen zeg maar en kan nu moeilijk op mijn buik liggen in bed of zo. Gisteren in de stad kon ik ook niet te lang lopen, dat was ook gevoelig. Maar ja. Vannacht heb ik nog wel redelijk geslapen, hoe het aankomende nacht zal gaan weet ik niet. Ik probeer overdag wat afleiding te zoeken door naar stad te gaan met mijn mannetje of bij vrienden op bezoek haha

Morgen laat ik weten hoe het is gegaan!

Groetjes KrisKras

Geplaatst

KrisKras,

Hahaha, ik zei zelf tegen de gyn dat ik een laatbloeier was. En nu lees ik dat de gyn dit tegen jou zegt.

Dezelfde gyn getroffen tijdens de Fm? (Dr. R)?

Meid, natuurlijk heb je spanning/zenuwen voor morgen. Dat is logisch, heb ik ook nog elke keer.

Dit moment is zo bijzonder!

Kom op en ik hoop dat jullie dinsdag goed bericht krijgen van het lab. in Genk!

Geplaatst

@kriskras; Veel succes morgen met de punctie!!!

Ik heb zelf ook 2x dr. W. gehad met de punctie. Bij mij ging de punctie beide keren erg snel. Je voelt het wel wat, maar het was niet heel erg pijnlijk. De dormicum is een prima spulletje. Dan ben je zelf ook meteen wat ontspannen en rustig.

Maar de eerste keer is het toch allemaal ff wat spannend; maar het gaat echt wel goed komen hoor! Ik had beide keren rond de 10-12 follikels die aangeprikt werden en voor mijn gevoel binnen de 5 min. was de punctie klaar.

Toevallig waren we met ons adoptie-clubje aan het praten over de puncties. 3 vd 5 vrouwen vonden de puncties echt verschrikkelijk pijnlijk. En ik en nog een andere vrouw hadden zoiets van; nou tja ging erg soepel. En wat bleek; wij waren allebei bij Dr. W. in Geertgen geweest!!

Geplaatst

Hey Wannabemom, dat klinkt erg hoopgevend en geruststellend :)

Wish, nee Dr. K zei het tegen mij en later dr W. ook nog haha, hij zei meteen toen ik binnen kwam: "Ben jij nou nog steeds aan het spuiten??". Nou op naar die punctie dan maar hè! ;)

Geplaatst

Lianne, lief dat je aan me denkt. Hier alles goed! Ik las in het wachtbankje van feb dat er steeds meer groene namen bijkomen! Men wat hoop ik dat toch. Zwanger worden van een escape IUI, dat is voor mij wel erg bijzonder. Praying for it! Ik denk dat ik gewoon 14 dagen na de inseminatie mag testen, dus 17 feb. Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Weet iemand dit?

Ik had wel hele lage buikpijn afgelopen dagen. Ik hoop dan zoooo dat het de innesteling is! Maar ja, never been there yet dus ik weet het gewoon niet. Flink irri is dat. Maar ja, ik moet nog even volhouden want ik moet nog een tijdje wachten tot ik het weet...

Maar hoe gaat met jou, en met je buik, nog opgezet? Ik krijg dat nooit van deca maar van de puregon altijd wel. Heb dan altijd leggings aan met rokjes, lekker elastisch, haha. Gaat het goed met spuiten, you feel okay? Is je plafond nog mooi gelukt? ;-) Nou succes he! Je bent misschien de hekkensluiter, maar wij zitten er allemaal vers in dus weten nog precies wat je meemaakt!

Kriskras, succes morgen joh: you can do it! Goed dat je gewoon lekker leuke dingen doet vandaag en afleiding zoekt. En mooi dat je een dokter hebt die the king of punctie is!! Haha

Geplaatst

Thanx Armanda, ik ga nu ff lekker op de bank, Boer zoekt Vrouw kijken en dan krijg ik een massage van mijn mannetje :D Zoo lief!

Nou tot morgen allemaal!!

Oh en ik mocht altijd 16 dagen na de IUI testen van de kliniek, maar het kan ook 14 dagen erna geloof ik. Succes!

Geplaatst

testen

fm (follikelmeting)

punctie

tp (terugplaatsing)

Geplaatst

testen

fm (follikelmeting)

punctie

tp (terugplaatsing)

Elke succes morgen met terugplaatsing!

Breden, heb jij al getest?? Ben benieuwd!!

Geplaatst

Elke,

Kom op he, ga die cryo maar ophalen en goed opwarmen in je buikje!

Daar verdiend hij/zij het om te zitten tot het eind van dit jaar.

Een brusje voor jullie dochter Tess!

Geplaatst

@Kriskras, heel veel succes vandaag!

@Elke, ook jij heel veel succes vandaag, op naar een positieve test.

Guusje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden