Ga naar inhoud

Drager van het baarmoederhalskanker virus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@Ursula, wat een heftige ervaring was dat zeg,vind het eigenlijk wel raar om je zo rauw op je dak te behandelen.

@Guusje, dat klinkt ook eng dat laten bevriezen, gebeurd dat vaak dat litteken weefsel??

Het is alweer bijna dinsdag... ga morgen ff een vragen briefje maken.

thanx voor de site

Ik weet niet of dat vaak is, maar ik zie het dacht ik pech had en het lijkt enger dan het is. Maar concentreer jij je maar eerst op dinsdag!

Geplaatst

Vanmiddag uitstrijkje gehad en kan over 3 weken bellen voor de uitslag, hij zei 30% kans op pap2 en 70% kans op 3a of hoger... nu maar 3 weken afwachten

Geplaatst

Jeetje Renata,

dat worden erg spannende weken! veel sterkte, ze zullen lang duren waarschijnlijk, ik hoop dat de tijd toch wat voorbij zal vliegen!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Renata,

Ik kwam even kijken hoe het met je gegaan was! Het worden spannende weken voor je zeg! Wel lang he? 3 weken wachten....

Weet je ook waarom ze nu eerst weer een uitstrijkje gemaakt hebben en niet gelijk hebben gekeken (met dat zuur) wat er nog zit en wat ze evt weg zouden moeten halen?

Ik mag over een paar weekjes weer voor een controle-uitstrijkje en wanneer die ok is dan mag ik door voor een cryo tp. Ik heb er met de gyn. over gesproken en hij verwacht niet dat er iets uit gaat komen. Op mijn vraag hoe lang ik op de uitslag zou moeten wachten had hij het over ongeveer een week. Weet jij waarom jij er 3 weken op moet wachten?

Nou meid, heel veel sterkte en ik duim voor je!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hey Renate, 3 weken??? jeetje wat lang zeg! Bij mij duurder het ook altijd hoopuit een week. Maar het kan wel zijn dat hij nu ook andere onderzoeken gaat doen die langer duren.

Heb je nog wel kunnen vragen wat je wilde weten? Ook wel een beetje vreemd dat hij die percentages geeft, want hierdoor voel je je alleen maar rotter denk ik. En het is en blijft gissen voor hem. Ook de Gyn moet eerst de uitslag afwachten. Maar goed, ik hoop uiteraard dat de PAP omlaag is gegaan.

Liefs Guusje

Geplaatst

@ Esly, die 3 weken is zelfs al spoed want normaal is het 4 weken, eigenlijk was het advies over een half jaar weer een uitstrijkje maar omdat ik heeeeel graag verder wil met zwanger worden heeft hij het uitstrijkje nu al gedaan want als het pap2 is mag ik voor nu eerst zwanger worden en danzien we het wel verder daarna wel, is het toch weer pap 3a of meer moet ik eerst verder onderzocht worden. maar hij zei gister dat ik toch ook wel die operatie krijg listerxcie, ik snap zelf dus niet zo goed waarom ik dat onderzoek met dat zuur toch ook krijg. we hebben gister ook al besproken dat ik bij die listerxcie onder algehele narcose ga.

Dat is goed nieuws voor jou dat je dan verder mag met de cryo, heerlijk dan dat je dit traject achter de rug heb, maar moet je dan alsnog op controlle blijven of is de kans dat het terug komt weg met het geen ze ook weg eghaald hebben???

@Witje, ja dank je, dit is erger dan de ww helaas.

Geplaatst

Hei renata, drie lange weken, sterkte daarmee.

Heb je alle vragen kunnen stellen die je had? Volgens mij niet als ik dat zo lees. Wel fijn dat je niet op het traject van een halfjaarweer een uitstrijkje bent gezet. Ik vind die percentages maar raar. Dat zegt zo weinig, niet gek op staren hoor.

Geplaatst

Renate, ik vond het wachten iedere keer op een uitslag ook moeilijker dan de wachtweken nu. Het was anders, maar de WW zijn toch beter te doen.

En wat Ursela zegt, niet op die persentages turen he!!!

Nogmaals sterkte!

Geplaatst

Nee, ik heb geen vragen kunnen stellen, hij liep al uit en stond eigenlijk zo weer buiten, inderdaad die percentages zeggen niets, je kan er neit zoveel mee maar toxh speelt dat wel door mn hoofd.

@Guusje, ik zie dat bij deze poging waarschijnlijk mislukt is, wat K voor je, je bent nu door je cryo's heen???

Geplaatst

Ik lees deze discussie nu net pas maar ik wilde ook even reageren, mijn verhaal gaat eigenlijk hetzelfde als die van Guusje, vanaf een pap3a naar pap3b, colposcopie en uiteindelijk De operatie waarbij ze de baarmoederhals schoon schrapen ( wat knap dat jullie al die lastige namen van ingreepjes ed kunnen onthouden). Ik wist echter niet dat het onder gehele narcose kon, die optie hebben mij niet verteld. Ik heb het dus onder plaatselijke verdoving laten doen. Dit was afgelopen januari een paar maanden na de geboorte van mijn zoon en ik moet je eerlijk zeggen dat het mij prima is bevallen, ik heb er echt niets van gevoeld en kon dus dankzij die plaatselijke verdoving ook gelijk naar huis. Ik heb eigenlijk ook geen napijn gehad alleen wondvocht verloren. Ik kan me voorstellen dat je het gepriegel en gepeuter van onder zat bent (was ik ook na de icsipoging) maar ik wil je toch even laten weten dat deze ingreep goed te doen is.

Ik heb nu pas geleden weer een uitstrijkje gehad (had na een half jaar al gemoeten maar ze waren mij vergeten in te plannen) en deze keer zat ik op PAP1 ! Wat een opluchting is dat dan.

Geplaatst

Hoi Lamijo, dat lijkt mij echt verschrikkelijk onder plaatselijke verdoving, wat heerlijk voor je dat je nu weer pap1 heb, kan me voorstellen dat je opgelucht ben

Geplaatst

Hoi Renata,

Ik heb vanmiddag nog maar even gebeld met het zkh om de afspraak van 15 november iets naar voren te halen (anders ben ik bang dat ik de uitslag nog niet heb wanneer ik weer ongesteld wordt en ik wil voorkomen dat ik dan niet doormag) en kan morgen al terecht!!! Ook n.a.v. jou "wachtperiode" heb ik het nog maar eens nagevraagd, maar de secretaresse vertelde me dat de uitslag ongeveer 1 week duurde en dat het max 2 weken kon duren. Maar elke situatie is weer anders, miss. onderzoeken ze bij jou ook nog wel extra dingen.

Ik moet ook onder controle blijven. Ik ben begin dit jaar geopereerd en zou in juli voor controle moeten. Dat kon niet, toen was ik zwanger en dan is een uitstrijkje niet betrouwbaar. Omdat mijn zwangerschap helaas in een vroeggeboorte is geeindigd moet ik nu eerst een uitstrijkje laten maken voordat ik weer verder mag met m'n cryo! De komende 3 jaar blijf ik onder controle en als alles in die periode goed blijft gaan dan ga ik daarna weer terug het "reguliere circuit" in.

Heel veel succes met wachten op je uitslag en ik duim voor je!

Liefs Esly!

Geplaatst

Wat fijn dat het bij jou zo snel kan, hier duurt het wachten op de uitslag van het uitstrijkje altijd 4 weken ook bij mn vriendinnen die het "gewoon" bij de huisarts doen.

Vreemd hoor dat het zo'n verschil is.

hoop dat het goed nieuws is en je de volgende ongi je cryo kan doen.

• 3 weken later...
Geplaatst

Gelukkig zeg. Wat een goed nieuws.

Succes met je uitgangsecho, en succes met je behandeling.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Renata,

Hoe is de uitgangsecho gegaan?

Wat is de rede dat ze na 3 dagen nog een keer een Fm doen?

Is dit vandaag niet opgemeten?

In ieder geval, heel veel succes!!

Geplaatst

Ik had niet mn eigen gyn vandaag en normaal heb ik ongeveer 9 dagen na mn 1e spuit de iui en zij vond het blijkbaar nodig om vrijdag al de fm te doen.

De uitgansecho vandaag was goed en heb mn 1e spuit weer gezet vanavond.

Ik lees dat jij bijna mag testen??? spannend hoe voel je je???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden