Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, namen pfoe moeilijk hoor, ik had lijsten toen ik nog niet wist of het een jongen of een meisje werd, alleen mijn vriend streepte steeds alles weg. Toen zei ik ik hou ermee op totdat ik weet wat het wordt. Vanaf het moment dat ik wist dat het een meisje werd, noemde ik een naam op en daar was hij ook meteen weg van (gelukkig). Die naam gebruiken we nu al een beetje thuis voor haar om te wennen en we vinden hem nog steeds leuk! (Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet meer verder heb gezocht). Soms is het voor mij wel oppassen dat ik me niet verspreek.

Geboortekaartjes heb ik op sites gekeken en wel leuke ideetjes opgedaan, maar nog niks concreets. Dat vind ik wel echt moeilijk, ook wat ik er in moet zetten.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden.

een meiden naam hebben we eigenlijk al jaren.... (en nog steeds niemand in de omgeving die deze naam aan zijn of haar dochter heeft gegeven....)

En er zijn al velen ons "voorbij" gegaan...

Maar een jongensnaam moeten we het nog eens even goed over hebben!! :) al wel wat ideetjes, maar nog niet gekozen.

kaartjes hebben we nog niet naar gekeken. De vorige keer een hele neutrale kaart gedaan en deze zou zo weer kunnen.... (ongeacht een meid of een jongen)

Ergens ook best raar als we nu een hele hippe doen en toen juist een hele klassieke (hihi)

wat een weertje hè meiden? Zaterdag zou t zelfs iets van 20 graden kunnen worden!! laat maar komen!!

Nog even over t afspreken, zag nl ook dat er een forumdag is ergens in juni (opgeven voor 1 mei)

Vinden jullie t juist leuk om daar heen te gaan of liever met t kleine clubje...

Indien dit laatste, wanneer is t handig de date te prikken? Wanneer we nog een beetje mobiel zijn? (en dan bedoel ik niet alleen met de auto! Ha ha)

Ergens in april of mei? Op een zaterdag? Ik noem maar wat hoor!! Forumdag vind ik ook prima, alhoewel dit misschien wel krap aan gaat worden

voor de eerst uitgerekende onder ons!

Groetjes naomi

Geplaatst

Daar noem je inderdaad iets Naomi. Daar heb ik ook al even mee gezeten.

Zeker omdat wij alles nog van de babykamer moeten doen, en dan al weer twee zaterdagen missen. Ik merk dat vriendje lief een beetje stressig aan het worden is.. ivm alle zaterdag die vol komen te staan..

Voor mij is het ook prima om 'onze' meeting, gelijk te laten vallen met de forumdag. Ik heb aangegeven dat ik daar op zich wel heen wil. Maar nog even een slag om de arm houd.

Degene die als eerste is uitegrekend heeft al aangegeven zowiezo niet mee te kunnen. Daarna is Saskia, op 8 juli.

Geplaatst

Ik denk dat Remci als eerste bevalt (tweeling) en die wilde wel mee geloof ik. Forumdag is prima toch dan wordt het alleen een heeeel groot groepje ;-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik denk dat het wel gaat lukken op de forum dag. Hoewel ik het misschien gezelliger vind om met ons eigen clubje af te spreken. Maar ik ga voor wat de meerderheid wil.

Het is 4 weken voor mijn datum dus dat moet nog wel kunnen toch? Zeker als ik een plekje in de auto van Simba mag reserveren.

Geplaatst

Wij hebben ook al namen!!! Waren er samen snel uit en zijn er ook erg blij mee dus zal ook niet meer veranderen denk ik!! Het geboorte kaartje is ook al een heel eind maar dat komt omdat ik het kaartje zelf ontwerp. Ik ben namelijk grafisch ontwerper dus kan dat niet over laten aan een ander ha ha! Verder alles goed met iedereen??? Hier wel op wat frustratie mbt wazo uitkering aanvraag na! Uitzendkracht zijn op het moment van aanvragen levert veel problemen op! Maar Gied verder alles prima met de kleine en dat is het belangrijkste!

Liefs!

Geplaatst

Hoi dames

Het zal voor mij waarschijnlijk niet gaan lukken om in juni af te spreken, de gynaecoloog verwacht dat de kleintje eerder gaan komen. Ik ben uitgerekend op 07-07. Ze hebben in het ziekenhuis aangegeven, dat ik uit moet gaan van 34 weken ( eind mei ).

leuk om te lezen dat een aantal al bezig is met een geboortekaartje. We zijn wel begonnen maar zijn tot de conclusie gekomen dat er maar heel weinig kaartje zijn voor een tweeling. We gaan gewoon verder zoeken.

De verbouwing heeft wel wat vertraging op gelopen, ik ben benieuwd of we alles af kunnen krijgen voordat de kleintjes komen.

Gr. remci

Geplaatst

Wij hebben ook al een naam, vond het echt zóó moeilijk. We zijn er pas over na gaan denken toen we wisten wat het zou worden.

Dat scheelt weer een naam. Gelukkig zijn we er uit en krijgt ons meisje een mooie naam. Vinden wij iniedergeval..

Het geboorte kaartje is nog niet geregeld, we weten wel dat we graag een kaartje met een foto willen, maar waar we dat gaan regelen weten we nog niet.

Als je gaat googlen op geboorte kaartje zie je ook door de bomen het bos niet meer. Lastig hoor! Maar het komt vast goed.

Remci, hopelijk blijft de tweeling wat langer zitten dan 34 weken, het komt ook vaak voor dat het gewoon tot 37 weken blijft zitten hoor.

Maar het is logisch dat je er vanuit gaat dat ze toch iets eerder komen. En dat je dus niet mee kan. Jammer dat de forumdag zo laat is.

Liefs Saskia

Geplaatst

Nog maar 100 dagen te gaan!!!

Zag ik net in mijn aftel ticker. Wou het toch even met jullie delen. Wow.... wat gaat het toch snel!! zucht.... was het maar vast zo ver... en ook.. ik wil er nog zo lang van genieten....

Geplaatst

woehoe!!! Ja ik ook bijna nog 100 dagen hahahaha. Lekker he, ben ook zooooo benieuwd, vind op zich wel dat de tijd snel gaat. Ik denk soms dat de baby eerder komt (evt.geplande keizersnee) omdat bij mijn zoon was het drama (te smalle bekken) dus ik word extra in de gaten gehouden en mag kiezen...maar beslis ik pas met 36 weken (echo)

Geplaatst

ik vind ook dat de tijd snel gaat. Het vliegt voorbij allemaal.

is het bij je zoon ook een keizersnee geworden? Lijkt me echt raar als ze het plannen. dat je precies weet wanneer ze gaat komen.

Ook wel een beetje jammer, want het lijkt me juist zóó spannend als je het niet weet. volgens mij doe ik die laatste week geen oog meer dicht van de spanning.

Leuke spanning hoor, zie totaal niet op tegen de bevalling. (hihi.. zeg ik nu nog, geen idee hoe het straks voelt)

Volgens mij ligt ons meisje nu contstant dwars. Voel haar wel eens draaien, maar ze draait ook weer snel terug.

Hoop maar dat ze straks gewoon met haar hoofd naar beneden gaat liggen.

hihi.. zou ze nu al zo eigenwijs zijn?

Liefs Sas

Geplaatst

Hey meiden,

Ben ik weer. Heb alle berichten nog niet even goed doorgelezen maar daar ga ik zo maar even voor zitten. Ben erg duizelig de laatste 2 weken dus ik doe het rustig aan.

En ik las dat jullie ergens af willen spreken? Dat weet ik nog niet of ik dat ga doen, ligt er maar net aan hoe ik me voel enzo.

En Begina...wat leuk dat je grafisch vormgever bent. Mijn mannetje (inmiddels :-)) ook. Die WAZO uitkering moet ik ook aanvragen. Althans pas in mei. Mijn ww houd dan op. Ik werk als zelfstandige vanuit de ww en zit in mijn laatste fase nu. Gelukkig dus nog even meer centjes met de aansluitende WAZO uitkering. En dan in september als het meezit helemaal los. Spannend, vooral met zo een kleintje erbij... ben benieuwd hoe we dat gaan doen, Dat word dubbelop extra spannend want het is allebei nieuw, en een eigen bedrijf en een beeb. Maar dat zal vast goed komen.

Gelukkig heeft mijn mannetje een goed verdiende baan en met extra klusjes moet het geen probleem zijn. Stomme geld ook altijd haha.

Ik ben gisteren naar de vk geweest en alles was goed. Baarmoeder groeide wel hard,maar beeb zit op een goede lengte.

Enne Saskia, het gaat zeker hard nu zeg! Nog 100 dagen...wauw....

Nou meiden... ik ga even alles verder lezen en tot snel..

Ow wij hebben trouwens nog steeds geen naam. Voor een meisje wisten we het al maar een jongen is toch lastiger vind ik. Voel em wel lekker door buik heen gaan dus dat beweegt wel lekker. Zo gaaf gevoel! Ik heb echt zo een zin in juli!!

Liefs Lianza

Geplaatst

mijn nieuwe afspraak heb ik er bij gezet .....Lianza

Simba...hoe was je pretecho???!!!

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

30 mrt: Simba : Pretecho

01 apr: Sheenara : 3-D pret echo 26w

07 apr: Begina : Pret echo 24w

13 apr: Simba : Controle VK

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

15 apr: Sheenara : groeiecho 28wk + controle VK

26 apr: Lianza : controle VK

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

Geplaatst

saskia, bij mijn zoon heb ik 40 uur weeen gehad, 2 uur geperst (voor niks) en uiteindelijk een spoedkeizersnee geworden. Was een baby van 8,5 pond, en smalle bekken zit in de familie. Vandaar dat ik ook medisch ben, heb toen bij de gynaecoloog meteen aangegeven dat ik niet meer zo'n langdradig en pijnlijk gebeuren wil. Toen gaf hij aan dat ze goed in de gaten gaan houden wat de grootte en ligging vh kindje is. Ik zie er ook niet tegenop, en het lijkt me idd gek als het evt een geplande datum wordt.

Lianza, lekker dat alles weer goed was bij de VK!

Remci hoop dat alles een beetje vlot met de verbouwing...

Simba ben benieuwd hoe je pretecho is geweest (fotoooo'sss!) ;-)

Geplaatst

Hallo meiden,

Zullen we anders even een lijstje maken met wie wel en wie niet willen/kunnen afspreken.

en wie t liefst met klein clubje afspreekt (ivm eerder af te spreken dan forumdag of andere reden) (high-tea of juist uiteten?)

Afspreken: Klein clubje: Forumdag 11juni: evt data's:

Naomi: Ja gezellig! gezellig, fijner wat datum. ook prima. 9/16/23-04 14/21-05

Geplaatst

We hebben de pretecho om half 3...... dus nog even afwachten.. Ik heb er zo'n zin in!!!!

Maar nu eerst zo een happie eten...

Geplaatst

@simba: hoe was de pretecho? Niet (per ongeluk) te weten gekomen of er een jongen of meisje in je buik zit?? Hihi

@ sheenara: jij vrijdag de pretecho! Veel plezier! En oh ja, hopelijk verloopt je volgende bevalling beter!

@Saskia, jullie meid is gewoon nu al een lekkere dwarsligger!! Ach, het kan nu nog alle kanten opdraaien moet je maar denken...

Zou iemand mijn afspraak van 18 april( bij de vk) In t lijstje willen zetten? Dank je wel!

Geplaatst

Ohhhhh...meiden...... ik ben verliefd..... tot over mijn oren...

ZHij is zoooooo mooi....

file24c7c8cb.jpg

Andere foto's volgen morgen, ik kruip nu mijn bedje in.

We zijn na de echo even door het winkelcentrum gelopen om dvd's en cd'd te halen om de echo te kopieren (hebben nu ruim 40 minuten film en 24 foto's)

En daarna zijn we met mijn moeder en stiefmoeder wat gaan drinken en besloten daar ook een happie te eten. Daarna naar huis boel kopieren en nog even nagenieten.

En nu.....

Bedtijd...

Geplaatst

O Simba wat zal je lekker geslapen hebben! dromend over jullie mooie kindje. Ben natuurlijk razend nieuwsgierig naar nog meer foto's maar deze is al helemaal geweldig. Wat is het toch mooi om te zien zo.

ooo... nu kan ik helemaal niet meer wachten tot het voor ons zo ver is. En het duurt nog twee hele weken... zucht....

Naomi, ja ze kan nog alle kanten op. Heb ook wel goede hoop dat ze gewoon goed gaat liggen hoor. Maar het schiet wel eens door je hoofd, wat als ze zo blijft liggen. Ik moet haar gewoon ernstig toespreken. hihi..

sheenara, jeetje dat klinkt als een heftige bevalling! Dan maar beter dit keer een geplande keizersnee dan weer zo'n hel. Of deze moet gewoon wat kleiner blijven. Dat mag natuurlijk ook.

Geplaatst

Wauw Simba wat een schitterende foto!!! Wat een duidelijk beeld, schattig gezichtje; dat neusje en kinnetje aaaaaah zo lief!

Ik ben morgenochtend eindelijk aan de beurt, ben er nu al zenuwachtig om hahaha.

Saskia, ja misschien wordt het dit keer wel heel anders, meisje is misschien kleiner, nou ja we zullen zien...

Naomi, bedankt!

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

01 apr: Sheenara : 3-D pret echo 26w

07 apr: Begina : Pret echo 24w

13 apr: Simba : Controle VK

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

15 apr: Sheenara : groeiecho 28wk + controle VK

18 apr: Naomi : controle VK

26 apr: Lianza : controle VK

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Lotttie:

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

Geplaatst

file24c7c8cb.jpg

Links zie je nog een onderbeentje met bovenin een voetje

nr7klein.jpg

Links twee knietjes

nr13klein.jpg

gezichtje mt knuistje

nr9klein.jpg

voetje is nu ondertussen 4,41cm

Geplaatst

Hoi meiden,

lekker weekend gehad? Wij hebben ook de 3D echo gehad, en het was super! Het liep wel een beetje uit omdat de kleine nogal eigenwijs was :-)

Ze ligt namelijk vooral met haar tenen tegen haar neus en 2 handjes voor haar gezicht en dan ook nog de navelstreng ertussen. Ik moest dus af en toe op mijn linker- of rechterzij liggen en even lopen om haar in een andere houding te krijgen. Maar het was heel mooi en leuk en gek om te zien wie er in je buik leeft. Zo mooi! Iedereen vond dat ze op papa lijkt, dus ben benieuwd als ze geboren is of ze nog wat van mij heeft hahaha.

Nou allemaal een fijne week!

Geplaatst

Simba wat een prachtige foto's zijn het!! Wow....

Sheenara, wat goed dat jouw echo ook zo mooi was. Hoewel... nu al zo'n eigewijze meid. Dat wordt nog wat straks... hihi... Ben wel benieuwd naar de foto's ook hoor!

Nog anderhalve week en dan mag ik ook weer... ik kan niet wachten heb er zo'n zin in!! We zijn nu bezig met het geboorte kaartje, we willen graag een kaartje met een foto op de voorkant.

Ik geloof dat we nu wel een aardig opzetje hebben. Straks dan alleen nog de foto erop en de gegevens aanpassen. Verder gaat het prima, het wordt steeds drukker in mijn buik. Zo leuk!

Zaterdag hebben we weer een foto gemaakt. 26 weken en 1 dag. (als je klikt is hij groter)

[ATTACH=CONFIG]1121[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden