Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

juni baby's die juli-baby's worden:

28 juni 2011: Ralletje

30 juni 2011: Moki

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling) - 2e en 3e kindje

10 juli 2011 - Sheenara 36jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

... juli 2011 - Renuka

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 37jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina 30jr. - 1e kindje

30 juli 2011 - Ursela

7 augustus 2011 - Meiske tweeling zal wrsch in juli komen

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

15 juli : Sheenara : keizersnee

18 juli : Naomi, Lianza en Begina inleiding!

19 juli : Lianza : controle vk

21 juli : Simba : ontrole vk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Renuka:

Lotttie: Wij weten het maar ik zeg niets :P

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

(geplande) bevalling:

Remci : 17 juni geboorte van de twins! (37 weken): ILIAS en YASMIN

Adriana : 28 juni geplande keizersnee (39 weken): OWEN geboren!!

Jolanda : 1 juli geboorte van zoon (36 weken en 4 dagen): LARS geboren!!!

Lottie : 2 juli geplande geboorte (38 weken en 1 dag): een dochter!!

Ralletje : 6 juli : VIKASH geboren!!

Meiske : 14 juli : tweeling geboren!!

Sheenara : 15 juli geplande keizersnee (40 weken en 5 dagen):Shaiya geboren

Lianza : 16 juli : Jayden geboren

Simba: 18 juli : Sanne Jasmijn geboren

Begina: 18 juli : Jente Jorn geboren

Naomi:

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wow Lianza wat een verhaal zeg, en toch ook een keizersnee. Wel een schatje hoor kleine Jayden wat een bolletje. Geniet van jullie kleine en een spoedig herstel Lianza!

Geplaatst

Hè lianza wat een verhaal!! Heftig hoor. Wat een lief klein mannetje!!! Nu genieten!

Hier ook alles wel aardig al is het gek dat jente er niet is! Zijn waardes waren wel gedaald maar nog niet genoeg. Dus helaas nog een nacht en dag zonder onze kleine man! Niet leuk maar beter voor hem! Duimen dat hij morgen naar huis mag!!!

Iedereen succes en we blijven elkaar volgen!

Liefs begina

Geplaatst

@begina, fijn dat de waardes de goede kant op gaan, maar helaas nog niet voldoende om jullie mannetje mee naar huis te mogen nemen....

Heb je afgelopen nacht wel een beetje bij kunnen tanken? Of juist geen oog dicht gedaan? Hopelijk mag jente morgen weer mee nr huis!

Geplaatst

He meiden..

Evem een berichtke tijdens het voeden.

Jeeeetje Begina wat vervelend.... Ik zo er ook niet aan moeten denken om Sanne achter te moeten laten..

Sheenara... Ik hoop dat je ons snel mag volgen, ik kam me voorstellen dat je popelt.

Wij moeten Sanne na elke voeding even bijvoederen. Even 30 ml fles erachteraan. Ze is even teveel afgevallen. Wel even slikken hoor. Ik hoop dat ze het wel op de bv gaat trekken.

Verder is ze zooooo tevreden, en met de voeding dus zelfs te..

Ik bem alweer op mijn oude gewicht en dook er zelfs al onder. Dus ik word volgestouwd met eten..

Vanochtend zat ik er weer net boven.

Morgen lees ik weer bij op de laptop. Toch makkelijker dan op m'n mobiel.

Voor zo.. Slaap lekker... Tot 5.00 :-)

Geplaatst

Simba denk dat je Naomi bedoelt..?

En jeetje alweer op je oude gewicht nou dat zal bij mij nog even duren was 23kg aangekomen.

Gaat goed met Sanne he alleen een beetje bijvoeden dus.

Naomi succes vandaag bij de vk!

Geplaatst

Goede morgen,

Ben verrot, heb de hele nacht niet kunnen slapen....

Veel piekeren, man kwam veel te laat nr bed...., om vervolgens enorm te gaan snurken...., liedjes in m'n hoofd die zich steeds herhaalden,

Onze zoon die 3x gilde in z'n slaap (niet wakker, maar droomde) maar ja, daar lig je dan ook op te "waken".

Je zou vandaag maar gaan bevallen.... (heb er de kracht niet voor, Ha ha!!)

Straks maar weer heel even nr de zaak, weer t laatse beetje wegwerken, geeft weer wat rust.

Daarna nr de vk en dan maar even een middagtukkie doen...

De mannen liggen hier beiden nog heerlijk te tukken.... (ahh, jaloers!!)

Nou meiden, geniet van jullie wondertjes (zie ook mooie tijden bij jullie berichtjes.... )

Liefs naomi

Geplaatst

@ Naomi:

Jeetje wat vervelend dat je niet hebt kunnen slapen. (jij hebt dus ook zo een ronkmobiel naast je liggen.... uit ervaring weet ik dat het slopend kan zijn, lang leve oordoppen) Ik hoop dat je met je middagtukkie de schade weer inhaalt. Heel veel succes bij de vk vanmiddag!

@ Simba: Wij hebben dat ook dat we de kleine nog moeten bijvoeden. Ik begon erg goed met de borstvoeding maar eentje is er gewoon maar mee gestopt waardoor ik nu op de helft zit van de dagelijks hoeveelheid die ik moet hebben. Ik baal er heel erg van en word er soms moedeloos van. Wat een geharrewar die bv. Dan gooi ik de bar vol goede moed open en dan maar kijken of het lukt. De ene keer gaat het als een speer om misschien dan de volgende keer weer stil te liggen aan 1 kant. Snap daar helemaal niets van. Kolf me gek met een apparaat en ook dat gaat wisselend. Toch de moed er maar inhouden? Wij gooien er ook daarna 30 ml achteraan en dan is ie wel verzadigd. Ik was gisteren echt gewoon heel boos en daar schrok ik van want die kleine kan er niets aan doen. Ben niet zo goed in die polonaise aan mijn lijf maar moet nog even doorzetten van mezelf.

Ons mannetje zit nu wel boven zijn geboortegewicht dus met hem gaat het goed, ik snap alleen niet waarom ie de ene keer wel wilt drinken en de andere keer hysterisch word....

Liefs Lianza

Geplaatst

Tja, dat heb je als je in juli 2 weken op vakantie gaat en zowat iedereen is net op die dagen uitgerekend. Dus wat lees ik hier allemaal..?

GEFELICITEERD iedereen met jullie nieuwe spruit!

Lekker genieten maar en best wel heftige verhalen van de bevallingen.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Hè meiden hier een korte update...

Helaas gaat het niet zo heel Goed met jente! Hij noest vanochtend weer onder de lamp omdat zijn waardes weer waardes waren gestegen ook gaat het drinken niet naar wens en moet hij waarschijnlijk een sonde! Ik ben de hele dag in tranen omdat ik hem zo mis en bang ben! Ik weet dat het niet heel ernstig is maar het voelt zo vreselijk!

Sorry moet even mijn hart luchten. Iedereen in mij heen zegt dat het mee valt en dat het niet ernstig is maar als het je kindje us voelt dat toch anders!

Nou hopelijk gaat het bij jullie super!!! En Naomi sterkte!!!!

Liefs

Geplaatst

@ begina, wat ontzettend verdrietig dat je jullie mannetje nog niet mee heb mogen nemen...

Kan me goed voorstellen dat je in tranen zit! Je moedergevoel doet het gewoon goed!! En daar is niks mis mee..

Ik hoop voor je dat jente snel weer opknapt en dan gauw met jullie mee naar huis mag.

Hier vandaag voor controle bij de vk geweest. Eigenlijk net als anders, geen extra poespas.

Moet de bewegingen vd kleine goed in de gaten houden. Vrijdag weer afspraak. Heb vandaag aangegeven nog niet te willen worden ingeleid.

Lijkt me fijner dat t vanzelf op gang komt... Ze zouden vandaag sowieso nog niks hebben gedaan, al had ik t wel gewild.

Vrijdag zien we wel weer verder! Hopelijk komt t voor die tijd nog....

Liefs naomi

Geplaatst

Lieve Begina,

Wat vreselijk dat de kleine Jente nog niet thuis is. Ik kan het me zo goed voorstellen dat je verdrietig bent. Maar het komt echt helemaal goed hoor! Binnenkort heb je je mannetje weer thuis. Is het inmiddels al zeker dat hij aan de sonde moet, weet je daar al iets meer over?

En anderen hebben wat makkelijker praten omdat het hun kindje niet is, maar ik voel met je mee hoor, het is gewoon echt niet leuk!!!! Heel veel sterkte meis... en gewoon de tranen eruit gooien, dat lucht in ieder geval een beetje op. En zometeen je mannetje weer heerlijk knuffelen he.

Liefs Lianza

Geplaatst

Wij gaan vanaf deze voeding alleen 's nAchts bijvoeden. Sanne is in 2 dagen 120 gram gegroeid *TROTS* dus waaschijnlijk krijgt ze ook beter door wat de bedoeling is.

Ik voel nu ook verschil tussen sabbelen en lurken. En als ze gaat sabbelen haal ik haar van de borst af, en maak ik haar weer wakker.

De kraamZorg is nu weg, en prompt zag ik het vanavomd even niet meer. Gewoon onwijs onzeker. 2 voedingen die niet echt goed gingen. Maar JW heeft me weer gerust kunne steLlen. Zolang ze plasluiers blijft geven is het goed. En dat is ook gewoon zo, alleen dat zag ik dus even niet meer.

Begina wat vervelend, nog steeds je kleine man niet thuis... Ik hoop dat het allemaal snel beter gaat!!!

Geplaatst

We hebben trouwens besloten ( met z'n tweetjes) om even niet bij te voeden. Ze pakt de borst steeds beter, en ik ben wat angstig, dat ze door een flesje snel lui wordt.

En zolang er goede plasluiers blijven komen....

Best lastig, al dat soort beslissingen. Merk dat dat eng vind.

Geplaatst

Hier is inderdaad ook de kraamzorg al weg. Vandaag was de eerste dag dat we zonder haar waren. En dat liep eigenlijk ontzettend lekker. We hadden verlenging van 2 dagen door de keizersnede en dat was wel even fijn, maar het is toch ook wel prettig zo met z'n drietjes. Wel fijn om te merken zodat we haar niet meer nodig hadden hihi. Dan ben je er wel lekker aan toe om samen te keuvelen.

Ons ventje gaat nog steeds heel goed. Drinkt heel goed, laatst waren het meer de krampjes waardoor het niet lukte, logisch ook.... Maar ik ben een hele trotse mama. Wat een schatje is het toch ook.

Naomi: succes met je laatste loodjes..... beeb zal toch eerdaags wel komen....

Lianza

Geplaatst

ow wat zielig!! ons kleine mannetje heeft zo een last van krampjes dat ik er verdrietig van word. We lopen alweer uren met tussenpozen gelukkig met hem op de arm (dan hangt ie letterlijk over je arm heen) en dat helpt wel een beetje maar het is hartverscheurend om hem echt ineens te horen krijsen uit het niets. Dat gaat door merg en been. Hij moet er doorheen, maar weet iemand misschien een goed middeltje hiervoor? We gebruiken nu druppels van VSM cynababy.

Tips zijn erg welkom!!

Lianza

Geplaatst

@ lianza, erg zielig inderdaad...

Tips:

* op z'n buik over je arm heen laten hangen (maar doe je volgens mij al)

* met de beentjes fietsbewegingen maken... (kan evt valse lucht dat hem dwars zit er uit (windjes laten)

* met je hand rondjes draaien over z'n buik, met de klok mee

* geef je borstboeding? Oppassen met uien, kolen, pittig eten en koffie...

Meer weet ik zo even niet!

Succes ermee!!

Mocht je tips hebben om de bevalling te laten beginnen, deze zijn v harte welkom hier! ;-)

Liefs naomi

Geplaatst

Naomi wat lief.. helaas ligt hij nog steeds in het ziekenhuis! Hebben nog geen uitslag helaas! Kwam even kijken of jij al bent bevallen maar nog steeds geen voortekenen???

Liefs

Geplaatst

Naomi...bedankt voor de tips. Dat hangen over de arm doen we inderdaad al en over het eten werd me vaker al gezegd maar we hebben ook een bv avond gehad met heel veel info en daar werd gezegd dat ik alleen uit moest kijken alcoholische drank en koffie. Nu drink ik eigenlijk nooit koffie maar om wakker te worden had ik de dag ervoor wel koffie gedronken. En we hadden de dag ervoor toko gehaald met paksoi erin.

Dus als ik het zo terug ga kijken is het misschien toch wel iets geweest met wat ik dan gegeten heb? Ik denk dat ik er toch maar op ga letten en kijken hoe hij het dan doet.

Onwijs bedankt voor de tips.

Enne mijn bevalling kwam opgang nadat mijn mannetje mijn onderrug had gemasseerd.... of het echt daardoor kwam weet ik niet hihi maar het is te proberen waard ;-) (en nog lekker ook dus zet je mannetje maar aan het werk :-) LOL.

Liefs Lianza

Geplaatst

Hoi Begina

Succes en wat vervelend dat je kleine is opgenomen is in het ziekenhuis.

Ik weet hoe het voelt en die tranen zijn heel normaal.

Gr. remci

Geplaatst

@begina, wat vervelend, nog geen uitslag. Hopelijk krijg je die gauw en weetje waar je aan toe bent...

Heeft jente inmiddels een zonde? Of kon t nog zonder? (hoop t laatste). Hier nog geen enkele tekens v.e naderende bevalling....

De vorige keer ook niet toen ik nr bed ging en paar uur later was ons mannetje er.... Kan ik me nu niet voorstellen...

@ lianza, bij ons zoontje kon ik gewoon alles eten (pittig, kool, enz)(had ik ook tijdens zwangerschap gedaan) maar bij sommigen om me heen hoorde ik echt dat ze t

Konden merken aan de baby ivm reactie zoals krampjes. Het is altijd de moeite waard. MAar ook dat fietsen met beentjes en met klok mee draaien... Succes!

En bedankt voor je tip! Zal vanavond m'n mannetje eens lief aankijken...

@remci, hoe gaat t net jou en de kleintjes?

En andere meiden hoe gaat t met jullie? AllemAal druk zeker?

Liefs Naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden