Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@lianza, ik leg nu ook steeds een kruikje in t wiegje om voor te verwarmen en daarna t kruikje op de dekens tegen Sam z'n buikje aan.

Hij lijkt dit heel lekker te vinden. Het is anders ook best koud zo vanaf je buik/borst t koude bedje in... Vandaag een dagje met bijna geen krampjes..

En afgelopen nacht ook heerlijk geslapen. 23:15u / 4:00 en toen om 7:30 wakker gemaakt. Ik heb wel wakker gelegen van ca 4:30 tot 5:30. Door t harde gekreun v ons mannetje.

Sam zelf lag heerlijk te tukken en had er geen last van... Hihi

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ naomi: jeetje hihi.. kreunt je mannetje zo erg dat je er zelfs wakker van ligt? Ik had die kleine vanmorgen op mijn buik liggen en zijn neusje zit vaak snel verstopt en paps lag naast me te snurken dus zo vader zo zoon haha. Jayden knort heel vaak, grappig geluidje. We hadden op zijn geboortekaartje Tijgetje staan die zijn naam had uitgehakt in een boomstam, maar we zeggen nu heel vaak dat we Knorretje hadden moeten gebruiken.

En heerlijk dat Sam een dagje geen krampjes had. Mijn man heeft weer vanaf 21.00 tot 01.00 snachts met hem in de woonkamer gezeten. Ik lag er al vroeg in (21.15) want ik was echt doodop.

Ik ga maar even eten en die kleine eten geven, zo naar CB....ben benieuwd....

Liefs Lianza

Geplaatst

Hoi meiden,

regelmaat is er wel, dat ze om de 3 a 4 uur eet, ik maak haar er niet speciaal wakker voor ze komt meestal zelf. Meestal 23/24u laatste fles en dan 3/5/8 etc. Verder gaat alles wel goed, heb het ritme nu meer te pakken ben ook iets minder moe. Ze is echt een lief meisje huilt alleen als ze een vieze luier heeft, kramp of honger. Ik moet vandaag ook naar het CB, ben benieuwd hoe ze het doet!

Geplaatst

Sheenara: wat fijn dat alles goed gaat met je kleine meisje. Hoe was het bij het CB?

Mijn mannetje gaat onwijs goed. Hij is nu 4 kilo en 54 cm. Dus in totaal 6 cm gegroeid. Hij verliest al wel wat van zijn bos met donkere haren. Jammer hihi, maar dat schijnt wel normaal te zijn. Waarschijnlijk ga ik bv ook weer afbouwen omdat het niet helemaal gaat zoals het moet gaan en ik er gewoon onrustig van word en ongeduldig wat weer weerslag heeft op die kleine. Dus een paar keer aanleggen per dag en verder flesje. Heerlijk relaxed. En dan wordt produktie vanzelf wel minder. Ga echt niet meer kolven want ook daar krijg ik de kriegels van. Ik kan niet wachten om weer aan het werk te gaan (ben ik nu ook wel maar ik wil echt even knallen met schilderen, heb het zo gemist) En Jayden hadden we opgegeven voor de opvang maar daar ben ik nog niet over uit hoor. Vind het moeilijk om hem naar de opvang te doen voor 2 dagen zodat hij daar op een kleedje kan gaan liggen met speeltjes terwijl ik die hier ook heb. Ik vind hem er echt nog veel te klein voor. Over paar weken hebben we intake dus ben benieuwd.

Hoe doen jullie dat?

Liefs Lianza

Geplaatst

Bij ons gaat Sanne straks 3 dgn naar een gaStouder.

Ook wij zijn bij het cb geweest. Ze is nu ca. 54 cm en 3885 gram. Verder alles goed.

Sanne komt ook om de 3-4 uur. 'S nachts meestal met 6 uur.

Geplaatst

Hey meiden,

Cb was goed, tenminste ze weegt nu 4280 en is 52,6cm. De rest van de tests (oor oog heup hart) konden niet gedaan worden want ze was te hysterisch aan het huilen nonstop. Dus nu moet ik over 2 weken terugkomen om het nog een keer te doen hahaha.

Wat betreft oppas als ik weer ga werken; ik ga vanaf januari werken dan is ze een halfjaartje en dan past mijn vader 1 dag op en mijn schoonmoeder 1 dag. Ik ga 3 dagen werken maar neem eerst nog ouderschapsverlof op voor een dag en hoef dus 2 dagen te werken totdat ze 2 jaar oud is. Nou en dan zie ik het wel weer wat ik verder ga doen.

fijne avond!

Geplaatst

Ja ik ben toch nog aan het kijken hoe ik het ga doen. De intake ga ik zeker doen maar nu krijg ik ook gelukkig al aangeboden dat mijn schoonzus een dag wil doen en ook nog een vriendin die wel een dag wil doen.... nou ik ga daar maar eens over nadenken. Dat ze daar hun vrije dag voor inleveren dat vind ik nogal wat zeg. Vooral schoonzus werkt zich een slag in de rondte met een aantal eigen bedrijven en dan wilt ze ook nog een dag doen? Voel me half bezwaard hihi maar ze is zo verzot op ons manneke. En mijn man is natuurlijk elke woensdag vrij (hij weet niet wat ie meemaakt hahaha in heel zijn werkleven heeft ie nog nooit een dag in de week standaard vrij gehad)

Sheenara, wat fijn dat je pas in januari hoef te beginnen, handig he die ouderschapsverlofdagen. En wat fijn dat het bij het CB goed is gegaan weer.

Simba, bij jou ook alles goed met die kleine zo te lezen... fijn hoor dat het ook bij jou bij het CB goed is gegaan.

Jayden heeft nu weer krampies dus het is weer feest vanavond... zoooooooooo zielig.... Boehoe.

Groet Lianza

Geplaatst

Vandaag een mooie, bijzondere dag gehad...

Sam is vandaag gedoopt en ik heb een lied voor hem gezongen in de kerk... (met een brok in m'n keel)

Zijn stoere broer mocht t water in t doopvont doen en de kaars aansteken. Hij was zo trots als een Pauw (en wij natuurlijk ook!)

Geplaatst

Dag kersverse moeders,

Heel leuk om te lezen dat iedereen het goed doet met de kleintjes. Was wel even schrikken met Ruben, maar hij doet het nu wel weer beter gelukkig.

Ik wilde eventjes een advies vragen ivm de kleertjes wassen. M'n moeder waarschuwt me dat ik absoluut een droogtrommel nodig zal hebben en het niet ga trekken met enkel een wasmachine en droogrek. Omdat ik in oktober uitgerekend ben, zal het droogrek vooral binnen moeten staan, want daar is het 20 graden, maar meestal zijn is (grote volwassen-) kleding wel op een dagje of 2 droog. Is dat te traag? Hoeveel wassen jullie en zijn jullie zelf ook van mening dat een droogtrommel echt echt onontbeerlijk is?

benieuwd naar de reacties,

Ellen

Geplaatst

Hoi Ellentrik,

Wij hebben helemaal geen droger en wonen heel klein. Ik was de ene dag een lichte en de andere dag een donkere was ongeveer en droogt gewoon aan een rek aan de deur. Hier droogt het goed als het goed weer is, als het vochtig weer is duurt het iets langer maar we hebben genoeg kleding voor hem (ook weer niet teveel want zo klein is hij er ook zo weer uit) dus ik ervaar het helemaal niet als een probleem. Maar jou kindje wordt geboren in oktober en ik weet niet hoe snel iets bij jou droogt. Het zijn kleine kleertjes dus idd met 2 dagen droog. Het is ook van stof wat snel droogt, dat babyspul hihi. Je zal het idd zelf moeten ervaren.

Wat geweldig voor je dat je kindje komt in oktober.... zo leuk!! geniet er nog even van dat ie nog lekker in je buik zit...is ook een hele bijzondere periode.

Naomi: gefeliciteerd met de doop van je kleintje... bijzonder

Liefs Lianza

Geplaatst

Ellentrik- ik heb wel een droger en ik zou het niet redden zonder maar dat is ook omdat ik het gewent ben denk ik! Als je genoeg pakjes hebt en vooral hydrofiele luiers is het geen probleem denk ik! Succes!!!

Hier alles goed al wil Jente overdag moeilijk slapen! 's nachts komt hij Om drie uur en dan half acht dus ik klaag niet. De laatste fles geven we dan ongeveer half elf! Wij gaan dan meteen op bed! Hoe gaat het bij jullie??

Liefs begina

Geplaatst

Naomi wat mooi dat je kleine nu gedoopt is, gefeliciteerd!

Begina herkenbaar je ritme, bij mij eigenlijk net zoiets, overdag heeft ze ook meer moeite met slapen.

Ellentrik ik heb jaaaaaren zonder droger gedaan en dan weet je ook niet beter, altijd een droogrek gebruikt. Nu heb ik al een aantal jaren een droger en ik zou er niet meer zonder kunnen, gebruik hem sowieso (soms meerdere keren) elke dag. Maar niet alles mag in de droger dus hang ook nog dingen aan het rek.

Geplaatst

Thanks, meiden. Het is dus een kwestie van organisatie en gezond verstand (en véél kleertjes haha). Ik denk dat ik voor de extra luiers en zo ga dan, want ik ben niet van plan om speciaal daarvoor een droger te kopen. Kan trouwens amper binnen in onze badkamer, we hebben al een toplader moeten kopen van wasmachine om plaats te besparen (en ja, dan kan een droger daar natuurlijk niet bovenop).

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ik ben erg blij met mijn droger!!!

Even wat lieve plaatjes...

Ze begint nu te lachen... als ze geen krampjes heeft :-S

[ATTACH=CONFIG]2117[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2118[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2119[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2120[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een prachtige foto's van jullie kleine meid!!! Nou hoor ik zal ook snel even foto's plaatsen!!! Op dit moment is ons mannetje overdag erg onrustig door alle krampjes! Dus niet veel kans om leuke foto's te maken!

Liefs begina

Geplaatst

aah wat een leuke foto's Simba, wat kijkt ze al wijs! Schattig he die lachjes, hier ook steeds vaker.

Begina zielig die krampjes,hopelijk gaat het gauw over. Ben benieuwd naar de foto's!

Geplaatst

Foto's foto's!! Leuk, leuk!! Ik zal er binnekort ok weer wat plaatsen.

@ simba, mooie foto's v jullie meisje. Hoe gaat t nu met voeden?

@ begina, zo zielig als je kleintje krampjes heeft, hartverscheurend!! Gebruik je al iets v cinababy of infacol? Simba, jij gebruikt infacol voor Sanne, toch?

@ sheenara, best ff wennen weer zo'n kleintje hè?

Elentrik en lianza, geen droger?. Ik zou niet zonder kunnen. Maar doe eigenlijk geen babykleertjes in de droger... Meer voor handdoeken, onderbroeken, sokken,

Hydrofiele luiers, witte (onder) t-shirts,enz. Kleren hang ik altijd op.

Hier gaat t allemaal wel aardig. Gister had Sam 's avonds even een echt huiluurtje! Zo kramp! Verder vindhij t heerlijk om bij me te liggen en is t wel eens lastig om hem

Overdag weg te leggen... Vaak gelijk wakker. Maar ook zo weer in slaap. (vooral als je hem pakt). Verder een tevreden ventje en lacht al echt heel duidelijk!! Z'n grote broer

Is nog steeds enorm trots op hèm, zo schattig!! Iedereen spreekt hij aan en zegt dat z'n broertje Sam in de kinderwagen ligt en dat ze even moeten kijken... Hihi.

T schiet dus niet op om over straat te gaan of boodschappen te doen! Hihi

Nou meiden geniet vd kleintjes en goed weekend

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2140[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2141[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2142[/ATTACH]

Hey meiden,

Hier ook een paar fotootjes van mijn schatje. Vanavond nog gehoord dat ik zo glunder als ik het over hem heb, dat ik een bepaalde "glow" over me heb hangen sinds ik mamma ben hihi. Lief he.

Fijn dat het bij iedereen zo lekker gaat!! Ik rol mijn bedje in...

Schrijf snel weer wat meer.

Wat een mooie foto's van Sanne, Simba... CUTE!! knuffelbaar hihi.....

Ik geef Jayden wel tig kusjes op een dag ....feel the love!! haha....

Groet Lianza

Geplaatst

Wij blijven een beetje tobben. Vermoeden dat ze verborgen reflux heeft. Maandag cb bellen en misschien even langs de ha.

1,5 - 2 uur na de voeding krijst ze echt als ze wakker is. Als ze slAapt zien we haar echt de melk wegslikken. Zo sneu...

Geplaatst

OOh simba wat vervelend. Ik twijfel ook wel eens of Jente misschien het ook heeft maar heb ook wel over koemelkallergie gedacht.. moeilijk hoor.

Hij slaapt niet zo heel goed vooral overdag en hij slikt heel veel na de fles. Verder kreunt hij de hele dag alles bij elkaar en ook tijdens de fles waardoor die er af en toe ook weer uitkomt. Heel vervelend. Hierdoor krijgt hij ook die krampjes denken wij omdat hij de hele dag druk zet! hebben jullie babys dat ook wel. Dat kreunen de hele dag???

Hij hoest en niest ook best veel hebben jullie dit ook??/ Maak me steeds zo zorgen en dat maakt weer onzeker! Heel vervelend. Misschien zie ik ook wel meer dan dat nodig is haha. Overbezorgde moeder!

Hierbij een paar fotos van mij grote trots!

[ATTACH=CONFIG]2146[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2147[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2149[/ATTACH]

Geplaatst

Meiden, wat een mooie foto's toch weer!!

Simba en begina, ik herken er toch ook wel veel van... Vooral t vele kreunen en t terug slikken vd melk. Af in toe ineens n gilletje.

Spugen doet Sam niet. Wel af en toe overlopen.. Dan komen er soms ook dikke vlokjes melk uit....

Ik moet woensdag met beide jongens naar t cb, zal het eens vragen. Maar echt krijsen/huilen doet hij niet.

Pas een keer een uur, maar verder heel eventjes af en toe. Wel kreunen. (je zou er schor v worden...)

Meiden, gaan we nog een date plannen? Mag evt ook wel bij mij thuis.. (woon in t midden vh land, Misschien wat gemoedelijker dan in een restaurant?)

Het is maar een ideetje..

Geplaatst

hoi allemaal

wat een superleuke foto's! Wat zijn ze alweer gegroeid he, van die bolle wangetjes enzo.

Wat betreft het spugen/kreunen; af en toe wel spugen, de fles gaat verschillend ze laat soms wat staan en soms lijkt het of ze nog honger heeft. Soms spuugt ze en soms is het een boertje en klaar. In het begin had ze veel last van krampjes dat ik twijfelde om een andere voeding te gebruiken maar het lijkt of ze er nu wel aan gewend is, ze drinkt wel af een toe in etappes de eerste helft en dan pas na een kwartier of langer (en een paar boeren later) de andere helft.

Morgen moet ik naar controle ziekenhuis voor de kleine (is standaard bij ons na een keizersnee/couveuse) en woensdag weer voor herkansing van de onderzoeken bij het CB. Ben benieuwd want iedereen zegt wat anders vind ik.

Date ben ik nog steeds voor in, lijkt me leuk de mama's en kleintjes in levende lijve te ontmoeten...

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een tijdje niet op het forum geweest. Ben namelijk zelf een beetje aan het tobben en de kleine ook.

Zelf heb ik last van paniekaanvallen. Heb daar nu medicijnen voor gekregen, hoop dat het snel beter wordt. Maar volgens de huisarts werkt het pas na een week of 4.

Verder heeft het kleine mannetje ook waarschijnlijk een verborgen reflux. Afgelopen nacht was het zo erg, dat ik hem niet in zijn bedje kon leggen. Elke keer zat hij te slikken/ verslikken.

Hij heeft al speciale voeding tegen het spugen, maar die helpt niet optimaal.

Als ik hem rechtop houdt, gaat het wel weer. Dus het grootste gedeelte van de nacht wakker geweest. Zit er helemaal doorheen...

Morgen maar naar de huisarts, want zo trek ik het niet. En mijn mannetje ook niet.

Verder groeit hij wel goed, is inmiddels al ruim 5700 gram en 60 cm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden