Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig gaat bij ons de nacht goed. Al heeft Sanne nu wel elke keer weer een nachtvoeding nodig.

Adriana, grootste tip voor de nacht. Bed schuin zetten. Dus of handdoeken onder het matras aan het hoofdeinde, of telefoonboeken onder de pootjes aan het hoofdeinde.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Begina, Wat een leuke foto's zeg!!! Schatje!!

Dat wegslikken herken ik niet bij Jayden (althans niet dat ik het door heb, maar dat zou je wel zo zien neem ik aan!), wel dat niezen. Dat doet ie wel vrij vaak. Af en toe gooit hij er ook melk uit omdat hij nu steeds meer melk krijgt maar soms krijgt hij het ook niet helemaal op. Hij is nu 6 weken en krijgt 115 cc. We hebben nu wel nutrilon omneo voor krampjes. Net een dag mee bezig dus of dat het helpt? Gisterenavond was het echt ellende en vanmorgen ook! We moesten op tijd op schiphol zijn voor een afscheid van mijn schoonzus en hij had zo een last dat we gelukkig nog net optijd waren daar. We wonen er gelukkig maar een kwartiertje vandaan maar zo zie je.... manneke gaat voor. Vind het gewoon zo zielig voor hem dat ie zo een pijn heeft.

Ik dacht echt vanmorgen dat er goed iets mis was omdat ie zo hard gilde en maar niet ophield. Vaak heeft ie namelijk last van krampjes in de avond. Verder drinkt hij heel goed. Het is echt idd om onzeker van te worden wat er dan aan de hand is als ie zich niet lekker voelt.

@ Adriana: Jeetje wat vervelend zeg dat je last hebt van paniekaanvallen en ik hoop voor je dat die pilletjes snel aanslaan. Een verborgen reflux lijkt me helemaal niet fijn. Ik hoop dat je mannetje snel wat beter gaat. Succes!

Ik ga weer even naar mijn mannetje... die heeft wat moeite om in slaap te komen de laatste tijd.

Groet Lianza en succes meiden... dat afspreken lijkt me leuk...moet even kijken hoe en wat met autorijden, nog steeds niet gedaan na de keizersnede... toch van de week doen hihi.

Geplaatst

Hey, ik zie nu pas dat m'n berichtje v gister niet geplaatst is....

@Adriana, wat vervelend dat je last hebt van paniekaanvallen! Had je hier ook al last van voor de zwangerschap/geboorte van Owen?

Ik meen dat je t er al eens eerder (hele poos geleden) over gehad hebt, maar dat kan ik ook verkeerd hebben....

Hopelijk slaat de medicatie snel aan. 4 weken duren erg lang als je er momenteel al doorheen zit..

Uit alle berichtjes blijkt toch wel dat bijna alle kindjes last hebben vd vervelende krampjes...

Hier valt t opzich nog wel mee, maar heb t idee dat Sam er ook steeds meer krijgt.

Woensdag naar t cb met beide jongens, ben benieuwd!!

Wat afspreken betreft; hebben jullie liever op n zaterdag of doordeweeks? Kan me voorstellen dat doordeweeks voor Adriana en sheenara (of remci?) misschien wat lastig is,

Want jullie hebben toch al schoolgaande kinderen? Of is jouw zoontje sheenara nog geen 4 geweest? Ben t ff kwijt...

Ik zou evt zaterdag 10 september kunnen... En jullie?

Groetjes

Geplaatst

Net bij het cb geweest jente doet het super en is nu aan het bijkomen van zijn prikjes! Zo zielig!!!

Schrijf snel meer!

Liefs begina

Geplaatst

Hoi Dames

Een tijdje niet meer op het forum geweest, erg druk gehad met de kleintjes. We hebben zo veel afspraken staan voor al de drie de kinderen ( kinderarts, fysio, cb enz. ). Heb nog 5 weken vrij en dan moet ik weer aan de slag ben erg benieuwd hoe het zal gaan met drie kinderen. Volgens mij is het dan rennen en niet stilstaan.

We zijn druk bezig om een andere auto te kopen, we hebben nu een auto waar niet al de drie de kinderen in passen. Hopelijk hebben we een andere auto voordat ik ga werken.

Krampjes en verborgen reflex komt ons heel bekend voor, Ilias heeft veel last van krampjes en verborgen reflex. We zijn nu hiervoor in behandeling bij de oestoepaat we hebben wel het idee dat het helpt. Voor degene die interesse hebben er zit een goeie in Breda. De zorgverzekeraar vergoed ook een aantal behandelingen.

Heb de berichten van de afgelopen periode gelezen en het is leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat met iedereen, los van de krampjes ha ha.

Afspreken zou ik ook graag willen, echter ik zou niet weten hoe ik dat in godsnaam geregeld moet krijgen met drie kinderen, kraamvisite, afspraken en geen auto waar al de drie de kinderen in passen.

Als jullie afspreken wens ik jullie veel plezier en hopelijk lukt het mij ook een keer om met jullie af te spreken.

Gr. remci

Geplaatst

Hè meiden een vraag! Jente is steeds heel onrustig en na de fles moet hij heel vaak nog slikken en wil wel bij mij slapen maar niet inse wieg! Verder moet hij veel huilen! Zit echt met mijn handen in het haar... Zou het reflex kunnen zijn???

Liefs begina

Geplaatst

Dat zou kunnen.

Een paar tips:

Redelijk rechtop de fles geven, en vaak laten boeren.

Na de voeding ongeveer een half uur rechtop houden. Bv boerhouding of rechtop leunend in je armen.

Bed en andere slaapplekken schuin zetten ca 30 graden.

Mocht dit nog niet afdoende helpen dan kun je ook nog johannes broodpitmeel (nutriton) door de voeding doen. Dat maakt de voeding in de maag dikker.

Maar ik zou eerst de andere opties uitvoeren.

Wij zijn vandaag ook naar de osteopaat geweest. Was mijn afspraak, maar afgestaan aan Sanne.

Ze heeft een kleine blokkade bij de darmpjes en bij de slokdarm en het schoudertje.

Volgende week nog een controle afspaak.

Geplaatst

Ik heb t idee dat hier toch best veel kindjes last hebben v krampjes of evt reflux..

Hier zie je steeds dat de voeding bij Sam terug omhoog komt, maar wel binnen blijft en dan weer wordt terug geslikt. Met af en toe kokhalzen en piepen, alsof hij bijna stikt...

Morgen moeten we naar t cb, dus geef ik t daar goed aan! Nou huilt hij er niet echt bij. Je ziet hem "gewoon" Herkauwen en slikken en er moeite mee hebben.

Heb t wiegje ook al schuin staan. Maar helpt hier nog niet echt.

@begina, erg zielig en vervelend voor je mannetje en voor jullie natuurlijk ook!! Hopelijk helpen de tips v simba en anders bij t cb of huisarts aan de bel trekken.

@simba, wat doet een osteopaat bij zo'n behandeling??

Geplaatst

Begina, dit zijn de tips die wij kregen van het cb.

Naomi, ik zal op een betertijdstip even aangeven wat de osteo gedaan heeft.

Geplaatst

Het betere tijdstip....

Ontbijt achter de kiezen en Sanne slaapt lekker....

Wat doet de osteopaat.

Eerst wil hij in een gesprek een hoop te weten komen. Hoe is de bevalling gegaan, hoe is het daarna gegaan, wat ervaar je bij je kind. Hij zal een hoop vragen stellen. Bedenk je dus even van te voren wat je nou eigenlijk ziet,hoort, en merkt aan je kind.

Daarna mocht Sanne op de behandeltafel.

Hij heeft eerst gekeken naar eventuele blokkades. Door het lijfje naar links en naar rechts te schuiven ziet hij of ze in 1 lijn meeschuift, of dat ze in een bocht mee gaat.

Hij bemerkte uiteindelijk dus dat het schoudertje wat stijf is. En dat er wat kleine probleempjes in de darmpjes zaten.

De slokdarm en de maag maken een tegenovergestelde draaiende beweging,op deze manier wordt de maag afgesloten. Als nu de slokdarm wat verkrampt is, kan het zijn dat deze beweging dus niet goed gaat. En dan sluit de maag dus niet goed.

Vervolgens heeft hij via haar schedeltje dit wat soepeler gemaakt.

Ze brulde dat het een lieve lust was. Best moeilijk om te zien,maarmet in je achterhoofd dat het vooreigen bestwil is, was het goed vol te houden. Zodra de blokkade weg was,werd ze drect stgil. Heeeel frapant.

Eigenlijk voelt een osteopaat heel veel, en door dan kleine druk uit te oefenen, kan hij die blokkades opheffen. Er wordt dus niet onwijs getrokken of gekraakt ofzo. Het ziet er soms wel heftig uit, maar is het niet. Dat weet ik uit eigen ervaring.Ik kom al 4 of 5 jaar bij hem.

Hier vind je meer info:

http://www.vanreininstituut.nl/a15.html

De meeste verzekeringen vergoeden een hoop!

Geplaatst

Wat Naomi beschijft doet Owen dus ook. Ik ben al een paar keer flink geschrokken hiervan. Dacht echt dat hij stikte, maar gelukkig was het na een paar (veeeel te lange) seconden weer over. Naar aanleiding van jouw verhaal , Simba, gaan we ook naar een osteopaat. (bedankt voor de uitleg!!)

Misschien heeft Owen ook ergens een blokkade, misschien veroorzaakt door de stuitligging. Hopelijk lossen we hier zijn reflux mee probleem op.

Nu gebruiken we tijdelijk Graviscon, maar dat is niet ideaal natuurlijk. Liever geen medicijnen..

En we geven speciale voeding: Enfamil AR, hierdoor geeft hij minder voeding terug.

Geplaatst

wanneer hebben jullie een afspraak?

Laat het over je heen komen, en laat je niet afschrikken door het huilen.

Ik hoor graag je ervaringen.

En misschien ipv de graviscon ook het johannes broodpitmeel proberen. Is geen medicijn, maar gewoon een verdikkingsmiddel.

Geplaatst

@ simba, bedankt voor je duidelijke uitleg!

@ Adriana, wat vervelend dat owen er ook last v heeft!

Ik ben vandaag nr t cb geweest. Ons mannetje weegt al 5300!! Heb t daar aangegeven, maar ze maakte zich totaal geen zorgen!

Ik moet t natuurlijk wel in de gaten houden... Maar zolang hij niet blauw aanloopt of juist wit weg trekt en slap wordt.... Uhm pardon mevrouw??

Sam huilt niet veel en lijkt een zeer tevreden mannetje, dus ik denk dat ze t daar op gebasseerd heeft... Wel wil hij veel bij je liggen, dan valt hij ook zo in slaap.

Toch maar een beetje gaan proberen om hem misschien wat vaker weg te leggen in wieg/box/wandelwagen.

Ik hou hem voorlopig ook echt nog wel bij ons op de slaapkamer. Liggen jullie kindjes ook nog bij jullie op de kamer of al op hun eigen kamertje?

Geplaatst

Ze ligt nog bij ons op de kamer. En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar al naar haar eigen kamertje te brengen.

Ze slaapt hier in de box, op het voedingskussen. In de wieg, of in de kinderwagen.

Geplaatst

Naomi, wij zijn van de week met Owen naar het ziekenhuis geweest voor dit probleem en daar vertelden ze hetzelfde als wat ze jou vertelden op het consultatieburo.

Ook Owen ligt het liefst bij mij en slaapt dan inderdaad zo. Op zijn bedje wil hij overdag niet. Ik probeer het wel steeds, maar het liefst ligt hij op schoot of in zijn wipstoeltje te slapen. Niet echt ideaal dus. Ook slaapt hij graag in de wandelwagen. Als ik al een paar meter loop, slaapt hij al.

Snachts slaapt hij in zijn wiegje bij ons op de kamer, zeker totdat hij geen voeding meer terug geeft. Durf hem echt nog niet op zijn kamertje te laten slapen.

Geplaatst

Ahhh, zojuist een lang bericht gemaakt, heeft t blijkbaar zo lang geduurd voordat ik er mee klaar was, dat ik inmiddels niet meer ingelogd stond...

Pech, bericht helemaal weg!!! Nu te moe om em nog een keer te tikken. Dus tot morgen meiden!!

Truste

Geplaatst

oooh Naomi dat had ik dus ook een heel verhaal en ja hoor niet meer ingelogd en weg bericht. Pfff had ook de kracht niet meer om van voren af aan te beginnen maar nu dus weer hopen dat dit berichtje blijft hangen ;-) Wat betreft het afspreken is volgende week denk ik een beetje kort dag voor iedereen, misschien in oktober? Je vroeg je vlg mij of ik een schoolgaande zoon had; ja mijn zoon is nl. al 17 dus die kan wel een paar uurtjes zonder me hihihi.

Remci leuk weer wat van je te horen, kan me voorstellen dat het erg druk is met de kleintjes, hoop dat je snel een passende auto vind :-)

De rest van de meiden; ik lees eigenlijk bij jullie allemaal over krampjes/reflux. Zielig zeg en lijkt me ook beangstigend en vermoeiend. Ik had wel in het begin met de kleine dat ze heel gulzig dronk en daardoor te snel teveel melk binnen kreeg en ook teveel lucht. Ze gaf toen ook best veel over en maakte heel enge harde boer/kokhalsgeluiden. Ik had toen de avent fles, op aanraden van iemand overgestapt op de s-fles van Difrax en wauw wat een verschil meteen, nergens last meer van! Wat ze wel af en toe nog heeft is dat ze uit het niets begint te huilen en echt snikken zo zielig dan pak ik haar op en is het weer gauw over maar toch gek. Bij CB was alles goed, ze is weer goed aangekomen en gegroeid. Ze ligt nu ook nog bij ons op de kamer en dat vind ik heerlijk, ik neem haar soms zelfs bij me in bed en slapen we nog een paar uurtjes verder neus tegen neus. Ze begint nu ook veel te lachen en geluidjes terug te maken, kortom we genieten volop!

Meiden, ik hoop dat jullie stuk voor stuk een oplossing/remedie voor de kleintjes vinden!! Goede nachtrust en tot gauw...

Geplaatst

Sorry meiden, kom steeds niet aan typen toe...

Hierbij wat foto's:

[ATTACH=CONFIG]2209[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2210[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2211[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2212[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2213[/ATTACH]

eerste x maxi-cosi Vrolijk zat 3 sep dagje strand

Geplaatst

Hoi Naomi wat een kleine schat!!!

Mooie foto's!!! Al naar het strand geweest met hem??? Was het wat te doen???

Hier gaat alles wel goed ben wel erg moe de laatste tijd terwijl Jente best goed slaapt maar toch... Slapen jullie kleintjes al door???

Liefs

Geplaatst

Ahhh wat een leuke foto's Naomi! Mooi kereltje heb je.

Begina ik ben ook echt moe hoor en de kleine slaapt goed maar nog niet door. Ze slaapt verschillend, soms vanaf een uur of negen tot een uur of 3 en soms komt ze weer om de 3/4 uur. Ze is nog best klein en vindt het koud en ruim in haar bedje dus wil graag een van ons in de buurt hebben ;-)

Geplaatst

@begina en sheenara, ik ben ook al erg moe... Sam slaapt 's nachts wel goed, maar komt wel voor 1 en heel soms 2 voeding (en). Het breekt je toch wel.

Onze oudste sliep al met 1,5 wk door...

Ook zijn we op zoek naar lastminute vakantie. Dus als ik aan t voeden ben snel de i-pad aan om vakantie te zoeken, met t gevolg zelf veel te lang wakker te zijn...

Ik zal blij zijn als we op vakantie zijn! Even weg vd drukte vd zaak! En hopelijk energie op doen door de zon!!

Sam z'n wakkere uurtjes zijn steeds tussen 19 en 22 u. Het zijn echt z'n hanguurtjes. Niet vervelend, maar wil dan lekker bij je zijn. Ach, lekker op de bank tv kijken en kroelen met

Je wondertje is niet verkeerd!! En daarna is hij goed moe! Hi hi

@ begina, strand ging prima. Was er pas vanaf half vijf, dus niet meer te warm. En we zaten op t gras gedeelte. Kleed neer gelegd en meneer heeft 3 uurtjes om zich heen liggen loeren..

Voor zover hij wat kan zien! We hebben er met wat vrienden gezellig De bbq aangestoken. Dus echt genoten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden