Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Naomi wat een lekkerding!!! Heerlijk!

Ik zal ook snel eens even een foto plaatsen van onze kleine vent!!! Leuk om foto's te zien van de baby's! Blijven plaatsen oké ha!

Liefs

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zal, als mijn laptop het toestaat ook weer eens een foto plaatsen.

Wat doen we trouwens.. Blijven we gewoon hier schrijven, of openen we een nieuw topic?

Ik kies denk ik ervoor om hier te blijven schrijven, want dan hebben we het hele verhaal nog vanaf het begin. Lijkt mij leuker. Kun je nog eens teruglezen naar je eerste posts...

Gut, wat waren we onzeker..

Geplaatst

Ha meiden, gaan we ook nog een poging doen om met kindjes af te spreken?

Zo ja, misschien handig om dan alvast wat data's te melden?

Of loop ik nou te hard v stapel?!? Hi hi

Volgens mij is Sam, de laats geborene v juli, maar wel de zwaarste op dit moment. Of zijn jullie kindjes allemaal flink gegroeid?

En op dit moment zwaarder dan 4500 gram?

Mij maakt t niet uit waar we schrijven... Vind t hier ook prima! Pas weer eens wat terug gelezen van onze begin tijd.... Bijzonder hoor!

Geplaatst

Ik vind hier doorschrijven ook prima hoor heb laatst ook vanaf het begin weer eens gelezen, gek dat we nu onze kleintjes hebben. Toch wel weer snel gegaan dan achteraf. Afspreken lijkt me ook leuk, wanneer maakt me niet uit eigenlijk kan meestal wel!

Nou nog even de kleine laten boeren en dan weer terug m'n bedje in ;-)

Groetjes Sheenara

Geplaatst

Een lekker toetje heeft Sam!! Afgelopen vrijdag zat Jayden op 3345 gram. Hij is alweer dik 3 weken oud joh! Wat gaat dat snel!! We gaan zo lekker even in mijn atelier koekeloeren. Ben er al zo lang niet meer geweest, naar mijn gevoel lijkt het maaaaaanden, lekker met de kleine naar buiten. Jayden ligt nu lekker te keuvelen op zijn speelmatje. Elke avond speel ik kinderliedjes af voor hem voor het slapen gaan via youtube (uit de ouwe doos zeg maar hihi ,uit mijn kindertijd...helemaal leuk!)

Enne het volgend "project" dient zich alweer aan. Jayden is geboren en nu gaan we druk op zoek naar een huis. Eind oktober moeten we hier uit zijn. Pittige tijden maar zooooooooo leuk!

Succes weer meiden met de kleintjes.

Lianza

Geplaatst

hehe.. mijn laptop doet het weer even....

deze foto wilde ik jullie niet onthouden. 1 van de eerste foto's...

[ATTACH=CONFIG]1942[/ATTACH]

Geplaatst

Lianza gaat snel he, leuk die kinderliedjes ga ik ook eens opzoeken. Op zoek naar een huis is ook weer spannend succes!

Simba wat een enorm leuke foto's zeg, schattig zo met t gezin.

Ik weet niet hoe zwaar de kleine precies is, vlg week voor t eerst naar CB dan hoor ik het wel.

Groetjes Sheenara

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe is het bij jullie allemaal? Wij gaan zo naar de ikea om een goede stoel te halen want ik loop zo te hannissen om een goede houding te vinden. Ik raakte er al gefrustreerd van (en Jayden ook) en ik gaf mezelf al de schuld dat die bv maar niet goed liep. Nu weet ik dat het gewoon niet goed zitten was op de bank en ik ga het nu proberen met een goede stoel. En ik heb zo een voedingskussen met kleine bolletjes erin. Vind het niet echt heel fijn maar misschien met een goede stoel komt dat wel goed. Ik ga het uit proberen.

Hoe doen jullie dat?

Liefs Lianza

Geplaatst

hier gaat het redelijk, maar daar houdt het ook wel een beetje mee op.

Sanne heeft toch door de week dat ik niet mocht voeden een tepel/speen verwarring gekregen. Madam sabbelt aan de borst

Gisteren was ik helemaal over mijn toeren. Sanne krijssend van de honger na een voeding en ik jankend erboven.

Van 8.30tot bijna 11.00 bezig geweest met 1 voeding. Van ellende 30 ml kv erachteraan gegevene, en dat was nog niet genoeg.

Een aantal keer belde JW, en elkekeer zat ik te janken aan de telefoon. Hij heeft dus even hulptroepen ingeschsakeld. en ik een lactatiedeskundige gebeld, Die kwam gelukkig nog dezelfde middag.

We hebben een aantal tips gekregen en het gaat nu wel beter.. Vanochtend had ze een goede voeding. Maar het blijft lastig.Zodra ze een mindere voeding heeft, merk ik dat ik meteen al onzeker word.

Ik hoop dat we het vol kunnen houden.

Verder heeft ze best last van krampjes momenteel,met als gevolg,dat ik\of voed,of rondjes met haar loop, ofmet haar op de bank lig. Geslapenheeft ze eigenlijknog niet vandaag.

Hoeveel slapendie van jullie overdag?

Dinsdag is ze weer gewogen en ze wastoen 3555 gram,maar ja, dat was wel na een week kv.

Volgende week weer heen.

Geslaagd voor een stoel Lianza? Ik vind het ooklastighoor,\om een goede houding te vinden..

Geplaatst

Als ik in bed zittend voed, krijg ik last v rug en nek. Beneden op bank/stoel geen last van.

Sam pakt en drinkt als een tierelier, maar de melk komt er ook veel te snel uit... Met gevolg dat hij veel lucht binnen krijgt, de hik heeft of zich verslikt.

Hij hoest dan ff flink en drinkt zo weer verder. Hij is erg relaxed. Alleen afgelopen nacht wel een uur met hem gezeten ivm krampjes....

Als je hem dan weg legt, strekt hij zich meteen en kreunt alles bij elkaar... (niet eens echt huilen). Houd je hem bij je, zo klein mogelijk in elkaar "gedrukt"

Dan is er niks aan de hand. Over t algemeen kreunt Sam wel veel, ook als hij relaxed is of slaapt, dit deed onze andere zoon ook altijd... Raar kwaaltje...

Misschien proberen ze hun snurkende vader na te doen?!?! Hihi. Stoere broer is nog steeds ontzettend lief voor z'n broertje, maar wordt wel hyper bij veel visite.

Gaat zich dan lekker uitsloven enzo. Verder heb ik er geen kind aan. (tot nu toe)

Wel apart dat we nu in een hele andere "taal" met elkaar spreken... Nu we moeders zijn!, hihi. Heerlijk gewoon!!

Nou meiden succes met bieden en er een goede weg in te vinden.

Liefs naomi

Geplaatst

Hoi meiden,

Lianza nog een goede stoel gevonden? Ik heb ook zo'n voedingskussen met bolletjes maar vind dat hij zo snel wegzakt/"leegloopt" en ik geef de fles dus kan me voorstellen dat het met borstvoeding vervelend is als je geen goede houding vindt. Succes ermee!

Simba wat sneu dat het niet zo lekker gaat met bv hoop dat het gauw beter gaat.

Naomi fijn dat het lekker loopt ook met je andere zoontje allemaal. Grappig die geluidjes lijkt me. En klopt wat je zegt we spreken nu een ander soort taal he hahahaha.

Slapen doet de kleine wel ok, slaapt soms wel licht en wil het liefst in mijn armen liggen. Verder om de 3/4/5 uur flesje geven, pauze, boeren verder en dan valt ze meestal in slaap waardoor ze ook niet alles opeet. Snachts vind ik het wel frustrerend af en toe omdat je soms een uur bezig bent met het hele proces waardoor je slaaptekort zich opstapelt en overdag kan ik eigenlijk niet echt slapen. Voordat ik me een beetje uitgerust voel is het meestal een uur of 11 en dan na haar flesje als ze slaapt ga ik douchen etc. Moet nog even wennen aan het ritme en er wat handiger in worden.

Liefs Sheenara

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties. We hebben een stoel gekocht bij Ikea en het werkt echt supergoed.Zit onwijs goed. Hahaha kind mee en daar gewoon testen. Nee niet met borstvoeding (vind het toch een vreemd iets om dat in het openbaar te doen ahum) maar gewoon met een flesje. De voedingskussen erbij denken (inderdaad die bolletjes voedingskussen, leg hem met lege gedeelte in mijn rug om te klemmen en het andere gedeelte is dan hard wat je kan vormen, loop er ook vaak mee te klungelen maar het gaat ook wel eens goed haha) en ik vond het helemaal geweldig. 's avonds gelijk getest en toen was het nog even aanklooien hoe en wat. Maar vandaag ging het echt heel goed. Ik blij, Jayden blij en mijn man ook blij hahaha. Fijn hoor.

Ik geef hem eerst de borst en daarna flesje na omdat ik nooit weet hoeveel dat hij binnenkrijgt. Ik zat al met de gedachten om te stoppen met bv maar ik vind het toch ook een heel mooi iets. Heb alleen nog aanlegpijn maar verder geen pijn gehad. Dus het had wel degelijk met de pijn te maken met hoe ik zat en ik leg hem ook minder aan, dat moet ik weer een beetje op gaan bouwen. Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn gaan nu, hij krijgt in de nacht flesvoeding, in de ochtend bv, de rest flesje en in de avond bv. ~Moet het weer op gaan bouwen, en hij vind het niet erg zo te merken aan hem. Hij is een tevreden mannetje gelukkig en niet meer zo driftig omdat we allebei meer wennen aan elkaar en hoe we het doen. Heel fijn.

Net weer bv gegeven en dat ging zonder slag of stoot. Wel merk ik als ik heel moe ben dat ik dan minder geduld heb...erg irritant want kan dan best boos worden terwijl hij er niets aan kan doen. Niet eerlijk dus. Moet echt dan tot 30 tellen. Vind het zo moeilijk om hem te horen krijsen en driftig worden. Maar tralallala vandaag dus niet!! Heerlijk. Goede boertjes erachteraan maakt het helemaal af.

Darmkrampjes zijn nog steeds heel vervelend maar ook een warm kruikje in zijn bedje voorverwarmd en later bij hem werkt ook wel. En dat infacol gebruiken we nog steeds en dat werkt ook goed.

Sheenara: wat vervelend dat je overdag niet kan slapen om wat in te halen. Fijn als er straks een ritme is zodat het allemaal wat lekkerder loopt. Het is gewoon even zoeken in het begin he. Het heeft ook wel wat want je leert je kindje echt kennen. Althans zo ervaar ik het. Maar aan de andere kant ook slopend. Mijn man die vangt de nachten op. Ik herstel gelukkig erg goed van de operatie. Hoe is het met jou met je herstel? Gaat het goed?

Simba: Hoe gaat het met jou met bv?

Naomi: Lekker aan het genieten van je kindjes?

Hoe is het eigenlijk met Saskia?

Liefs Lianza

Geplaatst

Ha meiden,

Hier vandaag een feestje gegeven voor de kids! Verjaardag voor de 1, geboorte vd ander.

Alle vrienden waren weer terug v vakantie, dus een dolle drukke, maar gezellige boel!!

Sam heeft voor de drukte voeding gehad, gedurende t feest geslapen en toen er nog wat laatste mensen zaten, de volgende voeding!!

Hij heeft even de ideale baby uitgehangen! Hihi. Ook wel lekker, want zo is hij niet v arm naar arm gegaan...

De oudste was wel een beetje hyper. Maar heb t liever in 1 x druk, dan telkens weer!

Volgende wk wordt Sam al gedoopt. Na de dienst komt er dan allemaal familie, dus weer druk, druk, maar dan hebben we t ergste ook al gehad.

Zo af en toe nog wat "losse". Visites, zoals buurtjes enzo maar is ook wel weer gezellig en kun je wat meer verspreiden.

@lianza, fijn dat je nu een goede stoel hebt gevonden! Ik zie je zo zitten, daar in de Ikea.... ;-)

@shhenara, heel herkenbaar, ben je 's avonds moe, maar dan moet of doe je toch nog weer heel veel dingen, waardoor je er weer later dan gepland in ligt

En dus korter kan slapen...

Ik ga de kleine nu vd borst afhalen en in de wieg leggen. Even tandenpoetsen en nr bed...

Truste dames!!

Geplaatst

Lianza; lekker dat het zo goed gaat met de stoel haha, het is zeker allemaal even wennen maar ik begin er aardig handig in te worden ;-)

fijn dat je goed herstelt ook, ik herstel ook goed. De eerste 2 weken waren pittig, nu doe ik zo goed als alles weer. Voel soms met draaien of opstaan wel een gevoelige plek in mn buik nog.

Naomi; leuk feestje met de boys gevierd! Mooi dat Sam volgende week gedoopt wordt, en van die visites verspreiden snap ik, ik werd er ook een beetje tureluurs van dat er elke dag weer visite kwam. Wel logisch natuurlijk maar soms is een dagje rust ook wel lekker.

Simba; bij mij vervelde ze alleen de eerste paar dagen, goed ingevet elke keer na het badje en het was gauw over.

Geplaatst

Hè meiden hoe gaat het?

Hebben jullie al regelmaat en een schema? Ik probeer nu een beetje regelmaat aan te brengen maar is niet makkelijk zeg! Verder gaan we proberen het zoveel mogelijk op zijn eigen kamertje te laten slapen. Doen jullie dat ook al???

Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit doen.

Liefs begina

Geplaatst

Bv gaat gelukkig weer helemaal goed!!

Hier slaapt Sanne nog bij ons op de kamer. En dat vind ik ook nog wel prettig. Dan hoor ik tenminste wanneer ze honger krijgt.

Maar een echt schema hebben we niet. Overdag slaapt ze in de box en de tussen de middagtuk eventueel in de wieg als ik alleen ben.

'S avonds ga ik dan naar bed, en dan slaapt e nog even in de box en daarna neemt JW haar mee naar boven.

Maar we voeden een beetje op veroek, maar ook een beetje op ons verzoek. Oftewel, soms naken we haar wakker voor een voeding.

Geplaatst

Ha meiden,

Ik maakte de eerste 1,5 wk Sam overdag elke 3 uur wakker voor een voeding. 's nachts gaf ik hem wanneer hij er zelf voor kwam.

Toen de dame vh consultatieburo kwam, zei ze me dat ik Sam wel om de 4 uur mocht gaan voeden ivm z'n goede groei en gewicht.

Nu krijgt hij dus overdag elke 4 uur (wakker maken) en 's nachts komt hij zelf. Vandaag kwam hij wel een keer eerder dan de 4 uur, dus dan geef ik hem ook wel.

Beetje lullig om te zeggen dat ie nog een uurtje moet wachten.... Hihi

Onze Sam is net als zijn broer toendertijd een echte kreunbeer!, war een geluid komt er uit hem tijdens z'n slapen...

Ik denk wel dat ik binnekort gavproberen Sam met z'n middag slaapje in z'n ledikant te leggen.

Kan hij vast aan z'n kamertje en bedje wennen. En dan 's nachts wel in z'n wiegje! Overdag slaapt hij of in de kinderwagen, of in de box.

Verder alles goed meiden? Al zin om een datum te gaan prikken??

Groetjes

Geplaatst

Hoi Naomi,

Wij maken die kleine ook om de 3 uur wakker. Morgen moeten we naar het CB dus ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Die krampjes zijn nog steeds aanwezig. Wel helpt het om een kruikje in zijn bedje te leggen om voor te verwarmen en daarna ook nog bij hem te leggen. Maar het blijft zo zielig he.

He dat is eigenlijk wel een goed idee om hem zo af en toe in zijn ledikantje te leggen. Hij slaapt nu vooral in zijn wiegje en soms leggen we hem tussen ons in, in de snuggle nest. Dan kan je niet op hem komen te liggen :-). Dus hij kan ook met snuggle nest in zijn ledikantje. Geeft hem ook een veilig gevoel denk ik zo.

We hadden de box al een aardige tijd staan voordat Jayden kwam. Maar we hebben nu 2 keer de katten erin betrapt. Prinsheerlijk te slapen!!! Verdorie...dat is niet de bedoeling. Dus hups weer ballonnen en folie erin maar ja... dat is ook niet echt leuk. Dus weet iemand of er iets is om je box af te schermen voor als hij er niet in ligt? Anders google ik het wel even.

Ja afspreken lijkt mij ook wel leuk denk ik... geen idee omdat ik nog steeds geen auto rijd. Nog niet geprobeerd althans.

Liefs Lianza

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden