Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi

Onze kleintjes slapen soms door, maar komen regelmatig voor een speen.

Over drie weken moet ik weer werken en dat is wel spannend. Ben erg benieuwd hoe de kleintjes het gaan doen op de opvang.

Het is overdag wel erg druk, Ilias wil overdag niet / niet veel slapen en dat is soms wel slopend. De afgelopen week wel meer genoten van de kinderen voordat je het weet zijn ze groot.

Volgende week staat er weer een behandeling gepland bij de osteopaat hopelijk gaat het dan wat beter.

Gr, remci

Geplaatst

Naomi...wat een schatje zeg! Mooie foto's....

Oktober een afspraak plannen... euh weet ik ook niet....denk dat het dan heel erg druk is met het huis. We hebben nog steeds niets maar dat komt toch echt de komende weken omdat we er toch echt aan het eind van okt uit moeten zijn hahahaha. Druk? Nee hoor, valt best mee!!! Jayden gaat hier geweldig. Hebben echt niets te klagen en dat is heel fijn na een aantal jaren aanmodderen enzo natuurlijk. Druk maar ook een bepaalde rust, zo trots op ons mannetje... zo heerlijk om zijn mama te zijn :-)

Gelukkig gaat Jayden maar 1 dagje naar de opvang want mijn schoonzus gaat oppassen op de maandag! Echt helemaal geweldig.

Hij slaapt goed door, alleen in de middag wat moeilijker, maar las bij jullie dat het ook wel het geval is?

Gisterenavond had hij zijn laatste flesje om 21.30 en kwam vanmorgen pas weer om 02.30 en om 6.00. dus gaat goed.

Hoeveel cc zitten jullie op het moment?

Veel succes meiden.

Liefs Lianza

Geplaatst

Onze vakantie is bijna geboekt.... We moeten er wel mee opschieten, want we willen/kunnen ivm de zaak, alleen vanaf volgende wk weg!!

Wat zal ik blij zijn er even heerlijk een weekje met manlief en kids tussen uit te zijn. Hij is na de dag v bevalling geen 1 dag meer vrij geweest. (behalve de zondagen,

Maar dan kregen we ook vaak visites) De bedoeling is een weekje nr Mallorca. Even wat energie op doen door de zon (hopelijk)

Vandaag heb ik al een half dagje op de zaak gewerkt.. De jongens zijn bij de oppasmoeder geweest.

De oppasmoeder is voor ons natuurlijk al heel vertrouwd, maar voor Sam was t natuurlijk de eerste keer..

Toen ik ze weer op kwam halen was t eerste wat ze zei; wat heb jij toch 2 heerlijk tevreden mannetjes!! Was helemaal trots en blij.

Fijn dat de eerste keer goed is gegaan.

Wanneer moeten jullie beginnen met werken en hoeveel dagen gaan jullie dan werken?

@lianza, begrijp ik nou goed dat jullie je oude huis verkocht hebben en nog geen nw huis hebben gekocht?.

Waar ga je dan tijdelijk bivakeren? Je maakt t wel spannend zeg!,

Hier slaapt Sam van ca 22u tot 4u en dan komt hij weer om 8u. Ik wil hem liever wat later nr bed hebben, maar hij is de tijd ervoor zo wakker,

dat hij erg moe is en me dat me dat dus niet lukt.

Gaat verder t voeden bij iedereen goed?

Groetjes

Geplaatst

@Naomi qua afspreken kan ik in principe elke dag wel in oktober, misschien is voor de rest weekend makkelijker (als men alweer werkt)

wat een lekker vooruitzicht een weekje naar de zon! Ik ga als het goed is vanaf januari weer werken en dan voorlopig 2 dagen p/wk

@remci jij hebt alles dubbel natuurlijk. Mijn kleine vraagt ook om de speen als die eruit valt slaapt ze soms verder en soms niet dan moet ik hem weer geven.

Spannend dat je over 3 weken weer moet gaan werken.

@Lianza ik hoop dat je gauw een ander huis vindt, succes bij het zoeken. Met de fles zit ik op 120cc en met poeder rond de 135. Dat is vrij veel zei het CB aangezien ze ook nog rond de 7 voedingen krijgt, soms 6 maar zal woensdag eens vragen bij CB hoe of wat.

hier gaat alles lekker de kleine is superlief en lacht heel veel en kijkt/luistert heel aandachtig als ik tegen haar praat of zing en ze maakt dan ook geluidjes terug. Woensdag haar eerste prikjes; zo zielig!!

Geplaatst

Hè hè.. Jente drinkt nu vijf keer 180. Dus 200 met poeder! Hij lust die melk wel maar hij krijgt als het meezit om 22.00 uur de laatste fles en komt dan om half zeven maar soms ook acht uur!!! Helemaal top!

Sterkte en genietse allemaal!

Geplaatst

Hier gaat het ook weer beter

Sanne zit nog op 6 voedingen, maar slaapt wel af en toe van 21.00 tot 6.00 das dan echt even luxe en ben ik weer even bijgetankt.

Het enige dat jammer is, is dat ze de speen nauwelijks accepteerd. Wij zijn dus vaak een speen van respectievelijk 54 of 74 kilo. En dat is overdag wel eens lastig.

In oktober afspreken lijkt mij ook het praktischte (?), en dan nog de vraag waar. Ik geloof dat bijna iedereen die mee wil in het westen woont toch?

Geplaatst

Owen drinkt nu 5x 130 en slaapt snachts van 23:00 uur tot 06:30 uur. Hij gaat om 19:30 uur naar bed en dan maak ik hem wakker voor zijn laatste fles en ook weer voor zijn ochtend fles. Om een vast schema aan te houden o.a. ivm het naar school brengen en halen van mijn dochter. Hij weegt nu trouwens 6 kg.

@Simba: onze dochter heeft nooit een speen geaccepteerd, dus we hoefden het ook niet af te leren. heeft ook zijn voordelen. Maar voor jullie wel lastig nu.

Geplaatst

Sheenara.... succes morgen met de prikjes. Wij moeten ook met Jayden morgen zijn prikjes halen. We lopen best gelijk met sommige dingen, grappig. Ik werk inmiddels 1 dag in de week in mijn atelier en de rest van de dagen veel thuis, soms ook werken tussendoor als de kleine slaapt.

Volgende week heeft hij een paar uurtjes wennen op het kdv en vanaf 1 oktober gaat hij op de vrijdag naar het kdv. Gelukkig maar 1 dagje inmiddels.

Naomi...ja klopt, het huis is verkocht en we hebben nog niets anders. Dat geeft een beetje stress maar laat me ook maar niet gek maken en vertrouw erop dat we tegen die tijd wel een huis hebben. Komt goed.

Wij hebben nu ook zijn voeding iets verhoogd omdat hij ineens om de 2.5 kwam. Nou dat vond ik zo vreemd dat we hem nu 150 geven (dus 165 drinkt) om zo de voeding te rekken en dat gaat aardig. Hij komt al geregeld om de 4,5 - 5 uur. Vind het heel stoer van hem. Ik zit nu dus een beetje uit te vogelen wanneer ik dan zijn laatste voeding moet geven. Hij heeft nu net om 20.30 gehad en wil hem dus voor 00.00 uur zijn laatste hebben gegeven maar dan zit er dus wel weinig tijd tussen. Hij komt 1 keer in de nacht, of 's ochtendsvroeg...ligt er maar net aan wanneer hij zijn laatste voeding in de avond heeft gehad.

Maar het is een schatje, ben zo onwijs blij met hem. (hoe vaak heb ik dat nou al gezegd hahaha hart stroomt over van liefde, maar dat herkennen jullie natuurlijk wel)

Jayden krijgt wel een speentje. Hij had er een paar van difrax maar sinds ik die van bibi heb gegeven wilt hij die alleen nog maar. En sabbelen joh...haha vind het zo hilarisch. Heb er een filmpje van gemaakt omdat ie dan geluidjes maak waar ik om moet lachen. Sabbelt soms alsof zijn leven er van af hangt. (en straks laten we die dan door een goede fee ophalen ofzoiets? hihi... lol)

Succes meiden en veel liefs van Lianza

Geplaatst

Hoi Lianza grappig dat we gelijk lopen, de kleintjes schelen natuurlijk ook maar een dag. Jij (jullie) ook heel veel succes morgen met de prikjes.

Herken ook die sabbelgeluidjes met de speen hahahaha ben ook benieuwd hoe we er straks weer vanaf komen maar dat zien we dan wel weer ;-)

Geplaatst

Hoi Sheenara,

Hoe was het bij jou vandaag bij het CB met prikken? Hij was weer heel erg lief en natuurlijk even gehuild bij het prikken. Het is ook niet niks om prikjes in je beide beentjes te krijgen. Zielig hoor. Hij is ook een beetje van slag. Duurt even voordat ie slaapt en mijmert ie. Een ander geluidje dan dat ie normaal heeft als hij moet slapen dus kan me voorstellen dat hij er last van heeft. Bij temperaturen had hij 37.7.

Hij ligt nu weer lekker te slapen en heb echt wel even een tijdje bij hem gezeten. Gewoon er even zijn.

Liefs Lianza

Geplaatst

Zielig is het hè! Jente heeft ook veel geslapen op de dag van de prik en de volgende dag huilde hij veel! Ik heb veel met hem geknuffeld die dagen! Lekker vertroeteld!

Moeten al bijna weer voor prik twee zie er best tegenop vind het zo zielig! Morgen gaan mijn vriend en ik een dagje samen weg ivm zijn verjaardag. Jente gaat dat naar zijn moeder. Heb er zin in maar zie er ook wel erg tegenop! Ga hem vreselijk missen denk ik! Hoe voelen jullie dat?

Liefs

Geplaatst

Hoi Begina,

Morgen gaan wij ook voor het eerst samen een avond weg. Wil er gewoon alvast aan wennen om niet te krampachtig er voor hem te zijn of alleen bij hem te willen zijn. Dan komt een vriendin bij ons oppassen. Ik breng hem niet weg, ze komen maar gewoon lekker thuis als mensen komen oppassen. Hij is veel te klein vind ik om te gaan zeulen met hem. Dus ik vind het wel spannend. Lekker in zijn eigen omgeving vind ik wel net zo fijn.

Ojee prikje nummer 2. Nou succes dan hoor! Het is inderdaad wel zielig, maar het is voor een goed doel he ;-)

Groet Lianza

Geplaatst

Ahhh ging goed bij CB alleen even gehuild en thuis was ze wat huilerig en iets meer hangerig. Vond het best zielig en wou ook niet kijken. Vandaag heeft ze eigenlijk nergens last van misschien iets gevoeliger bij haar beentjes. Wat betreft het weggaan, wil haar ook nog niet echt missen. Vandaag voor het eerst 2 uurtjes bij mijn zus gebleven dat ging goed maar ooww wat miste ik haar alweer hihi. En dan vind ik het gewoon heerlijk om haar weer te zien en te knuffelen en te merken dat ze me al herkent.

Liefs Sheenara

Geplaatst

Sheenara, wat fijn dat het goed ging bij het CB en bij je zus. Kan me zo voorstellen dat je haar dan alweer miste.

Wij waren vrijdagavond de hort op en toen we uitstapten dacht ik al gelijk oja Jayden uit de auto halen.... onee, die is niet mee hahaha.

Bij oppas ging het heel goed, die kwam overigens lekker bij ons thuis. Was blij hem weer te zien maar het was ook heel fijn even met z'n tweetjes weg geweest te zijn.

Fijne avond allemaal nog meiden .... het wordt toch alweer wat rustiger hier he... iedereen heeft het druk met de kleintjes :-)

Vind het wel heel leuk dat we nog contact hebben zo.

Groet Lianza

Geplaatst

Hoi Dames

Leuk om te lezen dat het goed gaat met iedereen.

Sheenara je hebt gelijk drie kinderen is even wel even wennen, over twee weken moet ik alweer werken. Het is een beetje raar om te gaan werken en heb nog wel kraamvisite.

We hebben de opvang geregeld, nu alleen nog de kinderopvangtoeslag regelen.

de kleintjes zijn aan het huilen tot de volgende keer.

Gr. remci

Geplaatst

Hallo meiden,

Gister of eergisteren weer een heel verhaal getikt en ja hoor, toen ik t wilde plaatste had t blijkbaar weer te lang geduurd.... Berichtje weer weg! Ahhhhhhhh

Wie geeft er eigenlijk ook nog steeds borstvoeding? Jij simba?

Ik heb t idee dat bijna iedereen flesvoeding geeft en deze kindjes allemaal door slapen... Mmmmmmm

Ik moet zeggen dat Sam maar 1 x komt 's nachts en hij ook zo weer slaapt, dus opzich niet veel moeite.

Maar onze andere zoon sliep met 1,5 wk al door en dat was toch wel erg luxe!!

Ben de laatste week veel bezig geweest met het zoeken en boeken van een vakantie. (vandaar niet veel hier geweest) Gister dan eindelijk geboekt!

We vliegen woensdag aanstaande naar Mallorca! Heb er zin in! Ben wel benieuwd hoe t nu zal gaan met 2 kids...

Morgen nog (helaas) een ochtendje werken, daarna wasjes draaien, boel opruimen, koffers pakken en dan...

Ahh, de eerste prikjes zijn al gezet bij de meeste. Sam moet na onze vakantie (dus iets later) ben benieuwd!

En het werk komt voor de meeste ook alweer in zicht....

Lijkt me leuk om jullie in oktober eens in t echie te gaan zien... Misschien maar vast een datum prikken?

Een goede nacht gewenst!

Liefs Naomi

Geplaatst

Naomi, als jke bij het inloggen het vinkje aanzet 'ingelogt blijven' dan heb je dat probleem niet.

Sanne krijgt nog borstvoeding, maar slaapt het merendeel van de nachten door. Vanacht van 22.00 tot 05.45.

Vanmiddag moeten wij naar het cb voor de prikjes. Wel balen dat nu net nu JW vooe 2 dagen op cursus is en dus niet thuis komt. Ik hoop dat Sanne geen last krijgt van de prikjes.

Geplaatst

Lianza leuk dat het avondje uit zo goed ging qua oppas, toch prettig om te horen als je weer thuiskomt toch? Klopt dat het hier wat rustiger is, maar je hebt gelijk leuk dat we nog met zn allen schrijven af en toe.

Remci, lijkt me zo gek om weer te moeten werken. Gelukkig hoef ik voorlopig nog niet. Wel grappig dat je nog kraamvisite krijgt.

Naomi wat heerlijk om nog op vakantie te gaan!!! Ik had ook zo graag gewild maar het zit er dit jaar voor ons even niet in. In ieder geval wens ik je een heel fijne tijd.

Simba alles ok gegaan met Sanne dr prikjes?

Wat betreft het afspreken: lijkt zaterdag 15 oktober jullie wat?

Geplaatst

@ sheenara, bedankt. Ik geloof dat ik alles nu wel klaar heb... (koffers e.d.). Wat moet je toch weer aan veel denken... Vit k, vit d, zetpillen, enz, enz.

Zal blij zijn als we eenmaal op bestemming zijn. Dan kan t echte genieten van/met ons gezinnetje eindelijk beginnen!! Eindelijk eens even met z'n viertjes, heerlijk!!

@ simba, hoe gaat t met jullie kleine meid, na de prikjes?

@ remci, nog steeds veel kraamvisite? Ik heb t dit keer in 2-3 x grotere groepen gedaan... Dus verder weinig visite meer... Bevalt me prima!

Komt zo af en toe nog wel eens wat langs, maar misschien 1x in de wk hooguit. En bijna werken, succes!

@ lianza, lekker genoten v je avondje uit!

In ben de komende 10 dagen even niet op t forum te vinden.. Maar wanneer ik terug ben, meld ik mij weer!

15 oktober zou ik wel kunnen afspreken. Waar zullen we evt afspreken en wat gaan we doen?

Liefs Naomi

Geplaatst

Simba: hoe is het gegaan met de prikjes? Ik hoop idd dat ze er niet alteveel last van heeft gehad.

Naomi: ik geef geen bv meer. Werd er zo chagie van in de zin van ongeduldig...ja hoe leg je dat uit, het was geen onwil maar ik trok het niet helemaal. Ook in mijn achterhoofd hoe ik dat dan in atelier moet gaan doen, zag dat niet zitten. En dat kolven, daar werd ik zo kriegel van, voelde me echt een melkkoe..... Nou wil ik niet zeuren hoor want ik vond het echt geweldig dat ik mijn mannetje dat in het begin kon geven. Ben daar heel trots op. Maar dit werkt voor beide uiteindelijk beter want ik "gefrustreerd", hij natuurlijk ook... en dat wou ik niet.

ow ik lees net dat je in Mallorca zit nu...wat vervelend zeg!! hihi...er lekker van genoten... gun het je helemaal!! (eigenlijk mezelf ook wel een beetje hihi maar helaas, dat zit er even niet in)

Jayden slaapt redelijk goed door. 5 voedingen nu op een dag en in de ochtend weer. De laatste voeding is rond 19.00 uur.

Ow Jayden is deze week begonnen aan zijn wenperiode bij het kdv. Ik had buikpijn in de ochtend. Wel 100 redenen bedacht waarom ik dit in hemelsnaam deed. En natuurlijk had hij er niets van en was blij toen ik hem weer op kon halen.... morgen weer maar dan ietsjes langer.

Het avondje uit was heerlijk. Lekker naar Utrecht geweest naar de Art Fair...smullen dus.....

Schoonzus stond er ook dus was gezellig.

Succes meiden!

Liefs Lianza

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey wat is dit nou??

Ben 10 dagen weg geweest en denk heel wat terug te moeten lezen... staat er maar 1 berichtje na die van mij!!

Gaat alles wel goed meiden?? ;-)

We hebben er een heerlijke vakantie op zitten! Heb echt genoten van m'n mannetjes!!

Tijdens de vlucht hebben ze heerlijk geslapen. en Sam sliep sowieso nog veel, dus erg relaxed gehad.

We hadden een heerlijk stekkie, prachtig uitzicht, kortom t was geweldig!!

@ Lianza; is Jayden inmiddels al vaker nr t kdv geweest? en ging t goed?

En ik las dat jullie een heerlijk avondje uit zijn geweest.

En wat je bv betreft; kan ik goed begrijpen hoor!! En ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, toch?!

ik hou ook niet van die melkmachine.. ;-) maar de bv zelf gaat gelukkig erg gemakkelijk! vooral op vakantie erg handig!

is er verder dus ook niet meer over een date gesproken??

groetjes Naomi

Geplaatst

Hoi meiden,

Even weinig geschreven waren aan het genieten van het mooie weer :-)

Naomi wat fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad en dat de vlucht en alles goed ging! En nog een paar daagjes hier kunnen nagenieten?

Lianza; alles nog steeds goed bij het kdv? Lijkt me ook even wennen, gelukkig was Jayden er ok bij en de flesvoeding gaat ook nog goed?

Rest vd meiden hoop dat alles lekker gaat, merk zelf ook dat nu de kleine er is ik minder op t forum zit. In ieder geval succes/plezier allemaal met de kleine.

Groetjes Sheenara

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden