Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij gaan zeker het traject wel weer in. Hebben 1 cryo.

Maar we wachten er nog wEl even mee. Eerst mijn lijf weer in conditie brengen. Ik ben bang dat ik anders een tweede zwangerschap niet kan hebben.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier "spookt" ook telkens de gedachte aan (nog) een brusje dor m'n hoofd heen.... Gisteravond stonden er 2 schoentjes bij de openhaard...

Vorig jr had ik de test in die van m'n man z'n schoen gedaan... Wij hebben nog 1 cryo... Deze gaan we (op den duur) zeker een kans geven. Maar denk

Dat we daarna t traject (voorlopig) niet in gaan... Sam is er tenslotte spontaan gekomen... Maar denk wel, dat als je (in ons geval voor n 3e) brusje gaat,

je dan ook weer "resultaat" wilt zien en je er dan weer alles voorover hebt! We zullen zien! Ik voel me ook rijk gezegend met 2 gezonde knullen!!

Wat ben ik toch verliefd op m'n mannetjes!

Fijne zondag verder!

Liefs

Geplaatst

Hoi Dames

Wij hebben ook nog een cryo, en we gaan deze niet gebruiken. We hebben drie kinderen en dat is meer dan voldoende. Ik persoonlijk moet eerlijk er niet meer aandenken om het traject weer door te lopen.

Na 6 keer iui en vier keer ivf heb je het wel een beetje gezien.

Voor de meiden die er over zitten na te denken, ga er voor.

Met ons gaat het allemaal goed, ik heb het behoorlijk druk op werk en de combinatie met kinderen is pittig. Je merkt wel dat de kinderen steeds makkelijker worden, ze slapen soms zelfs van 10.00 tot 07.30 wat een luxe.

Gr. remci

Geplaatst

even nog eens me moeien.. :-)

Wat een schattige foto's!!!! Heel erg mooi, en wat zijn ze al groot aan het worden hihi.

Intussen toch maar naar de kinderarts gegaan en ja hoor, verborgen reflux. Dus middeltjes om de irritatie minder te maken en tegelijk zijn darmen rust te geven. Op hoop van zegen dus!

en ben weer weg..

Geplaatst

He meiden,

Hier een korte update. Vrijdag met de kleine man naar het cb geweest en hij doet het super! Hij is nu 66 cm en weegt maar liefst 7480 gram.. Een flinke jongen dus.

Verder gaat hij nu naar vier flessen en proberen dat vandaag voor het eerst dus spannend. Hij is om 8 uur op bed gegaan en zal dus nu door moeten slapen tot morgenvroeg... Spannend. Hoe doen jullie dat nu?

Verder slaapt hij overdag nog steeds weinig ondanks dat ik het ritme nu echt volgens het boekje probeer aan te houden van mevrouw BLom. Regelmaat en inbakeren. Erg interessant. Maar goed ik lees ook Oei ik Groei en volgens dat boek maakt hij nu ook een sprong dus misschien vandaar de onrust.

Verder vindt hij het rijstepapje wat hij elke dag krijgt heerlijk! Helaas mag hij nog niet aan de fruithap ivm allergieen in de fam. Dit vindt ik wel erg jammer maar goed nog even anderhalve maand wachten!

Ben benieuwd te horen hoeveel jullie kleintjes wegen en hoe het met jullie met de voeding gaat.

Liefs Begina

Geplaatst

Owen woog bij ca. 4 maanden 7400 gram en was 67 cm. Volgende week is hij alweer 5 maanden! Weet niet wat hij nu weegt, maar is flink gegroeid. Maat 68 wordt aan de kleine kant namelijk. Denk dat hij op dezelfde groeicurve zit als Jente.

Hij krijgt 4 flessen van 200 ml, waarvan de ochtend en avond fles een papfles. Verder krijgt hij om 10:00 uur een fruithapje en savond als wij ook eten, ca. half zes een groente hapje. Van die hapjes smult hij enorm. Jammer dat Jente die nog mag hebben, maar anderhalve maand is zo voorbij hoor!

Verder zit Owen nog op ca 3 slaapjes per dag. Soms slaapt hij maar een uur per keer en soms 2 uur. Wil niets missen van wat wij beneden aan het doen zijn!

Fijn weekend nog!

Geplaatst

Hier een klein probleempje.... Moet ivm ontsteking vd bijholtes (en kaak, wat ik ook steeds tijdens zwschap had). Aan de prednisolon en een antibiotica.

Prednisolon voor 2wk, de antibiotica voor 4wk... Ik geef nog steeds volledig borstvoeding. Nou zei de arts stoppen!! Maar apotheek en lavtatiedeskundige zeggen dat je wel

Door mag gaan en dat de baby het in kleine hoeveelheden via de melk binnen krijgt... Op internet ook wat tegenstrijdigheden... Ahhhh!!

Maar ons mannetje wil momenteel ook niet (niks) vd fles weten... De dag dat ik werk gaat t moeizaam en wanneer ik t zelf 's avonds thuis probeer, lukt het de laatste dagen niet meer!!

Vanavond gaat m'n man het maar eens proberen. Misschien dat dat helpt. Bij mij ruikt ie natuurlijk de borst.. Het zal me dus sowieso niet gaan lukken om in now time aan de kv te gaan..

Maar dacht in elk geval misschien wat te gaan minderen ivm de medicijnen... (een middenweg). Maar als hij de fles weigert... Zit er niks anders op dan bv te blijven geven.

Hopelijk trapt ie er vanavond wel in!! ;-)

@Adriana en begina, wat heerlijk dat jullie mannetjes het zo goed doen!! Ik moet/mag 5 dec weer nr het cb. Krijgt meneer weer prikjes! Aardig vd Sint hè?! ;-)

Ik probeer ook zo lang mogelijk te wachten met fruit/groente ivm allergieen v m'n man. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Hij kijkt t eten nu al van je bord! Hihi

Geplaatst

Inmiddels weer een paar flessen verder en zelfs al 1 met bv en kv gemengd.

Ik ga, als morgen ook alles goed gaat met uit de fles drinken, zaterdag starten met de medicijnen (zou toch moeten zo onderhand..)

Ik blijf wel kolven en hoop hiermee de bv op gang te houden. Maar als dit te veel gedoe blijkt, of als t terug gaat lopen, zal ik wel moeten gaan stoppen ben ik bang...

De vriezer staat al vol met een hele voorraad bv. Dit wil ik deze mnd gaan mengen met kv

Geplaatst

@Adriana: wat zit er dan eigenlijk veel tijd tussen onze kids... Een hele mnd.

En wat gebeurd er veel in een mnd eigenlijk... Owen zit in Ruim een kleding mt groter dan sam, eet al fruithapjes en zit op 4 flesvoedingen!!

Hier nog in mt 62, nog geen hapjes en 5, zelfs soms 6 voedingen (bv)

Maar super dat hij t zo goed doet zeg!

Geplaatst

@Naomi: er gebeurt inderdaad enorm veel in een maand. De ontwikkeling van Owen gaat op dit moment zo snel. Soms te snel voor mijn gevoel. Het babyachtige is er al bijna af... Nog even en hij past niet meer in de bak van de wandelwagen. Maar ben blij dat hij het zo goed doet. Hij gebruikt alleen nog wel maagzuurremmers. Deze gaan we vanaf volgende week afbouwen op advies van de kinderarts. Ben benieuwd of hij dan weer gaat spugen..

Owen krijgt ook rijstebloem, deze geef ik mbv een dr Brown fles met papspeen. Gaat als een speer naar binnen. Hij smult ervan. Eigenlijk lust hij tot nu toe alles.

Een heel groot verschil met onze dochter. Die is 6 jaar en lust eigenlijk nog steeds geen groenten en aardappelen. Weegt slechts 17 kg en is 1.10 m

Altijd veel moeite moeten doen om haar te laten eten. Dus voor ons is het heerlijk dat Owen wel goed eet. Kan ook weer veranderen natuurlijk, maar we genieten nu van deze momenten.

Geplaatst

Hier de difraxfles. Maar als ik de papspeen erop doe, kokhalst ie steeds!! T lijkt wel of t te snel gaat (zelfs op stand 1) of de pap moet misschien nog dikker??

Of hij vind de dikke drek niks?? Ik weet het niet... Voorlopig maar even zonder, want het uit de fles drinken gaat nu goed!! En dat wil ik graag zo houden ;-)

morgen beginnen met de medicijnen. Het is nu nog eens extra uitgezocht. Mag bv blijven geven. Maar ik ga de eerste 2weken 3D per dag kolven, dit EEG gooien en

M'n voorraadje uit de vriezer die 3 voedingen mengen met poeder melk. Heb ik de afgelopen dagen ook geprobeerd. Zo krijgt hij toch weer minder binnen en blijft de bv

Hopelijk toch nog op gang. Ik geef dan dus wel 's ochtends, 's avonds en 's nachts (meneer komt sinds vd wk weer 's nachts :-(. ) de borst. Na 2 weken valt er 1 medicijn af en

van de ander hoef ik dan nog maar 1 pilletje. Dan dus weer volledige bv. Maar misschien dat de boel wel stopt door t kolven en de medicijnen. Ik was v plan 6mnd te geven...

@Adriana: inderdaad genieten dat jullie mannetje zo goed eet!

@begina, heb je geen speciale papflesspeen als je t uit de fles geeft? Gaat t met de speen m ook?

Geplaatst

@naomie28 ik geef nooit pap uit de fles alleen met een lepeltje. Hij krijgt wel comfort voeding (wat ook dikker is) die geven we met de m speen.maar eerst beginnen we met de s speen anders verslikt hij zich vak en moet veel spugen.

Moeilijk hoor om die voedingen goed te krijgen met flessen en spenen enzo... Waarmee zijn jullie begonnenjullie fruit of groente.ik heb het advies gekregen om volgende maand te beginnen met bloemkool of wortels...

Geplaatst

Hai Sheenara,

Ik las in een ander bericht dat jij (net als ik) ook problemen had bij de terugplaatsing door de ligging van je baarmoeder. Ik heb een soortgelijk probleem en bij mij is de terugplaatsing daardoor al twee keer niet gelukt (snik)....Ik vraag me dan ook heel erg af wat er bij jou voor gezorgd heeft dat het wel gelukt is en ik zou ook heel graag weten in welk ziekenhuis je behandeld wordt en of jouw arts hier ervaring mee heeft...Nou, een hoop vragen in 1 keer! Ik hoop dat je me een stukje verder kan helpen....

Groetjes Berteltje

Geplaatst

Hoi Berteltje,

Vervelend dat het niet gelukt is. De terugplaatsingen waren bij mij in het VU ziekenhuis en altijd erg pijnlijk. Het beste is een ervaren gyn en volgens mij moet je een volle blaas hebben normaal maar bij mij werkte het juist beter met een legere blaas. Ook werd er meegekeken op een scherm dmv echo waardoor je echt het rietje en de embryo op de juiste plek zag zitten en ja het enige is probeer te ontspannen (wat niet echt lukt). Bij mij is het uiteindelijk goedgekomen, ik wens je heel veel sterkte en succes!!

Groetjes Sheenara

Geplaatst

Hoi meiden,

Lang niet geschreven, heb er minder tijd voor merk ik haha. Met de kleine gaat het heel goed, af en toe pap of fruithap moet ze nog steeds aan wennen, ze wil liever spelen met de lepel. Verder brabbelt ze veel en speelt volop. Het gekke is dat ze de laatste paar dagen weer snachts wakker wordt en honger heeft, mssch moet ik de fles iets ophogen, pap uit de fles vind ze niet echt wat. Nou meiden succes weer met de kleintjes, lees nog wel mee hoor!

P.S. Was jullie sinterklaas ook zo leuk? :-)

Groetjes Sheenara

Geplaatst

Hier vanaf vandaag gestopt met de BV.... baal er wel van, maar ik ben enorm allergisch voor de medicijnen welke ik momentel al 2 weken gebruik.. prednisolon en antibiotica... Ik ben opgeblazen als een michelin-mannetje en zit onder de rode (jeukende) vlekken!! de BV liep door de ontstekingen en t afkolven ivm medicijngebruik al wat terug, maar lijkt nu helemaal bar weinig. ook ben ik erg onrustig/hyper door de prednisolon. lig 's nachts uren wakker in mn bed en van je tralalalala.... voel me dus niet echt optimaal zullen we maar zeggen!! ;-)

Nu onze kleine man de fles goed pakt, heb ik vandaag voor t eerst een volle fles met alleen kunstvoeding geven. deze ging er ook gewoon in, dus maar niet meer moeilijk doen dan. Ik zit er ook niet op te wachten dat hij de bijwerkingen/allergische reactie op de medicijnen krijgt...

maar pijn doet t wel... afscheid nemen van bv... (sorry, genoeg geklaag voor nu)

Verder doet ons mannetje het prima. afgelopen maandag weer bij t cb geweest. Hij woog 7050 en is 67,5 cm lang.

Hij is meer een lange slanke baby. terwijl hij met z'n geboorte echt een budha was! Verder is hij altijd vrolijk, druk en gek met z'n broer!

Hij is overal erg vlot mee. draait al vanaf 3,5 mnd om en om. wil steeds zitten wat eigenlijk besty lastig is) als je z'n kamer binnen komt lopen,

buigt hij al naar voren om naar je te kijken. ( net als of ie buikspieroefeningen doet )

@ sheenara, hier was sinterkllaas ook zo leuk!! (leuke man he ;-)) nee, zonder gekheid. erg gezellig.1 oudste helemaal hyper!

groetjes

• 2 weken later...
Geplaatst

Hé meiden wat is het hier rustig hoe gaat het met iedereen? Zullen we weer eens een rondje foto`s plaatsen ben wel erg benieuwd maar jullie wonders!

Liefs Begina

Geplaatst

@ begina, goed idee! Zal morgen even kijken voor wat foto's.

Ben maar 2 dagen "gestopt" met bv was toen nog wel aan t kolven Ivm afbouwen. En toen dacht ik, ach, ik ben toch gestopt met de medicijnen, waar ik blijkbaar de

Allergische reactie van had, dus kan ik wel weer bv gaan geven. Doe nu 3x borst en 2 keer kv. Dit zodat hij wel uit de fles blijft drinken!

Ik probeer morgen de foto's te plaatsen, maar mocht ik jullie niet meer spreken voor de kerst, alvast hele fijne dagen toe gewenst en een mooi en gezond 2012!!

Geplaatst

Hoi lieve dames,

Sorry dat ik een tijd niet ben geweest, maar jullie begrijpen vast dat het heel druk was en nog steeds is.

Ik wil jullie natuurlijk een hele fijne kerst wensen en een onwijs gelukkig nieuw jaar.

Zo leuk....de eerste kerst met de kleintjes he. Jayden vind de lichtjes in de boom super interessant.

Hij is inmiddels alweer 5 maanden. Het gaat behoorlijk snel moet ik zeggen.

Verder gaat hij onwijs goed. Heeft het naar zijn zin bij de opvang en met moeders en paps gaat het ook goed.

Alhoewel de drukte nogal eens op ons af komt maar dat zal jullie niet vreemd in de oren klinken?

Het huis is nog niet af maar ach dat is geen probleem. Het is supergoed leefbaar en superveel ruimte voor Jayden en heerlijk zijn eigen kamer.

Jayden gaat alleen de vrijdag naar het kdv en krijgt nu 5 voedingen op een dag en slaapt heel de nacht door.

Op maandag past schoonzus op en woensdag is paps thuis.

Soms word hij eventjes wakker maar slaapt zelf zo weer in. Hij komt om 6.30 in de ochtend, 9.30 uur, 12.30 uur , 15.30

uur, 18.30 en dan gaat hij zo rond een uurtje of 7 naar bed en slaapt dan klokje rond. Heel fijn dus.

Vaak dommelt ie in in de box of op de speelmat, na zijn 2e voeding gaat hij sowieso zijn bedje in.

Hij (schater) lacht en kiert heerlijk en moet vaak zijn nageltjes knippen. Gelukkig zijn die vervelende krampjes voorbij.

Het was me wel een druk jaartje maar soms laat ik zelfs bij manlief los of hij een2e wil. Het is zo beredruk maar toch wil ik het niet alleen bij Jayden laten. Dus ik hoop dat het ons nog een keer gegund is. Eerst maar even op adem komen!! Een vriendin van mij is ook via ivf zwanger geraakt en is 2 weken na mij bevallen. Zij is al tegen de 40 en gaat geloof ik jan alweer beginnen. Is dat niet snel? Ik dacht dat je er een jaar tussen moest laten? Of is dat vanwege haar leeftijd?

Liefs Lianza

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden