Ga naar inhoud

Geertgen te Elsendorp

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Kriskras, heb je van Geertgen zelf vernomen dat ze de TP niet meer in Genk doen. Ik vond het daar wel fijn, zag er erg professioneel uit. Gaan ze nu zelf de terugplaatsingen doen?

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Freggel, ik schrik van wat ik allemaal lees. Vraagje wij hebben zelf geen ECD, dus proberen met mijn eigen eicellen zwanger te worden, maar worden die van mij dan ook eerst ingevroren en dan weer ontdooit, of kan ik wel verse krijgen. Ik ben een beetje in de war door alle verhalen die ik lees? Of komen ze toch wel weer vers vanuit DD terug?

Geplaatst

@ bloempje, ik heb ook 1x radboud gedaan en daarna Geertgen (waaruit 1 dochter) en allerlaatste keer dd bij dr S (waaruit nu zwanger).

Waar je heen wil ligt erg aan je situatie. Radboud wilde ons na de 1e x niet meer behandelen, omdat ik te weinig eicellen aanmaakte (5 met max dosis). Ook deden ze heel moeilijk omdat ik en mijn vriend nog niet zo lang een relatie hadden. Ik vond het Radboud een stel zeikerds en Geertgen (toen iig!) echt een verademing. Maar: van anderen hoor ik weer positieve verhalen over Radboud. Maar die passen denk ik meer in het standaard plaatje. Als jij nog jong bent, veel eitjes krijgt en al jaren een vaste relatie, dan is radboud misschien prettig. Ze zijn erg kundig en staan vgs mij in Nl redelijk aan de top. Houd er wel rekening mee dat je veel wisselende behandelaars hebt (ze hebben een groot team en leiden ook mensen op, vandaar). Radboud werkt ook met 1 protocol dat ze toepassen op alle koppels.

Geertgen vond ik een stuk flexibeler en opener. De artsen denken meer met je mee. Dat ze zelf terugplaatsingen gaan doen zou ik alleen maar toejuichen, maar alleen als dat vgs de regels is natuurlijk! Dat er vanuit verzekeraars niet meer vergoed wordt is wel heel irritant. Maar houd er rekening mee dat als je naar dd gaat, je ook expliciet toestemming van je verzekeraar moet hebben en dat de kosten daar hoger zijn dat normaal in het basispakket vgs nederlandse regels vergoed wordt.

Wij zijn uiteindelijk naar dd gegaan omdat we uitbehandeld waren in Geertgen: 2 pogingen voor brusje, met maximale dosis medicatie, beide zonder resultaat.

Geertgen vond ik qua sfeer fijner dan dd, maar dd kon ons wel meer (of andere) dingen bieden die wellicht bij ons die laatste poging de doorslag hebben gegeven: assisted hatching (ik ben boven 40), imsi (betere selectie icsi-zaad) en vitaminen die misschien voor betere kwaliteit van zaad en ei hebben gezorgd.

Tja, de beslissing ligt toch bij jullie zelf.. misschien is het een idee om bij radboud én dd een intake afspraak te maken en dan te kijken waar je het meest vertrouwen uit krijgt. Bij geertgen zou ik e.e.a. gewoon eens heel goed navragen voor je verder gaat..

sterkte!

Geplaatst

Hai meiden,

Inmiddels krijgen na we na wekenlange spanning toch a.s. dinsdag onze TP. We hebben 6 emmy's in de vriezer liggen (Via DD)

Bloempje80; Alleen de mensen die eiceldonatie doen, krijgen geen verse TP meer, maar alleen cryo. Want Genk doet er niet meer aan mee en in Duitsland is dat bij wet verboden (terwijl zaaddonatie wel weer mag..) Dus ze kunnen wel bevruchten in DD maar mogen niet terugplaatsen.........Als jij dus gewoon zelf je IVF/ICSI doet, loop je via Genk en krijg je gewoon een verse TP.

Ik kan dus alleen maar spreken vanuit onze (ECD) positie, en die was gewoon niet best. Ik vind het gewoon niet kunnen dat júist de ECD stellen geen verse TP kunnen krijgen. ECD gaat een stap verder dan een eigen IVF/ICSi en is echt de allerlaatste strohalm. Maar goed.

je moet inderdaad goed navragen of ze vergoeden, want GG heeft lang niet met elke zorgverzekeraar een contract en je moet daardoor in veek gevallen tussen de 75-80% zelf betalen...

GG stond wel laatst in de krant. Mijn man zag het staan. Drs R met zoon voor het behandelcentrum. dat het wer zo druk was geworden bla bla. Dus geen woord over de vermeende onderzoeken ofzo. ben benieuwd....:icon_smile:

Geplaatst

Hoi, wij willen ook graag assisted haring laten toepassen en willen misschien naar DD, of zou dat dan nu ook cia Geertgen kunnen?? Als daar toch de bevruchting plaats gaat vinden? Weten jullie of dat een mogelijkheid is?

Geplaatst

whahahhahahah haring hiihihiiiih die was leuk Kriskras!

Jij doet toch geen ECD? (eiceldonatie) Dan heb je niets met DD te maken en doet Genk voor jullie de bevruchting etc. Ik weet dat Gent AH doet, maar Genk?

Ik zou gewoon een tel. plegen.

Enkel de ECD stellen zitten via DD.-;)

Geplaatst

Haaa Freggel,

Dankjewel voor je berichtje. Inmiddels contact gehad met Geertgen en er wordt uberhaupt niet meer met Genk samengewerkt, dus ook wij, zonder ECD zullen met DD aan de slag moeten. Wat wel heel jammer is dat het spulletje van mijn man eerst ingevroeren moet worden en dan naar DD gaat , daar vindt de bevruchting plaats en dan komt er idd een verse embryo (s) terug naar GG voor terugplaatsing. Ben wel een beetje bang dat het invriezen van het zaad wel ten koste zal gaan van de kwaliteit. Het had te maken met logistiek :-(

Hai meiden,

Inmiddels krijgen na we na wekenlange spanning toch a.s. dinsdag onze TP. We hebben 6 emmy's in de vriezer liggen (Via DD)

Bloempje80; Alleen de mensen die eiceldonatie doen, krijgen geen verse TP meer, maar alleen cryo. Want Genk doet er niet meer aan mee en in Duitsland is dat bij wet verboden (terwijl zaaddonatie wel weer mag..) Dus ze kunnen wel bevruchten in DD maar mogen niet terugplaatsen.........Als jij dus gewoon zelf je IVF/ICSI doet, loop je via Genk en krijg je gewoon een verse TP.

Ik kan dus alleen maar spreken vanuit onze (ECD) positie, en die was gewoon niet best. Ik vind het gewoon niet kunnen dat júist de ECD stellen geen verse TP kunnen krijgen. ECD gaat een stap verder dan een eigen IVF/ICSi en is echt de allerlaatste strohalm. Maar goed.

je moet inderdaad goed navragen of ze vergoeden, want GG heeft lang niet met elke zorgverzekeraar een contract en je moet daardoor in veek gevallen tussen de 75-80% zelf betalen...

GG stond wel laatst in de krant. Mijn man zag het staan. Drs R met zoon voor het behandelcentrum. dat het wer zo druk was geworden bla bla. Dus geen woord over de vermeende onderzoeken ofzo. ben benieuwd....:icon_smile:

Geplaatst

he meiden, ik snap niet waarom GG hun cliënten niet informeert over deze ontwikkelingen want straks word je met verrassingen geconfronteerd op het moment dat je al bezig bent en dan kan je niet meer terug. Dat vind ik niet kunnen. Ik zie door de bomen het bos niet meer door alle toestanden bij GG: blijkbaar heeft Genk de samenwerking direct verbroken i.v.m. ontbreken van vergunningen. Hierdoor gooien ze het roer om en vindt het lab-gedeelte nu in DD plaats. Dit geeft blijkbaar weer logistieke problemen (waarom? was met Genk toch ook niet het geval?) waardoor er alleen nog maar met ingevroren zaad wordt gewerkt en i.g.v. ECD met cryo's. Dat gaat toch in tegen de wetenschap, iedereen weet toch dat vers materiaal het beste is?!

Geplaatst

Hi Sen, ja daarom twijfel ik nu echt heel hard of ik uberhaupt de volgende IVF wel bij GG ga doen. Doe je al die moeite, en neem je alle medicatie...probeer je alle seinen zoveel mogelijk op groen te zetten. Mannetje moet zo gezond mogelijk leven en dan...........vriezen ze het zaad in, tja.....lijkt mij idd niet optimaal.

he meiden, ik snap niet waarom GG hun cliënten niet informeert over deze ontwikkelingen want straks word je met verrassingen geconfronteerd op het moment dat je al bezig bent en dan kan je niet meer terug. Dat vind ik niet kunnen. Ik zie door de bomen het bos niet meer door alle toestanden bij GG: blijkbaar heeft Genk de samenwerking direct verbroken i.v.m. ontbreken van vergunningen. Hierdoor gooien ze het roer om en vindt het lab-gedeelte nu in DD plaats. Dit geeft blijkbaar weer logistieke problemen (waarom? was met Genk toch ook niet het geval?) waardoor er alleen nog maar met ingevroren zaad wordt gewerkt en i.g.v. ECD met cryo's. Dat gaat toch in tegen de wetenschap, iedereen weet toch dat vers materiaal het beste is?!
Geplaatst

Hmm ik heb vrijdag gesprek bij GG, en zal dan vragen of Asisted Hatching mogelijk is omdat ze toch met DD samenwerken.. Laat jullie wel weten hoe en wat. Gr. KrisKras

Geplaatst

Hé meiden,

Bloempje, ooh dat is ook nieuw voor mij, dat Genk helemaal afgevallen is. Vorige keer (juni) was dat nog niet zo, volgens Drs C.

Inmiddels heb ik afgelopen dinsdag 19 juli dan ein-de-lijk..... ruim 6,5 week na de punctie van onze donor, onze TP gehad.

Gelukkig waren de emmy's goed (we wilden er 2 laten TPen) goed ontdooit en van uitstekende kwaliteit.

We zitten met z'n allen echt heel goed hoor, via DD. Daar worden alle emmy's gebruikt en heel vroeg ingevroren, wat een ontdooikans geeft van bijna 100%. (in tegenstelling tot Ned van maximaal 60%)

In DD kweken ze maximaal 3 emmy's voor een verse TP. (wetgeving) de resterende emmy's worden zodra ze bevrucht zijn meteen ingevroren. Hoe minder cellen een emmy bevat, hoe meer kans op ontdooiing.

In Ned dus niet, daar laten ze ze in cultuur en vriezen ze in als zij het toppers vinden. rest wordt gewoon vernietigd! (echt van de zotte..)

Dus: DD is prefect.....alleen, het logitieke is but. Alleen, over dat zaad hè, ik sprak Drs S van DD en die vertelde me (samen met de Duitse Embryoloog) dat er helemaal geen ingevroren zaad nodig is! dat ze dat normaliter ook niet doen. Maar dat is misschien dat logistieke probleem wat Sen bedoeld.

Als het dit keer allemaal niet mocht lukken, ga ik ook eens rondkijken hoor.....ik vind vooral het ergste dat er zo weinig wordt verteld tegen mensen hierover. Sommigen worden gewoon afgescheept! Sturu iedereen een brief en klaar ben je.

Maar dat zal ze vast mensen kosten. Mijn man las laatst in de krant dat Drs R er met zijn zoon in stond. helemaal trots en fier.....en dat ze 'wel 100 (!) nieuwe koppels per maand verwelkomen'

Ik zou zeggen: Regel eerst alles goed met je huidige clienten en neem daarna nieuwe aan!!!!

Geplaatst

Hey Freggel,

Fijn om je berichtje te lezen. Zal een extra kaarsje voor je aansteken, wij zijn niet gelovig, maar komen er toch dit weekend en ik heb inmiddels al 5 maanden voor wie er een kaarsje aangaat, inlcusief mijzelf ;-) dus ik zal er eentje bijzetten voor jou. Wij hebben ook begin september een afspraak bij Dr. S, ben nu wel heel benieuwd hoe het zit, wordt het zaad nu wel of niet ingevroren vervoerd? Ik heb wel vertrouwen in DD op een of andere manier, maar vindt het bij GG vaak erg rommelig gaan. Er is zoveel onduidelijk en de ene dr zegt dit en de ander zegt dat.

Moet wel zeggen dat de punctie bij GG me erg is meegevallen daarom zal ik niet zo snel willen overstappen naar een ander ziekenhuis.

Mocht iemand nu weten hoe het zit met invriezen van zaad, stuur even berichtje. vind het zo zonde als manlief zo zijn best heeft gedaan en de boel dan in de vriesstand gaat, gaat altijd ten koste van de kwaliteit..

Hé meiden,

Bloempje, ooh dat is ook nieuw voor mij, dat Genk helemaal afgevallen is. Vorige keer (juni) was dat nog niet zo, volgens Drs C.

Inmiddels heb ik afgelopen dinsdag 19 juli dan ein-de-lijk..... ruim 6,5 week na de punctie van onze donor, onze TP gehad.

Gelukkig waren de emmy's goed (we wilden er 2 laten TPen) goed ontdooit en van uitstekende kwaliteit.

We zitten met z'n allen echt heel goed hoor, via DD. Daar worden alle emmy's gebruikt en heel vroeg ingevroren, wat een ontdooikans geeft van bijna 100%. (in tegenstelling tot Ned van maximaal 60%)

In DD kweken ze maximaal 3 emmy's voor een verse TP. (wetgeving) de resterende emmy's worden zodra ze bevrucht zijn meteen ingevroren. Hoe minder cellen een emmy bevat, hoe meer kans op ontdooiing.

In Ned dus niet, daar laten ze ze in cultuur en vriezen ze in als zij het toppers vinden. rest wordt gewoon vernietigd! (echt van de zotte..)

Dus: DD is prefect.....alleen, het logitieke is but. Alleen, over dat zaad hè, ik sprak Drs S van DD en die vertelde me (samen met de Duitse Embryoloog) dat er helemaal geen ingevroren zaad nodig is! dat ze dat normaliter ook niet doen. Maar dat is misschien dat logistieke probleem wat Sen bedoeld.

Als het dit keer allemaal niet mocht lukken, ga ik ook eens rondkijken hoor.....ik vind vooral het ergste dat er zo weinig wordt verteld tegen mensen hierover. Sommigen worden gewoon afgescheept! Sturu iedereen een brief en klaar ben je.

Maar dat zal ze vast mensen kosten. Mijn man las laatst in de krant dat Drs R er met zijn zoon in stond. helemaal trots en fier.....en dat ze 'wel 100 (!) nieuwe koppels per maand verwelkomen'

Ik zou zeggen: Regel eerst alles goed met je huidige clienten en neem daarna nieuwe aan!!!!

Geplaatst

Ik ben gisteren geweest en ze werken nu inderdaad alleen samen met DD. Voor mij is het een voordeel want ik heb de mogelijkehid om nu assisted hatching te doen via GG. Maar... ik moet dan ook wel zeggen dat ik me niet druk maak over ingevroren zaad want wij werken alleen met ingevroren zaad.. Dus dat maakt voor ons niet uit. Ik kan me voorstellen als vers zaad ineens ingevroren gaat worden dit niet echt een prettig idee is.

Succes met keuzes maken, en ja ik vind ook wel dat de bij GG rommelig werken en dat ze cliënten in hadden mogen lichten over de hele zaak, dit zaait onzekerheid. Voor mij is het de laatste poging en ik ben alleen maar blij als deze achter de rug is zodat we af kunnen sluiten. Ben er helemaal klaar mee en heb ook niet echt veel zin meer om over te stappen naar een andere kliniek. Die factoren tellen allemaal mee.

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Hoi Freggel, weet jij inmiddels hoe het nu zit?

Hey Freggel,

Fijn om je berichtje te lezen. Zal een extra kaarsje voor je aansteken, wij zijn niet gelovig, maar komen er toch dit weekend en ik heb inmiddels al 5 maanden voor wie er een kaarsje aangaat, inlcusief mijzelf ;-) dus ik zal er eentje bijzetten voor jou. Wij hebben ook begin september een afspraak bij Dr. S, ben nu wel heel benieuwd hoe het zit, wordt het zaad nu wel of niet ingevroren vervoerd? Ik heb wel vertrouwen in DD op een of andere manier, maar vindt het bij GG vaak erg rommelig gaan. Er is zoveel onduidelijk en de ene dr zegt dit en de ander zegt dat.

Moet wel zeggen dat de punctie bij GG me erg is meegevallen daarom zal ik niet zo snel willen overstappen naar een ander ziekenhuis.

Mocht iemand nu weten hoe het zit met invriezen van zaad, stuur even berichtje. vind het zo zonde als manlief zo zijn best heeft gedaan en de boel dan in de vriesstand gaat, gaat altijd ten koste van de kwaliteit..

Geplaatst

Hoi Bloempje!

Je bedoeld m.b.t het zaad? geen idee. Ik zit momenteel in de wachtweken dus ben al even niet bij GG geweest.

Ik zou gewoon even bellen joh, dan weet je het meteen;-)

Succes!!!!

Geplaatst

Ik heb een vraagje. Ik hoorde van mijn gyna dat als je een eiceldonor krijgt via Geertgen je partner zaad moet inleveren als tegenprestatie (soort van 'voor wat hoort wat'). Misschien een beetje kort door de bocht vraag...maar ben benieuwd of dat zo is.

En weet iemand of de kosten worden vergoed door je verzekeringsmaatschappij (oeps....ook weer kort door de bocht misschien..).

Geplaatst

ja tiktak dat klopt, ze noemen het wederkerigheid.

op de website van ww.geertgen.nl, lees je daar wat info over!

En hier en daar hie rop het forum ook!

Je kan het ook niet doen, maar dan duurt het veeeeel langer allemaal.

Succes

Liefs Claudia

Geplaatst

aha!

Ik begreep van mijn verzekeraar (VPZ) dat niet alle kosten vergoed worden. Vanaf de punctie/tp dien je alles zelf te betalen omdat Geertgen geen gecontracteerde partners heeft. Ook omdat ze gedeelte in het buitenland uitvoeren??

Voor de fase voorafgaand aan de tp krijg je dan 80% vergoed.

Mijn verzekeraar raad het vanwege de hoge kosten af. Ik ga nu eerst nog een paar (of 1) zh in NL af en/of Belgie.

Geplaatst

bedoel je VGZ? ik zit daar ook, maar bij mij vergoeden ze alles, althans dat hebben ze gezegd...? help, moet ik weer naar mijn verzekeraar bellen?

aha!

Ik begreep van mijn verzekeraar (VPZ) dat niet alle kosten vergoed worden. Vanaf de punctie/tp dien je alles zelf te betalen omdat Geertgen geen gecontracteerde partners heeft. Ook omdat ze gedeelte in het buitenland uitvoeren??

Voor de fase voorafgaand aan de tp krijg je dan 80% vergoed.

Mijn verzekeraar raad het vanwege de hoge kosten af. Ik ga nu eerst nog een paar (of 1) zh in NL af en/of Belgie.

Geplaatst

Hey Bloempje,

Ik ben verzekerd bij 'VPZ' (van Menzis)-vaak collectief, is een tussenpersoon en hoort bij VGZ. VGZ, waar jij dus verzekerd bent, heeft diverse verzekeraars onder zich, waaronder VGZ. Het vervelende is dat als je problemen heb met VPZ, VGZ er niks aan doen.

Misschien dat jouw voorwaarden dus verschillen!! Echter, ik hoor wel dat bepaalde verzekeraars de voorwaarden aanscherpen of gaan doen.

Geplaatst

Ik zit bij Menzis en krijg na een hele hoop gedoe met rechtsbijstand en zo nu eindelijk wel mijn laatste poging vergoed. Ze doen inderdaad moeilijk als ze geen contract met GG hebben. Ik zou het even goed navragen bij je verzekering, ik heb nu een restitutiepolis af kunnen dwingen waardoor ik toch 100% vergoed ga krijgen.

Succes!

Geplaatst
Ik zit bij Menzis en krijg na een hele hoop gedoe met rechtsbijstand en zo nu eindelijk wel mijn laatste poging vergoed. Ze doen inderdaad moeilijk als ze geen contract met GG hebben. Ik zou het even goed navragen bij je verzekering, ik heb nu een restitutiepolis af kunnen dwingen waardoor ik toch 100% vergoed ga krijgen.

Succes!

Hoezo hoop gedoe met de rechtsbijstand? Ik neem aan dat ze naar de polisvoorwaarden verwijzen? Zijn die onduidelijk dan?

Geplaatst

Nou, Kindje wilde ineens mijn laatste poging niet meer vergoeden, maar ten heb kids rechtsbijstand ingeschakeld. Toen kon het ineens wel. Ze geven GG de schuld ervan dat zij te hoge

prijzen vragen voor behandelingen, maar GG is helemaal niet duurder dan andere ziekenhuizen of klinieken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden