Ga naar inhoud

wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pien tuurlijk mag je hier meeschrijven! Jammer dat je een eisprong hebt gehad dus weer een maandje langer wachten!

Doe jij de cryo TP in natuurlijke cyclus?

Nou vanochtend de 1e FM gehad en alles zag er goed uit! Rechts ongeveer 8 follikels van 14 mm en nog wat kleintjes, links ongeveer 4 follikels van 14 mm en wat kleintjes. BMS was ook al mooi dik. Dus we zijn wel tevreden.

De echoscopiste dacht nog een weekje stimuleren en dan maandag 29 nov. de punctie. (wat ik zelf ook al dacht)

Maar hoe of wat precies bepaald Brussel en horen we vanmiddag!

Liefs Miekske

• Reacties 962
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klop klop klop.....Hoi meiden,

Ik ga deze week starten met IVF nummero drie.

Hoop dan ook bij jullie op het bankske plaats te nemen.

Zie dat Meiske 74 ook weer in the house is.

Laten we december goed afsluiten en dan spreek ik met jullie af dat 2011 ons jaar gaat worden!!!

Lfs Moto

Geplaatst

Ik ga ook eventjes lekker op deze bank zitten oke?

Afgelopen Dinsdag ( 16-11-'10) Punctie in St Geertgen in Elsendorp gehad ( roesje, geen pijn ), terugplaatsing van 2 goede embriootjes op Donderdag in Genk (18-11-'10) en 2 cryo´s in de vriezer.

Ik heb eerder twee IVF´s gehad via Geertgen in het Catherina in Eindhoven, ik moet zeggen dat de manier van werken van Geertgen-Genk me veel beter ligt dan die van het Catherina......na de TP standaard 10 minuten blijven liggen, in Eindhoven was het broek aan en wegwezen...

Ik vond het ook erg fijn dat er voor de TP nog even rustig de tijd voor je genomen werd om alles eens even goed door te nemen, het aantal cellen, de condities etc etc.

De punctie in Elsendorp ging zonder problemen, op de dag van de TP op weg naar Genk eerst nog even voor een echo langs Geertgen geweest ivm druk-kramp-etc, ik kon zonder problemen en snel (binnen een kwartiertje ) bij dr Wisman terecht, hij wilde me persé nog even zien alvorens we naar Genk gingen, voor de zekerheid.

Op 5 December mogen we testen, laten we hopen dat de Sint iets goed voor ons in petto heeft, dit is onze 3e en laatste poging, hierna stopt het voor ons.

Iedereen hier op de bank heel veel succes!!!!!!

Geplaatst

:wav::wav:

Testen:

Gaby 2 december

Hermien 3 december

Fiona 5 december

Miss Daan 5 december

Moto en Miss Daan welkom hier! Hopenlijk wordt het echt een feesttopic hier op het December wachtbankje!

Heb je in het lijstje erbij gezet als je het goed vind!

Groetjes Miekske

Geplaatst

:toppie:is prima hoor Miekske!

Ik ben een jaartje of wat geleden ook al eens op dit forum geweest, niet echt heel vaak aanwezig, meer lezen en vergelijken hier.

Geplaatst

HA, Welkom 'nieuwe' bankhangers..... Fijn, zo met elkaar, dat we steun aan elkaar hebben!!

Woensdag heb ik m'n eerste FM... ben onwijs benieuwd wat ze vinden daar van binnen, want ik heb toch n steken van binnen sinds n zaterdag... Is dat normaal??? t werkt in ieder geval, k weet fijlloos aan te wijzen waar m'n eierstokken zitten zeg maar..... en k hou veel vocht vast, dikke buik!! en kom erg veel aan..... ben in een halve dag tijd bijna 2 KG gegroeid en daarvoor ook al 3 KG in n week..... Vreselijk. NOu mag k nie klagen, want ik woog altijd te weinig.... maar hier baal ik wel flink van.... hoe kom ik van dat vocht af?? k drink veel water, en k snoep absoluut niet....k sport minstens 2 keer per week.....

Sorry jongens.... k zit ff te klagen.... maar sinds ik de Gonal F spuit, voel ik me niet zo 'fit' ben moe, en k voel me labiel.... en k mag altijd bij m'n man huilen enzo.... maar t is wel lekker om hier ff m'n verhaal kwijt te kunnen, bij mensen die me écht helemaal begrijpen.

Meiden, ik hoop echt dat deze maand Groener word, dan NOvember, want tot nu toe istie ook bedroevend rood!!

Laten we hoop en moed houden...

k gooi um er nog ff in :wav::wav:

Geplaatst

Heeft er trouwens iemand hier ook rare rode jeukende vlekken gekregen na gebruik van Decapeptyl?

Vanaf de allereerste dag kwamen er na ongeveer 3/4 uur vlekken/bultjes op mijn benen, nek, gezicht en armen....en niet te zuinig ook.

Ik heb al eerder Deca gespoten, nooit last van gehad,

ik heb er foto's van gemaakt en mee genomen naar Geertgen, laten zien aan dr Ruijs, hij wist dt dit kon maar had t nog nooit zo heftig gezien.

oja, ik kreeg na mijn in-take voor de 3e IVF dus die Deca spuitjes mee, toen zei ik al tegen de assistente van Geertgen dat ik er van baalde dat die naaldjes zo stroef zijn, die assstente raadde me aan een brief naar Ferring ( producent van Deca ) te sturen,

dat heb ik gedaan en ik kreeg binnen een dag deze mail terug:

[Geachte mevrouw blablabla,

Hartelijk dank voor het nemen van de moeite om ons te informeren over deze kwestie. Het is inderdaad uiterst vervelend om dagelijks een pijnlijke injectie toe te moeten dienen. U bent niet de enige die hiervan melding maakt. Maar gelukkig hebben we goed nieuws; Decapeptyl zal binnen enkele maanden geleverd gaan worden met een vernieuwde en scherpere naald. Het is lastig om aan te geven wanneer deze exact aan de patient aangeboden zullen worden omdat groothandels en apothekers een (beperkte) voorraad 'oude' spuitjes op voorraad hebben. Mijn inschatting is dat met ingang van 2011 de nieuwe spuitjes overal geleverd zullen worden.

Wij hopen hiermee een beter product aan te kunnen bieden dat minder vervelend zal zijn om toe te dienen. We wensen u succes met uw IVF pogingen.]

Een dag later nog eentje:

[beste Mevrouw bladibladibla

We zijn inderdaad bekend met dit probleem en hebben in het verleden al een aantal verbeteringen aangebracht(dunner naaldje (maar dat gaf teveel kwaliteitsproblemen omdat het afbrak van de spuit), glad laagje om de naald, andere verpakkingsmethode)die helaas niet (voldoende) tot het oplossen van het probleem hebben geleid . Er is nu echter een nieuw naaldje ontwikkeld met weliswaar dezelfde dikte maar een scherpere punt die makkelijker in en uit de huid gaat. Dit naaldje is onlangs in productie genomen en we hopen hiermee echt een verbetering te bewerkstelligen!

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben en wens u veel succes toe met de behandeling,

Met vriendelijke groet, Kind regards,

Ghislaine van Alphen

Regulatory Affairs Manager]

.....ik ben benieuwd!

Ik heb zoiets van "als Gonal geleverd kan worden met een fatsoenlijke naald, waarom Deca dan niet?

Ik vond het vanaf de eerste tot de laatste spuit een drama, tijdens de TP schrok de assistente van het ZOL in Genk van mijn "legerprint-buik" , allemaal blauwe en gele/groene plekken.

Geplaatst

Testen:

Gaby 2 december

Hermien 3 december

Fiona 5 december

Miss Daan 5 december

Nathalie 5 december

Zo ik heb mezelf er ook even bijgezet. Ook wij hebben dinsdag 16 november de punctie gehad in het Geertgen en vervolgens de 18e terugplaatsing in Genk. En daar had ik toch een gezellige buurvrouw ;) Ze hebben 2 embryo's teruggeplaatst en we hebben nog 8 cryo's. We zijn al heel blij met dit resultaat, het is al veel beter dan de vorige keren en we hebben dan ook goede hoop op een goed en GROEN resultaat deze keer.

En dan is nu het wachten begonnen, en ik weet meteen weer dat ik daar niet zo goed in ben. Al die krampjes, steekjes dingetjes die ik voel en dan die stomme bolletjes (die dat voor een deel veroorzaken). Maar ik blijf positief en heb er vertrouwen in. Mn buik staat wel gruwelijk bol, lijkt wel of ik al 4 maanden zwanger ben. Helemaal vol met vocht, ik neem aan overstimulatie en zolang het niet te gek wordt, laat ik het maar zo. Zal wel weer wegtrekken, toch??

Allemaal heel veel succes met jullie behandelingen en met wachten! En dat december maar een mooie groene feestmaand mag worden!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Eh....die gezellige buurvrouw wil heel graag weten waarom iedereen het hier over Groen heeft......

Is dat iets speciaal van hier?

Ik ben een leek ......sorry.

o en dan vraag ik meteen hier hóe dat je kan zien of iemand op je verhaal gereageerd heeft, krijg je daar bericht van?

alvast bedankt!

Geplaatst

Haha, groen wil zeggen een positieve test en anders is het rood. Maar daar doen we mooi niet aan mee!

Als er gewoon reacties zijn in dit topic dan krijg je geen melding. Wel bij prive berichten. Dat staat dan bovenaan bij meldingen.

Even over de deca, daar heb ik in ieder geval nog nooit last van gehad. Maar deze keer heb ik ook geen deca hoeven spuiten, heb maar 1 spuit Lucrin gehad en dat werkt dan ongeveer een maand. Ideaal en geen hoofdpijn.

Hoe is het met polleke en lowieke?

Geplaatst

Hoi meiden

als het goed is kom ik deze week nog op het benkske..... vandaag met de 2de fm is de punctiedatum bepaald: a.s woensdag! en als alles goed gaat is de tp vrijdag.

Moto, jij ook weer hier!!! een mooi streven, ik doe met je mee!!!!

Miekske, een mooi resultaat! Brussel kijkt niet alleen naar de grootte van de follikels maar kijkt ook naar de waardes van je Oestradiol, LH, Progestoreon en FSH. en natuurlijk het bms.

wel aardige mensen he in het MMC?

De kans is groot dat de punctie al wat eerder is hoor. Houd er rekening mee dat je in het MMC alleen maar een echo en bloedafnames van ma t.m vrijdag kan doen, voor het geval de monitoring je in het weekend nog een echo wil laten maken, Anders kun je voor een weekend echo of bloedafname (als het niet anders gaat) eventueel in Brussel terrecht.

In Brussel blijf je na de punctie 2 uur in bed liggen en na de tp moet je een uur blijven liggen.

In DD weet ik het niet precies maar ik heb gekozen voor acupunctuur bij de tp en dat is een half uur voor de tp en een half uur daarna..heerlijk ontspannen!

dames heel erg veel succes, dat het hier maar mooi "gruun" kleurt

liefs

Babeth

Geplaatst

Beetje dubbel gevoel vandaag, ik zit op mijn ongi te wachten maar eigenlijk ook niet want we hopen ook nog steeds tussendoortjes "natuurlijk" zwanger te worden. Maar goed we zullen zien.

@Tweety83, goed jezelf in de gaten houden soms lees je over overstimulatie. Het is voor mij ook vermoeiend steeds weer (misschien de leeftijd ;-) maar ik doe nu acupunctuur ernaast en dat bevalt goed. (Haha nog meer naalden)

@ Miss Daan, wat een goede actie van je...ikzelf spuit (ahum mijn vriend) ook steeds met deca maar bevries eerst mijn huid met een ijsklontje voor en na de alcoholpad. Dit helpt echt goed bij mij en heb alleen een blauw plekje van de pregnyl.

Geplaatst

Hallo!

Ik wil mezelf ook graag even melden op de wachtbank van december. Als alles goed blijft gaan dan mag ik 3 december een thuistest doen en officieel op 6 december een bloedtest in het ziekenhuis omdat ze in het weekend geen hsg's prikken op polilab. Zal wel, ik kan me toch niet inhouden om een zwangerschapstest te doen met 14 dagen na tp. Jullie wel?

Voor iedereen, heel veel succes met de komende spuiten, echo's puncties en hopelijk heel veel terugplaatsingen !!

Geplaatst

Pffff, ik heb er een hard hoofd in Nathalie....ik ga zometeen weer werken, heb netjes het hele weekend op de bank gelegen en me laten bedienen haha.

Alles wat ik eraan kan doen om alles goed te laten lopen heb ik gedaan, nu moet moeder natuur haar werk maar eens gaan doen, en laat dat in gódsnaam, na 8 jaar ploeteren, goed aflopen....

Geplaatst

Ha loes,

Gevonden dus, hahaha

Ik had je ook al een ander berichtje geschreven op

het andere topic!

Voor de nieuwkomers allemaal van harte welkom!

Meiske,

op dit topic ook nog een keer veel sterkte gewenst morgen

en op naar een super oogst!

Voor de rest van de dames veel succes en sterkte met alles!

Ik heb alles even snel doorgelezen, toch nieuwsgierig, maar na een

dag werken ook ontzettend moe, hahah

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hey Dames,

Nog even en ik kom bij jullie op het wachtbankje zitten.

We gaan natuurlijk voor alleen maar GROEN, want het bankje in november (daar zat ik ook op) was helaas heel erg rood!!

Vandaag mijn eerste FM gehad en ik mag donderdag alweer terug.

Ik denk zelf dat ik zondag/maandag de TP van onze cryo heb........spannend.

Meiden heel veel succes met wachten, want ik weet hoe killing dat is!!

Geplaatst

Ha meiden, weer even wat bijgelezen en zag dat er weer een stel meiden bijgekomen zijn: allemaal heel veel succes komende weken!

@ Tweety en Miekske succes met de fm-en, hoop dat er een stel mooie eitjes aan het groeien zijn

@ Hermien: ben je lekker aan het broeden, klinkt als een toppertje, houden zo!

@ Babette: duim voor je dat de punctie meeviel en dat je een mooie 'oogst' hebt

@ Missdaan: echt een goeie actie van die spuiten, erg fijn als dat wat soepeler gaat straks

Ik mag morgen voor de laatste fm en heb dan waarschijnlijk zaterdag de punctie. Gisteren bij de 2e fm waren er 7 grote follikels rechts (16-18mm) en 6 iets kleinere links, dus we zijn erg blij!

Geplaatst

Nou meiden, ik mag starten met de eerste Deca vanavond.

Morgen ook nog een extra sessie bij de acupunctuur om relaxed de behandeling in te gaan.

Eigenlijk is het de eerste keer dat ik acu erbij doe en het is wel fijn die extra steun.

@Babs hoe was je punctie ben je al weer terug uit D??

@Jett wat een goede opbrengst, ga je weer voor AH?

Geplaatst

Hoi meiden.

Beter laat dan nooit...maar zou ik aan mogen schuiven op dit wachtbankje? Ik ben bezig met de vierde icsi en heb afgelopen zaterdag de tp van 1 emmy gehad. Ik ga volgende week woensdag testen.

Babeth...ook hier, succes met de punctie meis!

Hermien...hoe is het met jou? Wanneer ga jij testen?

Champietal...jij ook weer hier. Volgens mij heb ik in een ver verleden ook al eens met jou op een wachtbankje gezeten. Fijn dat je in de race bent voor een brusje.

Miss Daan...super actie! Ik zit ook altijd te mopperen op die deca maar heb eigenlijk daar nooit wat mee gedaan!

Ik zal allicht mensen vergeten maar moet nog even inlezen hier!

In elk geval heel veel succes voor iedereen!

Geplaatst

Hallo dames, ik ben meer een lezer dan een schrijver op het wachtbankje, ik heb vanmorgen de IUI gehad en ik mag 8 december testen, ik had 3 TOP follikels en het zaad was ook heel goed, met goede moed begin ik aan de WW

Iedereen veel succes hier en veel GROEN

liefs Renata

Geplaatst

Wouw Renate, dat is een mooi resultaat, 3 Follikels..... t kan toch haast niet missen zou je denken..... Is het gestimuleerd met hormonen? of heb jij zulkes in je eigen cycles??

Spannend EDR, had je nog meer embryo's over die in de vriezer gaan? In ieder geval mooi, dat er 'iets' zit.... k hoop dat de 4de x geluk voor jullie mag brengen

Suc6 morgen Jett, hopelijk groeien de anderen ook nog mee!!

Miss Daan; k had er nog met m'n arts over, over de Deca spuiten, ze schijnen al 7 jaar te roepen dat ze 'volgend jaar' nieuwe naalden gaan gebruiken..... k hoop dan maar dat ze tegen jou de waarheid hebben gezegd, want ik ben die rot naalden helemaal zat. k heb gewoon overal blauwe plekken, m'n hele buik voel 'beurs'.

Ik vanmidd. FM gehad, t was okay!!! er waren er zelfs al 4 'klaar' voor punctie (zelfs 1 van 20mm)en dat na n week spuiten... en er zaten nog 7 iets kleinere, dus ik heb maandag de punctie, zodat die kleinere ook nog mee kunnen doen.

SPANNEND... brrrr.... vind t best n beetje eng hor!!

K hoef dus niet meer terug voor FM, want ze was hier al helemaal tevreden mee. Zaterdag avond Ovitrelle spuiten, en dan op naar maandag.....

Waar ik ook best tegen op zie, is ofdat het zaad van goed kwaliteit is maandag, en ook (en dat is denk ik m'n grootste angst) of dat er bevruchtingen plaatsvinden..... stel je voor dat we genetisch niet met elkaar matchen??

Nou ja, genoeg overdreven gedaan... ;-)

Suc6 allemaal. liefs

Geplaatst

hoi allemaal

ben vandaag van het bankje van november gevallen pfff

maar we gaan gelijk weer door

ergens in deze maand hoop ik me cryo tp te hebben..

we hebben er nog 2 over hoop dat die meer geluk gaan brengen..

succes allemaal met de ww

hoop dat hier meer groen gaat worden dan in november

liefs angel

Geplaatst

Hoi Angel, ik las het ja, dat je ongi bent geworden, Wat een terleurstelling meis. STerkte!!

Fijn dat je gelijk door kunt.

Jij loopt ook in Rotterdam toch? (heb ik dat niet ergens een x gelezen?) k las dat het lab daar in Febr. ofzo dicht gaat?

Na, laten we hopen dat we dan niet meer hoeven.

Op naar de volgende kans.....

liefs

Geplaatst

hallo meiden,

jeetje een paar dagen niet geweest omdat ik nog griep had en de punctie heb ik ook achter de rug en zoveel van jullie aangeschoven.

Dan moet december zeker voor een paar van ons heel veel geluk brengen.

dinsdag de punctie gehad en had 16 follikels waarvan 13 eitjes.

vrijdag krijgen we in ochtend een telefoontje en dan horen we of we dezelfde middag kunnen komen voor een tp.

Ik heb erg last gehad van de punctie en ga het deze week ook erg rustig aan doen.

Gaby 2 december

Hermien 3 december

Fiona 5 december

Miss Daan 5 december

Nathalie 5 december

dames heel veel geluk en ik zal hard duimen voor jullie , wie weet kan ik vrijdag ook bij komen.

Jett: heel veel succes zaterdag met je punctie, 7 follikkels, goed hoor, ik dacht ook dat ik 7 zou hebben en schrok dat ik uiteindelijk 13 eitjes heb.

Angel : heel veel sterkte met je verdriet en mogen de 2 cryo's in december lekker blijven plakken.

Meiske: hoe was je punctie vandaag? ik hoop dat het voor jpu ook een mooie oogst is en dat we allebei vrijdag op de bankje komen.

verder iedereen veel liefs en knuffels toegewenst.

pebbels

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden