Ga naar inhoud

wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het broeden voelt net als de vorige 7 keer, spannend.

Kan je geen innesteling hebben??? Daar kan je ook een klein beetje van bloeden.....

• Reacties 962
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eus...geen paniek hoor. Je leest wel vaker dat mensen een paar dagen na de tp wat rozige afscheiding krijgen. Soms is het van de innesteling, soms is het nog van de tp. Maar je nod???denk het niet hoor! Diep in en uit ademen en weer rustig verder gaan...:)!

Ik gebruikte nog utrogestan...dat kan evt. je menstruatie uitstellen maar die verwacht ik woensdag pas. Verder is er niks wat een evt. test zou kunnen beinvloeden.

Geplaatst

Bedankt voor jullie snelle reactie. Een inestelingsbloeding zou mooi zijn natuurlijk! Maar wat is het spannend. Heb wel wat krampen onderin maar ik heb op het moment een chronisch darmprobleem dus daar kan die buikpijn ook van komen. Nog maar weer eens zo'n goor vezelrijk zakje in een glaasje water uitschudden. Gadver...................

Hee Sandra, ik zag nu pas dat je al veel TP achter de rug hebt. Jeetje je bent een volhouder hoor. het moet nu dus wel gaan lukken!

En Ester, ook al zo'n geschiedenis 4 x ICSI wat ben jij een doorzetter!. Ik hoop zo dat het goed afloopt ondanks je negatieve test. Ik weet trouwens dat ik een keer een positieve test op dag 10 had. Na mijn curretage bleef ik een beetje onregelmatig dus mijn gyneacoloog had zo iets van: Een hormoonkuurtje en dan plop goed ongesteld en dan is alles weer in de regel. Maar ik moest voor die kuur wel even testen. Toen ik dus die positieve test had gaf zij aan dat dat echt niet kon zo vroeg met zo'n thuistestje, dat was echt onzin. Vanaf dag 12 telde het. M.a.w. volgens medisch nederland zegt dag 9 nog helemaal niets. Maar goed, ik voel jouw lijf niet natuurlijk.,......... Ach, ik hoop gewoon voor je dat het goed komt.

Heb je nog cryo's?

Ik ben in Dusseldorf onder behandeling en daar vriezen ze de bevruchte ongedeelde eicellen in. Ze beginnen pas na de ontdooiing te delen. Ik heb bijvoorbeeld 2 dag 2 embryo's elk 4 cellig teruggeplaatst gekregen met assisted hatching. Zij zeggen dat er zo een betere kans is op inennesteling en dat ze niet beschadigen tijdens en invriezen en ontdooien. Een hele andere benadering dus. Aan de andere kant hoop ik wel dat ze nog doordelen natuurlijk. Dat weet je dan weer niet van te voren.

Voor ons zijn dit de laatste 2 cryo's die teruggeplaatst zijn. Heel spannend dus. We weten ook niet of we verder gaan als het niet is gelukt. Ik heb wel veel mazzel gehad hoor. Kort protocol, prikken ging soepel en geen last van de hormonen. Als opbrengst 6 follikels met 6 eicellen en alle 6 bevrucht door IVF. Ook bij TP allemaal toppertjes. Alleen het blijven plakken is een probleem blijkbaar. Ik vind de procedure ook prima te doen en zeker met de opbrengst die wij hadden. Maar na 3 miskramen is bij mij de rek er wel een beetje uit. Daarbij hebben wij een gezonde dochter en ben ik 40. Hopen dat deze blijven plakken dan hoef ik in ieder geval geen beslissing te nemen om door te gaan of te stoppen. Ik heb echt bewondering voor jullie 2, en elke andere vrouw die er zo voor gaat.

Liefs,

eus

Geplaatst

Klinkt mij hoopvol in de oren! Ongi zo vroeg bijna onmogelijk. Het kan nog een nabloeding van de punctie of de tp zijn, maar daar lees ik weinig van. Het roze zou juist prima passen bij een innesteling, zeker op deze dag.

@esther, Ik hoop echt dat het niet waar is hoor. Gebruik je nog hormonen ter ondersteuning of kan het daaar niet aan liggen?

HELP!?

Ik had net ook een paniekje op het toilet.:pain: Vandaag dag 4 na de TP en ik had een beetje lichtroze afscheiding wat moet ik daar nou mee? Zo snel kan ik toch niet mijn nod krijgen. Die is pas gepland voor volgende week dinsdag. Iemand advies?

Witje, van harte welkom. Hoe voel je je nu je aan het broeden bent?

groetjes,

eus

Geplaatst

Hoi Testr,

Dank je voor je opbeurende woorden.

Mooi spul dat menopur he? Ik realiseer me dat ik heel veel mazzel heb gehad dat ik daar mijn IVF procedure mee mocht beginnen. Je krijgt er kwalitatief betere eicellen van.

Jouw man heeft echt humor:clap2:hahahahahaha.

groetjes,

Geplaatst

Hou dames, het is voor iedereen lange wachten tot de testdag. Ik heb mijn punctie vorige week dinsdag gehad. Niet goed ervaren dus. Narcose gehad en toch alles gevoeld.. Heel veel eiblaadjes aangeprikt.. Ik kon bijna niet lopen.

Afgelopen vrijdag tp gehad.. Wachtdag 3 zit ik nu.. Ik heb nog steeds veel pijn, ik vind het echt eng...

Ik hoop dat het normaal is na een alles...

Geplaatst

Hey tk...als het voor jou lichamelijk echt niet goed gevoeld moet je gewoon het ziekenhuis bellen hoor! Daar zijn ze ervoor! Niet te lang aan blijven modderen!

Geplaatst

hoi dames

Eus, ik had na de cryo tp ook wat bloedverlies, weliswaar oud en was mar een beetje. Het was op dag 10 na mijn eisprong en dag 6 na de cryo-tp. Ik ben ervan overtuigd dat het van de innesteling was. Maar je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken over je mogelijke menstruatie, is echt veel te vroeg.

Deze poging deden wij ook in DD, korte protocol en ook met Menopur, net als in Brussel.Last van de hormonen had ik nu ook niet maar enorm veel last van de pil die ik 10 dagen moest slikken om een cyste weg te krijgen, jeetje, ik zat tegen het plafond met mijn emoties ed.

Maar goed, dat hebben we weer overleefd nietwaar?

T.K., wat een ellende dat je de punctie door de narcose heen voelde, de buikpijn heb ik de vorige poging gehad: volgens het ziekenhuis was het bloed in de buikholte die het buikslijmvlies irriteerde, dat was geen pretje maar werd na enlele dagen minder.

Maar inderdaad, als je het niet vertrouwd even bellen hoor!en de symptomen van overstimulatie in de gaten houden!!!

Geplaatst

EDR,

Meid jij dus ook een negatieve test?

En heb je ook al bloedverlies dan?

Ik wil je heel graag vertellen dat je misschien te vroeg heb

getest,maar ik weet hoe jij je voelt.

En je kent je eigen lichaam toch het beste!

Veel sterkte!!

Hier is vanmorgen de menstruatie goed doorgebroken.

Dus geen onzekerheid meer....

ik heb gelijk het zh gebeld en in januari kan ik onze cryo

laten terug plaatsen, als deze goed ontdooit natuurlijk!

En anders houd het voor ons op!

Liefs Hermien

Geplaatst

Ha lieve mensjus.

Nou vanmorgen m'n allereerste punctie gehad ( en ik hoop ook de laatste)

Mensen, wat deed dat zeer.... had ik eerlijk gezegd niet verwacht!! Ik zag er niet echt tegen op, was helemaal niet zenuwachtig, omdat ik dacht 'we zien t wel' maar t viel me heel erg tegen, k heb echt liggen huilen in de stoel (waardoor ik dus vant huilen in combinatie met de pijn moest kokhalzen) k schaamde me naar.... ze waren wel heel lief voor me hoor, de arts wilde zelfs speciaal stoppen, maar k zei dat ze maar door moest gaan,des te eerder wast voorbij..... zeg ze later 'wat ben jij hard voor jezelf' nou, ik voelde me echt een mietje, lees ik hier wel eens verhalen van mensen die schrijven 'ik voelde er niks van' k dacht het ook wel ff zo te regelen...pfffttt.....niet dus!! Daarna is m'n man alleen naar Rotterdam gegaan, want ik kon niet zitten, kon alleen maar achterover liggen, en huilen, (als ik toch eenmaal begin eej... dan blijf ik in tranen uitbarsten...)

k mocht gewoon blijven zitten, dus k heb daar 2,5 uur voor lello gelegen, toen zakte de ergste pijn weg, t steekt nu enkel nog wat van binnen, maar dat is best uit te houden.

M'n broertje is me komen halen, en heb nog ff bij m'n mam gezeten, tot Tweetman me kwam halen.

Maar goed, genoeg geklaagd (heerlijk dat dát hier mag hor) er waren in ieder geval 14 eicellen.... en 9 mljn. zaadcellen (na wassing, dus vergeleken met vorige keer ook erg mooi).

Nu afwachten tot donderdag, dan word ik gebeld tussen 9 en 10uur.... en ik neem aan op delfde dag de terugplaatsing (hoor ik dan wel).

Sjonge, wat een enerverende dag.... meiden die dit al meerdere keren hebben gedaan...k heb heel veel respect voor jullie!!Wat zijn jullie stoere meiden!!

Esther; Wat onwijs jammer!!Khad écht gehoopt dat het raak mocht zijn voor je... en nu? wat gaan jullie doen??

Witje; Jij ook weer in de ww.... meid, ik hoop dat je nu meer geluk mag hebben!!

Eus; t kan idd. een innestelingsbloeding zijn, heb ik vorig jaar ook gehad (toen ik spontaan zwanger was) maar t kan ook van de punctie zijn..... afwachten maar (zoals we altijd doen...grrrr).

TK; O jij hebt de punctie ook al als pijnlijk ervaren? Sjonge, dat je er nog last van hebt? Heb je geen overstimulatie? of zoiets.... k weet niet precies hoe dat zit, maar dan heb je toch ook nog lang pijn?

Iedereen die ik vergeten ben; heel veel suc6 meiden!! k hoop dat we 1 dezer dagen al 'groene' meiden mogen hebben!!

liefs

Geplaatst

O Hermien, wat een terleurstelling!! we zaten tegelijk te typen denk k, want ik zie het nu pas.

Neem ff de tijd om het te verwerken hoor. Lijkt me ontzetten zwaar, als het einde steeds dichterbij komt!!

Sterkte meis.

Geplaatst

Joh tweety wat heftig als de punctie zo pijnlijk is! En dat kan ook echt per persoon verschillen hoor, dat ligt aan heel veel factoren! Ik hoor en lees vaker van mensen dat het zo'n pijn doet!

En nu een paar spannende dagen voor de boeg! Sterkte met wachten!

Wat wij gaan doen? Op naar een volgende poging!

Hermien...dus toch...Je was er gisteren al bang voor. Ik zal niet eerder ongesteld worden dan woensdag dus ben echt niet aan het broekloeren. En ik gisteren jou nog wel moed inpraten dat je zo vroeg was hé! Maar ik geloof er ook niet meer in hoor. Ik hoop zo voor je dat je cryo resulteert in een zwangerschap! Wie weet zitten we in januari weer samen op de wachtbank! Sterkte en ik wens je een hele fijne decembermaand toe!

Geplaatst

Bah wat een ellendige verhalen lees ik nu toch.

Hermien sterkte voor jou en je hubby!!

Esther ook jij sterkte hoor, je klinkt zo zeker en ik kan wel het tegenovergestelde blijven zeggen, maar jij kent jezelf het beste.....

T.K. en Tweety allebij een punctie from hell, wat een vervelende start zeg. Hopelijk is het niet voor niks geweest....

Hier de hele middag al buikpijn en lage rugpijn, is begonnen een uurtje of 3 na de tp, heb ook hele middag al koude voeten en handen. brrrrrrr, ik denk er maar aan dat al het bloed naar mijn buik is om de ongeboren vruchtjes te verwarmen. Ach alles is normaal in dit traject dus neem het maar voor lief...

Geplaatst

Esther en Hermien wat rot dat het voor jullie voorbij is!!! Stiekem hoop ik toch nog op een klein wondertje voor jullie....

Anders hoop ik dat jullie snel weer doorkunnen.

Tweety vervelend dat de punctie zo pijnlijk was!!! Wat had je voor pijnstilling? Ik heb er echt waar bijna niets van gevoeld.... Maar dat kan ook per persoon of poging verschillen dus ik denk dat ik veel geluk heb gehad!

Maar gelukkig wel een goede opbrengst dus niet voor niks geweest! Ook wij krijgen donderdag rond 10.00 uur een telefoontje of er die middag een TP is. Ben er nog niet gerust op maar hopenlijk mag het echt zo zijn....Dan kunnen we in ieder geval samen 'gezellig' op dat bankje zitten. Mag jij dan ook 14 dec. testen?

TK wat rot dat je nog steeds zo'n pijn hebt! Neem je rust meid en anders gewoon het ziekenhuis bellen!!!

Babeth hoe is ie? Alles goed? Ik ben ook nog steeds voor jouw aan het duimen!

Geplaatst

Hoi Tweety,

Wat een punctie from hell zeg! Raar dat de een er meer last van heeft dan de ander. Die van mij was onder narcose dus heb ik niets gevoeld. Wel wat zeurderige buikpijn daarna maar dat was het. Nou lang leve de goede opbrengst. Kun je tenminste mee vooruit!

Meiske: Ja, die pil, die moest ik ook. Wat een drama was dat. De emoties vielen mee, maar het de bijwerkingen bah. Ik slikte al meer dan 10 jaar geen pil meer maar ben blij dat het ook niet hoeft. Zit je nu nog in DD?

Hermien: balen zeg!

TK: Je voelt je lijf het beste maar als je het niet vertrouwt moet je echt met het ziekenhuis bellen hoor. Volgens mij hoor je niet nog zoveel pijn te hebben.

Nou de plicht roept hier, ga maar eens aan het eten beginnen.

liefs,

eus

Geplaatst

@Eus, we zitten nu in de wachtweken van een tp in DD, dat was de eerste keer daar, voor DD gekozen vanwege de Imsi-methode en het feit dat er geen wachtlijst is.

@Miekske, het gaat nog goed hoor, dank je, wel merk ik dat ik deze keer de gedachte of het wel of niet gelukt is moeilijker los kan laten....en dan is er nog geen week voorbij!

meid, ik duim voor jou hoor, dat er een aantal mooie emmies overbijven en nog wat cryootjes. Wat betreft het zaad, hadden ze eigenlijk ookk nog genoeg materiaal gevonden om in te vriezen?

liefs

Babeth

Geplaatst

@Esther: Wat een grote teleurstelling een negatieve test. Heel veel sterkte gewenst.

@Sandra: Geweldig 2 toppertjes bij je. Hoop dat ze daar de komende maanden blijven zitten. Heel veel succes met je wachtweken.

@Jett: Wat een mooi aantal 16 eicellen. Zo zie je maar wat een beetje Menopur meer kan doen.

Hoop op een mooi aantal bevruchtingen voor je en op naar de TP.

@Tweety: Wat naar dat je de punctie zo ervaren hebt. Gelukkig nu achter de rug met een mooie opbrengst.

Nu nog even in spanning zitten tot donderdag. Heel veel succes en op naar de TP.

@TK: Vervelend dat je je zo naar voelt. Zou idd even contact opnemen met het ziekenhuis hoor.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hey Tweety,

Even hart onder de riem steken dat je niet de enige bent geweest met een pijnlijke punctie. Het kan dus wel hoor. Het is en blijft een operatie, en daar je lichaam reageert daarop. De punctie deed bij mij ook behoorlijk wat pijn (met verdoving), hoewel gelukkig niet zo erg dat ik ervan moest huilen. Wat erg, meid. Wat ik wel direct NA de punctie voorhad was dat ik voortdurend flauwviel vanaf ik rechtstond (zwart voor m'n ogen en alle zuurstof weg). Uit het ziekenhuis komend, na de punctie was ik vrolijk naar buiten gestapt nog vol verdoving, en de parking nog niet uit of ik ging al tegen de vlakte. Toen moest ik wel huilen haha. Dit heeft nog 3 dagen geduurd, waardoor ik alleen maar in de zetel kon liggen, want rechtstaan eindigde toch meteen weer tot neervallen. En toen kreeg ik overstimulatie. Let dus goed op je buikomvang, en veel drinken hoor! ECHT veel drinken.

Als ik er zo weer aan terugdenk, kijk ik er alweer erg naar uit, naar een nieuwe punctie in januari...:dry:

Laat jezelf goed verwennen!

ER zijn al meiden die negatief hebben getest, en het is nog maar net december.. Veel sterkte hoor.

En de andere wachtenden! Ik lees met jullie mee en duim op volle kracht! :gekruiste vingers 4

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Bedankt voor jullie (lieve) reacties... Fijn dat er meer zijn die het zo vervelend ervaren!!

Ellen, wat vervelend dat je steeds flauwviel.... kan het me wel voor stellen, ik had ook wel, als ik té snel overend kwam, gelijk vlekken voor m'n ogen, dat kwam ook door de pijn.

Ik probeer, nee...ik zal veel drinken ja, k hoop niet op over stimulatie.

Kan iemand me vertellen wat dat trouwens inhoud, overstimulatie?? en waarom je dat pas ná de punctie krijgt?

Ellen, heel veel suc6 in Januari; hoop dat wij voorlopig geen punctie meer hoeven te doen ;-) en k hoop dat het bij jou minder erg is dan de vorige keer meid!!

Ja ik laat mezelf goed verwennen ja, haha, manlief hard mopperen omdat hij gisteren de vaatwasser uit moest ruimen.... terwijl hij dat alleen op zondag hoeft te doen.... zegtie 'jij luisterd weer veels te goed naar de dokter' haha.... meent ie niks van hor, hij doe (zeker als ik pijn heb) alles voor me.

En m'n vriendin/schoonzus heeft gekookt! Zo lief.

Eus; jij had het onder narcose schreef je? Doen ze het dan op de OK of gewoon in de kamer van de Dok? K weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen, want ben je dan helemaal 'weg' of is het voor de helft verdooft?

Ik las trouwens ook bij iemand (geloof Denise van wachtbankje NOvember, dat ze Morfine kreeg?)

Miekske; Meid, wat heerlijk dat je bijna niets gevoeld heb!! (jaloers, jaloers ;-) ) Maar dat klopt idd. dat het erg per persoon verschillend was, m'n buik deed al zo'n pijn van te voren, en toen ze alleen al met de echo keek, deed het al veel pijn, dus t was al pijnlijk voor ze begon.

Jij dus ook nog in grote spanning en afwachting voor een donderdag.... Ben zelf nog best wel n beetje zenuwachtig; óf dat er wel bevruchtingen zijn, stel dat je genetisch niet met elkaar matcht... stel dat er geen cel deling plaatsvind.... (afain... allemaal enge 'stel' dingen....) maar goed, waarom ben jij er nog niet helemaal gerust op?? Je had in ieder geval ook een goeie opbrengst zag ik....

We spreken gewoon af, dat we SAMEN op het bankje zitten, gezellig, mekaar gek makend of we al wat voelen, en mekaar afremmen als we al té vroeg willen testen.... haha.... Ik mag,volgens de papieren, de 12de testen. Bij ons houden ze 15 dagen na punctie aan. Bij jullie?? WAnt jij heb zat. al de punctie gehad?

liefs

Geplaatst

Babeth vervelend maar heel begrijpelijk hoor dat je het moeilijk hebt met het wachten. Misschien dat de vorige keer toch nog wat in het teken stond van jullie kanjertjes, en de laatste keer in Brussel dat je niet zoveel verwachtingen had. Nu een hele nieuwe kans in DD waar je weer andere mogelijkheden hebt dus veel hoop. Beetje raar verwoord misschien maar je snapt wel wat ik bedoel....

Ik weet trouwens niet of er nog zaad is ingevroren. Ze hadden met de FNA in ieder geval voldoende goed zaad om mijn 12 eicellen te kunnen bevruchten, maar of er nog wat is ingevroren is voor mij een raadsel. Er is nu ook echt 5 dagen radiostilte en ik hoor donderdagochtend ook pas hoe en wat, en of we mogen komen. Ben wel benieuwd maar ik denk zelf dat er niets is ingevroren omdat je met die techniek niet al te veel zaadcellen verkrijgt denk ik. Ze verdoven lokaal en dan gaan ze met een heel dunne naald de zaadcellen opzuigen uit de bal. Bij de 2e keer prikken hadden ze genoeg. Ze kunnen dit ook 'makkelijker' vaker doen dus als er de volgende keer te weinig zaadcellen gevonden worden in het potje doen ze dit weer. En je hebt zo wel altijd vers zaad. Ook mijn vriend vond het heel erg meevallen en zou het zo weer doen!

Tweety wij doen aan ICSI-PGD vanwege een erfelijke ziekte van mijn vriend. Ze hebben genetische testen ontwikkeld om onze embryo's te kunnen onderzoeken of ze het zieke gen geërft hebben. Ze plaatsen dan alleen de gezonde embryo's terug die deze ziekte niet hebben. Dat is dus wel een afvalrace. Ze kunnen alleen embryo's testen van 8 cellig of meer, dus de minder cellige vallen automatisch af. Van diegene die ze wel hebben kunnen testen valt w.s. ongeveer de helft af die de ziekte heeft. Van de gezonden die overblijven na testen vallen er ook nog wat af die door beschadiging niet verder delen...Vandaar dat het ook na punctie 5 dagen duurt tot TP. Ik hoop zo dat er iets overblijft, al is het er maar eentje!!! Ik mag 14 december testen met een bloedtest in het ziekenhuis. Dat is best wel lang als ik zo lees dat jij de 12e mag testen terwijl jouw emmy ook nog 2 dagen 'jonger' is.... Maar ik hoop idd dat we samen op het bankje kunnen zitten, en ik denk dat ik dan zelf toch 13 december ga testen thuis. (Dan is ook mijn vriend jarig!)

Liefs Miekske

Geplaatst

lieve meiden,

ik wens iedereen heel veel succes met wachten en met alle hormonen en puncties.

Lieve Hermien ik duim voor je dat het nog goed komt!!

Meiske als ik jou verhaal zo lees , zeker blij voor je dat je in Brussel in behandeling bent, hoop op een paar mooie emmies voor je.

Esther ik ga duimen voor je morgen!!!

Broekeloeren heb ik nog geen last van maar wel van elke pijntje of steek wordt ik gek.

Babeth jou teruplaatsing is ook 26 nov en die van mij ook , alleen zie ik dat jij 8 december mag en ik pas 11 dec.

gek he!

ik ben niet vaak hier en hoop dat jullie dat niet erg vinden, maar lees wel iedereen!!

groetjes

Rita

Geplaatst

Dames, ik heb om prive redenen mn naam aan laten passen en ga voortaan als Medusa door het leven op het forum :-)

De lijst is al een paar paginas niet meer omhoog gehaald ik weet niet of die up to date is,maar dit is de laatste lijst die gepost is, ik verander mijn naam er tussen

Esther (EDR): 1 december

Gaby: 2 december

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Fiona: 5 december

Miss Daan: 5 december

Nathalie: 5 december

Medusa: 8 december

Meiske74: 8 december

Eus: 10 december

Pebbels: 11 december

Liefs Medusa

Geplaatst

Esther (EDR): 1 december

Gaby: 2 december

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Fiona: 5 december

Miss Daan: 5 december

Nathalie: 5 december

Medusa: 8 december

Meiske74: 8 december

Eus: 10 december

Pebbels: 11 december

T.K: 11 december

ik stond er niet bij... nu well..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden