Ga naar inhoud

wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

• Reacties 962
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Miekske, Meid, wat een verhaal, en ik kan me voorstellen dat het nog heel spannend voor je is. Ik hoop dat we allebei een mooi resultaat mogen hebben, en dat we dan ook nog over 2 weken 'groen' mogen testen.

Gebruik jij strax ook de Utrogestan bolletjes? Want als je namelijk een ander hormoon (weet glad de naam niet meer) kan je vals positieve testen hebben, waardoor je bij veel ziekenhuizen pas later mag testen. Bij die (smerige) bolletjes is dat niet zo.

En ieder ziekenhuis verschilt toch wel met testen hor, met de IUI mocht ik officieel pas met dag 18 testen.... vond ik ook nergens op slaan, werd al eerder ongi, maar k zou nooit 18 dgn. gewacht hebben.

Medusa.... heb het ook een keer gedaan ja, m'n naam verandert, soms kan je beter narigheid voor zijn, is mijn mening....Maar hoe kom je bij die naam? Medusa?? Heb je t ergens vandaan of ter plekke zelf verzonnen?

Meiden, k word gewoon al zenuwachtig in m'n buik, als ik naar jullie kijk op het lijstje, dat er al best veel zijn die binnen kort mogen testen... spannend spannend spannend.

liefs

Geplaatst

Esther (EDR): 1 december

Gaby: 2 december

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Fiona: 5 december

Miss Daan: 5 december

Nathalie: 5 december

Medusa: 8 december

Meiske74: 8 december

Eus: 10 december

Pebbels: 11 december

T.K: 11 december

Witje: 13 december

Ik was ervanaf gevallen geloof ik??? Dus mezelf maar weer vastgeplakt op de lijst.

Esther heeft al negatief getest, wel op dag 9 dus hoop dat het nog goed komt. Maar ze had zelf de hoop al niet meer..... Sterkte hoor Esther!!!(alweer)

Geplaatst

Tweety ik ben al bezig met die smerige bolletjes Utrogestan. Wat een troep zeg maar ja....Ik moest hier al mee beginnen de dag voor de punctie. En ik gebruik verder geen pregnyl meer, daar kun je idd een vals positieve uitslag van krijgen.

Dat je bij iui pas na 18 dagen mag testen vind ik wel te verklaren, een bevruchte eicel doet namelijk 4 dagen over de reis in de eileider totdat deze in de baarmoeder komt. Wij krijgen de emmy meteen in de baarmoeder geplant dus krijgen we die 4 dagen cadeau!

Hihi ik ben echt van de verklaringen hoor....let niet op mij ;-)

Dat jij al 12 dec. mag testen vind ik vroeg hoor trouwens! Is maar 10 daagjes....

Liefs Miekske

Geplaatst

Miekse, haha fijn he... die bolletjes?!!(waardeloze dingen...) we zijn dus ras echte bolletjes slikkers.... ;-) ik hoef er trouwens pas op donderdag mee te beginnen..... GEen idee waarom dan pas.... k begin er denk ik morgen gewoon al mee, want ik heb nog over van vorige keren..... lijkt me toch fijner idee, dat er al een beetje gewerkt word van binnen zeg maar...voor dat de TP plaatsvind.

Ja ik begrijp het ja, wat betreft het 18dgn.na IUI testen....maarrrr.... (ik hou écht van verklaringen....die heb ik nl. zelf ook altijd...haha.)

Bij een natuurlijke cycles kan je ook gewoon 14 Dgn. na Eisprong testen.... en bij IUI zou dat in principe toch ook gewoon 14 dagen na Eisprong zijn??Zeker dan weet je zo exact wann. je eisprong was.

Wel fijn ja, die 4 dagen cadeau.... Joehoe.... ben gek op cadeau's....

Ze rekenen dus bij ons écht 14 dagen na punctie.... ben ik wel blij mee.... (scheelt nog langer wachten..... want daar ben ik écht niet goed in, zoals zovelen w.s.)

Gaat bij iedereen trouwens de man mee met de TP??

Die van mij nl.niet, hij vond het erg lullig dat het niet kon, maar hij heb inmidd. al zovaak vrij genomen, zonder problemen hor, hij is eigen baas, maar nu n donderdag kan hij niet weg op z'n werk, en hij werk ook nog is in Bussum... (terwijl we in Rotterdam naar t ziekenhuis moeten) dus is hij gelijk de hele midd. kwijt.

K heb gezegd dat het niet erg was hor, dat tie niet mee ging... verders is hij er altijd bij, hoe doen jullie dat??

Geplaatst

hoi dames

Pebbles, de officiele testdag is voor mij eigenlijk 10 december, maar ik hou dag 14 na de punctie aan. Beide zwangerschappen wist ik het al dagen voor de testdatum.

Tweety, mijn man is er bij de puncties en tp´s wel steeds bij geweest maar bij de fm´s maar zelden. Een keer heeft het er naar uitgezien dat hij er met een tp ook echt niet bij kon zin, in dat geval was ik gewoon alleen gegaan hoor.

Miekske, de dinsdag is alweer bijna voorbij, nog even en het is al donderdag. Het is inderdaad lastig dat je in Brussel pas iets hoort op de dag waarop de tp gepland staat.

Ik kan me voorstellen dat er dan geen extra zaad ingevroren is maar op deze manier werk het blijbaar ook goed en daar gaat het om nietwaar, in ieder geval erg fijn dat he je man ook erg meegevallen is, heb jij nog veel last van de punctie?

liefs

Babeth

Geplaatst
Miekse, haha fijn he... die bolletjes?!!(waardeloze dingen...) we zijn dus ras echte bolletjes slikkers.... ;-)

He Tweety niet slikken hoor die dingen!!! Wij zijn meer bolletjes stekers...hihi

Tja, en van die 14 dagen na eisprong heb je wel weer gelijk in....hmm daar gaat mijn mooie theorie :icon_scratch:

In ieder geval gaat mijn vriend wel mee naar de TP. Tis ook een hele trip naar Brussel dus ik laat me daarna lekker rijden ;-) Met de FM ging hij ook nooit mee hoor...

Babeth ik heb nog wel wat last van mijn buik, een beetje zwaar en opgezet gevoel....Net als spierpijn. Maar ik heb gelukkig de hele week vrij dus doe het lekker rustig aan.

Vind het wel vreemd want in Brussel zeiden ze dat als je tegen overstimulatie aanzat, je een vochtbeperking krijgt van 1 liter, terwijl ik hier overal lees dat je heel veel moet drinken! In Brussel hebben ze dus echt andere opvattingen, maar ik heb er alle vertrouwen in!

Liefs Miekske

Geplaatst

@Tweety, nee ik heb die naam niet zelf verzonnen Medusa is een Mythologisch figuur en ik vind dat echt een onzettend mooie naam dus vandaar en ja om problemen te voorkomen/ eerder gezegd te verhelpen mn naam aangepast.

Ik zit nu op WD7, heel spannend allemaal weet niet zo goed wat ik moet voelen soms denk ik wel dat ik zwanger ben, maar aan de andere kant de angst...

Geplaatst

:wav:

Esther (EDR): 1 december

Hermien: 3 december

:wav:

GROEN GROEN GROEN!

Geplaatst

Esther (EDR):1december

Hermien:3 December

Helaas zijn er al een paar rood

GROEN GROEN GROEN!

Geplaatst

Ehm...Miekske...ik 'slik' de bolletjes ook van onderen hor.... (bahbahbah)....

Als wij ook in Brussel zouden zijn, zou ik ook zeker niet alleen gaan hor, dat zou m'n man nooit gewild hebben.... maar nu, we zitten int Erasmus, Rotterdam, nog geen half uur rijden, m'n moeder ga mee of m'n vriendin/schoonzus, dus k hoef niet alleen.... Heb tie helemaal geregeld, want hij wil niet dat ik alleen ga.

Spannend Medusa; maar ist niet nog wat te vroeg om al duidelijk dingen te voelen?? en ook al ben je vaker zwanger geweest, het kan toch ook anders zijn dan, toch?

Heel veel suc6 meid!!

Thanx voor je reactie Babeth!

liefs

Geplaatst

Tamaar: 9 december

Hoi allemaal,

ik heb mezelf er ook even bijgeplakt...had jullie nog helemaal niet gemeld wanneer mijn testdag is....maar staat er nu tussen.

Jammer om te zien dat er al een aantal rood zijn geworden...sterkte Hermien en Esther....altijd weer lastig zo'n enorme teleustelling....geef jezelf en je lichaam de tijd om dit te verwerken.

Liefs,

Geplaatst

Vanmorgen ook negatief getest...

Nu wachten op mijn menstruatie! Op naar een volgende behandeling.

Geplaatst
Babeth ik heb nog wel wat last van mijn buik, een beetje zwaar en opgezet gevoel....Net als spierpijn. Maar ik heb gelukkig de hele week vrij dus doe het lekker rustig aan.

Vind het wel vreemd want in Brussel zeiden ze dat als je tegen overstimulatie aanzat, je een vochtbeperking krijgt van 1 liter, terwijl ik hier overal lees dat je heel veel moet drinken! In Brussel hebben ze dus echt andere opvattingen, maar ik heb er alle vertrouwen in!

Liefs Miekske

Hoi Miekske

inderdaad, in Brussel krijg je juist het advies om niet teveel te drinken en juist eiwitrijk voedsel te eten.

Nu was de punctie in DD voor ons en heb bewuest wat meer gedronken om de "narcosetroep" zsm. uit mijn lijf te hebben

lekker dat je even je rust kan nemen, de dagen duren wellicht lang maar het is voor een goed doel hoor, op naar een mooi bericht donderdagochtend!

Geplaatst

Hoi Esther

Wat een teleurstelling weer voor je. Ik wens je alvast heel veel succes met je volgende behandeling

en hoop dat dan eindelijk je grote wens uit mag komen.

Heel veel sterkte.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@ Ether en Hermien: Sterkte met het verwerken van weer een mislukte poging. Echt balen dat het niet gelukt is.

Even snel een berichtje hier op wachtdag uhhh 12 na tp (en 14 na punctie). Ik begin heel langzaam razend gek te worden. Ik kon zo goed positief blijven in de 1e week maar het wordt nu wel erg moeilijk. Einde vorige week een dag of 4 echt ongi pijntjes gehad en die zijn nu weer weg. Maar mn borsten zijn opeens ook niet meer zo opgezet (vol) en ik begin wat (helder)slijm te verliezen. Excuses voor de details. Maar ik weet allemaal niet wat ik ervan moet denken. Het is in ieder geval erg moeilijk om positief te blijven. Ik vlieg qua emoties echt alle kanten op.

Maar goed, sorry voor het gezeur maar het is wel fijn om het even neer te zetten, ff van me af en wat rust in mijn hoofd.

Allemaal good luck op die gruwelijke wachtbank!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Ik mag Zondag testen......dit zijn echt de 2 langste weken van m'n leven geweest zeg!

Een dag of 4/5 last gehad van ongi krampjes ( ik noem dat zelf oMgi , as in O my gód! ) maar die zijn nu minder.

Vandaag de laatste dag Utrogestan, ben benieuwd, positief blijven is best lastig he?

Voor de meiden die het nodig hebben, heel veel sterkte en een dikke vette knuffel!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom er ook nog ff bijzitten! Wat een spannende dagen hé, ze duren zo lang......

Esther en Hermien veel sterkte!

Angélique: 7 december

Tamaar: 9 december

Liefs, Angélique

Geplaatst

Meiden zet hem op hé! Het worden voor sommigen weer een paar spannende dagen!

We willen wel wat meer groen gaan zien hoor!

Geplaatst

Ik niet echt een bijgelovig tiep.....maar ik heb groene nagellak, groene oorbellen, ketting, armbandjes........en vanavond boerenkool!!!!!!!!!

En ik heb al smaragdgroene haarverf gehaald, die ga ik er vanavond in zetten!!!!!!!!!!!!!( alleen highlights hoor, zwart met smaragdgroen, is heel classy, én in combinatie met donkerblauwe kleren dé modetint van de winter hahaha!!!!!!!!!)

We hopen stiekum verder hier........

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden