Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat gaan we zeker proberen Loes. We volgen je niet met een tweeling of die moet zich goed verstopt hebben hihi.

Geeft niks, als we maar zwanger blijven van deze ene!!!!!!!!!!!

Over 10 dagen zien we een heel mooi kloppend hartje.......

Geplaatst

That's the spirit, Witje! Het zegt ook nog niks nu, gewoon pech dat het nog niet goed zichtbaar was. Rond 6 wk spant het er om.

Op naar een goede echo!

Geplaatst

Lieve Sandra

ook hier reageer ik natuurlijk eventjes....ik heb het net nog nagezocht, met onze jongens was er met 6 weken en 1 dag ook alleen nog maar één vruchtzakje te zien met daarin een wit-achtig wolkje,ben er van overtuigd dat als ik de echo met 6 weken en 3 dagen had gehad het ook nog niet zichtbaar was.Met 7 weken en 2 dagen gingen we terug en werden we enorm verrast, mooie kloppende hartjes.

Lieve schat, komt helemaal goed hoor!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ow Loes wat enorm balen als ie zo verlaat is....met de volgende ben je al bijna 11 weken toch?

de wachtweken zijn killing maar dit is ook iedere keer weer spannend.

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo)

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Bianca1: 29 december 1ste echo

Miekske: 03 januari 1ste echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Witje: 6 januari 2de echo

Meiske74: 12 januari 2de echo (8w6d)

Emm: 13 januari 2e echo

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Loes1975: 17 januari 2e echo+intake gyneacoloog

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Nano: 25 januari 1e echo (10wk)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Geplaatst

O Witje inderdaad blijft het spannend! Maar gelukkig houd je (terecht!) de moed erin want het is gewoon ook erg vroeg jullie echo. Een mooi ingenesteld vruchtzakje nu, en over 10 dagen een mooi kloppend hartje!

Ook hier bleef het spannend want had nog steeds geen telefoon gehad uit Brussel....Zelf maar gebeld net want ondanks het vertrouwen wat ik heb werd ik toch wel zenuwachtig!

Nou 15 min. in de wacht en toen eindelijk contact, bleek dat het superdruk was en ze nog zo'n 80 patiënten moesten bellen! Wordt een latertje dus haha.... Maaaar het HCG was hartstikke mooi door gestegen lag nu op ongeveer 30.000! Mooi nieuws dus!

Wij hebben nu samen vakantie en we waren vanmiddag even, voor de lol, naar de superbabystore geweest. Pfffff hadden we bijna een kinderwagen met toebehoren gekocht! haha was een hele mooie aanbieding, maar we hebben ons weten te bedwingen en zijn maar snel naar huis gegaan! hihi toch nog iets te vroeg....maar ooooooo wat heb ik daar zin in om lekker te gaan shoppen!

Geplaatst

Lieve zwangeren,

Iedereen met een mooie echo (vorig week, en Roossie vandaag): gefeliciteerd! Degenen met zwangerschapskwaaltjes: sterkte en probeer er ook van te 'genieten' (jullie snappen vast wat ik bedoel).

Witje, bij jou nog spannend dus. Goed van je dat je optimistisch blijft. Ik duim voor jullie, op naar de volgende echo en dan met een mooi kloppend hartje.

Gaby, ik zag dat je een grote tegenslag te verwerken hebt gekregen. Wat een gemene tegenvaller. Heel veel sterkte voor jou en je partner!! Hopelijk komen we elkaar snel weer tegen in een zwangeren-topic....

Hier lijkt het alweer lang geleden dat ik zwanger was en me zwanger voelde. M'n lichaam is alweer zo niet-zwanger.... geen opgezette borsten meer enz.

Kerst was raar, het was natuurlijk de bedoeling dat we het goede nieuws aan onze ouders konden gaan vertellen en nu was het zo anders.

We hopen dat we het snel weer mee mogen maken en dat het dan zo mag blijven.......

Ik wens jullie allemaal een goede zwangerschap, hopelijk hoeft er niemand meer af te vallen in dit topic.

Liefs, Dee

Geplaatst

Hai Dee

fijn wat van je te horen, het had inderdaad zó enorm anders moeten zijn, net als voor Gaby, het is zo gemeen en zinloos.

Waren je ouders wel op de hoogte of weten ze echt helemaal niets?

Ik wens je sterkte en hoop dat je snel weer in een uitgerekend topic te vinden bent!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hmmm Babeth de kans op 2 is er dus ook nog. Oe spannend.......... Nee hoor 1 is helemaal prima als die het maar doet ook. Probeer ook steeds tegen ons kindje te praten, dat het zo welkom is enzo, alsof dat zou helpen hihi. Het geeft een heel klein beetje rust. En vertrouwen moet ik toch een keer gaan hebben in mijn lichaam dus doe daar ook mijn best voor. Aangezien ik weer ontlastingsproblemen heb zal het met de hormoonstijging wel goed zitten hihi.

Geplaatst

Hoi San

inderdaad, zo was het bij ons, maar dat hield dus in dat ze samen de vruchtzak deelde...de kans op een een-eiige is 1:1000.

Goed dat je tegen je hummeltje praat, je moet zeker vertrouwen gaan krijgen maar dat komt wel meid, pas goed op jezelf, eet gezond en gevarieerd, meer kun je echt niet doen.

Bij mij is het vertrouwen er over het algemeen wel maar heb ook mijn onzekere momenten, ik denk dat iedereen dat wel herkend.

liefs

Babeth

Geplaatst
Hai Dee

fijn wat van je te horen, het had inderdaad zó enorm anders moeten zijn, net als voor Gaby, het is zo gemeen en zinloos.

Waren je ouders wel op de hoogte of weten ze echt helemaal niets?

Ik wens je sterkte en hoop dat je snel weer in een uitgerekend topic te vinden bent!!!

liefs

Babeth

Hoi Babeth,

Dank je wel....

Onze ouders waren wel op de hoogte van de ivf enz. maar wisten nog niet dat ik zwanger was, daarvoor wilden we eerst de echo afwachten. We hebben hen vorige week wel meteen verteld dat het mis gegaan was, we hadden geen zin om dat met kerst pas te doen... Ook onze broers hadden we daarover al ingelicht.

Lfs Dee

Geplaatst

hej meiden!!

wat super die mooie echo's!!

hier heb ik een klein griepje te pakken geen koorts gelukkig

maar erg hoesten en verkouden. had pilletjes tegen de misselijk gekocht

van vsm en het helpt echt goed. heb ze vanmorgen gebruikt tijdens het werken

zo is het wat beter vol te houden. thuis vind ik het niet erg om misselijk te zijn.

xxx sky

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Ik moet even wat kwijt! Ik baaalde gisteren toch zo dat ze mijn tweede echo naar 17 januari hadden gezet! Nu kwam ik thuis en lag er een envelop op de tafel. Mijn man zei: die is voor jou, maak maar open!

Stond er toch in dat ik a.s vrijdag 31 december om 9:00 een echo heb! Een soort pretecho!! Geweldig is die vent van mij toch! Hij wist dat ik een beetje onzeker was over het eerste kindje omdat ikzelf het hartje niet had zien kloppen en hij wel (ik lag te ver van het scherm af en mijn lenzen zijn aan vervanging toe!!) heeft hij geregeld dat we weer mogen kijken. Hij zei, dit ga ik niet elke keer doen hoor! ( kost een godsvermogen) Mar dit ewas een verlaat kerstkadootje!!

Heb er helemaal zin in! Mijm zoontjes gaan ook mee want die willen hun brusjes er graag op de "televisie" zien!!

Ik houd julli op de hoogte!

@ Witje, wat flink van je dat je zo moedig blijft ondanks dat je t graag anders wilt zien! Ikzelf ben wat sneller pessimistisch denk ik, jammergenoeg geen goed eigenschap.

Tot gauw!

Geplaatst

@ loes!! wat een mooi cadeautje!!

wij hebben de echo volgende week! en daarna ook pas eind januari!

tis toch al allemaal zo spannend! hoop dat jullie lekker kunnen genieten

van jullie wondertjes!! en dat je mooie plaatjes meekrijgt!

xxx sky

Geplaatst

heee Loes,

wat een leuk verlaat cadeautje!!!! dat heeft ie goed geregeld en zeker ook erg leuk voor je jongens.

Bianca, jij hebt morgen de eerste echo, heel erg veel plezier!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi dames

hebben jullie je al aangemeld bij een kdv (indien nodig) ik wel, bij ons is het nl. heel erg druk.

Toen we zwanger waren van onze jongens hadden mijn schoonouders aangeboden o de dagen dat ik werk hier in huis te komen, op zicht geldt dat aanbod nog steeds maar ja, nu mijn zwager ook een kleine verwacht... zijn vrouw zit hier dan wel zonder werk na de bevalling maar je weet maar nooit. Voor de zekerheid maar weer ingeschreven.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ja, precies, voor de zekerheid dan maar doen. Beter niet nodig en wel opgegeven dan andersom!

Hier kun je bij de meeste kdv pas vanaf 12 wk zwangerschap opgeven.

Wij willen het met hele goede vrienden (op elkaars kindjes passen als je je vrije dag hebt) oplossen en mijn lieve schoonouders willen ook graag door 1 dag in de week op te passen een band opbouwen met het kindje. Sowieso het eerste babyjaar. Ik vind het fijn dat het babytje het eerste jaar niet naar een kdv hoeft (maar dat moet natuurlijk ook maar kunnen....).

Na dat jaar kunnen we wel zien of we het met die vrienden blijven doen. Hebben hier heel dichtbij een heel kleinschalige met een grote dierenschuur door gehandicapten gerund met een grote speeltuin en een tearoom. Heel gezellig en maar 1 groep. Maar ja, dat wil vast iedereen hier in de wijk, dus komen we vast niet tussen. Maar goed, als we pas vanaf 1 jaar nodig hebben en nu alvast inschrijven, wie weet. Vanaf die leeftijd denk ik ook dat een kindje pas wat heeft aan samen delen en samen spelen en met de dieren en zo. Maar goed, maar kijken hoe het loopt....

Geplaatst

Loes wat gaaf zeg dat je man dat geregeld heeft. Een heel gaaf kadoo.

Wij hebben nog niet echt nagedacht over kinderopvang, er is er hier maar 1 in de buurt die vervroegde opvang doet geloof ik dus wordt de spoeling wel erg dun.

In de wijk waar ons huis gebouwd gaat worden komt ook een kinderopvang, dus als die opengaat kunnen we daar ook eens gaan kijken. Lekker makkelijk op de weg naar het werk.

Geplaatst

Wat errug leuk Loes....;-) veel plezier alvast.....nou Witje houd hoop....leuk om je echo al te zien...

Dee altijd leuk om even weer wat van je te horen.... Ik hoop dat je snel weer mag starten....

Babeth Kdv hebben we nog niet naar gekeken...dat doen we na de eerste echo pas...(bang om te snel van stapel te lopen)

Geplaatst

wij hebben ons wederom aan moeten melden vanwege de wachtlijsten, anders zou ik ook net zo goed wachten.

Wellicht hebben we het niet nodig maar echt voort de zekerheid.

Dough, wat klinkt dat geweldig zoals jullie het voor ogen hebben, zou erg mooi zijn als het lukt!

Sandra, zal over een maand of 11 bij jullie in de nieuwe wijk he kdv gereed zijn denk je? zou ideaal zijn!

Geplaatst

@Loes wat een lief cadeau van je man!

@Bianca heel veel succes morgen!

@Witje hou moed meis 6 weken is misschien nog te vroeg. Ik had pas met 9 weken een echo.

Hier gaat het wel weer. Gisteren flink overgegeven en flinke diarree tot vanochtend. Vandaag ook nog thuis moeten werken.

Nog niet over kdv gedacht. Ik werk vaak thuis en mijn man probeert een pappadag te regelen verder weten we het nog niet.

Geplaatst

Loes, wat een ontzettend mooi cadeau heb je gehad van je man!!! Wat een schat is hij!

En ik ben blij om te lezen dat er weer mooie echo's waren. Ook voor jou komt er een kloppend hartje hoor Witje; maar ik snap je onrust wel, zou ik ook hebben. Nog (weer) een paar daagjes geduld opbrengen voor jou...

Hier gaat alles goed, alleen ben ik van het type 'avondmisselijk' en dan goed ook... krijg geen hap door mijn keel savonds.. pfff, wel balen met kerst hahaha maar wel goed voor mijn kilo's. Vandaag weer voor het eerst naar de sportschool geweest, heel rustig aan; 45 minuten crosstrainer, buikspieren en wat arm en borstspieroefeningen. Ik denk dat ik weer ga opbouwen naar 4x in de week. Hoe doen jullie dat met sport? Ik was in het begin eerlijk gezegd gewoon te bang om te gaan sporten, stom he?

Ow, en ik heb MvM helaas moeten afzeggen; ik heb 5 jaar geleden een hernia operatie gehad en ik mag dus niet (meer) meedoen. Baal er flink van want er is al zo een tekort..

Nou, dames; ik hoop dat jullie allemaal een geweldig oud&nieuw hebben, en op naar een geweldig 2011!!!!

xxxxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden