Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames die vandaag een echo hebben veel plezier bij de kloppende hartjes..

@ Witje , ik weet hoe je je voelt ik heb vanaf week 5 tot week 8 helder rood bloed verlies gehad en daar tussen in bruinverlies.

Ze hebben bij mij een echo gedaan op 6 weken en toen was de kleine 5w 5d is heel klein maar we zagen wel een hartje kloppen.

Het bloed was waarschijnlijk van de tweede emmy die niet goed ingenesteld was. Ik hoop voor je dat alles goed is, hoop dat mijn verhaal je angst een beetje wegneemt. Maar leuk is anders.

Groetjes suus

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames

hier even een ontbijtje voordat we naar het ziekenhuis gaan, vannacht echt pas laat gaan slapen, kon niet in slaap komen zeg, nu ben ik gelukkig wel rustig, zal wel anders worden als we daar zitten te wachten.

Sandra, ik ben blij de verhalen van oa. miepie80 te lezen! gelukkig is het geen helder rood, houd vol hoor, gelukkig drukke dagen en dan is het zo maandag

andere meiden die vandaag ook een echo hebben, heel veel succes en plezier!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

meiden allemaal succes met jullie echo's!!

ik heb straks 1ste intake/afspraak bij de verloskundige.

vannacht heel raar gedroomd over bevallingen en te kleine kindjes blé

ach ja hoort erbij

xxx sky

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ga jullie helaas verlaten. Heb echo gehad en er was wel een vruchtzakje maar er zat helaas niets in.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes en een voorspoedige zwangerschap wensen.

Lfs. Gaby

Geplaatst

Ow lieve Gaby

wat een ellendig bericht!! jeetje, ben er even stil van.

Heel erg veel sterkte, voor jou, je partner en je lieve meelevende mams!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Nou, moet zeggen dat het nu wel rot is om mijn berichtje te plaatsen na het trieste nieuws van Gaby....

We hebben ook de eerste echo gehad en er was een hummeltje te zien met een mooi kloppend hartje. Mijn eierstokken waren nog steeds wat vergroot (verbaasde me niets want voel ze nog steeds af en toe) maar dat kon geen kwaad.

Deze echoscopiste was voor ons nieuw maar kende wel ons dossier en ze heeft de echo zeer uitgebreid gedaan, ook om goed te zien of er echt geen 2de kindje verstopt zat.

Jeetje, heb wat traantjes in de auto weggepinkt, we zijn heel erg dankbaar en blij maar het is ook zo dubbel.

Maar goed, alles ziet er goed uit, mooi op maat 4mm groot.

op naar de volgende echo....

liefs

Babeth

Geplaatst

Gaby wat heftig en verdrietig, veel sterkte hiermee!

En och Babeth, meissie... jullie weten maar al te goed hoe het is om slecht nieuws te krijgen helaas. Dat het nu goed zit is echt geweldig nieuws en jullie ZO gegund. Maar zeker ook erg dubbel.

Een hele dikke van harte voor jullie, een mooie frummel op maat MET hartslag. Wat een zeer speciaal kerstkado.

Geplaatst

Ach lieve Gaby, wat verdrietig.

Wat een akelige eerste tijd op dit forumtopic: er komen nu nog mensen bij en verdrietig genoeg moeten er ook hier en daar weer mensen afscheid nemen nadat ze zo blij zijn gemaakt met een positieve test.... Ik huil een traantje weg, want je hebt het niet in de hand en voor hetzelfde geld was ik het geweest.

Lieve Gaby, wat ongelooflijk naar voor jullie dat het bij jullie is gebeurd. Een dikke knuffel!

Meiske, inderdaad heel dubbel om dan de eerste te zijn die op dezelfde dag goed nieuws brengt. Voor jullie een heerlijk moment. Wat zullen jullie in spanning hebben gezeten! Het blijft nog heel lang spannend, maar dit is vast een heeeel goede stap in de juiste richting! Van harte met het kindje in wording in je buik!

Witje, het lijkt me ook ongelooflijk spannend als je steeds op de wc wat rood/bruins tegenkomt. Je kunt niks anders dan afwachten. Steken, krampen en zo zijn de eerste weken heel normaal, maar je houdt je hart (je buik!) natuurlijk vast als het soms wat heftiger steken zijn. Ik duim hard voor je!

Hier ook een goede echo vandaag! Fantastisch om het verschil van het mormeltje met 2 weken te zien. Nu echt een hoofdje en lijfje en uitstulpsels te zien. Ze doen niet zo moeilijk in ons ziekenhuis over foto's/filmpjes maken. Mijn man heeft even een filmpje gemaakt. De vorige keer moest ik zo stil liggen en adem inhouden en zat ik zo vol spanning dat ik er weinig van heb meegekregen en baalde dat we dat niet hadden gedaan. Dat niet weer, dacht ik. Nu dus filmpje laten maken door manlief. Super!

Het ziekenhuis vaarwel gezwaaid en op naar de verloskundige!

Geplaatst

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29)01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm(31)06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32)06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky(23)08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3de kindje - 3 x icsi

Balu01 (31)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Gaby (30)11-08-2011 - 1ste kindje - 1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33)19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26)19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Kaykay: 9 december 1e echo

Norwegian-sky: 15 december 1ste echo

Emm: 17 december 1ste echo

Miekske: 20 december bloed prikken HCG

Balu01 : 20 december 1ste echo, hartje gezien en gehoord

Dough: 23 december 2e echo

Fiona: 23 december 1e echo

Gaby: 23 december 1ste echo

Meiske74: 23 december 1ste echo

Loes1975: 23 december 1e echo

Miekske: 27 december bloed prikken HCG

Roossie: 27 december 1ste echo, 3 januari 2e echo

Witje: 27 december 1e echo

Bianca1: 29 december 1ste echo

Miekske: 03 januari 1ste echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Meiske74: 12 januari 2de echo (8w6d)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Geplaatst

Hoi dames

Om het overicht te behouden en de lijst niet te lang te laten worden is het wellicht een idee om afspraken die geweest zijn te vewijderen? ik weet niet hoe jullie er tegenover staan?

groetjes

Babeth

Geplaatst

O nee Gaby dat meen je niet verdomme waarom mocht het nou niet zo zijn :(

Ik wens jou en je man/vriend heel erg veel sterkte toe!!Hele dikke knuffel voor jou!

Hoi Babeth,

Super dat jij een kloppend hartje heb gezien probeer er lekker van te genieten meid!!

Ik heb nog even een vraagje.

ik heb net mega ruzie gehad thuis.Het ging eigenlijk nergens over.

Maar goed ik kreeg ineens steken en een eng gevoel van ojeee gaat het wel goed,

Heb even aardig lopen gillen tijdens onze ruzie :( Is dit heel erg????Ik heb echt geen idee sinds de ruzie heb ik de steken nog steeds.

Maar door een ruzie kan het toch niet ineens mis gaan he??Ben zo blij als ik woensdag de echo heb haha.

Liefs Bianca

Geplaatst

Zwanger!!

:zwanger:

Gaby (30)11-08-2011 - 1ste kindje - 1x iui & 1x icsi

Afspraken:

Gaby: 23 december 1ste echo

Dough: 24 december intake vlos

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Geplaatst

Nee, ik geloof niet dat door ruzie maken je kindje het loodje zou kunnen leggen....

Ik durf trouwens zelf helemaal geen seks te hebben, hebben jullie daar ook 'last' van? Heb wel zin, maar durf echt niet!

Heb het lijstje aangepast, Meiske, ik dacht het ook al. Anders wordt het maar steeds langer die lijst met afspraken. Heb er ook wat kleine kleurtjes tegenaan gegooid.

Zie alleen dat het plaatje is verdwenen.....

Kan iemand die weer opduiken??

Geplaatst

Lieve Bianca, het zal vast geen kwaad kunnen. Maar stress is nooit en zeker nu niet echt welkom.

Laat je niet gek maken hoor. Er is niets wat iemand nu kan zeggen, dat jou van je zwangerschapsgeluk mag afbrengen. Laat maar lullen de ander en gewoon weglopen de volgende keer. Je hebt nu maar 1 prio, jezelf en je uk. En je kerel maakt maar plaats!!!!

Ik heb nog even een vraagje.

ik heb net mega ruzie gehad thuis.Het ging eigenlijk nergens over.

Maar goed ik kreeg ineens steken en een eng gevoel van ojeee gaat het wel goed,

Heb even aardig lopen gillen tijdens onze ruzie :( Is dit heel erg????Ik heb echt geen idee sinds de ruzie heb ik de steken nog steeds.

Maar door een ruzie kan het toch niet ineens mis gaan he??Ben zo blij als ik woensdag de echo heb haha.

Liefs Bianca

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Zwanger!!

:zwanger:

Afspraken:

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w

Geplaatst

Dough, bedoelde je dat plaatje?

Bianca, een ruzie is heel normaal, dwz, ik reageerde tijdens de zwangerschap ook weleens heftig, dat is ech onder invloed van de hormonen. Toen ik bevalien was vroeg ik me zelfs al of het daardoor kwam, gelukkig wist de verloskungide me van dat idee af te praten.Maak je niet druk hoor.

Wie had het nu over de sex...ik heb ook wel zin maar we durven beide niet, een orgasme laat de baarmoeder samentrekken en dat wil ik echt niet hebben!!!!

Scheelt, mijn man is nu ook in een wat andere modus.....

Geplaatst

Lieve Gaby

ik heb je van het lijstje afgehaald, ik kan me voorstellen dat je het te pijnlijk vind. Als je het liever anders ziet dan moet je het gewoon laten weten hoor.

Nogmaals heel veel sterkte!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ja, dat plaatje, thanks!

Precies Meiske, dat samentrekken van de baarmoeder daar moet ik ook niet aan denken. Dat heb ik ook wel vlak voor ik ga menstrueren, als ik dan klaar kom, dan komen er daarna echt van die ongikrampen!

Wanneer zou ik weer durven.....

Geplaatst

Miepie en Suus bedankt voor jullie ervaringen. Ik probeer me daar aan op te trekken. Net een poosje de stad in geweest, wat dingen gekocht. Lekker aan de lunch gezeten en nu weer ff thuis. Ga zo alles klaarzetten voor de reis naar mijn ouders!! en dan voor we weggaan nog even een tukje.

Gaby wat ontzettend KL*TE. Heel veel sterkte deze dagen.

Tot later!!

Geplaatst

Ah nee Gaby wat ontzettend verdrietig....

Eerst de blijdschap van zwanger zijn en nu zo'n abrupt einde....K*T!

Heel veel sterkte meis.

Babeth wat superfijn een goede echo! En zelfs al een kloppend hartje wauw!

Wat zullen jullie een extra fijne kerst hebben! Heb je ook een foto?

En toch wel een opluchting dat het er een is of niet? Ik ben heel blij voor jullie!

Oja, kan ik voor de 1e echo 3 jan. dus gewoon een afspraak maken bij de Biometrie

in het MMC? Dan doet de echoscopiste deze of een gyn? Ik heb je wijsheid weer eens nodig hihi

Dough ook proficiat! Super hoor een mooie echo! Hopelijk wij binnenkort ook!

Liefs Miekske

Geplaatst

@ Gaby; heel veel sterkte meis de komende tijd.

@ de andere meiden; wat mooi om te lezen dat er mooie echo's waren met kloppende hartjes dat geeft de burger moed.

Hier gaat het wel zijn gangetje. De misselijkheid is een stuk minder geworde maar nog wel gevoelige (.)(.) heb wel nu meer last van zuur jakkes. Vanmiddag even met mams de stad ingeweest maar de duizeligheid is niet minder heb meer op bankjes gezeten dan dat ik echt van het winkelen heb kunnen genieten. En mijn moeder maar rennen door de winkels hahaha. Ach ja. Ik moet eerlijk zeggen dat het op het gebied van sex niet beter is dan bij jullie hoor ik zou heel graag willen maar ben ook zo ontzettend bang dat het fout gaat. Maar het kan toch eigenlijk niet fout gaan? Zou dit dan betekenen dat we ruim 7 maanden geen sex meer kunnen hebben??? Gisteren ook gebeld naar de VK en ik kan 20 januari terecht voor de intake. Wel lang en krijg ook de kriebels ervan maar ja niks aan te doen. Maar ga er niet van uit dat het fout gaat. Ik zal het lijstje ook even aanpassen.

Liefs,

Nathalie

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Geplaatst

Gaby: wat ontzettend voor jullie!! Het was jullie zo gegund! Heel veel sterkte voor jou en je partner de komende dagen.

Liefs..

Geplaatst

Voor de meiden die een mooie echo hebben gehad natuurlijk hardstikke gefeliciteerd!!!

Wil iemand mijn 2e echo (13 januari) ook in het lijstje zetten? Mij lukt dat nog steeds niet...

Geplaatst

Lieve Gaby,

Heel veel sterkte....wat jammer dat het deze keer niet zo mocht zijn.....

En wat heerlijk dat jullie echo zo goed gegaan is Babeth...hoeveel weken ben je dan nu zwanger?? Dat het hartje al te horen is??? Het is je zo gegund lieverd...

Dough heerlijk zo'n kleine spruit....geniet ervan!! Maybe een BNN er in de dop??? ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden