Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Emm mijn vriendin mag ook niet meedoen omdat ze toen ze 4 jaar was een bloedtransfusie gehad heeft. Terwijl we op alles bloedgeprikt zijn wat maar te bedenken is in Gent. Hiv, Hep, chlamidia. Ze zijn de richtlijnen aan het bekijken geloof ik staan wel rare dingen in vind je niet? Hoornvliestransplantatie, hersenvliestransplantatie, hernia. Regels moeten er zijn dat is waar.

Nu nog maar 8 daagjes wachten en dan.... klop klop klop. Begin er toch langzaam aan te geloven dat ik echt zwanger ben. Heeft wel even nodig maar de echo volgende week is dan gewoon de kers op de taart.

Bianca veel succes en hopelijk zijn jullie niet te vroeg en zie je wat je zo graag wilt zien!!!!!!!!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wij hebben om kwart over 11 de eerste echo en kan jullie vertellen ben op van de zenuwen.

Er schieten allemaal rare dingen door mijn hoofd.

Heb er erg slecht van kunnen slapen.

Dit word een hele lange ochtend haha.

Ik hoop zo dat het goed is :wav:

Geplaatst

Ja, pfff, ik snap ook niet zo goed hoe al die dingen met je urine te maken kunnen hebben.... Maar goed, ik heb er ook geen verstand van verder. Jammer is het wel! Wil je wat doen voor 't goede doel...

Bianca, als het goed is weet je het nu! Succes!

Witje, we tellen met je af!

Sporten, hmmmm, 'k ben niet zo'n sporter. Probeer dagelijks een lekkere wandeling te maken (hou ik wel van) en straks misschien in positiezwempak lekker zwemmen. En op zo'n dikke buikenyoga!

Geplaatst

Witje, er wordt met je meegeteld! :laugh:

En Bianca, ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan!!! Laat je het ons weten?

xxx

Geplaatst

Als jullie nou mijn dagen aftellen dan zet ik de knop in mijn hoofd even uit en als jullie die weer aanzetten vlak voor mijn afspraak. Hmmmmm lijkt met wel een lekker idee er even niet aan denken.

Bianca heb je mooie foto's??????

Geplaatst

Hoi Meiden,

Zo de echo zit er op pffffffffffffffffff wat was ik gespannen zeg!

Bij echo zag je eerst alleen maar darm!!Deze zijn dus goed van slag kan ook te maken hebben met de stress.

Na goed zoeken vond ze het vruchtzakje en zag ze heel even het dooiertje.Ook zagen we het hartje kloppen.

Het was niet super duidelijk te zien voor ons op de echo zie je dus ook niets.

Dit komt waarschijnlijk doordat mijn darmen zo van slag zijn.Het leek wel een slagveld hihi.

Maar ze feliciteerde ons en kreeg een telefoon nummer om de 9 weken echo te maken en om een eindgesprek bij de Gyn te hebben.

Dus volgens mij zit het wel goed.

Meten enzo deed zijn niet ze deed alleen kijken of alles op de juiste plek zat en of er hart aktie was.

Ze zei wel dat ik echt niet eerder had moeten komen omdat je dan ook echt niets gezien had.Dus was blij dat we vandaag gingen.

Zit nu aan de telefoon om mijn zorgverzekering te wijzigen,Want als alle goed gaat is extra kraamzorg altijd welkom!!

En nu kunnen we het nog wijzigen!!

Hoe gaat het verder met iedereen??

Liefs Bianca

Geplaatst

@bianca! wow meid wat goed!! bij mij zei ze ook hoor dat het een mooi begin was maar dat ze nog niks kon zeggen of het goed blijft gaan

dus krijg nu wel een beetje de zenuwen voor onze 2de echo volgende week.

ik heb na de echo ook gelijk me verzekering veranderd. hoef geen eigen bijdrage te betalen bij de kraamzorg en 15 extra uren. en hoef niet te betalen

voor ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie. dat is allemaal mooi meegenomen.

geniet maar lekker van je ukkie!!

knuffel van sky!

Geplaatst

Dank jullie wel!!

Lastig he sky!!Bij ons deed de Gyn het ook niet maar de fertiliteits verpleegkundige.

Maar het moet helemaal goed komen bij ons.Voor jou is het aftellen ook weer begonnen!!!

Jij zit ook bij het VGZ zeker met het gezin pakket??

Liefs Bianca

Geplaatst

Hey Bianca wat fijn dat je een klopende haartje hebt gezien!

Dat geeft zeker een goed gevoel!

Gefeliciteerd! Kan je een beetje van genieten?Want ik lees dat je darmen een beetje van slaag zijn.Ik heb het ook als er iets aan de ahand is,gelijk mijn darmen in de war.:)

Ik zie dat je overstapt naar een verzekering meet extra kraamzorg,welke is het dan?Krijg je dan ook extra dagen?

Liefs,Violeta

Geplaatst

Ik geloof dat ik ook nog maar eens even naar onze zorgverzekering moet kijken. Hoewel ik al een top extra pakket heb dus waarschijnlijk wordt er al genoeg vergoed. Beter even checken.

Geplaatst

Hee meiden,

Bianca, wat mooi dat het er allemaal goed uit zag! Was het wel een inwendige echo? Mijn darmen komen nooit in beeld als die echokop in de vagina gelijk tegen de baarmoeder zit.

Hier ook aanvullende verzekering genomen. Het is een kwestie van een aanvullend pakket nemen, Violeta, niet zozeer bij welke verzekeringsmaatschappij.

Maar we bevallen allemaal in de zomer, echt vakantieseizoen. Dan kan kraamzorg krijgen soms lastig zijn omdat men met vakantie is. Vraag me af of ik die extra uren kraamzorg dan ook kan krijgen...

Geplaatst

@ Bianca neej bedoel ook fertiarts haha maar gyn praat makkelijker.

ik heb het top pakket van de unive was was 7 euro goedkoper dan gezinspakket maar zaten wel meer dingen in. gewoon goed kijken en vergelijken.

nog 1 avondje werken en dan lekker 5 dagen vrij! jeej ben er zo aantoe! zal je net zien krijg ik een ** rooster maarja we moeten het er maar mee doen.

morgen ochtend slapen tot ik vanzelf wakker word heerlijk!! zal rond 11en zijn ben namelijk bekaf. vanmiddag maar even geslapen.

dikke knuffel van sky!

Geplaatst

Bianca, proficiat, heerlijk he!!!!

ik heb nog van de vorige keer de gezinsverzekering met extra aanvullingen ivm. voordeel van het werk, heb bv. recht op 15 uur extra kraamzorg.

ook 15 uur huishoudelijke hulp etc.

Sandra, ik hoop dat her berichtje van de arts van Bianca jouw ook enigszins gerust stelt, ze had niet eerder moeten komen.....

dames, ik ben er vandoor, uit eten met 3 vriendinnen...gaaaaaaaaaaaaaap ik ben doodop maar het wordt vast gezellig!

Loes, jij mag morgen weer he?

liefs

Babeth

Geplaatst

Ja Babeth steld me idd gerust. Begin nu ook vertrouwen in mijn eigen lijf te krijgen. Geeft ook rust moet ik zeggen. de buikpijn is er nog steeds en het bloedverlies is met vlagen wat meer dan weer minimaal tot verdwenen. Ik ga er van uit dat het bij mijn zwangerschap hoort.

Veel plezier bij het eten, dat het je maar goed mag smaken...

Ik heb zin in volgende week donderdag, dat wordt een leuk begin van mijn 5 vrije dagen!!

Geplaatst

Bianca, super dat je een mooie echo hebt gehad!! Op naar de 9 weken :laugh:

Een vraagje ladies: hebben jullie ook al een buikje?? Ik wel en vind het wel een beetje vroeg daarvoor eigenlijk. Normaal gesproken heb ik een hele platte buik (geldt niet voor de rest van mijn lichaam hahaha, nogal rond in de heupen en billen hahaha) maar nu ben ik dus al overduidelijk zwanger... Ik vroeg me ineens ff af of jullie ook al 'showen' ...?

xxxxx

Geplaatst

Bianca wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!!!! Super hoor lijkt me een hele geruststelling!

Emm misschien dat het opgezette darmen zijn dat je al een buikje hebt....dit hoor ik nl wel vaker.:preggers:

Hier nog geen buikje maar ja ik loop ook 2 weken achter op jou....:laugh:

Alhoewel mijn vriend vorige week mijn buik heeft opgemeten, was toen 85 cm en deze week 86 cm! Maar volgens mij wilde hij dit gewoon graag zien heb ik zo'n idee.....;-) haha

Geplaatst

hej meiden,

ik heb nog niet echt een buikje hoor. maar hoorde van mijn moeder dat bij mijn oudste broer de eerste

het pas echt zichtbaar werd toen ze over de 40 weken liep haha dus ben benieuwd hoelang het bij mij gaat duren

hoop straks wel op een mooi buikje natuurlijk.

zo nou ga ik van me 5 vrije dagen genieten en daarna de echo!! yes!

Geplaatst

Sky geniet van je vrije dagen!!

Ik heb altijd een buik, ben wel eens bang dat mensen gaan vragen hoe ver ik al ben :( heb wel het idee dat mijn broek stakker zit, dat kan ook komen omdat ik veel buikpijntjes heb. Voel als ik eens geen buikpijn heb wel IETS in mijn buik. Kan het niet beschrijven, alsof er een ballonnetje zit zeg maar.

Nou ik ga beginnen aan mijn reeks van 3 vroege diensten, dan 1 vrij, 1 vroege, 2 late en dan de echo met aansluitend 5 dagen vrij, kijk er echt naar uit.

Geplaatst

Hoi Violeta,

Hoe voel jij je meid?Gaat het allemaal een beetje om het een plekje te geven?

En ik zit bij VGZ hoef de eigen bijdrage niet te betalen voor kraamzorg.

15 uur extra kraamzorg en ik hoef geen bijdrage te betalen als ik zonder aanleiding in het ziekenhuis wil bevallen.

Verder heb ik me er niet zo inverdiept.

Ik heb altijd al bij het vgz gezeten dus heb me alleen een stapje omhoog gegooit.

@Witje,

Moet idd wel een gerust stelling voor je zijn!!

Ik zat ook te balen dat ik geen duidelijke echo had door mijn darmen.

Mijn vriend heeft het hartje helemaal niet zien kloppen en ik af en toe op de echo die ik mee gekregen heb zie je dus ook niks alleen de vruchtzak.

Maar ik had echt niet eerder moeten komen.Dus wel waardeloos hihi.

Jij hebt binnekort gewoon een top echo!!!

@Dough,Het was een inwendige echo.Ze kon niet eens mijn eierstokken vinden terwijl die normaal gesproken zo te vinden zijn.

Zal de stress wel zijn haha.

@Beau,bedankt voor je felicitatie!!

@Sky,Okee alle pakketen heten dus overal het zelfde ;)

Het is zo kort dag om alles echt uit te pluizen dus ben maar bij mijn verzekeraar gebleven.

Benieuwd of je lekker hebt uit kunnen slapen!!

Meestal word je alsnog vroeg wakker als je uit wilt slapen!!

Heb je nog veel last van kwaaltjes??

@Emm,Als je er zwanger uit ziet waarom zou je er dan niet mee showen!!Ik zou het wel doen hoor!!

Bij mij word mijn buik ook opgezet voornamelijk na de ochtend.Maar ik denk dat het bij mij mijn darmen zijn.

Ik ben best slank dus bij mij ziet het er nu best gek uit dus loop er nu niet mee te koop haha.

@Mieske!!Wat grappig gaat je vriend iedere week fanatiek je buik opmeten?!

Wel heel erg schattig hihi.

Hoe voel jij je??Jij loopt 1 dagje op mij achter :D!!

@Babeth,Hoe was jou etentje?En hoe voel jij je???Hoe waren de reacties trouwens toen je het vertelde??Misschien heb je het wel al geschreven maar dan heb ik er over

heen gelezen sorry!!

Zijn er trouwens ook meiden die geen last hebben van kwaaltjes??

Het enige waar ik last van heb is dat ik heel erg moe ben en af en toe duizelig ben.

Niet misselijk of wat dan ook.Mocht je toch nog misselijk worden vanaf wanneer kun je het dan nog verwachten??

En ons is niets gezegt over een verloskundige.Weet dat ik de 9 weken echo bij een echo centrum heb.

En een dan ook een gesprek heb bij de Gyn om het afteronden.

Zou ik dan nu zelf al opzoek moeten gaan voor een verloskundige??

Of hoe gaat dat in zn werk?

Ik heb werkelijk geen idee.

Werkse allemaal en sky geniet van je vrije dagje!!

Liefs Bianca

Geplaatst

hoi dames

mijn buik is er altijd wel maar is ook wel al dikker, daarbij grotere borsten en ik voel zelfs al mijn banden af en toe. (schijnt bij een 2de zwangerschap vaker voor te komen)

Verder misselijkheid met name overdag. Ik kan niet zeggen dat ik buikpijn heb maar voel wel dat er vanalles gaande is zeg maar.

Bianca, misselijkheid treft 1 op de 3 dames, grote kans dat je er gewoon geen last van hebt. Je HCG piek bereik je ongeveer in week 9.

Je kan ook je 2de echo afwachten hoor totdat je op zoek gaat naar een verloskundige.Of het moet zijn dat je liever bij een gyn. loopt.

Het etentje was erg gezellig, een vriendin wist er al vanaf, de andere 2 niet. Was erg leuk want een van de 2 die had mij vorige week laten weten 7 weken zwanger te zijn (van de 2de), ze wilde het bij het etenje vertellen maar vond het prettiger om mij van te voren in te lichten voor het geval ik het er misschien moeilijk mee zou hebben. Nu heb ik dat gelukig niet (ook nooit gehad) maar was wel extra leuk om zelf ook het goede nieuws aan haar te vertellen.

Het eten smaakte me ook wel maar het dessert niet zo, maar dat maakt niet uit toch?

Emm, ik heb van mijn man een mooie belletje voor op mijn buik gekregen, hangt aan een koord, ik draag deze al hoor, waarom zou je het niet laten zien?

er is toch niets om je voor te schamen, ja kan alleen maar trots zijn, tenzij je het nog stil wilt houden...

Ik zelf doe dat niet, ik wil proberen te genieten van a tot z en de flessen van MvM zullen de mensen in de straat wellicht ook zien.

Loes, heel veel plezier vandaag!!!

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik toch ook al wel een buikje begin te krijgen hoorde van de gyn dat het bv bij een 2e of 3e zwangerschap eerder is te zien dan bij een 1e. Aangezien dit al mijn 4e zwangerschap is (de andere 3 liepen uit op miskramen) begin ik het nu toch al goed te zien. Mensen in mijn omgeving ook :D. Ook mijn borsten beginnen heel erg te veranderen zijn ontzettend zwaar iets groter maar dat is alles. Heb net toch maar ff contact gezocht met de VK omdat ik me erge zorgen maak dat ik mijn avondeten niet binnen kan houden. Gisteren hadden we spinazie met vissticks ben ik erg gek op en na 10 minuten lag alles weer in de wc. Erg frustrerend dus maar weer een boterham op. Maar het kan gelukkig geen kwaad dus dan maar brood eten. Verder was ik bezig met een angelsound maar kon niks horen hahaha dus schoot ff in de stress maar ik heb nog een echo volgende week dus ik hoop maar dat alles nog steeds goed is dan krijg ik er echt vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen.

liefs,

nathalie

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo)

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Bianca1: 29 december 1ste echo

Miekske: 03 januari 1ste echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Witje: 6 januari 2de echo

Balu01: 7 januari 2e echo (9w1dag)

Meiske74: 12 januari 2de echo (8w6d)

Emm: 13 januari 2e echo

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Loes1975: 17 januari 2e echo+intake gyneacoloog

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Nano: 25 januari 1e echo (10wk)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden