Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

icon1.png

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Meiske74 (35) 18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo)

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Meiske74: 12 januari 2de echo (8w6d)

Emm: 13 januari 2e echo

MBM: 13 januari 2e echo

Miekske: 13 januari intake verloskundige

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Loes1975: 13 januari 2e echo+intake gyneacoloog

Miekske: 17 januari 2e echo

Witje: 19 januari 3e echo en intak gyn

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Nano: 25 januari 1e echo (10wk)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

N-Sky: 27 januari 3de echo

Miekske: 31 januari controle verloskundige (incl. echo)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Roossie: 31 januari 3e echo

Sorry heb het lijstje weer even gekopierd want ik had een verkeerde datum bij mijn intake vd verloskundige, het is 13 januari en niet 17.

Dan krijg ik ook weer een echo.

Vandaag zijn we met een stel van de afdeling vh zieknhuis waar ik werk naar bodyworlds geweest in rotterdam, dat was super interessant. Alleen had ik niet voorzien dat het begin van de route begon met foetussen van allerlei leeftijden, oeps, wel even slikken! Gelukkig kan ik redelijk goed relativeren en weet dat die foetussen voor de wetenschap zijn afgestaan. Maar goed, toch zijn ze wel echt i.p. ( Alles daar is echt, dus geen kunstmensen zeg maar) Zelfs toen we daar klaar waren is geen misselijkheid opgetreden en hebben we heerlijk gelunched. Ik ben echt blij dat ik daarvan geen last heb! Wel die rot slapeloosheid! Mijn hoofd is zzoooo bezig s'nachts ondanks dat ik zo moe ben, om gek van de worden!

Hebben jullie daar ook last van? Ik droom ook over wagens, bedjes, flessen, borsten en van alles en nog wat! De hond vind ik vreselijk stinken, en ik ben verzot op boerenkaas met augurk! Ha ha! Het wordt nog wat hoor!

Liefs loes, ga naar mijn mandje want morgen om 7 uur weer lekker wassen, ik hoop niet door het NORO virus geveld te worden, dat heerst nogal op t moment bij ons op t werk...

Fijn weekend

Geplaatst

super Balu dat je een goede echo had!

Ik ben nu ook de bollen aan het afbouwen. Eigenlijk zou ik pas met 12 wk afbouwen. Was aldoor 3 x daags 2, ben nu naar 2 x daags 2 gegaan, hier ook zat van het wekker zetten op vrije dagen. Misselijkheid neemt eigenlijk alleen nog maar toe, dus wil niet van bed af als liggen nog oke voelt....

Ik begin nu wel ietwat te balen van de misselijkheid, mag nu wel een beetje gaan afnemen. Sommigen van jullie zijn erg moe, lijkt me heel rottig!

Ik mis in bad gaan heel erg. Ben vorige week voor t eerst sinds de zwsch gegaan en had er rekening mee gehouden dat het niet te heet was. Maar ik vind echt alleen een heet bad lekker, bleef maar bijvullen met heet water, want ik vond het niks zo'n lauw bad. Ik ben er maar een kwartier in geweest, want weet dat te heet eigenlijk niet goed is. Nu besloten te wachten tot na 12 wk, daarna schijn je ook weer de sauna in te mogen bijvoorbeeld.

Geplaatst

hoi allemaal,

ben al tijdje niet geweest op forum,lees dat er ook al enkele zijn afgevallen van het lijstje:sad:

heel veel sterkte voor hun,ik weet ze niet allemaal bij naam zag wel naam gaby voor bij komen.

Ook een beetje dubbel nu .proficiat voor degene met goede echo's.

mijn tweede echo was ook goed heb hartje gehoord.

over 3 weken hebben we onze combinatie test,dat zijn dus weer spannenede tijden voor ons.

verder voel ik me redelijk ,beetje misselijk somsen met tijden erg moe

:happy::hello2:groetjes

Geplaatst

Loes weet je wat goed tegen slapeloosheid werkt??? Een lekker partijtje sex.........

Moet zeggen dat ik het de eerste keer doodeng vond, maar het mag. Dus waarom niet toegeven aan de geneugten van het leven;) we moeten al zo veel rekening met alles houden. En nu zit de buik nog niet in de weg.

Ik ken het wel hoor. Dat gepieker. Leg een kladblokje naast je bed en schrijf daar alles op wat er in je opkomt en zeg dan tegen jezelf dat dat iets is om morgen verder over te denken. Schijnt goed te helpen. Even een ontspannen boek lezen dat NIET over zwangerschap gaat. Blijf niet in je eentje piekeren, praat er met je hubbie over en deel je zorgen, dan heb je nog maar de helft.

Succes!!

Ik ben ook naar bodyworlds geweest toen het in Amsterdam was een aantal jaar geleden. Helemaal te gek vond ik het. Ben al weer zo veel vergeten, zou zo weer gaan.

Geplaatst

Hoi meiden

Miekske, ik ga ook niet in bad, vind het wel lekker maar durf echt niet, vorige keer ook niet gedaan, toen ik een week of 18 was ging ik wel maar eruit komen was een ellende haha.

Ik zie wel wanneer ik er weer in ga.

Het slapen gaat bij mij erg goed, ik lig echt totaal in come, moet zeggen dat ik afgelopen week weer voor het eerst gewerkt heb dus dat merk je wel.

Ik val trouwens ook op de bank in slaap, ook dan ben ik ver heen haha

Loes, het lijkt me erg interessant maar ook wel erg hefitg en confronterend.........loop je daar en denk je, zo groot zijn mijn kleintjes nu ook.....bizar. Fijn dat je weinig last hebt van de kwaaltjes.

De misselijkheid is bij wel wat minder, niet meer zo erg als in het begin, het ene moment maak ik me dan weer druk maar vervolgens denk ik terug aan de vorige zwangerschap en toen leek ik ook gewend te zijn geraakt aan het hcg.

Loes, ik zag dat jij de intake bij de verloskundige hebt? ik dacht dat je met een tweling direct doorverwezen werd naar de gyn?

vandaag een rustig dagje thuis, mijn man is even naar de markt, gestoomde makreel halen en worstebroodjes van de bakker.hmmmm

dames, fijn weekend!

Geplaatst

@Dough, oh dat wist ik niet dat je vanaf 12 weken zelfs de sauna in mag!

Ik denk dat je misselijkheid wel zal af gaan nemen als je geen bollen meer inbrengt.

Ik ben al een paar dagen voor de testdatum gestopt, het voelde toen ook goed om te stoppen, heb wel 1,5 dag extra gebruikt.

Ik werd met vlagen misselijk van die bollen en als je hcg dan ook nog toeneemt is het nog erger denk ik.

Fijn dat je nu kunt gaan afbouwen, scheelt weer een hoop gedoe!

@fiona, fijn te lezen dat het goed met je gaat en dat je een mooie echo gehad hebt! Spannend zeg dat je de combinatietest gaat doen, mijn man en ik hebben besloten het niet te gaan doen. Heel veel succes over 3 weken!

@Loes ik heb geen dromen over kindjes e.d tenminste ben er niet bewust van. Heb wel dat als ik smorgens weer vroeg naar de wc moet en daarna mijn bed weer in duik ga dromen, maar dat gaat dan niet over kindjes of zwangerschap. Lijkt me ook heel apart om langs die foetussen te lopen, terwijl je er twee in je buik hebt. Gelukkig kon je er goed tegen. Ja ik dacht net zoals Meiske dat je met een tweeling bij de gyn onder controle moest blijven.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo!

@ Witje, een partijtje sex zal zeker goed zijn voor de slapeloosheid, haha! Komt helemaal goed, hij komt zometeen weer thuis na een week Zwitserland voor zijn werk (ze hebben het zo slecht! ) dus de kinderen vroeg naar bed en wij ook!!( voordat ik te moe word, haha! )

@ babeth

Bij ons zit er sinds kort een nieuwe constructie omtrent verloskundigen en gyneacologen. We hebben een nieuw verloskundig centrum wat in het ziekenhuis is gevestigd. Verloskundig centrum ROOS. Daarzit alles. Verloskundigen, gyneacologen en babylook. ( voor pretecho's e.d) De verloskundige en een verpleegkundige van het kraamblok nemen de intake af en de combinatietest/prenatale screening tijdens de echo. Als er iets bijzonders uitkom zal ik gelijk even doormogen naar de gyneacoloog.

Hoe het vervolg zal worden weet ik niet maar ik denk naar de gyneacoloog. Ook omdat ik vorige zwangerschap ( de tweede) diabetes kreeg en tweemaal een manuele placenta verwijdering met veel bloedverlies wat weer een opname op de intensive care teweeg bracht.

Nu ik het nalees denk ik....o jee daar gaan we weer, waarom doen we het nou weer! Maar gelukkig hoef ik daar niet snel over na te denken, ik heb er superveel zin in allemaal!!

Ook mag je bij ons een bevallingsplan opstellen en dan kijken hun wat in de mogelijkheid zit, dit is belangrijk bij vrouwen die een traumatische bevalling hebben meegemaakt.

Vanavond als hubbie thuis is gaan we maar ns lekker naar de MAC! Lekker slecht! Maandag moet alles weer naar werk en school en dan gaan we weer met zijn allen in t gareel. Ik merk dat ik me qua eten soms een beetje laat gaan, ik ben ook zo gek op brood met lekkere salades! En boerenkaas natuurlijk,haha!

Geplaatst

hoi dames

Loes, dat verklaart het eea. , ik bedoel dat alle disciplines zo samenwerken, en als ik jou zo hoor (met je verleden) lijkt het me inderdaad erg verstandig om extra goed begeleidt te worden.

Ik wist wel dat men met 14 weken het geslacht al kan zien, bij mijn zwager was met de 12-weken echo het overduidelijk zichtbaar, was een soort van 3d-echo en het kindje was recht van voren in beeld gebracht en meneer lag wijdbeens, er grappig!

Nou, geniet lekker van je mac, wel lekker een keer en wat je zegt, vanaf maandag weer het "normale" ritme.

Vanochtendschreef ik nog dat de misselijkheid wat minder was maar nee hoor, volop aanwezig, jeetje, ik hoef niet te spugen hoor, lig wel al heel de middag bijna op de bank te slapen, volgens mij heb ik in een vorig leven altijd een winterslaap gehouden ofzo......

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Hoop dat alles goed met jullie gaat.

Bianca, ik vind dit heel erg voor je! Zeker extra, wanneer je eerst de blijdschap vd zwangerschap hebt gevoeld! wat een verdriet!

Geplaatst

bij mijn schoonzus der zoontje konden ze met 12 weken ook al het geslacht zien!

ow heb nog wat heel leuks te melden!

heb gisteravond voor het eerst het hartje gehoord met de angel sound! wouw was zo gaaf!

echt een heel snel trein geluid! helaas heb ik het nog niet aan me man kunnen laten horen denk

dat ukkie weer naar beneden is gezwommen ofzo had gewoon mazzel gister! hihi

Geplaatst

Hey Sky,

Oh wat gaaf dat je het kon horen!!! Ik heb het gisteren ook geprobeerd maar helaas heb niks kunnen vinden. Heb je het met een volle blaas gedaan of juist niet? Wordt er wel een beetje nerveus van dat je niks hoort. En moet helaas nog 2 weken wachten tot we naar de VK kunnen.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@Loes zoiets hebben ze ook bij het ziekenhuis waar we eerst waren. Fijn dat je zo goed onder controle kunt blijven!

@Kaykay gaat het goed met je?

@Sky wat gaaf zeg dat je met de angel sound het hartje hebt horen kloppen!

En wat bijzonder met 12 weken al het geslacht kunnen zien.

Ben benieuwd als ik de volgende echo krijg met 14 weken of we dan al iets te zien krijgen.

Ik heb vanochtend eindelijk besloten welke kraamzorg ik ga nemen, best moeilijk maar ben eruit gekomen.

Morgen de ziektenkostenverzekering maar bellen voor het kraampakket.

Ik wil ook zwangerschapsyoga gaan doen en ik weet al waar en het is maar 1 km bij ons vandaan. Wilde ook iets heel dichtbij hebben zodat ik er straks met dikke buik er niet tegenop zie om er naar toe te gaan.

Gaan jullie trouwens naar de 9 maanden beurs? Manlief en ik gaan er waarschijnlijk wel naar toe, het is in de Rai van 16-20 febr.

We gaan ook een keer naar babypark, het grote babypaleis lekker rondsnuffelen.

We zijn leuke plannen aan het maken en genieten er enorm van! :-)

Fijne zondag!

Liefs Roossie

Geplaatst

N-Sky, gaaf, het hartje horen!

Hier wordt de misselijkheid per week erger. Pfff, begin er nu wel wat zat van te raken. Hoop dat het komende weken ook weer af neemt!

Jij hebt dus kraamzorg gekozen, Roossie? Hier nog niet, hoe moet ik dat kiezen??? Ik heb een drietal folders van grote organisaties. Misschien er heen bellen en vragen of ze problemen verwachten met het verzorgen van de zorg, omdat het kindje in de vakantieperiode geboren zal worden. Misschien daar de keuze van af laten hangen. Het zijn ook dingen die ik een klein beetje uitstel merk ik, tot ik 12 wk zwanger ben, beetje voorzichtig. Volgend weekend maar knopen doorhakken.

We hebben komende vrijdag echo bij 11+4wk. Manlief heeft een pokkedrukke week op het werk en kan misschien niet mee :-( Maar ik wil het eigenlijk niet verzetten dat het later gebeurt! Als ik het verplaats kan hij namelijk ook net weer afspraken hebben waar hij niet om heen kon. Pfff, voor punctie/tp deed ie niet zo moeilijk over zijn werk (want kon natuurlijk ook niet op een ander moment) en kwam hij gewoon. Terwijl hij ook echt wel wil babytje kijken! Nou ja, ik vraag mijn schoonmoeder sowieso om mee te gaan, die wil heel graag een keer mee. En dan zien we wel of het hem lukt. Nu maar hopen dat het goed is daarbinnen!

Gisteren voor het eerst babyzaken doorgestuind! fantastisch om dat nu ein-de-lijk zwanger te kunnen meemaken. Eerder altijd met zwangere vriendinnen die zwanger waren geraakt en ik steeds maar niet. Geweldig nu!

Geplaatst

@Dough, ja ik ga die kraamzorg morgen eerst bellen of ze genoeg kraamverzorgsters hebben tijdens de zomervakantie. Ik kwam ook veel verhalen tegen van organisaties die niet genoeg personeel kon inzetten en dat wil ik toch niet!

Ik heb ook gekeken wat er op het lijstje stond van mijn vk en iemand heeft me getipt dat het een goede organisatie is.

Gisteren kwam ik nog een tip op internet tegen dat je op www.zilverenkruis.nl en dan bij zorgverlener zoeken je de waarderingen van mensen kunt lezen a.d.h.v. een cijfer. Heb dit allemaal naast elkaar gezet en ga morgen effe bellen met de kraamzorg en dan de ziektekostenverzekering. Heb op de site van onze ziektekostenverzekering al gezien dat zij een contract hebben met die kraamzorg organisatie.

Heerlijk hé dat het nu echt mag om voor jezelf rond te struinen in die babyzaken.

Mijn man geniet er ook zo van, hij heeft me van de week opgehaald van het werk en zijn we even bij ikea wezen kijken, al viel het me wel tegen hoeveel ze hadden, maar zo leuk en het voelt zo apart en bijzonder! Mijn man zegt iedere keer we mogen 'legaal'gaan kijken!!!

Jammer dat je man niet mee kan komen, kan hij niet even losgerukt worden van zijn werk?

Mijn volgende echo met 14 weken hebben we savonds om 18.40 uur, dat scheelt al met zijn werk.

Wel fijn dat je schoonmoeder mee kan nemen. Ik zou zelf niet zo goed weten wie ik mee zou nemen als mijn man niet zou kunnen, maar ik denk dat mijn man geen enkele echo wil missen en gewoon weg gaat bij zijn werk.

Het zal vast wel goed zijn bij jou daarbinnen, je ziet straks een mooie echo van de kleine die ligt te trappelen en zwaaien. Ga er lekker van genieten meis!

Liefs Roossie

Geplaatst

ik heb zelf ook gewoon de grootste organistie genomen dan heb je toch de meeste kans dat ze genoeg mensen hebben in de zomer periode!

Het hartje hoorde ik met een lege blaas. maar ben het ook al 1,5 week aan het proberen hoor dus had gister gewoon heel veel geluk!

want het is nog heel erg vroeg sommige horen het pas met 14 weken. succes met zoeken!!

xx sky

Geplaatst

@sky die ik gekozen heb is ook een hele grote, maar ga ze toch eerst even bellen of ze dan genoeg mensen kunnen inzetten, je weet maar nooit.

Wel leuk om het allemaal te kunnen regelen!

Geplaatst

Wel leuk om het allemaal te kunnen regelen!

Ja, vind ik ook! Voel me een enorme bofkont dit nu allemaal mee te maken! Het zijn ook heerlijke luxeproblemen: niet weten welk kraamzorgcentrum te kiezen! Dank voor de tip over de verzekering en die vergelijkingssite op zilverenkruis.nl. Ik kan bij Menzis niet vinden met welke ze allemaal een contract hebben. Wel dat je je kan aanmelden en dat zij alles voor je regelen (vind ik dan ook weer niet handig, wil uiteindelijk wel zelf kiezen, haha!) Bij die zilverenkruissite stonden maar 2 kraamcentra bij ons in de buurt en ze scoorden beide erg goed, haha. Kom ik ook weer niet mee verder! Vriendinnen hadden allemaal een andere, en allemaal waren ze tevreden, hihi.

Geplaatst

@Dough hahaha moeilijk hé zo'n luxe probleem. Ik heb gekozen voor Kraamzorg de Waarden, die is volgens mij overal wel bij aangesloten.

Heb net nog de site doorgelezen en het komt me heel goed over.

Ik zou het ook liever zelf willen uitzoeken en regelen dan het aan de zorgverzekeraar overlaten, dan ga ik piekeren van hebben ze me wel goed aangemeld e.d.

Al nagedacht over wel of geen borstvoeding geven? Ik wil dat wel gaan doen als het lukt tenminste, wil alles meemaken en zo schep je gelijk een mooie band met je kindje.

Ergens in mei/juni wil ik naar een borstvoeding informatieavond.

Morgen zijn we alweer 11 weken! Erg grappig dat we op dezelfde datum uitgerekend zijn. Als het goed is, is de kleine al 4,5 cm

Succes met speuren!

Liefs Roossie

Geplaatst

hej meiden ben een beetje verdrietig! vorige week was onze poes heel ziek gaat nu gelukkig een stuk beter met er!

maar nu is onze kater al 48 uur niet thuis gekomen. ben zo bang dat het mis is. heb alle wegen afgespeurd maar gelukkig hem daar niet gezien.

hij is niet geholpen dus dan kan ie ook langer van huis blijven. maar vind het nu wel erg lang duren.

wouw het even kwijt! duimen jullie dat ie weer snel terug komt? xxx sky

Geplaatst
hej meiden ben een beetje verdrietig! vorige week was onze poes heel ziek gaat nu gelukkig een stuk beter met er!

maar nu is onze kater al 48 uur niet thuis gekomen. ben zo bang dat het mis is. heb alle wegen afgespeurd maar gelukkig hem daar niet gezien.

hij is niet geholpen dus dan kan ie ook langer van huis blijven. maar vind het nu wel erg lang duren.

wouw het even kwijt! duimen jullie dat ie weer snel terug komt? xxx sky

Ik duim zeker voor je! Ik ben zelf ook een kattenliefhebber, dus ik weet precies wat je voelt.

Heel veel sterkte met het wachten en ik hoop dat hij straks gewoon thuis komt.

Je weet het maar nooit, katten zijn eigenwijze wezens en doen wat ze zelf willen.

Nogmaals, mijn duimen draaien!

Liefs,

MBM

Geplaatst

ow sky, wat akelig, ik zou ook geen rust hebben maar wat je zegt, katers hebben er een handje van en et deze temperatuur denk ik dat de natuur roept....

sterkte!!!! hij zal vast op z´n dooie akkertje terug komen en op de bank gaan liggen zonder zicht re realiseren hoe jullie in de rats zaten....

liefs

Babeth

Geplaatst

Hmmm kraamzorg daar hebben we nog niet over nagedacht. Wel afgesproken dit snel te moeten regelen ivm de vakantieperiode.

We gaan de 19e naar de gyn en zijn dan bijna 10 weken onderweg. Als alles nog steeds goed gaat, waar we van uit gaan natuurlijk. Gaat Paul de ongeboren vrucht erkennen...... hihi grappig klinkt dat. Het ouderlijk gezag kan pas aangevraagd worden na de geboorte van de kleine. Samenlevingscontract en testament hebben we al, dat scheeld alweer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden