Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Meiske74 (35) 16-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Kim1975: 17 januari 2de echo (9w1d)

Miekske: 17 januari 2e echo

Witje: 19 januari 3e echo en intak gyn

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Miekske: 31 januari controle verloskundige (incl. echo)

Roossie: 31 januari 3e echo

Meiske74: 1 februari combinatietest (12w)

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden

ik heb het afsprakenlijstje maar weer naar voren gehaald!

wat fijn te lezend at de echo´s zo mooi waren, genieten he!!?

Hier is alles weer rustig, de gehelde dag geen verlies meer van wat dan ook gehad, he he, helemaal blij. Vandaag laatste gesprek gehad met de psychologe.Zij vond het niet meer nodig, ik ook niet maar ja, ik ben niet de expert.... afgesproken dat als het nodig is ik kan bellen, dat is wel fijn.

Ik ga snel weer plat, was een lange dag, ben echt total loss

fijn weekend dames!!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Loes1975: 3 februari combinatietest en eerste afspraak gyneacoloog

Ik heb het lijstje weer even aangepast, op mijn nieuwe afspraak.

Alles goed verder met iedereen?

Ik zit hier met smart op mijn hubbie te wachten want ik wil boodschappen doen en naar ikea! Heerlijke winkel op lekker rond te struinen! Ze hebben nu ook zo'n leuke serie voor kinderkamerkasten e.d, kan je helemaal combineren! Stuva ofzoiets, dus marloes moet kijken!

Geplaatst

@ Norwegian Sky ... ... Dat is inderdaad geen geld. Ik heb mijn 1e positiekleding ook al gekocht. Bij H&M een huisbroek (joggingbroek). Had allemaal van die broeken met elastieken band. Dat begon me te irriteren. En dit zit heerlijk.

Liefs,

MBM

Geplaatst

hoi meiske,

ik zag dat je ook de combinatie test gaat doen,ik heb deze ook over kleine 2 weken,bloed heb ik al eerder laten afnemen dus krijgen we gelukkig de uitslag direct.

ik vind het erg spannened allemaal,weet soms niet of ik nu kan genieten van de zwangerschap .....

groetjes fiona

Geplaatst

Hee meiden,

Hier afgelopen vrijdag een echo gehad (was van 't lijstje gevallen zag ik!) bij de verloskundigenpraktijk. Ik was de dagen er voor erg nerveus. Ik zat tegen de 12 weken aan dus het voelde een beetje als 'd'r op of d'r onder' bij deze echo: als deze goed was, dan is de kans op miskraam gereduceerd tot ongeveer 0%!

Wat een opluchting: alles zag er goed uit. En vergeleken met die bij 8wk was dit echt een heel duidelijk en 'af' kindje!! Het besef komt nu en ik mag het nu echt gaan toelaten: er komt ECHT een kindje!! Wauw...

Mijn schoonmoeder was ook mee en die was helemaal verrukt! Het kindje bewoog flink (de echoscopist heeft opgeschreven: actief kindje) en liet zich mooi op de foto zetten. Het kindje was best groot en ze kwam op een uitgerekende datum van 28 juli ipv van 4 dagen later 1 augustus! Huh?! Dat kan toch niet? Ik weet toch exact de termijn doordat ik de bevruchtingsdatum weet? Kan je toch niet zomaar aanpassen?? Wat denken jullie?

Ik begin nu de afgelopen dagen echt een klein buikje te krijgen, iets dat meer is dan alleen mijn vetrolletjes. En de misselijkheid lijkt af te nemen, joehoe!

Helemaal blije Dough, dus.

Binnenkort maar es shoppen voor wat aangepaste kleren. Dat is echt geen geld, N-Sky, daar bij de MissEtam.

Wat verdrietig trouwens van je poesje! Knuffel!

Ik begin binnenkort al met zwangerschapszwemmen. Ben niet zo'n sporter, maar heb de laatste weken steeds last van mijn rug, lijkt me wel goed: wat oefeningen doen en lekker ontspannen in het water. Ik bof: zwembadje is hier zo'n 500 m vandaan!

Geplaatst

Dough, wat fijn te lezen dat het zo´n goede echo was!!! dat de datum bijgesteld wordt kan wel degeleijk hoor: de ene innesteling is eerder dan de andere, met de echo op 10-01 ik was toen volgens de telling van de punctie 8weken en 4 dagen maar volgens de grootte van de kleine 8weken en 6 dagen.

Maak je niet druk hoor, helemaal geen punt! Wanneer mag je teug bij de verloskundge?

Bij ons in de buurt zit ook een miss-etamoutlet, ik zal er ook eens binnen lopen als ik de puf heb.

Fiona, ik krijg waarschijnlijk de bloedafname mee als ik bij de gyn ben geweest, 27-01: wellicht laten ze direct nog op andere dingen prikken en dan gat alles in een moeite door.

Wij hadden nooit zo bij de combinatietest stilgestaan maar met de zwangerschap van de jongens werd het ons geadviseerd; daar ze een-eiig waren zou de meting bij de kinderen niet veel mogen verschillen, en inderdaad, bij beiden toen 0,9mm.

Nu doen we het omdat we het prettig vinden dat de kleine weer vrij uitgebreid bekenen wordt en kan worden, ik kijk er naar uit!Wat het wel of niet kunnen genieten, dat kan een ander niet voor je bepalen maar mocht het om de een of andere manier niet goed gaan, dan is het verdriet niet minder als je niet "genoten" hebt, begrijp je wat ik bedoel?

Ik kan alleen maar zeggen dat ik ongelofelijk blij ben dat ik met de jongens 22 weken lang genoten hed, dat neemt niets of niemand mij meer af, en wat deze zwangerschap betreft, ik probeer er wel degelijk van te genieten. Soms best moeilijk vanwege onzekerheid, die gelukkig momenteel even weg is. Maar ik heb zoeits van, dit kindje verdient het ook!

Maar hoe anderen er ook over denken en praten, je kan je eigen gevoel niet negeren...

Loes, nog even wat je zei over dat ze bij jullie zeker 2-eiig zijn, dat hoeft niet hoor, als een embryo zich binnen 5 dagen na de bevruchting doordeelt (wat in de meeste situaties het geval is) dan hebben ze ook ieder hun eigen vruchtzak en dus eigen placenta. Blijft het toch nog een verrassing hihi.

dames, morgen wordt weer een bijziondere dag voor een paar dames, geniet ervan!!!

Sandra, ik hoop dat ze bij jou ook een verklaring kunnen geven voor het (oude) bloedverlies.

liefs

Babeth

Geplaatst

Dough wat super zo'n goede echo!!! Fijn dat je nu die veilige 'grens' bereikt hebt, geeft toch weer een geruster gevoel.

Ik moet zeggen dat ik me weinig zorgen maak en al volop aan het genieten ben! Klopt wat Babeth zegt, het verdriet als het mis gaat zal niet minder erg zijn als ik er minder van genoten had.

Maar ik begrijp het natuurlijk wel dat iemand dat moeilijk vind! Het scheelt misschien dat wij nooit geen tegenslagen in het hele traject hebben gehad, en het grote geluk hebben dat het de 1e keer al gelukt is! Nooit meegemaakt dat het misging of niet ging zoals verwacht. Ik kan er dus heel onbevangen in staan. Maar ik besef heel goed dat dit voor de meeste niet zo is, dus begrijpelijk dat er dan angsten of onzekerheden zijn!

Wij zijn gisteren naar de Baby-Dump in Eindhoven geweest. Jeetje wat een winkel!!! 4000 m2 aan babyspullen! En wat een drukte pfffffff

Maar wel superleuk want ze hadden een hele goede aanbieding van een kinderwagen met alles erop en eraan (+ maxi-cosi) en die hebben we besteld! Weet het, een beetje vroeg, maar ze reserveren hem voor ons, en komen hem in juli gratis bezorgen en dan hoef je hem ook pas te betalen. Geen aanbetaling, en als de zwangerschap toch mis gaat mag je de bestelling gewoon afzeggen. Kijk ik ben dan wel heel positief, maar dit vond ik toch wel een veilig idee! haha

Verder nog helemaal los gegaan bij de zwangerschapskleding, en heb een broek en 5 superleuke shirtjes/tuniekjes gekocht! Nu nog wel niet nodig, want er is nog niks te zien, maar je kunt het maar vast hebben!

Wel grappig, zag ik daar opeens een collega met haar vriend lopen! Oeps betrapt! wilde ik zeggen maar heb me toch maar uit de voeten gemaakt. Ze heeft me niet gezien

maar nu weet ik wel waarom ze een paar weken geleden is gestopt met roken! haha

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wat fijn dat alles goed gaat met iedereen, Dough, 12 weken! joehoeh! Ik kan ook niet wachten tot ik die magische grens overschreden heb. Op een een of andere manier lijkt het dan wel 'veilig' ofzo.

Ik zit op de 9 weken nu, en morgen mijn 2e echo om te kijken of er wel of geen ontwikkelingen zijn in het 2e vruchtzakje, wel een raar idee, is het er 1 of toch 2? Nou ja dat zien we morgen....... Mijn moeder gaat met me mee en is denk ik nog wel zenuwachtiger dan ik.

Ik heb er ook een 'geweldig' kwaaltje bij: Puistjes! Neeeeeee! Het lijkt wel of ik weer in de pubertijd zit, ze zitten overal, van mijn decolletee tot mijn kin tot aan mij voorhoofd, bleeh! Nou ja, ik weet het er zijn ergere dingen.

Geniet allemaal van deze mooie zondag met dit heerlijke weer (bij ons iig wel) en morgen laat ik wel weten hoe het is gegaan.

Kus Kim

Geplaatst

Miekske, wat leuk dat je al een mooie aankoop hebt gedaan!!! welke kinderwagen is het geworden? wij hebben er nog niet naar gekeken, zijn overigens in nog geen enkele zaak geweest maar de voorkeur heeft bij ons nog de easywalker.

Grappig dat je daar die collega tegenkwam haha!!!maar jullie weten dus niet van elkaars zwangerschap, tenminste, niet officieel, leuk joh!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Dough: 25 januari controle vk

Loes1975: 3 februari combinatietest en eerste afspraak gyneacoloog

Geplaatst

Witje: wat een mooie banken! Je hebt echt een strakke zithoek. Ik houd daar erg van. Onze woonkamer is erg VTwonen, zeggen mijn vriendinnen hahaha. Ik ben er wel blij mee, vind het mooi. Maar de volgende keer wordt het toch strak, is zo heerlijk rustig.

Balu: Wat een opluchting! En dat tandvlees; tja, goed spoelen met mondwater en een beetje voorzichtig zijn met flossen en stokers. Leuk he, die kwaaltjes haha.

Roossie; super irritant en vervelend zo'n bloedneus!! Maar wat heerlijk dat je vandaag 12 weken zwanger bent!!! Gefeliciteerd!!!

Miekske; ow, ik kan niet wachten op zo'n uitwendige echo!! Heerlijk lijkt me dat!!! En leuk he, dat bewegen; dat is zo vreemd en mooi om te zien! Wel heel mooi dat ze een dvd maken bij jullie, super.

Sky; haha, ik ben nu niet meer de enige in positiekleding!! Wat goed!! Het zit heerlijk he??

Meiske; wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je zo goed kan genieten van je zwangerschap!!

Dough; heerlijk zo'n echo!! Mooi om zo een 'af' kindje te zien he? Het wordt allemaal wel heel echt zo haha. Wat een goed idee om je schoonmoeder mee te nemen. Mijn vriend is op oefening wanneer ik mijn eerste afspraak bij de vk heb, dus ik denk dat ik mijn schoonmoeder ook maar meeneem. Mijn eigen moeder wordt lastig, dus dit is een mooi idee!

Wat grappig om te zien dat we nu allemaal richting onze eerste vk afspraken gaan (of al zijn geweest..), wat gaat het eigenlijk snel zo he? En straks zijn wel allemaal voorbij de 12 weken en kan het 'echte' genieten beginnen, mbt minder kwaaltjes en fitter zijn haha!!

Voor de dames die vandaag een echo hebben; dat het een hele mooie mag zijn en geniet ervan!!! (enne, deel het met ons hahahahaha :clap2:)

:blowkisses:

Geplaatst

uhm, ligt het aan mijn computer of loopt de klok hier op het forum een uur voor?? Volgens het forum heb ik het laatste bericht net na 9-nen ingevoerd maar het is nog geen half 9 nu....

Geplaatst

Goodmorning!

Emm, we gaan nog steeds gelijk op!

Ik lees hier over positiekleding, ik ben wel benieuwd of jullie lichaam al is veranderd? Bij mij niet zo heel veel. Normaal ben ik iemand die goed op mijn lijn let en ook veel beweeg. Het bewegen is wat minder geworden door de misselijkheid, maar ik fiets nog steeds naar mijn werk wat 12 km ver is. En, voeding ik let iets minder op en drink mn cassis en appelsap (veel suiker). Hoe doen jullie dit?

Geplaatst

Kaykay ik eet en drink nog als voorheen. Mijn broeken zitten altijd wat strak, heb wat knuffelvet zeg maar, maar doen nu pijn als ze dicht zitten. Mijn lichaam is nog niet echt veranderd vind ik, alleen de borsten wat steviger meer niet. Ik heb bij 6 weken al 2 stevige goed zittende bh's gekocht en heb daardoor ook niet veel "pijn" aan mijn borsten. 's nachts wel wat meer, maar dan hangen ze los hihi.

Ik hoor over goedkope miss etam outlet waar je positie kleding kan kopen. Ik kan op Internet niet goed vinden waar die zich bevinden. Kan iemand me daar aan helpen???? Voor die paar maandjes dat ik het nodig heb vind ik een broek van 80 euro een beetje overdreven.

Een fijne dag allemaal!!!!

Geplaatst

@sky, dat is idd echt geen geld voor positiekleding.

@MBM, dat had ik ook een huisbroek die al snel te strak begon te zitten, heb toen gelijk een grote broek gekocht, zit gelijk een stuk lekkerder.

@fiona, succes met de combinatietest!

@Dough, gefeliciteerd met je mooie echo! Mooi hé om zo´n bewegend kindje te zien. En ook nog eerder uitgerekend! Dan ben jij de eerste hier! Fijn ook dat je nu echt kunt genieten. En wat goed dat je gaat zwemmen, dat hebben ze hier in de buurt ook maar hoorde dat het water best koud is.

@Meiske ik ben zo blij voor je na wat je hebt meegemaakt hebt met je jongens, dat je nu toch kan genieten van een mooie zwangerschap. Spannend dat je de combinatietest gaat doen, succes!

@Miekske, wat leuk dat je al inkopen gedaan hebt, welke kinderwagen hebben jullie gekozen? Grappig dat je een collega tegen kwam hahaha.....straks als jullie zover zijn kunnen jullie tegen elkaar zeggen ik ben zwanger! Leuk om dat dan samen te delen, tenminste als het een leuke collega is.

Succes met de echo!

@Kim succes met je echo!

@Emm, dankje! Ik hoop dat ik meer energie krijg nu ik 3 maanden ben, voel er nog niet zoveel van hahaha.......

@Kaykay, mijn lichaam is best snel veranderd. Kreeg al snel een dikkere buik door de opgezette darmen en ben sinds een paar weken weer gegroeid. Mijn normale broeken kan ik al een tijdje niet meer aan, had al snel wijdere moeten kopen. Ook draag ik zwangerschapsbh´s, ze zijn een maatje groter geworden en mijn tepels zijn gevoelig.

Wat goed dat je nog zoveel km´s fietst. Qua voeding zorg ik er voor dat ik geen honger gevoel heb anders word misselijk en dat ik voldoende groente en fruit eet. Ik drink ook veel appelsap.

@Kim dit is de site voor de outlets van miss etam

http://www.missetam.nl/winkels/koopjeswinkels.asp

En ja vandaag beetje feest, ben 12 weken! Echt wow, begin me hierdoor nog zekerder te voelen. Vele risico´s zijn we nu voorbij en ik moet zeggen dat ik er goed doorheen ben gekomen.

Ik kan niet wachten om weer naar de vk te gaan, maar moet tot de 31ste wachten.

Verder zijn mijn man en ik al een beetje bezig om een naam te vinden, dat valt niet mee hahaha.........soms maken we grapjes van je kunt je kind ook noemen naar waar het gemaakt is. Bijv. lab en naam van het ziekenhuis hahaha.....

Ik wil binnenkort ook positiekleding gaan kopen en ook wat creme voor mijn buik, alvast goed insmeren.

Mijn man zei al, ga maar een lijst maken met alles wat we moeten kopen hahaha......echt leuk hoe hij ermee bezig is.

Ohja we hebben al 2 keer buikfoto´s gemaakt, eenmaal met 9 weken en gisteren met 12 weken dus. Buik is in die paar weken aardig gegroeid.

Liefs Roossie

Geplaatst

Kijk uit voor je portomonee Bianca......

Het is allemaal zooo goedkoop... de laatste keer ging ik met twee volle tassen de deur uit ;-)

Geplaatst

Heej meiden!! vandaag alweer 11 weekjes!!

Begin een beetje last van banden pijn te krijgen denk dat me buikje gaat groeien.

gister heel marktplaats afgespeurd en we zijn al een beetje geslaagd heb een hele mooie bopita

box met lade voor 175 euro en ze komen hem zaterdag brengen. op de laden staan woordjes weet niet of jullie die kennen..

nieuwprijs is 350 euro. ik ga hem straks eerst gebruiken voor me nieuwe neefje of nichtje die een dezer dagen geboren gaat worden.

die komt dan samen met grote broer van 2,5jaar 2x per week bij mij.

veel succes met alle echo's vandaag!!

Geplaatst

Kaykay; bij mij is al echt een buikje zichtbaar hoor. En dat was wel ff slikken want was erg zuinig op mijn buikspiertjes haha. Maar dit is het natuurlijk meer dan waard. Voor de rest merk ik wel wat steekjes en pas ik nog net mijn bh's haha. Ow, en ik ben 1,5kg afgevallen ipv aankomen, dus ben benieuwd hoe dat verder gaat.

Het fietsen herken ik wel, ik fietste dagelijks van woonplaats naar werk en das ook algauw 16km voor een enkele reis.. maar ja, de laatste tijd met het weer ben ik niet meer gaan fietsen en kijk ik wat beter uit want ik heb niet zo'n zin om te vallen. Heb een fiets met erg dunnen bandjes dus ik laat het maar even en ben gaan hardlopen sochtends voor werk.

Sky; dat zijn hele mooie boxen! Ik wil ook een box van bopita, die met platte spijltjes vind ik erg mooi. Haha, jij kan mooi oefenen en testen hoe de box bevalt :happy:

Geplaatst

Roossie, gefeliciteerd met onze 12 weken zwangerschap!

Nog een paar weekjes dan zijn we allemaal in de veilige zone!!

Ik denk volgens mij mijn hele leven al na over namen voor mijn kinderen. Mijn man en ik zijn het al een paar jaar eens over de meisjesnaam. Daar hebben we zelfs 2 mooie opties voor. Jongensnaam, daar komen we maar niet uit! Maar dat vind ik eigenlijk wel een leuk projectje om steeds over te brainstormen!

Echomeiden, hoe was het vandaag? Ik hoop goed!

Hier al wel een klein buikje en echt anders dan een vetrolletjebuikje dat er normaal zit. Ik pas mijn broeken nog wel. Vooral omdat ik ben afgevallen door de misselijkheid en gebrek aan eetlust. Daardoor flubbert de boel om de benen en billen. Maar buikje dus wat dikker. Maar valt vaak boven de broek. 's Avonds soms de broek van boven los of een lekkere joggingbroek aan.

Mijn man en ik zijn allebei helemaal weg van 't kleine buikje! Ben sinds kort aan 't smeren geslagen elke avond. Soms manlief, is zo gezellig en lief!

Als ik 's nachts wakker word (vaak van een nare droom, ben dan wat onrustig), leg ik mijn hand op mijn babytje en geniet ik heerlijk van het idee dat ik met zijn tweeën ben!

Sinds de goede echo heb ik van alles op Marktplaats gezet (grote opruiming om boven een kamer vrij te maken!) en heb zelf net als jij N-Sky een box gescoord! We halen hem vanavond op! Vanaf februari komt het babytje van onze beste vrienden wekelijks een dagje bij ons als mijn vriendins verlof voorbij is (zij passen straks ook op ons kindje) en dan vind ik het handig alvast dat soort dingen te hebben. Vooral leuk omdat wij natuurlijk ook nu EINDELIJK een kindje op komst hebben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden