Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh leuk lekker geshopt. Zit er financieel heel even niet in deze maand en heel misschien volgende maand ook niet dus ik hou het nog even bij kijken hihi.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, je gesprek bij de arbo was dus wel goed begrijp ik. Ik moet zeggen bij mij lijkt de last van de bekken gestabilliseerd te zijn, dus dat kan ook nog haha.

Het is nu uitgesporken, dat is misschien wat confronterend maar natuurlijk wist je het wel. goed naar je lichaam luisteren meid.

Wij hebben wel al een buro in de buurt maar wachten nog met bellen, eerst wat verder zijn.

Geplaatst

Nou weer terug van de VK en het schijnt een veelvuldige aandoening te zijn bij zowel jongens als meisjes. En aangezien veel dingen onduidelijk waren om te beoordelen dus misschien dat dit ook het geval is maar ze wil toch dat er naar gekeken wordt dus dan doen we dan ook zeker wel. Ik krijg dan nog een echo bij de 32 weken en dan kan het zelfs zijn dat het weg is. Mocht het erger zijn geworden dan is het met antibiotica te verhelpen als ze wordt geboren. Dus ik maak me totaal geen zorgen meer. En zelfs mijn bloeddruk was gewoonweg goed. Dus al met al ik maak me niet druk meer en ga er donderdag met een goed gevoel naar toe.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Ja Babeth wist het natuurlijk wel, maar ja we zijn goed in struisvogelpolitiek. Zolang het niet hardop gezegt wordt is het er niet. Ik heb echt mijn goede en slechte dagen en vind het zo frunstrerend dat ik er zelf niks aan kan doen. Ach tijdelijk "probleem" zal ik het maar noemen. Zal zeker goed naar mijn lijf luisteren, gelukkig deed ik dat al redelijk goed.

Ga zo op zoek naar echo buro, ons ziekenhuis doet ze ook, maar ik ga voor de prijs zeg maar, ga voornamelijk voor een paar mooie fotootjes en natuurlijk ook om te kijken hihi. Ik kan me voorstellen dat het voor jou beladen is. De jongens werden geboren een dag voor die echo als ik het goed herinner. Zou er ook angst aan overhouden. Maar nu gaat het helemaal goed komen!!!!!

Balu wat fijn dat je gerustgesteld bent en dat als er iets is er gelijk bij de geboorte wat aan gedaan kan worden. Veel plezier donderdag en weer lekker slapen....

Geplaatst

Oooow, wat moet ik weer veel bijlezen!! Ik ga zo beginnen, eerst ff koffie zetten haha.

Hier gaat het goed, de baan uiteindelijk niet gekregen door mijn zwangerschap... moet zeggen dat ik wel erg teleurgesteld was op de manier waarop het is gegaan maar ok, I'll move on..

Nu vooral onwijs druk met mijn site (voor jullie straks ook leuk om te zien; voor jonge/nieuwe moms) en weer verder solliciteren. Heb niet zo heel veel tijd meer dus hoop maar op iets tijdelijks ofzo..anders nl ook geen zwangerschapuitkering dus geen verlof voor mij dan..

Zo; nu ff koffie zetten en lezen hoe het met jullie allemaal gaat!

Dikke kus!

Geplaatst

Emm fijn dat alles goed gaat met je zw.

Jammer dat je die baan niet gekregen hebt. Veel plezier met bijlezen en geniet van je koffie, denk dat ik dat ook even ga zetten.

Geplaatst

Witje; ook nog steeds zo'n zin in koffie? BIj mij is dat niet weggegaan door de zw, haha.

Ff voor de duidelijkheid; mijn site wordt niet een forumsite zoals deze site hoor. Het wordt een (soort van) blogsite waar ook reviews over verzorgingsproducten, haarproducten, make ip en natuurlijk van alles voor en over nieuwe moms en kiddies :laugh: (het wordt dus geen conculega van deze site :happy:)

Geplaatst

heb er een tijdje geen/weinig zin in gehad, maar nu weer gewoon zoals voor de zw. Soms drink ik wel 4 tot 5 koppen per dag en soms dagen niks.

Geplaatst

Witje; ik lees net over je bekken, bah wat naar dat je dat er nu ook bij hebt! Ik vind dit echt heel erg rot voor je, maar ben blij te lezen dat je zo'n mooie echo hebt gehad. Ow, en ik vind je geweldig positief ondanks alle gedoe, houdt dat vol he! Dikke knuf voor je!

Ladies; wat een mooie echo's weer en wat leuk dat nu het 'kinderkamerdrama' is gestart haha, meubeltjes die niet (op tijd) geleverd worden, niet meer op voorraad etc etc.. helemaal geweldig toch??!! Wie had een half jaar geleden gedacht dat we daar nu mee bezig zouden zijn??!!

xxxxx

Geplaatst

Emm ik heb me er bij neergelegt het het allemaal gewoon zo is. De kans is heel groot dat dit de enige zwangerschap zal zijn die ik meemaak. Wij hebben al besloten geen nieuwe behandelingen meer te willen doen. Als we nog een 2e zouden wensen maken we de cryo's op die we nog hebben en anders sluiten we dat boek en tellen we onze zegeningen.

Na het uitspreken van dit alles tegen elkaar gaf het me een enorme rust en gevoel van vrede. Zou dit op dezelfde manier niet nog eens willen. Daarom geniet ik nu met volle teugen van alles wat ik meemaak, hoe vervelend de situatie ook is.

Ik heb de kleine zo hard voelen bewegen/boxen/schoppen gister in bed. Had geen rust genomen en hij wilde toch even van de gelegenheid gebruik maken om te vertellen dat ik dat in het vervolg gewoon moet doen hihi.

Vanmiddag met mijn vriendin mee naar de dokter. Ze is ook ruim 20 weken zwanger, moeder van tweeling van 15 maanden waarvan er gister 1 is geholpen aan amandelen en buisjes en ze is zondag lelijk door haar rug gegaan en afgevoerd met ambu. Pff zo frustrerend dat ik niks anders voor ze kan doen dan gezelschap houden en vanmiddag dan even heen en weer rijden. Hoewel ik er tegenop zie om haar uit de auto te takelen met mijn eigen bekken. Hoop dat het snel wat beter met haar gaat.

Geplaatst

Mijn oog is gevallen voor een echopraktijk die ook medische echo's mogen doen in Vlissingen.

Heb net besloten dat ik mijn vriendin dit als cadootje ga geven vanavond. Ik had haar toch al gevraagt om met mij mee te gaan naar mijn pretecho en omdat ze zoveel pech heeft de laatste tijd vind ik dat ze wel een opkikkertje verdient heeft.

De echopraktijk belt met straks terug voor de afspraak. Heb er zin in!!! zit er over te denken om het in week 19 te doen. Eind die week ben ik 26 weken en mijn vriendin 27 weken dus mooie tijd dacht ik. Ik ben zowiezo vrij, en zij heeft dan vakantie dus is haar man thuis om de kids op te vangen. Ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren vanavond......

Geplaatst

Sorryyyy meiden ben een tijdje niet geweest....schaam.

Druk druk druk

Het kamertje van ons meisje is nu zover dat het behangen kan worden en dan de vloer erin en kom dan maar op met de meubeltjes :toppie:

Die komen over 5 weekjes!! Dan kan ik lekker het kastje gaan inrichten hihi.

Weten jullie nog dat ik vertelde over mijn vriendin??

Nou dat is nu eigenlijk klaar....

Ze verwachte van mij heel veel en het was iedere keer ik verwachte dit en ik verwachte dat....Maar ik kan me niet 100% aan haar aanpassen.

Iedereen is nu eenmaal verschillend, maar goed gelukkig wel op een nette manier zodat we elkaar wel gewoon recht in de ogen kunnen aankijken.

Ik ga jullie hiermee verder niet lastig vallen hoor.

Vanmiddag gaan we naar de drukker, we hebben een mooi kaartje uitgekozen en gaan vanmiddag bespreken hoe of wat we op het kaartje willen.

Beetje vroeg maar het kan maar geregeld zijn, toch? :icon_smile:

Mijn man heeft vorige week voor eerst ons wondertje goed gevoeld.

Ooh meiden die uitdrukking op zijn gezicht was onbeschrijflijk, geweldig gewoon. Hij glunderde helemaal.:icon_smile:

@Witje, wat een leuk cadeau!! Ik weet zeker dat ze dat heel leuk gaat vinden.

Balen dat je zo'n last hebt van je bekken

@Emm, ja indd. Ik heb het ook als ik kleertjes oid koop dan denk ik iedere keer weer in mezelf "Wie had ooit gedacht dat ik dit mee zou mogen maken"

Het blijft toch heel bijzonder.

Geplaatst

Mutsy lekker druk geweest dus, heerlijk toch. Zolang het allemaal makkelijk gaat prima toch. Straks zit je buik je in de weg en lijkt me zo frustrerend als er dan nog van alles gedaan moet worden en je kan geen kant meer op. Dan is het lijkt me heerlijk genieten van de rust die je dan hebt. Geboortekaartje ook al!! Wauw, ik vroeg me laatst nog af wanneer we er mee moesten beginnen......

Jammer dat je vriendin zo veel van je verwacht. Begrijp dat jullie er dus over gepraat hebben en je het allemaal op een laag pitje gezet hebt??? Lekker aan jezelf denken hoor en steun bieden als het gaat en kan, jij zelf gaat nu echt voor!!!

Echopraktijk heeft nog niet teruggebeld..... Wachten duurt altijd lang....

Geplaatst

Ja klopt even op een laag pitje, ik kan me niet 100% aa iemand aanpassen. Dat kan ik niet eens aan mijn eigen man dus laat staan aan een vriendin.

Je moet je allebei aanpassen en dat lukt haar blijkbaar gewoonweg niet. Wel heel erg jammer maar het is even niet anders.

Heb geen zin in frustraties oid, ik denk nu echt even aan mezelf.

Wachten duurt lang he? Hopelijk bellen ze snel terug meis.

Geplaatst

joepie joepie joepie!!!!! 10 mei aanstaande hebben mijn vriendin en ik een 2d echo met dvd en ingesproken uitleg!!!!!! Heb haar alleen verteld dat ze 10 mei 's avonds vrij moet houden en dat ik haar vanavond vertel waarom!!

Ben zo blij..

Geplaatst

Lieve medezwangeren,

Ben hier ook weer een aantal dagen niet geweest, wordt hier ook zo gezellig doorgekletst kan het niet altijd bijhouden door drukte met werk.

Lekker genoten van de koffie vanochtend? Ik heb al heel lang geen koffie meer gedronken, sinds oktober al niet meer. Durf het niet meer te drinken sinds mijn acupuncturiste het heeft afgeraden vanwege het bittere in de koffie, dus sindsdien maar niet meer gedaan, komt wel weer na de bevalling zoals met veel dingen hahaha.......

@Sandra wat naar zeg dat je zo´n last hebt van je bekkens. Akelig woord hé bekkeninstabiliteit. Goed dat je erbij neergelegd hebt dat je dit nu eenmaal hebt en van je zwangerschap geniet. Wat leuk en lief zeg dat cadeau voor je vriendin, ook leuk om dit samen te doen. En gefeliciteerd met de 20 weken echo, super dat het er allemaal goed uit zag!

@Babeth, heerlijk zeg dat je zo aan het shoppen bent geslagen. Ik heb sinds vrijdag voor het eerst babykleertjes gekocht. Ineens ging het, ik voelde de emotionele muur nog een klein beetje, maar ik ging nu resoluut te werk, hop pakken die kleertjes, was wel trots op mezelf weer een mijlpaal gehaald.

@Mutsy, wat naar zeg van je vriendin, wel goed zeg dat jullie op een nette manier afstand genomen hebben. Ik zou het ook zo gedaan hebben, je moet jezelf en de kleine nu op nr. 1 zetten! Goh al een kaartje uitgezocht leuk zeg! Ik wil nog inspiratie op doen op internet. Waarschijnlijk gaan we het geboortekaartje zelf maken, net zoals we dat met onze trouwkaart gedaan hebben.

Bijzonder hé als je man de kleine kan voelen, mijn man voelde het ook voor het eerst vorige week, deze week voelt hij het nog beter ze schopt nu ook meer. Met de week zal het beter te voelen zijn.

@Emm, wat leuk zeg een eigen site, ben wel benieuwd naar je website. Ik ben webdesigner ben daarom altijd extra nieuwsgierig naar andermans sites.

Ik heb ook een klant die een positie- baby- en kinderkleding winkel heeft met website, ze hebben er sinds kort ook een blogsite bij over diverse onderwerpen omtrent zwanger worden en zijn. Ik had aangeboden om algemeen met het onderwerp ivf e.d. te helpen, toen vroegen ze of ik er geen blog over wil schrijven. Heb er over nagedacht maar heb toch nee gezegd, wil het juist los gaan laten die periode en lekker genieten anders ben ik er weer zo mee bezig, daar hebben ze wel begrip voor.

@Nathalie wat fijn dat je zo opgelucht bent en als er iets is dat het met antibiotica te verhelpen is! Nu kun je weer met een gerust hart genieten!

@Ursela, wat leuk zeg hoe je de kast hebt opgepimpt! Het doet me ook echt scandinavisch aan het kamertje, leuk hoor!

@Loes, jij ook goed naar je lichaam luisteren hoor! Jij en je babes gaan voor!

@Moto, ik draag nu ook lage schoenen, ben geen held op hoge hakken ik zwik dan al snel om. Mijn enkels zijn niet zo sterk, het lukt me bijv. ook niet om te gaan schaatsen. Ik kan wel op iets hoge hakken lopen, maar ook niet te lang.

Met mij gaat het goed, voel de kleine steeds meer echt leuk. Af en toe heb ik last van mijn ribben en soms wat groei steekjes, maar mag verder niet klagen.

Manlief is hier nu ineens aan het twijfelen over de naam hahaha....... had ik echt niet verwacht van hem. Meestal is het zo dat als we iets besproken en besloten hebben hij er niet meer op terug wil komen. Als ik dat doe begint hij flink te zuchten, maar nu doet hij het zelf! hahaha.....ik heb gezegd anders maak je maar een lijstje met namen. Achja we hebben nog tijd genoeg.

Binnenkort ga ik maar eens stof bestellen om de gordijntje voor de babykamer te naaien, nu heb ik de energie nog! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

icon1.png

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (33) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 11 april 20 weken echo (21w2dg)

Moto: 11 april 20 weken echo

Loes1975 11 april controle en cervixlengtebepalen. ( 22w6dg)

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Roossie: 26 april controle vk (26w1dg)

Ursela: 9 mei controle vk

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (33) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 11 april 20 weken echo (21w2dg)

Moto: 11 april 20 weken echo

Loes1975 11 april controle en cervixlengtebepalen. ( 22w6dg)

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Roossie: 26 april controle vk (26w1dg)

Witje: 2 mei controle gyn

Ursela: 9 mei controle vk

witje: 10 mei pretecho

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!!

Geplaatst

Nou ja,

De eerste drie maanden van de zwangerschap loop ik een beetje met oprisping en misselijkheid. Wat schetst mijn verbazing...loop ineens al heel de week, 2 keer per dag over te geven. Precies wanneer ik het bed in stap en er de volgende ochtend weer uitstap. Is dat niet raar?? Volgens mij moet ik nu iets met gember (tegen maagzuur) gaan doen, hoe doen jullie dat???

hotsknotsKots

Geplaatst

@Moto, dat herken ik!. Ik heb de eerste periode ook bijna nergens last van gehad (wel beetje van geurtjes en smaak). En nu sinds 3 weken, enorm overgeven. Vanmorgen weer raak, allemaal gal. Ik voel me echt beroerd dan. Krijg hoofdpijn van het overgeven. Ik dacht eerst dat het een buikgriep was maar het is toch van de zwangerschap denk ik.

Mijn man heeft nu een recept opgehaald bij de Apotheek dat maagzuur tegen zou gaan. Hoop dat het werkt.

Sterkte ermee!

Geplaatst

@Emm ik woon in Utrecht hulp nodig? ;-)

@moto en mik wat akelig dat overgeven, ik heb dat niet gehad ben wel misselijk geweest t/m de 13e week. Sterkte allebei!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ja niet dat ik wil klagen ofzo, ben al blij dat ik zwanger ben geraakt maar het is toch een beetje onverwacht.

Weet van een vriendin dat je nu ook je tanden goed moet behandelen, dat zuur vreet aan je glazuur nml.

Geplaatst

Tanden niet poetsen na het spugen hoor!!! Alleen je mond goed spoelen. Door het zuur in je braaksel wordt je glazuur aangetast en met direct poetsen na het spugen kras je je glazuur kapot.

Heb gelukkig ook geen ervaring met spugen. Wel heel vervelend. Hopelijk stopt het snel bij jullie.

Mijn vriendin was erg blij met haar echo als kadoo. Heeft ze iets leuks om naar uit te kijken, net als ik!!

Geplaatst

Hoi Allemaal, het is al een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb. Gewoon niet altijd zin en ontzettend druk met de zaak. Soms ben ik blij als ik even zit.........

Maar ik wil toch even wat kwijt nu, ik heb gisteren de 20 weken echo gehad en nu blijkt dat mij navelstreng 2 bloedvaten ipv 3 bevat. Waswel schrikken! Verder is onze kleine man goed nagekeken en die zag er goed uit. Alles zit erop en araan. Maar ik moet nu toch naar het AMC voor een vrvolg echo, schijnt procedure te zijn. Ik ben er echt van geschrokken, en heb nu erg veel moeite om no gte genieten.....

Ik ben al wat gaan googelen en heb gelezen dat dit wel 'vaker'voorkomt en dat er vrijwel niets aan de hand hoeft te zijn. Maar toch..... Ik moet zo bellen om te horen wanneer ik naar Amsterdam moet.

Ik hou jullie op de hoogte.............

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden