Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth kan me gezien je geschiedenis met de jongens je ongerustheid wel voorstellen. Ja bandenpijn leuk he?

De mijne heeft sinds vandaag de blaas gevonden om tegen aan te schoppen, boxen. Heel grappig, jammer dat ik het gefladder niet meer heb gehad, dat was echt heel bijzonder.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Kim, denk je ook aan je rust in al die drukte! Fijn dat je goed voelt en dat het restaurant zo mooi geworden is!

En wat goed zeg van dat appartement! Wij hebben ook een basis kleur aangehouden, gebroken wit. Ik wil de kleur in de kamer brengen met schilderijtjes en spulletjes.

Succes met alles!!!

@Mutsy, tjee wat akelig zeg dat je zo achtervolgt wordt, niet normaal zeg. Heeft degene niets anders te doen ofzo. Vindt het echt respectloos. Hoop dat degene je nu niet weer vindt! Ik weet ook nog steeds niet wie je bent hahaha....

@Sandra, mooie buik zeg! En staat erg leuk die buikband. Heb die van mijn nog niet aangehad, heb nu ook nog truitjes aan. Met een shirtje zoals jij die aan hebt staat het leuker. Ga er maar lekker mee pronken!

als ik het goed zie heb je rode haren? Is dat je eigen haar kleur?

Ik ben zelf ook een rooie hihihi........lijkt me ook leuk als de kleine ook een rooie is.

@Bianca, lief zeg dat je hier even langs komt. Dikke knuffel en ik hoop dat het goed met je gaat!

@Miekske wat naar zeg van je ischias, hopelijk kan de fysio je wat verlichting geven. Leuk zeg dat babyboom mee gaat met de 20 weken echo. Wanneer komt het eigenlijk op tv?

@Emm, moeilijk zeg dat je nu moet solliciteren tijdens de zwangerschap, kan me voorstellen dat je er moe van wordt.

Wij krijgen nog een 30 weken echo, dat schijnt nieuw te zijn, maar blijkbaar is dat nog niet bij alle praktijken doorgevoerd?

@Babeth, ja ik herken het gevoel niet leuk hé bandenpijn, maar het zal wel weer zakken hoor. kan me voorstellen dat je ongerust was.

Ik voel de kleine ook steeds meer trappelen, ik geniet dan echt van dat gevoel heerlijk!

Dit weekend hebben we de babykamer geschilderd en de plinten geplakt.

We gaan het toch ook nog een keer overschilderen. Manlief had er eerst geen zin in, ik zei nou dan doe ik het. Ik wil het gewoon goed hebben, ik zag bij de randen nog kleurverschil en wat vlekkerig al is het wel bijna dezelfde kleur die we erop geschilderd hebben dan wat erop zat. Vanochtend zei hij als ik op tijd thuis ben zal ik het nog wel een keer schilderen hahahaha.......hij is het toch wel met me eens denk ik. Ik snap hem ook wel hij wil zo graag verder en de meubels in elkaar zetten!

Gisteren ook maar eens mijn zwangerschapsverlof aanvraag afgerond en op de bus gedaan. Ik probeer tot 4 weken voor de bevalling door te werken, dan heb ik langer voor erna, als het me lukt natuurlijk.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie nee dat is niet mijn eigen haarkleur. Ben blond van nature, in de zomer licht en in de winter een stuk donkerder.

Leuk dat de kleine steeds meer gevoeld wordt!!

Geplaatst

Dag Dames! Nou, wij hebben gisteren de 20-weken echo gehad en het was weer super om te zien! Wat zijn de babies enorm gegroeid! Het meisje ligt dwars bovenin en het jongetje linksonderin. Alles was goed en ze doen het prima! De volgende keer wordt mijn baarmoederhals weer gemeten, dat vond ze nu nog niet nodig.

Wel vind ik dit ondanks alles een onzekere periode. Iedereen gaat er nu van uit dat alles alleen nog maar goed kan gaan maar ik zie toch ook wel eens minder leuke ervaringen rond de 20-25 weken. Ze zijn nog niet levensvatbaar en zo teer. Zodra ik wat onaangenaams voel in mijn buik wordt ik wat nerveus.

Vandaag een mobile voor in de box gekocht. Leuk om deze spulletjes zo in te slaan. Ik had voor de lol een proefdruk laten maken van een geboortekaart wat me wel leuk leek. Nu heb ik m binnen en hij is zo leuk!!!! Mijn man was er ook weg van! Met onze eigen namen voor de kindjes erin wordt het toch wel heel echt! Dus wij zijn er denk ik al uit! Snel he! Ik merk wel dat ik alles een tandje slomer doe. Relax en me niet te druk maken...we moeten wel toch?

Ik hoop voor iedereen dat alles weer goed gaat. Het is wel heerlijk weer en daardoor voel ik me een stuk opgewekter! Wat de zon niet kan doen met je!

Tot gauwkes!! Liefs Marloes

Geplaatst

Hey Loes,

Wat fijn dat alles goed is. En leuk he dat inkopen hahaha. Ik heb dat inderdaad ook hoor ik heb zoiets als ik echt zo rond 27/28 weken zit dan krijg ik echt rust. Het wordt wel steeds minder hoor de spanning. Wellicht ook omdat ik Ukkie steeds meer voel fladderen enzo. En met de angelsound hoor ik het zo zuiver echt heerlijk gewoon. Ik heb vandaag ook een lief shirtje gekocht met een zilveren opdruk van een beertje echt zo schattig. Ik ben nu aan het aftellen voor vrijdag de 20 weken echo. Word echt zo nerveus als ik eraan denk. Wellicht zien we dan wat we krijgen een meisje of een jongen oh heerlijk gewoon. Het gaat nu ook weer wat beter met me komt ook door het weer. Lekker zonnetje lekker temperatuurtje gewoon perfect. Oh ja en Loes wij hebben het kaartje ook al hoor. Ik heb alles helemaal klaar staan, adressen ingevoerd dus als de tijd daar is hoeven we alleen te bellen om het gewicht, lengte en tijd door te geven en dan kunnen ze gaan drukken. Zo fijn als je dingen van je lijstje kunt strepen. Echt fijn! Nou meiden ik ga lekker douchen en dan mijn mandje in lekker nog wat lezen en dan slapen. Tot snel meiden!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi dames

Nathalie, fijn te lezen dat je je beter voelt!!! veel succes vrijdag bij de 20w echo enne...wat betreft het kaartje: vergeet dan ook niet de naam door te geven he :happy3:

Loes, wat heerlijk dat de echo zo goed was, en gek idee he, 2 kindjes al zo groot samen in je buik!?

wat de meting betreft, jammer dat zij het niet nodig vond, ik vraag me echt af war dat op gebasseerd is!?

Mocht je je er niet prettig bij voelen echt aan de bel trekken, echt het gaat vaker goed als niet goed maar de lengte kan snel veranderen en juist vanaf een week of 19 beginnen de kinderen hard te groeien.

Jullie hebben het kaartje ook al gereed eigenlijk wauw!!!!

is het een beetje in de lijn van het kamertje????

Liefs

Babeth

Geplaatst

Loes wat fijn dat de 20 weken echo goed was en jullie hebben je kaartje ook al!! Geweldig zeg. Zo ver zijn we nog niet hier hihi.

Ik denk dat iedereen met vlagen heel ongerust is over wat er eventueel kan gebeuren. Helaas lezen we de hartverscheurende verhalen van onze forumgenoten en dat grijpt natuurlijk ontzettend aan. Maar het gaat gelukkig vaker goed dan fout en daar moeten we ons aan vast proberen te houden hoe moeilijk ook. Constante angst en stress hiervan is ook niet goed voor de kleine. Zulke onzekerheden en angsten bespreekbaar maken bij arts of verloskundige kan soms al enorm opluchten.

Hier af en toe beetje moe van schoonmoeder. Ze bedoeld het niet kwaad, gister zei ze tegen Paul dat ze zich zorgen om me maakt dat ik zo weinig kan genieten van mijn zwangerschap. Paul vertelde dat door de ongemakken van het niet kunnen werken en snel rug en bekkenklachten ik er gewoon veel van baal. Ik geniet echt wel, alleen op mijn eigen manier. Ik neem regelmatig een momentje dat ik alleen aan de kleine denk en kan soms helemaal wegsmelten bij de spulletjes die al op zolder staan. Ik heb me er verder "gewoon" bij neergelegd dat het nu allemaal zo is en dat het zo gaat blijven tot het einde van de zw, dus doe natuurlijk af en toe veel te veel waar ik genadeloos voor afgestraft wordt.

Eerst zegt schoonmoeders dat rust nemen niet betekend hele dagen in je bed dweilen want dat is niet goed. Nu maakt ze zich zorgen dat ik niet genoeg rust pak. Oh hoe kan ik haar duidelijk maken dat ik wel degelijk geniet en mijn rust pak elke dag, ga er alleen niet altijd voor in mijn bed liggen. Rustig muziekje en boek op de bank is ook rusten. En ik vind het heerlijk om regelmatig eens bij mijn vriendin op de koffie te gaan, lekker afleiding. Ach ze bedoeld het goed maar kan er af en toe zo moe van worden dat wat je ook doet het niet goed genoeg is.

Zo dit is weer een heel verhaal en wil niet klagen want het is tenslotte mooi weer nietwaar?? Nog wel een beetje frisjes maar dat veranderd straks wel weer. Zo maar even douchen, dan naar de fysio en door naar werk. Ga me weer even nuttig maken en 2 dagen vrij eisen voor volgende week. Kan ik me voorbereiden op de bruiloft!!!!

Geplaatst
MBM veel succes morgen bij de vk!!! in ieder geval gaan ze dan weer naar het hartje luisteren nietwaar?

groetjes

Babeth

We zijn gisteren weer controle bij de VK geweest, inderdaad ook hartje luisteren. Het was een mooie hartslag met veel bewegingen van de kleine er door heen. Het is druk in mijn buik, alleen voel ik het nog niet. Erg jammer dat ze bij een controle alleen naar het hartje luisteren, ik vind het zo geweldig om de kleine te zien.

De VK vroeg of de moederkoek aan de voor- of achterkant zat, maar dat wist ik niet, daar was tot nu toe nog niet naar gekeken. Dus ging ze even kijken ... ... YES toch een echo. We hadden daarvoor net aangegeven dat we ons verheugen op volgende week de 20wk echo, dat we hopelijk het geslacht dan weten. Toen zei ze, als ik het nu kan zien, zal ik het dan vertellen? Beide zeiden we volmondig ja. Maar helaas, ze kon het niet zien. Wel hebben wij onze kleine goed kunnen zien, het is al echt een mensje, een lief klein mensje. Alles er op en er aan. We zagen de armpjes en handjes, de beentjes en de voetjes. En het gezichtje, zo zo lief. Hij of zij zat wat met het mondje te pruilen en armpje te zwaaien. En we konden zelfs de oogjes (lensjes) zien. Alsof hij of zij ons echt zat aan te kijken, geweldig.

Iets minder is dat mijn bloeddruk (onderdruk) wat te hoog was 120/90. Er is even een urine-onderzoekje gedaan, maar daar zaten gelukkig geen eiwitten in. Vrijdag moet ik even weer terug komen voor controle en even weer een urine-onderzoek. Dus dat is dat weer een beetje spanning.

Liefs,

MBM

Geplaatst

MBM wat fijn dat je toch nog een echo gehad hebt, hebben ze nou nog gekeken hoe de placenta ligt? Ik ben bij mij ook erg benieuwd hoe de ligging inmiddels is, ik hoop van harte dat ie niet verder voor de baarmoedermond is geschoven!!

Ik zei het vanochtend onder de douche nog tegen mijn man, een gek idee dat het kindje allerlei capriolen kan uithalen zonder dat je daar echt heel veel van merkt.

bij de zwangerschap van de jongens kon ik me er zo weinig bij voorstellen ondanks de echo´s en de boeken maar doordat wij ze uiteraard na de bevalling bij ons hadden hebben we nu ook echt een idee hoe ons kindje er nu uitziet, en qua grootte kan ik me nog steeds niet voortellen dat het kindje al weer zo compleet in mijn buik zit.

Jammer van je bloeddruk en dat je even terug moet komen maar een extra controle is toch alleen maar goed? wellicht was het een moment opname.

vandaag heb ik voor het eerst mijn spijkerpositiebroek aan, jeetje wat zit ie lekker nu mijn buik zo gegroeid is!!!!

Sandra, ik moet ook erg veel rusten maar ik lig ook niet op bed hoor! ik lig er op tijd in en slaap tot ik uit mezelf wakker wordt maar overdag zit ik met mijn benen op de bank ef lig te slapen op de bank.Bij mij gaat het rust nemen me goed af omdat mijn energie echt zeer beperkt is.

Continu liggen is juist niet goed vanwege de kans op trombose.

Jij weet gelukkig wanneer je je rust moet nemen en inmiddels merk je aan je lichaam goed wat wel en niet lukt voor je.

Geplaatst

@Loes, wat goed zeg dat de 20 weken echo goed was! Nu kun je nog meer gaan genieten! En wow al het geboortekaartje uitgezocht, moeten wij ook maar eens mee beginnen hahaha...... In onze omgeving wordt er ook heel wat van verwacht omdat we onze trouwkaart zelf gemaakt hadden.

Ja doe het allemaal maar lekker een tandje lager, doe ik ook we moeten idd wel!

@Nathalie wat fijn dat het beter met je gaat! En wat leuk een lief shirtje gekocht. Ik kan het nog steeds niet, heb het gevoel alsof ik door een emotionele muur heen moet om iets te gaan kopen weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. heb dat alleen met kleding e.d. Wat goed zeg kaartjes en adressenlijst al klaar. Ik heb met kerst de adressenlijst voor de kerstkaarten bijgewerkt zodat die ook voor de geboortekaartjes gebruikt kan worden, alleen moeten er nog een paar bij zoals ziekenhuis e.d. Succes vrijdag met de 20 weken echo!

@MBM, wat fijn dat de controle goed was en toch nog een echo!!! Jammer dat ze het geslacht niet kon zien, maar nog even en dan weten jullie het ook. Wat naar van je bloeddruk succes vrijdag!

@Babeth, heerlijk hé zo positiespijkerbroek, ik draag hem al een tijdje. Moet er wel aan wennen dat er geen gulp in zit. Heb de gewoontje om na de wc te checken of mijn gulp wel dicht zit dus ik nu iedere keer voelen, ohnee zit er niet hahahaha.....

@Sandra, andere mensen gewoon lekker laten praten hoor, jij voelt het beste wanneer je rust nodig hebt. Hopelijk gaat ze niet op je huid zitten als de kleine er eenmaal is. Achja het is goed bedoelt van haar en het is ook erg spannend voor haar, denk dat ze dat misschien op jou projecteert.

Mijn man heeft gisteren de babykamer nog een keer geschilderd! Het ziet er nu een stuk beter uit, veel strakker ook. Vanavond beginnen we met het in elkaar zetten van de meubels.

Maandag hebben we weer controle bij de verloskundige.

Liefs Roossie

Geplaatst

Loes; heerlijk dat je zo'n goede echo hebt gehad! Weer een mijlpaal he?

Wat leuk dat er al zoveel dingen geregeld zijn, ik krijg wel een beetje het idee dat wij achterlopen hahaha. Maar dat komt in mei wel goed haha. Ik denk dat ik zo wel alvast een beetje ga neuzen voor een mooi geboortekaartje, dan is dat idd alvast gedaan. De naam zijn we nog niet over uit maar dat komt nog wel.

Witje; schoonmoeders he? Het lijkt wel hun taak om ons goedbedoeld altijd net even een steekje onder water te geven haha. Ze bedoelen het goed maar hun manier is natuurlijk altijd de beste manier en dat kan heel frustrerend zijn :happy:

Vanmiddag een sollicitatiegesprek, ik ben benieuwd. Het zal er wel vanaf hangen of ze mijn buik wel of niet doorhebben :happy:

Geniet van het weer!!!

Geplaatst

Loes wat fijn dat de 20 weken echo goed was!!! Weer een mijlpaal genomen. En tuurlijk blijft het spannend. Ik moet zelfs zeggen dat ik het

nu enger vind als in het begin van de zwangerschap. Ik voel nu namelijk vanalles, en dat is fijn, maar ook de steekjes en pijntjes en dat maakt me dan weer

ongerust. Dan denk ik maar weer dat het veel vaker wèl goed gaat als niet. Maar als je via de mmm zwanger bent ben je toch niet meer zo onbevangen.

Witje inderdaad soms echt frustrerend schoonmoeders.....probeer je er niet al teveel van aan te trekken, jij weet zelf het beste wat goed is voor

jouw en de kleine. Zij staat aan de zijlijn en kan dus niet goed oordelen, hoe goed ook bedoeld.

MBM ook al een goede controle! Jammer dat het geslacht nog niet zichtbaar was. En niet al teveel zorgen over je bloeddruk hoor..120/90 is zeker niet schokkend!

In ieder geval is een extra controle wel weer fijn.

Babeth lekker zo'n broek! Ik heb er ook al een in de kast liggen, maar nog niet aangehad. Mijn buik(je) is nog erg klein in vergelijking wat ik hier al heb gezien!

Zal binnekort ff een fotootje plaatsen. Met gewone kleren aan zie je er nog niet veel van, met een jurkje een klein beetje haha

Ach ja, volgens de laatste echo lag de kleine goed qua groei dus dat ik het belangrijkste!

Emm heel veel succes vanmiddag met solliciteren!! (Ga je trouwens niet vertellen dat je zwanger bent?)

Nou, ik zit al een paar dagen thuis vanwege een zware verkoudheid. Dat heb ik zo een keer per jaar, en dan helpt de otrivin me de dagen

door. Maar dat mag nu dus niet en die homeopatische neusspray helpt voor geen meter! Vanaf zondag ruik en proef ik totaal niks meer en

daar baal ik dan zo van. Nu vanochtend weer met vlagen smaak en reuk terug jippie! En wat doe ik, zit aan de bolognese chips! Ooo echt te erg

maar wel lekker hihi

Groetjes Miekske

Geplaatst

Hoi dames

Roossie, wat fijn dat het nu naar je zin is en dan de kamer in elkaar zettem, owww zo mooi als alles dadelijk staat

Dat van die ontbrekende gulp is inderdaad wel wennen maar ook makkelijk als je hoge nood hebt, de broek is zo naar beneden....

Miekske wat rot van die verkoudheid, je neus kan ook behoorlijk dicht zitten oiv. de progesteron overigens, heb je al geprobeerd om te stomen, wellicht dat dat iets verlicht en een doorgesneden uit langs je bed....

Dat je buikje nog niet echt goed te zien is dat gaaft niets, als de kleine maar goed groeit nietwaar? Ik zelf sta er ook van te kijken want voor mijn gevoel gaat het nu harder als bij de jongens, terwijl zij op de groeicurve van een eenling zaten..

Emm, heel veel succes met je sollicitatie!!!

Vandaag heb ik per post wat stalen binnengekregen voor de babykamer, jeetje, nu is de keuze erg moeilijk moet ik zeggen haha, alleen al de namen van de kleur zijn om op te vreten "clotted cream"

Ik ben inmiddels de gekke buien kwijt wat betreft het eten, de eerste 14 weken had ik echt honger, dat is niet meer (gelukkig)

Geplaatst

Nou, ik heb net een afspraak gemaakt bij de gemeente, a.s. vrijdag gaat mijn vriend het ongeboren kind erkennen!

Vind het wel weer een speciaal iets! Ook moesten we vast nadenken over wat de achternaam van het kind gaat worden, maar daar zijn we

al uit. Hij/zij gaat mijn naam krijgen. Gelukkig is mijn vriend het hier ook helemaal mee eens, sterker nog, als wij gaan trouwen zou hij ook

mijn naam aan willen nemen! Dit omdat hij eigenlijk al niet zijn 'biologische' achternaam heeft. Lang verhaal maar toen hij 2 jaar was is zijn moeder

gescheiden en hertrouwd. Hij heeft toen de naam van zijn stiefvader gekregen omdat hij zijn biologische vader nooit heeft gekend. Toch heeft hij zich nooit

echt thuisgevoeld bij die familie omdat hij er toch niet echt bijhoorde....(Ondanks dat hij een hele goede band met zijn stiefvader heeft hoor!)

Maar ik wil dus niet dat ons kind zijn achternaam krijgt want het is gewoon geen ....naam....!

Van de ene kant willen we zijn familie niet voor het hoofd stoten, maar van de andere kant, waarom moeten we altijd maar de naam van de man aannemen?

Vrouwen hebben toch dezelfde rechten niet dan? Waarom zou je het niet om draaien?

Hoe zit het bij de dames hier? Hebben jullie de kleine al laten erkennen (hoeft niet voor de getrouwde dames) en welke achternaam geven jullie het kind?

Geplaatst

Ook een van de redenen dat we gaan trouwen volgende week.

Nu hoeven we na de geboorte de ouderlijke macht niet meer te regelen en ons samenlevingscontract en testament niet aan te passen. Zou net zo duur zijn als trouwen. Zoals wij het doen dan he? Geen enorm feest. Gewoon gratis trouwen op dinsdag ochtend en een lunch voor 18 personen voor een x bedrag per persoon. lekker makkelijk vonden wij.

Miekske jullie gaan er toch wel een feestje van maken??? hihi

Geplaatst

wij zijn al getrouwd, in juni is het alweer 2 jaar geleden!

En onze kleine gaat de naam van mijn man krijgen.

Heb wel met trouwen er voor gekozen eerst mijn achternaam dan mijn mans naam.

Mijn man heeft eerst zijn achternaam en dan mijn achternaam er nog achter.

Zo hebben wel elkaars achternaam overgenomen, vonden we wel mooie balans zo.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hello ladies, de sollicitatie gister was echt leuk!! Een ontzettend leuke en ondernemende dame is de eigenaar van het bedrijf en er was echt een leuke klik! We hebben het wel over zwangerschap in het algemeen gehad omdat het zo'n klein bedrijf is en ze nogal veel 'wisseling van de wacht' hebben gehad de afgelopen 2 jaren, gaf ze aan de komende paar jaar rust te willen. Ik heb gezegd dat ik daar alle begrip voor heb maar dat ik niet kan zeggen dat ik niet binnen nu en 2 jaar kids wil. Wel dat ik dan niet 2 of 3 dagen in de week wil gaan werken.

Ik ga zo wel even naar het detacheringsbureau bellen om aan te geven dat ik zwanger ben want ik wil toch de keuze bij haar laten. Bij een groot bedrijf maakt dat niet uit maar dit team is klein en dan wil ik er wel eerlijk over zijn. Ik zal mezelf wel weer in de vingers snijden maar ja, ben liever eerlijk.

Wat betreft het erkennen; dat hebben we 2 weken geleden gedaan. Het was nog een gedoe omdat mijn vriend uit brazilie komt (haha, zou je niet zeggen met zijn blanke koppie hahaha) en daar is het normaal dat je junior genoemd wordt als je dezelfde naam als je (biologische) vader hebt. Nu hebben ze dat bij het consulaat in nederland ooit achter zijn achternaam toegevoegd omdat ze dat hier niet kennen als toevoeging van een naam. Dus ons kindje heet ..... ...... junior. Mijn vriend is er helemaal niet blij mee maar we gaan het later nog wel laten aanpassen. Eerst 'ff' naar het consulaat in rotterdam om zijn naam aan te laten passen en dan de rest.... wat een gedoe hahahaha.

En het is weer heerlijk weer!!!!

Miekske; wel ontzettend balen om zo verkouden te zijn hoor!! beterschap voor jou!!!

Geplaatst

hoi hoi

Emm, fijn dat het gesprek goed was en dat je een klik had maar wat je zegt, je kan denk ik inderdaad maar beter eerlijk zijn, en weet je, stel je zegt niets dan komen ze er toch wel achter in je proeftijd.Wie weet kan ze je eerlijkheid erg waarderen en laat ze je in november op gesprek komen????

wat een gedoe met die namen, ik bedoel zo met je vriend uit Brazilië , maar het komt uit eindelijk wel in orde toch?

Toen ik met mijn man getrouwd ben (4 jaar geleden) heb ik zijn achternaam aangenomen met daarachter mijn "meisjes achternaam" )

Onze jongens hebben ook de achternaam van mijn man.

Miekske n.a.v. je verhaal kan ik me voorstellen dat jullie voor "jouw" naam gaan, als dat jullie het goede gevoel geeft is toch voldoende? jullie en kleine(n) moeten er nog de rest van jeleven mee doen.Leuk dat dit weer bijna geregeld is!!!

Geplaatst

Witje waar een feestje van maken? Van de erkenning of het trouwen?! We gaan (nog) niet trouwen hoor, hebben we wel over nagedacht om net

als jullie gewoon voor de wet even te trouwen, maar ik wil toch wel heel graag een echte bruiloft....

Nu doen we dat waarschijnlijk als de kleine er is! Hebben we toch een echt feest, kan ik een mooie jurk aan en een lekker wijntje/ champagne drinken!

En de kleine is dan een superschattig bruidsmeisje of jonkertje! hihi zie het al helemaal voor me....

Emm wat een gedoe met die naam! Kost zeker ook nog een hoop geld om die naam weer aan te laten passen?

Maar ja, komt goed!

En fijn dat de sollicitatie zo goed ging! Maar ik zou ook eerlijk vertellen dat je zwanger bent, anders krijg je toch scheve verhoudingen later

lijkt me mocht je aangenomen zijn, en dat is ook niet fijn. Zeker als het zo'n leuk mens is. Misschien waardeert ze juist je eerlijkheid wel!

Roossie elkaars naam zo overnemen vind ik ook mooi. Zou voor ons evt. ook nog wel een optie zijn.

Maar is dat niet verwarrend bij de instanties of post of zo? (dubbele achternaam bij een man kan misschien verwarring geven of valt dit mee?)

Geplaatst

Nou, ik ben aangenomen!! Alleen heb ik nu wel vermeld dat ik zwanger ben want ik zou dinsdag mijn contractonderhandeling hebben daar en wil het niet dan ineens rauw op hun dak laten vallen. Ze gaan het overleggen en ik hoor het asap. Pfff, ik hoop dat ze me wel aannemen, dan is deze stress voorbij. Het detacheringsbureau gaat gelukkig ook een goed woordje voor me doen. Het is natuurlijk sowieso al wel fijn om te weten dat ze me willen hahaha.

xxxx

Geplaatst

Ow, en met de namen; we moeten eerst naar het braziliaanse consulaat om een document mee te krijgen dat mijn vriend de toevoeging 'junior' niet als achternaam gezien dient te worden. Vervolgens een naamwijziging aanvragen bij de gemeente en dat is een duur grapje inderdaad ... maar ja, dan gaat wel automatisch de naam van ons kindje mee in de wijziging.

Wij hebben het er ook over gehad om voor de wet te trouwen, is voor ons voor een aantal meer zaken handig; hij is militair (was ik vroegah ook haha), als we op vakantie of voor langere tijd in brazil zijn, enzo enzo.

Maar we willen toch graag een bruiloft in brazilie en daarna hier voor de wet trouwen en een feest geven :happy:

Geplaatst

Miekske van de erkenning een feestje maken met zijn 2tjes. Dat is toch ook een bijzonder moment. Wij zelf hebben altijd heel weinig nodig om een feestje te houden met zijn 2tjes hihi.

Geplaatst

haha Witje ook wij grijpen alles aan om te vieren hier!

Ik denk dat we na de erkenning lekker uit eten gaan. Als ik tenminste mijn smaak weer terug heb.....

Is vandaag ook nog maar met vlagen maar gelukkig duren ze steeds langer!

Emm wat goed dat je aangenomen bent! Hopelijk kijken ze verder en mag je gewoon 'blijven'!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden