Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

owwww ik heb er zin in, zaterdag naar babypark, de babykamer bestellen, tenminste, als we dan nog zo enthousiast zijn uiteraard...

Jammer dat het voor ons nog een eind rijden is, in mei opent een vestiging bij nos in de buurt maar ja, daar kunnen we echt niet op wachten!!!

dames

slaap lekker

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Babeth lekker shoppen!!!!!

Jullie hebben toch een kamer in gedachten, met nog redelijk wat levertijd of zo? Of ben ik in de war met iemand anders, zou ook heel goed kunnen.

Dan ga je in mei toch nog een keertje shoppen, maar dan bij jullie in de buurt. Er zijn dan vast nog wel kleine dingetjes die je nodig hebt maar vooral leuk zijn hihi.

Slaap lekker!!!!!

Geplaatst

Loes, wat vervelend die bekkenpijn. Ik zou er zo snel mogelijk mee naar je huisarts gaan en aanpassen wat je nog in het huishouden kan doen. Als het lukt misschien een huishoudster voor een half jaartje aanstellen? Kost een beetje geld maar het is voor een overzichtelijke periode. En niet meer stofzuigen hoor! Dat moet je iemand anders laten doen. Wat bij mij scheelde is dat mijn man verschillende dingen op grote blokken heeft gezet, zoals de wasmand, de afvalbak, de luieremmer, etc. Dat heb ik ook zo laten staan na merel en heb er nu veel profijt van. Ik zou ook zeker je gevoel met vroeger geboren worden bespreken met de gyn/vlos. Misschien kan je vanaf week 30 vaker op controle?

Babeth, veel winkelplezier. Dat mis ik soms hier, weinig tot geen keus. In trondheim is de dichtsbijzijnde babywinkel, ruim 1,5 uur rijden. Ze hebben er twee. Een superkleine, meer kleertjes en 1 iets grotere. That's it voor een gebied twee keer zo groot als nederland. Ik winkel dan ook steeds meer via internet. Als ik nu een ondernemende tante was dan zou ik een babypark in trheim openen, gegarandeert succes. Maja, ik heb het zo naar mijn zin in de verpleging.

Geplaatst

haha Ursela, dat zou een gat in de markt zijn nietwaar!?? gelukkig is via internet ook erg veel te bestellen maar sommige dingen moet je echt even in het echt zien.

Sandra, klopt de babaylamer die we op het ook hebben heeft een levertijd van 12-14 weken.....zouden we dus in het ongunstigste geval met 35 weken ontvangen.

Maar mogelijk dat we dat toch wel aandurven. Ik beval sowieso in het ziekenhuis (alles gaat gepland worden), de kleine zal op zijn vroegst met 37 weken naar huis mogen, en in het begin zal ze toch bij ons op de kamer slapen in een wiegje en we kunnen onze ladenkast die op de overloop staat eventueel als tijdelijke commode gebruiken.

We zorgen er uiteraard voor dat de rest ruim op tijd klaar is.

Loes, ik mag nagenoeg niets meer doen en ik moet zeggen met wat aanpassingen lukt het aardig, mijn man sjouwt bv. de was naar boven en naar beneden. Als ik de machines (was/droog) vul of leeg dan doe ik dat zittend op een krukje.

Maar ja, zaken als stofzuigen, dweilen, boodschappen tillen etc. doet mijn man en mijn schoonmoeder komt iedere week grondig poetsen.

Maar wellicht een goed idee om een hulp in te schakelen?

Geplaatst

Loes jij hebt al lang veel volgehouden. Ik heb helaas al weken mijn schoonmoeder over de vloer 1x in de week voor stofzuigen, dweilen en andere zware klussen. Grijp alle hulp aan die je kan krijgen en probeer er van te genieten. Is in het begin wel heel moeilijk, maar vergeet niet dit is maar tijdelijk en je lichaam gaat toch voor nietwaar???

Getver ben helemaal niet lekker, gevoel dat ik elk moment onderuit kan gaan. Heb vanmiddag mijn bloeddruktablet vergeten en net in genomen. Net mijn bloeddruk gemeten en die is echt laag voor mijn doen. 122/66 vandaar dat ik me rot voel. Maandag maar even aankaarten bij de controle bij de gyn.

Geplaatst

Vandaag alweer 20 weken zwanger!! Voelt toch wel als een mijlpaal weer....

Gisteren voor het eerst naar de fysio geweest vanwege de pijn in mijn bil. En ja, het is dus een ischias tgv bekkeninstabiliteit...

Heb nu wat oefeningen die ik kan doen om mijn bekken weer op zijn plaats te krijgen, en een speciaal luchtkussen om op te zitten.

Heb namelijk ook ontzetttend veel last met zitten op harde stoelen en krukken....Pfff voel me net 'de gelukkige huisvrouw' die haar

zwembandje overal mee naartoe sleept! haha

Verder begon ze over minder werken, omdat ik 9 urige werkdagen heb en dit is te lang achter elkaar. Zeker met een staand beroep.

Maar ik zie het nog niet zo zitten om daarover te beginnen op het werk. Vind dat gewoon heel vervelend! Ik ben denk ik te plichtsgetrouw....

Ik probeer gewoon de komende tijd wat meer te gaan zitten (met m'n kussen) op het werk, en kijk wel hoe het gaat.

Witje hoe is het vandaag? Voel je je weer wat beter? Een bloeddruk van 122/66 is niet heel laag hoor, maar misschien heb je er wel last

van als je normaal een veel hogere bloeddruk hebt. Mijn bloeddruk is altijd laag (laatste keer 112/60) maar heb er gelukkig niet zoveel last van.

Geplaatst

Hoi meiden

Miekske ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om aan te kaarten maar houd je lijf goed in de gaten hoor, en Moche je gaan minderen, iedereen zal het begrijpen.

Vandaag geslaagd voor de babykamer en ze konden deze nog uit voorraad leveren!! De babykamer moet nog geschilderd worden dus levering Eind mei/ begin juni. Verder de kinderwagen besteld: easy walker quattro in het zandkleur . Nog geen parasol of voetenzak, ben er nog niet uit over de kleur.

Tevens een campingbedje van koelstra, was een aanbieding bij een kinderwagen een campingbedje en een wipstoeltje , die van de aanbieding vonden we niet veel. Voor het stoeltje een waardebon en wat bijbetaald voor het campingbedje.

Nu nog even van de zon aan het genieten !!!

Jeetje weer wat verder

Geplaatst (aangepast)

Inderdaad Miekske,

we waren echt blij te horen dat ze er nog 3 op voorraad hadden,

de naam is Shakery, hier een plaatje, alleen de kledingkast wijkt wat af; die van ons is iets lager, heeft onder 1 lade

De zijwand(en) zijn tzt te verwijderen. We hebben uiteindelijke toch gekozen voor de maar 120x60, 140x70 vonden we toch te groot.

[ATTACH=CONFIG]1111[/ATTACH]

aangepast door Meiske74
foto toegevoegd
Geplaatst

Babeth wat een mooie kamer en nog snel in huis ook!! helemaal top. Leuk he spulletjes kopen. je bent er al bijna klaar voor hihi.

Miekske mijn bloeddruk was zonder medicatie 140/106 , met medicatie 3x500 mg methyldopa 120/85 en van de week dus onderdruk weer 20 mmol lager. Vandaar dat het voor mijn doen een hele lage waarde was op dat moment. Gelukkig is het bij die avond gebleven, ga het wel aankaarten maandag. Lekker idee he? al op de helft.

Geplaatst

Miekske, wat vervelend, die ischias. Hopelijk helpt het om oefeningen te krijgen en natuurlijk je meesleepkussentje. Ik zou het toch aankaarten op je werk. Over het algemeen zijn de ervaringen goed, de meeste werkgevers leven en denken mee.

Mijn collega's in ieder geval wel, ze nemen, als ze ruimte hebben patienten van mijn route over ook al zeg ik dat dit niet hoeft. Nu was ik hier gisteren wel blij mee want een patient moest tot drie keer overgeven in haar bed, dus dat werd wassen, verschonen, familie inlichten.

Leuk dat je een kamertje naar je zin hebt gevonden babeth. Wij hebben zelf een stokke-stoel met kussentje en baby-rugsteun en daar zijn we enorm tevreden over. Ik ga er dus nog zo eentje aanschaffen. raar idee hoor, dat er twee van die stoeltjes zullen staan aan de keukentafel. Ik ben gisteren ook bezig geweest op de toekomstige guttenrom. Die is nu nog gastenkamer. Er staat een enorme lelijke ikeakast. die wilde ik eerst naar de kelder maar daar past hij niet. Ook niet op zolder of de garage. Tja en op de gang vind ik het zo'n monster. Heb besloten hem te laten staan. Om het geheel op te vrolijken heb ik er nu grote ronde stickers opgeplakt. Op een zijkant van de kast heb ik een groei-meetlat opgehangen die ik heb gemaakt. Nu is hij vrolijk genoeg om te laten staan. De gordijnen op de foto moet ik helaas vervangen. Ze laten te veel licht door en het is hier in de zomer 24 uur licht.

[ATTACH=CONFIG]1112[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1114[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1115[/ATTACH]

Geplaatst

Ursula leuk gedaan die kast. Kun je niet een verduisterend rolgordijntje hangen voor het raam zodat je die overgordijnen kan laten hangen??

Ik denk dat er bij ons van die foamfiguren van Winey de Pooh komen. Ben daar helemaal gek op. Vooral op tijgetje hihi.

Geplaatst

Hoi Ursela

die kast heb je inderdeaad leuk opgepimpt! en ik dacht net als Sandra, een rolgordijntje dat verduisterd of een luxaflex ophangen? ik vind het leuk om de foto´s te zien, doet echt Skandinavisch aan!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!!!!

Hier een hele goede morgen. Net de 20 weken echo gehad en was natuurlijk weer bijzonder. Alles zit er op en er aan!!!!!

Kleur van mijn ticker hoe ik niet aan te passen........

Zal vanavond fotootje plaatsen. Vind de foto niet duidelijk dus ga uitzoeken waar ik een pretecho kan laten maken, wil op zijn minst een mooie foto voor opa's en oma's hebben. En natuurlijk voor ons eigen plakboek.

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (33) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 11 april 20 weken echo (21w2dg)

Moto: 11 april 20 weken echo

Loes1975 11 april controle en cervixlengtebepalen. ( 22w6dg)

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Ursela: 9 mei controle vk

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!!

Sandra, gefeliciteerd met de mooie echo en wat leuk dat bij jullie het gevoel ook klopte!!!!

bijzonder nietwaar nu je het geslacht ook weet.....hebben jullie ook al een naam of......

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey Witje,

Wat fijn dat de echo allemaal in orde is en dat jullie vermoeden inderdaad ook bevestigd is. Leuk dat er al bij bijna iedereen het geslacht bekend is :-D. Hier gaat alles ook wel zijn gangetje. A.s. donderdag hebben we een extra echo aangezien ze bij de VK niet alles konden zien bij de kleine meid. En mijn buikwand is te dik om er goed doorheen te komen schijnt dus vandaar dat we toch even terug moeten naar het ZH. Ik kreeg alleen net het verslag binnen van de VK van 25 maart en daar staat dat het meeste wat ze heeft kunnen zien allemaal normaal is behalve bij haar nieren staat afwijkend. Jeetje en ik moet vanavond op controle bij de VK ik weet echt 100% zeker dat m'n bloeddruk nu te hoog is. Heb t net geprobeerd te googlen maar die termen daar snap ik echt niks van. Dus vraag het vanavond wel ff na. Vind het toch wel eng moet ik zeggen.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Nathalie,

logisch dat je dat niet lekker zit maar probeer je nu echt nog even niet te druk te maken, zou mij niets verbazen als ze het neit goed kon meten, vanwege de buikwand wat je schrijft.

succes vanavond en ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt!

Morgenvroeg weer even naar het zkh. sowieseo voor de wekelijkse prolutoninjectie , dan ook gelijk de 2de glucose-intollerantietest (voor de zekerheid) en mijn ijzergehalte wordt gecontroleerd. ik heb er net voor gebeld omdat ik voor de zoveelste keer wakker ben geworden van een onrustig irritant gevoel in de benen. Vannacht even gegoogled en kwam uit bij restless legs wat tijdens de zwangerschap veroorzaakt kan worden door ijzertekort.

Als er dan toch weer bloedgeprikt gaat worden dan maar in een keer.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth groot gelijk ff extra bloedcontrole. Als je er toch bent.. Soms wil een extra glas melk ook wel eens helpen tegen rusteloze benen, heeft dan iets met calcium tekort te maken. Baat het niet schaat het niet toch??

Balu wat vervelend zeg. Gelukkig vanavond de vk en morgen het ziekenhuis, hoef je in ieder geval niet te lang in onzekerheid te zitten. Hopelijk gewoon alles in orde.

Hier mijn beloofde echofotootje. De kleine lag niet echt helemaal goed steeds zeker niet voor mooie foto's. Dit hebben we steeds alsmaar gehad dus zijn het wel gewend hihi.

[ATTACH=CONFIG]1119[/ATTACH]

We hebben ook de naam al, wil nog wel een reserve naam. Maar die houden we lekker geheim!!

Geplaatst

wat een lenig kereltje hihi!!!! nog gelukt om een 3D echo buro te vinden?

onze echo´s zijn nu ook minder goed dan toen met Lars en Nick, de gyn zei al dat ons meisje erg ver naar achteren ligt.

Geplaatst

Ow ik heb me weer flink vergrepen aan online inkopen.....

via V&D vanalles besteld, gisteravond nog bij Prenatal en zaterdag werden er nog 4 schattige shirtjes geleverd.... nu stop ik even en ga inventariseren wat we hebben.

Heerlijk en het leid erg af!

Geplaatst

Over de naam gesproken, we zijn er echt over uit, we hadden nog een andere naam maar die had mijn nichtje 5 jaar geleden gegevn aan hun dochtertje dat met 13 weken geboren werd...we vonden het allebei een mooie naam maar vonden het wel moeilijk dus even laten rusten zeg maar, toen kwam de naam die we nu hebben, helemaal goed!!!!

Geplaatst

NOg niet achteraan geweest. Mijn vriendin is door haar rug gegaan en heb even morele steun geboden vanmiddag na het werk en het gesprek met de arbo arts. Moet zeggen dat ik mijn bekken wel heel goed voel nu ondanks dat ik geen zware dingen heb gedaan.

De arbo arts noemde het beestje gewoon bij de naam: bekken instabiliteit. Vond het heel vervelend om te horen dat het alleen maar ergen kan worden ipv beter en dat ik me toch echt heel erg in acht moet nemen. Er is niks aan te doen alleen goed naar mijn lichaam luisteren, dus dat doen we dan maar.

Zo nog naar schoonouders dus ga morgen achter de pretecho aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden