Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Kim dat is zeker even schrikken zeg. Hopelijk kunnen ze je in A'dam goed geruststellen en kan je toch nog verder van je zwangerschap genieten.

Zolang jullie mannetje het goed doet is dat het allerbelangrijkste en verder meer dan de artsen vertrouwen kun je niet doen.

Sterkte!!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Kim,

Ach maakt toch niet uit dat je eventjes niet hebt gereageerd. Iedereen heeft dat wel eens hoor. Het is ook geen verplichting. Kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent. Maar aan de andere kant toch heel goed dat je doorgestuurd bent dan blijven ze er in ieder geval bovenop zitten. En net wat Witje zegt meer dan vertrouwen hebben in de artsen kun je niet doen. Als het met de kleine man allemaal maar goed gaat dat is het belangrijkste. En je zei al dat dat gelukkig allemaal goed is. En ik snap dat het moeilijk is om nu te genieten maar probeer dit ook niet je zwangerschap te laten overschaduwen dat zou toch zo zonde zijn niet waar? Wij moeten morgen voor een vervolgonderzoek naar het ziekenhuis ze hebben een verwijding in de bekken gevonden van onze kleine meid. De VK heeft ons maandag al gerustgesteld dat dit veel vaker voorkomt maar toch je ziet ineens op z'n formulier afwijking staan en als aanstaande moeder schrik je je helemaal wezenloos! We wachten gewoon rustig af ben ook niet bezorgd nou ja wel een beetje maar niet meer zo erg als maandag. Ze kunnen er in ieder geval iets aan doen dus dat geeft me rust. Nou ik ga weer wachten op de zon hmmmm hij moet komen vandaag heb wat wasjes die ik graag buiten wil laten drogen hahaha.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Kim en Balu,

Veel sterkte toegewenst. Ik kan me voorstellen dat je ff van de schrik moet bekomen. Heel naar dat je na de hele mmm weer terug het ziekenhuis in moet maar goed dat jullie een second opinione gaan doen. Laat je kop niet gek maken...

Grtxx Moto

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties. Heb net de vlos gesproken en zij heeft mij al heel gerustgesteld. Hoeft echt niks te betekenen. Het zou kunnen dat er iets zou zijn met de niertjes maar dat hoeft absoluut niet! Het is niet iets heel bijzonders ofzo en meestal zijn de kindjes die hiermee geboren worden kerngezond. Alleen zou er wat groeiachterstand kunnen ontstaan tijdens de zwangerschap. Maar dat word gewoon goed in de gaten gehouden via extra echo's. In ieder geval zij ook m'd nlos dat alles er goed uitzag en ik me geen zorgen moet maken. Ik ben al een stuk geruster. Jee Nath, voor jou ook schrikken, fijn dat jee r toch gerust over bent. Als ze zeggen dat je niet te veel zorgen moet maken dan zal dat echt wel......

Nou even wat anders. ik wil nog even reageren op de schoenen die lekker zitten. Ik het zelf Minnetonka's aan en doe die het liefst niet meer uit! Zijn net slofjes! Maar je moet er van houden met al di efranjes enzo...... En straks als het weer beter wordt lekker m'n Birkenstocks, heerlijk die slippers en ze geven nog extra stevigheid ook. Wat ook errug lekker zit met deze temp. zijn Ugs, maar daar zit natuurlijk wel een pijskaartje aan.

Volgend maand verhuizen naar ons nieuwe appertementje! Ik heb er zo'n zin in, kan ik eindelijk beginnen met de babykamer!

Dikke Kus allemaal!

Geplaatst

@KIM wel spannend dat het verder onderzocht word die 2 bloedvaten. heb het al eens eerder gehoord en toen was er ook niks aan de hand.

maar toch maar je je onbewust wel druk. wij moeten met 30 weken ook terug komen voor een groeiecho omdat ze iets aan de kleine kant is.

ze zegt ook is niks erstigs maar toch wil je liever horen. alles is goed.

xxx sky

Geplaatst

Kim; he bah wat een schrik, ik snap wel dat je je daar in eerste instantie druk om kan maken hoor. Maar heel goed dat ze je ondertussen gerust hebben kunnen stellen. En Nat ook hoor, het zijn natuurlijk geen berichten waar je op zit te wachten.. Goed dat jullie lekker positief blijven en laat je zwangerschap en roze wolk niet vergallen he??!! Ow, over gal gesproken..... dat overgeven kan idd door de fijne maagzuren komen die nu ook bij mij in mijn keel aanwezig zijn... en geen Rennie die daar tegen helpt helaas... alleen melk, dus dat drink ik dan maar veel en sindsdien is het echt veel en veel minder!

Roossie; ik heb je een privebericht gestuurd over de site..

Enne, ladies... ik heb een baan!!

Geplaatst

@ Emm; ik heb met name 's avonds als ik in bed lig heel veel last van maagzuur. Een vriendin van me vertelde dat Wilhelmina pepermunt heel erg goed helpt. Neem het nu zelf ook en het geeft inderdaad veel verlichting en is nog lekker ook hahaha. Oh meiden het is hier heerlijk in het zonnetje. Zit echt dubbel te genieten. Zowel van de zon als van mijn kleine meid die lekker aan het draaien is heerlijk gewoon. Wat een kan mens daar gelukkig van worden.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

ik zou nog steeds een foto uploaden van mijn zwangere buik... nu is dit dan ook echt de 1e foto die ik heb gemaakt, en dat pas gisteravond....

[ATTACH=CONFIG]1127[/ATTACH]

Geplaatst

Wat ben ik toch blij met jullie en jullie lieve tips.

Misschien moeten we ook maar een topic dag organiseren ergens in Utrecht.

Gaan we een groeps-blote-buiken foto maken en ik wil dan ook die tattoo erop net als van Emm.

Sorry ladies, dit weer maakt me blij!!

Geplaatst

@Kim, ik kan me heel goed voorstellen dat je ineens enorm schrikt van zo'n bericht. Gelukkig kon de verloskundige je toch wat geruststellen!

@Sky, ja je wil gewoon niet horen hé dat er iets met je kleine is, maar het gaat vast goed komen hoor, die groei haalt je kleintje wel in. Wel goed dat ze het onder controle houden.

@Emm, wow gefeliciteerd met je baan, wat super zeg dat je als zwangere toch een nieuwe baan hebt kunnen vinden!

En een mooie buik hoor, ook met die mooie tatoe erbij, ga er maar lekker mee pronken!

@Nathalie, wat fijn dat je zo lekker aan het genieten bent van zon en je rommelende kleintje.

@Moto, ja lijkt me wel een leuk idee eigenlijk een topic dag te organiseren. Had ook gelezen over de forummeeting, maar ik kan niet en ik ken er misschien 3 die dan gaan. Een topic meeting lijkt me leuker, alle dikke buiken bij elkaar. En dan lijkt het me ook leuk om een keer af te spreken als we allemaal bevallen zijn en er uiteraard ook van hersteld zijn. Kunnen we elkaar onze babe schowen, of draaf ik nu te ver door hahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi dames

even weinig online geweest en wat heb ik bij moeten lezen!!!

Kim en Nathalie, fijn te horen dat jullie allebei weer gerustgesteld zijn en ik hoop dat die geruststelling alleen maar groter wordt met de komende echo´s

leuk om een dagje te organiseren om bij elkaar te komen en ook naderhand, met de prachtige kindjes erbij!

Emm, gefeliciteerd met al het prachtigs: je buik, je tattoo en je nieuwe baan!!! wat ga je doen?

ik duik nu snel mijn bed in....

Geplaatst

Sky; wacht maar tot de groeispurt, dan wordt ze ineens een reusje in je buik (grapje hoor..)

Jaaa, leuk! Een topicmeeting!! Say when en where! En idd na de bevallingen ook weer! :laugh:

De tattoo heb ik al een paar jaar, is symbolisch voor mijn mam en paps :happy:

Geplaatst

Gisteren in het ziekenhuis geweest voor de extra echo. Met het hartje is alles goed gelukkig en de niertjes op zich ook alleen is haar linkerniertje iets vergroot. Maar niet veel. Hoort geloof ik 2 a 3 mm te zijn en bij haar is het 6 mm de gyn maakte zich ook geen zorgen. Krijg bij de 32 weken nog een keer een echo en als het hetzelfde is is er niks aan de hand als het groter is dan 1 cm dan gaat ze als ze geboren is gelijk met de kinderarts mee om het na te laten kijken en krijgt ze eventueel antibiotica. Maar de gyn verwacht zelf dat het zover niet eens komt en dat het allemaal mee valt. Oh man ik was zo opgelucht ik was echt doodsbenauwd. Helaas was ze zelf weer heel moeilijk te zien maar het is nu ook duidelijk waarom. Ik ben 3x aan endometriose geopereerd en het is nogal een groot litteken wat ik heb dat loopt tot aan de navel dus zien ze heel veel littekenweefsel en daar is heel moeilijk door heen te komen. Nou ja dat is dan helaas. Ik wil nog een pretecho laten maken dus dan krijgen we haar alsnog te zien. Wel was heel leuk om te zien toen we begonnen met de echo lag ze te slapen en ze slaapt gewoon hetzelfde als mijn man. Die slaapt altijd met 1 hand tegen zijn hoofd en dat deed zij ook. Was zo ontroerend om te zien. Zucht ben geloof ik nou al verliefd hahaha. Hoe is het verders hier allemaal met de moedertjes?

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Meid wat fijn allemaal. Wat zijn ze toch kundig tegenwoordig en dat je dan al wat maniertjes kan ontdekken is niet zomaar.

Ik was al verliefd bij echo nummero 1 en nu mogen wij maandag ook weer voor een echo!! Was het maar alvast zo ver (zucht)

Geplaatst

Nathalie; wat goed dat het allemaal lijkt mee te vallen!! En wat leuk dat je nu al dingen herkent in je kindje zeg, ik kan niet wachten tot de pretecho om een beetje het uiteindelijke uiterlijk te kunnen zien :-D

xxx

Geplaatst

Fijn hoor die goede echo's. Stelt toch weer een heleboel meer gerust nietwaar.

Met onze kleine gaat het goed hoor. Alleen heeft mama en spé veel last van bekkenpijn dus zit mezelf regelmatig danig in de weg. Probeer me er bij neer te leggen, maar dat lukt momenteel nog niet. Gelukkig zijn dit klachten van voorbijgaande aard. Helaas wordt het voor de bevalling nog niet beter, maar goed zolang de kleine het goed doet zijn wij tevreden en genieten we van de momenten.

Slaap gelukkig ook weer goed al 3 nachten en dat is ook al heel wat.

Geplaatst

Hoi Nathalie, wat fijn dat de echo je gerustgesteld heeft zeg! Dat is dan het enige nadeel aan echo's he? Dat ze 'dingen' vinden die misschien helemaal niet zo erg zijn en als die niet gemaakt was we het ook nooit geweten hadden..........Al die zorgen om niks. Toch blijft het een rotidee dat ze 'iets' hebben gezien. Ik moet zelf maandag ochtend naar het AMC, ben best wel zenuwachtig, maar heb ook vertrouwen dat ik, net als jij, een geruststellende dag zal hebben.

Geplaatst

hoi dames

Nathalie, fijn dat je toch weer gerustgesteld bent, de metingen komen allemaal ook zo ongelofelijk secuur.grappig dat je dezelfde houding als bij je man zag

Kim, jij ook succes maandag!!! ik hoop dat jij daarna ook weer echt gerustgesteld zal zijn

Sandra, ellendig van die bekkenpijn, ik herken het wel maar ben al erg blij dat het bij mij echt al weken stabiel is!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (33) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 11 april 20 weken echo (21w2dg)

Moto: 11 april 20 weken echo

Loes1975: 11 april controle en cervixlengtebepalen. ( 22w6dg)

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Roossie: 26 april controle vk (26w1dg)

Witje: 2 mei controle gyn

Ursela: 9 mei controle vk

witje: 10 mei pretecho

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje
Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!!

Geplaatst

Even het lijstje naar voren getoverd, maandag zijn er weer mooie afspraken gepland!!!

Moto en Miekske, heeeel veel plezier bij de mooie 20w echo!

Loes, jij ook een goede controle gewenst, ook weer even je kroost bewonderen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden