Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo!

Sandra, leuk hoor die wieg!

Wij gaan twee ledikantjes kopen voor onze tweeling, waarvan er eentje boven zal staan op hun kamertje waar ze in het begin lekker samen in liggen en eentje beneden op onze slaapkamer, dit is idd makkelijk met het voeden. Wij hebben besloten om samen te voeden, dus ieder pakt er eentje, samen de lusten en ook samen de lasten zegt manlief!

Ha, die spataderen, die zijn er bij mij ok! Alleen zitten ze tegen mijn kieze aan, bij mijn bovenbenen. En ik heb echt niet meer de illusie dat ik mijzelf oooooooit nog ga vertonen met hotpants aan dus ik maak me er niet zo druk om. Velen zeggen, ooh heb je al veel straie? Maar daar heb ik niets geen last van. Ik ben natuurlijk al wel wat opgerekt door de eerdere zwangerschappen en het jojoeffect met lijnen.

Vanmorgen de ontbijttest gedaan. Ik hoefde geen drankje te drinken hoor! Gewoon om 8 uur nuchter prikken, dan ontbijten en dan om 9 00 weer prikken en om half tien. Dat was alles.

Mijn moeke is al vanaf 11 uur flink aan het poetsen, ik vind het vreselijk om te zien omdat ik niets kan. Ik heb wel ff geprobeerd maar alles gaat zeer doen. Ben maar zittend gaan strijken.

Morgen bellen voor de uitslag vd glucosetest. Ben wel benieuwd hoor!

Bij ons nog twee weken en dan beginnen ze met de babykamer. Eerst de dakkapellen en dan doen wijzelf de binnenkant, wordt nog een hele klus en ik hoop echt dat er niets tegenvalt anders wordt ik echt gek!!!

Misschien gaan manlief en ik vanavond een LAT relatie beginnen qua slaapplaatsen. Ik slaap zo slecht, omdraaien gekreun en gesteun, 10 x plassen snachts, bed omhoog, bed omlaag enz enz. Hij slaapt hierdoor ook niet best maar hij moet wel werken de volgende dag en heeft veel verantwoording. Ik zei, zal ik maar op het logeermatrasje liggen? Daar moest hij niets van weten en gaf aan dat hij wel bij Chiel gaat liggen op de kamer. ( Mijn jongste is heel rustig snachts qua bewegen e.d, de oudste maakt er een heel avontuur van) Wel lastig maar als hij maar even wat uurtjes maakt.

Volgende week hebben we allevier lekker vakantie!!!

Groetjes!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Loes spannend dat ze aan de kamer gaan beginnen. Gewoon rustig doorademen. Ik heb al vele verbouwingen gedaan en meegemaakt en het gaat nooit zoals je geplant had dus reken er maar op dat het niet vlotjes verloopt allemaal, dan kan het alleen maar meevallen. Jij ook spataders, vervelend zeg.

Het merk van het zout voor in het voetenbadje weet mijn vriendin niet meer. Het is dode zeezout en ze verkopen het bij de drogist. Waarschijnlijk overal wel en het heeft haar geholpen, niet helemaal natuurlijk maar het gaf wel verllichting. Voeten omhoog en beweging helpen er ook wel iets bij en verder is het maar gewoon accepteren en na de bevalling veel plassen hihi.

Vanmiddag met mijn vriendin hier in de stad geshopt. 2 wieglakentjes en een dekentje, 2 ledikantlakentjes en een dekentje, maxi coxi hoes voor de zomer, badcape, oh allemaal zo lief en geweldig om te doen. Over een week of 3 gaan we samen naar Rosendaal, daar is een grote babydump dus daar ga ik dan de rest halen wat we nog nodig hebben. Heb er zin in!!!!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1287[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1286[/ATTACH] Hier 2 foto's van vanavond. Ik draag zoals te zien is vooral van voren. En de tekst op het t-shirt zal nog even uitgesteld gaan worden een weekje of 16 hoor!!

Geplaatst

@Sandra, wat een schattig wiegje en wat een mooie buikfoto´s!

@Loes, fijn dat jij dat vieze drankje niet hebt hoeven drinken. Hopelijk is bij jou de suikerwaardes wel goed.

@Kim en Loes, balen van de spataderen en dat er niets aan te doen is. Bij mij in de familie zit het ook spataderen, heb altijd al een paar kleintjes bij mijn enkel, gelukkig zijn ze nog niet groter geworden.

@Kim, fijn dat je bijna de sleutel hebt kun je ook aan het babykamertje beginnen, dan maakt het nog meer echt!

Vannacht voor het eerst met mijn voeten omhoog geslapen, omdat ik veel vocht in mijn voeten en enkels had. We hebben zo´n electrisch bed waarvan ik het voeteneind omhoog gezet had.

Werd ik vannacht ineens wakker van hevige pijn in mijn kuiten, echt vreselijke pijn. Mijn man zegt altijd dat ik dan mijn voeten moet flexen, dat deed ik schoot het er weer in.

Heb gelijk het voeteneind naar beneden gehaald, geen oplossing dus, al zijn mijn voeten en enkels wel slanker geworden.

Mijn verloskundige zei dat men zegt dat het helpt met een stukje zwitsalzeep onder je kuit te leggen, ze zei waarom het zwitsal moet zijn weet ik niet hahaha........

Gelukkig is het weer weggetrokken, na rust kon ik wel de boel strekken en mijn voeten flexen al is het nog wel gevoelig.

Verder gaat het goed! De manager bij freelance bedrijf zei ZO! toen hij mijn buik zag, nu wordt het echt hé! hahaha.......grappig die opmerkingen.

Ben ook wel trots op mezelf, heb de snoepjes en truffels weten te weerstaan op het werk!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi dames,

Roossie kramp in de kuiten schijnt er ook echt bij te horen , lastig hoor!!

Knap dat het je lukt om het lekkers te weerstaan maar je weet ook waarom, dat scheelt wellicht.

mensen die mij even niet gezien hebben kijken ook verbaasd...weet je zeker dat je niet verder bent? Haha

Sandra bij jou gaat het ook lekker!!

Ik ben zo blij met internet, vandaag weer wat geleverd....voor mijn man een lekker geurtje en voor mij, heb het maar op een geur gehouden die bijna op is en ik nog steeds lekker vind ruiken...

Verder is de wieg geleverd, Pffffffff mijn handen jeuken, zou 'm het liefst direct in elkaar zetten.... Verder de muurverf besteld dus er begint schot in te komen, en dat vanaf de bank haha ;-))

Geplaatst

Oh balen zeg, die kramp in je kuiten. Je kan het stuk zeep altijd proberen natuurlijk. Ik heb gehoord dat het sunlight zeep moet zijn hihi.

Babeth jij ben ook lekker bezig geweest zeg, tja niet mobiel maar wel actief toch?

Weer bij de fysio vandaan en een andere band gekregen om te proberen. Hoop dat het nu wel helpt. Advies is nu na elke anderhalf uur op zijn een kwartiertje liggen. Pfffff moeilijk uit te voeren als ik niet thuis ben. Doe mijn best en weet waar ik het voor doe. Het is vervelend maar gelukkig tijdelijk. Nog 16 weken!!! Dan is het extra vrachtje er in ieder geval af....

Geplaatst

Goedemorgen en een hele fijne Queensday iedereen!

Ik ben al vroeg wakker he! Maar de knullen zijn altijd om 7 uur of half acht hun bed uit en aangezien wij beneden slapen hoor je sneller wat he! Hebben jullie gekeken gisteren naar William en Kate? Wat een degelijke bedoeling zeg! Waarom geeft tie haar niet een lekkere lange zoen op dat balkon? Zit heel Engeland naar te kijken voor zo'n kouwe kus die tie ook aan zijn schoonmoeder had kunnen geven haha!

Maargoed, ik heb gisteren mogen bellen voor de uitslag van de ontbijttest. De nuchtere waarde van 8 uur was goed maar na het ontbijt om 9 uur en half tien was hij toch weer wat te hoog. Ik krijg van de secretaresse vandaag een folder in de bus waarin een dieet staat wat ik moet volgen voor een week en dan 9 mei weer een ontbijttest. !0 mei moet ik weer op controle en dan kiken maar of hij beter is. Ik had al wel wat vermoedens maarja, je hoopt toch gespaard te blijven.

Gaan julli nog wat speciaals doen vandaag? Straks iig balonnen oplaten bij de school met de kids en dan is er nog een klein marktje. We wonen maar in een gat dus geen spectaculaire dingen...

@ sandra, wat leuk dat je naar Roosendaal komt, ik woon daar 10 km vandaan en heb ook veel bij babydump daar gekocht. Ik was helemaal weg van de Liefkamertjes daar voor meisje en jongen maar het wordt bij ons toch iets anders.

We hebben al veel maar ik wil nog wel zo'n luieremmer waar je een gewone zak in kan doen ( diaperchamp ofzo) en ik heb nog twee wipstoelen nodig. Die ik wil(die had ik bij de jongens ook) zijn me echt te duur, bijna 100 euro per stuk! (babybjorn)

Een collega van me zweert bij de Domoseat. Kan me daar weinig van voorstellen zo'n zitzak. Nog wat kleine dingetjes zoals thermometer en kam e.d. Ook ga ik nog een hele verzameling Zwitsaldingetjes kopen, ik vind t zo heerlijk dat dat weer kan!

Ik ga manlief even wekken en dan gaan we lekker uitgebreid ontbijten, de lunch zal wel makkelijk, worden de kinderen zullen in het dorpje zwerven n.l. met hun vriendjes dus we kijken maar weer.

Fijne dag iedereen!!

Geplaatst

hoi hoi

haha ik ga niets doen, blijf nog mijn rust nemen..... wel jammer maar halen het volgend jaar wel in hoor

Loes balen dat er dus toch iets ontdekt is, ik hoop voor je dat het met dat dieet beter zal gaan, gelukkig niet voor al te lange tijd, maximaal 14 weken.

Die diaperchamp daar twijfel ik nog over kan me voorstellen dat ik de kleine ook veel beneden verschoon.

Toen ik zwanger as van de jongens hadden we expres in de bijkeuken extra keukenkastjes gehangen, mijn idee was om op het blad boven de wasmachine en droger ook een aankleedkussen te leggen zodat ik niet zoveel naar boven zou hoeven te lopen.

Ik denk er nog even over, die domoseat vind ik er vooral schattig uitzien maar ik heb juist ook het idee dat ze in een wipstoeltje fijner ligt of zit, vanwege de verschillende standen.

Op de domoseat kunnen ze toch alleen maar wat onderuitgezakt liggen?

ook nog maar eens over denken haha.

Geplaatst

Ik heb ook de rommeltjes markt overgeslagen dit jaar halen we volgend jaar wel in mijn zijn 3-tjes. Vanmiddag wel even kijken of er nog een plekje is in de stad op het terras, wil ook niet de hele dag thuiszitten. Maar vandaag een zeurderig gevoel in mijn onderbuik dus wel rustig aan blijven doen.

Wij zetten op de babykamer een klein prullebakje met klep en gewone pedaalemmerzakjes die we voor de nacht gebruiken en 's morgens legen na de verzorging. Overdag gooien we de luiers van de kleine toch beneden gelijk weg. We hadden ook voor zo'n speciale luieremmer gekeken, maar zijn van mening deze niet vaak genoeg te zullen gebruiken.

Wij hebben een wipstoeltje die helemaal plat en in zitstand kan, lijkt me ideaal. Iets anders is zo aangeschaft als dingen niet bevallen toch??

Geplaatst

Gistermiddag toch nog even naar de stad geweest op de fiets, is hier vlak bij. Daar gelunched en nog een ijsje gegeten. Daarna weer naar huis en even plat.

Ook nog een lijstje gemaakt met spulletjes die we nog nodig hebben voor de kleine. Is niet zo heel veel meer. De dure dingen hebben we al op het aerosleep oplegmatrasje na dan. We beginnen er dus met 1 en als het dus een spugertje is is een 2e zo bijgekocht hier in de stad.

Geplaatst

@Loes, balen zeg dat je ook zwangerschapssuiker hebt. Ik heb mijn dieet nu ook ontvangen, is wel goed te doen hoor, alleen goed opletten.

Met mijn krampen gaat het een stuk beter. Ik heb allerlei etenswaren gekocht met magnesium erin en ook pillen. Ik had info gevraagd aan mijn acupuncturiste en op internet zitten neuzen. Schijnt te maken hebben met magnesium tekort. Sinds ik die pillen slik en die etenswaren eet gaat het een heel stuk beter, haast geen last meer van echt super!

Wij zijn met koninginnedag thuis gebleven, we zijn alleen even bij ons achter naar de vrijmarkt geweest, was wel leuk.

Onze achterbuurvrouw heeft een tas met babykleding ons aangesmeerd hahaha......wel leuke kleertjes een hele tas voor 5 euro.

Verder de koningin gekeken op tv en lekker relaxt gedaan. Heb ook nog even zitten dutten, was ook wel moe.

Eerst wilden we de stad in, maar als je dan naar de vrijmarkt wil is het toch een eindje lopen en dat hou ik toch niet lang vol.

Vandaag ook relaxt gedaan, komende week 3 dagen bij freelance bedrijf werken, wordt al druk genoeg.

@Witje handig dat je een lijstje gemaakt hebt, moet ik ook nog even doen. We hebben wel al bekeken wat we nog willen bestellen voor de aankleding van de babykamer.

We hebben besloten om geen wieg te kopen, wij hebben helaas niet zo'n mooie wieg als jij in de fam. We gaan het ledikantje maar bij ons op de slaapkamer zetten.

@Babeth, fijn dat je zoveel dingen op internet kan bestellen! Zit het wiegje al in elkaar?

Liefs Roossie

Geplaatst

Hah roossie, die staat helaas nog niet in elkaar maar komt van de week wel...wel heeft mijn man vandaag een box opgehaald , hij ziet er echt nog mooi uit maar deze laten we voorlopig nog in de garage staan, hij is koloniaal , verrijdbaar en heeft onderin ook 2 rieten opbergmanden, helemaal top.

Heb daarna meteen een boxmatras besteld.

Op internet nog leuke boxkleden e.d. Gezien op http://www.kidzkadooz.nl

Als straks het kamertje geschilderd is kijken we verder voor de aankleding, lakentjes, gordijnen ed., het kan me nu niet snel genoeg gaan hihi

Roossie fijn dat het dieet je meevalt, ik meen dat je uit moet kijken met suiker en koolhydraten toch? Als het maar werkt uiteindelijk.

Geplaatst

Dames aan het dieet, succes. lijkt me moeilijk om je ineens weer bewucht te moeten houden aan eettijden en hoeveelheiden en bepaalde produkten.

Hier gisteren ingestort. Waren aan het fietsen en had zo'n pijn dat ik het helemaal gehad had. Dikke tranen, voelt zo oneerlijk aan dat we zo'n lange weg hebben afgelegt en dan weer dit. Mijn emmertje zat even helemaal vol. De opmerkingen het hoort erbij en je weet waar je het voor doet begin ik een beetje irritant te vinden. Natuurlijk weet ik waar ik het voor doe en er zouden vele zijn die willen ruilen, maar het is wel erg vervelend en zeer zeker ook erg pijnlijk. Mijn mobiliteit gaat alleen maar achteruit helaas de komende tijd en er is helemaal niks aan te doen. Schoonmoeders vond het wel leuk om de mega snelle echo te zien die ik kreeg.

Net 24 weken controle bij de gyn gehad en we zijn weer helemaal goedgekeurd. Bloeddruk 150/80 dus daar valt nog mee te leven hihi met de tabletten die ik nu slik zo doorgaan. Bekkenpijn accepteren en pijnlijke dingen vermijden. Over 4 weken weer terug en dan ook bloedprikken voor de D-factor. Omdat mijn bloedgroep negatief is en die van P positief is er 50% kans op antistoffen tegen de kleine. Nieuw protocol is bloedgroep bepaling van de kleine en als die afwijkt van de mijne dan krijg ik bij 30 weken een heerlijke spuit hihi. Weer iets om naar uit te kijken.

Kijk uit naar de pretecho van volgende week!!!!!!

Zo nog even naar het werk, proberen op de fiets. Wil toch proberen mobiel te blijven zo veel mogelijk. En om half 4 gesprekje over hoe en wat na het bevallingsverlof i.v.m. bekken problemen. Poortwachterswet he.... een risico analysering of zo iets?? Ach weet ik gelijk waar ik aan toe ben vanaf 1 november. Wil dat eerst tot eind van het jaar 18 uur gaan werken en vanaf januari weer 28 uur.

Geplaatst

Och Sanneke toch, wat een gedoe ook allemaal. Zover ik weet heb je lang doorgewerkt ook nog tijdens je bloedingen en dan mag je nu naar zo'n fijn gesprek over je toekomst. Belachelijk gewoon. Bekijk alles maar van dag tot dag hoor en misschien wil je helemaal niet werken na de geboorte.

Empathie is ver te zoeken voor zwangere vrouwen, dat merk ik ook steeds meer. Ikzelf ben het ook zat om steeds voor mezelf en de baby op te komen. Ik ga naar doen merk ik maar weiger geleefdt te worden door andere. Per slot van rekening is niks vanzelfsprekend...Sterkte wijfie

Geplaatst

Moto ik heb niks dan lof over mijn teamleden en werkgever hoor. Heb vandaag van mijn bedrijf weer een bloemstukje gehad om de moed erin te houden, lief toch?? Die gesprekken horen er nou eenmaal bij, er moet zwart op wit staan wat je samen gedaan hebt om weer te integreren in je werk. Heeft allemaal met geld te maken, als ik na mijn bevallingsverlof nog niet kan werken krijg ik een WIA uitkering vandaar. 2 weken voor het eind van het bevallingsverlof spreken we af of ik weer kan werken en zo niet wat kan ik dan wel doen in het bedrijf. Ik zit er zeer zeker niet op te wachten om niet meer te werken, dat heb ik nodig al is het maar een paar uur per week. Financieel kunnen we het ons niet permiteren om te stoppen met werken, maar dat vind ik ook niet erg.

Toch maar niet op de fiets geweest, was trouwens wel een heel prettig gesprek, wat een papierwinkel is er nodig zeg. Ach alles voor het goede doel. We hebben nu elke 2 weken een evaluatie gesprekje. En als ik het niet trek om mijn uurtjes die we afgesproken hebben te draaien dan hoef ik het alleen maar aan te geven en gaan die uren naar beneden of stoppen die. Dus ik klaag zeer zeker niet over mijn werkgever, sorry als dat zo overkwam.... Helaas is het wel eens anders..

Geplaatst

hoi Sandra

ik lees hier net je bericht nav. het gesprek van vanmiddag, ik wil je laten weten dat je niet op basis van deze termijn terug kan gaan vallen op een Wia uitkering.

Er kan pas een Wia uitkering voor je aangevraagd worden als je uitval 24 maanden duurt, en dan moeten de klachten voor je verlof hetzelfde zijn als na je verlof, dus bv. bekkeninstabillieteit die na je verlof nog niet over is.

Als je tijdens je zwangerschap arbeidsongeschikt raakt tgv. zwangerschapsgerelateerde klachten dan vergoed het UWV je salariskosten aan je werkgever voor 75%, gedurende de 16 weken "verlofperiode"dan betaald het UWV je werkgever voor 100% uit.

Geplaatst

Nou fijn voor je San dat het allemaal goed is verlopen.

Babeth ik had ook idd. vraagtekens bij dat Wia verhaal. Goed dat je het even hebt nagekeken.

Afgelopen weekend heb ik veel last gekregen van brandend maagzuur. Nu was dat al een tijdje gaande maar wel uit te houden, ondertussen heeft de vlos twee middeltjes opgeschreven om het te verminderen. Nml. Reghla ph of Antagel. Is iemand hier mee bekend??

Fijne avond

Geplaatst

Ok ok ik denk dat ik het verhaal niet helemaal goed begrepen heb. Het WIA woord is wel ter sprake gekomen, weet niet meer precies de context daarvan. Maar ja de kans dat de bekkeninstabiliteit nog niet weg is na het bevallingsverlof is aanwezig. Maar goed het heeft toch wel te maken met administratie. Ik krijg gewoon mijn loon en de rest is aan hun. Ik ga braaf naar de gesprekken.

Ik gebruik tot nu toe rennie voor brandend maagzuur en het helpt mij nog. Hapje vanille vla zou ook wel eens helpen. De middeltjes die jij beschrijft ken ik wel van naam maar geen ervaring mee.

Geplaatst

Hoi San, ik dacht, vanwege de wetverbetering poortwachter moet er idd een dossier opgebouwd worden voor het geval het ziekteverzuim lang aanhoudt , na 24 maanden volgt dan de wia aanvraag. Maar wie weet hoe het loopt, zelf waren mijn bekkenklachten over na de bevalling en echt dezelfde dag nog.

Voor mij was het weinig uitzoeken , mijn man zijn werk zeg maar ;-)

Beheersen van het ziekteverzuim.

Moto lastig dat maagzuur, Ik heb het af en toe en met name ALS ik iets zoete op heb.

Ze raden bv jus d'orange af maar ik heb momenteel een fase van verse jus, mijn man vast morgen een kist van 15 kg scoren bij de makro ....

Geplaatst

Ik heb de papieren er even bijgepakt. Het formulier dat we vandaag in hebben moeten vullen is:

Plan van aanpak WIA, onderdeel van het re-integratieverslag van het UWV.

Deze papieren heb ik nodig als ik in de toekomst eventueel een WIA uitkering zou moeten aanvragen.

Maar bedankt dat jullie me nog even aan het denken gezet hebben, ik heb er nog nooit mee te maken gehad gelukkig.

Geplaatst

Klopt Sandra

En bet plan van aanpak ( om weer te integreren zeg maar) dient weer opgevolgd te worden door werknemer en werkgever/ uwv, in geval een van de twee in gebreken blijft Dan zijn daar consequenties aan verbonden maar don't worry!!!komt helemaal goed uiteraard.

Geplaatst

Roossie jij had het er over geen wieg te kope , wat ook veel mensen in het begin doen is de kleine 's nachts in de bak van de kinderwagen leggen bij de ouders op de slaapkamer. Zelf zag ik het niet zitten om dat ding steeds te verhuizen maar misschien ook nog een optie.

Geplaatst

Babeth wat een duur taalgebruik snapte er even weinig van. Hoe bedoel je woordenmix van mobiel apparaat hihi. Ben maar gewoon een "zustertje" van de werkvloer. Na 3 x lezen weet ik wat er nu echt staat.

Wat een goede tip van die kinderwagenbak zeg, mijn schoonmoeder gaf die tip i.p.v. een box de eerste 2 maanden, maar dat vond ik weer niks. Maar de slaapkamer is nog niet zo'n gek idee.

Geplaatst

Haha mijn iPhone in de bocht, heb het gecorrigeerd.....haha

De box zetten wij juist op tijd op zodat het beestenspul alvast kan wennen, og even puzzelen wat we gaan doen, onze hond heeft 2 vaste plekken en die zijn allebei ideaal voor de box maar wil niet een plek van de hond opofferen, er veranderd al genoeg voor haar....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden