Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn om een augustus topic te zien nadat het november wachtbankje er zo dieptriest uitzag! Gefeliciteerd allemaal! N-Sky, ik geloof dat wij nog samen op het mei wachtbankje hebben gezeten, wat heerlijk dat je nu zwanger bent!!! Hopelijk gaan die eerste onzekere weken voor iedereen snel voorbij, probeer ervan te genieten!!

Geplaatst

Emm: gefeliciteerd met je verjaardag! :occasion16: Heerlijk dat je je verjaardag ZWANGER kunt vieren!

Leuk Sky, dat jullie het je ouders hebben verteld! Zijn ze al opa en oma of wordt dit het eerste kleinkind?

Dat slechte slapen heb ik trouwens ook, maar ik gooi het er ook op dat het van de spanning komt. De tijd na de punctie veel moeten drinken ivm gevaar op overstimulatie, dus ook toen al steeds 's nachts een keer wakker om te moeten plassen. Maar nu word ik wakker en lig ik ook echt even wakker (en dat is niets voor mij).

Verder lijkt het erop dat eten me nu al wat gaat tegenstaan, zit snel vol en voel me wat brak. Ook voel ik al een aantal dagen wat spierpijn in m'n bekkenbodem en nu ook soms in m'n liezen. HEERLIJK! hahaha. Ben zo blij dat ik IETS voel dat bevestigt dat ik zwanger ben.... het voelt nog steeds als een droom.

Wat leuk dat er af en toe mensen langs komen in een topic om mensen te feliciteren. Ik ken niet zo heel veel mensen op het forum, las wel mee bij de wachtbankjes maar schreef er zelf niet omdat ik al actief was binnen het UMC Utrecht topic (en al een aantal jaren op een ander forum) en het leek me moeilijk om op nog meer plekken de boel bij te houden!

Hopelijk krijg je straks een mooie hcg-waarde te horen Sky, laat je 't ons weten?

Ik ga morgen pas bellen met het ziekenhuis, zit dan precies 2 weken na tp en we willen morgenochtend eerst nog een keer een Clearblue met tijdsindicator doen (volgens mij doen ze bij ons in het ziekenhuis namelijk niet standaard een bloedtest).

Tot snel meiden!

Geplaatst

Nou meiden, ik sluit mij dan eindelijk bij jullie aan, wauw ik durf het!!! Wel teleurstellend dat november zo een slechte maand was voor alle andere dames!!!

We gaan elkaar veel zien en spreken!!! Meiden, wat een geluk hebben wij!!!

Geplaatst

Zwangere:

emm(31)

06-08-2011

1ste kindje

6x iui 1xivf

Kaykay (32)

06-08-2011

1ste kindje

2e ivf, 5e tp-ing

Dee(32)

07-08-2011

1ste kindje

3x iui 2x ivf

Norwegian-sky(23)

08-08-2011

1ste kindje

2x icsi

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Zwangere:

emm(31)

06-08-2011

1ste kindje

6x iui 1xivf

Kaykay (32)

06-08-2011

1ste kindje

2e ivf, 5e tp-ing

Dee(32)

07-08-2011

1ste kindje

3x iui 2x ivf

Norwegian-sky(23)

08-08-2011

1ste kindje

2x icsi

Afspraken:

Norwegian-sky: 15 december 1ste echo

emm: 17 december 1ste echo

ik heb het plaatje er even bijgezet

super kaykay en nu maar genieten!!

ik wacht met spanning op het telefoontje!

Geplaatst

Net gebeld door het ziekenhuis

hcg is op wachtdag 13 308!!

heel hoog dus ze zei weet je zeker dat er niet 2 zijn teruggeplaatst.

15 december is de eerste echo!! over 2 weekjes al.

zo spannend allemaal!!

xx sky

Geplaatst

Dat is supergoed nieuws Sky! Zit ie vast stevig in je buik! ;-)

Ben wel benieuwd hoe die waarden dan bij de CB zitten, aangezien die zondag bij jou ook nog 1-2 weken aangaf. Maar ja, misschien/waarschijnlijk zou ie nu dan wel 2-3 weken aangeven, met die waarde? Verdubbelt elke dag toch?

Kaykay, leuk dat je er bij bent gekomen! Ik las op het wachtbankje-topic dat je wit ondergoed aantrekt om evt bloed goed te kunnen zien (dat was jij toch?) hihi, ik doe dan wel geen wit ondergoed aan, maar ben met inlegkruisjes in de weer om dezelfde reden!

Geplaatst

Ook ik durf het aan.... een ticker in m'n handtekening! Heb nog even gezocht naar een andere maar die van babybytes is toch het mooist, met die afbeeldingen erbij.........

Vanmorgen gaf de CB aan 'Zwanger 2-3 weken' dus m'n hCG neemt toe, dat is mooi! Daarna het ziekenhuis gebeld en ze doen idd niet zonder aanleiding bloedtesten (dacht het al). Eerste echo doen ze bij 8 weken maar omdat we dan op Kerst uitkomen, is de afspraak nu gepland op 23-12 (mag in het lijstje Sky!). Moet dus alsnog een week langer wachten dan jullie maar ach, als dat geduld maar beloond wordt ;-).

Kaykay, weet jij al wanneer je je eerste echo krijgt?

Verder nog nieuwtjes? Hoe voelen jullie je? Emm een leuke verjaardag gehad?

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Zwangere:

emm(31)

06-08-2011

1ste kindje

6x iui 1xivf

Kaykay (32)

06-08-2011

1ste kindje

2e ivf, 5e tp-ing

Dee(32)

07-08-2011

1ste kindje

3x iui 2x ivf

isa

07-08-2011

1ste kindje

2x icsi

Norwegian-sky(23)

08-08-2011

1ste kindje

2x icsi

Gaby

12-08-2010

1ste kindje

10x iui & 1xicsi

Afspraken:

dee78:23 december 1ste echo

heb het aangepast meid!! spannend!

Geplaatst

M'n verjaardag was top!!! De allereerste babycadeautjes gehad... haha, ze zijn zo optmistisch in mijn familie :laugh: En ikzelf ben dat ook dus het volle genieten is aan hahahaha.

Heb wel erg zin in de echo; is toch een vorm van bevestiging want heb niet echt kwaaltjes (niet slapen is ook over ..) Denk dat ik ook maar nog een CB haal en morgenochtend kijk of hij al 3-4 weken aangeeft :happy:

Hebben jullie ook zo'n zin in kerst nu? Volgend jaar kerst is er eentje bij :laugh:

xx

Geplaatst

super he al de cadeautjes!! ik heb ook al dingetjes gehad!

nog gefeliciteerd met je verjaardag emm!

vandaag ga ik naar me ouders want morgen ga ik me moeder helpen op school

ze is kleuterleidster en ze vieren morgen sinterklaas.

helemaal zin in! en dan sávonds vieren we sinterklaar bij me ouders

dan gaan we zaterdag naar me oom en tante om het daar te vieren

en zondag bij me schoonouders!

drukdrukdruk maar wel heel leuk! en onze laatste sinterklaas met ze 2tjes!

xxx sky

Geplaatst

Ja, zo een vreemd en leuk idee om dan volgend jaar niet meer met zijn tweetjes te zijn :laugh:

xxx

Geplaatst

He meiden!!

Allemaal van harte gefeliciteerd!!!!

Emm, jij dubbel, ook nog met je verjaardag....

Ik loop natuurlijk effies op jullie voor..... en geen twijfels meer aan deze kant...

ik heb net pas een ticker durven maken na de eerste echo..

Succes allemaal met de eerste echo's straks...

Geplaatst

Hallo dames,

Ik kom zachtjes bij jullie aan kloppen.

Vind het nog erg eng allemaal.

Gisteren en vanmorgen getest, positief.

Met de Clear Blue digital die gaf 1-2 weken aan.

Ik heb 15-11 de punctie gehad en 17-11 de terugplaatsing, dus zou ik nu niet op 2-3 moeten zitten?

Ben nogal onzeker,omdat ik bij onze vorige ICSI ook positief testte, maar toen ik stopte met de utrogestan ging het meteen mis.

I heb toen positief getest met de test van terkpleister, diezelfde dag negatief met de gewone van Clearblue en de volgende dag weer positief met die van trekpleister.

In het ziekenhuis spraken ze daarom van een vroege miskraam.

Isa

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil ook heel graag bij jullie aanschuiven. Gister en vandaag positief getest! Echt helemaal

geweldig maar ook zo onwerkelijk, ik kijk elke keer maar weer op die test haha...

Als alles goed gaat ben ik 12 augustus uitgeteld. Ik wil iedereen natuurlijk nog van harte

feliciteren en de komende maanden veel succes wensen.

Lfs Gaby

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Zwangere:

emm(31)

06-08-2011

1ste kindje

6x iui 1xivf

Kaykay (32)

06-08-2011

1ste kindje

2e ivf, 5e tp-ing

Dee(32)

07-08-2011

1ste kindje

3x iui 2x ivf

isa

07-08-2011

1ste kindje

2x icsi

Norwegian-sky(23)

08-08-2011

1ste kindje

2x icsi

Gaby

12-08-2010

1ste kindje

10x iui & 1xicsi

Afspraken:

dee78:23 december 1ste echo

ik heb jullie erbij gezet als het niet klopt moet je het maar even zeggen!

xx sky

Geplaatst

meiden,

vorige week hebben wij een brief van het vu gehad dat er 1 embryo

in twee rietjes waren. een standaard brief dachten wij omdat dat natuurlijk niet helemaal klopt

vandaag kwam er een brief binnen dat er 2 embryo's zijn in 1 rietje dus we weten nu niet hoe het dan zit

dus we gaan maar even bellen

xxx sky

Geplaatst

Bedankt voor het toevoegen.

We hebben de eerste echo op 21 december, misschien kan dat er ook nog bij?

En ik ben ook 23 ;)

Isa

Geplaatst

Uhm Sky...... ik lees hieruit dat je twee embryo's teruggeplaatst hebt gehad... er zaten er dan twee in het rietje waarmee ze de terugplaatsing deden (iig dat lees ik eruit he..) Dat zou dus betekenen dat je wel degelijk zwanger kan zijn van een tweeling...

xxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden