Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier ook af en toe best onzeker hoor, dus heel herkenbaar Sky! Aan de ene kant heb ik er veel vertrouwen in, aan de andere kant blijft 't gewoon heel spannend.

Vandaag de hele dag zeurbuikpijn, volgens mij m'n darmen, had ik de afgelopen dagen nog niet gehad. Ook een paar keer vervelende steken, gisteren in m'n baarmoeder, vandaag zat het meer rechts. Een paar keer als ik hoestte deed het echt heel zeer, gelukkig later niet meer. Ben dan niet meteen in de stress, maar het risico van een bbz schiet toch wel even door je hoofd....

Maar goed, verder nog lekker gevoelige borsten en ook ik nog een testje gedaan en de streep was weer donkerder dan 4 dagen geleden, bijna net zo donker als de controlestreep :-).

En Sky, als die bollen je een beter gevoel geven moet je dat gewoon lekker blijven doen. Of langzaam afbouwen of zo? Goed dat je de moed weer hebt!!

Dough: 2 weken na punctie = idd 4 weken zwanger, want punctie = eisprong = 2 weken zwanger.

Babeth en Gaby, ik zie dat jullie ook de eerste echo op 23-12 hebben staan, wordt een spannende dag voor ons!

Kaykay, jij morgen al de eerste echo, hopelijk is er al een mooi vruchtzakje te zien!! Wel even aan ons laten horen hè, voordat je op vakantie vertrekt. Waar ga je heen trouwens? Sneeuw of zon?

Wij willen in januari op vakantie, liefst naar de zon, maar ja, dan moet je al snel ver weg en is er vaak een risico op malaria of dengue. Gaan we nu maar even niet doen ;-). Ook zou ik nu liever de 12 weken even afwachten voordat we ergens heengaan waarvan we niet weten hoe de medische zorg daar is (daarna geldt dat trouwens ook nog hoor, maar ik vind het nu allemaal nog extra onzeker). Zijn er onder jullie nog mensen met vakantieplannen (of misschien zelfs al geboekt) ver weg?

Groetjes Dee

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Kaykay, wow wat heb je al vroeg een echo, succes morgen! Ik moet wachten tot week 9, nog 3 weken te gaan! Lekker zeg dat je op vakantie gaat, ga je naar de zon? Dan kan je buik nog even wat zonnestralen opvangen, dat vond ik zelf ook fijn tijdens mijn vakantie.

Oh en ik had de leeftijd niet eens in de gaten dat die erbij stond hahaha.....jullie mogen mijn leeftijd gerust weten hoor, ben 39 jaar wordt in maart alweer 40 jaar. Ben ook zo blij dat ik nog voor mijn 40ste zwanger ben! Het liefst willen we nog een tweede kindje, hopelijk lukt dat met die ene cryo die we nog hebben, anders nog een icsi behandeling. Maar moet dus wel opschieten vanwege mijn leeftijd. Eerst maar focus op 1 kleine dan ben ik al super blij! :-)

@Sky, volgens mij kun je beter ophouden met temperaturen, je maakt jezelf alleen maar gek. Probeer te genieten van je zwangerschap en als je zin heb in van alles, dan kan dat ook een zwangerschapssymptoom zijn hoor. En tot wanneer moest je van het ziekenhuis die bollen inbrengen? Ik heb over het algemeen gelezen tot je testdag en niet langer. Ik zou stoppen met die bollen, ik werd daar op gegeven moment ook niet zo lekker van. Ik moest zelfs van het ziekenhuis ruim een halve week voor de testdatum stoppen met de bollen, maar ben 1,5 dag langer doorgegaan daarna voelde het goed zo van ik kan stoppen. Gooi de thermometer weg!!

@Gaby, wat spannend zeg dat je straks weet of je 1 of 2 kindjes krijgt! Ik kijk ook zo uit naar de 1e echo, zo spannend!!

Met mij gaat het goed, eerste werkdag zit erop.

Ik ben wel erg moe van die ene werkdag, heb ook nog last van de jetlag. Ik had even een paar uur niets te doen en toen stortte ik toch een beetje in. Maar het zit er weer op. Ik was ook even misselijk maar na het eten ging het weer goed, moet gewoon op tijd eten. Ik voel me er verder ook rustig onder, heb gelukkig geen angsten van dat het mis zou kunnen gaan, ben ik wel blij om. Op een of andere manier heb ik er alle vertrouwen in nu en heb ik een soort rust gevonden, even geen ziekenhuis behandeling alleen spannende echo's.

De eerste felicitatiekaart met onze zwangerschap is al binnen! Niet iedereen weet het hoor, maar wel fam. en wat vrienden die erg meegeleefd hebben.

Liefs Roosie

Geplaatst

KayKay, heel veel plezier op vakantie en geniet ervan!! Laat je nog wel eerst even weten hoe de echo was? :happy:

Sky: probeer rustig aan te doen hoor, je maakt jezelf helemaal gek (hoor mij nou makkelijk praten...) wanneer je stopt met de bolletjes daalt je temp wel weer wat want hij is ook wat hoger door dezelfde bolletjes.. En dat je in van alles en nog wat zin hebt kan heel goed door de hormonen komen. Een vriendin van mij at roze koeken met kaas (tja, sorry dames ik word er ook misselijk van haha) en alles wat los en vast zat vanaf week 6, zij dacht ook dat ze ongesteld moest worden maar dat ging vanzelf over (gelukkig maar met die koekcombinatie ..:sad1:) Ze is 5 maand geleden bevallen :icon_smile:

Morgen heb je weer een mooie test met die dame van MvM en voel je je hopelijk weer wat gerustgesteld.

xxx

Geplaatst

Ik denk dat wij ivfvrouwen zo en zo bewuster zijn en dat maakt ook banger!

Ikzelf heb nogal een druk karakter en maak mij soms zorgen over mijn adhd-avonturen;) Wel ben ik even gestopt met sporten, maar wil dit wel weer gaan doen. Ik voel helemaal geen zwangerschapsverschijnselen, dat maakt mij oo best angstig.

En ook ben ik bang voor de echo morgen!

Kortom, ik ben van een stoere dappere veranderd in een bang vogeltje, hihi!

Ik ga zaterdag naar thailand, heb het echt even nodig om rust te nemen!

Geplaatst

hoi dames,

gauw even online voordat ik mijn bed in duik

Kaykay, heel erg veel succes morgen!!! en natuurlijk een fijne vakantie erachteraan!

N-sky, kan ook helemaal geen kwaad hoor om de utrogestan door te gebruiken, is tenminste een lichaamseigen hormoon. Van DD moet ik het t.m. 10 weken gebruiken en dan ga ik het tot 12 weken afbouwen.

dames wat een onzekerheid he, de wachtweken zijn killing maar de weken daarna ook! ik voel ook vanalles maar niet continu, bij vlagen misselijk, vooral na het warme eten, verder een erg honger gevoel. onderin mijn buik ook actie, maar goed, ik weet dat dat een goed teken is, er wordt daar hard gewerkt!

jeetje, roze koek met kaas....blehhhhhhh ik moet juist helemaal niets van zoetigheid hebben nu, wel hartig, en allen met tomaten. De troebele appelsap is ook weer aangebroken hmmmmmmm over kaas gesproken...vorige keer heb ik een periode gehad van brood met appelstroop en kaas.....

Enkele gaan al beginnen met MvM, wat super, ik doe er straks ook weer aan mee hoor, even kijken wanneer ik me aanmeld.

dames, slaap lekker!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ja, N-Sky, echt het is allemaal normaal. Het hoort er bij. Het maakt geloof ik niet uit wel/geen bollen, het kan geen kwaad, maar ook niet bewezen beter. Voor mij voelt het goed om er nog even mee door te gaan.

Ik vond MvM-bezoekje erg leuk. Voor het eerst ik degene die gaat plassen ipv die Pregnyl nodig heeft!

K-K, heel veel succes morgen, duimen, duimen! Laat je het inderdaad nog even weten? En daarna een heerlijke vakantie!

Dee, die krampen van de darmen en steken en baarmoedermenstruatiekrampen heb ik ook allemaal. Het hoort er bij! Er gebeurt, net wat Meiske zegt, heel veel daar binnen!

Net als jou Roossie heb ik ook een soort van rust nu na die ellendige jaren van onzekerheid en angst over of ik zwanger zou worden. Heb ook t gevoel dat t wel goed komt. Maar dat vind ik tegelijkertijd ook wel eng, want dan ga je zo hard op je snufferd als het toch mis gaat of mis blijkt op de echo....

Ik geniet hier erg van de boom die al staat (en natuurlijk dag in dag uit van wat er in mijn buik gebeurt. Krijg die permanente grijns niet meer van mijn gezicht).

Geplaatst

Ik voel ook van alles in mijn onderbuik, maar ik denk ook dat het alleen maar een goed teken is.

Niet teveel kaas en chocola eten hoor! In chocola zit iets bitters wat niet goed is en kaas is vertraagt je milt, de milt energie houdt de emmy vast. Dit heb ik van mijn acupuncturiste.

Heb net ook chocola gegeten hoor, maar valt me toch zwaar, doe dat toch maar niet meer.

@Meiske, tjee wat moet je lang die bollen inbrengen zeg, wat een verschil tussen die ziekenhuizen!

@Kaykay, super naar Thailand, ik ben in het zuiden van Thailand geweest. Je hebt zeker jezelf ruim van te voren ingeënt, voor je zwangerschap. Je gaat er vast van genieten, lekker veel afleiding.

Je zal wel tot rust komen tussen de Boedha's :-)

Trusten dames!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom me hier toch maar melden. Net als N-sky voel van alles maar oh zo onzeker. Ik dacht dat die wachtweken killing waren maar dit is toch ook wel een twistpunt pfff. Ik weet sinds 2002 dat ik endometriose heb en ben al 3 keer geopereerd door grote chocoladecystes. Het zit vooral in mijn darmen en eierstokken. Heel vervelend maar nog beroerder dat het een "natuurlijke" zwangerschap in de weg staat. Onze 1e IVF daar werd ik zwanger van een verse TP van 1 embryo maar helaas kwamen we op 2e kerstdag 2009 erachter dat het hartje niet meer klopte. Op 5 januari met cytotec opgewekt. Echt een hel was dat. We zijn toen ook overgestapt naar een ander ziekenhuis. En in het Radboud werden we met open armen ontvangen. We gingen in augustus 2010 van start met onze 2e IVF maar helaas werd ik ongesteld na een TP van 2 mooie emmies. We hadden nog 2 emmies in de vriezer en 1 daarvan is op 18 november 2010 teruggeplaatst waar ik nu zwanger van ben. De andere heeft het helaas niet overleefd. Babeth jeeeeh we zijn weer samen maar nu in augustus gaaf hoor! Van harte gefeliciteerd met jullie 3e wondertje! Ik heb het lijstje hieronder ff een update gegeven.

Liefs,

Nathalie

1291011311-580.jpg

Roossie

01-08-2011

1ste kindje

6 IUI, 1 ivf, 1 icsi

Dough

02-08-2011

1ste kindje

6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm(31)

06-08-2011

1ste kindje

6x iui 1xivf

Kaykay (32)

06-08-2011

1ste kindje

2e ivf, 5e tp-ing

Dee(32)

07-08-2011

1ste kindje

3x iui 2x ivf

Norwegian-sky(23)

08-08-2011

1ste kindje

2x icsi

Balu01 (31)

11-08-2011

1ste kindje

2x IVF

Gaby

12-08-2011

1ste kindje

10x iui & 1xicsi

Meiske74 (35)

18-08-2011

3de kindje

3x icsi

Afspraken:

Kaykay 9 december 1e echo

Dough
14 december 1ste echo

Norwegian-sky:
15 december 1ste echo

Emm:
17 december 1ste echo

Dee78:
23 december 1ste echo

Meiske74:
23 december 1ste echo

Balu01 :
24 december 1ste echo

Roossie:
27 december 1ste echo, 3 januari 2e echo

Geplaatst

Hai Roossie, welkom!! :36_1_13:

Hoe kan jij op 1 augustus uitgerekend zijn? Haha, ik raak helemaal in de war van die verschillende berekeningen. :happy3:

xxx

Geplaatst

hej meiden,

ik ben weer iets zekerder hoor!

vanmorgen voor het laatst getemp en was 37,2

dus nu ga ik hem weggooien! haha

ik heb nu last van een hele droge huid heb ik nog nooit gehad

heb niet veel last van kwaaltjes dat maakte me ook wel zorgen

maar we moeten gewoon door en hoop houden dan komt het vast goed

xx sky

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie

01-08-2011

1ste kindje

6 IUI, 1 ivf, 1 icsi

Dough

02-08-2011

1ste kindje

Emm(31)

06-08-2011

1ste kindje

6x iui 1xivf

Kaykay (32)

06-08-2011

1ste kindje

2e ivf, 5e tp-ing

Dee(32)

07-08-2011

1ste kindje

3x iui 2x ivf

Norwegian-sky(23)

08-08-2011

1ste kindje

2x icsi

Balu01 (31)

11-08-2011

1ste kindje

2x IVF

Gaby (30)

11-08-2011

1ste kindje

1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)

18-08-2011

3de kindje

3x icsi

Afspraken:

Kaykay 9 december 1e echo

Dough
14 december 1ste echo

Norwegian-sky:
15 december 1ste echo

Emm:
17 december 1ste echo

Dee78:
23 december 1ste echo

Meiske74:
23 december 1ste echo

Gaby:
23 december 1ste echo

Balu01 :
24 december 1ste echo

Roossie:

Zo even de lijst weer aangepast was eraf gevallen (bij de afspraken) ;-)....

Kaykay: veel succes met de echo en alvast een hele fijne vakantie gewenst.

Balu01: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!

Norwegian-sky: goed dat je de thermometer in de hoek gooid, want je maakt

jezelf denk ik alleen maar meer onzeker.

Lfs Gaby

Geplaatst

hai dames

Sky, goed dat je hem hebt weggegooid!!

Nathalie, ook welkom hier, wat bijzonder dat we weer samen in een uigerekend topic zitten, ik hoop van harte dat we er tot het einde inzitten, maar daar moeten we op vertrouwen he!

Kaykay, ben benieuwd wat ze op de echo evt. al kunnen zien!!!

Roossie, ik zie nu dat jij de eerste echo´s kort op elkaar hebt, is daar een speciale reden voor?

Geplaatst

@BaluO, jemig wat heb je nare ervaringen achter de rug meis, dan kan ik je onzekerheid goed voorstellen! Ik duim voor je dat het nu een 9 maanden zwangerschap zal zijn!!!

@Emm, ik heb het nagezocht op internet en degene van het ziekenhuis zei dat ik de dag van de bevruchting/punctie moest aanhouden (dat was 8 nov.) en dan 2 weken ervoor bij optellen. Dan kom ik uit op 25 okt. als laatste ongi dag en dan kom ik uit op 1 aug. Heb diverse rekenprogrammaatjes erop nagekeken en komen allemaal op 1 aug. uit dus vandaar.

@Sky goedzo!!!! Ben trots op je! :-)

@Meiske nee daar is geen speciale reden voor. De vrouw die ik aan de pijn had van het ziekenhuis had gezegd dat ik met 9 weken een echo krijg in het ziekenhuis en dat ik met een verloskundige een afspraak moest maken voor een 10 weken echo.

Geplaatst

hej meiden

moeders voor moeders is geweest!

ik had een dik positieve test dus mag gelijk beginnen met doneren

normaal begin je met 6 weken ik met 5,3 weken.

heb een armbandje uitgekozen en nog een babymutsje gekregen en een blaadje.

dus vanaf nu mag ik piesen in een potje hahah!

xx sky

Geplaatst

ow Sky, weer een bijzondere stap!! toevallig net nog op hun site gekeken....ik denk dat ik me volgende week of zo aanmeld

Roossie, helder, de echo´s vallen zo uit omdat je overstapt op de vk.

heerlijk toch!?

Geplaatst

Roossie; dom van mij, ik heb verkeerd gekeken denk ik.. :eekk: nu al zwangerschapsdementie hahahaha

Sky: wat goed! Ik ga me morgen ook aanmelden, goed plan!

xx

Geplaatst

Hoi Meiden,

Het is lekker weekend!!!! Joehoe!!! Hebben jullie leuke plannen?

Ik heb gisteren de echo gehad, dit was om uit te sluiten dat er sprake was van een bbz. Gelukkig konden we zien dat het vruchtzakje op de juiste plek zat. Verder wat informatie gekregen en nu weer 3 januari opnieuw echo, dan blijkt er al veel meer te zien te zijn!!!

Geplaatst

@sky, wat super dat je al kunt gaan plassen voor moeders voor moeders! Volgende week donderdag komt er iemand bij mij op bezoek en dan mag ik ook hopelijk gaan plassen voor de goeie zaak!

@Meiske ja ik vind het prima om 2 echo's kort achter elkaar te hebben, vind het alleen jammer dat ik zo lang op de 1e echo moet wachten, maarja is het niet anders.

@Kaykay, gefeliciteerd met je mooie echo! Dan maakt het toch meer werkelijkheid lijkt me.

Morgen krijg ik mijn familie op bezoek, gaan we kerst, Sint, verjaardag van mijn broertje, onze zwangerschap en dat wij bijna 1,5 jaar getrouwd zijn vieren. Wordt dus 1 groot feestfestijn.

Hier gaat alles goed, ben alleen misselijk en dat is heel dubbel. Aan de ene kant yesssss heb zwangerschapssymptomen waar ik altijd naar uitgekeken heb, maar aan de andere kant het is geen pretje je zo de hele dag te voelen. Ik heb mijn acupuncturiste gemaild of ze wat tips voor me heeft. Manlief vind het ook moeilijk die misselijkheid van mij, want heb minder zin in bepaald eten en ik zeg steeds neem jij nou maar let maar niet op mij en dan neemt hij het ook niet. Ook wilde hij dat ik alle boodschappen ging doen en hem naar zijn kerstborrel zou brengen, terwijl ik zo misselijk ben en niet van autorijden hou. Maar goed komt allemaal wel goed.

Liefs Roosie

Geplaatst

Net klaar met werken en ga zo alweer de deur uit, lekker eten met een paar vriendinnen (en vertellen dat ik zwanger ben, hihi, vind het helemaal spannend).

Kwam even kijken of er al nieuws van Kaykay was en gelukkig zag de echo er goed uit! Dat zal een fijn gevoel geven. Nu lekker gaan genieten in Thailand! Wanneer ben je weer terug?

Op de rest reageer ik morgen even (alhoewel, ook dan al veel plannen, misschien wordt het dus pas zondag....)

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hee meiden,

Fijn Kaykay, dat de echo goed was gisteren!

En leuke vertelavond voor jou dus, Dee! Leuk he!? Eindelijk zijn wij aan de beurt!!!

Roossie, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Naar is dat!

Ik plas nu al een weekje in de flessen van Moeders voor Moeders. Moet wel zelf de flessen wegbrengen.

Nathalie, welkom hier. Natuurlijk heel spannend door wat je hebt meegemaakt. Die eerste afwachtweken zijn dan vreselijk! Veel succes gewenst en ik duim voor een mooi kindje voor jou!

Hier gisteren ineens een zenuw- en huildag: ik had bruinverlies. De associatie met 'ongesteld worden' was zeer groot! Ik mocht gelukkig vandaag al komen voor een echo in plaats van volgende week dinsdag! Dat was natuurlijk heeeeeel spannend, want ik had echt geen idee wat te verwachten: leeg vruchtzakje, kloppend hartje (zou net moeten kunnen met deze termijn), geen idee. Het kon is zijn, het kon helemaal goed zijn.

Maaaaaar...... het was helemaal goed! We hebben een mooi vruchtzakje met een klein onooglijk vlekje gezien met daarin een klein knipperlichtje: het kloppende hartje van ons kindje! Ongelooflijk!

Ik had wel ook nog een cyste bij een eierstok, best een grote, vond ik. Maar het was niet erg, zei de arts. Mijn uitgerekende datum is naar 1 augustus gegaan. Over een poosje zal dat nog preciezer worden, denk ik. Over 2 weekjes weer kijken. Dan ben ik 8 en een halve week. En natuurlijk hopen dat het bloedverlies weg blijft! Maar dit is al zo'n grote geruststelling!!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie

01-08-2011

1ste kindje

6 IUI, 1 ivf, 1 icsi

Dough (29)

01-08-2011

1ste kindje

Emm(31)

06-08-2011

1ste kindje

6x iui 1xivf

Kaykay (32)

06-08-2011

1ste kindje

2e ivf, 5e tp-ing

Dee(32)

07-08-2011

1ste kindje

3x iui 2x ivf

Norwegian-sky(23)

08-08-2011

1ste kindje

2x icsi

Balu01 (31)

11-08-2011

1ste kindje

2x IVF

Gaby (30)

11-08-2011

1ste kindje

1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)

18-08-2011

3de kindje

3x icsi

Afspraken:

Kaykay:
9 december 1e echo

Norwegian-sky:
15 december 1ste echo

Emm:
17 december 1ste echo

Dee78:
23 december 1ste echo

Meiske74:
23 december 1ste echo

Gaby:
23 december 1ste echo

Dough:
23 december 2e echo

Balu01 :
24 december 1ste echo

Roossie:

Geplaatst

@Dough wow wat een opluchting meis! En gefeliciteerd met je mooie echo! Kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent en nu super opgelucht.

Tot nu toe hebben we samen dezelfde uitrekendatum, maar heb nog geen echo gehad dus kan nog veranderen.

@Dee, veel plezier met uiteten, wat heerlijk hé dat je iedereen kan vertellen dat je zwanger bent!

Ik heb net even gemaild met mijn acupuncturiste, ga weer een afspraak met haar maken, ze zei het kan heel veel schelen als je een behandeling hebt gehad en is sowieso goed tijdens de zwangerschap. Dus ik ga weer gezellig naar haar toe, heb me er ook tot nu toe goed bij gevoeld. Verder adviseerde ze beetje appelazijn en groente soep purreren en om de 2 uur eten.

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi dames

Kay kay en Dough, wat fijn dat de echo´s goed waren!!!!!!

Roossie die misselijkheid is inderdaad een mooi teken, bij mij gaat het weg als ik iets eet, als het echt "erg" wordt dan pak ik een toastje / crackertje, dat scheelt.

fijn weekend allemaal!

liefs

Babeth

Geplaatst

Roossie, wat leuk zo een multi-functioneel feest, geniet ervan!!!

Dee, wat spannend dat etentje. Hebben jouw vriendinnen al kinderen of ben jij de eerste?

Dough, jeeetje mina wat een verhaal!!! Wat zul je nu opgelucht zijn!!!!! Ik ben blij voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden