Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Chantal,

Sinds een tweetal weken is hier ook een ritme ontstaan. Iza eet om ca 8u (150 flesje); 12u (bv); 15u30 (150 flesje); 19u30 (bv); 23u (bv); 4u30 (bv).

Ik hoef haar 's ochtends nooit wakker te maken, maar wel 's avonds om 23u.... Al ik haar dan laat doorslapen, dan is het hele ritme om zeep....en is ze zelf precies de kluts kwijt. Want doorslapen doet ze nog niet (waarschijnlijk door de bv 's avonds). Maar ook ik vind het zo sneu om haar wakker te maken!

Iza doet ook zo'n 3 dutjes per dag van 1 à 2 uur.

Meestal na de voedingen van 8u, 12u en 15u30. Eerst nog wat spelen (1 à 2 uur) en dan leg ik ze te slapen (1 a 2 uur).

Ik heb gemerkt dat dit een ritme is waar Iza zich heel goed bij voelt (lacht en babbelt veel). Ook ´vraagt´ze nu achter haar dutjes: ze geeft enkele gilletjes (alsof ze boos is), of ze zwaait onrustig met armpjes en beentjes (lijkt n beetje hyper), of ze wordt ineens heel stilletjes en wrijft in haar oogjes en pulkt aan dr haar.

Ik moet toegeven dat ik de gilletjes en het onrustige zwaaien niet van beginafaan heb gezien als ´tekens´... Pas na een paar dagen werd me dat duidelijk. Ik dacht zelfs wat een hyperactief kind, wil maar niet slapen....ahum....niks bleek minder waar...

Maar goed, we herkennen het nu en kunnen er direct op inspelen. Als ik ze te lang laat zwaaien of gillen, heeft ze wel wat tijd nodig om rustig te worden om te kunnen slapen. Dan moet ik ze wel wat sussen in haar box. Kwestie van er snel op te reageren dus.

Sannie, je kunt evt saliethee drinken als je teveel last hebt van stuwing. Dat vermindert nl de melkproductie. Bij mij heeft het wel geholpen!

Natuurlijk niet te veel drinken, zo´n kopje of 3, 4 gedurende 2 dagen hielp bij mij afdoende.

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@BB, ik geef inmiddels geen borstvoeding meer.. kreeg over de dag maar een schamele 10cc uit 1 borst.. dus kind huilen, mama huilen..nu volledig op flesvoeding over. Dus de boobs zijn weer van mijn man! Hij blij.. :laugh:... en ik blij dat hij ook voedingen kan/mag doen..:laugh:..

Wat kan ons moppie.. nou al heel snel dat hoofdje optillen.. met een paar weekjes al.. lekker afzetten met haar handjes.

Ze rolt ook op de bank zichzelf op één zijde..moet dus oppassen met haar!

Ze heeft nu haar knuistje ondekt.. de linker gaat echt helemaal in haar mondje.. en maar sabbelen..kwijl overal dus.. :happy4:..

Morgen is ze 2 maandjes.. wat gaat de tijd toch snel!

Hier Miss eigenwijsje:

[ATTACH=CONFIG]590[/ATTACH]

Geplaatst

Ha meiden,

Chantal,

Ik laat ze meestal slapen, maar probeer er inmiddels wel een schema in te krijgen voor op het kdv dus als ze echt te lang doorslapen maak ik ze wakker maar afgelopen weekend kwamen ze steeds mooi op tijd. Voor de laatste fles moet ik ze altijd wakker maken! Zaterdag hebben beide jongens echt bijna de hele dag geslapen. Na elke fles was Job in coma en heb hem direct in bed gelegd. Waarschijnlijk was hij erg moe van de dagen daarvoor toen hij nauwelijks geslapen heeft. Ik geef ze de laatste fles om 21.30 uur en dan zijn ze rond 6 uur wakker. In het weekend geef ik ze wel later rond 23.00 uur en dan slapen ze tot 8.00 uur. Ik moet toch rond half 6 op staan wil ik volgende week alles op tijd klaar krijgen om te gaan werken. Helaas is mijn hub volgende week naar Miami voor een congres dus moet ik het allemaal alleen doen en dus echt op tijd op... Heb enerzijds wel weer zin om te gaan werken maar van de andere kant ook weer niet. ze zijn toch nog wel een beetje klein, met name Job. Gelukkig hoef ik de eerste 2 weken maar 2 dagen te werken aangezien de waarnemer er nog is tot eind januari. Pas daarna is het weer echt aan de slag!

Morgen moeten de kids weer naar het "consternatie-bureau" (zo noemen wij het altijd, haha). Ze krijgen de 2e keer prikjes. Ga dan ook bespreken wanneer het verstandig is te beginnen met een fruithapje. Ik weet niet of ik daarvoor moet corrigeren voor de uitgerekende datum. Stijn is er denk ik over een paar weekjes al wel aan toe, maar van Job weet ik het niet. Job begint ook wel weer beter te drinken gelukkig!

Ik probeer nu ook een duidelijker ritme te krijgen van eten, even spelen en wanneer ze aangeven moe te worden, wakker in bed leggen. Bij Stijn werkt dit heel goed. Hij begint soms even te huilen, maar dan geef ik hem een speentje, een aai over zijn koppie en een kus en dan gaat hij heerlijk slapen. Job is een kleine luilak en slaapt vaak al voordat ik hem in bed heb.

Ze lachen en "kletsen" trouwens echt veel meer nu en dat is zo lief! (smelt....) Het zijn zo'n heerlijke mannen!

Britt, fijn dat Mirthe het zo goed doet nu ze een fruithapje/ yoghurt krijgt. Kijk ook uit naar de gekke bekken die ze dan gaan trekken.

Moontje, frederique krijgt dus een mooie fotomodel-lengte :-0

See you later. XX

Geplaatst

Daan is overdag ook veel wakker, heeft waarschijnlijk gewoon minder slaap nodig. Afgelopen zaterdag was echt een ramp. Daan heeft wel uren achter elkaar gehuild en geschreeuwd zonder dat daar een echte aanleiding voor was (zo ver wij weten dan). Een paar keer heb ik met hem mee gehuild, zo zielig en ontroostbaar was hij. Gelukkig ging het gister en vandaag alweer beter.

Vanmorgen op controle geweest bij de VK. Alles zag er goed uit. Ze zag niet eens meer waar ik gehecht was. Ze heeft ook meteen een uistrijkje gemaakt, ben ik daar weer vanaf. In overleg met de VK weer overgestapt naar andere voeding voor Daan, nl Frisco extra. Daan kwam nl steeds bijna een uur voordat het tijd was voor de volgende voeding en kreeg al 5x 150 cc en 's nachts nog eens 120 of 90 cc. Ophogen was nu nog geen optie, omdat Daan pas 7 weken oud is. Hij heeft net zijn eerste fles op met Frisco extra, eens kijken of dit nu beter gaat en hij meer voldaan is. Afwachten.

Geplaatst

Ha Linda J,

Daan is dus een lekker vreetzakje zo te horen! Hij is natuurlijk ook iets te laat geboren, dus in die zin ook wel toe aan iets meer. Hoop dat hij meer tevreden is met de nieuwe voeding.

Nog even mijn kanjers showen....

Foto-P8GVYJWF-D.jpg

Foto-FMX7PXXS-D.jpg

lfs, henkie

Geplaatst

Hoi dames,

Joshua krijgt om de 3/ 4 uur een flesje van 120 cc water en 4 afgesteepte schepjes nutrilon. Deze drinkt hij leeg, maar vaak komt hij ook een uur of half uur te vroeg en het is duidelijk te zien dat hij honger heeft. Hij is aankomende donderdag 3 weken, weet niet of het te veel is of niet, moet ook pas volgende week naar het cb, zal het daar ook meteen even bespreken. Ik maak em niet wakker hij komt als hij honger heeft, voed op verzoek. Maar probeer wel het ritme aan te houden die hij nu heeft.

Snachts komt hij maar 1 keer en dat is tussen 2 en 3 uur, daarna om 6/7 uur weer.

@Sannie66 : ik geeft nu ook volledig flesvoeding, sinds 4 dgn. Kwam maar net 100 cc uit mijn borsten, dus eerst combi bv en kv, maar daarna kwam er steeds minder uit. En zoals je al schreef kind huilen en moeder huilen, hier ook. Gewoon lopen stressen daar door. Maar nu is alle rust weer terug en krijgt joshua gewoon flesvoeding.

Hij heeft wel de eerste 2 weken alleen bv gehad, had het liever doorgezet, maar wat niet gaat, gaat niet jammer genoeg.

Wat een kanjertje is ze ook, groeit goed. Zo alweer 2 mnd, dat gaat zeker snel jah, herriner me nog dat je bevallen was als een van de eerst onder ons.

Super dat ze zich zo goed afzet en haar hoofdje optilt, ze wordt al echt een grote meid he !!!

@Henkiepenkie : wat een kanjetjes zeg, heerlijk. Ook ik wil ene kant wel weer werken maar aan de andere kant totaal niet, lekker bij mijn mannetje zijn, maar helaas gaat dat niet. Gelukkig dat job al weer beter drinkt, kijkt misschien meer nu naar zijn broer, hahaha en denkt zo moet het.

Verder met alle mamas en wondertjes goed ??

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil even showen met mij meissie deze foto's zijn gisteren gemaakt.

Wat gaat de tijd toch hard en wat groeien ze toch weer snel.

[ATTACH=CONFIG]606[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]605[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]604[/ATTACH]

Geplaatst

@Chantal.. wat 'n skatjuh!!! En dat rompertje van de Hema heb ik ook! Zo leuk..

Geplaatst

wat een leuke schattige foto's allemaal weer

cigdem

Amy krijgt nu 6/7 keer 90 cc maar hebben net besloten dit op te hogen naar 100cc omdat ze honger lijkt te hebben

Mij is verteld dat ze genoeg moet hebben aan 100 tot dat ze naar het cb moet, dit is woensdag

maar heb wel gelijk gezegd als wij denken dat ze niet genoeg heeft geef ik gewoon meer

volgens mij is het ook afhankelijk van het geboorte gewicht hoeveel voeding een baby mag hebben, zou me niet zo veel sorgen maken dat hij te veel krijgt zolang hij maar niet te weinig krijgt

wat leuk trouwens dat je een donker kindje hebt, wist dit niet maar toen ik de naam zag dacht ik het al wel

vind donkere kindjes ook zo leuk, vooral als ze straks zo'n krulle koppie hebben dan ben ik helemaal verliefd

Geplaatst

De oktober en november 2010 baby's[/b]

01-10-2010 Stijn en Job, zonen van Henkiepenkie

04-10-2010 Mirthe Rosanne dochter van Britt35

20-10-2010 Amirah Daniëlle, dochter van Diana79

24-10-2010, K_jell en J_esse, zonen van Gerreber

29-10-2010 Iza dochter van Bettyboopke

01-11-2010 Maureen dochter van Wilma

02-11-2010 Frederique dochter van Chantal

02-11-2010 Mikai, zoon van Hobbesje

09-11-2010 Judith, dochter van Chrissy

09-11-2010 Robine, dochter van Snoeske

10-11-2010 Caitlyn, dochter van Sannie

16-11-2010 Gijs, zoon van Sjors en Sjimmie

18-11-2010 Kynan, zoon van Saaab

21-11-2010 Daan, zoon van LindaJ

23-11-2010 Caithlyn, dochter van Eslief

29-11-2010 J_esse, zoon van Dafke

29-11-2010 Frederique dochter van Moontje

Controles en prikjes

11-01-2011 Chrissy met Judith naar consultatiebureau 1e prikjes

17-01-2011 Hobbesje met Mikai naar het consultatiebureau 1e prikjes

13-01-2011 Linda J met Daan naar het consultatiebureau 1e prikjes

01-02-2011 Hobbesje met Mikai naar de kinderarts

09-02-2011 Chrissy met Judith naar de kinderarts

09-02-2011 Wilma met Maureen naar CB 2e prikjes

vanmorgen heeft maureen haar 1 prikjes gehad. was ff beetje huilen, maar was snel weer stil gelukkig.

ze ligt nu lekker te slapen. ga haar zo wakker maken voor de fles. ben benieuwd hoe ze reageerd .

ze was weer lekker gegroeid, weegt nu 4975 gr en is 58 cm. ze heeft nog wel iets plat vlak op haar hoofdje maar er zit verbetering in.

groetjes wilma

Geplaatst

Ha meiden,

Cigdem, wat een poepie heb je daar!

Wilma, maureen heeft dus haar 1e prikjes gehad. Wij vandaag alweer de 2e. Job was een stuk stoerder dan zijn broer ook al is hij de kleinste :-)

Stijn brulde de boel bij elkaar, maar is daarna lekker gaan slapen. Job heeft net even een fles gedronken en slaapt nu ook. Hoop dat ze er net als de vorige keer weinig last van hebben.

Stijn weegt 5980 en Job 5365. Ze doen het dus super! Met bijvoeding ga ik nog even wachten, maar denk dat Stijn er over een paar weken wel aan toe is.

O, Stijn wordt wakker, dus flesjestijd. Volgende keer meer...

Grtz, Henkie

Geplaatst

De oktober en november 2010 baby's[/b]

Controles en prikjes

02-02-2011 Dafke32 met Jesse naar het consultatiebureau 1e prikjes

Geplaatst

De oktober en november 2010 baby's
[/b]

Controles en prikjes

13-01-2011 Bettyboopke met Iza naar CB 1e prikjes

02-02-2011 Dafke32 met Jesse naar het consultatiebureau 1e prikjes

Geplaatst

Helleu,

Iza heef nu al 2 avonden (rond 23u30) een flesje gekregen. Ik had stiekem gehoopt dat ze nu zou doorslapen... Met de BV 's avonds kwam ze rond 4u.

Nu met flesje kwam ze gisterennacht om 5u en vannacht om 5u30. Ze drinkt dan wel niet super lang, een 10 minuutjes (borst - ze krijgt nl nog 3x borst en 3x fles per 24uur).

Ik vraag me af hoe ik haar iets langer kan doen slapen?

Misschien toch eens proberen 'rekken' door speentje te geven? Want ze is het nu natuurlijk al een hele tijd gewoon om 's nachts nog voeding te krijgen...misschien moet ik dat gewoontepatroon doorbreken?

Ze drinkt haar flesje van 150 + 5 zo goed als leeg, dus daar kan het niet aan liggen.

Tips?

Geplaatst

BB, je kan proberen een beetje nutriton (johannesbroodpitmeel) in haar flesje te doen, daardoor wordt de voeding wat dikker en blijft dus iets langer in de maag. Ik geef dit ook 's avonds. Wel een speen met groter gat gebruiken dan anders zuigt ze zich een ongeluk. Bij 4 maanden kun je rijstebloem geven in de fles maar daar is ze nu nog te klein voor. En inderdaad ook maar even rekken met een speentje. Bij mij worden ze ook weleens eerder wakker, maar slapen dan toch weer verder met de speen.

Grtz, Henkie

Geplaatst

Hoi meiden daar ben ik weer een x. Pffff Gijs slokt al mijn aandacht op. Denk dat hij in een groei spurt zit. Lees wel mee maar reageren laat mijn mannetje niet toe hahaha. Nu slaapt ie heerlijk. Vanmorgen naar het CB geweest voor zijn eerst prikjes. Zoooooooooooooo zielig maar hij was echt heel stoer. Hij is goed gegroeit 58 cm al en weegt 6160 maar het is ook echt een hongerlap. Hij heeft ook een eigen willetje en geeft dat goed aan door zo hard te schreeuwen dat hij stopt met ademhalen. Pffff kan daar slecht tegen. Ik moet hem echt zijn zin geven, moet daar echt aan werken dat het niet gaat zoals meneer het wil.

Wat een mooie foto's heb ik weer voorbij zien komen, en wat worden de kleintjes groot he? Ik zie Gijs ook met de week groeien.

Geplaatst

hoi allemaal

S&S dus gijs ook al de prikjes gehad? hoe reageerd hij er op? Maureen heeft ze gister gehad, het enige wat ik aan haar merkte was dat ze veel sliep. ik maakte haar wakker voor de fles, en daarna sliep ze meteen weer. vannacht heeft ze ruim 9 uur geslapen. vandaag was ze gelukkig weer lekker vrolijk.

Maureen is ook 58 cm. grappig.

welke kledingmaat zitten jullie kindjes?

Maureen heeft na mijn idee een lange rug en past van boven al wel 62 maar voor de broekjes nog 56. ook worden al haar sokjes en slofjes te klein. wel jammer, ze had van die leuke berenpootjes sloffen.

maar volgende week gaan we weer ff shoppen,

groetjes wilma

Geplaatst

- Sannie hoe was het bij de osteopaat vandaag? Hopelijk heeft het effect wat hij doet.

- Wilma lekker toch dat Maureen goed groeit. Kan je tenminste steeds andere kleertjes aan doen. En shoppen is nooit verkeerd haha. Wel jammer van sommige (lievelings)kleren ja. Daan heeft nu maatje 56. Hij is 57,5 cm lang en woog vanmorgen op het CB 5075 gram.

- S&S hoeveel cc en hoevaak krijgt Gijs te drinken? Daan is nl ook een hongerlijder. Ze vertelden mij vandaag op het CB dat je best wat meer voeding mag geven als de kleine daar behoefte aan heeft, hij/zij zou nooit meer drinken dan hij nodig zou hebben. Als ze dadelijk meer beweging krijgen is het evt babyvet snel weg.

Daan heeft vanmorgen zijn 1e prikjes gehad. Tijdens de spuit zetten heeft hij flink geschreeuw, maar daarna wa hij meteen stil en kon ook nog wel een beetje lachen. De rest van de dag is hij veel moe, nu ligt hij ook nog te slapen in zijn box. De fles na de prikjes heeft hij niet helemaal leeg gedronken, maar de fles van 15:00 uur gelukkig weer wel. Van het CB mogen we sommige voedingen ophogen naar 180cc als wij denken dat Daan nog honger heeft. Gewoon eens kijken hoeveel hij daarvan drinkt. We gaan beginnen met de laatste fles te verhogen, eens kijken of hij dan langer doorslaapt. De laatste dagen komt hij om 3:30 uur voor de fles. Hopelijk slaapt hij door voordat ik moet gaan werken.

Geplaatst

- Hoe was de osteopaat Sannie? Ik hoop dat er bij jullie net zoveel effect bereikt wordt als bij ons! Iza heeft echt totaal geen last meer :)

- Beebjes lopen hier precies gelijk op. Iza is nu 5100 gram en 57,5cm. Is bijna gelijk met Daan, leuk :) Hoewel ik nu zie dat Daan wèl 3 weken jonger is (van 21-11 toch?). Maar jongens zijn over het algemeen wat groter en zwaarder. Bij ons CB hebben ze ook gezegd dat kleintjes zich niet zullen verhongeren en/of overeten. Dus gewoon geven hoeveel ze willen. Iza krijgt nu 3x per dag 150+5, maar drinkt dat meestal niet leeg, vaak maar 90 of 100. Maar kon absoluut geen kwaad volgens CB, ze loopt perfect op schema, was zelfs veel (meer dan gemiddeld) bijgekomen en gegroeid tov de vorige keer.

- Linda J, ik hoop met je mee! Ik moet over 2 weken terug gaan werken...Iza vraagt 's nachts ook nog steeds een voeding (tss 4u en 5u)...ik hoop ook dat ze binnen 2 weken zal doorslapen, maar ik vrees ervoor... Ik zie er wel wat tegenop, want die onderbroken nachten wegen door... Maar van de andere kant...als het zo is, dan zij het zo. Ik wil haar nu ook weer niet forceren, wat ze zelf aangeven is meestal het beste. En uiteindelijk ga ik ook maar 50% werken, dan moet ik mijn slaap maar zien in te halen op de dagen dat ik thuis ben.

Iza haar prikjes vandaag gingen gepaard met veel wenen en dikke krokodillentranen...zielig!

Ze heeft sinds haar geboorte nog maar ene keer gehuild, vandaag dus de 2e keer... Ze was ocharme echt over dr toeren! Het duurde wel eventjes eer ik haar gekalmeerd kreeg... Daarna wilde ze niet meer slapen (middagdut), ze begon telkens te wenen. Na meerdere tevergeefse troostpogingen, heb ik haar uiteindelijk maar uit bedje genomen, We hebben wat gedanst op muziek van The Piano (vind ze rustgevend, waarschijnlijk omdat ik zelf ook piano speel), hebben vanavond nog een uitgebreid badje genomen, daarna goed gegeten aan de borst en nu ligt ze zaaaaaalig te slapen!

Geplaatst

Gijs heeft het weer gehad pffffffffffff wat een ellende die prikjes. Hij had behoorlijke koorts maar gelukkig gaat het nu weer goed. Zooooo zielig.

Linda, Gijs drinkt tussen de 180 cc en de 210 cc. En we gebruiken omneo en forte. De forte gebruiken we voor de middelste voeding en de laatste.

Eindelijk heeft Gijs vannacht voor het eerst doorgeslapen Jippie. Hopelijk gaat het nu goed. We hebben hem wel om 2 uur een schone luier gegeven maar hij sliep gewoon door.

Volgende week vrijdag gaan we naar de osteopaat. Ben benieuwd sannie wat hij bij jou meisje heeft gedaan.

Zo ik ga vandaag mezelf eens lekker verwennen bij de schoonheidsspecialiste, manlief heeft papadag.

Geplaatst

goedemorgen,

heerlijk S&S lekker jezelf laten verwennen, geniet er van, sjonge dan is Gijs wel een hongerlapje zeg, dat ie al zoveel drinkt.

ben er nu achter dat maureen wel aan ritme gehecht is. Ik ben gister de hele middag op stap geweest met haar. eerst om 2 uur naar de kapper en toen koffie drinken bij schoonzus. ze heeft toen weinig geslapen. toen we thuis waren sliep ze weer maar na de fles van half 11 bracht ik haar op bed en was het huilen!!!! normaal pruttelt ze wat en slaapt heel snel. gister dus niet. paar keer speen er weer in gedaan en geknuffeld, ff laten huilen, ze moest duidelijk de prikkels verwerken. oververmoeid. ok weten we dat ook weer, ik ga in vervolg pas weg s middags na haar middagslaapje. zo leer je weer wat.

hoe is dat met jullie kids?

groetjes wilma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden