Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden!

Zo te lezen hebben alle kleintjes inmiddels hun eerste prikjes al gehad! Het blijft zielig voor de kleintjes, maar gelukkig knappen ze al snel weer op. De volgende 2 x dat wij naar het CB gaan krijgen ze nog prikken en dan is het heel even klaar!

Ook wij gaan eind deze maand met onze jongens naar de osteopaat. Kjell heeft waarschijnlijk het kiss-syndroom waardoor hij steeds huilt in zijn slaap en zijn hoofdje naar achter wil gooien.

Onze jongens zijn op het moment niet fit en beetje ziekies, maar ja, daar heb ik zelf ook last van. Koorts hoofdpijn etc.. pff.. vanmiddag komen schoonouders om op te passen, zodat ik het bed weer in kan!

Afgelopen nacht sliepen onze jongens voor het eerst zo'n 6 uur door!!!!! Nu maar hopen dat het geen foutje was en ze de smaak te pakken hebben. Wel elk vanaf een ander tijdstip. Jesse van 22.45-05.00 en Kjell van 01.00-07.30. Ik hoop zo dat het vannacht weer goed gaat:D

Hoeveel we ook van onze kanjers houden en met hoeveel liefde we er 's nachts ook uitgaan, met nog meer liefde slapen we door!

Kjell woog de vorige keer al 4765 gram en zijn broer 4180. Ze zijn elk rond de 53 cm.. Zoetjes aan kruipen ze in de curve en dat is dus super!

Gaan jullie kleintjes ook steeds meer gericht lachen en een beetje brabbelen? Zo ontzettend leuk om even met ze te gaan zitten babbelen en ouwehoeren! Zucht, je smelt gewoon elke keer weer bij een lach...

Zaterdag gaan mijn mannetje en ik ook even er saampies tussenuit. Happie eten buiten de deur en naar de film. Best wel spannend, maar ook wel even lekker ontspannen!

Ik ga proberen even te slapen..

Leifs

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben er ook weer eens. Heb ook niet veel tijd om te reageren helaas...

Zie dat jullie al zo'n beetje allemaal de eerste prikjes hebben gehad. Mikai krijgt ze maandag, dan weet ik ook (eindelijk) hoe lang en zwaar hij nu is.

Meneertje is zichzelf al naar de 4 flessen aan het regelen. Denk dat ik daar maandag commentaar op ga krijgen, hij is waarschijnlijk nog te jong...

Doorslapen mogen we niet over klagen, dat kan Mikai al heel goed. Maar we hebben nog niet een vast ritme overdag qua tijden. Dus de tijd van de laatste fles varieert nogal en daardoor ook weer de tijd van de eerste fles. Maar ik vind het prima zo, hij is er lekker rustig onder en daardoor ik ook.

Wilma: ik ga niet veel op pad met Mikai. Weet dat Kian heel erg gevoelig was en 1 'uitje' per dag was voor hem al meer dan voldoende (Kian was heel erg snel overprikkeld en dan hield hij niet meer op met krijsen 's avonds). Mikai is veel rustiger en die slaapt eigenlijk het best in de wandelwagenbak (daar ligt hij nu vaak in ivm het naar school brengen/halen van Kian), dus met hem zou op pad gaan makkelijker zijn als het wat beter weer wordt (ooit).

Denk niet dat ik nog veel met hem ga ondernemen: heb nog maar 1 week verlof en moet dan alweer aan het werk. De tijd is omgevlogen. Heb niet echt het idee gehad van verlof (heb zelf de tijd nodig gehad om een beetje bij te komen en de weken rond kerst waren gevuld met spugen, hoesten en verkoudheden...), maar kijk er wel weer naar uit om lekker wat anders te gaan doen.

Geplaatst

Ha meiden,

Gerda, beterschap, hopelijk zijn jullie allemaal snel weer op geknapt en slapen de jongens lekker door.

Succes bij de osteopaat!

Sannie, wat fijn dat het goed ging bij de osteo en hopelijk was dit voldoende om van haar een blije tevreden baby te maken. Ze lijkt het iig nu al super te doen!

Hobbesje, ook hier heb ik het idee dat ze qua tijden makkelijk naar 4 voedingen kunnen. Stijn zou dat ook wel mogen denk ik aangezien hij 6 kilo is en goed drinkt. Maat Job kan het qua tijden die hij tussen de voedingen laat wel maar hij drinkt te weinig. Gisteren laatste fles om 21.00 uur gegeven en om half 8 vanochtend in het kamertje gaan kijken. Stijn was wakker maar lag lekker rond te kijken en huilde niet. Job sliep nog steeds... Wel heerlijk hoor zo'n slaapkoppies, maar dat maakt het halen van 5 flessen overdag wel moeilijk. Volgende week als ik moet gaan werken, moeten ze al 0m 5.30 uur drinken anders haal ik het niet dus ga maar eens proberen dit ritme erin te krijgen, alhoewel half 6 in het weekend wel erg vroeg is...

Weet iemand wanneer je naar 4 voedingen mag? Lees verschillende dingen oa boven 6 kilo en ouder dan 4 maanden. Het lijkt me nu iig nog wat vroeg voor ze en zeker voor Job. Ik hou ze graag ongeveer in hetzelfde schema dus allebei voorlopig tot volgende cb afspraak 10 februari maar even zo. Daarna zou 4 voedingen wel handig zijn, want op het kdv willen ze eigenlijk niet meer na 5uur de fles geven en dat terwijl ik tot 19.00 uur opvang heb.

S&S, wat een lekkere hongerlijer is Gijs, hij zal wel Hollands welvaren zijn dan :-). Stijn wordt ook langzaam aan een beetje een spekkie, iig vergeleken met geboorte een enorm verschil!

Wilma, ook Job is net als Maureen wat gevoeliger voor indrukken van buitenaf en sliep de 1e keren op het kdv dus ook helemaal niet. Stijn slaapt overal wanneer hij moe is dus dat is gemakkelijker. Overigens is Job er nooit vervelend van, dus hou er niet zoveel rekening mee en trek er steeds meer op uit.

Moeten er meer meiden alweer gaan werken of hebben jullie langer verlof geregeld?

Net mijn hubbie naar het vliegveld gebracht voor een weekje congres in miami, lucky bastard!

Tot laters!

Kuzz, henkie

Geplaatst

hoi hoi

zo onze slaapkop ligt weer lekker te maffen boven.

officieel is dit mijn laatste verlofweek, maar heb nog 2 weken vakantie!! 2 februari mag ik weer. en ik hoef de 1e week maar 2 halve dagen te werken. wel ff lekker om er in te komen. ik werk in de thuiszorg als verzorgende, en meestal maar tot een uur of een s middags.

ook ik ben heel benieuwd wanneer ze over mogen op 4 flessen, denk als de fruithappies ook beginnen, zoiets?

Maureen kwam elke dag precies om de 4 uur, maar de laatste 2 dagen is het 3,5 uur er tussen, en kijkt ze verontwaardigt als de fles leeg is. haha leuk gezicht trouwens.:) denk dat ze over niet al te lange tijd wel wat meer voeding mag.

Sannie: wat fijn dat het zo goed ging bij de osteo. nu hopen dat je idd niet weer heen hoeft.

gr wilma

Geplaatst

aaahhhh S&S wat een mooi koppie, hij kijkt zo mooi daar. heeft ie bruine ogen?

ha gister schreef ik nog dat ik dacht dat maureen binnenkort wel meer in de fles zou mogen., nou gister was het ook al zo ver. Ze had maar ff het middagslaapje gedaan en was alweer wakker, huilen, weer heel ff stil en weer huilen. toen was de fles nog maar 2 uur geleden dus dat kon het niet zijn dacht ik. nou mooi dus wel. heb haar een fles gegeven van 150+5 maar mevr was nog niet tevreden , smakken, knuistje sabbelen. dus nog maar 30+1 gegeven en jawel ging schoon op. dusssss de andere 3 flessen ook 180+6 gedaan en alleen de laatste fles ging niet helemaal op, op 20cc na.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb weinig tijd gehad om te reageren omdat Frederique me flink bezig houd. Sinds begin van de week is ze overdag heel veel wakker en huilt ook meer. Dus ik kan weinig meer doen.... 's Nachts slaapt ze wel perfect. Meestal slaapt ze vanaf een uur of 5 en dan komt ze nog om 20 uur en dan door tot een uur of 2 a 3 en dan weer tot 7 uur. Dus we mogen niet klagen. Ben sinds vrijdag wel bezig om haar overdag in bed te leggen maar na een uur huilen, speen erin, hand op haar buik enz. geef ik het maar op. Zucht, het zal wel weer over gaan.....

Verder doet ze het super, aanstaande dinsdag krijgt ze haar eerste prikjes (met 7 weken) dus ben benieuwd hoe ze daar op reageert. Sinds twee weken geef ik in de middag een fles zodat ik wat flexibeler ben en dat doet ze erg goed. Over een week ga ik nog een voeding vervangen door fles. Wil proberen om als ik ga werken nog een ochtend en een avondvoeding over te houden.

Ze kan al erg goed haar hoofd omhoog houden. Zie de foto...[ATTACH=CONFIG]622[/ATTACH]

Sannie: wat fijn dat de Osteo zo goed heeft geholpen.

Wilma: Maureen zal wel goed groeien met de verhoogde voeding!

Fijn weekend allemaal

Groetjes Moontje

Geplaatst

Wow, moontje, jouw frederique is echt wel supergoed! Flinke meid dat ze haar hoofdje al zo recht houdt!!

Iza kan haar hoofdje goed rechthouden als ik haar in 'boertjes-stand' vastheb. Maar als ze op haar buikje ligt, dan houdt ze met veel moeite slechts een aantal seconden haar hoofdje omhoog. Plus dat we haar dan moeten helpen met haar armpjes wat onder haar in te leggen. En dan is het ook enkel en alleen maar haar hoofdje, zeker niet haar borst. Na een paar minuten oefenen begint ze te protesteren! ze vindt buikliggen maar niks.

Vanuit 'liggen op de rug' haar omhoog trekken, lukt al helemaal niet. Ze laat haar hoofdje gewoon hangen.

Ik heb de indruk dat Iza op dit vlak wat achter staat...

Hoe is dat bij jullie beebjes?

Geplaatst

Ha meiden,

S&S, wat een poepie is Gijs! En een hoop haar al zeg!

Wilma, hier precies hetzelfde verhaal met Stijn, heb hem nu ook op 180 cc. De tijden tussen de flessen zijn ook korter, maar dat is alleen maar mooi. Laatste fles nu om 20.30 uur en om 21.00 uur liggen ze lekker te slapen! Job spuugde helaas vanavond zijn hele laatste fles uit. Geen idee waarom maar het kwam er in twee golven uit. Hij keek zelf ook een beetje verbaasd maar huilde verder niet. Heb hem maar gewoon in bed gelegd en zie wel of hij eerder wakker wordt. Meestal moet ik hem wakker maken dus hoop dat het meevalt.

BB en Moontje, Stijn kan net als frederique zijn hoofd erg goed ophouden, maar Job een stuk minder goed. Ook hij houdt zijn hoofd wel goed op wanneer hij rechtop zit, maar op de buik liggend lukt het hem ook maar een paar seconden. Komt vanzelf...

Hier de laatste daagjes vrij, heb er toch nog maar weinig zin in om weer te gaan beginnen. Denk dat als ik eenmaal bezig ben, het wel weer fijn vind. Alleen een beetje onhandig dat ik alles alleen moet doen nu mijn hubbie in Miami zit.

Ga maar eens lekker slapen. Trusten!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi meiden,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Zo herkenbaar allemaal. Hier gaat alles goed. Judith is afgelopen week naar het CB geweest. Ze is nu 5890 gram en zo'n 58 cm lang. De eerste kleertjes maat 56 zijn ondertussen al naar zolder. Ik ben heel benieuwd of ze ooit nog een keer gebruikt zullen worden. De prikjes vond Judith niet zo leuk. Ze is de 2 dagen erna heel erg veel aan het slapen geweest. Maar nu merk je niks meer aan haar.

Verder slaapt Judith al 6 nachten door. Ik hoop echt dat ze dit blijft doen, want het is heerlijk om zelf ook weer door te kunnen slapen.

Ik zit momenteel ook heel erg met een dilemma. Ik heb een geweldige vacature op mijn werk gezien. Het is een tijdelijke baan die wel helemaal aansluit op mijn opleidingen. Maar de baan is voor 32 uur en ik ga nu net na mijn verlof van 32 uur naar 24 uur. Het is een tijdelijke baan voor 6 maanden. Als ik weer naar 32 uur zou gaan dan zie ik minder van mijn kleine meid. Maar als ik die baan zou krijgen, dan heb ik eindelijk een uitdagende baan. Nu zit ik op een afdeling waar we vrij simpel werk doen en waar de uitdaging al jaren weg is. Deze mama zal dus wel weer veel happier zijn als ze een leuke baan heeft. Moeilijk, moeilijk!!! Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Ha Chrissy,

Lastige beslissing inderdaad. Enerzijds wil je graag wat minder werken om te genieten van Judith maar anderzijds is een uitdagende baan natuurlijk ook wel heel fijn! Dan ga je tenminste weer met plezier naar je werk. En aangezien het tijdelijk is zou je ook kunnen overwegen om daana weer naar 24 uur te gaan of niet? Succes met je beslissing.

Hier heeft Stijn de laatste dagen na de voeding van 5 uur dat hij ontroostbaar gaat huilen. Ik denk dat hij last heeft van krampen door lucht in de darmpjes want af en toe laat hij dan ook een windje. Zo zielig, hij maakt zichzelf echt overstuur en het zweet staat dan op zijn voorhoofd. Net is het me gelukt om hem stil te krijgen door hem heel strak in te bakeren zodat hij niet zo kan maaien met armpjes en beentjes en hem 'gedwongen" te gaan zuigen op zijn speen. Was bijna kauwen wat hij erop deed maar is nu wel inmiddels in slaap gevallen... pfff. De sab simplex werkt dus ook niet echt meer goed hier. Hoop dat die krampjes snel over gaan want dat geeft toch altijd een hoop onrust.

Job heeft er duidelijk minder last van die pruttelt er vrolijk op los en alleen heel af en toe moet hij kort even huilen tot er weer een windje ontsnapt en dan is het meteen weer over.

Wat doen jullie zoal tegen de krampjes? Zal de osteo ook eens vragen of hij daar wat mee wil doen.

Mijn hubbie gaat vandaag even shoppen voor de boys in miami. Mijn ouders zijn ook net terug uit zuid-afrika en zeiden ook iets heel leuks voor ze te hebben. Dus ze worden weer vreselijk verwend!

O, Stijn huilt weer dus ga maar even kijken wat ik kan doen...

Geplaatst

Gijs heeft ook zo last gehad van krampjes, wij gebruiken nu omneo en ik moet zeggen dat het echt een stuk beter gaat. Ik lacht veel meer en merk ook bijna niet meer dat hij krampjes heeft.

Hij groeit wel als kool. We hebben maat 50/56 ook maar opgeborgen en hij draagt nu al 62/68. Wat gaat dat snel zeg.

Gijs is ook 2 dagen van de leg geweest na zijn prikjes, hij had zelfs een beetje koorts. Dat was echt super zielig hoor, maar nu gaat het zo goed met gijs. Hij slaapt al 3 dagen door, wat een feest. Ik hoop dat het zo blijft.

We hebben lekker een vakantie geboekt naar Turkije, Gijs is dan bijna 6 mnd. Ben benieuwd hoe dat gaat. Mijn moeder gaat ook mee zodat mijn man en ik ook eens weg kunnen dus dat zal super gezellig worden.

Chrissy ik zou doen wat je hart je ingeeft. En je zegt dat het maar voor 6 mnd is? Ga je daarna weer terug naar je eigen baan?

Geplaatst

hallo meiden,

hier weer een berichtje van mijn kant!

ik vraag me werkelijk af waar jullie de tijd vandaan halen om hier te kunnen reageren..

Ik wil heel graag maar het lukt me haast niet om tijd vrij te maken voor wat dan ook..

Ik lees dat bijna alle kindjes al een prikje hebben gehad.. die van mij krijgt ze over 3 weken.

Verder wat dingen gelezen waar ik zelf wellicht wat aan heb.. ik heb geen tijd om op iedereen in te gaan..

hoop dat ik toch binnenkort weer wat tijd voor mezelf kan maken om dit soort dingen te doen

De eerste weken met Caithlyn gingen geweldig.. een tevrede meisje wat bijna nooit huilde..

Echter de laatste 3 weken is dat volledig omgeslagen..Ze huild ontzettend veel ook van de krampen..

Inmiddels overgestapt op krampenvoeding maar daar krijgt ze vooral veel diaree van en winderigheid waar ze om moet huilen..

Dus mischien weer terug stappen.. ik weet het niet goed..

Mijn man is sinds 2,5 week weer aan het werk en hij werkt 7 dagen per week zo van 13 uur tot een uurtje of 2 snachts..

Ik ben nu dus echt hellemaal alleen en het valt me echt heel erg zwaar met 2 meiden..

De oudste naar school brengen het ophalen.. de boodschappen tussendoor en koken etc. Ik weet soms echt niet hoe ik het allemaal moet doen.

Dan huild Caithlyn heel erg veel en wil absoluut niet in de box etc. liggen.. ik heb nu toch maar een draagzak gekocht om toch 2 vrije handen te hebben..

Dan kan ik haar ook nog eens heel moeilijk uit handen geven en al hellemaal niet tegen het huilen...dus ik maak mezelf ook wel gek:)

Dinsdag start ik met babymassage en hopelijk leerd ze zo iets meer ontspannen ( en zo ik ook;))

Nog altijd gaat het drinken met Caithlyn niet hellemaal zoals het moet.. maar ik kan het er niet inproppen toch?!

Ze is nu bijna 8 weken en krijgt 7 flessen van ongeveer 80..Er gaat echt niet meer in dan gaat ze spuugen en huilen..

Ook het uitstellen van de tijd om zo meer voeding erin te krijgen heeft geen nut gehad.. dan "slaapt" madam en krijg je er niets meer in..

Wat een lastig patroon van een meiske heb ik:) Maar tussendoor is het echt wel een schatje en geniet ik enorm van onze kleine meid..

Ze krijgt pas over 3 weken haar eerste prikjes omdat ze eerder geen plek hadden..Maar ik denk dat ik donderdag naar de inloopdag ga om

haar te wegen etc.. ondanks dat ze genoeg plasluiers houd en er goed uitziet maak ik me wel veel zorgen over de weinige voeding die ze tot zich neemt...

Vooral als ik lees dat kindjes van haar leeftijd gemiddeld 150/180 cc drinken.. maar ook kindjes die 3 weken jonger zijn en al meer drinken..

Weet ook niet zo goed wat ik er aan kan doen en of ik het allemaal wel goed doe.. maardie onzekerheid kennen jullie vast allemaal.

Groetjes esther

1210646016_5_YuYv_1.jpeg

Geplaatst

hoi allemaal

@henkie: ik lees jou verhaal over de krampjes en daarvoor al dat stijn ook de fles opgehoogd heeft gekregen, hier hetzelfde verhaal. maureen haar flesje omhoog gedaan en ja hoor ze kreeg s avonds weer vreselijke krampen, sinds dat ze 180-6 kreeg. daarvoor was ze er al een week vanaf.

maarrrrrr die krampen is natuurlijk logisch als de voeding opeens verhoogd is. de maag en darmen moeten ineens meer verwerken. Vandaag kreeg maureen de 1e de 3e en de 5e fles 180+6 en de rest 150+5 en tot nog toe heeft ze vandaag geen krampjes gehad. wel veel stinkwindjes.

misschien ook een idee voor jou om eens te proberen, langzamer aan ophogen.

Chrissy: lastige keuze hoor, maar wat idd als die 6 maanden voorbij zijn. moet je dan weer opnieuw een andere baan zoeken?

succes met kiezen.

Morgen gaan we het zusje van hubby ophalen van schiphol met haar 2 zoontjes van 3 en 1. Zwager blijft daar nog een maand werken. hun hebben dan bijna een jaar op aruba gewoont vanwege werk van zwager. We nemen Maureen mee, ze is erg benieuwd naar haar 1e nichtje. is toch ff weer anders dan skype he.

ow ja dames, ik kreeg een mail dat er volgende week uitverkoop is bij de wibra, tot 70% korting!!

groetjes

Geplaatst

Hey Eslief,

Ik voel enorm met je mee! Lijkt me absoluut niet gemakkelijk om zo voor 2 hummeltjes en een heel huishouden te zorgen! Zooo lang geleden was je bevalling nu ook weer niet, dus zelf kun je eigenlijk wel wat rust nu en dan gebruiken... Probeer de keren dat ze slaapt wat te rusten?

Wat de voeding betreft, maak je daar niet teveel zorgen over!

Iza is een stukje ouder dan caithlyn en krijgt 3x per dag 150+5 en 2x per dag borstvoeding. Maar Iza drinkt haar flesjes bijna nooit leeg. Meestal maar 90 à 100 per keer. Toch was ze op een maand tijd 900gram bijgekomen!

Op ons CB hebben ze gezegd dat een kindje zich nooit zal uithongeren! Zolang ze voldoende plaspampers heeft en geen diaree heeft (alle pampers op een dag, een enkele kan geen kwaad hoor), dan is alles dik in orde hoor.

Iza is precies ook wat van slag van haar prikjes. Ze is wat koortsig en we krijgen haar met moeite aan het drinken...momenteel worstelt mijn ventje om haar 90 te doen drinken...gelukkig ging de avondborstvoeding er goed in, dan heeft ze toch dat al binnen...zucht...

Zelf kamp ik nog steeds met pijn aan mijn onderstel ;) Vermoeid gevoel tussen mijn benen, tegen de avond echt pijn, net alsof ik een bal daar heb hangen... Ik heb mezelf ook eens geInspecteerd...nu vrees ik dat ik een blaas- of een baarmoederverzakking heb... Het ziet er zo uit èn mijn symptomen wijzen ook die kant uit... Morgen eens bellen naar mijn gynae voor een afspraak... Ik heb er echt schrik voor... Ik kan nl nog steeds moeilijk mijn plas ophouden alsik dringend moet, eveneens met grote boodschap! Ik ben nl ook al lang met mijn oefeningen bezig bij de kine en blijkbaar baat het niet zoveel...zucht...

Geplaatst

Eslief, ik begrijp helemaal dat je moedeloos en wanhopig wordt van de huidige situatie. Wij hebben al moeite als die kleine meid van ons aan het eind van de dag doodmoe is en niet lijkt te stoppen met huilen. Maar wij zijn dan bijna altijd samen thuis en hebben niet nog een ander kindje rondlopen die aandacht moet krijgen. Helaas vind ik het heel moeilijk om je advies te geven, want onze meid heeft geen last van krampjes en drinkt bijna altijd flessen van 180 cc leeg. Maar heeft je CB geen telefoonnummer wat je kan bellen? Wij kunnen hier iedere werkdag contact opnemen met onze contactpersoon om zo onze vragen daar neer te leggen. Ik zou dat adviseren want er zo mee blijven rondlopen is natuurlijk niks. Sterkte in ieder geval.

Bettyboopke, wat vervelend dat je het idee hebt dat je een verzakking hebt. Ik hoop dat je snel bij de gyn terecht kan en dat het allemaal minder ernstig is als je nu denkt.

Wilma, bedankt voor de tip van de Wibra. Eens kijken of we daar deze week nog spullen moeten halen. Momenteel hebben we volgens mij alles in huis. Afgelopen weekend nog even een trappelzak erbij gehaald, want sinds ze in een trappelzak slaapt, slaapt ze door. Ze was zo aan het spartelen voor die tijd.

Bedankt voor jullie adviezen over die baan. Ik weet niet of ik na die 5 maanden kan blijven of dat ik dan zonder werk zit. Dat is iets waar ik wel duidelijkheid over wil hebben. In september begint vaak wel weer de drukte op mijn huidige afdeling, dus ik hoop dat ik in geval van nood weer terug kan keren naar mijn huidige baan. Ik vind het verder nog steeds heel spannend en heb er vannacht een uur over wakker gelegen. Je kent het vast wel "wel doen, niet doen, wel doen, niet doen" en dat een uur lang. Maar ik ga toch maar schrijven. Eerst maar zien of ik die baan zou krijgen en dan kijken wel wel of we alles er omheen kunnen regelen. Zo niet, dan slaan we het aanbod af.

Geplaatst

Eslief; ook wij hebben een moeilijke drinker. Jesse drinkt de ene keer maar 40/50 en de andere keer een fles van 130! Ik maakte mij daar in het begin ook erg druk om, maar zolang hij groeit en blijft plassen... vinden wij het prima! Dan kan je ook weer wat meer genieten van je kleine hummeltje!

Chrissy; een andere baan met meer uitdaging en meer uren.. Pfff.. lastige keuze! Zelf zou ik toch gaan voor de grotere uitdaging, ook als ik dan de jongens eerst minder zou zien. Ik denk dat je gelukkiger wordt van een baan met meer uitdaging dan een baan met minder uur zonder uitdaging. Maar goed zo zit ik in elkaar ;-)

Heel veel succes en idd solliciteren gewoon doen en nee zeggen kan altijd nog! Misschien kan je voorstellen de ene week 4 dagen en de andere week 3?? gulden middenweg..

BB wat vervelend dat je die klachten nog hebt. Nu maar hopen dat het geen verzakking is.

HP; deze week alleen! Ai, dat zal soms best wel pittig zijn, redt je het een beetje? Werken, jongens verzorgen en naar kdv brengen en dan ook nog je huishouden! gelukkig slapen ze de nachten al door...

Onze jongens slaan het liefst de 23.00 uur fles over.. Voorlopig laat ik het ook maar even zo. Kjell houdt het vol tot een uurtje of 3.00/4.00 en Jesse komt rond 01.00 uur.

Wie weet kunnen we het zoetjes aan verschuiven, maar dit is alvast een begin!

wij hebben voorlopig nog geen plek op het kdv, kan nog wel tot augustus duren... drama dus.. Eind februari begin ik weer met werken en ik heb daar eerlijk gezegd wel zin in!

Nou meiden, Kjell is van slag, ik ga weer even snel manneke troosten

Geplaatst

Eslief...wat herkenbaar... rond 8 weken is het op z'n ergst!! staat ook overal op internet en bij ons was dat ook zo..! precies hetzelfde ik kon haar ook niet uithanden geven en ook niet wegleggen! Wat een ramp. met 12 weken kwam ik op het bureau op mijn tandvlees...en die zeiden...ga maar fruit geven, en ik weet niet of het daardoor komt (die paar lepeltjes??) maar sinds dien is ze veranderd! ze is een stil en tevreden meisje...ze lacht ook veel meer!!

Dus meid...nog effe doorzetten...het gaat over!! Ook jij krijgt een vrolijke baby!!

Bij ons is het de eerste...dus ben je ook onzeker...en ik dacht weleens...hoe doen moeders met meerdere kinderen dat???

Die zijn wel iets makkelijker denk ik...ik merk dat ik nu ook makkelijker tegen het jengelen kan.

Ik laat het langs me glijden...denk dan (ze heeft hier geen herinnering van!! ) Dat helpt mij enorm. Ze weet soms niet eens dat ze huilt...ze jengelde met ogen dicht half in slaap en ik zat me sabbel te maken...zij is het eerder vergeten dan jij ?!?!?

Sterkte en probeer te genieten!!

Geplaatst

Ha meiden,

Wilma, misschien is het inderdaad door de ophoging van de voeding, alhoewel Job ook opeens veel last heeft van krampjes terwijl er bij hem niets veranderd is. Begint dan opeens keihard te krijsen uit het niets. Vandaag hebben ze het allebei na de voeding van 9.30 uur. Na de eerste voeding gelukkig niet. Ze waren wel allebei erg vroeg wakker vandaag (half 5), Job door krampjes en Stijn door honger denk ik want hij had gisteravond maar 120 cc van zijn laatste fles gedronken. Een beetje gerekt tot 5 uur-5.15 uur anders komt het hele voedingsschema weer in de war en probeer dit juist erin te krijgen voor het kdv. Pas ongeveer om half 1 waren ze allebei weer vrolijk en gezellig en zag er dus ook tegenop om de voeding van 13.00 uur te geven. Stijn dronk maar 80cc en viel toen in slaap. Heb het maar even zo gelaten, de 2 eerste flessen heeft hij 180 cc gedronken. Job dronk ook maar 100 cc en normaal gesproken probeer ik er nog wel wat meer in te proppen, maar dacht nu ook laat maar even. Ga denk ik proberen om inderdaad maar 2 van de 5 flessen 180 cc te geven (1e en 3e ofzo) aan Stijn tenzij hij echt duidelijk aangeeft meer honger te hebben. Bij Job kan ik weinig anders doen want die drink over het algemeen een stuk minder. Hij is overigens met een speen wel goed te troosten. Vind het wel een beetje vreemd dat de klachten nu bij 3,5 maanden heviger worden terwijl ze normaal gesproken zeggen dat het na 3-4 maanden minder wordt...

Hoop dat het in ieder geval woensdag op het kdv goed gaat want stel je voor dat ik meteen de 1e dag dat ik moet werken al gebeld wordt dat het niet gaat... Ach, het zal wel meevallen, ze zijn erg lief op het kdv en ook geduldig dus ws maak ik me druk om niks.

Eslief, sterkte met je kleine meid, hopelijk gaat het snel beter. En probeer idd rustig te blijven want onrust bij mamma voelt ze ook haarfijn aan en dat maakt het alleen maar erger.

BB, hoop dat het meevalt en dat je niet echt een verzakking hebt. Sterkte bij de gyn.

Gerreber, irritant he dat er geen plaats is op het kdv. Wij hebben nu 2 dagen waarbij de kids allebei in een andere groep zitten. Hoop echt binnenkort de nanny aan huis te krijgen, dan kunnen we tenminste ook gewoon onze voorkeursdagen krijgen en hoef ik ze niet altijd te halen en brengen. Het is wel iets duurder dan het kdv maar je krijgt ook de kinderopvangtoeslag en bij 2 kinderen scheelt het al niet zoveel meer. Bij 3 is het goedkoper..... toch nog een meisje erbij, haha :-)?

Mijn hubbie heeft echt hele leuke kleertjes gekocht gisteren in Miami, heeft me de foto's ge-smst. Toch wel handig dat je met viber (iphone app) gratis naar elkaar kan bellen!

Nou meiden, ga effe vlug wat doen nu de jongens even slapen!

Liefs, henkie

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat is er weer veel geschreven hier, gezellig.

@BB, wat ontzettend vervelend joh dat je nog zoveel klachten hebt na de bevalling. Hoop voor je dat er snel een oplossing komt voor je klachten. Zit je niet echt op te wachten, zo'n vervelende nasleep. Sterkte!

@Chrissy, wat een dilemma. Kan me best voorstellen dat zoiets je wakker houdt. Je bent tenslotte meer dan alleen moeder. Een mens heeft ook uitdaging en prikkels nodig! De 1 meer dan de ander. Uiteindelijk weet jij het beste wat bij je past. Ik merk zelf, nu ik inmiddels 1,5 jaar "thuis" zit, dat de muren behoorlijk op me af komen en dat ik me een beetje nutteloos begin te voelen soms. ... nou ja, blijven zoeken. Dusss als je nog een leuke (directie)secretaressefunctie tegenkomt in de buurt van Drachten, houd ik me aanbevolen;-).

@Eslief, kan me je machteloosheid wel voorstellen. Dit is niet wat je in gedachten hebt, als je zwanger bent.... Het ene kind is helaas gevoeliger voor prikkels, darmkramjes enz. als de ander, Het is soms ook zo moeilijk om er achter te komen waarom die kleintjes huilen. Hoop dat je je er wat doorheen kunt slaan. Sterkte

@Gerreber, wat een gedoe zeg dat je nog geen plek hebt bij het KDV. Hopelijk komt er snel plaats vrij.

@Britt, wat fijn dat het nu met Mirthe ook steeds beter gaat qua huilen, het kan je behoorlijk gek maken. En zeker met een eerste ben je toch onzekerder over een heleboel dingen merk ik zelf.

@Henkiepenkie

Wat vervelend joh dat de krampjes terug lijken te komen. Hier lijkt het ook bij vlagen wel of het terug is. Sinds ze voorgekookt water krijgt gaat het een stuk beter. Ook gebruik ik geen infacol meer maar cinababy, heb het idee dat ze daar beter op reageert.

Vandaag bij het CB geweest. RObine woog 5400 gram! En was in 5 weken tijd 6 cm gegroeid! Ze heeft duidelijk een inhaalslag gemaakt. Wel heb ik een doorverwijzing gekregen naar de kinderarts ivm een hartruis en de refluxklachten lijken toch wel toe te nemen. Ook moet ze een echo van de heupen omdat ze in het laatste trimester van de zwangerschap een tijd in stuit gelegen heeft. 3 februari moet ik heen, ik ben benieuwd.

Nou tot snel

Snoeske

Geplaatst

Hoera! Geen verzakking!!!

Wèl een verzWakking!!!

Kon vanmiddag al terecht bij mijn gynae, dr had iemand afgebeld :)

Mijn bbspieren zijn nog steeds heel zwak. Daarom drukt de blaas tegen mijn vaginawand met als gevolg een vermoeid, zwaar en pijnlijk gevoel. Zeker als ik veel heb rechtgestaan en rondgelopen, dan is het 's avonds feest...not! :(

Maar alles zag en voelde ok volgens gynae. Door de zware na-bevalling hebbe mijn spieren veel meer tijd nodig om te herstellen n verstevigen èn moet ik zeker dagelijks mijn oefeningen doen!!!

Over een paar maanden zou het weg moeten zijn. Duimen maar!

Iza drinkt sinds een paar dagen niet meer zo goed. Eerst was ze wat ziekjes van de prikjes, dus dat was zeker een verklaring. Maar nu is dat over en ze drinkt nog steeds niet super: ca 90ml - 100ml per keer.... Nu hebben ze op CB wel gezegd dat een kleine zich niet zal uithongeren...maar toch...

als ik het vergelijk met hoe de beebjes hier drinken!!!

Bovendien heeft ze een tijdje wèl meer gedronken (100 tot 150). Tenzij ze toen een groeispurtje had? Hoewel dat volgens de 'boekjes' niet klopt...

Ze krijgt nu al 3 nachten geen nachtvoeding meer, dus een voeding minder per dag. Je zou dan toch verwachten dat ze per flesje meer gaat drinken en niet minder?

Aan de borst drinkt ze wel nog heel gretig! Maar die krijgt ze nog maar 2x per dag...

Geplaatst

Wat is hier druk gekletst zeg!

Die voedingen: onthoud vooral allemaal dat het gemiddeldes zijn en richtlijnen! Ieder kindje is anders en doet het anders. Wij zitten op een schema dat al neigt naar dat van 5 a 6 maanden (varierend van 800 tot bijna 1000 cc per dag). Dus gemiddeld betekend dat daar een kindje naast moet staan dat veel minder drinkt. Zolang ze zich nog lekker ontwikkelen, goed wakker worden en blijven poepen en plassen zou ik proberen er niet te druk over te doen (hoewel het natuurlijk heel vervelend is).

Vandaag hier voor de apk geweest. Mikai is nu 59,5 cm en weegt 6660 gram. Lekker mollig mannetje van mij!

Hij is maar weinig boos/driftig, maar bij de prikjes liet hij die kant ook nog even zien.

En volgens de verpleegkundige heeft hij een voorkeurskant en is zijn hoofdje iets platter. Ik zie het niet echt, maar zal er op gaan letten (meneertje gaat duimen met rechts...). Anders over 2 weken maar eens vragen bij de kinderarts.

Geplaatst

Ha meiden,

Ben al de hele dag de een of de andere jongen aan het troosten. Valt de een in slaap op mijn schoot en leg ik die bed dan begint de andere weer te huilen en andersom...

Hoop wel dat ze dadelijk na de laatste voeding gewoon gaan slapen, want als dit de hele nacht zo doorgaat, dan word ik gek. Ze zijn nu niet echt pijnlijk, maar steeds komen de krampjes weer opzetten en dan worden ze dus wakker. Meestal slapen ze 's nachts goed maar afgelopen nacht waren ze ook wat onrustig. Stijn trappelt echt als een dolle met zijn beentjes dus heeft duidelijk ergens last van. Tot morgen.

Lfs, Henkie

Geplaatst

Een vraagje welke merk voeding gebruiken jullie allemaal??

Wij zijn bij de geboorte begonnen met nutrilon, maar na een aantal weken al overgestapt naar friso comfort ivm de krampjes. Sinds een dikke week krijgt Daan friso extra voor hongerige baby's maar dit maakt echt niet uit. Daan meldt zich nog steeds een paar keer voordat het tijd is voor de volgende fles. Met de nutrilon hadden mijn man en ik het idee dat Daan meer verzadigd was dan met de friso, maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij toen nog maar net geboren was en minder nodig had. Vandaag al 2 voedingen opgehoogd naar 180cc. Mijn man en ik zijn nu aan het twijfelen wat te doen met de voeding, welk merk etc. We willen evt nog één keer wisselen, want te vaak wisselen is ook weer niet goed. Wat zouden jullie doen??

Alvast bedankt voor de tips/adviezen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden