Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mermaid, gefeliciteerd!! Wat een mooi bericht. Hoeveel weken ben je nu?

@Rosaly, nou ik voel dus helemaal niks. Geen idee, lijkt wel of ik niet zwanger ben. Ik ben alleen heel erg moe. Maar dat is ook de tijd van het jaar, januari is niemand topfit.

Vind het nog wel lang duren hoor voor die echo.

@Dees, echt zwaar balen dat het zo loopt. Hoeveel cryos hebben jullie.

Wat sneu dat je zoontje ook al geopereerd moet worden. Die van mij kreeg bij 5 mnd al buisjes, hartverscheurend gewoon.

Hoe voel je je mentaal?

Liefs

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag onze 1e echo gehad!! Het was bij de arts al snel heel duidelijk, ze zag niks/nog niks in mijn baarmoeder. Ze bleef heel rustig en zei ook dat het natuurlijk een nog hele prille zwangerschap is dus het kan best dat ze nog niets kan zien. Moest wel bloed prikken en einde van de middag zou ze mij bellen. Vrijdag weer een echo laten maken en vooraf bloed prikken.

Vandaag was het HCG 74, laag dus maar dat zegt nog niks. Het kan volgens de arts nog alle kanten op gaan. Wellicht dat ze vrijdag wel iets kan zien, of het gaat toch mis of het is toch weer een bbz. Op dit moment hebben ze geen verdenking van een bbz dus dat stelt ons nog enigzins gerust. Als je daar op die tafel ligt en ze zeggen we zien weer niks in de baarmoeder dan slaat toch de schrik weer toe. Je denkt dan toch niet weer he. Heb verder wel alle verschijnselen, zere borsten, misselijk, uitblijven periode en een posi zwangerschapstest.

Hier blijft het dus vooralsnog SPANNEND. De tijd van genieten is nog niet aangebroken al had ik na de heftige afgelopen week daar toch wel een beetje naar uitgekeken. We zullen gewoon nog wat meer geduld moeten hebben en eerst maar weer eens op naar de vrijdag.

@Dees, balen meid, heel veel sterkte!

@Mermaid, TOP bericht 2 knipperlichtjes. Geniet ervan.

Liefs Bianca

Geplaatst

@ Mik: Volgens de arts zijn we bijna 5 wk. Heel pril dus nog en mogelijk ook de oorzaak/reden dat ze het nog niet kunnen zien. Er is wel heel duidelijk HCG aanwezig in het bloed dus ik ben wel degelijk zwanger alleen waar is zit het????? Morgen weer spannend, als ik meer weet horen/lezen jullie het.

Liefs,

Bianca

Geplaatst

Hoi hoi hoi, ik kom me hier even officieel aanmelden hahaaha!

Vandaag 1e echo gehad, en hartje klopt! ben nu 6,5 wk, en dat klopt precies met hoever t moet zijn. Nu de 12 wk grens nog, maar het begin is gemaakt.

Ik ben uitgerekend op 5 september.

@Bianca: succes joh, nog even spannend dus!

@Mermaid: wat geweldig, twee kleine knipperlichtjes! En ook zo snel (precies 6 wk zwanger). Goed teken, toch?

Geplaatst

@Yola, geweldig!!

@Kossie, oja 5 weken is wel vroeg ja om wat te zien.

Daarom heb ik de echo afgesproken op 26 jan, dan ben ik 8 weken en kunnen ze goed zien of het ok is of niet.

Maar ik vind het nu wel lang duren hoor.

Liefs

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Allemaal GEFELICITEERD met de zwangerschap!!

Ik wil mij ook heel graag hier aanmelden.

Ergens ben ik nog een beetje bang zoals jullie wel zullen berijpen uit mijn handtekening.

Maar ik denk dat iedereen die angsten wel heeft.

Ik heb nergens last van, alleen mijn borsten doen pijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt een idee heb hoelang ik zwanger ben aangezien ik vorige maand een miskraam heb gehad en ik waarschijnlijk een late eisprong heb gehad. Ik heb al wel een echo gehad, die zal ik even proberen te plaatsen hier. Misschien heeft iemand van jullie een idee? De gynaecoloog heeft mij gevraagd wanneer ik dacht een eisprong te hebben gehad en aan de hand daarvan een uitgerekende datum bepaald.

Nou hoop op hele voorspoedige zwangerschappen.

[ATTACH=CONFIG]621[/ATTACH] Ze dachten twee vruchtzakjes te zien :).

Liefs Sanne

Geplaatst

Dames,

Onze droom is weer voorbij. Vandaag weer een echo gehad en bloed geprikt. HCG is gedaald naar 27.5. In de baarmoeder nog steeds geen vruchtje te zien. Het gaat verdomme weer mis!!!

Ik vloei nog niet maar ik zal waarschijnlijk in de komende week mijn miskraam krijgen. Ik ben kapot.

Liefs van een verdrietige Bianca

Geplaatst

Lieve Bianca

wat een verschrikkelijk bericht weer, kan me voorstellend at je er kapot van bent!!! ik wens jou en je partner heel veel sterkte!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve meiden,

wat een tegenstrijdige berichten hier, blijheid, verdriet, onzekerheid, pffffffffff het is heel wat bij elkaar!

ik wil alle dames met een mooie test en evt. echo van harte feliciteren!!!! en de dames die een enorm slecht bericht hebben gekregen heel veel sterkte wensen!!!

Dees, wat mooi te lezen (tenminste dat vind ik) dat je het vruchtje hebt kunnen bewaren, bij mij was het echt te klein, vond het een raar idee hoe het "verdwenen" is.

Kocht toen een bedeltje in de vorm van een sterretje voor aan mijn armband.

Veel sterkte meiden!

liefs

Babeth

Geplaatst

Bianca, wat afschuwelijk meid! Grrrrrrr waarom toch? Wat een verdrietig bericht.

Zijn de vorige keren de vruchtjes onderzocht?

Geplaatst

Lieve lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve woorden en de manier waarop jullie toch met ons meeleven. Het doet me goed.

Vanmorgen is daadwerkelijk de miskraam begonnen. Niet fijn, maar beter dan maar nu meteen, dan nog dagen of weken in spanning zitten of het wel komt. Je weet toch dat het moet komen. Ik hou me lekker rustig en ga zo nog maar even liggen.

@Yola: Ze hebben alleen het vruchtje onderzocht die vorige jaar april in mijn eileider was gaan zitten. Dit vruchtje was gewoon helemaal goed. Pijnlijk om te horen maar ook heel fijn dat het toen dus niet aan het vruchtje heeft gelegen.

Wij hebben 27 januari nog een echo afspraak staan om te kijken of alles weg is. Verder wil de ivf-arts overleggen met onze gyneacoloog voor een kijkoperatie in de baarmoeder om te zien of er daar iets te vinden is waardoor het vruchtje niet blijft plakken. Dat is een onderzoek dat nog niet is uitgevoerd bij ons. Wellicht dat ik daar eind januari dan meer over hoor. Ik weet totaal niet wat ik mij erbij moet voorstellen dus als iemand van jullie hier wel ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag.

Heel veel liefs,

Bianca en man.

Geplaatst

Bianca, ik wil je heel veel sterkte wensen! Wat erg voor jullie Het zag er allemaal zo goed uit en dan dit... Neem de tijd voor je verdriet hoor. Ik hoop dat er mensen in je omgeving zijn die je kunnen steunen!

Dees, veel geluk bij de operatie van je zoontje.

Yola, hoe is het gegaan met je echo? Gisteren toch?

Nik, voel je intussen al iets? Tel je de dagen af tot de 26e?

Hier zijn we gisteren de 7e week in gegaan. Hoe verder, hoe beter. De volgende echo is op 2 feb. Spannend maar weer! Gisteren alleen maar ziek zwak misselijk. Vandaag gaat alweer wat beter. Last van zere boobies en heel moe. Slaap wel 11 of 12 uur per nacht. Winterslaapje dus...

Veel succes allemaal weer!

liefs

Geplaatst

Bianca, wat erg. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet.

Zo'n kijkoperatie heb ik ook gehad. Ze hebben het toen echter gecombineerd met het verwijderen van mijn galblaas, dus dat maakte het wel wat anders. Het is een poliklinische behandeling en een hele lichte ingreep. Toch ga je onder narcose en dat zorgt dat je een week of twee moet bijkomen. Dat verschilt per persoon, voor mij duurde het best lang. Ook de kleine sneetjes die ze maken, kunnen een aantal dagen pijnlijk zijn. Gelukkig herstelt je lichaam zich snel.

Als je nog vragen hebt, ga je gang. Mag ook later, je zult wel wat anders aan je hoofd hebben.

Geplaatst

bianca wat lees ik nu!! dit kan toch niet waar zijn? wat is het toch allemaal oneerlijk.. de ene raakt maar niet zwanger en de ander die hoeft maar met de ogen te knipperen en die is zwanger, vreselijk. Jullie zijn ook al zolang weer bezig.heel erg verdrietig om dit te lezen.. heeel erg veel sterkte en een digitale knuff voor jou!!

mermaid dank je wel, we zien wel tegen de operatie op, maar het moet gebeuren helaas! Gelukkig heeft de kleine man er nu nog geen weet van wat hem te wachten staat. Ik en mijn man en mijn moeder gaan iig een nacht bij hem slapen! om de beurt.

hier gaat het wel redelijk goed, 2011 is nog maar net opweg en weer een tegenslag, de auto is helemaal kapot, twas al een oudje maar hij deed het nog prima, nu heeft ie het begeven en moeten we dus op zoek naar een andere auto. BALEN.. mag please 2011 afgelopen zijn?

liefs

Desiree

Geplaatst

@Dees, geen goed begin. Maar niet roepen dat 2011 al over moet zijn hoor. Het wordt nog een positief jaar voor jullie! (11 maanden is wel lang hoor)

Geplaatst

Nik, voel je intussen al iets? Tel je de dagen af tot de 26e?

Hier zijn we gisteren de 7e week in gegaan. Hoe verder, hoe beter. De volgende echo is op 2 feb. Spannend maar weer! Gisteren alleen maar ziek zwak misselijk. Vandaag gaat alweer wat beter. Last van zere boobies en heel moe. Slaap wel 11 of 12 uur per nacht. Winterslaapje dus...

@Mermaid, ik tel inderdaad de dagen af hoor. Zit nu ook in de 7e week, ben zo benieuwd hoe en wat.

Nog 1,5 week en dan hebben we duidelijkheid. Zelf denk ik dat het wel goed zit, maar door afgelopen zomer en de wetenschap dat ik niet zomaar zwanger word, maakt het er niet makkelijker op..Mijn zoontje weet nog niks, eerst maar eens de echo. Gaaf hoor bij jou 2 hartjes! Super man.

Geplaatst

@Bianca, sterkte meid. 27 januari weer een echo, hoop voor je dat alles dan helemaal weg is en je weer vooruit kan kijken. Tenminste voor zover.

Heb geen ervaring met zo'n kijkoperatie, dus daar kan ik je niet bij helpen.

liefs

Geplaatst

@ Bianca > meid, wat verschrikkelijk!! Hoop dat de echo de 27e informatie oplevert. Sterkte!!

@ Dees > jullie jaar begint inderdaad erg k*t! Dan moet 't wel beter eindigen toch?!

@ Yola > hebben jullie een goede echo gehad gisteren?? Volgens mij las ik op een ander deel dat 't goed was... :)

@ Mik > 't komt steeds dichterbij :):) Jij nog 10 en ik nog 11 nachten :P Slaap jij een beetje goed? Ik ben errug moe steeds, maar als k dan uit kan slapen in het weekend ben ik vroeg wakker... En door de weeks standaard een uur voor de wekker naar de wc en slapen daarna... nee hoor! Ben zo benieuwd naar de echo!! Heb jij een gevoel of je één of twee kindjes verwacht??

Geplaatst

Hoi ladies,

Ja echo was idd goed. Hartje zien knipperen, vruchtje is 7 mm, en 't dooierzakje zien zitten.

Ik vind het toch nog steeds zo apart dat jullie zo lang moeten wachten!?

Maar, natuurlijk zie je dan meteen ook meer. Ik hoop eigenlijk rond die tijd een tweede echo af te kunnen spreken (of n weekje later), ff overleggen met de vlos morgen.

Bij mijn vorige zwsch (was bij andere kliniek) heb ik voor ik naar de vlos werd doorverwezen bij 10 wk, wel 3 of 4 echo's gehad. Heerlijk! Ik moest daarna echt wel afkicken haha.

Inmiddels ben ik echt zwak, ziek en misselijk. bwèk! lig nu op bed te typen, m'n kleine dame is even ondergebracht bij de ex van mijn vader (zij woont hier een paar straten verder), zodat ik rustig aan kan doen. Ik zie enorm op tegen m'n werk morgen!

@Dees, ik kan me je gevoel nu voorstellen, hoor. Januari is sowieso al een trieste maand. Dan nog de afgebroken zwsch en de auto... Vrolijk word je er niet van.

Maar straks komt de lente en wie weet wat er nog voor jullie in t verschiet ligt!

@ Bianca: Goed dat ze daar nu naar gaan kijken. Zou toch wat zijn, als ze nu een poliep oid vinden, zeg! Dan heb je iig een idee waarom de vruchtjes steeds afgestoten lijken te worden. Hopelijk is het dan ook te behandelen. Maar kunnen ze dat met echo's niet zien? Ik hoop dat je snel aan de beurt bent.

Geplaatst

@Yola en Rosaly, ben ik weer. Was de afgelopen dagen druk dus geen tijd om online te komen.

Wat fijn yola dat alles goed is. Ik vind het ook vreemd dat wij zo lang moeten wachten. Hoop echt dat het goed zit.

Rosally, ik heb geen idee of het er 1 of 2 zijn. Op zich maakt het mij niet als het er in ieder geval maar 1 is dan ben ik al zooo blij. En met 2 nog meer hihi.

Geplaatst

Hallo Dames,

Hier nog even een update.

Afgelopen zaterdag ben ik gaan vloeien, best veel en dat hield ook zondag aan. Vanaf maandag lijkt de kraan wel dicht gedraaid. Heel vreemd want in het verleden bij eerdere miskramen liep ik toch wel een dag of 10 leeg. Ergens zegt mijn gevoel dat het niet goed zit. Toen ik vorige jaar april een bbz had heb ik ook maar 2 dagen gevloeid net als nu. Ik ben ook nog steeds elke ochtend misselijk, vanmorgen zelfs zo erg dat ik gewoon echt heb gespuugd!! Heb de hele dag ook al knallende hoofdpijn. Verder nog steeds een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Ik ga morgen toch maar ff contact opnemen het zkh, beter een x teveel dan te weinig toch. Het heeft mij vorig jaar al een eileider gekost en ik wil die andere wel graag behouden.

Als jullie nog tips hebben of een soortgelijk iets hebben meegemaakt dan hoor ik het graag.

Groetjes Bianca

Geplaatst

@Mik

Ik heb contact gehad met het zkh, volgens hun zou het kunnen dat dit het is geweest. Hebben geen reden om aan te nemen dat het iets anders is. Wacht met spanning de volgende echo af. Je wil toch weten of echt alles weg is. Ik ben ook nog nooit gecureteerd, vreemd?

Hoop dat we volgende week ook horen of ze toch nog operatief gaan kijken in de baarmoeder. Wellicht dat daar nog wat uitkomt.

Voor jouw gaat het nu opschieten he, nog maar een paar dagen en dan eindelijk de 1e echo. Hoop voor je dat alles goed is. Succes meid.

Liefs,

Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden