Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Rosaly: haha, ik zie het helemaal voor me! Twee slaapkoppen in een restaurant (hoe herkenbaar haha)

Mvm ben ik niet zo heel strikt in... soms vergeet ik het. 'snachts plas ik soms gewoon rechtstreeks in de fles (te lui om die kan om te spoelen...) erg he? Toch heb ik de flessen wel behoorlijk vol elke keer. Ik zorg ervoor dat ik iig mijn ochtendplas in de fles heb, die heeft de meeste hormoon, toch?

Vanochtend was ik vergeten de flessen buiten te zetten. Ik zag de ophaler aankomen, dus ren meteen naar boven om alles klaar te zetten. Was mijn vader er al (hij past vrijdag op ons dochtertje), en een vriend van me was ff aangelopen. Die vriend wist nog niets. Kwam ik terug in de kamer, had mijn pa al helemaal uitgelegd waar die flessen voor waren..... tja, meteen nog iemand op de hoogte dus!

Ik ben sowieso heel slecht met het voor me houden... ze hoeven er maar even naar te vragen en ik spui al.

Vanmiddag echo. Ik ga er nog wel met bibberende beentjes naar toe hoor.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaaaaaaaa! och och och wat was het weer mooi! Een klein wormpje met groot hoofd en 4 peddeltjes als handjes en voetjes.

De arts vond dat het er prachtig uit zien (en wij ook haha). Hij was echt blij verrast voor ons (de vorige 2 mislukte icsi's hadden we bij hem gedaan, en hij had al aangegeven dat we ons dochtertje al voor het vuur hadden weggesleept, laat staan nog een brusje 2 jr later! Vanwege mijn lage respons op de hormonen: steeds maar 1 emmy).

Wij zijn helemaal blij. Over 2 wk mogen we weer komen en dan heb ik ook al een afspraak met de verloskundigen hier in de buurt. Dan is het al weer bijna tijd voor de combinatietest, woehoe!

Geplaatst

ha ha ik heb ook niet genoeg aan die 8 flessen. En dat terwijl ik 4 dagen per week werk. Ik drink en plas blijkbaar heel veel.

s Nachts hoef ik niet, pas in de ochtend en dan ga ik naar beneden ja.

Maar ik ben ook heel strict, niks verspillen tenzij de flessen vol zijn.

@Yola, hoe was de echo?

Geplaatst

pppfff die flessen vol... Ik krijg er met moeite 4 vol! Werk fulltime, dus ben tussen 7.30uur en 17.00uur weg, misschien dat dat scheelt?? Moet sowieso wel meer gaan drinken, kan wel eens kijken of het dan een beetje opschiet!

Geplaatst

Op de dagen dat ik werk ma tm do ga ik ook rond half 8 de deur uit en meestal rond 18 uur weer thuis. Had nooit verwacht dat ik zoveel zou plassen haha, wel grappig op zich. Ik drink veel kruiden thee en water. :-)

Geplaatst

Wat is het rustig hier.

Hoe gaat het met jullie?

Last van kwaaltjes?

Ik helemaal niet eigenlijk!

Gisteren weer een echo gehad en nu hebben we het hartje ook gehoord, zo bijzonder.

We mogen over twee weekjes terug komen.

Liefs

Geplaatst

He Sanne, mooi he, zo'n hartje. Ik verheug me al helemaal over vgd week vrijdag, als ik weer een glimpje mag opvangen van ons wonder.

Ik ben een stuk minder misselijk (gelukkig), maar heb wel weer zo'n rare smaakverandering. Heb ik zin in iets lekkers, maar alles wat ik me dan voorstel (chips, drop, soesjes bv) daar denk ik dan van getver! Zelfs chocola smaakt me niet echt. da's natuurlijk wel goed, ik snoep nu bijna niet, maar ik heb steeds wel zo'n onstilbaar verlangen naar lekkere dingen haha

Oja, die flessen. Ik krijg er ook net 4 vol. terwijl ik maar 4 dg van huis ben. Misschien drink ik te weinig? moet wel eerlijk zeggen dat ik wel s gewoon in de wc plas...

Geplaatst

@Sanne, inderdaad heel rustig. Iedereen is moe denk ik haha. Geweldig he om het hartje te horen, zo'n mooi geluid. Een klein wezentje en dan al zo'n geluid, het is en blijft een wonder. Blijf jij bij de gyn of mag je uiteindelijk ook naar een Vlos?

@Yola, smaak...ja dat herken ik wel. Ik heb erg veel moeite met groente, ontzettend balen natuurlijk. Broccoli krijg ik niet weg, terwijl ik het normaal heerlijk vind. Ik maak nu een soort prakje, net een klein kind haha, misschien appelmoes eroverheen gooien (gatver).

Ik heb ook zin in volgende week woensdag, weer een echo.

Geplaatst

@Sanne: Je wens is gehoord, ineens gebeurt er wat hier ;-) Fijn dat je een mooie echo hebt gehad, leuk he? Was het een opluchting?

En ook bij mij vallen de kwaaltjes mee. Behalve dit en dat, maar dat heb ik op het 12-wekenbankje al gespuid.

Geniet ervan!

@Yola en Mik: die veranderende smaak herken ik niet echt. Wel meer behoefte aan dingen als melk, en vreemd genoeg, palingworst. En dan eet ik zo een half pakje in een keer, uit 't vuistje. Mijn lief neemt dan de andere helft voor z'n rekening maar ja, hij heeft ook een stofzuiger ipv een mond ;-)

Geplaatst

Ey,

Wij hebben gister een 2e echo gehad, zag er allemaal goed uit :) moeten nu 2 maart pas weer. Zit precies 4 weken tussen.. is al wel een 20-weken echo gepland, dat wordt dan een uitgebreide medische echo ivm de tese.. Wilden eigenlijk helemaal geen 20-weken echo, dus wel beetje dubbel.. Mr 't duurt nog even, dat scheelt!

Lekker dat we allemaal niet zo veel last van kwaaltjes hebben! Mis 't niet hoor :) En die veranderende smaak heb k ook wel een beetje. At altijd bepaalde koekjes, als ik er nu aan denk heb k al genoeg zeg maar.. Ook met warm eten, heb er totaal geen zin in! Raar is dat eigenlijk...

Yola en Mik, jullie hebben volgende week weer een echo :) leuk hoor! Moeten jullie trouwens ook in het ziekenhuis blijven voorlopig?? Wij mogen (moeten?) de hele zwangerschap... Aan de ene kant misschien lekker, maar vind het ook vrij onpersoonlijk...

Geplaatst

@Mik: Of een kliko, da's ook een goede omschrijving ja. Ook de mijne kan het (redelijk) hebben.

@Rosaly: Mag ik vragen waarom je zo veel controles moet? Vanwege de TESE? En waarom zou je geen 20-wekenecho willen? Ik ben juist van 'hoe meer kijken, hoe liever' dus vandaar mijn nieuwsgierigheid.

@Bianca: nog gefeliciteerd met je verjaardag. Heb helemaal gemist dat je van de week een spoedecho moest ondergaan. Jasses, het blijft steeds superspannend voor jullie. Ik duim voor je dat het nu eens rustiger wordt daarbinnen.

Geplaatst

Oh ja, het is hier weer druk geweest :) Ik ben zelf nu aan het werk ;), maar ik heb totaal geen zin meer, pfff! Ik heb gelukkig over anderhalve week weer een echo! Ik begin er nu wat meer vertrouwen in te krijgen gelukkig! En wat dat eten betreft, ik lust nog steeds alles en heb geen afkeer van iets. Ik kom later wat uitgebreider terug. Liefs

Geplaatst

@ Nanoes > ik vind kijken ook errug leuk.. maar stel dat ze met 20-weken iets zien. Dan ben je de 20 weken daarna alleen maar zenuwachtig en het kindje is sowieso welkom.. Beetje in het kader van wat niet weet wat niet deert... Ben wel klaar met al die spanningen steeds ;) Aan de andere kant, als je hoort dat er niets te zien is geeft dat misschien ook wel rust?!

Qua controles valt wel mee hoor, vorige week was laatste bij de gyn, om alles af te sluiten daar. Deze week was de intake bij de vk in het ziekenhuis en nu over 4 weken weer. Dat is normaal toch?

Geplaatst

Heej dames hoe gaat het hier.. ik kwam ffkes spieken en ik las iets over een 20 weken echo, ben zo blij dat die er zijn.

ik snap dat je miss je hele zwangerschap ongerust blijft maar je kan maar beter voorbereid zijn denk ik dan maar. misschien kunnen ze er in de buik al wel iets aan doen zodat het na de bevalling iig een goede start heeft en je houdt echt niet minder van je kindje.

julian had dan een verborgen schisis maar wij waren daar niet van op de hoogte aangezien je dat dus niet aan de buitenkant kunt zien. maar we schrokken eigenlijk ook niet aangezien we helemaal verliefd zijn op onze zoon en heel blij dat hij op de wereld mocht komen na de mmm!

maar goed ik zie dat zo en dat wilde ik even delen..

super dames dat jullie in sept een mooi wondertje verwachten..

wij weten nog niet wanneer we weer van start gaan met de cryo's..

liefs

Desiree

Geplaatst

@Rosaly: ik heb idd vgd week nog een echo, dat is de laatste in de kliniek (Geertgen). Daarna val ik onder 'gewone' zwangerschap en mag ik voor de controles naar de vlossen hier op fietsafstand. Vind ik wel fijn: zijn leuke meiden en het is lekker dichtbij. Zeker richting zomer, kun je lekker op t fietsje. In dusseldorf hebben ze liever dat je de hele periode onder toezicht van de gyn blijft, maar daar heb ik niet zo'n zin in. Ben voor de allereerste echo hier in het ziekenhuis vlakbij geweest en toen verwezen ze me al meteen door naar de vlossen...

@Dees, wat fijn dat je nog cryo's hebt. hoef je nog niet meteen dat hele hormonengedoe weer in je lijf. Hoe gaat het verder met je?

Geplaatst

@Rosaly, heerlijk om dat hartje weer te zien en te horen zeker. Ik mag as woensdag (gelukkig) weer. Geen idee hoe het werkt qua controles als je via IVF zwanger bent geworden. Mijn 1ste zwangerschap is gewoon spontaan, natuurlijk, onbezorgd geweest en alles via de verloskundige. Alleen de bevalling in het zkh.

Denk niet dat ik weer naar een verlos mag, maar op zich maakt het mij niet uit, als mijn zwangerschap maar goed verloopt.

@Yola, ben ff kwijt waar je ook al weer woont?

@Dees, leuk om wat van je lezen. Hoe gaat het met je?

Wanneer zou je een cryo tp mogen hebben? Moet je dan ook hormonen gebruiken?

Geplaatst

@Rosaly: Dat dubbele gevoel is erg herkenbaar. Ik heb dat ook met de combinatietest (en ik denk dat de meesten dat hebben). Precies zoals jij dat verwoordt. Je wilt het eigenlijk alleen weten als het goed is.

Het aantal echo's klinkt idd normaal. Ikke nieuwsgierig aagje, sorry ;-)

Geplaatst
@Yola, ben ff kwijt waar je ook al weer woont?

Dat kan kloppen... ik heb dat nog nooit gezegd haha. Woon in regio Arnhem-Nijmegen.
Geplaatst

@Yola ha ha ok, ja door al die verschillende meiden vergeet ik soms dingen of ben ik bang dat ik iets door elkaar haal.

Pff ik heb vannacht echt een nachtmerrie gehad, bang dat het toch niet goed is enzo. Vreselijk.

Woensdag weer duidelijkheid. Vandaag ben ik thuis geweest, ik voelde me niet lekker dus heb een vrije dag genomen.

Geplaatst

Mik, lekker joh, woensdag weer even kijken! Bij mij gaf de 2e echo echt geruststelling.. De eerste was het spannendst natuurlijk maar door de tweede kon ik het beter geloven :) Hopen op een mooie echo woensdag!! En wat lekker dat je een vrije dag kunt nemen... ik sta voor de klas dan kan dat niet, dus stond half slapend voor de klas... Voel je je nu weer wat beter?

Geplaatst

@ Mik: Wat fijn dat je morgen weer een echo hebt! Ik wil ook wel héél erg graag weer! Ik moet nog een week wachten. Alvast heel veel kijkplezier morgen en ik hoop dat je weer een mooie echo krijgt.

Ik ben vandaag even weer onzeker, ik heb zo'n apart gevoel in mijn onderbuik. Ik wil helemaal niet onzeker zijn, maar ik maak me dan best zorgen. Ik hoop over een week ook weer een mooie echo te krijgen.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden