Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!


Rosaly

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Ik denk dat het voor ons ook een verrassing gaat worden. De vorige keer wisten wij het ook niet en ik denk dat ik het dit keer ook niet wil weten. Maar ik heb nog een paar weken om er goed over na te denken ;-) , het heeft ook wel weer een praktische kant als je het wel weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn zoontje wisten wij het ook niet alhorwel we allebei wel een heel sterk voorgevoel hadden dat het een jongentje was.

Nu is het wel anders na deze strijd en mijn zoontje wordt eind april al 7 en hij wil het graag weten.

Het maakt me dan ook echt niks uit jongen of meisje.

Omdat ik een zoontje heb kan ik me een meid niet voorstellen eigenlijk. Ach we zien het wel als ik 20 weken ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeyy

 

Ben van 't weekend terug gekomen van vakantie, had gister al even bijgelezen... Lekker om te lezen dat het met iedereen goed gaat, en Sanne wat een gave foto!!!! K Ben ziek geweest in Oostenrijk, dus 't beetje buik wat ik had is al weer weg :(

Wij willen t geslacht trouwens niet weten (zegt mijn man...) ik wil t eigenlijk ook niet, mr ben wel errrrg nieuwsgierig!!

Lfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik ben al een hele week niet op het forum geweest! Gaat goed hier zie ik.:clap2:

 

Voor mij is het tweede trimester nu echt aangebroken, en gelijk ben ik aan de positiebroeken gegaan (opluchting!), in plaats van een beetje misselijk nu helemaal niet meer misselijk en een tikje meer energie. Nou ja, een heeel klein beetje dan. Tien, elf uur per nacht slapen lukt nog steeds prima.:happy:

 

@Mik en Sanne: gaaf dat jullie met de doppler het hartje hebben gehoord! Ik heb vanmiddag er ook een kunnen ophalen, maar kon niet echt iets vinden - behalve een ritme dat wel erg sterk op mijn eigen hartslag leek. Het zat wel op de goed plek volgens mij. Mijn pols tegelijkertijd gevoeld en ja hoor, liep precies gelijk. Morgen weer proberen!

 

Wat een bevallingsverhalen zeg! Dat doet me wel nog een keer de keuze voor het ziekenhuis heroverwegen. Mijn lief heeft gewoon heel veel vertrouwen in het ziekenhuis (hij werkt er zelf, niet in een medisch beroep overigens) en wil ontzettend graag dat we daar heen gaan. En dan is er nog het kleine detail dat we een waterbed hebben..

 

Borstvoeding ben ik helemaal voor, lijkt mij persoonlijk in principe beter voor de kleine maar als het niet werkt, dan niet. Vrij simpel. Wel goed om te horen dat het tijd en moeite kan kosten, dan kan ik me daar mentaal op voorbereiden. We zien wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nanoes > 'k had net voor we op vakantie gingen ook een doppler gekocht, mag m maar 1x in de week gebruiken van mezelf anders zit ik elke avond ermee... Bij mij lag het kindje aan de linkerkant en heeeel laag, zat k hier op de bank :s Mocht je er één kopen, met de Angelsound kun je m op je pc aansluiten en het geluid opnemen, dat is wel errug leuk. (kan k toch nog eens terug luisteren)

Bv wil ik ook gaan geven hoor, lijkt me super om te doen.

Wij moeten vanmiddag weer naar het ziekenhuis, dan ga k ook even vragen hoe het zit met thuis bevallen of niet, en of k naar een verloskundige mag of bij hen moet blijven etc. Dan moeten we sowieso overstappen naar een ander ziekenhuis, Nijmegen is 5 kwartier rijden en dat is ook zo wat tijdens de bevalling...

 

@ Sanne > vond 't zo leuk je buikje, gister maar eens een strak shirtje aangedaan en dan zie je bij mij ook een klein buikje verschijnen :) Toch leuk. Las van de week dat de kleine nu zo'n 9cm is en de komende 4 weken 5 tot 8cm groeit!! Dus dan zal het nu misschien wel sneller gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosaly, ik neem toch aan dat je over mag naar de vk. Is volgens mij ook veel praktischer.

 

Volgende week hebben we echo en nekplooimeting, ben erg benieuwd hoe onze frummel er nu bij ligt. Vorige zwangerschap had ik de placenta voor liggen en duurde het eeuwen voordat ik de baby kon voelen, maar ik heb nu de indruk dat ik de kleine misschien al wel even gevoeld heb. Lijkt me wel erg vroeg, maar het lijken me ook niet mijn darmen eerlijk gezegd. Ben benieuwd wat volgende week de termijn is, dat zegt misschien wat meer over of het nou wel of niet kan, dat voelen.

 

Het schiet zo wel behoorlijk op, de eerste 3 maanden zitten er zo goed als op. Ik begin ook al een buikje te krijgen, was al niet strak meer en nu lijkt het nog sneller te gaan. Ik heb de zwangerschapskleding alweer aan, want eigen kleding is gewoon te strak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Gister de nekplooimeting gehad: 2,5 mm. dat is op zich binnen de veilige grenzen, maar de bloedwaarden en mijn leeftijd moeten nog in een berekening meegenomen worden. De uitslag van de kansberekening krijg ik vgd week woensdag. Spannend! Ik had zelf het idee dat die nekplooi heel dik was, ik was dus best opgelucht toen ik de waarde hoorde. toch zit het tegen de bovengrens...

Gelukkig waren de andere indicatoren voor down niet aanwezig: er was gewoon een neusbotje te zien, en een of ander bloedvat in de buik liep er ook.

Wat wel apart was, is dat ze maar twee vaten in de navelstreng kon vinden. Normaal zijn het er drie. Het kan zijn dat ze de andere niet heeft gevonden omdat t kindje verkeerd lag. Kindje heeft wel 2 niertjes en het hartje was goed voor zover nu te zien. Ik geloof dat ze er bij de 20 wk echo nu extra uitgebreid naar gaan kijken.

 

Enne, ook wij willen niet weten wat het is (j of m). Maakt het wel wat lastig met de namen! Jongensnamen zijn sowieso heel moeilijk vinden wij, en ook voor een meisje lopen onze meningen nu erg uiteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Esk > we komen net terug uit Nijmegen, mooie echo gehad en het hartje duidelijk gehoord!! Als we de 20-weken echo hebben (20-04) hebben we ook een afspraak bij de vk in het ziekenhuis. We moeten dan besloten hebben wat we willen, naar de vk bij ons in de buurt of naar het ziekenhuis. Denk dat het de vk wordt, dan hoef je in ieder geval nog niet te beslissen of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen, ga je naar het ziekenhuis dan gaan ze ervan uit dat je daar ook bevalt.. En k heb nog geen idee waar ik zou willen bevallen!

 

@ Yola > lekker dat het positief nieuws is wat je hebt gekregen!!! Hopen dat dat zo blijft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden! Daarnet de doppler er weer bij gepakt en binnen no time was een snel kloppend hartje te horen. Yeehaaa, dat was de eerste keer dat ik het hoorde want bij de vlos hadden we dat nog niet gedaan.

 

@Rosaly: zo ongeveer op de plek die jij ook omschreef, helemaal onderin. Ik heb ook een Angel_sounds, dus ik kan het ook opnemen. Inhouden? Een keer per week? Echt niet, ik vind het veel te leuk. Mits ik me niet te veel zorgen maak als ik niets vind natuurlijk, dus dat houd ik wel in de gaten.

En vijf kwartier naar het ziekenhuis lijkt me idd een tikje uit de buurt, dus dat zal wel anders gaan. Wat een luxe, ik kan geloof ik kiezen uit drie ziekenhuizen...

 

@Yola: weer een mijlpaal gehad. Vond je het wél leuk om je kleintje weer te zien? Het komt vast goed met die uitslag. En dan nog, hang jezelf er niet te veel aan op.

 

Weltrusten voor zo dames!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

 

Weer een berichtje van deze kant. We zijn er een paar daagjes tussenuit geweest....heerlijk!!!

Maar nu weer aan het werk en vanmiddag een echo, spannend! Ik hoop dat alles goed is. Heb niet echt veel klachten, dus dat maakt me soms wel onzeker.

Hier gaat alles zo zijn gangetje, lees ik. Ik heb er nog niet over nagedacht of ik wil weten of het een jongen of een meisje is.

 

Misschien wel handig om het te weten, maar ik zou het niet echt hoeven te weten (klinkt raar sorry) een beetje dubbel.

Eerst maar eens zien of alles goed is!

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yola, super dat je de combi test goed was. Ook al is het maar een risicobepaling toch wel prettig als het risico zo klein mogelijk is. Bij ons hebben ze niet gezegd hoeveel de nekplooi was, alleen maar dat de totale uitslag 1:5545 is. En die 2 bloedbanen naar de navelstreng? Misschien een domme vraag maar stel dat het er geen 3 zijn is dat dan erg?

 

@Rosaly, lekkere vakantie gehad? Ik heb ook die Angelsound met een kabeltje om het aan te sluiten op de pc. Ik heb er 2 koptelefoontjes bij, dat is wel handig want als mijn zoontje mee wil luisteren dan zoek ik eerst en als ik het hartje heb dan pakt hij de andere koptelefoon. Ik luister wanneer ik zin heb, tot nu toe 2 keer gedaan.

Bij mij zei de gyn vorige week zelf dat ik naar de verloskundige mocht, op zich is IVF geen reden om bij de gyn te blijven.

 

@Nanoes, een waterbed lijkt me niet handig om in te bevallen nee. Het lijkt me al onmogelijk om het waterbed op klossen te krijgen toch? En zonder klossen mag je niet thuisbevallen.

 

@Moos, onzeker zijn we allemaal op z'n tijd denk ik. Je bent de 10 weken al gepasseerd dus dat is mooi. Wanneer heb je de volgende afspraak of echo?

 

Ik ben vandaag voor het eerst bij de verloskundige geweest. Op zich wel leuk, al die gegevens van 7 jaar geleden die nog in de computer stonden ha ha grappig.

Mijn zoontje en man waren mee dus was erg leuk. Ik kon zo aanwijzen waar het hartje zit dus hup en ze hoorde m direct. Ook alle afspraken voor 20 weken echo e.d. al gemaakt. Denk dat we rond 24 weken een pretecho gaan laten maken, hebben we bij mijn zoontje ook gedaan, erg leuk. En nu kan mijn zoontje ook mee en dan vragen we het geslacht. Mijn zoontje was heel licht en super blond haar (nu nog) dus die unisex kleding (ecru enzo) stond hem echt niet. Had ik netjes een kast vol -ik weet niet wat het wordt kleding- dus nu gaan we gewoon gericht shoppen ha ha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mik: tja die 2 vaten... op zich hoeft het niets te betekenen. Maar het is wel zo dat kindertjes met een hartafwijking of nierafwijking vaker maar 2 vaten hebben. Dus ja, wat moet je daar dan weer mee... OP dit moment was iig alles goed, voor zover te zien: 2 niertjes aanwezig en 4 hartruimtes. bij 20 wk kunnen ze denk ik meer zien, ook of bv één van de niertjes een beetje achterblijft in de groei, of dat er iets mis is met de hartkamers. Het blijft dus een beetje raar zo'n echo. Het zou je wat moeten geruststellen of iets opleveren.. maar eigenlijk weten we nu nog steeds niets. pff. Op een ander forum kreeg ik de tip om bij een slechte uitslag van de combitest eerder een GUO (uitgebreide echo) te laten doen, bv bij 16 weken. Dan kunnen ze al wat meer zien, ook qua uiterlijke kenmerken bij down (zoals plat gezichtje, ontbrekend of klein neusbotje etc). Alleen... mijn partner is indisch, dus die neuzen zijn toch al niet al te groot.. Nou ja, we wachten maar gewoon wat er woensdag uit komt.

Lijkt me trouwens super leuk dat je je zoontje zo kunt voorbereiden op de geboorte! wat dat betreft is t jammer dat mijn moppie nog zo klein is. Ik vertel het haar wel, en neem haar mee naar de vlos, maar wat ze daar van snapt is natuurlijk de vraag.

@Esk Val jij ook in de risicogroep (36+), of heb je bewust voor de nekplooimeting gekozen? Het blijft spannend he. Wel leuk dat je dan ook kunt vragen waar de placenta ligt. Dan weet je iets zekerder of het idd je beebje is of toch nog je darmen die je voelt.

Bij de eerste keer voelde ik als eerste kleine bubbeltjes in mijn buik. Als of er luchtbelletjes naar boven dwarrelden. Ik had geen flauw idee of dat m'n kleintje was, maar achteraf denk ik van wel.

@Sanne, hoe is het met jou?

@Moos: hoe was je echo? gerustgesteld? Mag je hierna over naar de vlos, of moet je in t ziekenhuis blijven? Bij mijn vorige zwsch was ik zó blij toen ik de kleine kon voelen.. Daarvoor is het gevoel zo onwerkelijk: er gebeurt van alles, maar je voelt het niet. En eindelijk heb je dan contact met je kleintje. Heel bijzonder is dat.

@Nanoes: tja... mijn eitjes waren natuurlijk al wel oud... dat maakt het toch echt anders. Als mijn uitslag beter wordt dan 1:200 dan mag ik al héél blij zijn! Dan denk ik ook niet dat we verder een punctie laten doen of zo. En of ik blij was? pfff... Ik denk dat de blijdschap om de kleine te zien een beetje overschaduwd werd door het medische gedoe. De vorige keer wist ik niet waar de nekplooi zat en wat ze precies meten. Dit keer weet ik veel meer. En dat is niet altijd goed voor de geruststelling. Stom eigenlijk hè.

@Rosaly: fijn dat de echo goed was zeg. Vgs mij mag je tot bijna het laatste moment beslissen waar je wil bevallen. Zelfs als je weeen al begonnen zijn en je wil tóch thuis blijven of tóch naar t ziekenhuis, dan mag je ter plekke van mening veranderen. Je moet sowieso je bed op klossen zetten van te voren, waar je ook voor kiest. Het kan namelijk altijd zijn dat je bevalling zó snel gaat, dat je het ziekenhuis niet meer haalt. En het is ook voor de zorg na de bevalling. Dus meiden met een waterbed: dat wordt een ander bed huren of lenen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik val niet in de risico-groep, ben 34, maar mijn man vind het prettig als we dit laten uitzoeken en zelf vind ik het eigenlijk ook wel fijn. We weten heus wel dat het een kansberekening is, maar toch willen we het graag. Vorige keer had ik een kans van 1:445 en dat is een prachtig jongetje geworden. Nu hoop ik weer op een goede score... dinsdag is de echo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yola, dat is inderdaad wel beetje onzeker allemaal. Ik zit ook niet in de risicogroep ben 34 maar bij ons bieden ze die combitest blijkbaar zo aan. Ik weet niet of het overal is, bij mijn zoontje was het toen niet. Maar dat is al even geleden natuurlijk.

Ja jouw kleintje is echt nog te klein om alles te snappen, dat zal pas echt doordringen als de baby geboren is.

Willen jullie trouwens het geslacht weten?

 

Dat gevoel wat je beschrijft had ik ook, ik stond onder de douche en ineens voelde ik dat ook, soort belletjes. Denk ook dat het de eerste keer was dat ik hem zo voelde.

Mijn placenta zat toen aan de voorzijde dus voelde hem zowiezo wat later. Geen idee waar de placenta nu zit eigenlijk. Denk niet aan de voorzijde want dan hadden ze het wel gezegd.

 

@Rosaly, ja zie je van dat bed. Yola geeft het ook al aan, je bed moet altijd op klossen. Volgens mij is dat ook voor de kraamzorg. Het bed zo hoog vond ik wel handig met stofzuigen haha, lekker schoon. Anders kan ik er niet zo goed bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom snel een keertje weer uitgebreider terug hoor.

Heb eventjes heel weinig tijd en echt geen puf!

Ik lees altijd wel eventjes wat er allemaal geschreven wordt.

Maar het gaat allemaal wel heel goed met ons :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

JOEHOE! Mijn vieze smaak lijkt minder te worden. Wat heerlijk! Nog opletten met zure dingen als sapjes en zo, maar het gaat alweer stukken beter.

 

Wij hadden trouwens klossen onder ons gewone bed, nou dan heb je wel een trapje nodig hoor, om eruit te komen. Ze vragen bij de thuiswinkel trouwens ook hoe hoog je bed is, zodat ze de klossen ook op de juiste hoogte kunnen aanleveren. Ik was blij toen die krengen er weer onderuit waren... Ik ben maar 1.65 en als je bed dan op navelhoogte staat en je hoogzwanger bent: niet zo handig :-)

 

Vanmiddag ga ik naar IKEA om te kijken naar leuke kinderkamers voor de oudste (oh! Wat klinkt dat vreemd, hij is pas 9 maand!) en om ideetjes op te doen. Vandaag ben ik trouwens 12 weken! Gaat echt snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mik > 20weken echo lijkt me wel bijzonder. We hadden er zelf niet voor gekozen maar door de ICSI-Tese krijgen we een medische 20weken echo.. Ben wel heel benieuwd! Moeten nu over 4 weken terug, en dan 3 weken later al de volgende. Altijd leuk om regelmatig te kijken!!

 

@ Esk > lekker los gegaan bij de IKEA?? Ik kom daar altijd met veeeeeel meer vandaan dan de bedoeling was.

 

'K ben vandaag wezen winkelen, 2 broeken, joggingbroek, rokje, shirtjes, bikini.... heerlijk is dat!! En nu natuurlijk een goed excuus... moet wel nieuwe kleren! Heb al een zwangerschapsbroek aangehad, wat zit dat ideaal! Kreeg van mijn andere broeken echt buikpijn... Dragen jullie ook al zwkleren??

Heb ook al wel zin om een beetje over de babykamer na te denken. Wij gaan in de meivakantie aan de slag, dat is de enige x dat we allebei vrij hebben namelijk. In de zomer werkt mijn man waarschijnlijk door, dan neemt ie bouwvak als de kleine er is in september. Maar eind april dus aan de slag, moet k nu al wel een beetje nadenken :) Kennissen van ons hebben nog een babykamer, als we willen mogen we die hebben. Binnenkort even kijken hoe die er uit ziet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosaly, tegenwoordig krijgt iedereen bij 20 weken een echo. Dit is standaard. 7 jaar geleden bij mijn zoontje was dat nog helemaal niet zo.

Nu is het standaard 12 en 20 weken ook voor meiden die normaal zwanger worden.

 

Jaaahaa ik draag ook al zwangerschapskleding, heb echt al een buik. Iedereen zegt ook dat wanneer je al eens zwanger bent geweest het sneller gaat.

Ik had na de punctie ook weer overstimulatie en dan zet je buik ook op. Wat een verschil he kleding dat niet straks zit bij je buik.

Denk ook al na over de babykamer hoor. Eerst beginnen met de muren, pas geleden heeft mijn man overal laminaat gelegd. Dat ziet er al mooi uit.

Heb je het al aan iedereen verteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden, Wij hebben de babykamer al gekocht. Misschien wel erg vroeg, maar dit kamertje van Bopita konden we echt niet laten staan! Het kostte maar € 500,00 omdat het een showmodel was geweest. Het lijkt op wit steigerhout! Een bedje, kast, commode en plank aan de muur. Over twee weken komen ze de kamer al brengen, ha ha! Ik heb een boom op de muur geschilderd en dat wordt een soort stamboom met een vogelhuisje eraan en fotolijstjes! Ik hou het neutraal, wit met donkergrijs! Accessoires doe ik na de tijd wel! Ik ga nu even eten en kom later nog even weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen :) 't is erg maar als k wakker wordt kijk ik hier en voor k ga slapen ook...

 

@ Mik > wij hebben 't iedereen verteld. Ik sta voor de klas en de kids weten het ook, zit ondertussen al ruim in de rompers en slofjes :) Ze kwamen er allemaal mee aanzetten, leuk is dat! Laat ook elke keer de 'foto' (echo) van de baby zien, ze vinden het super. Hebben helaas ook de leeftijd (gr. 6) om iets verder te denken dus heb ook iets moeten uitleggen hoe je normaal nu een kindje maakt... Eén van mijn leerlingen zei: 'Hoe doe je dat juf? Bestel je die op Marktplaats?' een ander antwoorde: 'Nee joh, dan ga je knuffelen en doe je er nog iets bij...' Heb je met je zoontje ook deze vragen al.. of ie daar net te jong voor? Die zal het wel super vinden allemaal denk k...

 

@ Sanne > als je een mooie aanbieding ziet, ben je gek als je er geen gebruik van maakt. Ik vind het ook wel leuk om een beetje op tijd te beginnen. De komende weken voel je je volgens de boekjes het best toch :) Waarom zou je dan met een dikke buik, midden in de zomer gaan verven... Dat van die boom is wel een super idee! Wij hebben overal glasvezel, dus iets erop verven is lastig om mooi te krijgen. Maar een boom uit hout zagen en op de muur... dat is wel weer erg leuk! Ga er eens over nadenken!! Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet... mocht je de foto´s hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rosaly: Wat leuk he die reacties van kinderen? Haha, ze kunnen er soms zo leuk over denken. Maar ja, wel lastig uitleggen soms hoor. Mijn zoontjes zijn bijna 7 & 8. Nou die denken nu dat de dokter helpt om het baby'tje in de buik te krijgen. Ik heb ze nog niet goed kunnen uitleggen hoe het gaat, maar ze vragen er ook niet naar. Dat komt nog wel.

 

Ja ik zal, als ik het een beetje af heb, een foto plaatsen van de boom. Ik heb het een keer in een blad zien staan en vond het ook een erg leuk idee. Later kan ik er eventueel nog roze of blauwe blaadjes tussendoor doen. Maar in eerste instantie houden we de boom donkergrijs.

 

Vanmorgen nog even geluisterd met de Angelsound en het hartje was weer duidelijk te horen. Nu ligt beeb weer aan de andere kant.

We hebben a.s vrijdag de nekplooimeting. Eigenlijk heb ik het gedaan voor de echo, want die schatting zegt nog niet zoveel denk ik. Maar ja, ik weet niet of ik hartstikke onzeker ga worden als er een grote kans op een afwijking uitkomt?? Maar goed, bij ons is het kindje sowieso welkom. Ik denk er niet aan om het weg te laten halen.

Ik heb afgelopen woensdag ook bloed laten prikken. Ben ik daar ook weer vanaf. Ik weet heel goed dat het geen pijn doet, maar iedere keer zit ik als een klein kind in die stoel hetzelfde praatje te houden; "ik kijk wel even de andere kant op hoor, ook al weet ik dat het geen pijn doet".. haha

 

Fijne zondag allemaal. Het zonnetje schijnt hier, dat is lekker. Maar ik raak er ook door geirriteerd, want in huis is alle stof ineens zichtbaar en daar kan ik echt niet tegen. Ik lijk dan op een soort tornado die door het huis heen moet om alles, echt alles, schoon te maken.. Pfff, soms word ik moe van mezelf hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden