Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Zo...eindelijk vakantie en dan regent het!!! Ach, wel heerlijk uitgeslapen! Hoe gaat het bij jullie? Druk met namen enz. lees ik. Wij zijn er nog niet helemaal uit, maar nog de keus uit twee. Kaartje hebben we al wel gekeken, maar nog niks definitiefs.

Hebben jullie al de 30 wkn echo gehad? Wij afgelopen donderdag. Ze ligt gelukkig al goed, maar het was moeilijk op te meten en ze was wat aan de kleine kant, dus bij 35 wkn weer heen.

Wordt nu wel spannend allemaal, ben al een lijstje aan het maken....wat moet ik nog kopen/regelen. Hoe is dat bij jullie? Al helemaal klaar of toch nog veel dingetjes te regelen?

Goed...zal eens naar buiten....bah! Naar de kruidvat...heb een bon voor een mamatas met inhoud. Altijd leuk!!

groetjes

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi,

Zo...eindelijk vakantie en dan regent het!!! Ach, wel heerlijk uitgeslapen! Hoe gaat het bij jullie? Druk met namen enz. lees ik. Wij zijn er nog niet helemaal uit, maar nog de keus uit twee. Kaartje hebben we al wel gekeken, maar nog niks definitiefs.

Hebben jullie al de 30 wkn echo gehad? Wij afgelopen donderdag. Ze ligt gelukkig al goed, maar het was moeilijk op te meten en ze was wat aan de kleine kant, dus bij 35 wkn weer heen.

Wordt nu wel spannend allemaal, ben al een lijstje aan het maken....wat moet ik nog kopen/regelen. Hoe is dat bij jullie? Al helemaal klaar of toch nog veel dingetjes te regelen?

Goed...zal eens naar buiten....bah! Naar de kruidvat...heb een bon voor een mamatas met inhoud. Altijd leuk!!

groetjes

Hoi Moos,

Lekker vakantie! Zelf vind ik het niet zo erg dat het niet echt mooi weer is. Ik zwel helemaal op als het iets te warm wordt, hahaha...

Maar goed, dat het droog is, vind ik ook wel prettig en de laatste paar dagen is het natuurlijk drie keer niets met het weer :mad:.

Dus jullie zijn nog aan het dubben over twee namen? Vindt de één de ene naam mooier dan de andere en weer andersom?

Wij zijn nu wel definitief uit over de namen. De meisjesnaam hadden we al heel erg lang en de jongensnaam veranderde iedere keer. Nu hebben we eindelijk ook een jongensnaam waarvan ik eigenlijk wel zeker weet dat deze niet meer verandert. Het is een niet veel voorkomende naam:happy7:.

Die 30 weken-echo krijgen wij niet standaard. Omdat ik bij de gynaecoloog loop, krijg ik sowieso ieder bezoek een echo, maar geen verplichte echo's meer.

En was de mama-tas van de kruidvat leuk? Ik krijg hem als het goed is ook nog.

Ik moet nog een week werken en dan krijg ik verlof.

De tijd vliegt echt voorbij vinden jullie ook niet?

Wij zijn ook al helemaal klaar met het geboortekaartje. Helemaal zelf ontworpen, er moet alleen straks nog een foto van de kleine gemaakt worden die we dan nodig hebben.

Verder zijn mijn kwaaltjes; brandend maagzuur (auwtzzz, soms echt zo pijnlijk), moe door de lage bloeddruk 120/55.

Geen geklaag hier hoor, maar moet soms echt wel rustig aan doen.

Gelukkig heb ik een hele lieve man en twee schatten van zoontjes die heel veer voor mij doen :)..

Trouwens; ik heb ook al een afspraak gehad bij de anesthesist. Ik heb diezelfde nacht een nare droom gehad en werd helemaal zenuwachtig wakker.

Gelukkig heeft mijn mannetje me weer rustig gekregen 's ochtends. Werd zo zenuwachtig ineens bij het idee dat ik over 5 weken al een keizersnee ga krijgen, brrr. Maar ja, daarna hebben we wel een prachtig wondertje in onze armen liggen :happy3:.

Fijne avond allemaal en alvast een prettig weekend gewenst. De zon gaat als het goed is weer schijnen.

Liefs

Geplaatst

@Moos, lekker vakantie. Jammer dat het zo slecht weer is he. Volgende week gelukkig beter. Van mij hoeft het ook niet zooo warm te ziin maar geen regen liever.

30 weken echo doen ze hier ook niet standaard, hier doen ze een liggings echo bij 35-36 weken.

Hier het meeste wel klaar, nog wat kleine dingentjes inderdaad.

Wij wachten nog op het proefje van het geboortekaartje en dan beslissen over de naam..pffff.

@Sanne, kruidvat tas, hier zat er een pak luiers in (altijd handig), drinkfles en zalf ofzo. Wel onhandig met die bonnen, ze moest alles dubbel scannen en dat pasje ook steeds. Voelde me helemaal opgelaten voor de gratis tas haha enorme rij..

Ja keizersnede lijkt me heel spannend en je hebt toch ervaring, maar toch weer eng?

Ik vind de bevalling ook spannend hoor ook al is het de 2e.

Ben benieuwd hoor naar jullie geboortekaartje, als het geboren is wel ff spammen hier hoor.

Hier ook maagzuur, moet zeggen dat Antagel wel erg goed werkt bij mij.

Ben vandaag bij de VK geweest voor controle, ijzer was prima, suiker ook prima, bloeddruk 113/60 lekker laag, ze kon de ligging niet goed voelen. En omdat ze al de hele zwangerschap in stuit ligt, gelijk ff echo gedaan (helemaal niet erg hihi). Ik had het vermoeden dat ze het weekend was gedraaid, ze was zo bezig, viel pas om 0200 uur in slaap. En het klopt, dr koppie ligt nu naar beneden, wel over 2 weken weer een echo want ze kan natuurlijk weer terugdraaien en dan ben ik 36 weken dus dan wordt het wel keizersnede plannen. ach ik zie het wel.

Deze week 2 vriendinnen bevallen van jongentjes, Mark en Finn en neef van mijn man (zijn vrouw dus) ook boy Floris. Echt de week van de boys.

En mijn vriendin heeft 1 juli een 2-ling gekregen, Kai en Fabio. En een vriend/vrouw van mijn man ook een jongen, Jan WIllem. Juli was hier echt een jongens maand.

Geplaatst

he meisjes, ik ga jullie ff een weekje verlaten. hup naar het zonnige zuiden! (haha, zuid-limburg wordt het...). hopen op iets beter weer. daarna een hele berg verjaardagen (dochter, schoonma, schoonpa, bevalling schoonzus (0de verjaardag ;-)) en mijn bevalling... dus druk genoeg!

Nou, hou de kindjes warm en binnen, tot snel!

Geplaatst

Yola, fijne vakantie!! Nog lekker er even een weekje tussenuit. Ik heb het lijstje er maar weer eens bijgepakt.... de echo's weggehaald.

Misschien aanvullingen?

02-09-2011 - Nanoes - 40 - 1ste kindje

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje
verra
ssing

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje
verra
ssing

09-09-2011 - Mik0705 - 34 - 2de kindje
meisje

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje
verra
ssing

17-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje
verra
ssing

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een
meisje
, 11-8 VK, 22-8 groeiecho

Is trouwens wel een kort lijstje.....vergeleken met sommige andere maanden.

Hoe gaat het bij jullie?

@Mik, fijn dat ze goed is gaan liggen....nu hopen dat het zo blijft! Die tas van de kruidvat is idd een gedoe met die bonnen, maar ach.

@Sanne, we hebben wel een naam...maar eigenlijk ook een andere dus wordt het een combi of twee namen, met een roepnaam. Dat is meer het dilemma.

Heb je vanaf vandaag dus verlof? Of moet je volgende week ook nog werken?

Ik vind het wel fijn om zo thuis te zijn....nog wat dingetjes aan het kopen/regelen. Heb vandaag een lodger shelter gekocht via mp. Helemaal leuk!!

groetjes!!!

Geplaatst

Oja leuk dat lijstje, ben wel benieuwd wie van ons er uiteindelijk als eerste zal bevallen. Inderdaad een kort lijstje vergeleken met andere maanden. De enige aanpassing die ik heb is....mijn leeftijd...ben inmiddels 35 jr geworden.

Ben zeker blij dat ze is gedraaid, nu nog zo blijven hihi. Duw beetje op dr billen haha nee hoor, zie het 10 aug wel op de volgende echo.

Leuk merk is dat he Lodger, ik heb er ook een heerlijk fleece ding van. Nog van mijn zoontje, lila met ecru, kon je m lekker inpakken. Weet ff niet meer hoe het heet. Ik shop best veel online, vind het heerlijk. Ben niet van het echte winkelen zeg maar.

Hier is het zomercarnaval in de stad, echt tof altijd. Alleen zit nu het weer niet echt mee. Wij gaan niet hoor, ik zie dat nu even niet zitten in de stad in die super drukte.

We gaan vanavond wel even hapje eten bij de Afrikaan www.smaakvanafrika.nl met vrienden. Gezellie~!!

Geplaatst

@ Mik > is dat niet de wrapper..?? Die zag ik ook voorbij komen, erg leuk ding ook! Zag ook de bunker, zou dat wat zijn als voetenzak? Heb een Bugaboo maar nog geen voetenzak, die Bunker kan ook in de buggy enzo leek me wel makkelijk..

@ Moos > volgens mij is het zo'n kort lijstje omdat een aantal ziekenhuizen een stop hadden met kerst/oud en nieuw... Hier is er niets veranderd, behalve dat hij of zij van mij stiekem al wel mag komen! Ben zo benieuwd :) Maar lekker van je verlof aan het genieten? Vind je het ook zo lastig om niet te veel te kopen... helemaal via mp is het zo lekker goedkoop! Heb m'n shelter daar ook vandaan, prijskaartje zat er nog aan!

@ Yola > ben gister terug gekomen uit zuid-limburg, wordt steeds beter weer daar :) Geniet van je vakantie!!!

@ Mik > fijn dat ze goed gedraaid is, ook leuk dat het een meisje is met zoveel jongens om haar heen straks :) Maar wordt het sowieso een keizersnee bij stuit, zat ik me van de week toevallig af te vragen...

@ Sanne > ik heb net als Mik Antagel, dat werkt echt super bij mij. Veel beter dan Rennie en wordt ook eerder aangeraden bij de apotheek. Voor die mamatas moet je zo'n kruidvat kaart hebben, of niet? Kun je die gewoon kopen? Is een goede reden om weer even naar de stad te gaan...

Wij zijn net terug van een paar dagen caravan in Limburg. Wat een gedoe, zag er al een beetje tegenop maar doe het ook echt niet meer. Elke nacht een keer of 3 naar de wc, stonden gelukkig dichtbij het toiletgebouw... En dan op zo'n dun bedje, heb de 2e nacht tuinstoelkussens erbovenop gelegd, dat lag al een stuk beter. Slaap thuis al niet zo heel best, maar k waardeer m'n eigen bedje wel weer nu!

Wij gaan dinsdag over een week verhuizen naar onze tijdelijke woning, maar heb de babyspullen er allemaal al liggen. Dus ga begin volgende week dat allemaal uitpakken en een beetje inrichten. Hebben maar 1 (wel grote) slaapkamer, dus baby komt met commode en al bij ons. E

n morgen enveloppen voor geboortekaartjes maar even afmaken.. wil eigenlijk nog erop zetten dat bezoek even moet bellen aangezien niet iedereen dat hier snapt. Krijg nog al rare reacties als ik zeg dat ik niet van onverwachts beoek houdt.. Nu zat ik te denken... kan er ook een briefje bij in doen met de volgende tekst:

Wij vinden het erg leuk als jullie *baby* komen bewonderen, maar zijn verhuisd! Kom dus naar ons nieuwe adres! Laat je van te voren even weten wanneer je komt?

Namen

Adres

Tel nummers

Is dat raar om het erbij te doen... is het ook meteen een adreswijziging en wordt het kaartje niet zo vol. Iemand nog suggestie voor een andere tekst, dat is welkom hoor!

Geplaatst

@ Rosaly:

Wat dacht je van de volgende tekst:

Ik ben niet alleen verhuisd van mama's buik naar mijn eigen bedje, ook zijn mijn papa & mama verhuisd naar een nieuw adres.

Als je mij wilt komen bewonderen, laat je ons dat dan even weten?

Naam

Adres

Telefoonnummers

Ik vind het trouwens raar als mensen onverwachts op bezoek komen. Ik hou daar ook niet van hoor.

Je moet straks al regelmaat vinden samen en dan is het vervelend als er mensen spontaan even langskomen, ookal is het goed bedoeld.

Ik vind het bijvoorbeeld ook belangrijk dat ik en mijn man straks eerst even samen zijn met ons wondertje en dat dan als eerste onze twee kleine jongens hun broertje of zusje mogen komen bewonderen. Daarna wil ik pas bezoek ban de rest van de familie.

Ik zou het bijvoorbeeld helemaal niets vinden als de familie, net als bij de Pfaffs, op de gang staat te wachten. Eerst tijd voor onszelf en we geven wel aan als het bezoek kan komen. Vinden jullie dat raar?

Geplaatst

Nee, dat is niet raar!!! Toevallig gister een topic over gelezen, dat je eerst als gezin even wil 'wennen' en dan pas de rest wilt zien. Ik geef je groot gelijk! Wij hebben samen afgesproken dat de eerste dagen ook alleen onze ouders+gezin, grootouders en 3 goed bevriende stellen komen. Sommige mensen kan ik tegenop zien dat ze komen, heb ze nog nooit gezien sinds we getrouwd zijn 2 jaar terug. Hoop dat de kraamverzorgster een beetje wil helpen.. :)

En de tekst die je hebt bedacht vind ik erg leuk :) denk dat dat m gaat worden!

Geplaatst

Leuk dat je mijn tekst leuk vindt.

Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen bellen voordat ze langskomen, maar wij zetten het ook op de kaart hoor.

Voor hetzelfde geld ben je bijvoorbeeld net aan het voeden. Nou, daar hoef ik niemand bij te hebben. En je voelt je dan ook zo opgejaagd als er iemand beneden zit te wachten, waar je niet op had gerekend of niet op zit te wachten.

Ik ga er vanuit dat het allemaal vanzelf goed verloopt met het bezoek en wat jij ook wel zegt; de kraamverzorgster helpt je daar ook bij.

Ik heb het ook aangegeven in het gesprek met de kraamverzorgster laatst en zij geeft ook wel aan dat je het beste de middag vrij kan houden om aan elkaar te wennen en 's ochtends en 's avonds bezoek plannen.

Ik heb zo af en toe echt van die momenten dat ik ineens een heel zenuwachtig gevoel krijg. Pfff!

Ik wil het ook altijd allemaal goed geregeld hebben, maar sommige dingen heb je niet in de hand.

A.s. vrijdag duurt het voor mij nog maar 4 weken tot aan de keizersnee, die vliegen zo voorbij.

Ik kan het me gewoon nog niet goed voorstellen, het is allemaal zo snel gegaan.

Ben ook zoooo benieuwd hoe ons kindje er uitziet..

Ach, gezonde spanningen..

Geplaatst

Ik zei vorige week toevallig tegen een kennis dat ik het zo raar vond als mensen zo maar kwamen.. het antwoord: 'Dat doe ik altijd, daar is de kraamweek toch voor!' Ik zit de eerste weken echt niet op haar te wachten, is een vriendin van mijn schoonmoeder dus... maar wegens mensen zoals zij ook de tekst even aanpassen!

's Ochtend visite is misschien ook wel lekker, dan ben je er ieder geval uit. Als 'k dan rond uurtje of 11 afspreek (met bepaalde mensen) zijn ze om 12uur ook weer weg. Kraambezoek van een uur vind ik wel prima eigenlijk. Mensen met wie we echt een band hebben, zijn altijd welkom maar zijn ook niet echt visite dan. 's Avonds wilde ik niet te veel afspreken, wil ook dat mijn man tijd heeft om lekker met de kleine te knuffelen. Hij begint 1 september met zijn nieuwe baan, dus dat is best hectisch. Stiekem hoop ik dat de kleine leuk rond de 38 weken geboren wordt...

Kan me voorstellen dat het wel erg dichtbij komt voor jullie nu, je week al precies wanneer je je kleine in de armen houdt! Heb je je omgeving ook de datum verteld? En moet je nog veel regelen dan?

Ik vind het wel leuk om cupcakes te maken ipv beschuit met muisjes. Dus van de week maar eens kijken en aan beginnen, heb het nog niet eerder gedaan maar volgens mij moet het lukken. Zag dat de Jamin ook alle ingredienten verkoopt, dus morgen maar eens kijken of het wat is (en leuk te betalen is) Doe rare dingen met zoveel vrije tijd.. volgende week verhuizen we en k denk dat ik dan pas echt rust heb voor m'n gevoel..

Geplaatst

Leuke tekst heb je bedacht, Sanne. Wij zetten er niets bij. Vorige keer ging het hartstikke goed dus ik verwacht een jaar later geen problemen :-). Er is eigenlijk niemand zonder te bellen langs geweest, behalve opa's en oma's, maar dat is anders. Ik beval ook in het ziekenhuis, dus wij hebben nog wel even "gezin-tijd" waarschijnlijk. Meestal vragen mensen wel wanneer het uitkomt en mijn man is een goed planner. Niemand is ook te lang gebleven vorige keer en dat was ook fijn. Ik heb wel weer zin in de kraamweek...

Moet zeggen dat ik eigenlijk een beetje op zie tegen de eerste 3 a 4 maanden. De nachtvoedingen, het leren kennen van de kleine, weer helemaal opnieuw beginnen. Thomas begint net wat makkelijker te worden op gebied van eten, zelf zitten en zo en dan gaan we weer terug naar af: flesjes, maxi cosi, gesleep met spullen... vooral praktisch gezien zie ik er dus tegenop. Het zal allemaal wel goedkomen, maar af en toe zie ik het echt niet zitten. Vermoedelijk zwangerschapshormonen :-).

Vrijdag de telefonische intake gehad van de kraamzorg. Nou, niets veranderd eigenlijk, dus gesprek ging erg snel. Weer iets om van de lijst af te strepen. Het begint aardig te korten. Deze week nog werken en dan verlof! De babykamer is bijna weer in gebruik te nemen (nog even wat poetsen hier en daar), nog wat kleertjes in de kast leggen en dan is het alweer helemaal af. Als ik zover ben, zal ik wel een fotootje plaatsen.

Hebben jullie trouwens last van voorweeen? Ik heb het idee dat ik ze heb af en toe. Gewoon erg pijnlijk harde buiken, die eventjes aanhouden en dan is het weer weg. Het is ook nooit een tijdlang of zo, meestal een stuk of 3 en dan is het voorbij. Het is ook zeker niet van de pijnintensiteit van een echte wee, maar wel dat je het goed voelt zeg maar. Zou het kwaad kunnen? Ik zal er morgen ook nog naar vragen bij de verloskundige.

Geplaatst

@Rosaly, ja de wrapper!! haha inderdaad wat goed van je.

Nou volgens mij met stuit met billen naar beneden mag/kan je wel natuurlijk bevallen. Je hebt volkomen en onvolkomen stuit, geloof dat de ene met voetjes beneden is en de andere met billen. Maar ik wil echt niet stuit bevallen, no way.

Maar als ze nu netjes met dr hoofdje naar beneden blijft liggen is het prima.

@Sanne, leuk die tekst voor Rosaly!! ha ha creatief hoor.

Spontaan langskomen..hmmm dat doe ik alleen bij mijn zus. Toen zij net bevallen was. Maar zou het verder echt niet zomaar doen.

Zelfs bij goede vriendin gewoon ff smsje sturen of bellen.

Gaat zeker snel nog 4 weken tot je keizersnede...

Ik schrijf nog in een ander september topic en daar is een meisje vannacht bevallen!! Zij was 8 sept (1 dag voor mij) uitgerekend, had de hele zwangerschap nergens last van. En gisteravond ineens vruchtwater en bloed....zomaar.

Bizar he. Het babietje is overgebracht naar Sophia want ze had last met zelf ademen. Dan schrik je toch ff. Het enige wat ze gister smste was dat ze last had van indalingsweeen (tenminste dat dacht ze), wie weet waren dat nu wel echte weeen.

@Esk, ja opas en omas vind ik ook anders.

Ik zie helemaal niet tegen die periode op, heerlijk dat verzorgen en voeden. Lekker tegen je aan houden, is zo voorbij....ff van genieten.

Zou het morgen even vragen aan de VK als je toch moet, zij kan voelen hoe diep het kindje al ligt.

Nou all...ik ben weg, naar de speeltuin en in de zon!! yeahh eindelijk

Geplaatst

Leuke tekst, goed idee Sanne! Ik heb ook wel zoiets van eerst maar eens rustig aan samen...geen onverwacht bezoek en al helemaal niet van kennissen.

Opa's en oma's zijn van harte welkom....zal ook wel niet tegen te houden zijn haha, maar eerst rust en genieten!

Komt wel snel dichterbij...het is alweer augustus!! Ben erg benieuwd naar hoe het nu zal gaan enz. Wij zijn gisteren aan een lijstje begonnen...wie stuur je een geboortekaartje. Wel lastig, wie wel en wie niet. Hebben jullie nog tips? Instanties enz.? Huisarts?

Ik heb ook al gekeken naar een kraamtraktatie. Lastig, vooral voor school. Eens kijken of ik nog iets leuks kan bedenken. Zag ook van die chocolade flikken....ook erg lekker en leuk!

Ik heb het lijstje aangepast....Sanne heb ik het zo goed??

02-09-2011 - Nanoes - 40 - 1ste kindje

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje meisje, 10-8 echo

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing, 2-9 keizersnede??

17-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje , 11-8 VK, 22-8 groeiecho

Geplaatst

@Moos, wat bedoel je met kraamtraktatie? En school?

Wij sturen de afg gyn van het ziekenhuis hier, naar allebei P&O afdelingen van ons werk en de afdelingen waar we werken, huisarts, verloskundige praktijk, verzekeringstussenpersoon (dan melden ze haar direct overal aan), mijn bekken fysio, de zwangerschapsyoga dame, mijn zoontje zijn school ehhu ff denken hoor welke instanties nog meer...

Geplaatst

Ik bedoel de kinderen uit mijn klas...ben juf. Is wel leuk om te trakteren, maar op wat. Om mijn man naar school te sturen met een paar pakken beschuit enz. zal ik hem niet aandoen. Misschien een zakje met gekleurde snoepjes of zoiets.

Hoe was het in het zonnetje? Heerlijk he? Hopelijk blijft dit mooie weer nog een poosje

Geplaatst

@ Moos > ik sta ook voor de groep en heb voor mijn groep van afgelopen jaar van die gekleurde hartjes in folie en tule verpakt. Straks maak ik er nog een kaartje aan.. wilde het mijn collega niet aandoen om met beschuit met muisjes rond te moeten :)

Geplaatst

Leuk ideetje voor traktatie heb ik hier gelezen. Had er nog niet eens aan gedacht dat er zoiets nou ook bij moest, nu Thomas natuurlijk grote broer wordt. Ik zit te denken aan een lange vinger in boter, met wat muisjes er op.

Gister controle gehad bij de verloskundige, ik heb last van indalingsweeen af en toe en de kleine is dus al aan het indalen. Ligt al met het koppie in mijn bekken, maar nog niet diep en vast. Maar al met al vond ik dat toch wel fijn te horen, zoals het er nu uitziet dus geen stuitligging of zo. Bloeddruk netjes 120/80, dus ook daar geen problemen. Over 2 weken volgende controle en dan krijg ik de zogenaamde "belinstructies". Voor zover ik die nog niet wist dan.

Geplaatst

@ Esk > k had een beetje rondgekeken laatst en las dat het een heel gemier was om die boter aan die lange vinger te krijgen. Heel veel mensen smelten een beetje chocola, vinger erin en dan muisjes erover! Op www.party-kids.nl en dan onderaan thema geboorte/adoptie, staan best heel veel leuke ideeen :)

Geplaatst

Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken. In gemier heb ik geen zin op mijn kraambed :-)

Of zou je die dingen vantevoren al kunnen maken?? Naja, kijk wel eens eventjes.

Geplaatst
Ik bedoel de kinderen uit mijn klas...ben juf. Is wel leuk om te trakteren, maar op wat. Om mijn man naar school te sturen met een paar pakken beschuit enz. zal ik hem niet aandoen. Misschien een zakje met gekleurde snoepjes of zoiets.

Hoe was het in het zonnetje? Heerlijk he? Hopelijk blijft dit mooie weer nog een poosje

Oo sorry haha..

Mijn schoonzus had lange vingers beetje boter erop en die in muisjes gedoopt.

Geplaatst

*** breek even in ****

Dames, ik lees dat hier ook meiden zijn die last hebben van brandenmaag zuur. Ik heb dat sinds een week of twee ook (kom van het oktober topic) en heb vandaag antagel gekregen bij de apotheek.

Hoeveel nemen jullie dat per dag? Ze zeiden tegen mij voor het slapen gaan en eventueel na de maaltijd als ik het dan al heb.

meestal begint het bij mij pas zo rond een uur of half 9/9 uur.

Jullie in elk geval succes met de laatste dingen. Ik lees hier in elk geval een hoop goede tips ook voor mij. Ik lees regelmatig met jullie mee, zodat ik een beetje weet waar ik nog aan moet/kan denken

groetjes Doortje

*** breek weer uit ****

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden