Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sanne, ik lees dat je inmiddels bevallen bent van een zoon....geweldig meid...geniet ervan. Gefeliciteerd. Hopelijk herstel je snel van de ks.

Ben benieuwd naar je verhaal en naar een foto van de kleine man natuurlijk :)

Geplaatst

Sanne, gefeliciteerd!!!

Rosaly, wat een schatje....fijn dat je weer thuis bent. Lekker in je eigen omgeving.

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje
verra
ssing
. Op 20 augustus is een
meisje
geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje
verra
ssing

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje
verra
ssing
. Op 31 augustus is
L.evi
geboren!

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje
meisje

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje
verra
ssing
, 2-9 keizersnede. Op 2 september is een
zoon
geboren!

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje
verra
ssing

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een
meisje

30-09-2011 - Itsus - 42 - 1e kindje, een
jongen

en wie is er nu aan de beurt.....???

Geplaatst

Goedemorgen lieve allemaal,

Even snel een berichtje van mij en O.tis.

Hij is erg tevreden, wat een heerlijlk mooi mannetje.

Ik kan nog weinig door de pijn, maar het is me allemaal reuze meegevallen.

Ik zal snel mijn verhaal doen als ik weer thuis ben en plaats dan direct een foto van ons kleine wondertje. Nu even snel via mijn telefoon een bericht geplaatst en dat is onhandig.

Meiden, sterkte/succes met de bevalling. En genieten van de kleine wondertjes.

Kom snel weer hier.

Liefs Sanne en O.tis

Geplaatst
Goedemorgen lieve allemaal,

Even snel een berichtje van mij en O.tis.

Hij is erg tevreden, wat een heerlijlk mooi mannetje.

Ik kan nog weinig door de pijn, maar het is me allemaal reuze meegevallen.

Ik zal snel mijn verhaal doen als ik weer thuis ben en plaats dan direct een foto van ons kleine wondertje. Nu even snel via mijn telefoon een bericht geplaatst en dat is onhandig.

Meiden, sterkte/succes met de bevalling. En genieten van de kleine wondertjes.

Kom snel weer hier.

Liefs Sanne en O.tis

Rustig aan he!

Ben wel benieuwd naar de fotos hoor..maar eerst even rustig aan en genieten.

Hoe vinden de 'grootte' de 'kleine'?

Geplaatst

verra
ssing
. Op 20 augustus is een
meisje
geboren!

verra
ssing

verra
ssing
. Op 31 augustus is
L.evi
geboren!

meisje

verra
ssing
zoon
geboren!

verra
ssing

meisje

jongen

28-09-2011-mientje-37-1e kindje, een
jongen

Sanne, van harte gefeliciteerd met jullie kleintje, geniet van elkaar

Geplaatst

@Ellentrik, ja ja joh sommige septemberbabys hadden geen zin meer om te wachten. Op een ander forum waar ik zit ook echt veel in augustus geboren.

@Yola, hoe is het bij jou? Rommelt het al?

Bij mij gister voor het eerst, hoopte echt dat het door zou zetten maar helaas...

Mijn vriendin die komt kramen, is vanaf donderdag beschikbaar, dus zij wil dat ze niet eerder komt haha. Nou ik wil..

dit is toch veel te warm voor een hoogzwangere.....pfffffffffffffffffffffffffff

Geplaatst

verra
ssing
. Op 20 augustus is een
meisje
geboren!

verra
ssing

verra
ssing
. Op 31 augustus is
L.evi
geboren!

meisje

verra
ssing
zoon
geboren!

verra
ssing

meisje

jongen

Volgens het lijstje Yola....maar ik wil ook wel heel graag hoor. Mijn zoontje zegt 7e...hmmm..en ik zeg NUUUUUUU

Geplaatst

verra
ssing
. Op 20 augustus is een
meisje
geboren!

verra
ssing

verra
ssing
. Op 31 augustus is
L.evi
geboren!

meisje

verra
ssing
, 2-9 keizersnede. Op 2 september is
O.tis
geboren!

verra
ssing

meisje

* new * 28-09-2011 - mientje -37 - 1e kindje, een
jongen

jongen

Hé Mientje, sneak jij er zomaar even bij? haha, welkom hier! Wij kunnen zeker nog wel wat versterking gebruiken in september!

Tja... ik zou aan de beurt zijn, maar er rommelt nog helemaal niks. Mijn eerste was 11 dagen te vroeg, dus een beetje had ik er nu wel op gerekend dat hij zij er al zou zijn... Maar ja, zo werkt het dus niet! Vriendin van me had ook de eerste vroeg, de tweede 1 wk overtijd.

Gister bij de vlos geweest. Alles was goed, hartje klopte goed, bloeddruk netjes laag. Ze verwacht dat t kindje ongeveer 7 pond wordt (voor mij is dat heel groot: J was 2900 g!). Voor vgd week donderdag heb ik weer een afspraak, dan gaan ze me wsch strippen in de hoop dat er dan wat op gang komt. wat ik me even afvroeg: is dat niet wat snel? ik ben dan 40 wk en 4 dg. Heb wat gegoogled en lees dat meestal pas na 41 wk wordt gestript, en dat het dan het meest effect heeft. Iemand ervaring?

Geplaatst

Ff klagen hoor! kwaaltje van de dag: vannacht echt afschuwelijke nacht gehad: combi van hitte, verstopte neus, benauwdheid, snurkende partner, zwanger, bewegend kindje, niet op zij kunnen liggen vanwege verkoudheid, niet op rug en buik vanwege beebje, om de 10 min naar wc... ik was echt kapot toen J vanmorgen begon te roepen 'pappa, pappa!' om 7.30. (normaal roept ze mamma, maar net nu ik mijn vriend had beloofd dat hij mocht uitslapen, riep ze natuurlijk om hem).

en vanmiddag wilde ik inhalen, begint de buurman te boren!

Gelukkig wilde hij wel ff wachten met boren tot 4 u.

Daarna toch ook nog heerlijk dagje gehad hoor: lekker naar zwemwater in de buurt, genieten van (de laatste?) prachtige dag van het seizoen, picknicken, en genieten van dochtertje dat zich geweldig vermaakt in het water en met het zand.

Geplaatst

Yola,even reageren op je reactie. Mij hebben ze ook "proberen" te strippen met ongeveer 40 weken en 4 dagen. Het kan opzicht wel,maar bij mij zat alles nog potdicht,waarbij het dus niet luktte. De verloskundige bij ons zei ook dat het eigenlijk effect "kan" hebben over de 41 weken zwangerschap.

Succes!

Geplaatst

@Yola, zelf geen ervaring met strippen. Bij J wilde ik gewoon doorlopen tot hij zelf kwam, uiteindelijk net voor 42 weken. (hoop niet dat zij dat nu ook doet maar ok). Strippen is/kan heel pijnlijk (zijn) wanneer alles nog helemaal dicht zit. Hier doen ze het alleen als je al behoorlijk wat gerommel en voorweeen in je buik hebt.

Net als inleiden, ook geen positieve ervaringen mee.

Ik hoop ook echt dat het niet nodig is maar ik probeer zolang zij het in mijn buik goed maakt door te lopen. Maar ben er ook klaar mee hoor!!

Voel je al gerommel of voorweeen?

@Itsus, vervelend dat je zo slecht slaapt. Slik je wat tegen die pijn in je maag en slokdarm?

Geplaatst

Vervelend die slechte nachten!! Hier was het ook zo erg, nu gelukkig twee nachten redelijk doorgeslapen....heerlijk!

Ik slaap nu op hoogte, en wat een hoogte!!! Het is alleen wel erg makkelijk met het opmaken van m'n bed.

Gisteren nog genoten van het mooie weer? Wij hebben nog tot laat buiten gezeten....zal wel de laatste keer zijn geweest.

@Yola, fijn dat alles goed was bij de vk, wat is de reden dat ze wil gaan strippen?

@Mik, de 7e wordt jouw dag toch??

@Itsus, vervelend die pijn aan je maag en je slokdarm, heb je daar de hele dag last van?

Geplaatst
@mik, 7 sept is mijn man jarig.. mooie datum om te bevallen.. nog even volhouden!!

O leuke datum, ja dat hou ik zeker nog wel vol.

Leuke foto heb je daar staan trouwens.

Geplaatst

Itsus, dat is echt supervervelend. Ik heb deze zwangerschap maar een paar keer last gehad van zure oprispingen en dat is echt niet fijn, dus als je het continu hebt... heel vervelend.

Yola, spannend dat ze wil gaan strippen, maar ik heb ook gehoord dat het alleen maar nut heeft als er al iets gaande is. Ach, misschien komt het nog wel vanzelf en heb je dat helemaal niet meer nodig.

Mik, hier nog helemaal niets. gister wel een boel harde buiken, maar die gaan voorbij, hoewel ze wel pijnlijker lijken te worden. Brrr... ik moet nog 13 dagen tot uitgerekende datum... LANG!

Gisteravond zijn we naar een bruiloft geweest in Z-Limburg, anderhalf uur rijden. We zijn niet de hele avond geweest, want dat hou ik echt niet meer vol, maar het was wel gezellig. Vandaag ben ik echter brakker dan brak. Ben vanochtend maar teruggekropen in bed, want ik was zo vreselijk moe! Nu hang ik een beetje op de bank te hangen, net nog even een wandelingetje gemaakt, maar meer zit er niet in. Heb ook nergens meer zin in, wil gewoon bevallen! Begin langzamerhand nu ook vocht vast te houden en het ging nog wel zo goed...

Geplaatst

@Esk, zooo een bruiloft en dan 1,5 uur in de auto zitten. Respect hoor!

Hier ook, bankhangen en willen bevallen...

Op zich wel goed dat er in ieder geval wat gebeurt toch?

Hier niks, behalve dat ze vandaag echt heel STIL is, ze beweegt nauwelijks, niet echt tof.

Geplaatst

@Itsus, vervelend hoor. Dat zuur daar word ik ook gek van, ik gebruik antagel en koude melk wil ook nog wel eens helpen. Maar allebei maar tijdelijk.

Maar ach ik ben al zo blij dat ik niet meer constant overgeef en misselijk ben, dat ik die zuur dan maar gewoon probeer te accepteren.

@Moos, ha ha ja de 7e zegt mijn zoontje. Want ik ben ook op een 7 jarig en hij en mijn man allebei op een 23.

Mijn vader hoopt 9 sept want dan is hij zelf jarig. Vriendin zegt de 8ste, moeder van een vriendin zegt 6e...

en ik zeg NUUUUUUU

Geplaatst

Alles nog rustig hier zie ik! Ik hoop dat jullie ook snel jullie kleine wondertje mogen vasthouden! Wat een genieten! Vandaag is het infuus en de catheter verwijderd en ik mocht voor het eerst weer uit bed en douchen. Zwaar, maar wel lekker fris om weer te douchen en niet alleen in bed te liggen. Toch moet ik na het douchen direct weer liggen hoor, kost allemaal behoorlijk wat energie na een ks! Morgen mogen we naar huis en dan kan ik een foto plaatsen. Welterusten allemaal en ik hoop dat jullie niet te lang meer hoeven te wachten!

Geplaatst

He Sanne, jaaaa, ik ben jaloers! Ik wil ook m'n kleine moppie! Ik kan me voorstellen dat zo'n eerste keer douchen weer zalig is. Hopen dat je herstel lekker snel gaat.

@Mik: ja, eng is dat hè, als je kleintje dan ineens heel stil is. Had ik vorige week ook, maar toen begon hij zij ineens weer flink te draaien 'savonds. op t moment is het ook weer rustig, ik voel af en toe wel wat draaien, maar het is heel rustig en klein ipv de flinke schoppen die ik eerder voelde.

vandaag ben ik uitgerekend, maar er is nog niks anders dan de vorige dagen. Al weer 3e nacht op rij dat ik nauwelijks geslapen heb. Lekker dan.. zo'n voorbereiding op bevalling! Mijn vlos zei trouwens tegen me: gewoon glaasje wijn drinken s avonds voor je gaat slapen. Je bent nu toch niks gewend, dus je ligt zo plat!

hmm dat doe nu nog maar niet, maar als t vannacht weer zo gaat, dan zwicht ik misschien. Moet toch een beetje uitgerust zijn voor het grote werk ;-)

Itsus, als je dit al maanden hebt... moet je wel echt helemaal kapot zijn!

Ik heb bedacht dat ik donderdag ga vragen om het strippen maar even uit te stellen tot maandag (tenzij er de komende dagen een en ander op gang komt, dan mag het strippen de zaak wel iets versnellen). Ik heb er anders niet zo'n goed gevoel over. als m'n beeb en m'n lichaam nog niet klaar zijn voor bevallen, dan wacht ik nog maar even.

Bijkomend voordeel: Zoals jullie weten loopt mijn contract half januari af. Als ik na m'n verlof al mijn vakantiedagen nog opneem, moet ik nog 2 weken werken. Daar heb ik eerlijk gezegd weinig zin in. Te weinig tijd om nog iets zinnigs op te pakken, dus ik zal dan de rotklusjes van anderen moeten opknappen vrees ik. Maar hoe langer m'n beebje over tijd is, hoe minder werkdagen er over blijven haha! Als ik het nog een weekje rek, heb ik net een week om afscheid te nemen, op te ruimen en over te dragen! Dat klinkt een stuk beter ;-).

Geplaatst

Nou meiden, hier gister toch de VK gebeld omdat ik haar echt de hele dag niet had gevoeld. Ik maakte me enorm zorgen want normaal hikt ze wel 5-6 keer per dag en voel ik haar eigenlijk de hele dag door wel. De Vk kwam direct en stuurde ons direct door naar zkh voor CTG en echo.

Heb een uur aan de CTG gelegen, hartactiviteit was netjes gelukkig, pas na ruim 3 kwartier begon ze te bewegen. Jeetje wat een heerlijk gevoel.

Er was wel te zien dat er weeenactiviteit was, ik voelde dat natuurlijk ook. Daarna de echo alles prima, nog veel vruchtwater, conditie was helemaal top. Ben helemaal gerustgesteld, de arts zei wel dat ik de volgende keer eerder moet bellen. En ook bv vandaag als ik dr niet voel, maar voel haar gewoon weer de hele tijd.

Vannacht slecht geslapen door de harde buiken/weeen, hoopte dat het door zou zetten maar het wordt niet heviger.

Vanmorgen wel slijm bij toiletbezoek, dus er is het e.e.a. bezig...ben benieuwd...

@sANNE, kan me voorstellen dat een douche heerlijk voelt. Ik moet zeggen dat ik dat al iedere ochtend vind hihi.

Ben benieuwd hoe de andere het vinden? En of je al een fotootje hebt?

@Yola, dat heb ik ook hoor wat betreft strippen. Stel dat ze bij mij nu bij inwendig onderzoek wel voelen dat strippen nut kan hebben dan wil ik er over nadenken. Maar in principe zit ik er net zo in als jij. Zolang geen gevaar voor haar dan wacht ik wel.

Tja in die situatie zou overtijd lopen in jouw geval nog gunstig zijn! Dan hoef je daar niet meer terug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden