Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Zo dames,

Allemaal lekker aan het genieten van jullie kindje en het lekkere weer?

Hier is alles nog steed rustig, gisteren vals alarm en een tijdje aan ctg gelegen maar er was niets aan de hand.

Volgens mij houd die van mij niet van dat lekkere weer.

Geniet van het weekend, ik hou jullie op de hoogte

@Esk, Nieuwkuijk is inderdaad dichtbij en ja ik zal in het nieuwe ziekenhuis gaan bevallen, de kamers zijn erg groot en zien er mooi uit trouwens

aangepast door mientje
tekst vergeten
  • Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En Mientje, is het al zo ver? Hou je het wachten nog vol? Ik kwam speciaal even checken :-)

Vanochtend gezellig Joris in bad gedaan. Hij vind de tummytub zo lekker, je ziet 'm helemaal relaxen. Nu ligt hij weer te slapen. Hij is ook helemaal aan het vervellen, overal liggen kleine velletjes op z'n commode na het verschonen. Hebben jullie kindjes dat ook zo?

Vanmiddag gaan we te voet Thomas ophalen met de duowagen. Het is zo leuk om daarmee op stap te gaan en dan achter je beide kindjes te lopen. Echt super!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Genieten?

Geplaatst

Hi meisjes,

deze dagen even drukte omdat L met krampjes kampt. ik loop dus halve dagen (en nachten!) met draagzak en pink in t mondje. arme kleine, ze piept en gromt en kreunt, zelfs kleine gilletjes. We hebben nu infacol en ik geloof dat het iets helpt. ze slaapt iig wat rustiger. wat ook helpt is dat we haar nog uitgebreider laten boeren (dat doet ze niet makkelijk en dus duurt het meestal even). Maar ja, nu slaap ik dus bijna niet meer.

het lukt me trouwens niet fotos toe te voegen. iemand n idee, of staat t ergens uitgelegd?

Geplaatst

moos en itsus, nog van harte gefeliciteerd!

esk, lief menneke zeg! dat vervellen is herkenbaar. de kraamhulp smeerde n*ova na haar badje in met vaseline (alleen niet haar gezichtje en hoofdje) en daarmee was het snel over.

yola: moeilijk he, krampjes... ook herkenbaar. infacol helpt hoewel ik wat argwanend tov dat soort nieuwe middeltjes ben. maar ja, als je kleine pijn heeft doe je alles...

n*ova gaat lekker, zit alleen onder de pukkeltjes nu en die krampjes af en toe zijn zoooo zielig. ook boert ze moeilijk dus in feite is lucht haar grootste probleem. morgen ga ik even naar het cb, kijken of ze nog tips hebben voor die pukkeltjes.

Geplaatst

Die tips voor pukkeltjes ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik ben bang dat je er weinig aan kan doen... het vervellen gaat hier gewoon door. Z'n hele gezicht is nu aan het vervellen en het zijn echt grote vellen die eraan hangen. Je kan eigenlijk nergens goed mee smeren, dus laten we het maar zo in de hoop dat het vanzelf over gaat. Bij Thomas was het ook zo erg.

Verder is het hier nog steeds genieten. Joris is zo'n lief mannetje! Ik ben vandaag voor het eerst met Joris Thomas op gaan halen op het kinderdagverblijf. Het gesjouw viel mij heel erg mee... gelukkig maar. Ik moet wel het onderstel van de kinderwagen meenemen, zodat ik Joris in de maxi-cosi er op kan klikken en Thomas dan op de arm. Bij de deuren is het even lastig om alles zonder problemen naar binnen te krijgen, maar daar krijg ik vanzelf wel handigheid in denk ik. Ik ben wel blij dat het zo kan, want ik was al bang steeds de duowagen mee te moeten nemen en die is toch wel stukken groter en zwaarder dan de normale kinderwagen.

Geplaatst

Ik kwam even kijken of Mientje al bevallen was...

Vandaag heb ik een wat vermoeiende dag... Joris drinkt vandaag z'n flesjes slecht op, waardoor hij eerder honger heeft en mijn hele schema in de soep loopt. Zo kwam hij bijvoorbeeld net uit rond de tijd dat ik Thomas moet ophalen, niet echt handig. Je kan merken dat Joris nog niet echt een ritme heeft en dat kan soms lastig zijn. Nou komt dat straks vanzelf wel als hij een beetje ouder is, dus ik moet gewoon geduld hebben. Nu liggen ze allebei op bed en zit ik even met m'n kont op de bank, want ik ben behoorlijk afgepeigerd. Was vanochtend nog even een winterjas gaan halen in de stad voor Thomas, voor Joris had ik er gelukkig nog eentje. Da's dan een groot voordeel van 2 jongens en ook nog zo dicht op elkaar... de jas van vorig jaar kan dit jaar ook gewoon nog.

Na het kinderdagverblijf zojuist ook nog even met de 2 kinderen de supermarkt binnen gelopen want de voeding was bijna op. Auto parkeren, winkelkarretje halen, Thomas in het zitje van het karretje, Joris in de maxi-cosi in de kar en na de aankopen in omgekeerde volgorde weer alles de auto in. Geen wonder dat ik nu even geen energie heb... Ik hoop dat Thomas snel gaat lopen, scheelt toch wel weer.

Geplaatst

Hallo dames,

Ben vandaag weer bij gyno geweest, vruchtwater word duidelijk minder maar is nog wel voldoende.

Heb trouwens ruim 1 uur aan ctg, hij wilde maar niet wakker worden, is nu al lekker lui.

Vervolgens gestript door de gyno, stelde weinig voor vond ik.

Bleek trouwens dat ik pas een halve cm ontsluiting heb.

Heb niet het idee dat dat strippen geholpen heeft en nu is het de bedoeling dat ik vrijdag terug kom.

Uiterlijk zaterdag word ik ingeleid dus dit weekend heb ook ik eindelijk mn ventje in mn armen.

Mocht het eerder zijn laat ik het even weten natuurlijk.

Geplaatst

Mientje, veel succes! 't strippen kan herhaald worden, en dan ook nog helpen. dus misschien werkt het vrijdag nog. wat spannend zeg, de laatste van ons klubje!

@Esk meisje meisje wat ben jij al actief zeg! haha! ik doe alles nog lekker rustig aan en als ik kleertjes nodig heb dan bestel ik ze lekker online. idd handig om twee kindjes van zelfde geslacht te hebben. Wij hadden alles nog kant en klaar gewassen en opgevouwen in dozen, uitgesorteerd op op maat klaar liggen van onze 1e dochter. Bij een jongetje hadden we alles over kunnen nemen van een vriendin met twee zoontjes. Ach, uiteindelijk vinden ze het natuurlijk niet meer leuk om alleen doorgevertjes te dragen, maar dat duurt nog wel een paar jaar, en zo lang profiteren we er van. Het lijkt me trouwens extra ingewikkeld omdat jouw oudste nog niet loopt. Voor mij was het al een hele verbetering toen J zelf kon staan (bv bij het boodschappen doen op de fiets, ik kon haar gewoon op de grond zetten ipv dat ik haar moest tillen én de boodschappen op de fiets krijgen). We zitten er nog wel aan te denken om zo'n klein plankje aan de wandelwagen vast te maken, zodat ze daar af en toe op kan meeliften. van en naar het winkelcentrum lopen is voor haar nog nét iets te heftig.

L. vervelde met name in t begin ook heftig, het water was helemaal troebel ervan. Het hoort erbij zei de kraam, zeker als ze wat langer in de baarmoeder hebben gezeten. ik smeer het wat in met 100% amandelolie (behalve de handjes: omdat ze die in de mond kunnen steken, is er gevaar dat het ook in de longetjes komt) en dat gaat prima. Niet al te vaak in badje doen, kleertjes wassen zonder wasverzachter en liefst zonder parfum ed is ook beter voor de huid. Wij hebben er inmiddels geen last meer van.

hé nanoes, goed ook weer wat van jou te horen! wat betreft de pukkeltjes: vgs mij niks aan te doen! zijn wsch jouw hormonen die er nog uit moeten.

Ben al een paar dagen alleen met de kids geweest overdag en ik begin er wel wat handigheid in te krijgen. L heeft ook nog niet echt een eigen ritme, ze wil ongeveer om de 3 uur drinken, maar soms zit er meer tijd tussen en soms minder. Ze heeft wel erg last van krampjes en heeft dan grote zuigbehoefte. soms heb ik niet helemaal door of ze dan al wil drinken of niet. ze pakt altijd wel de tepel, maar als ze eigenlijk alleen wat geborgenheid wil, zijn daarna de poppen aan t dansen: ze drinkt dan weinig, heel onrustig met veel lucht, geeft de helft terug en daarna is ze extra van slag omdat ze veel lucht heeft binnengekregen en alleen de 'voormelk' en niet het vet van de latere melk. (las ik laatst ergens: te weinig vet verteert te snel en dat is weer extra belastend voor de darmpjes). Ik probeer er nu dus extra goed op te letten dat ik niet te vroeg aanleg en laat soms de eerste melk wat wegdruppelen in een handdoek, zodat ze meteen de vettere melk krijgt. gelukkig heeft dat geloof ik wel wat effect. gister en vandaag is ze iig weer wat rustiger, en kan ik 'snachts ook nog een beetje slapen!

Alleen: nou werd natuurlijk J ziek en ze is vannacht wel 6x huilend wakker geworden...

Geplaatst

ppffff... ik dacht dat k wat tijd over zou hebben met zo'n kleine maar echt niet! Hoe doe je dat als je er 2 hebt joh!! Heb hier wel telkens meegelezen mr niet geantwoord! Lekker dat het goed gaat met iedereen!

Yola, hoop dat J. snel beter is!! Een zieke peuter en een baby is erg druk...

Esk, boodschappen doen is zo een hele onderneming, of niet! Kan Joris ook in een buikdrager, of wil ie dat niet??

Nanoes, L.evi zit er ook helemaal onder. Heb je nog goede tips gekregen?? K las dat het trouwens ook met koemelkallergie te maken kon hebben... volgens m'n ha kan dat alleen met fv voorkomen trouwens!

Mientje, wat moet jij een geduld hebben zeg!! Kan me zo voorstellen dat je 't wel gehad hebt nu!

Mik en Moos, met jullie ook alles goed?? Ook lekker druk of al een beetje ritme gevonden??

Wel mooi hè, we schrijven al maanden met elkaar over het zwanger zijn en dan zijn ze nu gewoon bijna (allemaal) geboren! Allemaal gezonde baby's :)

L.evi huilde heeeel veeeel de afgelopen dagen/weken. Gister uiteindelijk naar de dokter gegaan, want hij werd eergister gewoon schor van het krijsen. Werd alleen stil op schoot bij mij, sliep dus ook niet overdag behalve bij mij. K kon niet eens naar de wc, zo gauw als je m neerlegde begon hij weer. Nu medicijnen voor reflux gekregen en ik ben zelf met een Pacco aant inbakeren, had eerst de Swaddle me. Weet niet of 't eenmalig was, mr gister heeft ie 2x over bijna 3 uur geslapen!! 'K wist niet wat me overkwam, kon tenminste normaal een broodje eten en me douchen :) En nu ligt ie al 10 minuten in z'n bed om zich heen te kijken/half te slapen zonder te huilen :) hoop dat het de goede kant op gaat vanaf nu! Ondertussen is bv wel slecht gegaan, k kolf alles af mr van het weekend waren m'n kolven allebei kapot. K had een kleine als extra mr die deed het dus ook niet meer. Nu de Medela Freestyle, wat een geweldig ding! Zelfs handsfree dus kan k weer wat schrijven hier :) alleen was m'n productie aardig teruggelopen doordat k van t weekend minder kolfde en k denk ook doordat k gesloopt was van 't huilen. Hopen dat dat beter wordt, nu af en toe een flesje hypoallergeen erbij!

Geplaatst

Zo! Even weer rustig zitten. Nou ja, rustig... volgens mij staat de volgende fles weer voor de deur, maar ik ben nog niet overtuigd dat het honger is, dus wacht het heel eventjes af. Dat vind ik wel een gezoek nog, maar dat gaat vanzelf beter worden.

Rosaly, wat vervelend dat L.evi zoveel gehuild heeft. Ik heb ergens gelezen dat ze in de eerste 6 weken heel veel huilen en daarna wordt het minder. Hou je daar maar aan vast, dat doe ik ook en Joris huilt niet eens zo verschrikkelijk veel. Over de buikdrager: tot 6 weken is het beter om ze daar niet in te doen omdat het nekje nog zo zwak is, dus voorlopig is het nog zeulen met de Maxi-cosi. Daarbij vind ik het niet fijn om de kleine buiten in de buikdrager te doen als ik alleen ben. Veel te bang om 'm te laten vallen. Met z'n tweeën gaat dat beter hebben wij ontdekt.

Op zich kom ik redelijk aan dingen toe, hoewel dat op en neer gaat. Soms heb je het ineens razend druk, maar het komt ook zo maar voor dat Joris 4 uur ligt te slapen en ik dus echt tijd heb voor m'n huishouden. En ik merk dat ik met Joris dus echt al veel handiger ben dan met Thomas in dezelfde periode. Dat scheelt ook. En wat voor mij heel veel rust is gegeven is flesvoeding, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik ben gewoon een echte flessenmama en ik word zelf heel erg onzeker van borstvoeding. Ik vind het altijd erg knap als mensen lang borstvoeding geven, zeker omdat ik weet wat voor inspanning daar voor nodig is/kan zijn.

Mientje, strippen nog zin gehad? Och, wat moet je toch lang wachten op je kleine. Maar nu is het dan bijna zover! Succes met de bevalling! En geniet straks van je kleine!

Oh, ik hoor Joris huilen, toch honger denk ik... doei!

Geplaatst

Hi Rosaly, jij ook weer onder de schrijvenden? haha

Ik weet dat toen J geboren werd, ik ook totaal in beslag genomen werd door haar. Bij de eerste is het niet alleen je kindje dat geboren wordt, maar ook de moeder in jou wordt geboren. Ik heb dat iig heel intens ervaren. Nu L er is, is alles toch wat 'gewoner'. Ik ben veel eerder weer 'naar buiten gekeerd': heb eerder zin in bezoek, hou me eerder bezig met de andere dingen in mijn leven (dat moet natuurlijk ook wel met een peuter erbij). Hoe ervaren de andere moeders hier van een 2e of 3e dat?

Hoe komt het dat het met de bv niet goed gaat, rosaly? Heb je al een lactatiekundige erbij gehad (vast wel). Wel heel goed dat je blijft afkolven. Ga je het over een tijdje weer proberen, of blijf je nu kolven? Ik heb ook een medela freestyle, maar een wat ouder model (met een rugzakje en het pompje in het rugzakje verwerkt). Niet helemaal handsfree, maar met een beetje goede wil blijven de schelpen wel in je voedingsbh hangen.

Wat heerlijk trouwens dat dat inbakeren helpt tegen het huilen. Wsch gaan wij het binnenkort ook weer doen. Bij J.asmijn hebben we al gemerkt hoeveel rust het haar (en ons!) gaf. Ze kon eindelijk in hele diepe slaap komen, terwijl ze daarvoor steeds half wakker werd door krampjes of door haar eigen maaiende armpjes. Hetzelfde is nu met L.otus aan de hand. Ze slaapt moeilijk in en komt ook moeilijk in een diepe slaap. Nu ligt ze trouwens heerlijk bij mij in de draagdoek te slapen en heb ik dus ook ff mijn handen vrij.

Esk, dat zou jij misschien ook nog kunnen proberen: ik heb een schuine draagzak (waar ze als een 'banaantje' in ligt tegen mij aan) met een klipsluiting die vanaf de geboorte te gebruiken is, en ik heb nu dus ook een draagdoek waarin ze helemaal lekker ingepakt in ligt tegen mij. Die draagdoek is wel ff oefenen om te gebruiken (bij J. is het me niet gelukt, maar ik heb m nu dus door :-). De banaantjes draagdoek is super makkelijk in het gebruik.

Mientje, ik hoop dat de bevalling nog spontaan op gang is gekomen! Laat je het ons weten?

Mamma's, geniet nog even van t verlof, we moeten snel genoeg weer aan de bak!

Geplaatst

Bedankt voor de tip, Yola, misschien dat ik dat wel ga doen, zo'n draagdoek. Nou moet ik zeggen dat je ook wel creatief wordt van 2 kinderen die niet lopen. Goed nadenken over wat je wilt doen en wanneer en je komt een heel eind zonder je helemaal lam te slepen. Wij gebruiken hier zowel de duowagen als de enkele wagen heel intensief. De enkele wagen gebruik ik bijvoorbeeld om de maxi-cosi op te klikken, kan ik Thomas tegelijk op de arm nemen. En Thomas zit natuurlijk in de winkelwagen en dan is de rest van de winkelwagen precies groot genoeg voor de maxi-cosi als ik het onderstel van de kinderwagen niet wil gebruiken. Heb ik toch m'n handen vrij. Ik ben wel heel blij met mijn auto nu, want dat is wel een gemak om te hebben, moet er niet aan denken met het hele spul te moeten fietsen... dat komt wel als Joris kan zitten.

Ik ervaar de 2e keer moeder worden inderdaad ook als "gewoner". Ik vind met name het verschil in zelfvertrouwen heel groot. Ik ben veel minder onzeker, durf meer dingen uit te proberen en ben minder bang dat we "foute" gewoonten aanleren. Bij de eerste had ik ook veel meer tijd nodig voor bijvoorbeeld uitkleden, wassen, badderen en aankleden. Dat gaat hier nu heel vlotjes, gewoon omdat we hier al ruim een jaar ervaring mee hebben. En je moet gewoon soms je kleine eventjes laten huilen omdat je op dat moment je handen toevallig ook vol hebt aan je oudste, die kan je ook niet alleen op de commode achterlaten of in een poepbroek laten lopen en als je daar dus mee doende bent, kan je even dus niet naar de baby. De overgang van 0 naar 1 is veel groter dan de overgang van 1 naar 2 kinderen vind ik. En je weet gewoon wat je wel en niet wilt en kunt, want dat heb je allemaal al uitgevogeld met de eerste en daar hoef je dus bij de tweede geen tijd meer in te steken. Ik kan nu veel meer genieten van een hoop dingen.

Vanochtend heb ik 2 dezelfde voetenzakken gekocht. Ik ben er erg blij mee, want het weer is ineens toch wel bar slecht geworden en ik vind het zielig voor Thomas als hij zonder voetenzak in de duowagen zou moeten. Ik heb twee bijpassende rode voetenzakken voor een prikkie nieuw kunnen kopen en ze zijn exact de juiste kleur voor in de duowagen. De ene zak in het zitgedeelte en de andere zak gebruik ik in de reiswieg. Is trouwens een goede tip voor iedereen: als je een niet te grote voetenzak koopt, kan je die in de reiswagen van je kinderwagen leggen. Dan heb je geen gedoe met lakentjes en dekentjes in de kinderwagen, ik vond dat altijd zo'n gedoe omdat het voeteneind dan zo'n eind naar boven kwam en het hoofdje dan vaak naar beneden lag omdat er eigenlijk niet echt passende dekentjes zijn. Op deze manier ligt je kindje altijd warm en heb je geen instopproblemen meer. Je schuift je kindje in de zak, rits dicht en ze liggen meteen warm, beschut en ingepakt. Ideaal!

Geplaatst

*** breek even in ****

Esk: ik lees net jou verhaal over voetenzakken. mag ik vragen welke voetenzak en waar je deze gekocht hebt? Ik ben namelijk nog op zoek naar een voetenzak voor bij de maxicosi cabriofix en eventueel in de reiswieg. De voetenzak voor de kinderwagen heb ik al, maar wil eigenlijk voor dit koude weer ook wel iets voor in de kinderwagen of in de maxicosi.

Dames, geniet verder lekker van jullie kleine. Ik hoop jullie gauw te volgen

*** breek weer even uit ***

Geplaatst

Doortje, ik heb de mijne gekocht bij de pasopshop (http://pasopshop.nl/) en dan de red castle sport voetenzak. Ik denk dat hij voor een maxi-cosi misschien wat groot is, maar hij past prima in mijn reiswieg. Hij kostte 15 euro (en dat is echt heeeeeeel goedkoop). In de maxi-cosi heb ik een soort "banaan", zo ziet het eruit. Mijn ervaring is trouwens dat het niet handig is om zo'n ding steeds te moeten wisselen van maxicosi naar reiswieg en andersom... dan zit het ding altijd in het verkeerde is mijn ervaring... ik heb dus een losse maxicosi-zak (niet van Maxi-Cosi zelf, maar een andere, geen idee waar die vandaan komt, heb 'm gekregen) en dan een voetenzak die ik in de reiswieg gebruik... Succes!

Geplaatst

Mientje, nog nieuws?? Ben erg nieuwsgierig!!

Hier alles goed. Ben nog wel erg aan het wennen, en de visite komt nu toch aardig op gang. Gezellig!!

Zal even een foto plaatsen:

[ATTACH=CONFIG]2521[/ATTACH]

Hoe gaat het bij jullie?

Geplaatst

Moos, wat een lekker moppie! Heel pril fotootje of niet? nog met ziekenhuismutsje op! Die eerste dagen zijn flink wennen ja (en ook daarna kom je regelmatig voor verrassingen haha). Kom je een beetje aan slapen/rusten toe?

Miepie! laat van je horen! Wij zijn allemaal nieuwsgierig naar hoe het is gegaan met de hekkesluiter van september!

Hier vandaag begonnen met inbakeren (ouderwetse manier met twee doeken, volgens methode van Ria Blom). L.otus werd steeds onrustiger, en sliep bijna geen diepe slaap meer. Vooral overdag was het voortdurend hazeslaapjes bij mij of pappa op de borst of in de draagdoek, met pink in de mond. En dan voortdurend toch nog schokken, grommen, kreunen van de kleine krampjes of onwillekeurige bewegingen van haar armpjes. Zielig voor haar, moeizaam voor ons.

Alleen in de draagdoek, strak ingepakt tegen mijn lijf, wilde ze nog diep in slaap komen en echt lang doorslapen. En dat werd me wel een beetje zwaar. Dus net als bij J.asmijn de inbakerdoeken maar tevoorschijn gehaald. Eerst was er wat protest (ja hee., zitten ineens mijn armen tegen mijn lijf geplakt! dat gaat zo maar niet!), maar ik heb haar een klein slokje bv gegeven, in t wiegje gelegd en nog even een pinkje erbij. En na 5-10 minuten was ze weg! Ze ligt nu heel rustig en ontspannen. nog niet in heel diepe slaap (af en toe hoor ik een klein sputtertje en zijn even de oogjes open), maar het is al een hele verbetering. Ik heb mijn handen vrij om de was op te hangen (en te douchen en ontbijten, daar was ik ook nog niet aan toe gekomen), en zij kan zich eindelijk overgeven aan de slaap. hopelijk zet dit door!

Geplaatst

hey meiden,

Ik besef nu plots dat ik eigenlijk een september-topic zoontje heb, terwijl ik uitgerekend was op 21 oktober hihi. Ik denk dat ik dus regelmatig kom buurten hier om toch wat gelijke verhalen te kunnen lezen en schrijven.

Moos, jij bent op 23 september bevallen, ik op 24 september. Mooie foto!

Esk, ik heb zo'n draagdoek en ik vind het heerlijk om met hem te wandelen, ook mijn vriend vind het leuk om met hem te kunnen wandelen en zijn warmte te voelen. Hij ligt dan lekker dichtbij en slaapt de hele tijd door. Ook is het flink handig, om dan tegelijk met onze hond te wandelen.

Ook ik baker hem in, vooral snachts. Ik heb er al vrij gauw mee gemerkt dat hij rustiger is als hij ingebakerd slaapt, want dan kan hij niet zwaaien met zijn armpjes en protesteert hij ook minder.

Is Miepie nog altijd niet bevallen??? Benieuwd hoor.

Hebben jullie nog een recent lijstje van bevallingen en afspraken enzo? Zoals wij in ons topic hebben? Dan kan ik eens kijken naar wie wanneer is bevallen.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ellen, welkom! Leuk als je meeschrijft!

Het lijstje:

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje verrassing. Op 20 augustus is een meisje geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing. Op 14 september is L.otus geboren!

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing . Op 31 augustus is L.evi geboren!

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje meisje. Op 9 september is L.izze geboren!

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing, 2-9 keizersnede. Op 2 september is O.tis geboren!

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing, Op 17 september is Joris geboren!

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje, op 23 september is A.nne geboren

28-09-2011 - mientje -37 - 1e kindje, een jongen

30-09-2011 - Itsus - 42 - 1e kindje, een jongen, op 24 september is S.venn geboren

Mientje, ik ben ook erg benieuwd!

Hier is het nog steeds genieten, hoewel ik net even een flinke huilbui heb gehad. Thomas was ronduit vervelend en Joris lag te huilen omdat hij honger had, ik had de bloemkool over mijn pas gedweilde keukenvloer laten vallen en de aardappels lagen over de hele tafel heen. Tja, dat was het recept om even helemaal te flippen. Ontzwangeren/hormonen dus... maar nu gaat het weer goed. Slaaptekort zal er ook wel wat mee van doen hebben.

Joris komt 1 x per nacht, dat valt dus op zich wel mee, maar dus precies iedere 3/3,5 uur en dat breekt een beetje op zo na een paar weekjes. Een mens moet soms + 6 uur kunnen slapen en ik word gewoon altijd wakker, ook als ik er niet uit hoef en mijn man het doet. Gelukkig slaapt Joris verder wel heel erg goed, dus het is echt (toiletbezoekje, flesje maken), verschonen, voeden, boertje en terug in bed en dat alles binnen 30 minuten. Huilen doet Joris bijna niet en gelukkig heb ik ook nog geen krampjes kunnen bespeuren, dus dat is wel fijn (zowel voor hem als voor ons). Hij krijgt flesvoeding en zit nu op 7 voedingen van 110 cc en hij zit echt nog in een 24-uurs ritme. Hoop dat het snel naar een dag/nachtritme gaat. Niet dat je dat kan afdwingen overigens, dus in dezen is geduld een schone zaak.

Donderdag het eerste bezoek aan het consultatiebureau en dan wordt hij weer gewogen. De laatste keer (bij de intake cb thuis) woog hij 3900 gram (bij 10 dagen, geboortegewicht 3780 gram), dus ik ben erg benieuwd wat het donderdag is. Zaterdag is hij alweer 1 maand! Dat gaat echt supersnel.

Inbakeren doen we hier niet. Is ook niet nodig trouwens. In tegenstelling tot zijn grote broer maait hij helemaal (nog) niet met z'n armpjes. Alleen als hij wakker is gaan ze alle kanten uit :-). Het vervellen is bijna achter de rug, da's ook wel fijn, want het hele huis lag vol met velletjes van Joris. En het is leuker op de foto's natuurlijk.

Over de draagdoek zal ik nog 's nadenken... over 2 weken kan hij al in onze buikdrager en dat is ook heel fijn, dus misschien dat ik daar maar even op wacht. Ik ben er nog niet uit.

Geplaatst

welkom ellen!

Hoi esk,

ik heb ook buikdrager, super handig als je ff de stad in wilt of wandelen. maar je kindje zit dan wel rechtop en kan dan minder makkelijk slapen. en ook is het met t hoofdje nog een beetje tobben in t begin, omdat dat toch niet helemaal overal ondersteund wordt. met J.asmijn heb k de draagdoek vooral gebruikt als ze niet kon slapen, en ik m'n handen vrij wilde hebben om wat te kunnen doen, zoals avondeten haha, of als ze last van krampjes had. Misschien is het bij jou manneke helemaal niet nodig omdat hij makkelijk slaapt en geen krampjes heeft. wat betreft zo'n doek, die moet je echt ff uitproberen, want het inwikkelen kan nog best ingewikkeld zijn. als je de truc eenmaal door hebt is het heerlijk! bij j. snapte ik er dus nog geen hout van, en heb ik een schuine kant en klare 'banaantjes' draagzak gebruikt (premaxx). toen ze wat zwaarder werd ben ik over gegaan op die buikdrager, omdat die 'banaan' maar op een schouder hangt en dus al snel je rug krom trekt.

Geplaatst

wat een luxe Esk, Dante komt bij mij elke 2 tot 2.5u vragen voor borstvoeding! Gisteren voor het eerst echt kunnen slapen tegelijk met Dante zijn slaapjes. Het deed goed, maar nu al begin ik me weer moe te voelen. Elke nacht 3x opstaan eist inderdaad zijn tol! Daarom dat dat inbakeren zoveel deugd doet.

Grappig om te lezen hoe jullie bezig zijn met de baby's, en ik ook terwijl in ons uitgerekend in oktober topic nog maar 3 baby's bevallen zijn. Het is spannend daar hoor :-)

groetjes

Ellen

Geplaatst

Wat een schat van een baby, Itsus en leuk van je te horen! Wat bijzonder zeg, dat je direct mocht blijven voor een keizersnede en dat je dan ook nog 's uiteindelijk in het weekend geholpen bent. Hoe gaat het herstel van je keizersnede?

Het is ook bijzonder om moeder te zijn! Geniet er lekker van, deze tijd is zó voorbij.

P.S en wat betreft die banner, volgens mij is het een kwestie van aanmaken (op diverse sites, zoals bijvoorbeeld lilypie.com) en dan de code knippen en plakken in je handtekening.

Geplaatst

Hey Itsus,

Wat een verhaal zeg! Moet zenuwslopend zijn geweest! Haha schietpartij.. En uiteindelijk op dezelfde dag als onze Dante geboren, super! Hij is om 18u40 geboren, op natuurlijke wijze na een bevalling van om en bij de 7 uur. Hoe verloopt je herstelling? Kan me inbeelden dat het niet eenvoudig is, met een kleintje erbij en je wonde. Je kleine Svenn ziet er super schattig uit, en lekker goed in het vel vergeleken met de onze haha. Lekker bolle wangetjes.

Die banner heb ik gehaald van dezelfde site als waar ik de zwangerschapsticker heb gehaald bij babytijd.com. Links zie je een aantal titeltjes waar je dan je ticker kan kiezen, met een fotootje bij.

Leuk zeg! tegelijk geboren. Geef je bv of flessenvoeding, en hoe vaak eet hij?

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Dag dames,

Eventjes tijd om lekker te niksen. Beide kinderen liggen op bed. Ik ben echt moe! Niet zozeer geestelijk, als wel lichamelijk. Vandaag was Thomas de hele dag thuis en mijn dag begon al om 6.30 met de eerste fles van Joris. Vanochtend ook nog even met Thomas bij de fysio geweest en hij was verder de hele dag thuis. Ik vond het best pittig. Als ik geen aandacht aan Thomas hoefde te besteden, dan wel aan Joris... en je blijft aan het tillen de hele dag omdat Thomas ook niet loopt. Gelukkig lagen ze vanmiddag rond dezelfde tijd op bed, zodat ik even plat kon en een uurtje kon gaan slapen. Merk wel dat ik fysiek nog niet helemaal de oude ben, heb ook nog wel last van mijn bekken als ik teveel doe. Tja, het is 9 maanden op en 9 maanden af...

Zojuist wel eventjes Joris in de tummytub gedaan. Dat is zo grappig om te doen, je ziet hem helemaal ontspannen erbij zitten. Hij vind het echt heerlijk. Als ze zo klein zijn vind ik zelf de tummytub veel makkelijker dan het badje. Daarna lekker een beetje olie op z'n velletje gedaan en warmpjes aangekleed. Vervolgens nog een flesje en nu ligt hij prinsheerlijk in bed. Hij is bijna klaar met vervellen nu, gelukkig.

Zijn jullie ook nog emotioneel? Ik kan om het minste geringste in tranen uitbarsten en moet al helemaal geen nieuwsberichten zien of lezen die over ongelukken met kinderen of zo gaan. Zowiezo kan ik daar minder goed tegen sinds ik zelf kinderen heb. Maar ik kan ook gewoon gaan huilen als ik Joris zie (of Thomas, dat maakt eigenlijk niet uit). Tranen van geluk dan natuurlijk ;-) .

Morgen bezoekje aan het consultatiebureau. Ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen!

Geplaatst

woow, 8 icsi pogingen. Zal wel dat de tranen er komen. Jij hebt wel luxe zeg! Doorslapen al zo snel. Ik moet echt nog elke 2.5u eruit om hem de borst te geven. En het is natuurlijk maar raden hoeveel hij echt binnen heeft.

Ik had de eerste dagen na de bevalling heel erge naweeën, maar voor de rest geen pijnen meer. Goed dat je herstel vlot verloopt Itsus! hoeveel woog Svenn bij zijn geboorte weer? Bij mij 2.775kg, dus net op het randje, maar wel heel erg goed voor 4 weken te vroeg te zijn gekomen.

Bij mij is het ook erg slopend, lichamelijk. Al dat nachtelijk opstaan, en niet slapen en overdag bezig zijn met alles en nog wat. Eventjes volhouden en dan vinden we ons ritme wel..

groetjes

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden