Ga naar inhoud

bloedverlies bij start zwangerschap


Yola

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

Even een ervaringsvraag (ik zit zo in de zenuwen namelijk...):

Wie heeft ook helemaal aan het begin vd zwangerschap (wk 2 vd terugplaatsing en verder) te maken gehad met bloedverlies, en wat was het resultaat?

Ik zit nu op wd 15 na punctie, 13 na p en heb positief getest. Maar al een week heb ik te maken met bloedverlies. Niet heel hevig, maar het gaat van roze tot helderrood tot wat oudere 'stukjes'. Zit m'n nagels op te kauwen van de zenuwen :nerves:. Ziekenhuis heeft kerststop, dus die kan ik niet bellen grrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yola,

 

Ik snap dat je erg ongerust bent en op bent van de zenuwen. Ik heb in week 4 en 5 van mijn zwangerschap een aantal dagen bruin bloedverlies gehad en ook krampen. Ik ben op dit moment 30 weken zwanger, dus het hoeft niks te betekenen. Helaas kun je er nu weinig over zeggen en moet je afwachten. Heel veel sterkte.

 

Groetjes, Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf week 6 t/m 10 bloedverlies gehad.

Maar heb inmiddels een prachtige 2ling.

Het is vreselijk gewoon omdat je er ontzettend onzeker van wordt!!!

Helaas kan je, zoals Kim als zegt, er niks over zeggen.

Maar dit is in ieder geval een positief verhaal.

Waardeloos dat je niet terecht kan bij het zh!

Kan je huisarts niet wat voor je regelen?

Die onzekerheid is killing gewoon!

Sterkte en ik hoop dat het bloedverlies snel stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yola,

 

Misschien kun je de afdeling gynaecologie/verloskunde proberen ( dus niet de polikliniek). Zij zijn volgens mij wel bereikbaar ( ook tijdens kerststop), want er zullen toch baby'tjes geboren worden.

Misschien neem het een stukje onzekerheid weg. Bloedingen tijdens het eerste trimester is heel normaal bij een zwangerschap, maar je wordt er inderdaad zoooo onzeker van.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze behandeling in DD gehad. Zij zijn niet bereikbaar. Ik heb wel al gebeld met Geertgen in Elsendorp. Daar was ik hiervoor in behandeling. Zij zeiden: het kan erbij horen. Zolang je test positief is, ben je gewoon zwanger. Tja..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al wat oud bruin, roze, knalrood bloedverlies gehad, sinds de posi bloedtest van het ziekenhuis dus nu al zo'n 2 weken aan de gang. Het kan er idd bij horen. Gisteren een echo gehad en er was een vruchtzakje te zien, helaas nog geen hartactiviteit. Daar was het waarschijnlijk nog net iets te vroeg voor.

 

Het maakt idd heel onzeker omdat zwangerschap en bloedverlies in je hoofd niet samengaan. In de praktijk komt het helaas bij 20% van de vrouwen voor en bij ivf is de kans iets hoger is mij verteld. Zolang je test posi is ben je echt zwanger.

 

Weet precies hoe je je voelt, sterkte meis. Ik probeer tegen mezelf steeds te zeggen als ik bijna in paniek raak dat ik vertrouwen in mijn lichaam moet hebben. Is heel moeilijk. Sterkte met wachten!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hoi,

 

Hier ook vanaf de dag dat ik positief testte tot de laatste dag dat ik de utrogestan gebruikte donkerbruin bloedverlies.... Ik was gelijk toen ik me zwanger meldde in het ziekenhuis ook gewaarschuwd door de afdeling dat dat kon gebeuren... ook helderrood. Het heeft er mee te maken geloof ik dat je baarmoedermond meer doorbloed is als normaal. Er werd mij toen ook gezegd dat, zolang het om kleine hoeveelheden ging, ik me geen zorgen hoefde te maken. En omdat het bij mij bij oud bloed bleef, heb ik me er ook niet naar over gemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat het spannend is en blijft! Sterkte!

 

Groetjessssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhalen zeg! Fijn om te weten dat ik echt niet de enige ben, en dat het ook vaak goed gaat. Dat geeft de burger moed! Vanochtend heb ik niet getest (de testen waren gister op bij het KV haha), maar ik ga straks wel weer halen. Het bloeden is iets minder sterk vandaag. Wel stom trouwens dat 't ene ziekenhuis /kliniek wel waarschuwt voor bloedverlies, de andere niet. ik had er iig nooit van gehoord, en ben nu bij 3 verschillende centra geweest. Heb gister wel mijn vader verteld dat ik zwanger ben (met alle voorbehouden etc erbij), verder weet niemand het nog behalve natuurlijk mijn vriend. Al keek hij wel even op toen ik het hardop zei tegen m'n pa aan de telefoon ;-).

Gewoon maar even wachten tot maandag en horen wat de arts zegt (en ondertussen blijven testen haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yola,

Killing he die onzekerheid. VOor mij heel herkenbaar want ik heb vanaf week 7/8 tot week 21 regelmatig bloedverlies.

Tot 12 weken deden ze niet zo moeilijk, na de 12 weken vonden ze het wel vreemd en na de 16 weken heb ik een verwijzing gekregen voor de gyn. Dit omdat alle echo's lieten zien dat het een gezond beebje is die nergens last van heeft. Alleen deze mama werd gek van de onzekerheid.

De gyn had de oplossing meteen gevonden. De eendebek ging erin :happydance: en ik blijk dus een poliep te hebben bij mijn baarmoedermond.

Wat een opluchting!! Ik hoop dat er voor jou ook zo'n verklaring is of in ieder geval duidelijkheid!

Hele goed zwangerschap gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ beau: Mijn vader was natuurlijk heel blij voor me. Hij is al super happy met onze dochter van 16 maanden. De data van deze zwangerschap zijn voor ons heel bijzonder: de punctie was op de 15e en de tp op de 17. Resp de verjaardag en sterfdag van mijn moeder.

@ Boogie: jeetje zeg, dan zit je idd in de zenuwen! ik heb mijn huisarts gevraagd of ze me een verwijzing voor het bloedprikken kan geven (en dat wil ze), dus ik kan morgen al even richting ziekenhuis. Dat zal iig enige indicatie geven of het goed gaat. Vandaag zijn trouwens ook mijn borsten gevoeliger geworden :blush:. dus de hcg is aan het toenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden